PDA

View Full Version : Mam is de volgende fvdw: 29-02-12 tot 07-03-12


Voltian
29 februari 2012, 00:05
Wel dan, Mam, hoe frequent eet je frietjes en met welke saus? :-)

Mam
29 februari 2012, 11:23
Wel dan, Mam, hoe frequent eet je frietjes en met welke saus? :-)
Hoh, dit was nu ook weer niet de bedoeling. Ik had wél de indruk dat het hier een beetje doodgebloed was. :-)

Maar om op uw vraag te antwoorden: minstens één keer per week verse frieten bij een maaltijd, en soms meer (McDonalds-Quick, ik beken).

NieuwNoors
29 februari 2012, 13:34
Mam, wat is uw lievelingskleur? Lees je graag? Zoja; welk genre? Favoriete muziek?

roger verhiest
29 februari 2012, 14:05
Hoe zie jij "identiteit" in relatie tot "nationaliteit" ?

NieuwNoors
29 februari 2012, 14:59
Hoe zou jij het probleem van de langdurig werklozen oplossen?

Wat vind je van het feit dat de uitgebreide koninklijke familie in Laken door de belastingbetaler onderhouden wordt?

Txiki
29 februari 2012, 15:13
Wat brengt jou eigenlijk op Politics?

mkb
29 februari 2012, 15:34
http://www.dragoart.com/tuts/pics/5/4077/how-to-draw-a-ferris-wheel-tutorial-drawing.jpg

Beschouw een reuzenrad met 10 tweepersoonskarretjes. Het rad draait aan een bepaalde snelheid zodat elke minuut één karretje langs de in/uitgang passeert. Stel nu dat het rad om 12.00 de attractie opengaat en om 12.30 terug sluit. Hoeveel personen kunnen er maximum een ritje maken in die tijd?

NieuwNoors
29 februari 2012, 16:34
Mam,

Indien je zou moeten kiezen tussen arm maar gelukkig, of rijk en ongelukkig: waarvoor kies je? En waarom? (mss kleine toelichting).

Moest jij hier op dit forum moderator zijn; wat zou jij doen met dubbelnicks?
Let wel dat er een groot verschil is tussen een dubbelnick die oorspronkelijk nooit banpunten kreeg en een dubbelnick die "dubbelnickt" om toch krampachtig -steeds opnieuw- trachten terug te keren?

Mam
29 februari 2012, 16:36
Sheisse, nu moet ik echt denken. :D

Mam
29 februari 2012, 16:45
Mam, wat is uw lievelingskleur?
Ik heb niet echt een lievelingskleur en vind de manier waarop kleuren tot uiting komen belangrijker. Bv. neon licht.

Lees je graag? Zoja; welk genre?
Ik vrees dat je hier niet met zo'n cultuurfanaat hebt te maken.

Genre:
- religie (islam)
- fictie (thrillers, romantiek, ...)
- boekskes (favoriet voor 't moment: Dag Allemaal)


Favoriete muziek?
Alles van voor de '80's ken ik niet. En ik ben er nog niet toe gekomen om daar, euh, dieper onderzoek aan te besteden.

NieuwNoors
29 februari 2012, 16:56
Mam,- heb jij huisdieren? Zoja; dewelke?
- welke studies heb je gedaan?
- wat vind je van de zaak 'Friso"; vind je het ok om hem wss maandenlang in coma te laten? Of beter de man verlossen van een vegetatief bestaan?

Mam
29 februari 2012, 16:56
Hoe zie jij "identiteit" in relatie tot "nationaliteit" ?
In het ideale geval hangt de "identiteit" natuurlijk samen met de "nationaliteit", of omgekeerd.

Maar tegenwoordig bezitten bepaalde individuen ook nationaliteiten die los staan van hun identiteit(en), omwille van de voordelen die ermee samenhangen of geërfd van de ouders. Ik weet niet of dat zo slecht is? Misschien zou er toch een strengere controle kunnen komen op het toekennen van een nationaliteit door een Staat. Maar dan het probleem: hoe bewijs je een identiteit? Tenzij men objectievere criteria gaat hanteren.

Mam
29 februari 2012, 17:02
Hoe zou jij het probleem van de langdurig werklozen oplossen?
Niet.

Oké grapje. Euh, de overheid doet haar best om dit probleem aan te pakken: begeleiding, herscholing, sancties,...


Wat vind je van het feit dat de uitgebreide koninklijke familie in Laken door de belastingbetaler onderhouden wordt?
De dotaties mogen van mij beperkt worden tot enkele centrale figuren: de koning, koningin en troonsopvolger.

Voltian
29 februari 2012, 20:04
Hoe oud ben je?

Wat studeer je / wat voor werk doe je?

Hoe zou je je politieke orientatie omschrijven?

Welk fictieboek heeft het meeste indruk op u gemaakt & waarom?

Welk film heeft het meeste indruk op u gemaakt & waarom?

Wat is uw lelijkste karaktertrek, wat is uw hoofdzonde?

Welke muziek beluister je? (graag een lijstje van minstens 10 bands/componisten)

Wat is de code van uw bankkaart?
Welke Europese stad vind je het aantrekkelijkst?

Wat staat er op uw lijst van nog te bezoeken plaatsen?

Wat doe je zoal op een zondagnamiddag?

Ben je een wandelaar?, ben je een vogelaar?

Wat spreekt u aan dat je actief bent op dit forum?

NieuwNoors
29 februari 2012, 21:00
- Heb je/ of wil je kinderen?
- Wat zou je doen indien je 1 miljoen euro wint?
- Wat vind je van Herman van Rompuy?

Mam
29 februari 2012, 22:50
Wat brengt jou eigenlijk op Politics?
Het is een vorm van tijdverdrijf en de mens is nu eenmaal een sociaal wezen.
Misschien heeft er zich intussen ook een kleine verslaving ontwikkeld...

Mam
29 februari 2012, 22:53
Wat vindt je van een verplichte 'vrouwenquota'?
Niet erg verstandig of eerlijk. Ik vind dat degene met de beste kwalificaties geselecteerd zou moeten worden, vrouw of man.
Maar er lijken me geen al te grote nadelen aan verbonden.

Mam
29 februari 2012, 22:59
http://www.dragoart.com/tuts/pics/5/4077/how-to-draw-a-ferris-wheel-tutorial-drawing.jpg

Beschouw een reuzenrad met 10 tweepersoonskarretjes. Het rad draait aan een bepaalde snelheid zodat elke minuut één karretje langs de in/uitgang passeert. Stel nu dat het rad om 12.00 de attractie opengaat en om 12.30 terug sluit. Hoeveel personen kunnen er maximum een ritje maken in die tijd?
Aha, ik tel 12 karretjes op uw tekening! :-D

En ai, wiskunde is nooit mijn sterkste vak geweest.

Laat me tellen: 10 x 2 x 1 x 30 = 600 personen ?

lombas
29 februari 2012, 23:04
Waar besteed je je middagpauze meestal? Aan je bureau, in de kantoorkeuken, kantine, buitenhuis?

Wil je kinderen? Waarom?

Waar kan je echt intens van genieten?

Zou je jezelf preuts noemen in het echte leven?

Welke drie "exotische" bestemmingen wil je absoluut nog aandoen voor je een gebit wordt aangemeten?

Crèmekleur of crème-glace?

Brugge of Anderlecht?

In een essay van minumum 6 en maximum 10 A4'tjes: wat is volgens jou de relatie tussen de borst van de Venus van Milo en de conceptualisering van het heelal in het laat-renaissance astronomisch denken?

Mam
29 februari 2012, 23:32
In een essay van minumum 6 en maximum 10 A4'tjes: wat is volgens jou de relatie tussen de borst van de Venus van Milo en de conceptualisering van het heelal in het laat-renaissance astronomisch denken?
:boo:

Hoe durf je!

Mam
29 februari 2012, 23:32
De rest van de antwoorden volgt op een later tijdstip wegens ziekte en vermoeidheid.

Excuses voor de vertraging.

giserke
1 maart 2012, 00:11
Hoe gewillig ben je?

mkb
1 maart 2012, 01:14
Aha, ik tel 12 karretjes op uw tekening! :-D

En ai, wiskunde is nooit mijn sterkste vak geweest.

Laat me tellen: 10 x 2 x 1 x 30 = 600 personen ?
Bijna, het antwoord is 42. :-)

Mam
1 maart 2012, 12:38
Mam,

Indien je zou moeten kiezen tussen arm maar gelukkig, of rijk en ongelukkig: waarvoor kies je? En waarom? (mss kleine toelichting).
Dat is als kiezen tussen de pest of cholera. Er zijn dingen die je met alle rijkdom van de wereld niet kan kopen en met geldnood lijkt het leven me ook geen pretje.
Als het toch moet: arm maar gelukkig.
Idealiter: niet te rijk, niet te arm.


Moest jij hier op dit forum moderator zijn; wat zou jij doen met dubbelnicks?
Let wel dat er een groot verschil is tussen een dubbelnick die oorspronkelijk nooit banpunten kreeg en een dubbelnick die "dubbelnickt" om toch krampachtig -steeds opnieuw- trachten terug te keren?
Dubbelnicks die zich aan het forumreglement houden (of is dat een contradictie in terminis?): heb ik geen problemen mee.
Dubbelnicks die een tijdelijke ban omzeilen: opnieuw tijdelijk bannen om te laten afkoelen/bezinnen.
Permanente ban: ben ik tegen op internetfora.

Mam
1 maart 2012, 12:48
Mam,- heb jij huisdieren? Zoja; dewelke?
Vroeger wel een kat gehad maar op dit moment geen. Daar kan wel opnieuw verandering in komen.

- welke studies heb je gedaan?
Bedrijfsmanagement, afstudeerrichting accountancy-fiscaliteit

- wat vind je van de zaak 'Friso"; vind je het ok om hem wss maandenlang in coma te laten? Of beter de man verlossen van een vegetatief bestaan?
Het is aan zijn familie en de dokters om daarover te beslissen. Nu ja, iedereen weet de kans op ontwaken en revalidatie zeer klein is, maar het gebeurt wel.

guido 007
1 maart 2012, 12:53
Hoh, dit was nu ook weer niet de bedoeling. Ik had wél de indruk dat het hier een beetje doodgebloed was. :-)

Maar om op uw vraag te antwoorden: minstens één keer per week verse frieten bij een maaltijd, en soms meer (McDonalds-Quick, ik beken).

Ze kunnen dan ook zo lekker zijn hé (die zelfgemaakte frietjes).

Mam
1 maart 2012, 12:56
Ze kunnen dan ook zo lekker zijn hé (die zelfgemaakte frietjes).
Ja, ook verser en gezonder (althans dat probeer ik mezelf wijs te maken :-D)

roger verhiest
1 maart 2012, 12:56
In het ideale geval hangt de "identiteit" natuurlijk samen met de "nationaliteit", of omgekeerd.

Maar tegenwoordig bezitten bepaalde individuen ook nationaliteiten die los staan van hun identiteit(en), omwille van de voordelen die ermee samenhangen of geërfd van de ouders. Ik weet niet of dat zo slecht is? Misschien zou er toch een strengere controle kunnen komen op het toekennen van een nationaliteit door een Staat. Maar dan het probleem: hoe bewijs je een identiteit? Tenzij men objectievere criteria gaat hanteren.

"nationaliteit" is hoogstens een "deel" van je identiteit ; ze kan zelfs in conflict zijn met je identiteit : fervente Vlaams-Nationalisten (baskische, catalaanse, corsikaanse, zuid-californische, quebequoise..) verwerpen zelfs gevoelsmatig hun door het bestaan van staten iopgelegde nationaliteit.
Het ideaal van een samenvallen van identiteit en nationaliteit is hier dus al ver weg. Nog verder is het bij volkeren in diaspora...

Andere vormen van "identiteit" winner en verliezen aan belang : christen zijn, moslim, bhoeddist, agnost, atheïst, voetballiefhebber, familielid...

Biologisch zijn we in hoge mate gelijk aan onze soort: ook de basis van onze culturele behoeften en attitudes is grotendeels gelijk het opercentage waarin wij van elkaar verschillen is zeer klein de uiting is dikwijls het belang dat gehecht wordt aan individualiteit vs. drang naar conformiteit.

Maar ik geef je meteen een ander probleem : de oorsprong van de conflicten tussen "identiteiten" (die als bron van geweld tegenwoordig belangrijker is dan de oorlogen tussen naties). Moet daar iets aan gedaan worden en hoe ?

SDG
1 maart 2012, 12:57
Met welk leuk weetje over jezelf zou je zelfs de mensen die jou helemaal denken te kennen nog kunnen verbazen?

guido 007
1 maart 2012, 12:58
Ja, ook verser en gezonder (althans dat probeer ik mezelf wijs te maken :-D)

Ik ook. :lol:

Mam
1 maart 2012, 15:39
Hoe oud ben je?
26

Wat studeer je / wat voor werk doe je?
Studies: zie boven. Momenteel werk ik als management assistant voor een kleine uitgeverij.


Hoe zou je je politieke orientatie omschrijven?
Goh, ik heb daar eerlijk gezegd nooit diep over nagedacht. Het zijn eerder de programmapunten die me bij verschillende partijen aanspreken.

Partijen waarop ik zou kunnen stemmen: Groen!, Sp-a, O-VLD en CD&V
Partijen die me weinig zeggen: Vlaams Belang, NV-A

Visjnu
2 maart 2012, 08:19
- M.b.t. de link in je signature, is het in de VS makkelijker om zich als jonge moderne moslim te profileren?
- Ben je heel kritisch ten opzichte van mensen waarvoor je veel respect hebt of die je lief hebt? Raak je er geagiteerd van wanneer ze soms niet aan een vooropgestelde standaard voldoen?
- Indien je eindwerk voor je studies iets met fraude te maken had, is dat uiteindelijk goed gegaan?

Mam
2 maart 2012, 11:45
Welk fictieboek heeft het meeste indruk op u gemaakt & waarom?
Het moet al van m'n kindertijd zijn geleden dat ik nog écht onder de indruk was van een fictieboek:

Een boek over een "baas" die op vakantie vetrekt en daarom zijn hond in het bos achterlaat. Sorry, kan niet meer op de titel komen. Ik vond dat toen zó erg voor die hond.


Welk film heeft het meeste indruk op u gemaakt & waarom?
The NeverEnding Story (1984)

The Message (1977)

Wat is uw lelijkste karaktertrek, wat is uw hoofdzonde?
In willekeurige volgorde: Luxuria - Invidia - Ira

Welke muziek beluister je? (graag een lijstje van minstens 10 bands/componisten)
Als cultuurbarbaar luister ik meestal naar de radio (MNM, Radio Stad, soms Klara op het werk - er lopen hier liefhebbers van klassieke muziek rond)

Ik koop (bijna) nooit cd's, dus zijn er geen specifieke bands die ik beluister.


Wat is de code van uw bankkaart?
7168

Welke Europese stad vind je het aantrekkelijkst?
Meer dan de helft van de Europese steden nog niet gezien, maar degene die ik wel heb gezien trekken op elkaar (:mrgreen:)

Geen uitgesproken voorkeur, want elke stad heeft wel zijn charmes. Ik zou het wel moeilijker vinden om te wonen in een meer Oostere of Zuiderse stad. Dit vergt wat aanpassing.

Wat staat er op uw lijst van nog te bezoeken plaatsen?
- China/ Taiwan
- Australie
- Jordanie
- VS

Wat doe je zoal op een zondagnamiddag?
Luieren/familiebezoek of sport

Ben je een wandelaar?, ben je een vogelaar?
Ja, ik hou wel van lange, rustgevende wandelingen.

En wat bedoel je met "vogelaar"? 8O

Wat spreekt u aan dat je actief bent op dit forum?
Euh, zie boven.
Bovendien lijkt het me op dit moment onbeleefd om de vragen in deze draad niet te beantwoorden. ;-)

Mam
2 maart 2012, 11:51
- Heb je/ of wil je kinderen?
Ja, kinderen zijn het gevolg van een band/liefde tussen twee personen en een bron van geluk en vreugde.

- Wat zou je doen indien je 1 miljoen euro wint?
Een deel aan één of meerdere goede doelen en de rest consumeren.

- Wat vind je van Herman van Rompuy?
Goede politicus. Niet erg flamboyant, maar weet wat hij wil/doet.

Mam
2 maart 2012, 12:08
Waar besteed je je middagpauze meestal? Aan je bureau, in de kantoorkeuken, kantine, buitenhuis?
Meestal kantoorkeuken, bij goed weer of zakenlunch: buiten, zelden aan het bureau (moet toch even weg van het scherm, hoor)

Wil je kinderen? Waarom?
Zie boven.

Waar kan je echt intens van genieten?
Lekker eten, verwenkuur (sauna/massage,...) en seks

Zou je jezelf preuts noemen in het echte leven?
Wel, ik prostitueer mezelf niet ofzo. :?

Welke drie "exotische" bestemmingen wil je absoluut nog aandoen voor je een gebit wordt aangemeten?
Zie boven.

Crèmekleur of crème-glace?
Crème-glace.

Brugge of Anderlecht?
"Bruhhe", omdat het leuker is om te zeggen.

In een essay van minumum 6 en maximum 10 A4'tjes: wat is volgens jou de relatie tussen de borst van de Venus van Milo en de conceptualisering van het heelal in het laat-renaissance astronomisch denken?
Watte? :lol:
Ik weet wel dat de Venus van Milo niet preuts is, de nymphomane.

Txiki
2 maart 2012, 12:16
Het is een vorm van tijdverdrijf en de mens is nu eenmaal een sociaal wezen.
Misschien heeft er zich intussen ook een kleine verslaving ontwikkeld...

:-D zoals bij de meesten ;-)

Sfax
2 maart 2012, 12:26
In een essay van minumum 6 en maximum 10 A4'tjes: wat is volgens jou de relatie tussen de borst van de Venus van Milo en de conceptualisering van het heelal in het laat-renaissance astronomisch denken?

De cup-size doet in elk geval een terughoudende zij het niet-minimalistische kijk op het heelal vermoeden...

giserke
2 maart 2012, 14:21
Om jou stamp tegen je *** te geven? Zéér :twisted:

Ben jij Mam?

Mam
2 maart 2012, 17:53
Hoe gewillig ben je?
Dat hangt ervan af waarvoor ik gewillig moet zijn. Meestal zal er toch ook worden gerebelleerd.

Mam
2 maart 2012, 17:54
Ben jij Mam?
Bij deze. ;-)

Mam
2 maart 2012, 17:58
Bijna, het antwoord is 42. :-)
Je mag best uitleggen hoe je tot die oplossing bent gekomen. Of moet ik eerst zelf zoeken/googlen? Kun je een aanwijzing geven? Wiskunde is me veel te lang geleden.

Mam
2 maart 2012, 18:18
"nationaliteit" is hoogstens een "deel" van je identiteit ; ze kan zelfs in conflict zijn met je identiteit : fervente Vlaams-Nationalisten (baskische, catalaanse, corsikaanse, zuid-californische, quebequoise..) verwerpen zelfs gevoelsmatig hun door het bestaan van staten iopgelegde nationaliteit.
Het ideaal van een samenvallen van identiteit en nationaliteit is hier dus al ver weg. Nog verder is het bij volkeren in diaspora...

Andere vormen van "identiteit" winner en verliezen aan belang : christen zijn, moslim, bhoeddist, agnost, atheïst, voetballiefhebber, familielid...

Biologisch zijn we in hoge mate gelijk aan onze soort: ook de basis van onze culturele behoeften en attitudes is grotendeels gelijk het opercentage waarin wij van elkaar verschillen is zeer klein de uiting is dikwijls het belang dat gehecht wordt aan individualiteit vs. drang naar conformiteit.

Maar ik geef je meteen een ander probleem : de oorsprong van de conflicten tussen "identiteiten" (die als bron van geweld tegenwoordig belangrijker is dan de oorlogen tussen naties). Moet daar iets aan gedaan worden en hoe ?
Interessante probleemstelling (en evolutie), inderdaad.

Ik ga daar natuurlijk ook niet zo 1-2-3 een oplossing voor kunnen bedenken. Bij dat "identiteits"- of onafhankelijkheidsstreven moet men m.i. kijken in hoeverre het verantwoord is op economisch vlak. En als er mensenrechten worden geschonden, dient men die te herstellen ipv meteen onafhankelijkheid te streven.

Bv. moet Antwerpen onafhankelijk worden omdat ik me als Antwerpenaar nul de botten kan identificeren met een Limburger?

Ergens moeten er wel grenzen zijn.

Bovendien dienen zgn "volkeren in diaspora" zich toch te integreren in het land waarnaar ze zijn getrokken?

mkb
2 maart 2012, 18:19
Je mag best uitleggen hoe je tot die oplossing bent gekomen. Of moet ik eerst zelf zoeken/googlen? Kun je een aanwijzing geven? Wiskunde is me veel te lang geleden.
Je moet maar 2 dingen inzien om tot de juiste oplossing te komen:
Als er maar 1 karretje per minuut langs de in/uitgang passeert kunnen er elke minuut maar twee mensen instappen. De laatste 9 minuten mogen er geen mensen meer instappen. Anders zitten er mensen vast in het rad als het stilgelegd word.
En dus: (30 - 9) * 2 = 42.

Mam
2 maart 2012, 18:43
Je moet maar 2 dingen inzien om tot de juiste oplossing te komen:
[LIST] Als er maar 1 karretje per minuut langs de in/uitgang passeert kunnen er elke minuut maar twee mensen instappen.
check.


De laatste 9 minuten mogen er geen mensen meer instappen. Anders zitten er mensen vast in het rad als het stilgelegd word.
En dus: (30 - 9) * 2 = 42.
Ah ja, ik had er niet voldoende bij stilgestaan dat de attractie sluit na 30 min. :-)

Mam
2 maart 2012, 18:50
Met welk leuk weetje over jezelf zou je zelfs de mensen die jou helemaal denken te kennen nog kunnen verbazen?
Euh, dat ik linkshandig ben?

Mam
2 maart 2012, 19:02
- M.b.t. de link in je signature, is het in de VS makkelijker om zich als jonge moderne moslim te profileren?
Nee, dat denk ik niet. In de VS lijken er nog meer vooroordelen tov moslims (de moslimwereld) dan in Europa te zijn.

- Ben je heel kritisch ten opzichte van mensen waarvoor je veel respect hebt of die je lief hebt? Raak je er geagiteerd van wanneer ze soms niet aan een vooropgestelde standaard voldoen?
Wel ja, iedereen heeft principes of normen/waarden die aanleiding kunnen geven tot reacties. Maar de pereceptie van een gegeven =/= de realiteit, dat geef ik toe. Vandaar dat mensen me er soms van beschuldigen emotioneel te zijn. ;-)

- Indien je eindwerk voor je studies iets met fraude te maken had, is dat uiteindelijk goed gegaan?
Waarom denk je dat?

Mijn eindwerk in het laatste jaar was: creatief boekhouden bij het opstellen van een jaarrekening (:oops: tjonge, even opgezocht)

Eigenzinnig
2 maart 2012, 19:10
Heb je een relatie ?
Wanneer ben je bekeerd ?
Waarom ben je bekeerd ?
Draag je een hoofddoek ?

Mam
3 maart 2012, 14:00
Heb je een relatie ?
Ja, met trouwplannen.

Wanneer ben je bekeerd ?
Waarom ben je bekeerd ?
Nee/ja, het is een bewuste keuze. Omdat de koran/islam voor mij de waarheid is.

Draag je een hoofddoek ?
Tijdens het bidden en bij religieuze bijeenkomsten.

Today
3 maart 2012, 14:25
Volgens sommige bronnen zou je een dubbelnick zijn van een permanent gebannen obsessieve stalkster (toevallig ook een moslima).
Klopt dat?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=129038

Mam
3 maart 2012, 14:38
Volgens sommige bronnen zou je een dubbelnick zijn van een permanent gebannen obsessieve stalkster (toevallig ook een moslima).
Klopt dat?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=129038
Laat ik het zo stellen: als jij niet zegt wiens dubbelnick je bent, dan ik ook niet.

roger verhiest
3 maart 2012, 15:21
Nee/ja, het is een bewuste keuze. Omdat de koran/islam voor mij de waarheid is.



Er zijn 5 verschillende versies van de Koran, weet u welke de "ware" is ?

Een koran-geleerde merkte om dit problkeem een zo korrekt mogelijke oplossing te geven op dat elke moslim die ter goeder trouw één van de versies als de "waarheid" beschouwd zich niet vergist - ie. binnen de islam is het "elk zijn waarheid". Als niet gelovige vind ik dit vanzelfsprekend een zeer gezond principe : maar het zou best uitgebreid mogen worden tot de ganse mensheid & deze uitbreiding zou zeker het wederszijds respect en de vrede voor iedereen bevorderen....

Today
3 maart 2012, 15:53
Laat ik het zo stellen: als jij niet zegt wiens dubbelnick je bent, dan ik ook niet.

Het staat iedereen vrij om een dubbelaccount aan te maken zonder zich daarvoor te moeten verantwoorden.
Hetgeen echter verboden is, is een dubbelaccount aanmaken om een permanente ban te omzeilen.
Dat leidt meestal tot een snelle ban.
Tenzij je vriendjes hebt bij de moderatie, natuurlijk.

lombas
3 maart 2012, 18:43
Voor wanneer zijn je trouwplannen?

Kijk je naar The Voice?

Waar zie je jezelf binnen 10 jaar?

Hoe zit dat nou met die zakat?

roger verhiest
4 maart 2012, 11:21
Islamietisch Bankieren ? Hoe slagen islamietisch bankierende banken erin hun personeel te betalen ? Indien ze geen interesten betalen en /of ontvangen maken ze geen
cash flow en hebben dus geen geld om personeel te betalen... of geven ze hun interestinkomsten gewoon een andere naam ipv "interest"...

Mam
4 maart 2012, 20:02
Er zijn 5 verschillende versies van de Koran, weet u welke de "ware" is ?

Een koran-geleerde merkte om dit problkeem een zo korrekt mogelijke oplossing te geven op dat elke moslim die ter goeder trouw één van de versies als de "waarheid" beschouwd zich niet vergist - ie. binnen de islam is het "elk zijn waarheid". Als niet gelovige vind ik dit vanzelfsprekend een zeer gezond principe : maar het zou best uitgebreid mogen worden tot de ganse mensheid & deze uitbreiding zou zeker het wederszijds respect en de vrede voor iedereen bevorderen....
Er is één Arabische koran.

Ik ben soenniet, zoals minstens 90% van de moslims.

Mam
4 maart 2012, 20:03
Het staat iedereen vrij om een dubbelaccount aan te maken zonder zich daarvoor te moeten verantwoorden.
Hetgeen echter verboden is, is een dubbelaccount aanmaken om een permanente ban te omzeilen.
Dat leidt meestal tot een snelle ban.
Tenzij je vriendjes hebt bij de moderatie, natuurlijk.
Ik heb geen vriendjes bij de moderatie en weet niet waarover je het hebt. Heb je speciaal een dubbelnick gemaakt om mij te ambeteren? :?

Mam
4 maart 2012, 20:15
Voor wanneer zijn je trouwplannen?
Hopelijk zijn ze nog voor dit jaar als alles meezit.

Kijk je naar The Voice?
Nee, mijn oren zijn me daarvoor iets te lief. :-P

Ik kijk meer naar:
- Het Journaal en/of Terzake op één/canvas
- Dagelijkse kost
- Vranckx
- De Inrichters
- Switch
- Komen Eten
- Millionaire Matchmaker
- Hells Kitchen

En af en toe de films.


Waar zie je jezelf binnen 10 jaar?
Hopelijk verder in carrière, getrouwd en met kinderen.

Hoe zit dat nou met die zakat?
http://www.google.be/#hl=nl&output=search&sclient=psy-ab&q=zakat&pbx=1&oq=zakat&aq=f&aqi=g4&aql=&gs_sm=3&gs_upl=177132l177671l0l177772l5l5l0l0l0l0l254l721l 2-3l3l0&gs_l=hp.3..0l4.177132l177671l0l177772l5l5l0l0l0l0l 254l721l2-3l3l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=7e6032496d372132&biw=1366&bih=667

Demper
4 maart 2012, 20:18
mexicano of viandel

pm's beantwoorden of negeren

Mam
4 maart 2012, 20:25
Islamietisch Bankieren ? Hoe slagen islamietisch bankierende banken erin hun personeel te betalen ? Indien ze geen interesten betalen en /of ontvangen maken ze geen
cash flow en hebben dus geen geld om personeel te betalen... of geven ze hun interestinkomsten gewoon een andere naam ipv "interest"...
"Interest" lijkt me niet de enige bron van inkomsten voor een bank. Er zijn ook nog diensten waarvoor banken kosten aanrekenen aan de klant.
Enfin, ik heb me nog niet echt in verdiept in islamitisch bankieren, maar het concept zegt me natuurlijk wel iets. ;-)

Mam
4 maart 2012, 20:27
mexicano of viandel
Viandel.


pm's beantwoorden of negeren
:lol:

Negeren naar kunnen.

Knipp
4 maart 2012, 23:30
Als de wereld een schoen met hoge hak was, hoe zou God er dan uitzien ?

Als je op een dag Firestone in je bed vond, aan handen en voeten gebonden, wat zou je dan met haar doen ?

Als Lombas Allah was, in welke gedaante zou hij zich dan laten kennen aan z'n profeet ?

From_Vlaanderen
4 maart 2012, 23:34
Bv. moet Antwerpen onafhankelijk worden omdat ik me als Antwerpenaar nul de botten kan identificeren met een Limburger?


Tuurlijk.

Mam
5 maart 2012, 16:02
Als de wereld een schoen met hoge hak was, hoe zou God er dan uitzien ?

Als Lombas Allah was, in welke gedaante zou hij zich dan laten kennen aan z'n profeet ?
Ik geloof niet in menselijke goden of dat God onderdeel is van Zijn Creatie.


Als je op een dag Firestone in je bed vond, aan handen en voeten gebonden, wat zou je dan met haar doen ?

"Aaaah, een inbreekster!" gillen, en dan in paniek de politie bellen.

Voltian
8 maart 2012, 09:29
Ik begrijp dat je moslim bent en dat je vanuit professionele context weet hoe je een jaarrekening moet opstellen.

Nu, ik heb al enkele keren opgevangen links en rechts dat geld lenen met rente niet mag volgens de Koran? Ik herinner me nog toen Dubai gered moest worden door de buren dat het niet eenvoudig was ow.v. die "beperekingen"
Ik weet er absoluut niet het fijne van maar ben wel geinteresseerd.

Hoe zit dat nu precies en hoe sta jij daar tegenover?

Kan je je ermee verzoenen dat je tewerkgesteld bent (en er waarschijnlijk zelfs regelmatig geconfronteerd wordt) in een context waarbij rente wel kan, zelfs fundamenteel is aan het systeem?

Knipp
8 maart 2012, 19:44
Ik geloof niet in menselijke goden of dat God onderdeel is van Zijn Creatie.


Jamaar.
ALS je zou geloven in menselijke goden of in God als onderdeel van een ruimere creatie, wat zou je dan antwoorden op de gestelde vragen ? :x

Is een geloof dat er toe leidt de verbeelding lam te leggen bij bepaalde ALS vragen, wel een goed geloof ?

Knipp
8 maart 2012, 19:48
Als de mens zou moeten kiezen... z'n vermogen verliezen om in een god te geloven,
of z'n vermogen verliezen om onbestaande dingen uit z'n duim te zuigen ... wat zou je dan adviseren ?

Mam
8 maart 2012, 21:24
Ola pola mannekes, met alle respect, maar ik wil niet voor "eeuwig" fvdw blijven. Jullie zijn dus net iets te laat met je vragen en ik nomineer mkb voor de volgende ronde! :)

(ps. 'k Zal nu wel nog even op bovenstaande vragen antwoorden)

Voltian
8 maart 2012, 21:40
Ola pola mannekes, met alle respect, maar ik wil niet voor "eeuwig" fvdw blijven. Jullie zijn dus net iets te laat met je vragen en ik nomineer mkb voor de volgende ronde! :)

(ps. 'k Zal nu wel nog even op bovenstaande vragen antwoorden)

oh kom-aaaaaaaan! :-D

Mam
8 maart 2012, 21:47
Ik begrijp dat je moslim bent en dat je vanuit professionele context weet hoe je een jaarrekening moet opstellen.

Nu, ik heb al enkele keren opgevangen links en rechts dat geld lenen met rente niet mag volgens de Koran? Ik herinner me nog toen Dubai gered moest worden door de buren dat het niet eenvoudig was ow.v. die "beperekingen"
Ik weet er absoluut niet het fijne van maar ben wel geinteresseerd.

Hoe zit dat nu precies en hoe sta jij daar tegenover?

Kan je je ermee verzoenen dat je tewerkgesteld bent (en er waarschijnlijk zelfs regelmatig geconfronteerd wordt) in een context waarbij rente wel kan, zelfs fundamenteel is aan het systeem?
In de islam is er inderdaad een verbod op het lenen en uitlenen van geld aan rente (Riba in het Arabisch). Dit verbod is er wellicht ook gekomen om allerlei misbruiken (te hoge rentes/woekerrente, schulden die niet meer betaald kunnen worden, kredietcrisissen, etc...) uit te sluiten.

Persoonlijk zegt islamitisch bankieren of beleggen me wel veel. Maar net als iedereen, leef ik natuurlijk in het huidige systeem. Maw ik heb een spaarrekening met rente (die ik wel wegschenk), m'n ouders bv een hypothecaire lening (ik nog niet),... meestal ben ik degene die rente moet betalen, en daarmee kan ik wel leven. Het zou voor mij veel moeilijker zijn om rente aan anderen aan te rekenen (zeker in tijden van nood of economische crisis)

In het bedrijf waar ik werk, wordt er zelden tot nooit rente aangerekend. We kunnen ons dat sowieso niet met onze klanten permitteren (bv bij betalingsuitstel) of ze trekken naar de concurrentie... ;-)

Mam
8 maart 2012, 21:50
oh kom-aaaaaaaan! :-D
Alé zeg, ge weet toch zelf dat ge hierin uw tijd en denkwerk moet steken. Allemaal tijd die voor luieren gebruikt kon worden. :x

Mam
8 maart 2012, 21:52
Jamaar.
ALS je zou geloven in menselijke goden of in God als onderdeel van een ruimere creatie, wat zou je dan antwoorden op de gestelde vragen ? :x

Is een geloof dat er toe leidt de verbeelding lam te leggen bij bepaalde ALS vragen, wel een goed geloof ?
Ja, zeker als er intellectueel geluierd moet worden.

Mam
8 maart 2012, 21:53
Als de mens zou moeten kiezen... z'n vermogen verliezen om in een god te geloven,
of z'n vermogen verliezen om onbestaande dingen uit z'n duim te zuigen ... wat zou je dan adviseren ?
Het 2de.

Bon, het zit erop voor mij. :cheer:

Voltian
9 maart 2012, 11:02
In de islam is er inderdaad een verbod op het lenen en uitlenen van geld aan rente (Riba in het Arabisch). Dit verbod is er wellicht ook gekomen om allerlei misbruiken (te hoge rentes/woekerrente, schulden die niet meer betaald kunnen worden, kredietcrisissen, etc...) uit te sluiten.

Persoonlijk zegt islamitisch bankieren of beleggen me wel veel. Maar net als iedereen, leef ik natuurlijk in het huidige systeem. Maw ik heb een spaarrekening met rente (die ik wel wegschenk), m'n ouders bv een hypothecaire lening (ik nog niet),... meestal ben ik degene die rente moet betalen, en daarmee kan ik wel leven. Het zou voor mij veel moeilijker zijn om rente aan anderen aan te rekenen (zeker in tijden van nood of economische crisis)

In het bedrijf waar ik werk, wordt er zelden tot nooit rente aangerekend. We kunnen ons dat sowieso niet met onze klanten permitteren (bv bij betalingsuitstel) of ze trekken naar de concurrentie... ;-)

Los van heel dit fvdw-gebeuren; kan je uitleggen hoe dat dan werkt, "islamitisch bankieren"; ik heb geen idee hoe een systeem zonder rente zou werken maar ben geinteresseerd

Mam
9 maart 2012, 12:42
Los van heel dit fvdw-gebeuren; kan je uitleggen hoe dat dan werkt, "islamitisch bankieren"; ik heb geen idee hoe een systeem zonder rente zou werken maar ben geinteresseerd
Om eerlijk te zijn, heb ik me ook nog niet in islamitisch bankieren verdiept. Het lijkt me ook moeilijk om de werking in één post samen te vatten (net als westers bankieren ofzo trouwens). Ik denk trouwens ook dat het een "recentere" vorm van bankieren is en nog vaak onderhevig aan veranderingen?

Maar ik heb eens even gegoogelt op "eindwerk islamitisch bankieren" en blijkbaar heeft een student Toegepaste Economische Wetenschappen er een paar jaar geleden zijn scriptie over geschreven:
ISLAMITISCH BANKIEREN: EEN VERGELIJKENDE STUDIE MET WESTERSE BANKEN
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/241/654/RUG01-001241654_2010_0001_AC.pdf

Als dat niet interessant is! ;-)