PDA

View Full Version : Tuut tuut


Groentje-18
24 februari 2012, 19:50
Ik zoek een goedkope, weinig verbruikende auto die bijna niets kost aan taksen e.d. maar wel veilig is.

Heeft er iemand thuis nog een oud ding of tweede wagen staan die hij of zij niet meer nodig heeft? Of iemand tips?

Ik ben een absolute auto-leek. :(

Prijs: <1000 euro

Derk de Tweede
24 februari 2012, 19:51
Jap of Koreaantje.
Leuke wagentjes die betrouwbaar en goedkoop zijn.

Steve_M
24 februari 2012, 19:59
http://www.autozone.be/tweedehands-auto/auto/list.jsp?vehicleType=occasie&locale=nl_BE&pActief=occ&merkId=&modelId=&brandstofId=&prijsTill=2500&bouwjaarFrom=&input_autocompleter=&postcodeId=&gemeente=&postcodeRange=KM_5&fullTextSearch=&snelCode=

Voor minder dan 1000 euro wordt het sowieso brol. Ik zou dan zeggen een Mazda of een Toyota (er gaan dan wel tussen de 150000 en de 200000 kilometer op de teller staan).

CLAESSENS Joris
24 februari 2012, 20:21
Ik zoek een goedkope, weinig verbruikende auto die bijna niets kost aan taksen e.d. maar wel veilig is.

Heeft er iemand thuis nog een oud ding of tweede wagen staan die hij of zij niet meer nodig heeft? Of iemand tips?

Ik ben een absolute auto-leek. :(

Prijs: <1000 euro

Tsk Tsk! En dat met jou kleur...
Een weinig verbruikende auto is niet gelijk aan een weinig vervuilende auto en al zeker niet als het om een 'oudje' gaat...

Moet het echt een auto zijn? Een electrische scooter of fiets is in die prijsklasse wel beschikbaar en beter aan jou ideologie aangepast denk ik...

Succes met je zoektocht...:-)

Xenophon
24 februari 2012, 20:22
Ik zoek een goedkope, weinig verbruikende auto die bijna niets kost aan taksen e.d. maar wel veilig is.

^^



Ik ben een absolute auto-leek. :(



Dat meen je niet... :D

Diego Raga
24 februari 2012, 20:47
Wacht nog even, binnenkort smijten ze de Porches naar uwe kop:
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=ER3LR5IO

CLAESSENS Joris
24 februari 2012, 20:53
probeer autoscout eens en zoek naar een tweedehandswagen met garantie.
Dan heb je al iets meer zekerheid dat je lage verbruik niet teniet gedaan wordt door andere mankementen.

groene flamingant
24 februari 2012, 21:19
Moet het echt een auto zijn? Een electrische scooter of fiets is in die prijsklasse wel beschikbaar en beter aan jou ideologie aangepast denk ik...

Succes met je zoektocht...:-)Inderdaad, als je budget zo beperkt is: koop dan beter een goede scooter en een goeie scooter vindt je nog wel voor die prijs (een goede auto is al heel wat minder evident.)

Steve_M
24 februari 2012, 21:27
Inderdaad, als je budget zo beperkt is: koop dan beter een goede scooter en een goeie scooter vindt je nog wel voor die prijs (een goede auto is al heel wat minder evident.)

Een scooter, is dat zo'n gemotoriseerde fiets voor mensen met een verstandelijke beperking of lui die hun rijbewijs kwijt zijn?

groene flamingant
24 februari 2012, 21:45
Een scooter, is dat zo'n gemotoriseerde fiets voor mensen met een verstandelijke beperking of lui die hun rijbewijs kwijt zijn?Misschien maak je het te moeilijk en kan het ook dienen voor mensen met te weinig geld.

Steve_M
24 februari 2012, 22:16
Misschien maak je het te moeilijk en kan het ook dienen voor mensen met te weinig geld.

Pfff, voor de prijs van een deftige scooter koop ik een rapevan met amper 200000 km op de teller:

http://www.autozone.be/citroen_evasion_7pl/auto/detail.jsp?zoekId=5021154&locale=nl_BE

Vroem-vroem!

Maar Groentje, ik dacht dat jij geen rijbewijs had?

Groentje-18
24 februari 2012, 23:20
Klopt Steve. Enkel met een fiets oefenen is wat te mager voor op het rij-examen heb ik horen zeggen.
Leer jij me rijden? :D
Of mag ik jouw wagen lenen? :evil:

De luchtvervuiling van scootertjes en aanverwanten niet overschatten hoor. Die speeltjes deugen voor niks. :?

Als er een wagen bestaat die rond de 5 liter verbruikt en die toch nog veilig is (dus geen sardinnendoos :() en niet duur ... (rond de gegeven richtprijs) ...
De tips ga ik al uitzoeken, thanks! :)

Demper
24 februari 2012, 23:39
Klopt Steve. Enkel met een fiets oefenen is wat te mager voor op het rij-examen heb ik horen zeggen.
Leer jij me rijden? :D


Dat mag je niet aan Steve vragen.
Hij is heel inventief, weet je.

Demper
24 februari 2012, 23:40
^^







Dat meen je niet... :D

^^

Arm Groentje.

From_Vlaanderen
25 februari 2012, 00:43
Ik zoek een goedkope, weinig verbruikende auto die bijna niets kost aan taksen e.d. maar wel veilig is.

Heeft er iemand thuis nog een oud ding of tweede wagen staan die hij of zij niet meer nodig heeft? Of iemand tips?

Ik ben een absolute auto-leek. :(

Prijs: <1000 euro

Ik zoek een goedkope, weinig verbruikende auto die bijna niets kost aan taksen e.d. maar wel veilig is.
Groentje, dat gaat niet lukke zulle.

10 liter is dat veel?

filosoof
25 februari 2012, 01:21
Ik zoek een goedkope, weinig verbruikende auto die bijna niets kost aan taksen e.d. maar wel veilig is.

Heeft er iemand thuis nog een oud ding of tweede wagen staan die hij of zij niet meer nodig heeft? Of iemand tips?

Ik ben een absolute auto-leek. :(

Prijs: <1000 euroWacht tot je de verzekeringstarieven ziet, dan vergeet je die idee wel.

filosoof
25 februari 2012, 01:21
.

From_Vlaanderen
25 februari 2012, 01:28
Wacht tot je de verzekeringstarieven ziet, dan vergeet je die idee wel.

Voor dat geld koop je in Frankrijk een cottage en verzeker je je wagen daar.
En voor jonge gasten is het helemaal schandalig.

groene flamingant
27 februari 2012, 00:16
Pfff, voor de prijs van een deftige scooter koop ik een rapevan met amper 200000 km op de teller:

http://www.autozone.be/citroen_evasion_7pl/auto/detail.jsp?zoekId=5021154&locale=nl_BE

Vroem-vroem!

Maar Groentje, ik dacht dat jij geen rijbewijs had?Een rapevan? :?

En een auto met 200.000 km op de teller? Hoe lang denk je dat dat nog gaat meegaan?

Mitgard
27 februari 2012, 00:20
Ik dacht eventjes dat ik er een gevonden had, maar het bleek een oud TV toestel te zijn. :-(

Steve_M
27 februari 2012, 00:21
Een rapevan? :?

En een auto met 200.000 km op de teller? Hoe lang denk je dat dat nog gaat meegaan?

Nog 130000 km:

http://www.autozone.be/ford_focus_18-turbo-di-ambiente/auto/detail.jsp?zoekId=3624922&locale=nl_BE

Nynorsk
27 februari 2012, 00:47
Nog 130000 km:

http://www.autozone.be/ford_focus_18-turbo-di-ambiente/auto/detail.jsp?zoekId=3624922&locale=nl_BE

Als je dat koopt weet je toch al zeker dat het ooit een uitstekende auto was :-D

Groentje-18
27 februari 2012, 01:44
Ik had een leuke jeep gezien voor een schappelijke prijs - en in de verwachting dat mijn budget plots gaat verdriedubbelen door bank, ev. werk of een wilde weldoener.

Maar er staat geen adres bij het zoekertje en al dit type zoekertjes zouden oplichters zijn?

Ik ken trouwens echt noppes van de mechaniek van een auto en heb het gevoel dat je zwaar gezien kan zijn als je bv iets koopt en waar om de vijf dagen stukken aan blijken te zijn. Als je bij een particulier zoiets koopt heb je dan gewoon pech, een lege portefeuille en geen auto meer neem ik aan?

En hoe kan je zoiets controleren of vooraf te weten komen? :?

Onlangs gehoord dat tanken bij de prijsbrekers ook erg goed is om je auto-levensduur te verlagen. Maar je weet niet wat de vorige eigenaar erin heeft gegoten. :?

Aan de gegeven websites heb ik alvast iets en ik geloof dat ik ook al een idee krijg van hoeveel km die dingen verondersteld worden te rijden? :)

Nynorsk
27 februari 2012, 03:32
Ik had een leuke jeep gezien voor een schappelijke prijs - en in de verwachting dat mijn budget plots gaat verdriedubbelen door bank, ev. werk of een wilde weldoener.

Maar er staat geen adres bij het zoekertje en al dit type zoekertjes zouden oplichters zijn?

Ik ken trouwens echt noppes van de mechaniek van een auto en heb het gevoel dat je zwaar gezien kan zijn als je bv iets koopt en waar om de vijf dagen stukken aan blijken te zijn. Als je bij een particulier zoiets koopt heb je dan gewoon pech, een lege portefeuille en geen auto meer neem ik aan?

En hoe kan je zoiets controleren of vooraf te weten komen? :?

Onlangs gehoord dat tanken bij de prijsbrekers ook erg goed is om je auto-levensduur te verlagen. Maar je weet niet wat de vorige eigenaar erin heeft gegoten. :?

Aan de gegeven websites heb ik alvast iets en ik geloof dat ik ook al een idee krijg van hoeveel km die dingen verondersteld worden te rijden? :)

Als je het gevoel hebt niet veel van auto's af te weten, dan denk ik dat je best bij een garage gaat die de naam heeft van betrouwbaar te zijn. Krijg je ook vaak garantie waar je effectief iets mee bent.
Ik heb 9 jaar geleden mijn auto (:hart:) in een Opel-garage gekocht voor 4600 euro. Die was toen 7 jaar oud en had 128000 km op de teller. Derde eigenaar, maar altijd in onderhoud bij dezelfde garage, dus met onderhoudsboekje. Nooit iets groots aan gemankeerd, en ongevallenvrij. Laatste eigenaar deed 'm weg omdat hij een bedrijfswagen kreeg, niet omdat hij ontevreden was. 9 jaar later heeft dat ding dubbel zoveel km op de teller en rijdt hij nog altijd lekker. Pas onlangs iets aan kapotgegaan dat ik niet zelf had gedaan zoals die keer dat ik m'n uitlaat eraf heb gereden. Supertevreden dus. En dat ding blijft maar gaan.
Een auto van 1000 - 2000 euro zou ik nooit kopen. De kans dat je er alleen maar kosten aan hebt lijkt me toch wel groot, anders had hij gewoon meer gekost. Da's dan geld in 't water. Al kan je ook gewoon geluk hebben, en nog 6 jaar rijden met zo'n wrakske.

Txiki
27 februari 2012, 08:24
Een auto die minder dan 1000 euro moet kosten, weinig verbruikt enzovoort? Dan lijkt me een Matchbox de perfecte keuze.

Duupje
27 februari 2012, 09:26
Een auto van minder dan 1000€ is dan ook vaak heel belastend voor het milieu qua uitstoot.

Ik ben nu al ondertussen echt niet meer toe aan mijn proefstuk qua auto's kopen.
2dehands particulier: altijd iemand meenemen die iets van auto's afweet, en dan nog kan je de spreekwoordelijke kat in de zak kopen.
2dehands garage: je betaalt ietsje meer, maar je krijgt er wel een jaar waarborg bovenop (wettelijk verplicht).

Je hebt je rijbewijs nog niet, ik zou beginnen met een klein simpel ding (ook al is het niet echt cool) want de kans dat je ergens tegenop knalt als je leert rijden is toch niet onrealistisch.
Bovendien, hoe zwaarder de auto, hoe groter het verbruik ligt, hoe hoger de taksen en verzekering zal liggen.

Zoek u gewoon een klein stadswagentje en leer het daar mee. Die zijn echt nog te vinden voor 1000€. Als je dan eenmaal je rijbewijs hebt (ben je al een jaartje verder ondertussen) heb je misschien werk ofzo en kan je je nog altijd iets beters aanschaffen.

Ik heb met een Jeep rondgereden, 2 zelfs, ik kan u verzekeren dat als je geen deftig inkomen hebt, je je dat niet kan permitteren aan brandstof alleen al. Dan zwijg ik nog over de verzekering en wegentaks.

Maar mij lijkt het feit dat je je een wagen wil aanschaffen, als je zo financieel in de shit zit, niet echt het allerslimste om te doen. Kan je zo niet iemand vinden die je wil leren rijden?

groene flamingant
29 februari 2012, 04:58
Nog 130000 km:

http://www.autozone.be/ford_focus_18-turbo-di-ambiente/auto/detail.jsp?zoekId=3624922&locale=nl_BE330.000 km? En toch niet zo'n ouwe Citroën? Dan moet je al véél geluk hebben dat die zolang meegaat.

groene flamingant
29 februari 2012, 05:05
Ik had een leuke jeep gezien voor een schappelijke prijs - en in de verwachting dat mijn budget plots gaat verdriedubbelen door bank, ev. werk of een wilde weldoener.
Dan zou ik eerst toch maar zien dat je die centen hébt, vooraleer tot de koop over te gaan.

Niet te vergeten trouwens: bijkomende kosten:
- Naft.
- Verzekering.
- Onderhoud.
- Eventuele extra kosten (defecten).
Ik ken trouwens echt noppes van de mechaniek van een auto en heb het gevoel dat je zwaar gezien kan zijn als je bv iets koopt en waar om de vijf dagen stukken aan blijken te zijn. Als je bij een particulier zoiets koopt heb je dan gewoon pech, een lege portefeuille en geen auto meer neem ik aan?

En hoe kan je zoiets controleren of vooraf te weten komen? :?
Inderdaad best oppassen met van die goedkope occasies, zeker als je het via particulieren doet.

Best is gewoon kopen via garage of op zijn minst iemand meenemen die iets van auto's kent. Anders ben je sowieso gezien.

From_Vlaanderen
29 februari 2012, 11:08
330.000 km? En toch niet zo'n ouwe Citroën? Dan moet je al véél geluk hebben dat die zolang meegaat.

Als ge zelf wat kunt fixen kan je nog lang met zo'n dingen rijden hoor.
Mijn vorige wagen heb ik zot aan het oplappen geweest met "defender part shop" onderdelen van internet.

Toen kreeg ik er een van het werk, nu slagen ze die taks op.
Ook moet ik deze maand ander banden laten leggen, op eigen kosten.

Als die taks tegenvalt zal ik daar snel een oplossing voor vinden en terug zelf een wagen kopen.

groene flamingant
1 maart 2012, 22:58
Als ge zelf wat kunt fixen kan je nog lang met zo'n dingen rijden hoor.
Mijn vorige wagen heb ik zot aan het oplappen geweest met "defender part shop" onderdelen van internet.

Toen kreeg ik er een van het werk, nu slagen ze die taks op.
Ook moet ik deze maand ander banden laten leggen, op eigen kosten.

Als die taks tegenvalt zal ik daar snel een oplossing voor vinden en terug zelf een wagen kopen.Hm, ik weet niet maar ik zie Groentje-18 nog niet direct met een diploma automechanica, laat staan als klusser aan zo'n oude auto sleutelen hoor:
"Ik ken trouwens echt noppes van de mechaniek van een auto hoor." ;-)

Steve_M
1 maart 2012, 23:13
Dan zou ik eerst toch maar zien dat je die centen hébt, vooraleer tot de koop over te gaan.

Niet te vergeten trouwens: bijkomende kosten:
- Naft.
- Verzekering.
- Onderhoud.
- Eventuele extra kosten (defecten).


Dit klopt natuurlijk. Het is een beetje een cliché, maar de aankoop van een auto is eigenlijk nog de minste kost. Toen ik begon te rijden (maar ik was dan ook wel wat jonger dan groentje), kostte mijn verzekering (geen omnium, voor een kleine, allesbehalve sportieve auto) een goede 1000 euro per jaar bij Ethias. Dan nog eens 130 euro taks, elk jaar wel een paar 100 euro om hem in orde te krijgen voor de keuring (afwisselend banden/remmen, maar ik misbruik mijn auto wel een beetje) en je zit gauw aan 1500 euro per jaar, zonder dat je een kilometer gereden hebt en zonder dat er iets echt stuk is.

Txiki
2 maart 2012, 11:00
Zou het niet goedkoper zijn als G zich gewoon laat "rijden" ?

*suske en wiske-lach* :roll:

Liederik
2 maart 2012, 11:26
Met dat budget zou ik voor deze gaan

http://auto.vlan.be/nl/tweedehands-auto/Opel/Astra/1.7_TD-6462186-te-koop?id=6462186&zid=534466547&cc=14

Carpass, keuring, geen wegwaai autootje, duitser, geen hoog verbruik.

Ik heb zelf twee astra's gehad, waaronder één van dat model.

Mam
2 maart 2012, 12:18
Wie kent er een garage/website/... waar je goede tweedehandsauto's kan kopen? Prijs tussen 3000 �* 4000 euro?

lombas
2 maart 2012, 12:46
Wie kent er een garage/website/... waar je goede tweedehandsauto's kan kopen? Prijs tussen 3000 �* 4000 euro?

Cardoen!

:-D

groene flamingant
3 maart 2012, 02:42
Met dat budget zou ik voor deze gaan

http://auto.vlan.be/nl/tweedehands-auto/Opel/Astra/1.7_TD-6462186-te-koop?id=6462186&zid=534466547&cc=14

Carpass, keuring, geen wegwaai autootje, duitser, geen hoog verbruik.

Ik heb zelf twee astra's gehad, waaronder één van dat model.Ziet er inderdaad heel degelijk uit voor die prijs.

From_Vlaanderen
3 maart 2012, 17:40
Hm, ik weet niet maar ik zie Groentje-18 nog niet direct met een diploma automechanica, laat staan als klusser aan zo'n oude auto sleutelen hoor:
;-)

Ik ook niet, maar ik denk niet na. Dat is mijn geluk.
Dan haalde ik die zaterdag uit elkaar.
Zondag grote stress om dat terug in elkaar te krijgen hé, want ik had die de maandag nodig.

Maar dat is vaak iets kleins zoals wiellagers, starters, ruitenwissers, stuurpomp, een lightforce'ke dat ik had kapot gereden.



Toen dat mijn chauffage in de winter kapot was, da was niet plezant ze. Maar wel uitzonderlijk sterk glas, zo'n defender. Dat ijs eraf met een gasbrander.

groene flamingant
14 maart 2012, 00:57
Ik ook niet, maar ik denk niet na. Dat is mijn geluk.
Dan haalde ik die zaterdag uit elkaar.
Zondag grote stress om dat terug in elkaar te krijgen hé, want ik had die de maandag nodig.

Maar dat is vaak iets kleins zoals wiellagers, starters, ruitenwissers, stuurpomp, een lightforce'ke dat ik had kapot gereden.



Toen dat mijn chauffage in de winter kapot was, da was niet plezant ze. Maar wel uitzonderlijk sterk glas, zo'n defender. Dat ijs eraf met een gasbrander.We zullen zien of Groentje-18 even handig is. ;-)