PDA

View Full Version : Gaan jullie nog naar het frietkot?


Tzuvar Raemborr
19 juni 2004, 16:57
Kippenkarkassen... Rot vlees... *huiver*

En ik die zo graag friet eet (nuja, met de friet zelf is niks mis, natuurlijk).

Kim
19 juni 2004, 17:00
Naar welk frietkot ga jij zeg? In het frietkot waar ik ga, hangen geen rottende kippenkarkassen... :wink:

Ne mens mag daar feitelijk ni verder op nadenken (ge moest eens weten wat er allemaal in een curryworst zit!)

Spelev
19 juni 2004, 17:01
Ik ga altijd naar het frituur

Tzuvar Raemborr
19 juni 2004, 17:05
Ik zou bijna overstappen naar de pizzeria maar die zijn zo schandalig duur...

Spelev
19 juni 2004, 17:07
Ik zou bijna overstappen naar de pizzeria maar die zijn zo schandalig duur...

Mischien de hamburgertenten is proberen?

DaBlacky
19 juni 2004, 17:14
Ik zou bijna overstappen naar de pizzeria maar die zijn zo schandalig duur...

Mischien de hamburgertenten is proberen?

:lol: :lol: :lol:

DaBlacky
19 juni 2004, 17:15
Ik zou bijna overstappen naar de pizzeria maar die zijn zo schandalig duur...

doe zoals ik al jaren doe: KEBAP!!! ;)

DaBlacky
19 juni 2004, 17:17
Gisteren was ik in de Delhaize van Zonhoven. Aan de kassa's staan daar van die schermpjes waar je kan op adverteren tegen een vergoeding. Volgende reclame stond daar gisteren op:

Wat zit er in een frikandel?
Varkensvlees
kippenvlees
rundervlees

En ook nog: water, paneermeel en kruiden.

Al de rest zijn fabeltjes!!!

Vond ik eigenlijk wel een schandalige reclame.

Tzuvar Raemborr
19 juni 2004, 17:23
Ik zou bijna overstappen naar de pizzeria maar die zijn zo schandalig duur...

doe zoals ik al jaren doe: KEBAP!!! ;)

En dat zou wel "koosjer" zijn zeker? Ik heb m'n twijfels, joeng. Pas op, ik eet graag kebap, maar ik betwijfel dat dat meer te betrouwen is dan een curryworst. Tenslotte ziede daar ook alleen nen homp vormeloos vlees gespietst op ne stok van.

Niks verbaast mij nu nog. 't volgende dat we horen is dat de patatten in de restaurants salmonella bevatten.

Griffin
19 juni 2004, 17:28
In 't frietkot haal ik eigenlijk alleen maar een grote of een kleine mee tartaar... Al die idioten die daar hun heel avondmaal bestellen :? dat blokkeert daar nogal!

Mitgard
19 juni 2004, 17:37
die kebaps, dat is vuiligheid.
draaien slachtafval en dierenvoeding in hun 'vlees'.

bovendien kennen ze amper hygienische normen.



goeie friet special veul beter.

DaBlacky
19 juni 2004, 17:40
die kebaps, dat is vuiligheid.
draaien slachtafval en dierenvoeding in hun 'vlees'.

bovendien kennen ze amper hygienische normen.



goeie friet special veul beter.

Turken zijn veel hygiënischer met hun eten dan Vlamingen.

Tzuvar Raemborr
19 juni 2004, 17:43
die kebaps, dat is vuiligheid.
draaien slachtafval en dierenvoeding in hun 'vlees'.

bovendien kennen ze amper hygienische normen.



goeie friet special veul beter.

Turken zijn veel hygiënischer met hun eten dan Vlamingen.

Euh, al eens naar Turkije geweest?

Die kebap-spits (hoe heet zo'n ding?) staan daar op straat in de hitte. En voeden miljarden vliegen. Mijn ouders moesten bijna van overgeven van het zicht alleen.

groentje
19 juni 2004, 17:43
Ik ken ook wel enkele kebabzaken, waar ik toch niet meer ga. Maar hetzelfde kan ik zeggen van frituren, ook daar zijn er, waar ze me niet meer terugzien.
Drukbeklante zaken hebben meestal het voordeel, dat hun producten vrij vers zijn, en dat ze ook kunnen investeren in zaken als vers frituurvet, elke dag, bijvoorbeeld.
Vuiligheid vind je overal, zelfs in biologische voeding. Maar bij fastfoodzaken moet je inderdaad de uitbater kunnen vertrouwen...

Zeno!
19 juni 2004, 18:03
NATUURLIJK GA IK NOG NAAR HET FRITKOT 8)


Ik ben niet voor niks een Belg! .....oops :oops: :wink:

Vlaanderen Boven
19 juni 2004, 18:17
Ik ben niet voor niks een Belg! .....oops :oops: :wink:

8O

*woedende massa lyncht Zeno*

Griffin
19 juni 2004, 18:20
Ik ben niet voor niks een Belg! .....oops :oops: :wink:

8O

*woedende massa lyncht Zeno*

Frikandel Special?

Zeno!
19 juni 2004, 18:23
Ik ben niet voor niks een Belg! .....oops :oops: :wink:

8O

*woedende massa lyncht Zeno*

:vlaander: 'k zal het nooit meer doen :vlaander:

Griffin
19 juni 2004, 18:23
8O

*woedende massa lyncht Zeno*

:vlaander: 'k zal het nooit meer doen :vlaander:

Te laat, ge zijt al opgegeten! Met een beetje mosterd erbij was 't lekker ;)

Zeno!
19 juni 2004, 18:24
Frikandel Special?


Frikandel??? 8O Frikandel.... :roll: :roll: :roll: Hollander!!!


Het is CURRYWORST. CURRY-WORST! :wink:

Griffin
19 juni 2004, 18:25
Frikandel Special?


Frikandel??? 8O Frikandel.... :roll: :roll: :roll: Hollander!!!


Het is CURRYWORST. CURRY-WORST! :wink:

Hé? Ow daaraan zie je dak alleen maar friet koop in 't frietenkot... al die andere rommel is niet aan mij besteed. Behalve een brochette misschien, dat zou ik nog wel door mijn keelgat krijgen ;)

mad_drone
19 juni 2004, 18:27
Frikandel Special?


Frikandel??? 8O Frikandel.... :roll: :roll: :roll: Hollander!!!


Het is CURRYWORST. CURRY-WORST! :wink:

En als ik nu enkel frieten eet? en frituren verkoop?

Zeno!
19 juni 2004, 18:28
Hé? Ow daaraan zie je dak alleen maar friet koop in 't frietenkot... al die andere rommel is niet aan mij besteed. Behalve een brochette misschien, dat zou ik nog wel door mijn keelgat krijgen ;)

Allez allez, ge moet dat eens proeven.... Zo'n delikatesse! :P

Griffin
19 juni 2004, 18:30
Hé? Ow daaraan zie je dak alleen maar friet koop in 't frietenkot... al die andere rommel is niet aan mij besteed. Behalve een brochette misschien, dat zou ik nog wel door mijn keelgat krijgen ;)

Allez allez, ge moet dat eens proeven.... Zo'n delikatesse! :P

Ik luister naar Youp Van 't Hek en die beweert: "Frikandelletjes, weet je wat dat is? Dat is Gemalen Koeiekut! Maar dat zegt die Cora van Mora er natuurlijk nooit bij hé! Jah, wel goed gemalen koeiekut hé, dat je halverwege niet zit te sabbelen op zo'n schaamlip ofzo."

Zeno!
19 juni 2004, 18:34
Wel, dan ben ik een liefhebber van koeiekut! 8)

numarx
19 juni 2004, 18:37
Ve-ge-ta-ri-ër.

Zeno!
19 juni 2004, 18:39
Gelukkig voor uw berggeit.

Griffin
19 juni 2004, 18:40
Wel, dan ben ik een liefhebber van koeiekut! 8)

Sjah, Youp Van 't Hek, die kelderde zo'n tien jaar geleden het eerste alcohol-vrije biertje van Heineken(*) met een grap in zijn conferences. Door die grap raakte de verkoop van dat brouwsel nooit van de grond. :mrgreen:

(*) ik wist ook niet dat Heineken bier maakte

Zeno!
19 juni 2004, 18:42
(*) ik wist ook niet dat Heineken bier maakte

En nu wèl of wat??

Griffin
19 juni 2004, 18:45
(*) ik wist ook niet dat Heineken bier maakte

En nu wèl of wat??

Blijkbaar wel alcoholvrij, al is dat programma afgevoerd. ;)

groentje
19 juni 2004, 18:53
NATUURLIJK GA IK NOG NAAR HET FRITKOT 8)


Ik ben niet voor niks een Belg! .....oops :oops: :wink:

Zeer duidelijk. Als het goed is, is men wel een Belg. Zoiets als de Rode Duivels, blijkbaar. :P

Zeno!
19 juni 2004, 18:55
Zeer duidelijk. Als het goed is, is men wel een Belg. Zoiets als de Rode Duivels, blijkbaar. :P


Ach, in Holland noemen ze het zelfs Vlaamse frites.... :wink:

Griffin
19 juni 2004, 18:57
Zeer duidelijk. Als het goed is, is men wel een Belg. Zoiets als de Rode Duivels, blijkbaar. :P


Ach, in Holland noemen ze het zelfs Vlaamse frites.... :wink:

Echte Vlaamse Frites zelfs... :roll2:

Volgens mij moeten ze daar dringend Nederlands leren.

Kim
19 juni 2004, 19:18
Allez allez, ge moet dat eens proeven.... Zo'n delikatesse! :P

Ik luister naar Youp Van 't Hek en die beweert: "Frikandelletjes, weet je wat dat is? Dat is Gemalen Koeiekut! Maar dat zegt die Cora van Mora er natuurlijk nooit bij hé! Jah, wel goed gemalen koeiekut hé, dat je halverwege niet zit te sabbelen op zo'n schaamlip ofzo."

Youp Van 't Hek is GEWELDIG!!!!! :D

Zijn shows zijn de max! 8)

Kim
19 juni 2004, 19:21
Zeer duidelijk. Als het goed is, is men wel een Belg. Zoiets als de Rode Duivels, blijkbaar. :P


Ach, in Holland noemen ze het zelfs Vlaamse frites.... :wink:

In Antwerpen is er ook zo'n frituur waar ze echte Vlaamse friet verkopen. Toen ik daar ne keer (wel niet al te nuchter, dat geef ik toe :mrgreen: ) binnenkwam om te vragen wat het verschil was tussen Vlaamse en Belgische friet, was ik bijna meegemixt in zijn befaamde curryworst special... :?

Griffin
19 juni 2004, 19:22
Youp Van 't Hek is GEWELDIG!!!!! :D

Zijn shows zijn de max! 8)

Die is inderdaad de max ;)
Andere leuke Nederlandse cabaretiers zijn Herman Finkers en Lebbis & Janssen (al zijn die twee laatsten nu gesplit, hoorde ik)
Ik heb heel wat audiofragmenten van Van 't Hek staan :)
"Mijn zoontje, mijn zoontje draagt zo'n brilletje, maar dat is eigenlijk alleen maar omdat de mensen zouden geloven dat ie bij mij hoort"
En heb je hem al horen vertellen hoe je makkelijk en goedkoop van Maastricht tot in Amsterdam kunt reizen met de trein?

Kim
19 juni 2004, 19:27
Neen, die heb ik nog niet gehoord. Mijn absolute favoriet is die van het IKEA-stapelbed. :)

Griffin
19 juni 2004, 19:29
Neen, die heb ik nog niet gehoord. Mijn absolute favoriet is die van het IKEA-stapelbed. :)

Kzal er es een paar online moeten zwieren, als ik es ergens webspees vind ;)

groentje
19 juni 2004, 20:11
Net ne goeie kebab gegeten ze.

StevenNr1
19 juni 2004, 21:55
Geef mij maar een boulet en ne super me veel mayonaise :o Als ik da ni elke week eet, voelek mij ni goe :lol:
Kebab is enkel als ik geen frituur zie :x

Patriot!
19 juni 2004, 23:08
NATUURLIJK GA IK NOG NAAR HET FRITKOT 8)


Ik ben niet voor niks een Belg! .....oops :oops: :wink:


Zeno ik merk een positieve evolutie!!! :thumbsup: :angel:

Patriot!
19 juni 2004, 23:09
Neen, die heb ik nog niet gehoord. Mijn absolute favoriet is die van het IKEA-stapelbed. :)


idem dito!!

Patriot!
19 juni 2004, 23:09
Zeer duidelijk. Als het goed is, is men wel een Belg. Zoiets als de Rode Duivels, blijkbaar. :P


Ach, in Holland noemen ze het zelfs Vlaamse frites.... :wink:


maar bij ons niet he

he he he :P

Foundation
19 juni 2004, 23:35
Ne goeie grote vettige puntzak me goe wa zout en een kwak mayonnaise, en ne curryworst

Aaaah - that's the student life.

Tantist
19 juni 2004, 23:38
Naar welk frietkot ga jij zeg? In het frietkot waar ik ga, hangen geen rottende kippenkarkassen... :wink:

Ne mens mag daar feitelijk ni verder op nadenken (ge moest eens weten wat er allemaal in een curryworst zit!)

Ik eet zoveel mogelijk identificeerbare objecten. Alles wat gepureerd is, is bij voorbaat verdacht.

VDB, de sossissenfabrikant en corrupte ex-premier, was trouwens vegetariër. Dat zegt genoeg.

ingenious
20 juni 2004, 03:16
Ach, in Holland noemen ze het zelfs Vlaamse frites.... :wink:

klinkt in alle geval beter dan french fries. ik heb hier een paar erasmussers op kot die altijd over french fries spraken. nu hebben ze toch al geleerd van fritten te zeggen! fritten zijn verdoemme ni frans :roll:

Tzuvar Raemborr
20 juni 2004, 09:31
Ach, in Holland noemen ze het zelfs Vlaamse frites.... :wink:

klinkt in alle geval beter dan frencf fries. ik heb hier een paar erasmussers op kot die altijd over french fries spraken. nu hebben ze toch al geleerd van fritten te zeggen! fritten zijn verdoemme ni frans :roll:

Naar 't schijnt kwam dat origineel van frenched fries. Niet dat er veel zijn die dat nu nog weten natuurlijk.

Distel
20 juni 2004, 10:11
Youp Van 't Hek is GEWELDIG!!!!! :D

Zijn shows zijn de max! 8)

Die is inderdaad de max ;)
Andere leuke Nederlandse cabaretiers zijn Herman Finkers en Lebbis & Janssen (al zijn die twee laatsten nu gesplit, hoorde ik)
Ik heb heel wat audiofragmenten van Van 't Hek staan :)
"Mijn zoontje, mijn zoontje draagt zo'n brilletje, maar dat is eigenlijk alleen maar omdat de mensen zouden geloven dat ie bij mij hoort"
En heb je hem al horen vertellen hoe je makkelijk en goedkoop van Maastricht tot in Amsterdam kunt reizen met de trein?

Doe mij dan maar Bert Visscher. 8)

Distel
20 juni 2004, 10:18
Ik moet toch wel regelmatig mijn dosis friet of kebab hebben.

En wat betreft hygiene, de doorsnee bacterie legt al het loodje in kokend water, laat staan borrelend frietvet... (dit mij trouwens denken aan een schitterende frietkot-scene van Smith & Jones, waar Smith met ontblote arm in het broebelend frietvet moet beginnen graaien naar iets dat Jones erin heeft laten vallen).

De Garde
22 juni 2004, 14:56
die kebaps, dat is vuiligheid.
draaien slachtafval en dierenvoeding in hun 'vlees'.

bovendien kennen ze amper hygienische normen.



goeie friet special veul beter.

Turken zijn veel hygiënischer met hun eten dan Vlamingen.

Vandaar dat er een paar jaar terug in Gent een kebab gesloten werd omdat er sperma op het vlees zat. Van menselijke oorsprong overigens.

parcifal
22 juni 2004, 15:55
Vandaar dat er een paar jaar terug in Gent een kebab gesloten werd omdat er sperma op het vlees zat. Van menselijke oorsprong overigens.

Mmm, dat is nochtans wreed gezond naar het schijnt.
Als ze daarvoor al een kebabzaak sluiten, hoe gaat
ge dan uw vrouw/vriendin/vriend dat ooit nog laten slikken?
Problemen!!

De Garde
22 juni 2004, 16:30
Vandaar dat er een paar jaar terug in Gent een kebab gesloten werd omdat er sperma op het vlees zat. Van menselijke oorsprong overigens.

Mmm, dat is nochtans wreed gezond naar het schijnt.
Als ze daarvoor al een kebabzaak sluiten, hoe gaat
ge dan uw vrouw/vriendin/vriend dat ooit nog laten slikken?
Problemen!!

Steek hem in een sandwich! (Voor mij één stokbrood, dank u!)

Distel
22 juni 2004, 18:02
Turken zijn veel hygiënischer met hun eten dan Vlamingen.

Vandaar dat er een paar jaar terug in Gent een kebab gesloten werd omdat er sperma op het vlees zat. Van menselijke oorsprong overigens.

Gij dacht toch niet dat ze daar echte looksaus opdeden zeker?

Yann
22 juni 2004, 18:47
Ach, in Holland noemen ze het zelfs Vlaamse frites.... :wink:

In Antwerpen is er ook zo'n frituur waar ze echte Vlaamse friet verkopen. Toen ik daar ne keer (wel niet al te nuchter, dat geef ik toe :mrgreen: ) binnenkwam om te vragen wat het verschil was tussen Vlaamse en Belgische friet, was ik bijna meegemixt in zijn befaamde curryworst special... :?

:lol:

Waar is dat? :twisted:

Foundation
22 juni 2004, 19:34
Ergens in de buurt van de Oudaan geloof ik, ik weet wat ze bedoelt

Sinistra
22 juni 2004, 22:00
Kippenkarkassen... Rot vlees... *huiver*

En ik die zo graag friet eet (nuja, met de friet zelf is niks mis, natuurlijk).

Ik kom véél liever in MCDonalds. Betere frieten en lekkerdere hamburgers :mrgreen:

de Vexille
22 juni 2004, 23:19
Allez Timmeke, McDonalds is een "noodscenario" wanneer je de onweerstaanbare drang naar friet voelt opkomen terwijl je aan het rondtoeren bent in -pakweg- Rotterdam...

Maar er gaat toch niks boven een ambachtelijk Vlaams "pak" uit één van de betere frietkoten... Die prefab-rommel van McDonalds kan daar nog niet in de verste verte aan tippen!

DaBlacky
23 juni 2004, 01:38
Turken zijn veel hygiënischer met hun eten dan Vlamingen.

Vandaar dat er een paar jaar terug in Gent een kebab gesloten werd omdat er sperma op het vlees zat. Van menselijke oorsprong overigens.

1 van de eigenschappen van broodje-aap-verhalen (stadslegendes) is dat het niet waar is.

George
23 juni 2004, 17:41
Ik kom véél liever in MCDonalds. Betere frieten en lekkerdere hamburgers :mrgreen:
En vooral veel duurder. Nen deftige pistolet met nen hamburger die er rondomrond uitsteekt, wat gebakken ajuin en ketchup ertissen + een groot pak friet en ge hebt gegeten. Bij Mc Donalds moet ge al 3 big mac's en vier porties friet bestellen om je maag hetzelfde te vullen. De smaak valt wel mee en is steeds hetzelfde. De meeste frituurhamburgers vind ik beter tot veel beter, iden voor de fritten maarja, af en toe kan het ook wel eens slechter zijn.

George
23 juni 2004, 17:44
Ik moet toch wel regelmatig mijn dosis friet of kebab hebben.

En wat betreft hygiene, de doorsnee bacterie legt al het loodje in kokend water, laat staan borrelend frietvet... (dit mij trouwens denken aan een schitterende frietkot-scene van Smith & Jones, waar Smith met ontblote arm in het broebelend frietvet moet beginnen graaien naar iets dat Jones erin heeft laten vallen).

En trouwens, wat slechte bacteriën van tijd tot tijd maakt ons enkel wat resistenter.

George
23 juni 2004, 17:46
Zeg jongens en meisjes, ik ga naar het frituur. Moet ik iets meebrengen?

George
23 juni 2004, 17:57
Mmm, dat is nochtans wreed gezond naar het schijnt.
Als ze daarvoor al een kebabzaak sluiten, hoe gaat
ge dan uw vrouw/vriendin/vriend dat ooit nog laten slikken?
Problemen!!

Zeer proteïnerijk naar het schijnt. Ik heb trouwens ook geen weet van spiçjsverteringsproblemen of bloedvergiftiging door het slikken van sperma, althans toch niet bij degenen die dat van mij genuttigd hebben.

Ik veronderstel echter wel dat sperma net als alle andere producten die de mens tot zich neemt wel vers dient te zijn.
Rechtstreeks van de tap is het in elk geval een steriel goedje, net als urine trouwens.

Yann
23 juni 2004, 18:15
Vandaar dat er een paar jaar terug in Gent een kebab gesloten werd omdat er sperma op het vlees zat. Van menselijke oorsprong overigens.

1 van de eigenschappen van broodje-aap-verhalen (stadslegendes) is dat het niet waar is.

Ik wist het gewoon dat daar apevlees tussen zat! :x

Guderian
23 juni 2004, 18:34
Kippenkarkassen... Rot vlees... *huiver*

En ik die zo graag friet eet (nuja, met de friet zelf is niks mis, natuurlijk).

Frietkoten JA, hamburger- en/of pitakoten: NEEN.

(Overigens, frikandellen en viandellen worden voor een deel gemaakt van slachtafval waaronder koeienogen.) :mrgreen:

Guderian
23 juni 2004, 18:37
die kebaps, dat is vuiligheid.
draaien slachtafval en dierenvoeding in hun 'vlees'.

bovendien kennen ze amper hygienische normen.



goeie friet special veul beter.

Turken zijn veel hygiënischer met hun eten dan Vlamingen.


:lol: :lol: :lol: Schattig hoe naïef en simpel die groene communisten toch zijn... :lol:

Spelev
23 juni 2004, 19:22
Turken zijn veel hygiënischer met hun eten dan Vlamingen.


:lol: :lol: :lol: Schattig hoe naïef en simpel die groene communisten toch zijn... :lol:

Nu komt gij den boel hier toch ook ni verzeiken fasho?

George
23 juni 2004, 21:21
Kippenkarkassen... Rot vlees... *huiver*

En ik die zo graag friet eet (nuja, met de friet zelf is niks mis, natuurlijk).

Frietkoten JA, hamburger- en/of pitakoten: NEEN.

(Overigens, frikandellen en viandellen worden voor een deel gemaakt van slachtafval waaronder koeienogen.) :mrgreen:

MMMMhhhh, koeieogen, lekker, zalig.

DaBlacky
23 juni 2004, 22:42
Turken zijn veel hygiënischer met hun eten dan Vlamingen.


:lol: :lol: :lol: Schattig hoe naïef en simpel die groene communisten toch zijn... :lol:

Jij bent ook schattig, honnepon. Wanneer kom je eens af? Zal ik je eens lekker verwennen. ;)

De Garde
24 juni 2004, 08:25
Vandaar dat er een paar jaar terug in Gent een kebab gesloten werd omdat er sperma op het vlees zat. Van menselijke oorsprong overigens.

1 van de eigenschappen van broodje-aap-verhalen (stadslegendes) is dat het niet waar is.

Ik kan mij de juiste datum niet meer voor de geest halen, maar ik weet wel dat het in de Gentse uitgangsbuurt van studenten, de Overpoort, was. De zaak is een tijdlang gesloten. Dit is géén stadslegende.

Guderian
24 juni 2004, 17:05
:lol: :lol: :lol: Schattig hoe naïef en simpel die groene communisten toch zijn... :lol:

Nu komt gij den boel hier toch ook ni verzeiken fasho?

Waar commies zitten, kan niks meer verziekt worden, want het is het al!

DaBlacky
25 juni 2004, 09:29
1 van de eigenschappen van broodje-aap-verhalen (stadslegendes) is dat het niet waar is.

Ik kan mij de juiste datum niet meer voor de geest halen, maar ik weet wel dat het in de Gentse uitgangsbuurt van studenten, de Overpoort, was. De zaak is een tijdlang gesloten. Dit is géén stadslegende.

Een andere eigenschap van stadslegende is dat het uit 2de hand komt.

Hier in Hasselt is een restaurant mogen sluiten door zo'n stadslegende. Er zat zogezegd kittekat in de spaghettisaus.

Ge moet u dat even praktisch voorstellen. Men gaat naar de kebab-zaak. Men bestelt een kebab. Zegt die eigenaar: momentje, en gaat naar achter met uw kebab en komt pas na 5 minuten terug. Vreemd, vindt u niet? Of zou men zo een potje sperma aan de toog hebben staan om het erop te doen? Of neen, laten we het meest logische nemen: hij deed zijn broek af tijdens het maken van de kebab en masturbeerde zijn eigen even boven de kebab terwijl de klant stond te wachten en toe te kijken. Het zal dat laatste geweest zijn. Hij heeft waarschijnlijk nog een fooi gegeven.

Ik heb dat verhaaltje ook al gehoord van een kebabzaak hier in Zonhoven. Best draaiende kebabzaak van heel de gemeente. Het is gewoon bullshit met als enige doel een andere bevolkingsgroep zwart te maken. Praktische is dat niet uit te leggen, en een motief is ook al ver zoek.

From_Vlaanderen
27 augustus 2009, 23:24
3 keer in de week, meestal. Dit is echter mijn zelf opgelegde maximum.

lantjes
27 augustus 2009, 23:35
Go vent toch, da zou smaken nu....een pak met tartaar. :onfire:

bgf324
27 augustus 2009, 23:42
En een frikanel speciaal :cheer:

Zeno!
27 augustus 2009, 23:48
En een frikanel speciaal :cheer:

:magniet:

Curryworst heet dat.

bgf324
27 augustus 2009, 23:54
:magniet:

Curryworst heet dat.

Frikandel :evil:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Frikandel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Currywurst

Zeno!
28 augustus 2009, 00:43
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frikandel


Wikipedia:

In Vlaanderen wordt de frikandel doorgaans curryworst genoemd.

Andro
28 augustus 2009, 00:46
Go vent toch, da zou smaken nu....een pak met tartaar. :onfire:


Geef mij maar lekker een Mexicano...

bgf324
28 augustus 2009, 00:52
Of een Loempia :cheer:

Geert C
28 augustus 2009, 01:00
Goh, het water loopt mij in de mond. :-D

:cheer: Morgen heerlijke frietjes. :cheer:

Jazeker
28 augustus 2009, 07:24
Ik heb eigenlijk geen deftige frituur in de buurt. En koude frieten zie ik niet zitten. Laat staan ze te eten in de frituur zelf.

toccata
28 augustus 2009, 07:39
ik eet graag een broodje met sla, wortels en kaas:-D

Zwartengeel
28 augustus 2009, 07:40
Vanavond ga ik wellicht nog naar het frietkot, ja.

Txiki
28 augustus 2009, 08:13
Ja, en frieten smaken het best als ze vers gebakken zijn. In't frietkot zelf opeten, dus.

maddox
28 augustus 2009, 08:15
In't frietkot opeten. Teveel voordelen aan verbonden.
1) Frietjes warm en knapperig, geen verlepte stukjes slappe wannabe brij.
2) Geen rommel thuis.
3) Als je de frieten niet in't frietkot wil opeten, waarom zou je de frieten dan zelf willen? oftwel, een criterium voor de "frisheid" van de zaak.

lantjes
28 augustus 2009, 08:30
In't frietkot opeten. Teveel voordelen aan verbonden.
1) Frietjes warm en knapperig, geen verlepte stukjes slappe wannabe brij.
2) Geen rommel thuis.
3) Als je de frieten niet in't frietkot wil opeten, waarom zou je de frieten dan zelf willen? oftwel, een criterium voor de "frisheid" van de zaak.

Zo zie je maar dat smaken verschillen, 'k heb ze, mijn frietkotfrietjes, als ze even in een gesloten pak zo wat slapjes zijn geworden...maar meestal bakken we ze gewoon zelf natuurlijk.;-)

Duvelke
28 augustus 2009, 09:05
frietjes in den durum, hmmm met andalouse

Mitgard
28 augustus 2009, 09:15
Vanavond ga ik wellicht nog naar het frietkot, ja.

kijkt gij daar dan ook zo nen hele dag naar uit?

Zwartengeel
28 augustus 2009, 09:19
kijkt gij daar dan ook zo nen hele dag naar uit?

Natuurlijk.

Mitgard
28 augustus 2009, 09:24
Natuurlijk.

ok, ik dacht al dat zoiets 'raar' was ofzo.

Geert C
28 augustus 2009, 11:32
ik eet graag een broodje met sla, wortels en kaas:-D
Gij gaat toch niet daar de frituur om een broodje met sla, wortels en kaas? 8O

Boadicea
28 augustus 2009, 12:41
Sorry, maar frietkoten bestaan niet meer in Antwerpen. Enkel frituren mogen er nog bestaan. :cry:

420yeahbaby
28 augustus 2009, 12:43
bicky burger!!!!!!!!!!!!!!!!!

manta
28 augustus 2009, 13:38
ik eet graag een broodje met sla, wortels en kaas:-D

:evil:

Het posten van zo'n extreem vieze dingen is verboden en 'k heb deze post dan ook aangegeven bij de moderatie ! ! !
Bah , bah , bah , bah , voor 't zelfde geld lezen er minderjarigen mee en zien ze die smeerlapperij staan , wat voor voorbeeld is zo'n uitspraak voor onze jeugd ... ;-)


:cheer: frieten , hamburgers , cervela , curryworsten , mayonaise , mexicano , saté's , bitterballen :cheer:


:-D

Dronkoers
28 augustus 2009, 13:42
Friet :cheer: pepersaus :cheer: vlampijp :cheer: vuurvreter :cheer: ragouzi :cheer: bitterballen :cheer: Westmalle :cheer:

Zwartengeel
28 augustus 2009, 14:05
Friet :cheer: pepersaus :cheer: vlampijp :cheer: vuurvreter :cheer: ragouzi :cheer: bitterballen :cheer: Westmalle :cheer:

Ik denk dat het inderdaad wel vlam in de pijp is eens je dat allemaal naar binnen gespeeld hebt. ;-)

Dronkoers
28 augustus 2009, 14:19
Ik denk dat het inderdaad wel vlam in de pijp is eens je dat allemaal naar binnen gespeeld hebt. ;-)

Nie alleen da :-P

Mitgard
28 augustus 2009, 15:32
wat is een vlampijp en een vuurvreter?

Zeno!
28 augustus 2009, 15:36
bicky burger!!!!!!!!!!!!!!!!!

JIJ BENT MIJN VRIEND.

smokey
28 augustus 2009, 16:20
wat is een vlampijp en een vuurvreter?

dat zijn frituurspecialiteiten zo pikant gemaakt dat je de koeiekutten en ogen niet meer smaakt

maar alleee, voor mij nen midden pak, potje samourai, lookworst gebakken en 2 viandellen aub :)

manta
28 augustus 2009, 17:31
dat zijn frituurspecialiteiten zo pikant gemaakt dat je de koeiekutten en ogen niet meer smaakt
maar alleee, voor mij nen midden pak, potje samourai, lookworst gebakken en 2 viandellen aub :)

Paardenlippen vergeten , paardenlippen , fijn gemalen en gekruid , dat is de ware reden dar de curryworst zo'n specifieke smaak heeft ...
8-)

420yeahbaby
28 augustus 2009, 17:32
Ik dacht dat dat varkensvlees was, een curryworst

manta
28 augustus 2009, 17:37
Ik dacht dat dat varkensvlees was, een curryworst

Je zou kunnen stellen dat het "de vangst van de dag " is ... :-D


Als het maar door de molen kan draaien en eruitkomen als pasta in worstvorm ... X-aantal % moet wel "vlees" of "vleesachtig" zijn maar heel belangrijk is dat eigenlijk niet , de smaak komt toch uit de additieven , smaakverdoezelaars en andere "kruiden" ...

:cheer: Curryworst speciaal met tomatenketchup :cheer:

From_Vlaanderen
28 augustus 2009, 23:28
3) Als je de frieten niet in't frietkot wil opeten, waarom zou je de frieten dan zelf willen? oftwel, een criterium voor de "frisheid" van de zaak.

't Frietkot heeft gene Duvel. Dat kan niet in hunne frigo:roll:.

Maarreeu.

Gewone friet
Mayonaise
Saté + kruiden
Duvel

longhorn
28 augustus 2009, 23:36
Van al de dingen die ik mis uit Belgie, staat een frietkot al jaren op nr. 1.

Als ik de zeldzame kans heb om op frietkotbezoek te gaan dan is de vaste bestelling:

-2 frikandellen special
-2 kaaskroketten
-een kleintje met een dubbele portie tartaar

Zelfkastijding.

Jazeker
29 augustus 2009, 09:31
Als ik de zeldzame kans heb om op frietkotbezoek te gaan dan is de vaste bestelling:

-2 frikandellen special
-2 kaaskroketten
-een kleintje met een dubbele portie tartaar

Zelfkastijding.

kaaskrotten+fikandel+frieten+tartaar = 8O

huismus
29 augustus 2009, 09:58
Sorry, maar frietkoten bestaan niet meer in Antwerpen. Enkel frituren mogen er nog bestaan. :cry:
:roll:

Ars_Nova
2 september 2009, 14:05
Frikandel??? 8O Frikandel.... :roll: :roll: :roll: Hollander!!!


Het is CURRYWORST. CURRY-WORST! :wink:

Frikandel !!

manta
2 september 2009, 14:06
Frikandel !!

Bouletten ??? 8O

Ars_Nova
2 september 2009, 14:08
Bouletten ??? 8O

LOL ;-)

In ieder geval, waar ik vandaan kom zijn het steevast "frikandellen" en geen "curryworsten". Ten tweede begrijpen ze mij overal als ik om een frikandel vraag, en ten derde vind ik niet dat een frikandel naar curry smaakt, dus vind ik de naam "curryworst" eigenlijk totaal ongepast.

Djiezes
2 september 2009, 14:09
Sorry, maar frietkoten bestaan niet meer in Antwerpen. Enkel frituren mogen er nog bestaan. :cry:

Er is nog één fritkot in Antwerpen, nl. aan de Royerssluis vlakbij de Hogere Zeevaartschool.

manta
2 september 2009, 14:14
LOL ;-)

In ieder geval, waar ik vandaan kom zijn het steevast "frikandellen" en geen "curryworsten". Ten tweede begrijpen ze mij overal als ik om een frikandel vraag, en ten derde vind ik niet dat een frikandel naar curry smaakt, dus vind ik de naam "curryworst" eigenlijk totaal ongepast.

't Is pas lastig als iemand je vraagt waar je frikandon kan kopen ... ;-)

Weezer
2 september 2009, 14:31
Er is nog één fritkot in Antwerpen, nl. aan de Royerssluis vlakbij de Hogere Zeevaartschool.

Heet die nog altijd Frank's Frit?

Derk de Tweede
2 september 2009, 15:26
Broodje ei bij cafetaria Boy bensdorp.
http://www.theaterrobvanhouten.nl/?/files/BENSDORP_CAFETARIA.jpg

roger verhiest
2 september 2009, 15:51
Algerijnse Frietkotherinneringen

Als ik in borgorokko en ook in het Brusselse de "mitraillettes" (stokbrood met een of ander vleesproduct & friet belegd) zie denk ik soms nog aan Annaba. Net voor je daar de berg opklimt in de richting van het dorpje Seraïdi is er daar een frietkot ! Lees : eigenlijk gaat het over een tent waar ze zgn. brique bakken ttz. een soort pannenkoek gevouwen rond wat groenten en een spiegelei pikant gemaakt met harissa ; ze bakten er ook friet waar ze een bagette mee belegden.

Op een dag kon ik me niet bedwingen en leerde ik die jongen een fatsoenlijke puntzak draaien uit zijn verpakkingspapier - een grote hoeveelheid friet te bakken en die in de zak te scheppen en netjes te versieren met een klodder mayonaise. Het heeft geholpen : ook later in de zomer was het pak friet doorgedrongen tot het strandgebeuren van Seraïdi..

Mijn toenmalige poolse vrienden (die me voor een week de kroon van Polen aanboden)
hadden het vreemde idee dat "fritki" een russiszche uitvinding zijn... om dit te weerleggen toverde ik hun appartementje om in een heuse frituur (ondanks het feit dat ik slechts over een klein steelpannetje, olijfolie en een theezift beschikte) ; de stemming was opperbest en we organizeerden dan ook prompt een pools drinkgelag onder het zingen van heelder stukken opera van Gounod en het onsterfelijke "Aan het strand van Scheveningen.." (ik was toen al Groot-Nederlander)...

Mass13
2 september 2009, 15:56
Algerijnse Frietkotherinneringen

Als ik in borgorokko en ook in het Brusselse de "mitraillettes" (stokbrood met een of ander vleesproduct & friet belegd) zie denk ik soms nog aan Annaba. Net voor je daar de berg opklimt in de richting van het dorpje Seraïdi is er daar een frietkot ! Lees : eigenlijk gaat het over een tent waar ze zgn. brique bakken ttz. een soort pannenkoek gevouwen rond wat groenten en een spiegelei pikant gemaakt met harissa ; ze bakten er ook friet waar ze een bagette mee belegden.

Op een dag kon ik me niet bedwingen en leerde ik die jongen een fatsoenlijke puntzak draaien uit zijn verpakkingspapier - een grote hoeveelheid friet te bakken en die in de zak te scheppen en netjes te versieren met een klodder mayonaise. Het heeft geholpen : ook later in de zomer was het pak friet doorgedrongen tot het strandgebeuren van Seraïdi..

Mijn toenmalige poolse vrienden (die me voor een week de kroon van Polen aanboden)
hadden het vreemde idee dat "fritki" een russiszche uitvinding zijn... om dit te weerleggen toverde ik hun appartementje om in een heuse frituur (ondanks het feit dat ik slechts over een klein steelpannetje, olijfolie en een theezift beschikte) ; de stemming was opperbest en we organizeerden dan ook prompt een pools drinkgelag onder het zingen van heelder stukken opera van Gounod en het onsterfelijke "Aan het strand van Scheveningen.." (ik was toen al Groot-Nederlander)...

Tiens, de brik die ik iedere dag eet nu het Ramadan is, ik heb ze in Tunesië ook leren Belgische frieten bakken trouwens, daar mayonaise maken was wel niet gemakkelijk, warm ma warm dat 't daar is! :-D

van Maerlant
2 september 2009, 16:18
Ik heb eigenlijk geen deftige frituur in de buurt. En koude frieten zie ik niet zitten. Laat staan ze te eten in de frituur zelf.

:cheer: 't Friethoekske :cheer: