PDA

View Full Version : De migrant is geen mens


Mens
24 januari 2003, 15:32
Vandaag gaat het slecht maar het ligt niet aan de speculatieve golven, het ligt ook niet aan de multinationals die nog steeds superwinsten boeken. Het ligt ook niet aan de ondermijning van de sociale verworvenheden. Nee hoor, der is volksvreemd gespuis in onzer contreien. Profiteren doen zijn van onzer teerbeminde sociale zekerheid en erger nog ze pikken onze jobs en in het weekend terroriseren ze ons met brutaal geweld. Daarna bouwen ze moskeeën, ze prediken haat, ze dragen chadors en djelebahs, ze slagen allemaal hun vrouwen, ze willen de sharia invoeren, ze maken express veel kinderen om ons kindergeld af te snoepen. Ze nemen de bankjes af van ouwe mevrouwtjes, rijden rond in BMW's, terwijl ze werkloos zijn, hoe zouden ze aan dat geld geraken...

En dan heb je de nieuwe, die zijn pas echt gevaarlijk, we moeten deze concentreren in asielkampen.

De migrant is geen mens, heeft geen dromen, hij is niet fier op de kleine die zijn eerste stapjes zet, hij laat geen traan wanneer zijn moeder overleden is, hij voelt zich nooit eenzaam, hij is niet blij als zijn dochtertje thuis komt met een goed rapport...

De migrant moet goed beseffen dat hij ondergeschikt is, dat zijn godsdienst verachterlijk is, dat er voor hem geen plaats is in een onze gastvrije samenleving.

alpina
24 januari 2003, 16:40
Niet goed geslapen?????? 8O

Ik veronderstel dat je hier geen zinnige reactie op verwacht. :?

Mens
24 januari 2003, 16:42
Allez doe eens een poging

vlaanderen72
24 januari 2003, 17:23
De eerste passage daarkan ik je in volgen, en de laatste paar zinnen ook.
Alleen het middenstuk laat te wensen over. :wink: :D
Je maakt er engeltjes van en dat zijn ze niet.
Hand in hand terug naar eigen land. :lol:

Supe®Staaf
24 januari 2003, 21:54
@Humanist
Welkom op dit forum.
Ik vrees dat jouw fraaie ironisch-sarcastische tekst voor sommigen niet voldoende opgesmukt is met de nodige smileys. :?
Alvast een welgemeend proficiat.

vlaanderen72
24 januari 2003, 22:15
Hoe meer smileys hoe meer vreugde. :wink: :lol: 8) :D :P

Darwin
24 januari 2003, 23:25
Vandaag gaat het slecht maar het ligt niet aan de speculatieve golven, het ligt ook niet aan de multinationals die nog steeds superwinsten boeken. Het ligt ook niet aan de ondermijning van de sociale verworvenheden. Nee hoor, der is volksvreemd gespuis in onzer contreien. Profiteren doen zijn van onzer teerbeminde sociale zekerheid en erger nog ze pikken onze jobs en in het weekend terroriseren ze ons met brutaal geweld. Daarna bouwen ze moskeeën, ze prediken haat, ze dragen chadors en djelebahs, ze slagen allemaal hun vrouwen, ze willen de sharia invoeren, ze maken express veel kinderen om ons kindergeld af te snoepen. Ze nemen de bankjes af van ouwe mevrouwtjes, rijden rond in BMW's, terwijl ze werkloos zijn, hoe zouden ze aan dat geld geraken...

En dan heb je de nieuwe, die zijn pas echt gevaarlijk, we moeten deze concentreren in asielkampen.

De migrant is geen mens, heeft geen dromen, hij is niet fier op de kleine die zijn eerste stapjes zet, hij laat geen traan wanneer zijn moeder overleden is, hij voelt zich nooit eenzaam, hij is niet blij als zijn dochtertje thuis komt met een goed rapport...

De migrant moet goed beseffen dat hij ondergeschikt is, dat zijn godsdienst verachterlijk is, dat er voor hem geen plaats is in een onze gastvrije samenleving.

D'r zit veel waarheid in jouw tekst, Humanist.

En dan denk ik in de eerste plaats aan de tekst in het vet. De rest is inderdaad wat zwakjes.

:twisted:

C uit W
25 januari 2003, 18:06
@ humanist, op wat baseer je je als je zegt dat de islam NIET achterlijk is?

Bolsjewiek
11 mei 2007, 21:51
[quote=Mens;40914]Vandaag gaat het slecht maar het ligt niet aan de speculatieve golven, het ligt ook niet aan de multinationals die nog steeds superwinsten boeken. Het ligt ook niet aan de ondermijning van de sociale verworvenheden. Nee hoor, der is volksvreemd gespuis in onzer contreien. Profiteren doen zijn van onzer teerbeminde sociale zekerheid en erger nog ze pikken onze jobs en in het weekend terroriseren ze ons met brutaal geweld. Daarna bouwen ze moskeeën, ze prediken haat, ze dragen chadors en djelebahs, ze slagen allemaal hun vrouwen, ze willen de sharia invoeren, ze maken express veel kinderen om ons kindergeld af te snoepen. Ze nemen de bankjes af van ouwe mevrouwtjes, rijden rond in BMW's, terwijl ze werkloos zijn, hoe zouden ze aan dat geld geraken...

En dan heb je de nieuwe, die zijn pas echt gevaarlijk, we moeten deze concentreren in asielkampen.

De migrant is geen mens, heeft geen dromen, hij is niet fier op de kleine die zijn eerste stapjes zet, hij laat geen traan wanneer zijn moeder overleden is, hij voelt zich nooit eenzaam, hij is niet blij als zijn dochtertje thuis komt met een goed rapport...

De migrant moet goed beseffen dat hij ondergeschikt is, dat zijn godsdienst verachterlijk is, dat er voor hem geen plaats is in een onze gastvrije samenleving.[/quote

Nog wel goed bij je hoofd?
Toevallig de voorbije 60 jaar gemist? Indien niet zou je wel weten hoe de besnorde Duitser jouw ideeën, naar jouw maatsteven waarschijnlijk mooi, uitgevoerd heeft. 6 miljoen Joden... zouden 6 miljoen vergaste Moslims genoeg voor je zijn?
Toevallig lid van VB (of van de KKK, maar wat is het verschil)?

Herr Oberst
11 mei 2007, 21:59
[quote=Mens;40914]Vandaag gaat het slecht maar het ligt niet aan de speculatieve golven, het ligt ook niet aan de multinationals die nog steeds superwinsten boeken. Het ligt ook niet aan de ondermijning van de sociale verworvenheden. Nee hoor, der is volksvreemd gespuis in onzer contreien. Profiteren doen zijn van onzer teerbeminde sociale zekerheid en erger nog ze pikken onze jobs en in het weekend terroriseren ze ons met brutaal geweld. Daarna bouwen ze moskeeën, ze prediken haat, ze dragen chadors en djelebahs, ze slagen allemaal hun vrouwen, ze willen de sharia invoeren, ze maken express veel kinderen om ons kindergeld af te snoepen. Ze nemen de bankjes af van ouwe mevrouwtjes, rijden rond in BMW's, terwijl ze werkloos zijn, hoe zouden ze aan dat geld geraken...

En dan heb je de nieuwe, die zijn pas echt gevaarlijk, we moeten deze concentreren in asielkampen.

De migrant is geen mens, heeft geen dromen, hij is niet fier op de kleine die zijn eerste stapjes zet, hij laat geen traan wanneer zijn moeder overleden is, hij voelt zich nooit eenzaam, hij is niet blij als zijn dochtertje thuis komt met een goed rapport...

De migrant moet goed beseffen dat hij ondergeschikt is, dat zijn godsdienst verachterlijk is, dat er voor hem geen plaats is in een onze gastvrije samenleving.[/quote

Nog wel goed bij je hoofd?
Toevallig de voorbije 60 jaar gemist? Indien niet zou je wel weten hoe de besnorde Duitser jouw ideeën, naar jouw maatsteven waarschijnlijk mooi, uitgevoerd heeft. 6 miljoen Joden... zouden 6 miljoen vergaste Moslims genoeg voor je zijn?
Toevallig lid van VB (of van de KKK, maar wat is het verschil)?

Ik hoop dat u doorhebt dat het hier om een ironische tekst gaat?

Uh-Huh
11 mei 2007, 22:25
De migrant moet goed beseffen dat hij ondergeschikt is, dat zijn godsdienst verachterlijk is, dat er voor hem geen plaats is in een onze gastvrije samenleving.
Geweldige zin. :-D

Bolsjewiek
12 mei 2007, 13:09
[quote=Bolsjewiek;2655512]

Ik hoop dat u doorhebt dat het hier om een ironische tekst gaat?

Ironisch of niet, er zijn op deze site genoeg mensen die het zouden menen.

Bhairav
12 mei 2007, 13:22
Vandaag gaat het slecht maar het ligt niet aan de speculatieve golven, het ligt ook niet aan de multinationals die nog steeds superwinsten boeken. Het ligt ook niet aan de ondermijning van de sociale verworvenheden. Nee hoor, der is volksvreemd gespuis in onzer contreien. Profiteren doen zijn van onzer teerbeminde sociale zekerheid en erger nog ze pikken onze jobs en in het weekend terroriseren ze ons met brutaal geweld. Daarna bouwen ze moskeeën, ze prediken haat, ze dragen chadors en djelebahs, ze slagen allemaal hun vrouwen, ze willen de sharia invoeren, ze maken express veel kinderen om ons kindergeld af te snoepen. Ze nemen de bankjes af van ouwe mevrouwtjes, rijden rond in BMW's, terwijl ze werkloos zijn, hoe zouden ze aan dat geld geraken...

En dan heb je de nieuwe, die zijn pas echt gevaarlijk, we moeten deze concentreren in asielkampen.

De migrant is geen mens, heeft geen dromen, hij is niet fier op de kleine die zijn eerste stapjes zet, hij laat geen traan wanneer zijn moeder overleden is, hij voelt zich nooit eenzaam, hij is niet blij als zijn dochtertje thuis komt met een goed rapport...

De migrant moet goed beseffen dat hij ondergeschikt is, dat zijn godsdienst verachterlijk is, dat er voor hem geen plaats is in een onze gastvrije samenleving.

Ik verveel mij ook met zo'n slecht weer...:-(

baseballpolitieker
12 mei 2007, 13:29
Welke idioot haalt deze oeroude tekst boven???:twisted:

liberalist_NL
12 mei 2007, 13:44
De migrant moet goed beseffen dat hij ondergeschikt is, dat zijn godsdienst verachterlijk is, dat er voor hem geen plaats is in een onze gastvrije samenleving.
Het is niet alleen onzin, het is ook contradictio.

An Arkos
12 mei 2007, 15:59
ahem, ik merk een lichte vorm van ironie in de begintekst.

1handclapping
12 mei 2007, 16:05
Wij zijn allemaal migranten, we verblijven hier slechts héél tijdelijk.

Hoogmoed
13 mei 2007, 06:22
mens...

Heb jij een snorretje en een blesje....:hitler:
Kerel jij bent 50 jaar te laat geboren, jouw gespuis hebben ze in de Nurnberg processen aan de galg gehangen.
Ik wist dat het de verkeerde weg opging in vlaanderen maar met jouw tekst besef ik dat we er al zijn op die weg.
Volgens mij ben jij de volgende Van Temsche kerel.

Hoe laag kan een mens vallen, zeer laag als ik jouw tekst lees.
Als dit Vlaanderen moet voorstellen... , dan schaam ik mij als Vlaaming.
Wat een bende idioten die dit verheerlijken.

No Oil = back to the trees !!!

Bolsjewiek
13 mei 2007, 08:21
Ik hoop dat deze tekst idd ironisch is, maar na enkele dagen forummen weet ik dat sommigen hier het zouden menen.:-( :-( :-(

Herr Oberst
13 mei 2007, 10:51
Ik hoop dat deze tekst idd ironisch is, maar na enkele dagen forummen weet ik dat sommigen hier het zouden menen.:-( :-( :-(

De tekst is ironisch. En op elk forum lopen er gekken rond, hé Bolsjewiek.

Laya
13 mei 2007, 11:31
Vandaag gaat het slecht maar het ligt niet aan de speculatieve golven, het ligt ook niet aan de multinationals die nog steeds superwinsten boeken. Het ligt ook niet aan de ondermijning van de sociale verworvenheden. Nee hoor, der is volksvreemd gespuis in onzer contreien. Profiteren doen zijn van onzer teerbeminde sociale zekerheid en erger nog ze pikken onze jobs en in het weekend terroriseren ze ons met brutaal geweld. Daarna bouwen ze moskeeën, ze prediken haat, ze dragen chadors en djelebahs, ze slagen allemaal hun vrouwen, ze willen de sharia invoeren, ze maken express veel kinderen om ons kindergeld af te snoepen. Ze nemen de bankjes af van ouwe mevrouwtjes, rijden rond in BMW's, terwijl ze werkloos zijn, hoe zouden ze aan dat geld geraken...

En dan heb je de nieuwe, die zijn pas echt gevaarlijk, we moeten deze concentreren in asielkampen.

De migrant is geen mens, heeft geen dromen, hij is niet fier op de kleine die zijn eerste stapjes zet, hij laat geen traan wanneer zijn moeder overleden is, hij voelt zich nooit eenzaam, hij is niet blij als zijn dochtertje thuis komt met een goed rapport...

De migrant moet goed beseffen dat hij ondergeschikt is, dat zijn godsdienst verachterlijk is, dat er voor hem geen plaats is in een onze gastvrije samenleving.
Zo denken vooral diegenen die nog nooit bij eentje thuis zijn geweest, laat staan ermee hebben gepraat.

Er zitten smeerlappen tussen, profiteurs, vrouwen-bashers, daar niet van maar die zijn er bij ons ook met hopen. Dat er heel veel andere zijn dat willen ze uiteraard niet geweten hebben.
Ik laat ze maar denken, het leven moet heel hard zijn voor hen, alle dagen omringt zijn door mensen die je haat, heel erg moet dat zijn.

Ambiorix
13 mei 2007, 11:35
zalig, zo'n ouw bericht opvissen:-D
en wat voor éen:-D

smiley
13 mei 2007, 11:57
De 'autochtoon' is geen mens...

Voorzeker, in de ogen van Allah zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten 8:22. 8:55.


Zij zijn doof, stom en blind, ze zijn als afgedwaald vee..... 2:171
Ze zijn als ezels, 62:5 honden, 2:176 verachte apen .... 7:166. 2:65.
Nee, ze zijn erger nog dan beesten.... 8:22
Zij zijn de slechtste der schepselen. 98:6

evilbu
13 mei 2007, 12:38
De migrant is geen mens, heeft geen dromen, hij is niet fier op de kleine die zijn eerste stapjes zet, hij laat geen traan wanneer zijn moeder overleden is, hij voelt zich nooit eenzaam, hij is niet blij als zijn dochtertje thuis komt met een goed rapport...


:wtf: Bron?

Wel grappig, deze persoon heeft sinds maart 2003 niks meer gepost, waar zitten wij over bezig?:lol:

Bolsjewiek
13 mei 2007, 16:46
De tekst is ironisch. En op elk forum lopen er gekken rond, hé Bolsjewiek.
Jij zou nog net niet zo redeneren als in de tekst, denk ik.
Ik ken er toch wel enkelen die erger zijn dan jou.

kilgore
14 mei 2007, 10:43
De vraag is of er migranten nodig zijn en indien ja dan moeten ze zich aanpassen.Voor het overige is de tekst een provocatie.

An Arkos
15 mei 2007, 18:54
natuurlijk is het een provocatie, een heel duidelijke provocatie naar alle racisten.

Bolsjewiek
15 mei 2007, 19:08
De 'autochtoon' is geen mens...

Die gedachte heb ik vaak als ik het Blok weer bezig hoor...

Percalion
15 mei 2007, 19:51
Opmerkelijk hoeveel mensen er niet in slagen om ironie op te sporen in een tekst die ervan overloopt... Hulde aan de topicstarter!

baseballpolitieker
15 mei 2007, 20:26
Opmerkelijk hoeveel mensen er niet in slagen om ironie op te sporen in een tekst die ervan overloopt... Hulde aan de topicstarter!
Het is een dubbelnick van Percalion!
:-P

evilbu
15 mei 2007, 20:47
Opmerkelijk hoeveel mensen er niet in slagen om ironie op te sporen in een tekst die ervan overloopt... Hulde aan de topicstarter!
Wel, het is nu eenmaal niet de eerste keer dat ik zulke zever lees , is dit dan ook ironie?




Neen, geef mij maar een goede ouderwetse Dietse landdag, waarbij er gemarcheerd wordt op de vlaggenparade...
Jongeren horen te marcheren en te militeren, niet te fuiven.

Een Vlaamse en katholieke versie van Iran hier zou het summum zijn.
Ik ben tegen, vrouwen horen aan de haard, ik denk, adem, voel en leef conservatief-rechts.
Minderheidsbestuur van Vlaams Belang alleen. Ze moeten desnoods maar de macht grijpen daar.
Van de JewSA, het multiculturele en multi-etnische land bij uitstek, hebben wij niets te leren mijn beste. Ik wil een overwegend blank en een conservatief katholiek Vlaanderen.

liberalist_NL
15 mei 2007, 20:56
Wel, het is nu eenmaal niet de eerste keer dat ik zulke zever lees , is dit dan ook ironie?
Max? Och, dat is gewoon een sukkel. Volgens mij wel een aardige sukkel hoor.;-)

Enter
15 mei 2007, 23:14
Vandaag gaat het slecht maar het ligt niet aan de speculatieve golven, het ligt ook niet aan de multinationals die nog steeds superwinsten boeken. Het ligt ook niet aan de ondermijning van de sociale verworvenheden. Nee hoor, der is volksvreemd gespuis in onzer contreien. Profiteren doen zijn van onzer teerbeminde sociale zekerheid en erger nog ze pikken onze jobs en in het weekend terroriseren ze ons met brutaal geweld. Daarna bouwen ze moskeeën, ze prediken haat, ze dragen chadors en djelebahs, ze slagen allemaal hun vrouwen, ze willen de sharia invoeren, ze maken express veel kinderen om ons kindergeld af te snoepen. Ze nemen de bankjes af van ouwe mevrouwtjes, rijden rond in BMW's, terwijl ze werkloos zijn, hoe zouden ze aan dat geld geraken...

En dan heb je de nieuwe, die zijn pas echt gevaarlijk, we moeten deze concentreren in asielkampen.

De migrant is geen mens, heeft geen dromen, hij is niet fier op de kleine die zijn eerste stapjes zet, hij laat geen traan wanneer zijn moeder overleden is, hij voelt zich nooit eenzaam, hij is niet blij als zijn dochtertje thuis komt met een goed rapport...

De migrant moet goed beseffen dat hij ondergeschikt is, dat zijn godsdienst verachterlijk is, dat er voor hem geen plaats is in een onze gastvrije samenleving.

Zeer Sartre

Hoogmoed
15 mei 2007, 23:57
De tekst is ironisch. En op elk forum lopen er gekken rond, hé Bolsjewiek.


herroberst... de ironie is ver te zoeken in deze tekst...

70 jaar geleden is er ook zo een pedo rukkertje :hitler: met ironie beginnen spreken...
De gevolgen kennen we ondertussen...

Ciccio
16 mei 2007, 08:36
@ humanist, op wat baseer je je als je zegt dat de islam NIET achterlijk is?
Dat ze 1400 jaar na haar ontstaan nog altijd 1.2 miljard volgelingen telt.

Ze is mondiaal de snelst groeiende en tevens ook grootste godsdienst.
(Als het christendom op zondag evenveel gelovigen naar de kerken kan lokken, als moslims de vrijdag in moskeeen, ... dan, ja dan, mag het christendom zich de grootste godsdienst noemen).

In minder dan 20 jaar was geheel het Arabisch schiereiland geannexeerd, bekeerd en naar Islamitische normen georganiseerd.
Islam betekende in de eerste plaats een godsdienst, maar installeerde tevens een rechtssysteem, "sociale zekerheid" en een geformaliseerde eenheidstaal over meer dan 6000 km.

En met de wijze woorden van Goehte in gedachte, zal u wel gauw beseffen wie of wat er hier juist achterlijk is ... :
"Ndrrisch, da_ jeder in seinem Falle
Seine besondere Meinung preist!
Wenn Islam Gott ergeben hei_t,
In Islam leben und sterben wir alle."
(WA I, 6, 128)

smiley
16 mei 2007, 11:49
Dat ze 1400 jaar na haar ontstaan nog altijd 1.2 miljard volgelingen telt.

Ze is mondiaal de snelst groeiende en tevens ook grootste godsdienst.
(Als het christendom op zondag evenveel gelovigen naar de kerken kan lokken, als moslims de vrijdag in moskeeen, ... dan, ja dan, mag het christendom zich de grootste godsdienst noemen).

In minder dan 20 jaar was geheel het Arabisch schiereiland geannexeerd, bekeerd en naar Islamitische normen georganiseerd.
Islam betekende in de eerste plaats een godsdienst, maar installeerde tevens een rechtssysteem, "sociale zekerheid" en een geformaliseerde eenheidstaal over meer dan 6000 km.

En met de wijze woorden van Goehte in gedachte, zal u wel gauw beseffen wie of wat er hier juist achterlijk is ... :
"Ndrrisch, da_ jeder in seinem Falle
Seine besondere Meinung preist!
Wenn Islam Gott ergeben hei_t,
In Islam leben und sterben wir alle."
(WA I, 6, 128)

U geeft hiermee alleen maar aan dat de islam een niet te onderschatten vijand is (net zoals destijds de overal binnenvallende hunnen van Ghenghis Khan), niet dat deze niet achterlijk of goedaardig is.

Informeer je over de islam.
http://www.dutch.faithfreedom.org/index.php

De heilige oorlog of djihaad van Moslims. (http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=8386)

Islam's lelijke gezicht (http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=6401)

Laten we moslims de dhimmi-status geven. (http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=6532&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=)

De Islam voor Ongelovigen (http://koenraadelst.voiceofdharma.com/articles/dutch/islamvoorongel1.html)

Herr Oberst
16 mei 2007, 12:10
herroberst... de ironie is ver te zoeken in deze tekst...

70 jaar geleden is er ook zo een pedo rukkertje :hitler: met ironie beginnen spreken...
De gevolgen kennen we ondertussen...

Zoals ik al zei:

Le nouveau Feremans est arrivé...

U herkent zelfs uw eigen bondgenoten niet. De tekst was een ironische aanval op rechts. Maar doe gerust verder, 'Hoogmoed'.

Bolsjewiek
16 mei 2007, 12:58
U geeft hiermee alleen maar aan dat de islam een niet te onderschatten vijand is (net zoals destijds de overal binnenvallende hunnen van Ghenghis Khan), niet dat deze niet achterlijk of goedaardig is.

Een gigantiscke fout: Gengis Khan was de leider der Mongolen.
De Hunnen stonden onder leiding van Attila de (komaan, je weet het wel)...
HUN!!
Verder nog dit: Hunnen en Mongolen waren niet Islamitisch, en Ciccio bedoelt alleen dat de Islamieten een reusachtige bekerende uitstraling hebben. Ze dwongen in Arabië NIEMAND om Moslim te worden , ze werden dat gewoon. In jouw stijl zou ik het christendom misdadig kunnen noemen, want in Latijns- en Zuid-Amerika zijn de mensen enkel katholiek omdat ze daartoe gedwongen werden tijdens de koloniale periode.
Degene die zich "vrijwillig" bekeerden deden dit om niet in de slavernij te belanden.

smiley
16 mei 2007, 14:37
Een gigantiscke fout: Gengis Khan was de leider der Mongolen.
De Hunnen stonden onder leiding van Attila de (komaan, je weet het wel)...
HUN!!
Verder nog dit: Hunnen en Mongolen waren niet Islamitisch, en Ciccio bedoelt alleen dat de Islamieten een reusachtige bekerende uitstraling hebben. Ze dwongen in Arabië NIEMAND om Moslim te worden , ze werden dat gewoon. In jouw stijl zou ik het christendom misdadig kunnen noemen, want in Latijns- en Zuid-Amerika zijn de mensen enkel katholiek omdat ze daartoe gedwongen werden tijdens de koloniale periode.
Degene die zich "vrijwillig" bekeerden deden dit om niet in de slavernij te belanden.


Hunnen of Mongolen is om het even. Je weet wat ik wilde zeggen. De vergelijking met misdadiger roverhoofman mohammed (oorlog zij met hem) en zijn bende gaat helemaal op. Vandaar ook dat de Turken zich later zo gewillig tot de islam lieten bekeren. Hun werkwijze, rooftochten houden en plunderen was immers dezelfde (India was toen aan de beurt van de islamitische roofmoordenaars). Net zoals de hunnen en mongolen spaarden zij iedereen die zich zonder verzet onder de voet lieten lopen en die zich ofwel bekeerden om zich niet tot 2de rangsburger in eigen land te laten degraderen ofwel in vernedering en tot 2de rangsburger herleid o.a. hun tax moesten betalen en serieuze beperkingen werden opgelegd lees het stuk 'laten we moslims de dhimmi status geven om te weten wat dit juist inhield' (dat waren dan nog de gelukkigen want het vernederende dhimmi statuut was niet voor iedereen weggelegd), enkel zij die zich durfden te verdedigen werden afgeslacht. Zij waren schuldig omdat zij zich durfden te verzetten tegen de mosliminvallers. Enkel moslims hebben immers het recht om zich te verdedigen. Uit angst voor hun leven vanwege de grote overmacht van zijn leger en uit angst vanwege zijn vorige wandaden, hij had zijn reputatie toen al opgebouwd (waaronder genocide, het uitmoorden van alle mannen van een joodse stam (de vrouwen en kinderen werden als slaven afgevoerd) en door het beloven van veel buit (indien zij zouden sterven op hun rooftochten, een paradijs vol met 72 maagden beloofde).

Heel wat anders dus dan wat de islampromotors jou hebben wijsgemaakt met de woorden. Zij dwongen niemand en hadden een reusachtige bekerende uitstraling. :roll:

Allah's Apostle said: I have been made victorious with terror (cast in the hearts of the enemy), Bukhari 4:52:220

Zo wordt men profeet
http://koenraadelst.voiceofdharma.com/articles/dutch/islamvoorongel1.html

Wat de christenen betreft, die zijn pas veel later met hun kruistochten begonnen (die niets anders was dan een reactie op de voortdurende invallen/aanvallen van de moren, het verloren grondgeboied trachten te heroveren, je kan het vergelijken met de landing in normandie in de 2de wereldoorlog om Europa te bevrijden van de nazis, die operatie in de middeleeuwen was voor de gealllieerden (christenen) om het verloren grondgebied van de islamofascisten te bevrijden echter mislukt. In de moslimkruisvaarders hadden zij echter hun goede leermeesters gevonden voor hun latere veroveringen.

De heilige oorlog of djihaad van Moslims. (http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=8386)

Bolsjewiek
16 mei 2007, 15:58
Hunnen of Mongolen is om het even. Je weet wat ik wilde zeggen. De vergelijking met misdadiger roverhoofman mohammed (oorlog zij met hem) en zijn bende gaat helemaal op. Vandaar ook dat de Turken zich later zo gewillig tot de islam lieten bekeren. Hun werkwijze, rooftochten houden en plunderen was immers dezelfde (India was toen aan de beurt van de islamitische roofmoordenaars). Net zoals de hunnen en mongolen spaarden zij iedereen die zich zonder verzet onder de voet lieten lopen en die zich ofwel bekeerden om zich niet tot 2de rangsburger in eigen land te laten degraderen ofwel in vernedering en tot 2de rangsburger herleid o.a. hun tax moesten betalen en serieuze beperkingen werden opgelegd lees het stuk 'laten we moslims de dhimmi status geven om te weten wat dit juist inhield' (dat waren dan nog de gelukkigen want het vernederende dhimmi statuut was niet voor iedereen weggelegd), enkel zij die zich durfden te verdedigen werden afgeslacht. Zij waren schuldig omdat zij zich durfden te verzetten tegen de mosliminvallers. Enkel moslims hebben immers het recht om zich te verdedigen. Uit angst voor hun leven vanwege de grote overmacht van zijn leger en uit angst vanwege zijn vorige wandaden, hij had zijn reputatie toen al opgebouwd (waaronder genocide, het uitmoorden van alle mannen van een joodse stam (de vrouwen en kinderen werden als slaven afgevoerd) en door het beloven van veel buit (indien zij zouden sterven op hun rooftochten, een paradijs vol met 72 maagden beloofde).

Heel wat anders dus dan wat de islampromotors jou hebben wijsgemaakt met de woorden. Zij dwongen niemand en hadden een reusachtige bekerende uitstraling. :roll:

Allah's Apostle said: I have been made victorious with terror (cast in the hearts of the enemy), Bukhari 4:52:220

Zo wordt men profeet
http://koenraadelst.voiceofdharma.com/articles/dutch/islamvoorongel1.html

Wat de christenen betreft, die zijn pas veel later met hun kruistochten begonnen (die niets anders was dan een reactie op de voortdurende invallen/aanvallen van de moren, het verloren grondgeboied trachten te heroveren, je kan het vergelijken met de landing in normandie in de 2de wereldoorlog om Europa te bevrijden van de nazis, die operatie in de middeleeuwen was voor de gealllieerden (christenen) om het verloren grondgebied van de islamofascisten te bevrijden echter mislukt. In de moslimkruisvaarders hadden zij echter hun goede leermeesters gevonden voor hun latere veroveringen.

De heilige oorlog of djihaad van Moslims. (http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=8386)
Ooit een geschiedenisboek in handen gehad?
Wat mij betreft: Ja, want ik ben historicus.
Dat van die maagden is een recent door extremisten uitgevonden term die in de Middeleeuwen niet bestond.

smiley
16 mei 2007, 19:28
Ooit een geschiedenisboek in handen gehad?
Wat mij betreft: Ja, want ik ben historicus.
Dat van die maagden is een recent door extremisten uitgevonden term die in de Middeleeuwen niet bestond.

Toch raar dat jij als historicus niet al te veel afweet van uw moslimplunderaars die op 100 jaar tijd (uit verdediging zeker ?) reeds in Zuid Frankrijk stonden. Historicus van mijn voeten.

En ze waren toch allemaal zo blij dat ze door die moslims onderworpen werden. Hoe fantastisch dat dit toch allemaal was nietwaar. :roll:

Laten we moslims de dhimmi-status geven. (http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=6532&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=)


Dhimmi’s zijn de oorspronkelijke inwoners van een door islamieten veroverd land, die zich niet hebben bekeerd en een beschermingsverdrag (dhimma) volgens de regels van de sharia hebben gesloten met de islamitische overheid. Aanvankelijk was deze status voorbehouden aan de Mensen van het Boek (christenen en joden), maar in sommige gebieden gold deze ook voor hindoes en boeddhisten. Zij waren onmiskenbaar tweederangs burgers en onderworpen aan tal van beperkingen. Tegenwoordig wordt dhimmi vaak gebruikt als scheldnaam voor westerlingen die de indruk wekken dat zij het niet zo’n probleem zouden vinden om als dhimmi’s in een islamitisch land te leven.

De moderne dhimmi’s (ook wel dhimwits genoemd) bevinden zich overwegend, maar niet uitsluitend, aan de linkerkant van het politieke spectrum. Ze lijden aan een schuldcomplex vanwege alle slechtheid die door het Westen is verspreid (christendom, imperialisme, kapitalisme, e.d.) en het onrecht dat daardoor mensen in de Derde Wereld is aangedaan. Dhimmi’s kan men aantreffen onder:
Marxisten: met hun motto ‘proletariërs’ aller landen verenigt u’ (zoals we weten zijn de meeste westerlingen meedogenloze kapitalisten en de meeste islamieten uitgebuite proleten).
Socialisten: met hun motto ‘solidariteit met de zwakkeren’ (dat de moslims in de westerse samenlevingen tot de in alle opzichten zwakkeren behoren is evident).
Liberalen: met hun ‘laissez faire’ mentaliteit (zolang het goed gaat met de economie maken zij zich nergens druk over).
Progressieve christenen: (liberale katholieken zijn de ergste) met hun onweerstaanbare drang om hun vijanden te beminnen.

Zij hebben de westerse waarden van vrijheid, gelijkheid en tolerantie hoog in het vaandel, zonder blijkbaar in het minst te beseffen dat degenen die zij zo naarstig verdedigen staan te popelen om die vrijheid, gelijkheid en tolerantie om zeep te brengen. Het tijdstip dat moslims het in ons werelddeel voor het zeggen krijgen, wordt door het beleid dat de moderne dhimmi’s propageren snel naderbij gebracht. Ze overheersen zowel de politiek als de media. Toonbeeld van het moderne Nederlandse dhimmidom is Job 'laten we vooral de boel bij elkaar houden' Cohen, helaas burgemeester van onze grootste stad.

Ongelovige dhimmi’s scheren alle godsdiensten, met name het katholicisme en de islam, over één kam. Beide hebben slechte kanten, maar de islamieten zijn zieliger en verdienen dus steun. Daarbij knijpt men graag een oogje dicht als het om de discriminatie van vrouwen, homo’s en atheïsten (gezamenlijk toch de meerderheid in de linkse kerk) gaat. Opvallend genoeg vergelijken ze steevast de aberraties van de moderne islam met gewelddadige episoden uit het (verre) christelijke verleden, zoals de kruistochten, de jodenvervolging en de inquisitie (waarvoor de katholieke kerk zich overigens bij diverse gelegenheden verontschuldigd heeft). Zich als progressief afficiërende christenen zijn zo geobsedeerd door de splinter in het eigen oog, dat ze de balk in de ogen van de islamieten niet zien.

Typerend voor moderne dhimmi’s is dat ze altijd een excuus (armoede, vernedering, westers imperialisme, e.d.) weten te vinden voor elke misdaad die door moslims wordt gepleegd en manmoedig proberen begrip op te brengen voor zelfs de meest walgelijke terroristische slachtpartijen onder onschuldige burgers. Ze houden stijf en strak vol dat de terroristen, radicalen en fundamentalisten slechts een kleine minderheid vormen die de islam misbruiken voor de eigen politieke doeleinden (want de pure islam is volgens hen een vreedzame religie). Ze negeren koppig het schouwspel dat keer op keer in tal van islamitische landen is waar te nemen: dat van horden uitzinnige mensen (pardon, mannen) die staan te juichen als er bij aanslagen in het Westen weer eens talloze onschuldigen zijn omgekomen, of die razend zijn om weer een nieuwe 'schandelijke belediging van de islam of de profeet'. [De zogenaamde radicale islam mag misschien radicaal wezen in zijn gewelddadige uitdrukkingswijze, maar is modaal in zijn opvattingen.]

Typerend voor moderne dhimmi’s is dat ze de multiculturele samenleving verheerlijken. Ze streven naar ‘integratie met behoud van eigen identiteit’. Ze worden lyrisch van het feit dat de maatschappij zoveel ‘kleuriger’ is geworden: de muziek, de kleding, de feesten, het eten van de Medelanders zijn voor hen veel aantrekkelijker dan hun saaie Hollandse tegenhangers. De negatieve kanten van multicultisprookje worden consequent doodgezwegen. Misdrijven van moslims mogen niet vermeld en niet onderzocht worden, want dat leidt tot ‘stigmatisering’. Moslims moeten ten volle van de voordelen van de westerse samenleving kunnen profiteren (bestaanszekerheid om maar eens iets onbenulligs te noemen) zonder dat daar iets tegenover hoeft te staan.

Typerend voor de moderne dhimmi’s is dat ze bereid zijn hun eigen vrijheden en verworvenheden te compromitteren om moslims geen aanstoot te geven. Aangezien moslims snel aanstoot nemen, gaan ze daarin heel ver. Moslims moeten onbelemmerd gebruik kunnen maken van het recht op vrijheid van meningsuiting (en niet-moslims de vreselijkste scheldwoorden en bedreigingen kunnen toevoegen), maar niet-moslims moeten begrijpen dat veel zaken in de moslimgemeenschap ‘gevoelig’ liggen en hun uitingen daaraan aanpassen. [Het woord zelfcensuur zullen ze echter nooit in de mond nemen.]

Typerend voor moderne dhimmi’s is dat ze van mening zijn dat iedereen die in Nederland aan komt kloppen daar per definitie een goede reden voor heeft (want je land ontvluchten is niet niks) en dus moet worden toegelaten. Bij een wake voor de slachtoffers van de Schipholbrand bestond een van de treurenden het zelfs te verklaren dat iedereen die het in eigen land slecht heeft het recht heeft zich hier te vestigen.

De moderne dhimmi’s zien zoveel moois in de islam dat men zich afvraagt waarom ze zich nog niet bekeerd hebben (als je niets met de islam op hebt, weet je er volgens hen niets van af). Zij houden zelfs staande dat de ouderwetse dhimmi’s niets te klagen hadden. [Op één punt wil ik ze wel gelijk geven: de positie van de joden tijdens de Middeleeuwen was beter in de islamitische dan in de christelijke landen.]

Veel moslims in het Westen zijn gefrustreerd door de discriminatie die ze menen te ondervinden. Niet weinigen zouden het toejuichen als de sharia wordt ingevoerd (‘alleen voor moslims, hoor’, zeggen ze er -nu nog- haastig bij). Ik ben de redelijkheid zelve (om niet te zeggen een toonbeeld van menslievendheid) en wil er natuurlijk alles aan doen om de positie van onze moslimsbroeders en –zusters te verbeteren. Daarom stel ik voor dat alle legaal in westerse landen verkerende moslims de dhimmi-status krijgen. Dan kunnen ze gelukkig en tevreden leven onder de bescherming van onze grootmoedige overheid. Ze moeten zich natuurlijk wel aan enige regels houden.

Regels m.b.t. de omgang met niet-moslims:
* Moslims dienen te allen tijde te beseffen dat ze inferieur zijn aan niet-moslims en zich zodanig te gedragen.
* Het uitschelden of beledigen van niet-moslims door moslims is streng verboden, het omgekeerde is geen probleem. Een moslim die een niet-moslim letsel toebrengt wordt zwaar bestraft, in het omgekeerde geval is een bescheiden boete voldoende. Indien een niet-moslim een moslim doodt en daarvoor geen acceptabele reden aan kan voeren, moet hij bloedgeld betalen. Op het doden van een niet-moslim door een moslim staat uiteraard de doodstraf.
* Het is moslimmannen verboden met een niet-moslim vrouw te trouwen, aangezien hij zich superieur aan een niet-moslim zou kunnen gaan wanen. Seksuele omgang is evenmin toegestaan. Op overtreding van deze regels staat de doodstraf door steniging. Een niet-moslim mag wel met een moslimvrouw trouwen, mits de kinderen niet-islamitisch worden opgevoed.
* Moslims zijn uitgesloten van deelname aan het politieke proces. Zij kunnen kiezen, noch gekozen worden.
* Moslims mogen nooit en te nimmer een wapen dragen en kunnen dus geen dienst doen bij de politie of in het leger.
* Moslims mogen niet erven van niet-moslims, het omgekeerde is wel toegestaan.

Regels m.b.t. de godsdienst:
* Moslims worden niet met geweld gedwongen de islam af te zweren, maar moslimwezen worden door de staat opgenomen en niet-islamitisch opgevoed.
* Moslims zijn vrij hun godsdienst te praktiseren, maar zij mogen daarbij geen enkel opzien baren. Het is dus verboden om in het openbaar op te roepen tot het gebed. Het is eveneens verboden om religieuze symbolen te dragen, of deze aan de buitenkant van een gebouw te bevestigen.
* Moslims mogen hun eigen religieuze leiders kiezen, maar toestemming van de autoriteiten is vereist.
* Op pogingen zieltjes voor de islam te winnen, staat de doodstraf. Missie- of zendingsactiviteiten onder moslims mogen op geen enkele wijze tegengewerkt worden. Als een moslim het christelijke of joodse geloof aanneemt en dit later verwerpt, zal hij ter dood gebracht worden. Het publiceren of verspreiden van islamitische religieuze teksten wordt eveneens met de dood bestraft.
* Het is moslims niet toegestaan om nieuwe moskeeën te bouwen, of bouwvallige moskeeën te repareren (al zullen wat het laatste betreft de autoriteiten in ruil voor een flink bedrag misschien bereid zijn een oogje toe te knijpen).
* Blasfemie door een moslim is een halsmisdrijf. Als een moslim beledigd of in elkaar geslagen wordt, kan hij maar beter geen kik geven om te voorkomen dat hij valselijk van blasfemie beschuldigd wordt.

Regels m.b.t. materiële zaken:
* Moslims zijn een speciale belasting verschuldigd. Deze moet eens per jaar persoonlijk aan de belastinginspecteur overhandigd worden, bij welke gelegenheid de moslims ritueel vernederd zullen worden (bijvoorbeeld door hen aan hun baard te trekken, of in het gezicht te slaan).
* Betaalt een moslim niet, dan vervalt het recht op bescherming en kan iedere niet-moslim met hem doen wat hij wil.
* Moslims mogen geen auto’s of andere motorvoertuigen bezitten, hoogstens fietsen. Ze dienen te allen tijde voorrang te verlenen aan niet-moslims.
* Moslims mogen geen fraaiere of hogere huizen bewonen dan de niet-moslims in hun omgeving.
* De autoriteiten kunnen voorschrijven welke kleding moslims mogen of moeten dragen.

Regels m.b.t. de rechtsgang:
* Moslims mogen hun eigen (sharia)rechtbanken inschakelen voor zaken waarbij alleen moslims betrokken zijn en die geen bedreiging van de openbare orde inhouden, of een kapitaal misdrijf betreffen.
* Bij gewone rechtbanken weegt de getuigenis van een niet-moslim altijd zwaarder dan die van een moslim. Een eed of verklaring van een moslim heeft in een zaak tegen een niet-moslim geen enkele rechtsgeldigheid. [Moslims die al dan niet vals beschuldigd terechtstaan, kunnen proberen de getuigenis van een niet-moslim te kopen, of de rechter met steekpenningen wat milder te stemmen.]

Ik zou me kunnen voorstellen dat moslims de dhimmitude bij nader inzien toch niet zo passend vinden voor de moderne tijd. Als ze nu ruiterlijk erkennen dat het westerse samenlevingsmodel superieur is aan het hunne en als ze zich daar ook naar gaan gedragen, mogen ze misschien in ons midden blijven.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=6532

New Era
20 mei 2007, 22:45
Ironie kan smaken, maar de reactie erop is des te zoeter. Mensen zoals Hoogmoed zijn mooie bloedhonden, die met hun brute reactie tonen van welk hout ze gesneden zijn. Hun frustratie is begrijpbaar, als je weet dat sommige mensen waar ze hun agressie op richten zoveel meer betekenen voor de mensheid zowel positief als negatief. Dan kan je hun primale manieren toch enigszins beter begrijpen. ;-)

Hoogmoed
20 mei 2007, 23:59
Ironie kan smaken, maar de reactie erop is des te zoeter. Mensen zoals Hoogmoed zijn mooie bloedhonden, die met hun brute reactie tonen van welk hout ze gesneden zijn. Hun frustratie is begrijpbaar, als je weet dat sommige mensen waar ze hun agressie op richten zoveel meer betekenen voor de mensheid zowel positief als negatief. Dan kan je hun primale manieren toch enigszins beter begrijpen. ;-)

Inderdaad Hitler:hitler: heeft veel betekent voor de mensheid, en zijn volgelingen ook....:roll:

Wat een idiote opmerking...

New Era
21 mei 2007, 14:37
Kortzichtig denken is vreselijk, ongeacht wie je bent. Natuurlijk heeft hij vreselijke dingen gedaan, iemand vervolgen enkel alleen omwille van hun ras valt niet goed te praten. Maar geschiedenis leert ons een mens die een impact heeft op de mensheid, een zwaard is die aan beide kanten snijdt. Want geen enkele bekende persoon uit de geschiedenis is een zuiver benevolente heilige of een puur malevolente tiran.

Maar hoe heeft hij de kans gekregen om een heel volk te overtuigen een ander volk uit te roeien? De "Vrede van Versailles" heeft diepe wonden geslagen in de trots van een machtig volk. Dit zorgde voor een broeihaard van jaloezie, haat, ... De visie van Hitler was dus een populaire visie in die tijd. Gesterkt door zijn persoonlijk charisma - dat zelfs zijn vijanden toegaven - is hij aan de macht kunnen komen.

Zelfs toen hij aan de macht was, heeft hij niet enkel een beleid van onverdraagzaamheid gebracht, maar ook een beleid van herstel van een land naar zijn vroegere glorie. Toen hij zijn woorden over vervolging in praktijk omzette, was hij ook omringd door mensen die maar al te gewillig waren om hun haatgevoelens in actie om te zetten. De Duitse tragedie kent veel daders.

Maar desondanks al de negatieve dingen dat hij gedaan heeft, zal hij in de geschiedenisboeken staan. Niet enkel als een racist, maar ook als een briljant man die voor herstel heeft gezorgd. Dit wordt overschaduwd door zijn daden uit haat, maar die mogen ook niet te vergeten zijn. Dan zijn er mensen als u Hoogmoed, die niet weten te relativeren, die kortzichtig zijn en willen stoer overkomen. Boeiend. :-P

Hoogmoed
22 mei 2007, 12:30
Kortzichtig denken is vreselijk, ongeacht wie je bent. Natuurlijk heeft hij vreselijke dingen gedaan, iemand vervolgen enkel alleen omwille van hun ras valt niet goed te praten. Maar geschiedenis leert ons een mens die een impact heeft op de mensheid, een zwaard is die aan beide kanten snijdt. Want geen enkele bekende persoon uit de geschiedenis is een zuiver benevolente heilige of een puur malevolente tiran.

Maar hoe heeft hij de kans gekregen om een heel volk te overtuigen een ander volk uit te roeien? De "Vrede van Versailles" heeft diepe wonden geslagen in de trots van een machtig volk. Dit zorgde voor een broeihaard van jaloezie, haat, ... De visie van Hitler was dus een populaire visie in die tijd. Gesterkt door zijn persoonlijk charisma - dat zelfs zijn vijanden toegaven - is hij aan de macht kunnen komen.

Zelfs toen hij aan de macht was, heeft hij niet enkel een beleid van onverdraagzaamheid gebracht, maar ook een beleid van herstel van een land naar zijn vroegere glorie. Toen hij zijn woorden over vervolging in praktijk omzette, was hij ook omringd door mensen die maar al te gewillig waren om hun haatgevoelens in actie om te zetten. De Duitse tragedie kent veel daders.

Maar desondanks al de negatieve dingen dat hij gedaan heeft, zal hij in de geschiedenisboeken staan. Niet enkel als een racist, maar ook als een briljant man die voor herstel heeft gezorgd. Dit wordt overschaduwd door zijn daden uit haat, maar die mogen ook niet te vergeten zijn. Dan zijn er mensen als u Hoogmoed, die niet weten te relativeren, die kortzichtig zijn en willen stoer overkomen. Boeiend. :-P


Hitler briljant... het doel heiligt de middelen...

ze moeten jou opsluiten jij hebt ze niet alle 5 8-O

New Era
23 mei 2007, 11:43
Jij leest wat je wenst te lezen en komt dan met stoere uitspraken om te tonen dat je er staat. Mij goed, dit kan werken op een middelbare school, maar je bent hier op een fora met - voor het merendeel - volwassen mensen, dus hou je kinderpraatjes voor op school. ;-)

Hoogmoed
23 mei 2007, 12:50
Hitler goed praten ...
Meer dan 70 miljoen mensen heeft hij de dood ingejaagd met zijn "visie"...
En dan durf jij hem nog verdedigen...:roll:

Volledige volkeren (joden, zigeuners, ...) heeft hij willen uitroeien...

Kerel zo een "man" kan gewoon niet goed gepraat worden.

baseballpolitieker
23 mei 2007, 15:53
Kortzichtig denken is vreselijk, ongeacht wie je bent. Natuurlijk heeft hij vreselijke dingen gedaan, iemand vervolgen enkel alleen omwille van hun ras valt niet goed te praten. Maar geschiedenis leert ons een mens die een impact heeft op de mensheid, een zwaard is die aan beide kanten snijdt. Want geen enkele bekende persoon uit de geschiedenis is een zuiver benevolente heilige of een puur malevolente tiran.

Maar hoe heeft hij de kans gekregen om een heel volk te overtuigen een ander volk uit te roeien? De "Vrede van Versailles" heeft diepe wonden geslagen in de trots van een machtig volk. Dit zorgde voor een broeihaard van jaloezie, haat, ... De visie van Hitler was dus een populaire visie in die tijd. Gesterkt door zijn persoonlijk charisma - dat zelfs zijn vijanden toegaven - is hij aan de macht kunnen komen.

Zelfs toen hij aan de macht was, heeft hij niet enkel een beleid van onverdraagzaamheid gebracht, maar ook een beleid van herstel van een land naar zijn vroegere glorie. Toen hij zijn woorden over vervolging in praktijk omzette, was hij ook omringd door mensen die maar al te gewillig waren om hun haatgevoelens in actie om te zetten. De Duitse tragedie kent veel daders.

Maar desondanks al de negatieve dingen dat hij gedaan heeft, zal hij in de geschiedenisboeken staan. Niet enkel als een racist, maar ook als een briljant man die voor herstel heeft gezorgd. Dit wordt overschaduwd door zijn daden uit haat, maar die mogen ook niet te vergeten zijn. Dan zijn er mensen als u Hoogmoed, die niet weten te relativeren, die kortzichtig zijn en willen stoer overkomen. Boeiend. :-PHitler is een moordenaar, een massa moordenaar maar zoals je al zegt komt na deze zin best een komma en geen punt!

New Era
24 mei 2007, 09:56
Omdat de volwassen mens weet te relativeren en als men niet verder kan kijken dan zwart/wit, dat krijgt men een heel donkere wereld.

Hitler is een moordenaar, een massa moordenaar maar zoals je al zegt komt na deze zin best een komma en geen punt!Ik volg het even niet, misschien is het examenkoorst die mijn visie vertroebelt, maar "do explain" ajb.