PDA

View Full Version : Gingrich denkt aan opgeven


Antoon
18 januari 2012, 12:21
De Republikeinse presidentskandidaat Newt Gingrich heeft aangegeven dat hij de handdoek in de ring gooit als concurrent Mitt Romney komende zaterdag de voorverkiezing wint in de Amerikaanse staat South Carolina. Dat schrijft Huffington Post. Hij roept Rick Perry en Rick Santorum op hetzelfde te doen, maar daar lijkt die laatste nog helemaal niet klaar voor.(adha)

No surprises yet...

D'ARTOIS
18 januari 2012, 13:00
Met een gek als Romney komt WWIII steeds dichterbij.

Kasumi
18 januari 2012, 13:04
Wie is dat misschien?

Wiley E Coyote
18 januari 2012, 13:08
No surprises yet...

too little, too late. Hij zou moeten opgeven voor South Carolina (SC) als hij Romney wil stoppen. Want volgens de peilingen verdelen Gingrich (SC 20%), Santorum (SC 15%) en Perry (SC 6%) de conservatieve zijde zodat Romney wel eens met een pluraliteit SC kan winnen en dan is het GAME OVER.

Kasumi
18 januari 2012, 13:20
Hij zou moeten opgeven voor South Carolina (SC) als hij Romney wil stoppen.

Inderdaad, hij maakt toch geen schijn van kans, nog minder om president te worden.

Wiley E Coyote
18 januari 2012, 14:56
Newt Gingrich is inderdaad een controversiële figuur met "a lot of baggage" dat tegen hem kan worden gebruikt: gaande van zijn politieke tot zijn private leven.

julian
18 januari 2012, 15:42
Met een gek als Romney komt WWIII steeds dichterbij.

Als de gematigde Romney al gek is. Verander van bril want ge hebt dringend een andere nodig.

Wiley E Coyote
18 januari 2012, 16:11
Inderdaad. Er zijn veel gekkere en ongeïnformeerdere kandidaten dan Romney. Zo stelde Rick Perry nog gisteren dat Turkije geregeerd wordt door moslimfundamentalisten.

Kasumi
18 januari 2012, 16:16
Inderdaad. Er zijn veel gekkere en ongeïnformeerdere kandidaten dan Romney. Zo stelde Rick Perry nog gisteren dat Turkije geregeerd wordt door moslimfundamentalisten.

Romney was niet veel beter op dat vlak. Die dacht dat de Taliban Al Qaeda was die Amerikanen op hun bodem willen komen slachten.

Antoon
18 januari 2012, 17:16
Voor de onvoorwaardelijke anti's zijn alle republikeinen extreem, gek en dom, en is Obama een genie.

Wanneer een republikeinse kandidaat een lapsus maakt, dan gaat men erop als vliegen op stront om te tonen hoe dom en gevaarlijk hij/zij wel is.

Wanneer Obama een paar weken geleden tegen zijn toeschouwers in Kansas zei : ‘Het is geweldig om terug te zijn in de staat Texas’, en pas verbeterde toen iedereen hard begon te lachen. ‘Eh, de staat Kansas’. Toen had men het over 'een menselijk foutje'.

Tja...

Kasumi
18 januari 2012, 17:22
Voor de onvoorwaardelijke anti's zijn alle republikeinen extreem, gek en dom, en is Obama een genie.

Wanneer een republikeinse kandidaat een lapsus maakt, dan gaat men erop als vliegen op stront om te tonen hoe dom en gevaarlijk hij/zij wel is.

Wanneer Obama een paar weken geleden tegen zijn toeschouwers in Kansas zei : ‘Het is geweldig om terug te zijn in de staat Texas’, en pas verbeterde toen iedereen hard begon te lachen. ‘Eh, de staat Kansas’. Toen had men het over 'een menselijk foutje'.

Tja...

Ik heb werkelijk weinig goeds te vertellen over Obama, maar ik hoop dat hij opnieuw president word(als RP onmogelijk is). Dat zegt meer over de andere kandidaten dan over Obama.

k9
18 januari 2012, 18:36
Voor de onvoorwaardelijke anti's zijn alle republikeinen extreem, gek en dom, en is Obama een genie.
Zo ken ik er geen, maar dat weerhoud jou niet om te doen alsof die massaal bestaan.

De meeste wegen gewoon de kandidaten af tegen elkaar en zien dat obama de minst slechte is.


Wanneer een republikeinse kandidaat een lapsus maakt, dan gaat men erop als vliegen op stront om te tonen hoe dom en gevaarlijk hij/zij wel is.

Precies alsof men obama nog niet een miljoen keer verweten heeft het land te vernietigen ? Ze bekritiseren zelfs de schoenen die zijn vrouw draagt.

AdrianHealey
18 januari 2012, 18:44
Voor de onvoorwaardelijke anti's zijn alle republikeinen extreem, gek en dom, en is Obama een genie.

Wanneer een republikeinse kandidaat een lapsus maakt, dan gaat men erop als vliegen op stront om te tonen hoe dom en gevaarlijk hij/zij wel is.

Wanneer Obama een paar weken geleden tegen zijn toeschouwers in Kansas zei : ‘Het is geweldig om terug te zijn in de staat Texas’, en pas verbeterde toen iedereen hard begon te lachen. ‘Eh, de staat Kansas’. Toen had men het over 'een menselijk foutje'.

Tja...

Dat lijkt me een grotere fout dan Taliban en Al Quaida verwarren (en niet beseffen dat je fout zit).

Of de Turkse overheid Moslim terroristen noemen.

AdrianHealey
18 januari 2012, 18:46
De meeste wegen gewoon de kandidaten af tegen elkaar en zien dat obama de minst slechte is.


Onbegrijpbaar, maar soit.

Ik denk dat ik in de twee strijd Romney-Obama ga hopen op Romney. Om allerlei redenen; maar geen enkele daarvan is omdat ik Romney intrinsiek beter zou vinden. Maar ook niet omdat ik hem intrinsiek slechter zou vinden dan Obama. Daarvoor heeft Obama net iets te veel verknalt.

Kasumi
18 januari 2012, 18:57
Ik hoop dat Obama Amerika zo hard in de vernieling kan drijven als die kan.

zonbron
18 januari 2012, 20:02
Met een gek als Romney komt WWIII steeds dichterbij.

Weg met Obamney !

zonbron
18 januari 2012, 20:05
too little, too late. Hij zou moeten opgeven voor South Carolina (SC) als hij Romney wil stoppen. Want volgens de peilingen verdelen Gingrich (SC 20%), Santorum (SC 15%) en Perry (SC 6%) de conservatieve zijde zodat Romney wel eens met een pluraliteit SC kan winnen en dan is het GAME OVER.

Zoals FAUX News & CNN handig RP vergeten ? :roll:

zonbron
18 januari 2012, 20:10
Voor de onvoorwaardelijke anti's zijn alle republikeinen extreem, gek en dom, en is Obama een genie.

Wanneer een republikeinse kandidaat een lapsus maakt, dan gaat men erop als vliegen op stront om te tonen hoe dom en gevaarlijk hij/zij wel is.

Wanneer Obama een paar weken geleden tegen zijn toeschouwers in Kansas zei : ‘Het is geweldig om terug te zijn in de staat Texas’, en pas verbeterde toen iedereen hard begon te lachen. ‘Eh, de staat Kansas’. Toen had men het over 'een menselijk foutje'.

Tja...

Jaaaa... Obama is een 'real genius' !!! :lol:

Obama administration to reject controversial Keystone pipeline
By Ben Geman and Andrew Restuccia - 01/18/12 11:30 AM ET

The Obama administration will reject the Keystone XL pipeline Wednesday afternoon, according to a source closely following the issue.

The State Department is expected to make an announcement at 3 p.m. Wednesday. While the administration is expected to reject TransCanada Corp.’s permit application, it will allow the company to re-apply, according to the source.

The White House has long signaled that the administration is unlikely to approve the Alberta-to-Texas pipeline under the timeline required in December’s payroll tax cut extension law, which mandates a decision by Feb. 21.

House and Senate Republicans have signaled in recent days that they will push new legislation to win approval if the White House rejects a permit.

The pipeline is the subject of an intense election-season political fight.

“The result of today’s announcement will be a massive call for both sides to ‘man your battle stations’ through the Sunday talk shows,” said Stephen Brown, a vice president for government affairs with Tesoro, a refining company.

Environmentalists, who have made stopping Keystone a top priority, and many Democrats oppose the proposal due to greenhouse gas emissions from Alberta’s massive oil sands projects and other ecological concerns.

But Republicans are hammering President Obama for failure to approve the project thus far, calling it a missed opportunity to create jobs and improve energy security.

They’re backed by an intense lobbying and public relations campaign by groups including the U.S. Chamber of Commerce and the American Petroleum Institute, and a number of unions — which, like environmentalists, are part of Obama’s political base — are pushing for the project too.

A spokesman for House Speaker John Boehner (R-Ohio) vowed Wednesday that “this is not the end of this fight.”

Republicans have cited proposals to transport oil sands from Alberta to Asian markets via the British Columbia Coast in calling for U.S. approval of Keystone.

“President Obama is about to destroy tens of thousands of American jobs and sell American energy security to the Chinese. The President won’t stand up to his political base even to create American jobs,” Boehner spokesman Brendan Buck said in a statement.
...

The hill (http://thehill.com/blogs/e2-wire/e2-wire/204807-obama-administration-keystone-pipeline-announcement-seen-as-imminent-)

zonbron
18 januari 2012, 20:15
Ik hoop dat Obama Amerika zo hard in de vernieling kan drijven als die kan.

No worries, a fine job he does.

k9
18 januari 2012, 20:32
Onbegrijpbaar, maar soit.
Welke vind je dan beter en voor welke reden?


Ik denk dat ik in de twee strijd Romney-Obama ga hopen op Romney. Om allerlei redenen; maar geen enkele daarvan is omdat ik Romney intrinsiek beter zou vinden. Maar ook niet omdat ik hem intrinsiek slechter zou vinden dan Obama. Daarvoor heeft Obama net iets te veel verknalt.

Je zegt dus gewoon dat je obama persoonlijk niet kan uitstaan.

AdrianHealey
18 januari 2012, 20:39
Je zegt dus gewoon dat je obama persoonlijk niet kan uitstaan.

Nope.

Want ik kan Romney ook niet uitstaan.

Ik hoop dat als Romney wint de vredesbeweging terug uit hun pijp komt (die hebben zedig gezwegen tijdens Obama). Ik hoop verder dat Romney niet zo geneigd zal zijn een oorlog te starten omdat hij die stemmen gaat nodig hebben voor een herverkiezing (de Ron Paul stemmen; als hij wint; zal het daardoor zijn.) Ik hoop dat hij bepaalde van de schadelijkste zaken van de gezondheidswet terug draait (maar dat kan evengoed omgekeerd uitdraaien, dat weet je nooit).

Het is vooral het eerste waarom ik Romney verkies. Dat de warmonger die president is - of hun nu blank of zwart is - toch wat tegenkanting krijgt.

k9
18 januari 2012, 21:07
Nope.

Want ik kan Romney ook niet uitstaan.

Ik hoop dat als Romney wint de vredesbeweging terug uit hun pijp komt (die hebben zedig gezwegen tijdens Obama).
Onzin

http://stopwar.org.uk/


Ik hoop verder dat Romney niet zo geneigd zal zijn een oorlog te starten omdat hij die stemmen gaat nodig hebben voor een herverkiezing (de Ron Paul stemmen; als hij wint; zal het daardoor zijn.)
Ja want de echte conservatieven die op hem stemmen en oorlog winnen en enkele tientallen %'en zijnzijn veel kleiner dan de echte libertijnen die ron paul stemmen en met enkele %'en zijn. Ah nee toch niet.




Het is vooral het eerste waarom ik Romney verkies. Dat de warmonger die president is - of hun nu blank of zwart is - toch wat tegenkanting krijgt.

Obama is dus een warmonger omdat hij de door de VN goedgekeurde heel beperkte actie tegen lybie ondernam?

De partij die volop geloofde in de 2 enorme oorlogen in iraq en afghanistan vertrouw je dan wel?

Heel rare logica.

AdrianHealey
18 januari 2012, 21:09
Onzin

http://stopwar.org.uk/


Ja want de echte conservatieven die op hem stemmen en oorlog winnen en enkele tientallen %'en zijnzijn veel kleiner dan de echte libertijnen die ron paul stemmen en met enkele %'en zijn. Ah nee toch niet.




Obama is dus een warmonger omdat hij de door de VN goedgekeurde heel beperkte actie tegen lybie ondernam?

De partij die volop geloofde in de 2 enorme oorlogen in iraq en afghanistan vertrouw je dan wel?

Heel rare logica.

En alweer begrijp je niet waarover het gaat.

AdrianHealey
18 januari 2012, 21:10
De partij die volop geloofde in de 2 enorme oorlogen in iraq en afghanistan vertrouw je dan wel?


Ik zeg toch dat ik de Democraten niet vertrouw?

De Republikeinen ook niet; daar niet van.

Kasumi
18 januari 2012, 21:18
Obama is dus een warmonger omdat hij de door de VN goedgekeurde heel beperkte actie tegen lybie ondernam?


Schaamteloos. Heel dat land in de vernieling. Gebaseerd op leugens en propaganda.

k9
18 januari 2012, 21:24
En alweer begrijp je niet waarover het gaat.

Leg het dan uit, geef argumenten.

k9
18 januari 2012, 21:25
Ik zeg toch dat ik de Democraten niet vertrouw?

De Republikeinen ook niet; daar niet van.

De republikeinen gingen voor die 2 oorlogen hoor, je weet wel dezelde partij als die van romney, die nu al oorlogstaal spreekt.

k9
18 januari 2012, 21:25
Schaamteloos. Heel dat land in de vernieling. Gebaseerd op leugens en propaganda.

Zoals?

AdrianHealey
18 januari 2012, 21:27
De republikeinen gingen voor die 2 oorlogen hoor, je weet wel dezelde partij als die van romney, die nu al oorlogstaal spreekt.

Ja: mijn argument was dna ook niet 'de Republikeinen zijn een vredespartij'.

Ik denk dat jij echt niet in staat bent om nuacnes te begrijpen.

Elio di Supo
18 januari 2012, 21:33
Zolang Ahmadinejad maar geen president wordt. :lol:

Alle gekheid op een stokje, ik zal opgelucht zijn als Gingrich het opgeeft. Die had nl. plannen om te sleutelen aan het verbod op kinderarbeid en dat soort ongein.

lombas
18 januari 2012, 21:47
Onzin

http://stopwar.org.uk/

De Amerikaanse vredesbeweging heeft haar hoofdkwartier in Londen?

Dat is ook het eerste wat ik er van hoor?

:?


Ja want de echte conservatieven die op hem stemmen en oorlog winnen en enkele tientallen %'en zijnzijn veel kleiner dan de echte libertijnen die ron paul stemmen en met enkele %'en zijn. Ah nee toch niet.

Wat brabbel je nou eigenlijk?


Obama is dus een warmonger omdat hij de door de VN goedgekeurde heel beperkte actie tegen lybie ondernam?

De partij die volop geloofde in de 2 enorme oorlogen in iraq en afghanistan vertrouw je dan wel?

Heel rare logica.

Obama heeft op één jaar tijd troepen gestuurd naar Libië, Somalië, Oeganda en Nigeria. Il faut le faire! Ondertussen worden de Arabische basissen goed aangedikt, komt er in Afghanistan weinig beweging en wordt Pakistan daarbij gebruikt als voortuintje waar zomaar binnen mag gewandeld worden.

k9
18 januari 2012, 21:48
Ja: mijn argument was dna ook niet 'de Republikeinen zijn een vredespartij'.

Ik denk dat jij echt niet in staat bent om nuacnes te begrijpen.


Tuurlijk wel, alleen zit er geen logica achter je antwoorden. Je stemt op de republikeinen omdat je hoopt dat de invloed (van wat eigenlijk eerder een 3e partij is )niet hun "natuur" zullen laten naar boven komen.

Als je echt bezorgd bent dat de VS nog een oorlog zal starten dat je dan veel beter af bent bij obama , zelfs na lybie.

k9
18 januari 2012, 21:56
De Amerikaanse vredesbeweging heeft haar hoofdkwartier in Londen?

Dat is ook het eerste wat ik er van hoor?

:?
Waar was er amerikaanse gezegd?

http://comehomeamerica.us/

http://news.internationalpeace.info/

http://original.antiwar.com/

...



Wat brabbel je nou eigenlijk?

Lees gewoon het originele argument.


Obama heeft op één jaar tijd troepen gestuurd naar Libië, Somalië, Oeganda en Nigeria. Il faut le faire! Ondertussen worden de Arabische basissen goed aangedikt, komt er in Afghanistan weinig beweging en wordt Pakistan daarbij gebruikt als voortuintje waar zomaar binnen mag gewandeld worden.

Ja de enkele tientallen adviseurs of een drone strike zijn echt regelrechte wereldoorlogen bijna.

AdrianHealey
18 januari 2012, 22:19
Als je echt bezorgd bent dat de VS nog een oorlog zal starten dat je dan veel beter af bent bij obama , zelfs na lybie.

Dat kan. Maar daar ben ik niet meer zeker van.

AdrianHealey
18 januari 2012, 22:20
Ja de enkele tientallen adviseurs of een drone strike zijn echt regelrechte wereldoorlogen bijna.

Drone strikje meer of minder.

Moet kunnen.

k9
18 januari 2012, 23:02
Drone strikje meer of minder.

Moet kunnen.

vergeleken tegenover wat bush startte of wat de republikeinen nu voorstellen is dat peanuts.

Rr00ttt
19 januari 2012, 01:29
Zolang Ahmadinejad maar geen president wordt. :lol:

Alle gekheid op een stokje, ik zal opgelucht zijn als Gingrich het opgeeft. Die had nl. plannen om te sleutelen aan het verbod op kinderarbeid en dat soort ongein.

Hij krijgt serieuze concurrentie maar toch blijf ik Gingrich met kop en schouders de meest verachtelijke Republikeinse kandidaat vinden.

Wiley E Coyote
19 januari 2012, 08:40
Tsja, het is nu eenmaal een hypocriet tot en met... hij startte de echtscheidingsprocedure tegen zijn eerste vrouw toen ze in het ziekenhuis lag te recupereren in het kader van een kankeroperatie en hij bedroog haar met zijn tweede vrouw... zijn tweede vrouw bedroog hij op zijn bueurt met zijn derde vrouw, op hetzelfde moment dat hij de Lewinsky hetze tegen Clinton aan het ontketenen was. van een "double standard" gesproken.

Wiley E Coyote
19 januari 2012, 16:22
An other one bites the dust... Volgens CNN zou de gouverneur van Texas, de conservatief Rick Perry, vandaag zijn campagne beëindigen, waardoor het conservatieve veld ietwat geconsolideerd werd. Perry, die ongeveer 5-6 percent in de peilingen haalden, zou volgens POLITICO Newt Gingrich gaan steunen.

http://politicalticker.blogs.cnn.com/2012/01/19/breaking-perry-to-drop-out-thursday/?hpt=hp_t1


Het rijk van Gingrich kan dus misschien no wat langer duren...

Rr00ttt
19 januari 2012, 22:45
Met een gek als Romney komt WWIII steeds dichterbij.

Ik ben geen Romney aanhanger maar Gingrich is echt zowat het slechts mogelijke dat iedereen kan overkomen.

Of wil jij een gewetensloze narcissist met die zichzelf als een soort van Alexander De Grote ziet aan het hoofd van de VS?

Romney is een witte Obama maar Gingrich is nog erger in mijn ogen.

kelt
20 januari 2012, 06:06
Het kandidatenlijstje van de GOP is aan het uitdunnen,maar niettemin van een oneindige triestheid en,beperkte leefervaringen (binnen de club van wat rijke mensen),en erger nog,kompleet verkeerde leeftijd.....

Het is echt jammer voor de GOP dat McCain geen 30 jaar jonger is.... :?

Wiley E Coyote
21 januari 2012, 12:39
Laatste peilingen voor de primary SC:

SOUTH CAROLINA (Clemson Univ): Gingrich 32, Romney 26, Paul 11, Santorum 9

SOUTH CAROLINA (PPP Tracking): Gingrich 35, Romney 29, Paul 15, Santorum 15

SOUTH CAROLINA (We Ask America): Gingrich 32, Romney 28, Paul 13, Santorum 9, Huntsman 3, Perry 3


Gingrich is gestaag aan het stijgen. Romney zou wel eens voor de verassing komen te staan dat het nog niet gedaan is!

Helias
21 januari 2012, 14:03
Newt heeft geweldig gescoord in het laatste debat. Romney was flauw. Benieuwd aan wie Paul en Santorum hun steun gaan geven.

k9
21 januari 2012, 14:37
Laatste peilingen voor de primary SC:

SOUTH CAROLINA (Clemson Univ): Gingrich 32, Romney 26, Paul 11, Santorum 9

SOUTH CAROLINA (PPP Tracking): Gingrich 35, Romney 29, Paul 15, Santorum 15

SOUTH CAROLINA (We Ask America): Gingrich 32, Romney 28, Paul 13, Santorum 9, Huntsman 3, Perry 3


Gingrich is gestaag aan het stijgen. Romney zou wel eens voor de verassing komen te staan dat het nog niet gedaan is!

Ik hoop dat newt wint, hebben er 3 elk 1 staat gewonnen en kunnen ze verder gaan met elkaar in de grond te boren, grappig te zien.

Rr00ttt
21 januari 2012, 15:21
Newt heeft geweldig gescoord in het laatste debat. Romney was flauw. Benieuwd aan wie Paul en Santorum hun steun gaan geven.

Ron Paul gaat gegarandeerd nog een hele tijd meedraaien. En ik zie hem geen een van de andere drie endorsen. In 2008 heeft hij ook geweigerd McCain te endorsen.

De media probeert het anders voor te stellen maar het is de facto een tweestrijd Paul - Romney. En zelfs een overwinning van Gingrich in SC verandert daar niets aan.

eno2
21 januari 2012, 16:42
No worries, a fine job he does.

Daarom wordt ie ook herkozen

bgf324
21 januari 2012, 16:52
Newt heeft geweldig gescoord in het laatste debat. Romney was flauw. Benieuwd aan wie Paul en Santorum hun steun gaan geven.

Santorum is anders ook nog niet uitgeteld. Heeft in Iowa gewonnen (tot ieders verrassing).

bgf324
21 januari 2012, 16:53
Het kandidatenlijstje van de GOP is aan het uitdunnen,maar niettemin van een oneindige triestheid en,beperkte leefervaringen (binnen de club van wat rijke mensen),en erger nog,kompleet verkeerde leeftijd.....

Het is echt jammer voor de GOP dat McCain geen 30 jaar jonger is.... :?

McCain :cheer:
Beste republikeinse kandidaat in decennia.

Rr00ttt
22 januari 2012, 03:02
McCain :cheer:
Beste republikeinse kandidaat in decennia.

McCain? Dat is anders wel de man achter de NDAA bijvoorbeeld. De zoveelste big government figuur.

Wiley E Coyote
22 januari 2012, 10:15
Newt Gingrich wint de South Carolina primary overtuigend met 40 percent tegen Romney 28, Santorum 17 en Paul 13.

Het circus verhuist nu richting Florida. Florida is gematigder als geheel dan SC, maar toch nog redelijk conservatief. Eigenlijk is Florida de perfecte swing state. Heel conservatief in het noorden en centrum, maar liberaal langs de kusten (Miami,... ) door influx van gepensioneerden.

k9
22 januari 2012, 10:20
McCain :cheer:
Beste republikeinse kandidaat in decennia.

Misschien voor de verkiezingen maar dar maakte hij een veel te grote bocht en zichzelf irrelevant.

Wiley E Coyote
22 januari 2012, 12:28
Er waren in 2008 twee McCain's die kandidaat waren. De "maverick" en de conformist. McCain ahd oorspronkelijk een aantal van de partijlijn afwijkende standpunten, maar om in 2008 de nominatie binnen te halen had hij zijn kazak volledig gedraaid. Net zoals Romney nu ook doet. Flip-Flop!

eno2
22 januari 2012, 12:46
Gingrich denkt aan opgeven

Hij denkt zelfs aan winnen van Obama:crazyeye:

C uit W
22 januari 2012, 13:04
Amerika is een verloren zaak.

eno2
22 januari 2012, 13:27
Amerika is een verloren zaak.8O

Heb je daar argumenten voor?

Je denkt toch niet dat de Amerikanen, hoe dom ze ook zijn, zich twee keer in tien jaar tijd in het verderf gaan kiezen?

k9
22 januari 2012, 16:17
8O

Heb je daar argumenten voor?

Je denkt toch niet dat de Amerikanen, hoe dom ze ook zijn, zich twee keer in tien jaar tijd in het verderf gaan kiezen?

Ze hebben bush herverkozen . Ik zie ze gerust 1 van de republikeinen verkiezen boven obama.

eno2
22 januari 2012, 16:45
Ze hebben bush herverkozen . Ik zie ze gerust 1 van de republikeinen verkiezen boven obama.

Je hebt een punt:oops:

Maar drie keer???? (alhoewel, de eerste keer was Al Gore verkozen)

Ik zet 1000€

Dazi Martina
22 januari 2012, 19:33
Inderdaad. Er zijn veel gekkere en ongeïnformeerdere kandidaten dan Romney. Zo stelde Rick Perry nog gisteren dat Turkije geregeerd wordt door moslimfundamentalisten.

Erdogan is ook een moslim fundamentalist. Dus wat mij betreft heeft Perry gelijk.

Rr00ttt
22 januari 2012, 19:59
Amerika is een verloren zaak.

Ben het daar niet mee eens. Het ziet er zeer slecht uit voor de VS maar bij ons komt een figuur als Ron Paul niet eens aan bod.

En als hij het niet haalt dan geef ik zijn zoon Rand een heel grote kans in 2016.

Vraag is natuurlijk wat voor Amerika dat van 2016 gaat zijn na nog eens 4 jaar Obama.

Gingrich heeft gelukkig echt 0.0 kans volgens mij. Ik vind het al een mirakel dat een dergerlijk figuur nog zoveel stemmen haalt.

Tot je dan de cijfers iets beter bekijkt en vaststelt dat het vooral bij de ouderen is. Degenen die al hun info dus van de MSM halen.

Hopelijk wordt de dienstplicht in de VS terug ingevoerd. Ik denk dat het anti-oorlogsprotest er veel groter zou zijn als iedereen riskeert om zelf of naaste familie ergens ver weg op de planeet gruwelijk verwond of gedood te zien worden.

eno2
22 januari 2012, 20:22
Amerika hoeft geen verloren zaak te zijn als de GOP de SOP wordt.

Elio di Supo
22 januari 2012, 21:22
Het Zuiden in de VS is nu eenmaal oerconservatief en er is een verkramping en angst dat Amerika teveel aan het wijzigen is in de socialistische richting. De overwinning van Gingrich in SC moet dan ook als een paniekreactie worden gezien. Sommige sukkelaars schijnen nog niet te vatten dat Gingrich allesbehalve opkomt voor de belangen van de gewone man. Hij is gewoon een regelrechte oligarch.

Hopelijk gaat hij op nationaal vlak duidelijk te licht bevonden worden. En dat is hij uiteindelijk, ondanks al zijn bombast en strafdoenerij is hij een politiek lichtgewicht die zijn eigen job niet eens ernstig neemt.

Wiley E Coyote
22 januari 2012, 21:35
Niet alleen het zuiden is aartsconservatief, maar ook the Plains en West (Oklahoma, Kansas, Nebraska,Wyoming, Idaho, Montana, North Dakota, South Dakota) is heel conservatief. Dat is het Republikeinse "heartland" a.k.a. "Jesusland".

Elio di Supo
22 januari 2012, 21:38
Niet alleen het zuiden is aartsconservatief, maar ook the Plains en West (Oklahoma, Kansas, Nebraska,Wyoming, Idaho, Montana, North Dakota, South Dakota) is heel conservatief. Dat is het Republikeinse "heartland" a.k.a. "Jesusland".

Juist, maar die staten zijn ook redelijk dunbevolkt. Texas is dan weer een van de meest bevolkte staten maar het kiesgedrag begint daar ook te wijzigen door de instroom van Mexicanen.

Wiley E Coyote
22 januari 2012, 21:45
Inderdaad, het valt te verwachten dat de bevolkingsexplosie aldaar op termijn ook politieke gevolgen zal hebben. Niet alleen voor Texas maar voor het hele zuidwesten (AZ, CA, CO, NM, NV) dat "verspaanst". Evenals Florida.

En omwille van de politiek van de Republikeinen (hard anti immigratie) stemmen de meeste Hispanics, net als de zwarten, op de Democraten. Dat is als ze gaan stemmen.

Antoon
23 januari 2012, 14:03
Het is uitkijken naar Florida. Ik kan mij niet inbeelden dat Gongrich in Florida succes boekt.

Mocht dat wel het geval zijn, dan is hij echt een kanshebber op de kandidatuur van de republikeinen.

Wiley E Coyote
23 januari 2012, 18:35
De eerste polls na South Carolina zien een grote verschuiving ten voordele van Gingrich. MAAR... Florida heeft "early voting" en bij degene die reeds stemden (ongeveer 14%) heeft Romney het voordeel.

k9
23 januari 2012, 20:35
http://www.realclearpolitics.com/docs/2012/InsiderAdvantage_FL_0122.pdf

Bijna 10% voorsprong in florida. Als hij dat kan volhouden is er misschien toch nog een "wedstrijd"

Rr00ttt
23 januari 2012, 22:20
Het is uitkijken naar Florida. Ik kan mij niet inbeelden dat Gongrich in Florida succes boekt.

Mocht dat wel het geval zijn, dan is hij echt een kanshebber op de kandidatuur van de republikeinen.

Gingrich staat niet eens op de kieslijst in zijn eigen staat Virginia.

Wiley E Coyote
23 januari 2012, 23:05
Gingrich staat niet eens op de kieslijst in zijn eigen staat Virginia.

Gingrich zijn officiële thuisstaat is Georgia.

lombas
23 januari 2012, 23:18
Gingrich zijn officiële thuisstaat is Georgia.

Georgia is zijn home state, Virginia is zijn residence state.

En het was wel degelijk een vernedering om daar niet te kwalificeren.

Antoon
24 januari 2012, 11:55
Doet er op dit moment allemaal niet toe. Florida is om naar uit te kijken en zal ook vrij relevant zijn voor het verder verloop naar de nominatie.

C uit W
24 januari 2012, 12:05
Niet alleen het zuiden is aartsconservatief, maar ook the Plains en West (Oklahoma, Kansas, Nebraska,Wyoming, Idaho, Montana, North Dakota, South Dakota) is heel conservatief. Dat is het Republikeinse "heartland" a.k.a. "Jesusland".

Er is niks met conservatief zijn.
Ze zijn vooral debiel.

Antoon
24 januari 2012, 12:22
Er is niks met conservatief zijn.
Ze zijn vooral debiel.

Nog een geluk dat u uzelf slim genoeg acht om die miljoenen mensen te kunnen beoordelen op hun intelligentie...op basis van krantenartikels en het gelul op politics.be. ;-)

Wiley E Coyote
24 januari 2012, 13:15
Er is niks met conservatief zijn.
Ze zijn vooral debiel.

Je kan je vragen stellen bij hun keuzes en hun ethische en politieke stellingen, maar ze debiel noemen is er toch wel over.

Wiley E Coyote
27 januari 2012, 09:00
Gisteren het laatste debat voorafgaand aan de Florida primary. Gingrich kon blijkbaar zijn "prestatie" in het debat van voor South Carolina niet herhalen... kans groot dat Romney Florida wint, maar waarschijnlijk niet met overtuigend verschil.

giserke
27 januari 2012, 09:40
Met een gek als Romney komt WWIII steeds dichterbij.

Gingrich is nog veel slechter.

giserke
27 januari 2012, 09:47
Wie is dat misschien?

Voormalig voorzitter van het huis van afgevaardigden ten tijde van Clinton.

Dat was der ene voor de volledige afschaffing van de sociale zekerheid, drastische incrimping van het onderwijsbudget en van die ander dwaze ideetjes.
Maar zelf zat hij met zijn fikken in belastinggelden zat.
Ook was hij stroman voor Fannie Mae.

Een typische republikein zonder scrupules. Een gevaarlijk man dus.