PDA

View Full Version : Holebikamp van 01 t.e.m. 06 juli


Groen Valkje
22 juni 2004, 18:35
Holebikamp


Wat? Holebikamp 8)

Wanneer en wie? Jongeren tot 19 jaar, 1 juli t.e.m. 6 juli (holebikamp XS)

Jongeren van 19 tot 26 jaar, 8 juli t.e.m. 13 juli (holebikamp XL)

Waar? Balen



Sven Pichal, woordvoerder van Wel Jong Niet Hetero, de organisator van het kamp, legt uit:

Wat is het opzet van het holebikamp?

PICHAL: “Het is eigenlijk tien jaar geleden begonnen op een ontmoetingsdag van verschillende holebi-jongeren uit heel Vlaanderen. Op die dag in Blankenberge was er plots enorm veel volk. Er waren onverwachts honderd jongeren. Toen is het idee gegroeid om in plaats van een dag aan zee, vijf dagen op kamp te gaan zoals de scouts en chiro dat doen. En dan zijn we dat in elkaar beginnen steken en daar promotie rond beginnen maken. Het eerste kamp was een enorm succes en er werd beslist om dat jaarlijks te doen. Het concept is altijd blijven groeien en vandaag is dat een heel evenwichtig kamp geworden. Het is ook zo dat de leeftijd door de jaren heen daalde. De jongste deelnemers waren vroeger zeventien of achttien, nu zijn er jongeren van veertien die ook meegaan. Wat we daarom dit jaar voor het eerst gaan doen is twee kampen organiseren. We hebben de leeftijdsgroepen opgesplitst. Het probleem vorig jaar was dat de jongste deelnemer veertien was en de oudste zesentwintig. Hun werelden liggen ver uit elkaar want je had dezelfde strenge regels voor de deelnemers van veertien als van zesentwintig jaar en dat liep een beetje fout. Dit jaar is er het XS kamp voor jongeren tot en met negentien jaar en het XL kamp voor jongeren van negentien tot zesentwintig.”

Waar gaan jullie heen en hoe worden de dagen ingedeeld?

PICHAL: “We gaan dit jaar naar een jeugdcentrum in Balen, waar we al enkele keren naartoe gingen. Er zijn altijd verschillende activiteiten. De eerste dag is er meestal kennismaking en een bosspel, meer de gewone scoutsactiviteiten dus. De volgende dagen zijn er een aantal werkwinkels waaruit de deelnemers kunnen kiezen. Dat zijn verschillende activiteiten die worden aangeboden zoals bijvoorbeeld holebikoppels met kinderen die daarover komen vertellen. Er komen ook gewoon holebikoppels die al een heel lange relatie hebben getuigen, want er is soms nog dat vooroordeel dat holebi's enkel kortstondige relaties kunnen hebben. Daarnaast zijn er nog activiteiten als zelfverdediging en theaterimprovisatie. De deelnemers kunnen ook uit het aanbod kiezen en hun eigen weekprogramma samenstellen. Wie geïnteresseerd is in de holebigeschiedenis bijvoorbeeld kan ook daarvoor kiezen.”

“Er gaan ongeveer zestig jongeren per kamp mee, samen met een twintigtal medewerkers. De jongeren worden onderverdeeld in kleinere leeftijdsgroepen en die worden dan door twee medewerkers, zij worden landkaarten genoemd, begeleid. De landkaarten zitten dan elke avond met het groepje samen om de dag te evalueren. Zij gelden uiteraard ook als aanspreekpunt voor de jongeren, want voor sommigen is het de eerste keer dat ze andere holebi-jongeren leren kennen en dat kan soms een shock zijn.”

Praktische info?

PICHAL: “Er is een hele goede website www.holebikamp.be. Daar vind je ook info over de voorbije jaren en ook inschrijvingsformulieren. Er kan ook telefonisch gereageerd worden tijdens de kantooruren op het nummer 09/269.28.17. Ook op het adres Kammerstraat 22 in Gent kan je informatie over het holebikamp bekomen.”

Yann
22 juni 2004, 18:58
Dat meen je niet. Holebi-kampen. In de jaren 40 was het van de moettes, nu organiseren ze er zelf één... :roll:

C uit W
22 juni 2004, 18:59
Pff, kampen zijn voor jeanetten !

tigerpants
22 juni 2004, 19:05
Is toch helemaal niks mis mee?

Parochieverenigingen organiseren toch ook kampen, waarom de holebi's dan niet? Is toch hardstikke plezant voo hun!!

Degene die er naartoe gaan: Amuseer u!

Thomas Hx
22 juni 2004, 19:27
Een grote orgie wordt dat ja :p

Gwoawyr
22 juni 2004, 19:31
Een grote orgie wordt dat ja :p
Alsof holebi's enkel door sekes gedreven worden :|
Voor jongeren kan zoiets een verrijkende ervaring zijn.

FT
22 juni 2004, 19:35
Dat meen je niet. Holebi-kampen. In de jaren 40 was het van de moettes, nu organiseren ze er zelf één... :roll:Zo politiek incorrect, maar zo geestig. Ik lig hier stukkevanéén.

FT
22 juni 2004, 19:38
Een grote orgie wordt dat ja :p
Alsof holebi's enkel door sekes gedreven worden :|
Voor jongeren kan zoiets een verrijkende ervaring zijn.Nee, dat klopt, maar ge gaat toch niet naar een sexueel georienteerd kamp omdat ge met hetro's genen geestige bonten avond kunt hebben hé.

Thomas Hx
22 juni 2004, 19:39
Een grote orgie wordt dat ja :p
Alsof holebi's enkel door sekes gedreven worden :|
Voor jongeren kan zoiets een verrijkende ervaring zijn.

mo jeroentje toch, het was een moptjen :p

Gwoawyr
22 juni 2004, 19:39
Alsof holebi's enkel door sekes gedreven worden :|
Voor jongeren kan zoiets een verrijkende ervaring zijn.Nee, dat klopt, maar ge gaat toch niet naar een sexueel georienteerd kamp omdat ge met hetro's genen geestige bonten avond kunt hebben hé.
Seksueel georiënteerd kamp?
Je gaat naar zo'n kamp omdat je daar met mensen ervaringen kunt uitwisselen, met mensen kunt praten die hetzelfde doormaken.
Daar is absoluut niks mis mee :evil:

FT
22 juni 2004, 19:41
Nee, dat klopt, maar ge gaat toch niet naar een sexueel georienteerd kamp omdat ge met hetro's genen geestige bonten avond kunt hebben hé.
Seksueel georiënteerd kamp?
Je gaat naar zo'n kamp omdat je daar met mensen ervaringen kunt uitwisselen, met mensen kunt praten die hetzelfde doormaken.
Daar is absoluut niks mis mee :evil:Hola! Ik heb nooit gezegd dat daar iets verkeerd mee was.

ancapa
22 juni 2004, 20:39
[quote="Groen Valkje"]Holebikamp


Wat? Holebikamp 8)

Wanneer en wie? Jongeren tot 19 jaar, 1 juli t.e.m. 6 juli (holebikamp XS)

Jongeren van 19 tot 26 jaar, 8 juli t.e.m. 13 juli (holebikamp XL)

Waar? Balen

om van te balen... :roll:
geven ze daar opleiding ? welke spelletjes ? liedjes zingen ? voor elk wat wils ?

Gwoawyr
22 juni 2004, 20:44
Holebikamp


Wat? Holebikamp 8)

Wanneer en wie? Jongeren tot 19 jaar, 1 juli t.e.m. 6 juli (holebikamp XS)

Jongeren van 19 tot 26 jaar, 8 juli t.e.m. 13 juli (holebikamp XL)

Waar? Balen

om van te balen... :roll:
geven ze daar opleiding ? welke spelletjes ? liedjes zingen ? voor elk wat wils ?
Jij hoeft dan ook helemaal niet te gaan, dus veel last kun jij er niet van hebben.
Mocht je toch gaan, het programma vind je op http://weljongniethetero.be/holebikamp.asp?anch=10&mode=verwachten

de Vexille
22 juni 2004, 21:03
Ik denk dat men hier "kamp" verwart met "zelfhulpgroep"...

Zelfs al zou mijn kind homoseksueel zijn (waar ik dan nog geen probleem mee zou hebben), nog in geen 1000 jaar stuur ik het naar een kamp dat "seksuele geaardheid" als thema heeft. Sorry, die zieligheid wil ik ze dan zeker niet aandoen.

Gwoawyr
22 juni 2004, 21:13
Zelfs al zou mijn kind homoseksueel zijn (waar ik dan nog geen probleem mee zou hebben), nog in geen 1000 jaar stuur ik het naar een kamp dat "seksuele geaardheid" als thema heeft. Sorry, die zieligheid wil ik ze dan zeker niet aandoen.
Is hoegenaamd niks zieligs aan om een weekje te kunnen praten en activiteiten doen met mensen die hetzelfde "doormaken" als jezelf.
Ik kan me perfect inbeelden dat je daar nieuwe inzichten en ervaringen kunt opdoen alsook nieuwe vrienden maken.

zorroaster
22 juni 2004, 21:17
Dat meen je niet. Holebi-kampen. In de jaren 40 was het van de moettes, nu organiseren ze er zelf één... :roll:

Zalig.. Die is echt wel goed! Grof, maar goed. :rofl:

oriana
22 juni 2004, 21:18
Ik denk dat men hier "kamp" verwart met "zelfhulpgroep"...

Zelfs al zou mijn kind homoseksueel zijn (waar ik dan nog geen probleem mee zou hebben), nog in geen 1000 jaar stuur ik het naar een kamp dat "seksuele geaardheid" als thema heeft. Sorry, die zieligheid wil ik ze dan zeker niet aandoen.

Ik denk dat het evengoed een kamp is met activiteiten zoals elk ander kamp. En op zich kan het mischien niet slecht zijn voor tieners om 'like-minded people' tegen te komen.
Ze zullen toch wel met heel wat vragen zitten, angsten, coming-out issues edm.
Ik heb zelf jaren monitrice geweest op sportkampen, zodra je in deze leeftijdscategorie komt worden er toch koppeltjes gevormd hoor. Vakantieliefjes zijn van alle tijden :-)
Leuker voor hen natuurlijk dat ze zich hier niet buitengesloten gaan voelen of geviseerd.

Eén positief punt :-) deze kampverantwoordelijken zullen alleszins geen nachtmerries hebben over ongewenste zwangerschappen, ik kan je verzekeren dat zo'n tieners heel inventief zijn en dat wij als verantwoordelijken zelf bijna geen oog dicht deden omdat we geregeld de tenten controleerden :mrgreen:

@ de Vexille : wat als uw homosexuele kind er zelf om zou vragen, om mee te mogen?

zorroaster
22 juni 2004, 21:19
Alle gekheid op een stokje, waar is dit nu goed voor? Kwestie van de polarisering nog wat op te stoken?

Hebben holebi's aparte kampen nodig? Vereisen die een andere verzorging? Hebben zij een ander menu? Ander bioritme ofzo?
Op onze KSA-kampen gaan er elk jaar ook duizenden holebi's nodig. Die hebben écht geen eigen kamp nodig om zichzelf te zijn.

De holebi's schreeuwen al jaren terecht voor aanvaarding, om te kunnen zijn zoals ze zijn onder de anderen. Dit soort initiatieven is een stap terug in die evolutie.
Alsof op een normaal jeugdkamp homoseksuele koppels worden buitengejast, alsof ze niet zichzelf kunnen zijn op een gewoon kamp...

michr.oscoop
22 juni 2004, 21:19
[dat je daar nieuwe inzichten en ervaringen kunt opdoen alsook nieuwe vrienden maken.

Ik ken dat kamp, t is een afgeleefde en vervuilde boel waar de enige WC nb in de keuken staat! Uitgeprocedeerde asielzoekers zouden direct in hongerstaking gaan als ze daar moeten logeren.
Die nieuwe vrienden daar zullen iets kleiner zijn dan een kat, grijs en met een lange staart :lol: :lol: :lol: !
Voor wanneer een pedofielenkamp?

Raf
22 juni 2004, 21:25
Hebben holebi's aparte kampen nodig? Vereisen die een andere verzorging? Hebben zij een ander menu? Ander bioritme ofzo?

Nee, een andere seksuele voorkeur. Is dat niet voldoende?

Op onze KSA-kampen gaan er elk jaar ook duizenden holebi's nodig. Die hebben écht geen eigen kamp nodig om zichzelf te zijn.

En JIJ kan daar over oordelen dat al die duizenden holebi's op jullie KSA-kamp zichzelf kunnen zijn? Straffe gast ben jij...

Gwoawyr
22 juni 2004, 21:27
Alle gekheid op een stokje, waar is dit nu goed voor? Kwestie van de polarisering nog wat op te stoken?

Hebben holebi's aparte kampen nodig? Vereisen die een andere verzorging? Hebben zij een ander menu? Ander bioritme ofzo?
Op onze KSA-kampen gaan er elk jaar ook duizenden holebi's nodig. Die hebben écht geen eigen kamp nodig om zichzelf te zijn.

De holebi's schreeuwen al jaren terecht voor aanvaarding, om te kunnen zijn zoals ze zijn onder de anderen. Dit soort initiatieven is een stap terug in die evolutie.
Alsof op een normaal jeugdkamp homoseksuele koppels worden buitengejast, alsof ze niet zichzelf kunnen zijn op een gewoon kamp...
De bedoeling van dat kamp is dan ook niet gewoon op kamp gaan, maar ervaringen uitwisselen, met mekaar spreken over de zaken die je tegenkomt als holebi jongere.

Gwoawyr
22 juni 2004, 21:28
Die nieuwe vrienden daar zullen iets kleiner zijn dan een kat, grijs en met een lange staart :lol: :lol: :lol: !
Voor wanneer een pedofielenkamp?
:roll:

Raf
22 juni 2004, 21:29
Voor wanneer een pedofielenkamp?

Als je daar interesse voor hebt, kan je misschien eens contact opnemen met de vzw Martijn in Nederland. Die schijnen zich wel met dat soort zaken in te laten... Als ik jou was, zou ik die voorkeur van je echter niet te veel kenbaar maken op dit forum: er wordt daar nogal hevig op gereageerd...

michr.oscoop
22 juni 2004, 21:39
[misschien eens contact opnemen met de vzw Martijn in Nederland.

Nooit van gehoord, maar jij weet daar alles van kennelijk.
Echt zielig, hoe die gefrustreerde mensen op een hoopje gaan zitten om zich wat te wentelen in hun onlustgevoelens en hun slachtofferrol.
Wat ik gezegd heb over dat insalubere kampement in Balen is WAAR hoor, als de klimatologische omstandigheden gunstig zijn zal zich daar een humanitaire en medische ramp voordoen!

Gwoawyr
22 juni 2004, 21:41
[misschien eens contact opnemen met de vzw Martijn in Nederland.

Nooit van gehoord, maar jij weet daar alles van kennelijk.
Echt zielig, hoe die gefrustreerde mensen op een hoopje gaan zitten om zich wat te wentelen in hun onlustgevoelens en hun slachtofferrol.
Wat ik gezegd heb over dat insalubere kampement in Balen is WAAR hoor, als de klimatologische omstandigheden gunstig zijn zal zich daar een humanitaire en medische ramp voordoen!
Het gaat niet over die ene waarheid in je post curriculum hier.
Homo's en pedofielen zijn voor jou blijkbaar hetzelfde ... de vraag is wie er gefrustreerd is dan.

C uit W
22 juni 2004, 21:42
Hebben holebi's aparte kampen nodig? Vereisen die een andere verzorging? Hebben zij een ander menu? Ander bioritme ofzo?


Voldoen is natuurlijk relatief, maar ik moet wel zeggen dat ze er alles aan doen om de clichés te bevestigen.

Starlight
22 juni 2004, 21:48
Als 100% hetero zeg ik: zageventen. (spijtig dat er geen emoticonneke bestaat dat zijn tong uit steekt)
:wink:

:agrue: Die dat willen, die gaan gewoon en de rest moet daar niet zo over melken.

Gwoawyr
22 juni 2004, 21:52
Als 100% hetero zeg ik: zageventen. (spijtig dat er geen emoticonneke bestaat dat zijn tong uit steekt)
:wink:

Wat dacht je van :P ;)
:agrue: Die dat willen, die gaan gewoon en de rest moet daar niet zo over melken.
Idd.

Pietje
22 juni 2004, 21:52
[quote=Groen Valkje]Holebikamp


Wat? Holebikamp 8)

Wanneer en wie? Jongeren tot 19 jaar, 1 juli t.e.m. 6 juli (holebikamp XS)

Jongeren van 19 tot 26 jaar, 8 juli t.e.m. 13 juli (holebikamp XL)

Waar? Balen

om van te balen... :roll:
geven ze daar opleiding ? welke spelletjes ? liedjes zingen ? voor elk wat wils ?

8) Is zoiets als de VMO-kampen van vroeger, maar dan voor mensen 8)

Raf
22 juni 2004, 22:02
Echt zielig, hoe die gefrustreerde mensen op een hoopje gaan zitten om zich wat te wentelen in hun onlustgevoelens en hun slachtofferrol.

Zo'n beetje als die rabiate flaminganten met hun obligate vlaggetjes en zangfeestjes en ijzerbedevaartjes en meer van die flauwe kul... :wink:

Pietje
22 juni 2004, 22:03
Echt zielig, hoe die gefrustreerde mensen op een hoopje gaan zitten om zich wat te wentelen in hun onlustgevoelens en hun slachtofferrol.

Zo'n beetje als die rabiate flaminganten met hun obligate vlaggetjes en zangfeestjes en ijzerbedevaartjes en meer van die flauwe kul... :wink:

8) Idd, het collectieve orgasme op het "anz", op de maten van Tinneke Van Heule :mrgreen:

Gwoawyr
22 juni 2004, 22:04
Echt zielig, hoe die gefrustreerde mensen op een hoopje gaan zitten om zich wat te wentelen in hun onlustgevoelens en hun slachtofferrol.

Zo'n beetje als die rabiate flaminganten met hun obligate vlaggetjes en zangfeestjes en ijzerbedevaartjes en meer van die flauwe kul... :wink:
Is net zomin zielig, het is niet omdat deze persoon zielig is dat ieder met gelijkaardige ideeën op dat vlak ook zielig is. ;)

Raf
22 juni 2004, 22:09
Zo'n beetje als die rabiate flaminganten met hun obligate vlaggetjes en zangfeestjes en ijzerbedevaartjes en meer van die flauwe kul... :wink:
Is net zomin zielig, het is niet omdat deze persoon zielig is dat ieder met gelijkaardige ideeën op dat vlak ook zielig is. ;)

Pas op wat je zegt hoor! Deze persoon is niet zomaar een persoon: hij is intellectueel! Ik kan het weten, want hij heeft het me zelf gezegd... :wink:

de Vexille
22 juni 2004, 22:26
@ de Vexille : wat als uw homosexuele kind er zelf om zou vragen, om mee te mogen?

Primo, ik wil meestappen (minstens rationeel) in de idee dat homoseksualiteit een natuurlijk gegeven is; ik zal m'n dochter dus nooit veroordelen, beklagen, betreuren, verketteren of minder graag zien wanneer ze me zou meedelen in de knoop te zitten met haar geaardheid. Ik ben ook vast van plan om in de opvoeding van m'n dochter (ze is nu nog veel te jong, dus ik heb nog wat tijd) daar in alle openheid over te praten en geen waardenoordeel uit te spreken hieromtrent. Ik heb in andere gezinnen al veel te veel drama's gezien om in diezelfde val te trappen. en het leven is zo al veel te kort voor al dat gekanker...
Nu dit gezegd zijnde, vind ik dat je van een geaardheid geen "cultureel statement" hoeft te maken. Ik vind een holebikamp principieel even onzinnig als een kamp voor mensen met blond haar of een kamp voor mensen met blauwe ogen. Die subcultuur staat m.i. een "normalisatie" (vanuit maatschappelijk oogpunt dan) meer in de weg dan dat ze die vooruit helpt. Als m'n dochter een probleem zou hebben en behoefte zou hebben om van gedachten te wisselen met mensen in dezelfde situatie, dan zou ik met haar op zoek gaan naar een goede zelfhulpgroep (dat klinkt heel ernstig, maar er zijn er een aantal waar je heel goed terecht kan met al je vragen en onzekerheden.) Ik zou het haar afraden om haar heil te zoeken in die holebi-subcultuur omdat ze daar alleen maar bevestiging gaat vinden van haar "anders-zijn", terwijl het toch de bedoeling is om juist niet als "anders" geapprecieerd te worden...

Allemaal hypothetisch hoor... ik geef dat meteen toe.
Ik merk in m'n werkomgeving dat homoseksuele collega's ook niet te koop lopen met hun "anders zijn" en zich soms ook erg storen aan die profileringsdrang van sommige verenigingen. En ik kan dat heel goed begrijpen. (soms wordt daar wel eens over gepraat bij het koffiemasjien, zo open is mijn werkomgeving wel... tja, de mediawereld he :wink: )

michr.oscoop
22 juni 2004, 22:35
Pas op wat je zegt hoor! Deze persoon is niet zomaar een persoon: hij is intellectueel! Ik kan het weten, want hij heeft het me zelf gezegd... :wink:

Het is idd niet slecht om nu en dan eens afstand te nemen en de zaken als een intellectueel te bekijken. Ik weet dat het in de Spa.maatschappij als een schande wordt beschouwd om intellectueel te(willen)zijn, so be it...

Ik stel mij de vraag: als jullie homoos te pas en te onpas staan te roepen WIJ ZIJN NORMAAL! is dat dan geen teken dat jullie daar in jullie diepste binnenste zelf aan twijfelen?

Raf
22 juni 2004, 22:36
Pas op wat je zegt hoor! Deze persoon is niet zomaar een persoon: hij is intellectueel! Ik kan het weten, want hij heeft het me zelf gezegd... :wink:

Het is idd niet slecht om nu en dan eens afstand te nemen en de zaken als een intellectueel te bekijken. Ik weet dat het in de Spa.maatschappij als een schande wordt beschouwd om intellectueel te(willen)zijn, so be it...

Ik stel mij de vraag: als jullie homoos te pas en te onpas staan te roepen WIJ ZIJN NORMAAL! is dat dan geen teken dat jullie daar in jullie diepste binnenste zelf aan twijfelen?

Nee, dat is een teken dat er nog steeds mensen zijn die er om één of andere duistere reden belang bij hebben om ons als abnormaal af te schilderen. Of denk jij dat zulke mensen tegenwoordig niet meer bestaan?

michr.oscoop
22 juni 2004, 22:59
[Nee, dat is een teken dat er nog steeds mensen zijn die er om één of andere duistere reden belang bij hebben om ons als abnormaal af te schilderen. Of denk jij dat zulke mensen tegenwoordig niet meer bestaan?

Dit is de perfecte illustratie van wat ik kom te zeggen. Uiteraard heeft niemand er belang bij om jullie rare gewoonten als schadelijk te beschouwen, ongeveer zoals niemand het in zijn hoofd zal halen om het eten van zeg maar bloemkool als gevaarlijk te zien.
Elke gezonde hetero laat jullie gewoon doen en heeft medelijden met jullie. Maar altijd opnieuw moeten jullie provoceren en in feite vragenjullie erom om gediscrimineerd te worden, het is een vorm van masochisme, een afwijking trouwens die in de homo-scene fel gesmaakt wordt. Maar de meeste homoos lijden in stilte, en die zouden we een helpende hand moeten reiken.

Mitgard
22 juni 2004, 23:03
Hebben holebi's aparte kampen nodig? Vereisen die een andere verzorging? Hebben zij een ander menu? Ander bioritme ofzo?

Nee, een andere seksuele voorkeur. Is dat niet voldoende?



er is tevens dringend nood aan aparte zomerkampen voor linkshandigen.

Raf
22 juni 2004, 23:07
[Nee, dat is een teken dat er nog steeds mensen zijn die er om één of andere duistere reden belang bij hebben om ons als abnormaal af te schilderen. Of denk jij dat zulke mensen tegenwoordig niet meer bestaan?

Dit is de perfecte illustratie van wat ik kom te zeggen. Uiteraard heeft niemand er belang bij om jullie rare gewoonten als schadelijk te beschouwen, ongeveer zoals niemand het in zijn hoofd zal halen om het eten van zeg maar bloemkool als gevaarlijk te zien.
Elke gezonde hetero laat jullie gewoon doen en heeft medelijden met jullie. Maar altijd opnieuw moeten jullie provoceren en in feite vragenjullie erom om gediscrimineerd te worden, het is een vorm van masochisme, een afwijking trouwens die in de homo-scene fel gesmaakt wordt. Maar de meeste homoos lijden in stilte, en die zouden we een helpende hand moeten reiken.

:rofl:

Hilarisch...

Raf
22 juni 2004, 23:08
Nee, een andere seksuele voorkeur. Is dat niet voldoende?



er is tevens dringend nood aan aparte zomerkampen voor linkshandigen.

Als je genoeg linkshandigen bij elkaar vindt om samen op kamp te gaan, moet je dat vooral doen, vind ik...

michr.oscoop
22 juni 2004, 23:17
Als je genoeg linkshandigen bij elkaar vindt om samen op kamp te gaan, moet je dat vooral doen, vind ik...

Linkshandigheid en homofilie worden vaak tezamen aangetroffen, dat is echt zo.
Ik ben zelf linkshandig maar niet homoo. En het komt niet bij mij op om op straat te gaan roepen dat ik gediscrimineerd wordt hoewel daar wel reden toe is: deurklinken gaan naar de verkeerde kant open, het WC-papier hangt aan de verkeerde kant, het knopje van het fototoestel staat aan de verkeerde kant etc. Maar ik accepteer dat allemaal, zoals jullie zouden moeten doen als jullie het homoo-zijn niet als een probleem zouden aanvoelen...

Gwoawyr
22 juni 2004, 23:53
Als jij dat allemaal zo accepteert wat zit je hier dan te posten en te kankeren over homo's?

oriana
22 juni 2004, 23:56
@ de Vexille : wat als uw homosexuele kind er zelf om zou vragen, om mee te mogen?

Primo, ik wil meestappen (minstens rationeel) in de idee dat homoseksualiteit een natuurlijk gegeven is; ik zal m'n dochter dus nooit veroordelen, beklagen, betreuren, verketteren of minder graag zien wanneer ze me zou meedelen in de knoop te zitten met haar geaardheid. Ik ben ook vast van plan om in de opvoeding van m'n dochter (ze is nu nog veel te jong, dus ik heb nog wat tijd) daar in alle openheid over te praten en geen waardenoordeel uit te spreken hieromtrent. Ik heb in andere gezinnen al veel te veel drama's gezien om in diezelfde val te trappen. en het leven is zo al veel te kort voor al dat gekanker...
Nu dit gezegd zijnde, vind ik dat je van een geaardheid geen "cultureel statement" hoeft te maken. Ik vind een holebikamp principieel even onzinnig als een kamp voor mensen met blond haar of een kamp voor mensen met blauwe ogen. Die subcultuur staat m.i. een "normalisatie" (vanuit maatschappelijk oogpunt dan) meer in de weg dan dat ze die vooruit helpt. Als m'n dochter een probleem zou hebben en behoefte zou hebben om van gedachten te wisselen met mensen in dezelfde situatie, dan zou ik met haar op zoek gaan naar een goede zelfhulpgroep (dat klinkt heel ernstig, maar er zijn er een aantal waar je heel goed terecht kan met al je vragen en onzekerheden.) Ik zou het haar afraden om haar heil te zoeken in die holebi-subcultuur omdat ze daar alleen maar bevestiging gaat vinden van haar "anders-zijn", terwijl het toch de bedoeling is om juist niet als "anders" geapprecieerd te worden...

Allemaal hypothetisch hoor... ik geef dat meteen toe.
Ik merk in m'n werkomgeving dat homoseksuele collega's ook niet te koop lopen met hun "anders zijn" en zich soms ook erg storen aan die profileringsdrang van sommige verenigingen. En ik kan dat heel goed begrijpen. (soms wordt daar wel eens over gepraat bij het koffiemasjien, zo open is mijn werkomgeving wel... tja, de mediawereld he :wink: )


In grote lijnen kan ik u volgen en denk er net zo over. anderzijds is het toch ook wel zo dat je je net NIET anders voelt als je tussen gelijkgestemden zit. Het is de hetero-wereld waar je je vaak de andere voelt. Sla een tijdschrift open, zet de tv op, loop op straat, bekijk de reclameborden : alles is geïnspireerd op de traditionele man/vrouw relatie.
Als je als jong meisje nog geen vriendje hebt krijg je daar (goedbedoelde) vragen over. Familiefeestjes : "wanneer ga jij eens trouwen?" - Opmerkingen als : "Is dat voor jullie ook zo?" of "Ja, bij jou ligt dat anders hee" - terwijl jij je idd niet anders voelt, wordt je daar dagdagelijks mee geconfronteerd.
Dan kan het een verademening zijn als je je eens een keertje onderdompelt in die homo "sub-cultuur". Waar jij dan heel normaal bent, waar er anderen zijn net als jij.
Krampachtig jezelf 'normaliseren' is ook weer niet gezond, je bent anders, dat is gewoon zo, maar daarom niet minder mens.
En daarnaast is het gewoon een kwestie van een goed, evenwichtig en normaal leven te leiden. Net zoals iedereen. :-)

de Vexille
23 juni 2004, 09:19
@Oriana:

Inderdaad, het is een kwestie van aanvoelen... En die opmerkingen op familiefeestjes (luidop, of veel erger nog: stil gefluisterd achter de rug om); ik ken ze wel. Maar ze gaan hoe dan ook de ronde; mensen houden ervan om anderen te bekritiseren, af te meten aan hun eigen standaards. Het is "des mensen", dus daar moet je mee leren omgaan. En dat vind ik in het algemeen heel belangrijk: dat relativisme, en die koppigheid misschien ook... We zijn uiteindelijk allemaal op zoek naar een stukje appreciatie door onze omgeving (btw, gisteren in "het derde oog" op TV1... knappe docu over Status Anxiety); en ik zou het al prachtig vinden mocht mijn dochter haar "thuis" zou gaan beschouwen als een "oase", een plaats waar ze ongegeneerd zichzelf kan zijn en zich niet continu beoordeeld (laat staan veroordeeld) zou voelen. Dat kan misschien voor haar alvast één uitvalsbasis worden om van daaruit het respect op te eisen voor zichzelf als persoon, als mens.

Maar opvoeden, my dear Oriana, is iets waarvoor men niet kan studeren; én er bestaat ook niet zoiets als een "generale repetitie"... We doen ons best, vooral om die kleine een zo rijke, mooie en gelukkig mogelijke jeugd mee te geven. Een jeugd ook waarin ze leert omgaan met de talloze beperkingen, gevaren én mogelijkheden die deze wereld te bieden heeft. Voor mij is opvoeden eigenlijk "loslaten", stukje bij beetje... en hopen dat ze dan ook zonder steunwieltjes ongeschonden het andere eind van de straat bereikt. Hopen dat je ze goed hebt voorbereid op dit leven, hopen dat ze principieel genoeg is en koppig genoeg is om haar pad in deze maatschappij uit te hakken.

...om nog maar eens te zeggen dat ik me bewust ben van de relativiteit van het "grote gelijk" dat ik hier af en toe kom proclameren. En zoals je weet, meningen (zelfs overtuigingen) willen nog wel eens bijgestuurd worden. :wink:

Zeno!
23 juni 2004, 09:26
Elke gezonde hetero laat jullie gewoon doen en heeft medelijden met jullie.

Mag ik eens vragen waar jij de pretentie vandaan haalt om te spreken in naam van "elke hetero"??? Je denkt toch niet dat uw bekrompen levensvisies worden gedeeld door "alle" hetero's zeker? Last van een te groot ego misschien?

sebby
23 juni 2004, 09:46
Hmm, ik denk dat zulk een kamp toch een "opvoedkundige" waarde kan hebben. Waarom zoeken blanken elkaar altijd/vaak op in blanke prive-clubs en feestjes als ze lange tijd in Afrika vertoeven?
De nood om eens met gelijkgestemden te praten en onder "eigen" volk te zijn is niet vreemd, maar "des mensen". Het is geen teken van afscheiding of van profilering, maar eerder een bezinning in wat eigen is aan jezelf.

Vooral voor mensen die nét hun geaardheid geuit hebben (en daar zijn die kampen voor bedoeld dacht ik) kan zo een kamp nuttig zijn. Bijzonder raar dat de homohaters op dit forum ok hier weeral tegen zijn, want als jonge homo's ergens een bescheidenere,zinvolle en minder promiscue manier van omgaan met hun geaardheid willen leren kennen is het wel in zulke evenementen als deze, niet in dancings.

Raf
23 juni 2004, 12:07
Als je genoeg linkshandigen bij elkaar vindt om samen op kamp te gaan, moet je dat vooral doen, vind ik...

Linkshandigheid en homofilie worden vaak tezamen aangetroffen

't Is toch niet waar zeker?

Stel je voor: ik ben rechtshandig en homo. Ben ik nu normaal of abnormaal?

Rogier
23 juni 2004, 12:15
Linkshandigheid en homofilie worden vaak tezamen aangetroffen

't Is toch niet waar zeker?

Stel je voor: ik ben rechtshandig en homo. Ben ik nu normaal of abnormaal?

Het is normaal adnormaal te zijn. 0X

Raf
23 juni 2004, 12:18
't Is toch niet waar zeker?

Stel je voor: ik ben rechtshandig en homo. Ben ik nu normaal of abnormaal?

Het is normaal adnormaal te zijn. 0X

Ja, maar is het ook abnormaal normaal te zijn? DAT is de vraag...

Rogier
23 juni 2004, 12:54
Met fuzzy logic komt men er wel uit. :| Bv: Handig. 15% linkshandig, 60% rechtshandig, en de rest is voeten werk.
Neem alle eigenschappen die je kan bedenken. Deel ze op in het aantal mogelijkheden waarin ze kunnen voorkomen. Plak er telkens een grote op en dit voor elke persoon. Goed rommelen met het een of ander programma op je PC en dan maar interpreteren. :roll: Het blijkt dan heel normaal om niet al te normaal te zijn. :oops:

Dies
24 juni 2004, 00:01
Elke gezonde hetero laat jullie gewoon doen en heeft medelijden met jullie.

Mag ik eens vragen waar jij de pretentie vandaan haalt om te spreken in naam van "elke hetero"??? Je denkt toch niet dat uw bekrompen levensvisies worden gedeeld door "alle" hetero's zeker? Last van een te groot ego misschien?
Meneer is intellectueel, vandaar. Toon toch eens respect!

Pablex
24 juni 2004, 00:04
Alsof holebi's enkel door sekes gedreven worden :|
Voor jongeren kan zoiets een verrijkende ervaring zijn.Nee, dat klopt, maar ge gaat toch niet naar een sexueel georienteerd kamp omdat ge met hetro's genen geestige bonten avond kunt hebben hé.
ik denk eerder da het is om in een wereld waarin dit soort vorm van seksuele voorkeur gediscrimineerd word te accepteren dat je geen freak bent en mensen te leren kennen "zoals jij"
er zijn toch ook kampen voor nazi's?
is volgens mij niet veel anders :lol:

Pablex
24 juni 2004, 00:09
zoals jullie zouden moeten doen als jullie het homoo-zijn niet als een probleem zouden aanvoelen...

:roll:
naar mijn weten lopen er mensen niet te zeiken dat het abnormaal is linkshandig te zijn of dat "alle normale mensen jullie linkshandigen laten begaan en medelijden hebben" :roll:

ik denk dat als je iets van hersenen hebt in je kop wel een verschil kan bemerken tussen discriminatie tegen holebi's en "discriminatie tegen linkshandigen"

Thomas Hx
24 juni 2004, 10:48
Alle gekheid op een stokje, waar is dit nu goed voor? Kwestie van de polarisering nog wat op te stoken?

Hebben holebi's aparte kampen nodig? Vereisen die een andere verzorging? Hebben zij een ander menu? Ander bioritme ofzo?
Op onze KSA-kampen gaan er elk jaar ook duizenden holebi's nodig. Die hebben écht geen eigen kamp nodig om zichzelf te zijn.

De holebi's schreeuwen al jaren terecht voor aanvaarding, om te kunnen zijn zoals ze zijn onder de anderen. Dit soort initiatieven is een stap terug in die evolutie.
Alsof op een normaal jeugdkamp homoseksuele koppels worden buitengejast, alsof ze niet zichzelf kunnen zijn op een gewoon kamp...
De bedoeling van dat kamp is dan ook niet gewoon op kamp gaan, maar ervaringen uitwisselen, met mekaar spreken over de zaken die je tegenkomt als holebi jongere.

En dat zijn er heel wat.

michr.oscoop
24 juni 2004, 21:59
ik denk dat als je iets van hersenen hebt in je kop wel een verschil kan bemerken tussen discriminatie tegen holebi's en "discriminatie tegen linkshandigen"

Maar holebi's worden helemaal niet gediscrimineerd dat is het nu net! Al hun geroep en aanstellerij is er juist op gericht om zich te profileren tegenover anderen en DAT KAN ALLEEN MAAR VERKLAARD WORDEN DOOR HUN EIGEN AANVOELEN DAT ZE NIET NORMAAL ZIJN.
Vergelijk het met de linkshandigen, die komen niet op straat hoor en delen geen pamfletjes uit aan de scholen om zich te manifesteren als een vervolgde bevolkingsgroep.

michr.oscoop
24 juni 2004, 22:04
De nood om eens met gelijkgestemden te praten en onder "eigen" volk te zijn is niet vreemd, maar "des mensen". .

Een vorm van Eigen Volk Eerst dus? Waarom is dat dat motto voor Vlaamsgezinden dan een uiting van het zwartste racisme en voor de holebi's een toe te juichen manier om zich als groep te manifesteren?

Gwoawyr
24 juni 2004, 22:05
ik denk dat als je iets van hersenen hebt in je kop wel een verschil kan bemerken tussen discriminatie tegen holebi's en "discriminatie tegen linkshandigen"

Maar holebi's worden helemaal niet gediscrimineerd dat is het nu net!
Het is duidelijk dat jij niet in het geval verkeert :roll:


Al hun geroep en aanstellerij is er juist op gericht om zich te profileren tegenover anderen en DAT KAN ALLEEN MAAR VERKLAARD WORDEN DOOR HUN EIGEN AANVOELEN DAT ZE NIET NORMAAL ZIJN.
Met een kamp voor holebi's denk ik niet echt dat je je poogt aan te stellen. Tenzij een chiro kamp ook aanstellerij is volgens jou.

Vergelijk het met de linkshandigen, die komen niet op straat hoor en delen geen pamfletjes uit aan de scholen om zich te manifesteren als een vervolgde bevolkingsgroep.
Heel gelijkaardig idd.

mad_drone
24 juni 2004, 22:05
sorry, maar ik kan niet kome. Kben die week ( en de week erna ) monitor op kleuterland. Dat is ook leuk...

( ja kweet. alsof iemand hier een perverse link zou zien)

michr.oscoop
24 juni 2004, 22:15
Maar holebi's worden helemaal niet gediscrimineerd dat is het nu net!
Het is duidelijk dat jij niet in het geval verkeert :roll: [/quote]

Leg mij dan eens concreet uit op welke terreinen holebi's gediscrimineerd worden?

Gwoawyr
24 juni 2004, 22:17
Maar holebi's worden helemaal niet gediscrimineerd dat is het nu net!
Het is duidelijk dat jij niet in het geval verkeert :roll:

Leg mij dan eens concreet uit op welke terreinen holebi's gediscrimineerd worden?
Adoptierecht is een hot item ;)
Bloed mogen geven is er ook één ;)

michr.oscoop
24 juni 2004, 22:23
[
Adoptierecht is een hot item ;)
Bloed mogen geven is er ook één ;)

Dat zijn geen vormen van discriminatie maar puur pragmatische maatregelen:
1. Of ge dat nu leuk vindt of niet, homogezinnen met kinderen zijn grote uitzonderingen en worden door het gros van de bevolking als curiositeiten beschouwd. Nogal logisch dat kinderen, die niks te maken hebben met de tegennatuurlijke geaardheid van hun adoptie ouders beschermd moeten worden tegen de afkeuring van de rest van de maatschappij.
2. Homoos hebben statistisch meer wisselende sexuele contacten dan hetero's en zijn dus een gevaarlijke bevolkingsgroep tav HIV-besmetting.

Gwoawyr
24 juni 2004, 22:31
[
Adoptierecht is een hot item ;)
Bloed mogen geven is er ook één ;)

Dat zijn geen vormen van discriminatie maar puur pragmatische maatregelen:
1. Of ge dat nu leuk vindt of niet, homogezinnen met kinderen zijn grote uitzonderingen
En dat is niet in de laatste plaats te danken aan het feit dat er geen deftige wettelijke omkadering is voor dergelijke situaties.

en worden door het gros van de bevolking als curiositeiten beschouwd.
Daarom dat hiervoor een goede wettelijke omkadering moet komen, zodat meer homogezinnen kunnen overgaan tot adoptie, waardoor dit minder een curiositeit wordt.

Nogal logisch dat kinderen, die niks te maken hebben met de tegennatuurlijke geaardheid van hun adoptie ouders beschermd moeten worden tegen de afkeuring van de rest van de maatschappij.
"Als kinderen kweken" de maatstaf is kun je dit eventueel beschouwen als tegennatuurlijk, maar ik dacht dat het menselijk leven wel wat meer inhield dan dat.
In mijn geval is dat toch zo, ik wil natuurlijk geenszings voor jou spreken, als jouw levensdoel jezelf voortplanten is, vooral doen.

2. Homoos hebben statistisch meer wisselende sexuele contacten dan hetero's en zijn dus een gevaarlijke bevolkingsgroep tav HIV-besmetting.
Toch is het gewoon discriminatie, om bepaalde groepen mensen een recht te ontzeggen.

Pablex
24 juni 2004, 22:38
Leg mij dan eens concreet uit op welke terreinen holebi's gediscrimineerd worden?
Adoptierecht is een hot item ;)
Bloed mogen geven is er ook één ;)
en check dit forum er maar op na,ze worden ook gewoon als vuile perverts die aandacht zoeken gezien en als onmensen beschouwd

ze mogen echt niet klagen zeg.. :roll:

de Vexille
24 juni 2004, 23:03
@Pablex

Je hebt gelijk. Holebi's worden inderdaad nog te veel gezien als "perverten" en worden vaak onrechtmatig gediscrimineerd. Dat daartegen actie wordt ondernomen, is een zeer goede zaak.

Ik heb het als hetero soms moeilijk met de manier waarop sommige holebi-verenigingen van "seksuele geaardheid" een soort statement willen maken; het willen verheffen tot een cultureel gegeven. Ik denk dat dit de "goede zaak" zeker niet altijd ten goede komt in de ogen van het brede publiek. Het wil nog wel eens de vastgeroeste idee bevestigen dat homoseksualiteit geassocieerd moet worden met een soort exhibitionisme waar hetero's zich doorgaans zelfs niet eens aan wagen. Ik weet dat we op deze uitspraak nog 101 nuances kunnen aanbrengen, maar je begrijpt ongetwijfeld wel wat ik bedoel.

Wat die discriminatie betreft... Elke vorm van onrechtmatige discriminatie (i.e. zonder dat die een redelijke verantwoording heeft) moet inderdaad bestreden worden. Maar er bestaan ook vormen van discriminatie die perfect te verantwoorden zijn. Ik ben zeer terughoudend in de adoptiematerie bvb. Al was het alleen al omdat er niet zoiets bestaat als "de" adoptiekwestie waar het homoseksuele koppels betreft. Gaat het over lesbische koppels waarvan één van de partners de natuurlijke ouder is? Gaat het over homoseksuele mannen? Welke leeftijd heeft het kind? Welke voorwaarden? Om maar een tipje van de ijsberg aan te tippen...

Maar dat is voer voor een veel grondiger discussie. Ik ben me op dat punt overigens ook grondig aan het documenteren... En waar ik dan opiniegewijs zal uitkomen, weet ik eerlijk gezegd op dit ogenblik ook niet. Maar voorlopig blijf ik liever voorzichtig.

Pablex
24 juni 2004, 23:27
die adoptie zaak is inderdaad al wat grondiger en daar ga ik ook niet te veel over nadenken,maar iets waar ik nu net aan dacht:
daarnet ben ik iets gaan drinken met m'n vriendin en enkele meisjes van haar klas,waarvan 2 lesbische
1 daarvan "weet" het nog maar een maand ofzo en de andere al 4 jaar,die is nu meerderjarig en heeft het nog nooit gezegd aan haar ouders dat ze lesbische is,dit heel waarschijnlijk omdat haar ouders er wat problemen mee zouden hebben en ik denk dat het zelfs niet enkel belangrijk is dat er iets is als holebi-kampen maar zelfs dat "gewone" ,zoals dat graag word gebruikt voor hetero's, mensen wat meer geinformeerd worden,de dag dat je zoon je verteld dat hij een vriendje heeft besef je best dat het niet iets is "dat je verkeerd hebt gedaan in de opvoeding"..

de Vexille
25 juni 2004, 00:41
Je raakt daar een heel belangrijk punt aan: de attitude van de ouders als opvoeders tegenover de vragen en onzekerheden die hun kinderen hebben in hun seksuele bewustwording (hetero én homo). Da's nog altijd (ook in de 21ste eeuw) een zeer problematisch gegeven. En wanneer ouders met een wijde boog om hun verantwoordelijkheden terzake blijven heenstappen, zullen hun kinderen ook niet geneigd zijn om het onderwerp aan te snijden.

Ik kan me als ouder ook voorstellen dat er prettiger dingen zijn dan te moeten aanhoren dat je zoon/dochter homoseksueel is; d�*t is dan weer een diepgeworteld overblijfsel uit mijn eigen opvoeding... en ik denk dat de meeste ouders dit vandaag nog meedragen. Het ware wellicht goed als er ook voor hen een soort begeleiding mogelijk is in het omgaan hiermee. Want er vallen nog veel te veel gelukkige gezinnen uit elkaar in ruzie en frustratie...

Goede informatie, hulp waar nodig, openheid (sensibilisering) en verantwoordelijkheid... Voor mij zijn dat de belangrijke issues hier. Het creëren van een soort "cultuur" rond homoseksualiteit lijkt me daarbij relatief weinig meerwaarde te bieden. En kan zelfs averrechts werken.

oriana
25 juni 2004, 01:18
Ik begrijp wat u bedoelt en kan u daar in grote lijnen in volgen.
Ook hier is 't een kwestie van nuanceren en ook van niet te overdrijven. Een kwestie van de juiste balans te vinden.
Zonder het te beseffen duwen ouders hun kinderen automatisch in een hetero-rol.
Dat begint al heel vroeg met autootjes kopen voor jongens en poppen voor meisjes. Als u een speelgoedzaak binnenwandelt ziet u zo het verschil ts jongens- en meisjesspeelgoed. Onze hele cultuur is gebaseerd op de man/vrouw relatie. Onwillekeurig benadruk je je homosexuele kind op het feit dat het anders is omdat het zich niet in die specifieke hoek thuisvoelt. Een meisje dat in bomen klautert en een jongen die graag met potjes en pannetjes speelt worden vaak met zachte dwang in een 'normale' keurslijf geduwd.
Als die kinderen dan op adolescente leeftijd beseffen dat ze homo zijn, dan kan het een verademing zijn om, al is het maar een week, ts gelijkgestemde zielen te vertoeven. Die hebben allemaal hetzelfde meegemaakt en erover praten in een ontspannen sfeer als op zo'n kamp kan wonderen doen. Net omd�*t er ook andere activiteiten gepland zijn om afwisseling te brengen zodat het niet in één of andere groepstherapie uitmondt. Vaak reageren ouders niet altijd even positief, vaak voelen die kinderen aan dat ze teleurgesteld zijn, het is dan goed om te weten dat je niet alleen staat.
Wat u zegt over die cultuur, om het oneerbiedig te zeggen : soort zoekt soort. Dat hoeft niet slecht te zijn en hoeft geen zware implicaties te hebben. Denkt u maar eens aan de kunstenaars'cultuur'. Quartier Latin bv - goed voorbeeld. Kunstenaars die mekaar opzoeken, met elkaar optrekken, zijn die daarom zichzelf in een ghetto aan 't steken? nee toch? Gelijkgestemde zielen die mekaar opzoeken. Zo heb je café's met niets dan motards, ook yuppie-bars, ga naar een café in de buurt van het justitiepaleis en je vindt enkel advocaten, noem maar op. Onze maatschappij bestaat nu eenmaal uit verschillende culturen. Geen van deze mensen staan buiten de maatschappij, tenzij je erin overdrijft, tenzij je je horizon niet verbreedt, tenzij je je niet afzondert van de samenleving in zijn geheel.
Volgens mij kunnen die kampen een positieve invloed hebben, net zoals er kampen zijn voor hoogbegaafde kinderen, die spelen en sporten evengoed maar begrijpen elkaar beter dan 'normale' kinderen hen doen.
Dat heeft m.i. weinig te maken met een cultuur creëren die averrechts zou kunnen werken. Dat gaat idd eerder op voor die gay-parades edm. Ik (en ondertussen hebt u allang door dat ik zelf ook lesbisch ben) voel me daar idd ook niet altijd even makkelijk bij, je zal me daar dan nooit zien. Aan de andere kant zou ik willen dat ik naar zo'n kamp had kunnen gaan. Het zou me heel wat tienerleed hebben kunnen besparen :-)

de Vexille
25 juni 2004, 14:08
Verdomme Oriana toch !!!! Je doet het nou weer.

Ik kan (met slepende pootjes) niet anders dan je alweer gelijk geven.
Ik doelde inderdaad op de "parades" en de meer ...euh... "assertieve" variant van de holebi-cultuur. Ik denk, ondanks je goede raad en nuchtere kijk, dat ik het toch niet meteen gemakkelijk zou hebben met het idee om m'n dochter naar zo'n kamp te sturen... Maar anderzijds hoop ik natuurlijk om een thuissituatie te kunnen ontwikkelen waar ze zich op geen enkele manier geremd hoeft te voelen om zich te "outen" of om eens een goed en open gesprek te voeren over wat haar zoal bezighoudt. Na onze discussies (of beter: gedachtenwisselingen) over dit onderwerp, ben ik tot inzicht gekomen dat als zich dit "probleem" (tussen aanhalingstekens, dus) zich ooit zou stellen, het voor mij als ouder misschien wel aangewezen is om zelf advies te gaan inwinnen bij mensen die uit eigen ervaring weten waarover ze praten. Ook op dat punt heb je me dus al overtuigd, waarvoor mijn dank. Ik zing ondertussen al een heel toontje lager... maar vrouwen hebben doorgaans dat effect op mij. :wink:

oriana
25 juni 2004, 14:39
Verdomme Oriana toch !!!! Je doet het nou weer.

Ik kan (met slepende pootjes) niet anders dan je alweer gelijk geven.
Ik doelde inderdaad op de "parades" en de meer ...euh... "assertieve" variant van de holebi-cultuur. Ik denk, ondanks je goede raad en nuchtere kijk, dat ik het toch niet meteen gemakkelijk zou hebben met het idee om m'n dochter naar zo'n kamp te sturen... Maar anderzijds hoop ik natuurlijk om een thuissituatie te kunnen ontwikkelen waar ze zich op geen enkele manier geremd hoeft te voelen om zich te "outen" of om eens een goed en open gesprek te voeren over wat haar zoal bezighoudt. Na onze discussies (of beter: gedachtenwisselingen) over dit onderwerp, ben ik tot inzicht gekomen dat als zich dit "probleem" (tussen aanhalingstekens, dus) zich ooit zou stellen, het voor mij als ouder misschien wel aangewezen is om zelf advies te gaan inwinnen bij mensen die uit eigen ervaring weten waarover ze praten. Ook op dat punt heb je me dus al overtuigd, waarvoor mijn dank. Ik zing ondertussen al een heel toontje lager... maar vrouwen hebben doorgaans dat effect op mij. :wink:

Och, u hebt mij ook al eens tot een ander, of alleszins zeker breder, inzicht gebracht. D�*t is toch de bedoeling van een forum dacht ik zo ;-)
En als het zovér zou komen dat u 'ervaringsdeskundigen' wil raadplegen :-) be my guest.

oja - 1 laatste opmerkingetje (ook typisch vrouwelijk wij willen nu éénmaal het laatste woord hee) Ouders hoeven hun homoseksuele kind niet naar zo'n kamp te "sturen". 't Zou al genoeg zijn dat als de tiener er zelf om vraagt : hen gewoon te laten gaan ;-)

sebby
25 juni 2004, 14:59
De nood om eens met gelijkgestemden te praten en onder "eigen" volk te zijn is niet vreemd, maar "des mensen". .

Een vorm van Eigen Volk Eerst dus? Waarom is dat dat motto voor Vlaamsgezinden dan een uiting van het zwartste racisme en voor de holebi's een toe te juichen manier om zich als groep te manifesteren?

Totaal niet vergelijkbaar, en nogal een kortzichtige opmerking. De ene groep streeft idd "eigen volk eerst" na, de andere komen puur om onder elkaar ervaringen uit te wisselen samen, met geen oog op de buitenwereld.