PDA

View Full Version : Splitsing Brabant


UNIE
23 juni 2004, 21:26
De splitsing van Brabant is voltrokken. Was dat volgens jullie een goede zaak? Zien jullie Brabant liever verenigd, of laten we het zo?

Thomas Hx
24 juni 2004, 11:25
De splitsing van Brabant is voltrokken. Was dat volgens jullie een goede zaak? Zien jullie Brabant liever verenigd, of laten we het zo?

Ik zie het liefst zoalsi k al heb gezegd een unitair België met vergaande bevoegdheden voor europa, streken en gemeentes. Brabant een maken vidn ik dus niet goed. Ik zie liever Vlaams Brabant splitsen in nog eens 3 delen om zo efficienter voor bepaalde bevoegdheden te regeren. Andere bevoegdheden naar Europa en nog andere naar België.

UNIE
24 juni 2004, 11:54
De splitsing van Brabant is voltrokken. Was dat volgens jullie een goede zaak? Zien jullie Brabant liever verenigd, of laten we het zo?

Ik zie het liefst zoalsi k al heb gezegd een unitair België met vergaande bevoegdheden voor europa, streken en gemeentes. Brabant een maken vidn ik dus niet goed. Ik zie liever Vlaams Brabant splitsen in nog eens 3 delen om zo efficienter voor bepaalde bevoegdheden te regeren. Andere bevoegdheden naar Europa en nog andere naar België.


U bent dus eigenlijk tegen de provincies... da's dan weer een andere optie waar ik niet aan gedacht had. (vervanging Provincies door streekbesturen).

Thomas Hx
24 juni 2004, 12:49
Ik zie het liefst zoalsi k al heb gezegd een unitair België met vergaande bevoegdheden voor europa, streken en gemeentes. Brabant een maken vidn ik dus niet goed. Ik zie liever Vlaams Brabant splitsen in nog eens 3 delen om zo efficienter voor bepaalde bevoegdheden te regeren. Andere bevoegdheden naar Europa en nog andere naar België.


U bent dus eigenlijk tegen de provincies... da's dan weer een andere optie waar ik niet aan gedacht had. (vervanging Provincies door streekbesturen).

Idd, de problemen in Antwerpen stad zijn anders dan in de gemeente van Frans Peeters en toch is het een gemeente. Ook heeft Sint-Niklaas veel meer de problemen van Antwerpen en heeft Aalst die totaal niet. Als we dan met provincies zouden werken moet die anders geschikt worden. Zeg maar naar de "noden". In West-Vlaanderen en Limburg zou ik meer geld geven aan werkgelegenheid, in Antwerpen en Waas en Dender aan veiligheid en justitie. Politiek is zeer streekgerichtigt. Wel is er altijd een nationale coördinatie nodig.

Thomas

België04
24 juni 2004, 13:03
Je moet toch ergens het aantal streken limiteren...?

Thomas Hx
24 juni 2004, 13:05
Je moet toch ergens het aantal streken limiteren...?

tuurlijk deze vallen ook te limiteren. Waarschijnlijk zullen die streken niet op veel meer komen als een 8 tal in Vlaanderen.

België04
24 juni 2004, 13:07
Waarom moeten die taalgebonden zijn? In Zwitserland zijn er toch ook meertalige kantons?

Thomas Hx
24 juni 2004, 13:09
Waarom moeten die taalgebonden zijn? In Zwitserland zijn er toch ook meertalige kantons?

Deze moeten zeker en vast niet taalgebonden zijn. Deze moeten gebonden zijn aan de noden. Het zou best kunnen dat geen deel van Waals Brabant daarom bij Vilvoorde komt. Ook hoort Voeren qua noden niet echt bij Limburg... en zo heb je nog voorbeelden...