PDA

View Full Version : Een remedie tegen secessie


Bruno*
24 januari 2003, 00:39
Flaminganten en Belgicisten moeten eigen ergens wel toegeven dat het "plezant" is om een guerilla-oorlogje uit te voeren op fora. Als dit koninkrijkje verdwijnt is het ook uit met de discussies over pro/contra etc...uit met de utopische dromen van velen, uit met het federale Belgie, met het unitaire Belgie, met Groot-Nederland en Heel-Nederland, misschien uit met Vlaanderen dat zich bij Nederland aansluit... en vooral gedaan met de wilde speculaties en stormachtige, passionele ruzies hier. Is het dan toch niet beter om samen in ons land ruzie te blijven maken?

Knuppel
24 januari 2003, 08:05
Flaminganten en Belgicisten moeten eigen ergens wel toegeven dat het "plezant" is om een guerilla-oorlogje uit te voeren op fora. Als dit koninkrijkje verdwijnt is het ook uit met de discussies over pro/contra etc...uit met de utopische dromen van velen, uit met het federale Belgie, met het unitaire Belgie, met Groot-Nederland en Heel-Nederland, misschien uit met Vlaanderen dat zich bij Nederland aansluit... en vooral gedaan met de wilde speculaties en stormachtige, passionele ruzies hier. Is het dan toch niet beter om samen in ons land ruzie te blijven maken?


Met wat voor een flauwe excuustruus kom je nú af om toch maar je landje samen te kunnen houden? Je gaat wel erg ver met je belgisch extremisme. Maar het zorgt tenminste voor duidelijkheid: Nog liever eeuwig ruzie maken in eigen land dan voor een redelijke oplossing kiezen. :roll:
Wat zegt de BUB van deze onnozele praat?

Supe®Staaf
24 januari 2003, 11:03
Gatverderrie!
Denken jullie dat ik hier voor mijn plezier hier dagelijks preek en pleit voor het behoud van ons land?
Eens de separatistische onzin in de hoek gedrumd, hoop ik van een welverdiende rust te kunnen genieten, zonder de constante druk om mijn vaderland te moeten vrijwaren van het perfide secessistische geteisem!
:evil: :evil: :evil:

Knuppel
24 januari 2003, 11:32
Gatverderrie!
Denken jullie dat ik hier voor mijn plezier hier dagelijks preek en pleit voor het behoud van ons land?
Eens de separatistische onzin in de hoek gedrumd, hoop ik van een welverdiende rust te kunnen genieten, zonder de constante druk om mijn vaderland te moeten vrijwaren van het perfide secessistische geteisem!
:evil: :evil: :evil:

Wel wel wel! Wat raar toch!

Op dit ogenblijk zijn er twee stemmen op de poll waaronder één van mij. De andere koos voor: "Ik wil niet splitsen anders kunnen we niet meer bekvechten". Stemde jij dat of was het Tacitus zelf? :lol: :lol: :lol:

Supe®Staaf
24 januari 2003, 11:38
Ik stemde niet!
Het is geen eerlijke poll!

Knuppel
24 januari 2003, 11:45
Dacht je dan dat Tacitus eerlijke bedoelingen heeft met zijn polls? :P

Fredje
24 januari 2003, 14:14
Kijk eens aaaaaaaaaaaan, een uitbreiding bij de pol :lol: .


Inderdaad, ik wil niet splitsen, anders kunnen we hier niet meer bekvechten
Misschien, waar moet ik me anders mee bezighouden


Eindelijk door dat een belgiscist bij de oorspronkelijke versie alleen maar kon toegeven dat er geen redenen zijn om België te laten bestaan :wink: .

Blijven gaan Tacitus!! Jij maakt Vlaanderen nog in je eentje onafhankelijk :lol: :lol: :lol:

Knuppel
24 januari 2003, 15:02
Laat mij eens met rust, Belgie unitair en daarmee basta

En hij heeft er weer onmiddellijk zelf zijn, tot nu toe enige, stem aan gegeven. :wink:

Supe®Staaf
24 januari 2003, 15:41
Laat mij eens met rust, Belgie unitair en daarmee basta

En hij heeft er weer onmiddellijk zelf zijn, tot nu toe enige, stem aan gegeven. :wink:
Dat was ik dan weer. :lol: :lol: :lol:

Zeno!
24 januari 2003, 17:45
Gatverderrie!
Denken jullie dat ik hier voor mijn plezier hier dagelijks preek en pleit voor het behoud van ons land?
Eens de separatistische onzin in de hoek gedrumd, hoop ik van een welverdiende rust te kunnen genieten, zonder de constante druk om mijn vaderland te moeten vrijwaren van het perfide secessistische geteisem!
:evil: :evil: :evil:

Staaf, geloof het of niet: er is méér in het leven dan politiek!
En als Belgie niet meer zou bestaan, daar zou je niet van doodgaan hoor! Wel integendeel...! 8)

Patriot!
24 januari 2003, 18:13
=> Koetjes en Kalfjes?

Knuppel
24 januari 2003, 19:04
=> Koetjes en Kalfjes?

Jeps. De koetjes zijn de Vlaams-nationalisten en de kalfjes de Belgicisten. En in tegenstelling tot op andere fora, kunnen ze op die weide niet zonder elkaar. :wink:

Guderian
24 januari 2003, 19:53
Die poll is niet helemaal juist. Eigenlijk zijn de meesten die in Vlaanderen "separatist" genoemd worden, geen separatisten in de ware betekenis van het woord. Separatisten zijn mensen die streven naar de afscheiding van een deelgebied van een land. De radicale Vlaams-nationalisten willen niet "afsplitsen" maar de volledige vernietiging van het belgikske, tenzij de Wallonië op zichzelf de naam "belgique" aanneemt. :D

BELGIË BARST!!!!

Tantist
25 januari 2003, 00:42
Flaminganten en Belgicisten moeten eigen ergens wel toegeven dat het "plezant" is om een guerilla-oorlogje uit te voeren op fora. Als dit koninkrijkje verdwijnt is het ook uit met de discussies over pro/contra etc...uit met de utopische dromen van velen, uit met het federale Belgie, met het unitaire Belgie, met Groot-Nederland en Heel-Nederland, misschien uit met Vlaanderen dat zich bij Nederland aansluit... en vooral gedaan met de wilde speculaties en stormachtige, passionele ruzies hier. Is het dan toch niet beter om samen in ons land ruzie te blijven maken?

Als d�*t al een reden is om den Belziek te behouden, dan bent u wel erg wanhopig, is het niet schat? :lol:

Tantist
25 januari 2003, 00:43
BELGIË BARST!!!!

België IS gebarsten (om Storme effe te citeren) ;-)

Patriot!
25 januari 2003, 08:39
België IS gebarsten

Ja?
Effe kijken... ik neem de Standaard van vanmorgen even ter hand...
"Prijs België 1.25 euro"

Volgende keer meer geluk?

Bruno*
25 januari 2003, 10:43
:wink:

Tantist
25 januari 2003, 16:53
België IS gebarsten

Ja?
Effe kijken... ik neem de Standaard van vanmorgen even ter hand...
"Prijs België 1.25 euro"

Volgende keer meer geluk?

:lol:

U maakt een grapje zie ik?

Ofwel lijdt u aan extreem ernstige intellectuele bloedarmoede...

Supe®Staaf
25 januari 2003, 17:05
België IS gebarsten (om Storme effe te citeren) ;-)
Mijn linkerhoektand is ook gebarsten, maar hij kan nog jaren mee.
Dixit mijn tantist.
Geen grap hoor!

Tantist
25 januari 2003, 18:32
België IS gebarsten (om Storme effe te citeren) ;-)
Mijn linkerhoektand is ook gebarsten, maar hij kan nog jaren mee.
Dixit mijn tantist.
Geen grap hoor!

Dat hangt er van af. Is hij subgingivaal gebarsten, zal er waarschijnlijk parodontitis ontstaan, die op korte tijd een aanhechtingsverlies kan opleveren van makkelijk 11-12 mm (de grens voor diagnose van pardodontitis is 4 mm pocketdiepte, een geval van 6 mm is al ernstig). Als deze parodontale aandoening maar niet overslaat naar het endodontium of het maar niet gaat etteren zodat je binnen het jaar weer moet langsgaan om het abces te laten draineren.

Is hij supragingivaal gebarsten, kom je er misschien van af met een endo (ontzenuwing) of in het allerbeste geval met een composietopbouw indien de fractuur zich voltrekt (maw als er een stuk af ligt). Na 7 jaar of minder (afhankelijk van de kwaliteit van uw tandarts) zal die composiet moeten vervangen worden, wat extra verlies van tandmateriaal met zich mee brengt omwille van de preparatie, wat op afzienbare tijd leid tot definitief verlies van de tand. Zelfs goede mondhygiëne kan dit proces vaak niet voorkomen.

Dus eigelijk heb jij de aanzet gegeven tot een mooie analogie: eenmaal de barst er is, zal het onherroepelijk tot het einde van de tand leiden: op korte duur, of op lange duur. 8)

Dimitri
25 januari 2003, 19:16
Oh, nou snap ik 't: tantist is Vlaams voor tandarts! Ik vond het al zo'n vreemde naam. :wink:
Maar om de analogie nog verder te trekken: ik heb nog nooit wat gehad bij de tandarts. :D Ik kom elk half jaar (ik weet niet of dat in Vlaanderen ook gebruikelijk is?) en er moest tot nu toe alleen 2 keer tandsteen verwijderd worden, maar da's niks natuurlijk.

Supe®Staaf
25 januari 2003, 21:24
Bovenop dus zoals je zegt.
Ontzenuwd (pijnlijk hoor zonder verdoving, maar ik haat spuitjes)
En nu maar bidden tot een niet bestaande god dat de ******** het houdt. :?
Hoewel ik België meer kans geef. :wink:

Bruno*
26 januari 2003, 02:01
Tantist wrote:

België IS gebarsten (om Storme effe te citeren)

Mijn linkerhoektand is ook gebarsten, maar hij kan nog jaren mee.
Dixit mijn tantist.
Geen grap hoor!


Dat hangt er van af. Is hij subgingivaal gebarsten, zal er waarschijnlijk parodontitis ontstaan, die op korte tijd een aanhechtingsverlies kan opleveren van makkelijk 11-12 mm (de grens voor diagnose van pardodontitis is 4 mm pocketdiepte, een geval van 6 mm is al ernstig). Als deze parodontale aandoening maar niet overslaat naar het endodontium of het maar niet gaat etteren zodat je binnen het jaar weer moet langsgaan om het abces te laten draineren.

Is hij supragingivaal gebarsten, kom je er misschien van af met een endo (ontzenuwing) of in het allerbeste geval met een composietopbouw indien de fractuur zich voltrekt (maw als er een stuk af ligt). Na 7 jaar of minder (afhankelijk van de kwaliteit van uw tandarts) zal die composiet moeten vervangen worden, wat extra verlies van tandmateriaal met zich mee brengt omwille van de preparatie, wat op afzienbare tijd leid tot definitief verlies van de tand. Zelfs goede mondhygiëne kan dit proces vaak niet voorkomen.

Dus eigelijk heb jij de aanzet gegeven tot een mooie analogie: eenmaal de barst er is, zal het onherroepelijk tot het einde van de tand leiden: op korte duur, of op lange duur.


Geef ons 7 jaar om de staatshervormingen te blokkeren. Dat is deze legislatuur én die van 2007... en met vervroegde verkiezingen in 2010 :wink: Komt in orde, paar nachtelijke rondetafelconferenties en wat ethyleenoxide om de schimmel te verwijderen. :wink:

Tantist
26 januari 2003, 02:50
Binnen 7 jaar is de BUB al lang vergeten, net als de PNPB, BEB en EDB

Patriot!
26 januari 2003, 15:00
PNPB? Nooit van gehoord... maar alle flaminganten kennen ons programma al wel van buiten

Bruno*
26 januari 2003, 21:11
Zelf hebben ze meestal maar 1 punt...

Ernst Niessen
23 februari 2015, 08:46
Flaminganten en Belgicisten moeten eigen ergens wel toegeven dat het "plezant" is om een guerilla-oorlogje uit te voeren op fora. Als dit koninkrijkje verdwijnt is het ook uit met de discussies over pro/contra etc...uit met de utopische dromen van velen, uit met het federale Belgie, met het unitaire Belgie, met Groot-Nederland en Heel-Nederland, misschien uit met Vlaanderen dat zich bij Nederland aansluit... en vooral gedaan met de wilde speculaties en stormachtige, passionele ruzies hier. Is het dan toch niet beter om samen in ons land ruzie te blijven maken?

Wij splitsen niet. Wij herenigen wat ooit één was!

Het is opmerkelijk dat de belgicisten steeds maar weer het discours oprakelen over separatisme, terwijl zij zelf daarvan het product zijn, ja, zelfs de verdedigers ervan zijn!

Daarom: herenig de Nederlanden! Nu!

Jacob Van Artevelde
27 februari 2015, 00:21
/

Jacob Van Artevelde
27 februari 2015, 00:30
Daarom: herenig de Nederlanden! Nu!
En morgen... met Frankrijk de smadelijke Vrede van Nijmegen uit 1677 heronderhandelen, na de fatale derde slag bij Kassel in 1678: van remedie tegen een secessie gesproken.
Ge gaat dit jaar toch mee wandelen hé; binnen twee maanden is het weer zover ;-)

Ernst Niessen
5 maart 2015, 18:50
En morgen... met Frankrijk de smadelijke Vrede van Nijmegen uit 1677 heronderhandelen, na de fatale derde slag bij Kassel in 1678: van remedie tegen een secessie gesproken.
Ge gaat dit jaar toch mee wandelen hé; binnen twee maanden is het weer zover ;-)

Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn. ;-)

stropke
5 maart 2015, 20:36
Wij splitsen niet. Wij herenigen wat ooit één was!

Het is opmerkelijk dat de belgicisten steeds maar weer het discours oprakelen over separatisme, terwijl zij zelf daarvan het product zijn, ja, zelfs de verdedigers ervan zijn!

Daarom: herenig de Nederlanden! Nu!
Tjonge, na meer dan 10jaar weer leven in de brouwerij.

Jacob Van Artevelde
5 maart 2015, 21:05
Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn. ;-)Betreffende het eerste of het tweede vernoemde in mijn vorige post...?
:-)

quercus
5 maart 2015, 21:36
Wij splitsen niet. Wij herenigen wat ooit één was!

Het is opmerkelijk dat de belgicisten steeds maar weer het discours oprakelen over separatisme, terwijl zij zelf daarvan het product zijn, ja, zelfs de verdedigers ervan zijn!

Daarom: herenig de Nederlanden! Nu!

2!!!

TheFourHorsemen
6 maart 2015, 18:34
Het wordt inderdaad eens tijd dat we het werk van die gewelddadige separatisten ongedaan maken.

ViveLaBelgique
6 maart 2015, 20:48
Belachelijke enquête-opties. Secessie is een non-issue geen enkele optie weerspiegeld dit.

edwin2
7 maart 2015, 17:51
Het wordt inderdaad eens tijd dat we het werk van die gewelddadige separatisten ongedaan maken.

Natuurlijk wel langs democratische weg en niet zoals de separatisten dit deden, met grof geweld!

TheFourHorsemen
8 maart 2015, 12:44
Natuurlijk wel langs democratische weg en niet zoals de separatisten dit deden, met grof geweld!

Dat spreekt voor zich. Maar dat wordt een proces van heel lange adem.

Meer en meer vermenging van Vlaamse en Nederlandse media is al een mooie, maar belangrijke start.

Supe®Staaf
8 maart 2015, 19:13
Tjonge, na meer dan 10jaar weer leven in de brouwerij.... en België sterker verenigd dan ooit!!!

:belgievl:

edwin2
8 maart 2015, 20:11
Dat spreekt voor zich. Maar dat wordt een proces van heel lange adem.

Meer en meer vermenging van Vlaamse en Nederlandse media is al een mooie, maar belangrijke start.

De evolutie op diverse niveaus en in diverse verbanden gaat onherroepelijk de juiste weg op..naar de hereniging.....

Shadowke
8 maart 2015, 21:30
... en België sterker verenigd dan ooit!!!

:belgievl:

bron?

De schoofzak
8 maart 2015, 21:35
De titel van deze draad is zeer eigenaardig.
Ter herinnering, hier is hij nog eens:
Een remedie tegen secessie

Een remedie is tegen een ziekte.

Een reorganisatie van uw politieke overheid nastreven, is per definitie nooit een ziekte of nooit "verkeerd".
Het is enkel de uiting van een politieke vrijheid.

En wie mij mijn politieke vrijheden niet gunt, die vind ik maar ziekelijk.

.

Pandareus
9 maart 2015, 12:52
voil�*, ook mijn stemmeke uitgebracht.


http://www.missbelgie.be/sites/default/files/imagecache/Fotos_Bigsize/fotogalerij/2013-06-07-no%C3%A9mie-happart-fan-van-de-rode-duivels/miss-belgie-05.jpg

AsGardSGO
9 maart 2015, 15:59
Is hier nu ECHT niemand meer in staat een objectieve enquete te maken?
Echt zo'n massale erkenning van eigen gelijk op een forum nodig?

AsGardSGO
9 maart 2015, 16:02
voil�*, ook mijn stemmeke uitgebracht.


http://www.missbelgie.be/sites/default/files/imagecache/Fotos_Bigsize/fotogalerij/2013-06-07-no%C3%A9mie-happart-fan-van-de-rode-duivels/miss-belgie-05.jpg

Voetbal, bier, sex en TV vult hun horizon; ze onder controle houden is dan ook niet zo moeilijk.

edwin2
9 maart 2015, 18:20
Is hier nu ECHT niemand meer in staat een objectieve enquete te maken?
Echt zo'n massale erkenning van eigen gelijk op een forum nodig?

In de vraag zit dan ook al gelijk het antwoord..

Troubadour
10 maart 2015, 03:53
Jongens, stop eens met draden van 10 jaar geleden op te rakelen. Het begint behoorlijk irritant te worden.

Jacob Van Artevelde
11 maart 2015, 00:42
Jongens, stop eens met draden van 10 jaar geleden op te rakelen. Het begint behoorlijk irritant te worden.Maar is deze draad wel tot op de draad versleten....? :mrgreen:

Knuppel
11 maart 2015, 02:22
... en België sterker verenigd dan ooit!!!

:belgievl:

Dankzij de unitaire BUB.... die allang in drie is gesplitst.

Hans van de Cauter zit in Bruxelles.
Ruben Cottenjé de daupin in Brugge.
En Rudy Van Nespen in Antwerpen, maar die heeft eieren voor zijn geld unitaire geld gekozen en steunt nu voluit de separatisten van het "Blok". :rofl:

Knuppel
11 maart 2015, 02:49
voil�*, ook mijn stemmeke uitgebracht.


http://www.missbelgie.be/sites/default/files/imagecache/Fotos_Bigsize/fotogalerij/2013-06-07-no%C3%A9mie-happart-fan-van-de-rode-duivels/miss-belgie-05.jpg

Dat kan jij wel beweren als de namen van de acht unitaristen die stemden geheim worden gehouden in de poll. :lol:

Hier nog een miss België:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQJvo1Gohu-Z-2Lu4j9XVWCIXx-9pbFvg70FlBGRMpO-VdZdJy8

En hier een ex.BUBbel op de Pegida-betoging van het Blok:

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRWN333kn7ZCNYULkpyyfwSwJLV5STbG OhchQE6P5d7X8V_DEX-3w

En hier een Belgische-nationalist die een gloeiende afkeer heeft van nationalisme:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcREmY4t0Wju6fvjl3qdR9PUTmtBPbEK-hAS-YxwmjEt-O7rCi12

Ernst Niessen
13 maart 2015, 15:41
Maar is deze draad wel tot op de draad versleten....? :mrgreen:

Wij gaan door totdat het infame belgicisme is versleten. :evil:

Ook al moeten wij daarvoor 'oude' draden tot leven wekken.

edwin2
13 maart 2015, 22:23
Wij gaan door totdat het infame belgicisme is versleten. :evil:

Ook al moeten wij daarvoor 'oude' draden tot leven wekken.

Nooit laten we elkaar los!
De binding zal steeds sterker worden.

stropke
13 maart 2015, 23:37
Belgischisme betekent de franse cultuur,
dat betekent aanpassen of oprotten
Dus oprotten, die franse cultuur kunnen we in de Nederlanden missen als kiespijn.

edwin2
15 maart 2015, 19:10
Dus oprotten, die franse cultuur kunnen we in de Nederlanden missen als kiespijn.

Bepaalde Franse elementen in mijn leven zijn best wel leuk.
Mijn vrouw deelt die mening.;-)
.