PDA

View Full Version : De cruciale vraag....


Mustapha
21 juni 2004, 19:36
Waarom wil Zuid Korea persé mee helpen aan de wederopbouw van Irak?

Waarom zo ver gaan helpen, terwijl hun noorderburen de hulp ook nodig hebben?

Pascal L.
21 juni 2004, 19:44
Waarom wil Zuid Korea persé mee helpen aan de wederopbouw van Irak?

Waarom zo ver gaan helpen, terwijl hun noorderburen de hulp ook nodig hebben?

euuuhhm, ik denk dat Noord-Korea niet echt de hulp van Z.-Korea wenst .... volgt gij het nieuws soms wel eens ??

Mustapha
21 juni 2004, 19:47
Net zoals de Irakezen de hulp niet wensen van Z-Korea.
Volg je het nieuws wel eens?

Pascal L.
21 juni 2004, 19:49
Net zoals de Irakezen de hulp niet wensen van Z-Korea.
Volg je het nieuws wel eens?

euhh foutje, de Irakezen middels hun regering verwelkomen de heropbouw-hulp ... ok, ge kijkt TV maar misschien moet ge eens naar een andere zender dan Al-Arabyia kijken ....

Mustapha
21 juni 2004, 19:51
Regering?

Een regering komt tot stand na verkiezingen.....die heb ik nog niet gezien in Irak.

:wink:

Pascal L.
21 juni 2004, 19:56
Regering?

Een regering komt tot stand na verkiezingen.....die heb ik nog niet gezien in Irak.

:wink:

Nee inderdaad ... de hele Arabische wereld heeft nog nooit democratische verkiezingen gezien ... Maar waarschijnlijk komt het er in Januari wel van, wedden dat ge verbaasd zult staan kijken dat ook een Arabisch land een modern democratisch systeem kan hebben ... en wie weet, misschien kan er zelfs nog andere maatschappelijke vooruitgang komen als de Arabieren nu eens eindelijk hun mond willen opentrekken en de onthoofders en andere terroristen veroordelen ... [maar misschien is dat wel teveel gevraagd, we zullen maar gewoon beginnen met verkiezingen]

S.
21 juni 2004, 21:31
Net zoals de Irakezen de hulp niet wensen van Z-Korea.
Volg je het nieuws wel eens?

Dat is het probleem juist. Wie spreekt er namens de bevolking van Irak? Als jij zegt dat dat de terroristen zijn, dan is Z-Korea inderdaad niet gewenst. Maar de huidige regering vraagt juist wel om die hulp. Zeggen dat 'de Irakezen' die hulp niet willen, is nogal simpel.

Funghus
22 juni 2004, 00:36
Wie een deel van de olie wil, moet ook een deel van de slachtoffers leveren hé. Dat zijn de wachters die moeten waken over al die democratie die door de pijpleidingen stroomt. :D