PDA

View Full Version : Terecht:Moslimtrucker ontslagen na weigering biertransport!


Ben Patriot
25 juni 2004, 17:22
Regionale middagkrant het Rotterdams Dagblad van vrijdag 25 juni 2004:

Moslimtrucker weigert lading

Nashville-In de Verenigde Staten heeft een islamitische vrachtwagenchauffeur zijn voormalige werkgever aangeklaagd voor religieuze discriminatie omdat hij werd ontslagen nadat hij had geweigerd biet te vervoeren.
Ibrahim Barzinji werkte nog maar een paar maanden voor het transportbedrijf Hunt Transport Services toen hij in juni vorig jaar een lading auto-onderdelen naar St. Louis moest brengen. Hij werd gevraagd om op de terugweg een lading Budweiser-bier op te pikken. Barzinji besloot dat dit tegen zijn geloof was en weigerde de opdracht.

Commentaar:
In de Oosterse/islamitsche wereld geldt de ongeschreven regel:

Geen elán,
zonder koran

In de Westerse en Europese samenleving geldt nu éénmaal een andere ongeschreven regel:

Geen plezier zonder bier!!

Als moslim is het dan toch wel verstandig zolang men hier nog gedoogd wordt op vreemde (kafir) bodem,
men respect toont voor deze traditie!!
De V.S. doen er verstandig aan deze deloyale en anti-Westerse moslim die geen respect toont voor de lokale tradities, als ongewenst vreemdeling naar zijn moslimland of van zijn voorouders terug te brengen.

Niet alle moslims zijn terroristen,
doch bijna alle terroristen zijn wel moslim!!

Dus is er wel degelijk een moslimprobleem in de Westerse wereld.

Ben Patriot
25 juni 2004, 18:19
WEES FIER,

BIJ ALLAH IS GEEN BIER,

DAAROM DRINKEN WIJ HET HIER!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

psychodad
25 juni 2004, 18:21
Hebt ge wel al eens Budweiser gedronken ? Ik zou dat ook weigeren...

dronyon
25 juni 2004, 18:22
Niet alle moslims zijn terroristen,
doch bijna alle terroristen zijn wel moslim!!

Dus is er wel degelijk een moslimprobleem in de Westerse wereld.
Een bloemlezing:
- de Jakhals
- de Rote Armee Fraktion
- de Farc in Colombia
- de Rode Brigades
- Timothy McVeigh
- Animal Liberation Front

Allemaal héél erg moslim...

Ik heb geen flauw benul van cijfers, maar dat heb jij ook niet. En kom nu niet af met een lijstje van de top van Al-Qaeda, denk liever eens iets verder dan de laatste vijf jaar en het Midden-Oosten.

StevenNr1
25 juni 2004, 18:24
Hem terugsturen naar zijn land van herkomst is niet echt een goede oplossing. Hij is wel terecht ontslagen. Als dat volgens zijn geloof niet is toegestaan moet hij maar een andere job zoeken. Die aanklacht moet meteen in de prulenbak verdwijnen.

illwill
25 juni 2004, 19:02
Hebt ge wel al eens Budweiser gedronken ? Ik zou dat ook weigeren...

En wat zou je kiezen ts budweizer of martens?

Ik verkies dan toch zeker bud hoor, drink maar eens de hele avond martens... :lol:

George
25 juni 2004, 20:51
Niet alle moslims zijn terroristen,
doch bijna alle terroristen zijn wel moslim!!

Amaai, dat zullen ze graag horen in noord Ierland en in Baskenland. Verkaard in elk geval wel waarom men in noord Ierland maar niet tot een vreedzame oplossing kan komen. Die denken daar nog steeds dat ze katholiek of protestand zijn en ze daarom vechten tewijl beide groepen allang moslim zijn. Ga jij het hen daar eens vertellen Bennietje?

George
25 juni 2004, 21:02
WEES FIER,

BIJ ALLAH IS GEEN BIER,

DAAROM DRINKEN WIJ HET HIER!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
't is maar te hopen dat Allah wat speed, coke of epo heeft staan, met al die maagden daar :lol: .

Sinistra
28 juni 2004, 12:23
Hebt ge wel al eens Budweiser gedronken ? Ik zou dat ook weigeren...

Bud is licht en het smaakt goed. Beter als dat Waals beekwater Jupiler :lol:

Fonske
28 juni 2004, 13:08
Men verdraagt zelf geen kritiek op amerikaans bier. :lol:
Hun liefdesverhouding met de VS gaat wel zeer ver.

Herr Flick
28 juni 2004, 13:35
Hebt ge wel al eens Budweiser gedronken ? Ik zou dat ook weigeren...


Da kunde inderdaad geen bier noemen, ...

Herr Flick
28 juni 2004, 13:40
Niet alle moslims zijn terroristen,
doch bijna alle terroristen zijn wel moslim!!

Dus is er wel degelijk een moslimprobleem in de Westerse wereld.
Een bloemlezing:
- de Jakhals
- de Rote Armee Fraktion
- de Farc in Colombia
- de Rode Brigades
- Timothy McVeigh
- Animal Liberation Front

Allemaal héél erg moslim...

Ik heb geen flauw benul van cijfers, maar dat heb jij ook niet. En kom nu niet af met een lijstje van de top van Al-Qaeda, denk liever eens iets verder dan de laatste vijf jaar en het Midden-Oosten.


Wat me eigenlijk wel opvalt, is dat diegene die geen moslim zijn bekanst allemaal communisten zijn.

Juis McVeigh is nen idiooten redneck uit de states, ...

En de Jackhals, was da nie zo wa meer nen huurmoordenaar gelijk Carlos, die ook klusjes opknapte voor de palestijnen in de jaren 70. Je moet overigens de lijst daar eens bekijken aanslagen gepleegd tussen 70 en laat ons zeggen 88 bij Lockerbie zijn ze gestopt.

Als ze nie rood waren waren het moslims. Een uitzondering, de gladio affaire in Italië waar het zo goed als vaststaat dat het rechtse overheidstereur was om de politiemacht te kunnen versterken tegen de linkse terreur, die toen ook in Italië welig tierde. Vergeten we ook niet de vermaffiazering van de politiek aldaar.

Herr Flick
28 juni 2004, 13:41
Niet alle moslims zijn terroristen,
doch bijna alle terroristen zijn wel moslim!!

Amaai, dat zullen ze graag horen in noord Ierland en in Baskenland. Verkaard in elk geval wel waarom men in noord Ierland maar niet tot een vreedzame oplossing kan komen. Die denken daar nog steeds dat ze katholiek of protestand zijn en ze daarom vechten tewijl beide groepen allang moslim zijn. Ga jij het hen daar eens vertellen Bennietje?


Die gasten vechten daar allang niet meer uit overtuiging, die vechten gewoon om te vechten, die kennen geen ander job als terrorist, in Baskenland is da just hetzelfde.

Fidel
28 juni 2004, 14:02
ETA? (Baskenland)
IRA? (Ierland)
BLf? (Bretagne)
BLA? (Bretagne)
Aum? (Japan)
GAM? (Aceh, Indonesië)
OPM? (Papua)
Grijze Wolven (Turkije)
Tamil tijgers (Sri Lanka)
KuKuxKlan (VS)
LRA (Uganda)
SRS (Servie)
FNLC (Corsica)
...

Er zijn er nog tientallen, honderden anderen. Terrorisme heeft niets met communisme of Islam te maken, het komt overal voor, iedere godsdienst, streek en politieke strekking heeft zijn terroristische bewegingen.

Herr Flick
28 juni 2004, 14:15
ETA? (Baskenland)
IRA? (Ierland)
BLf? (Bretagne)
BLA? (Bretagne)
Aum? (Japan)
GAM? (Aceh, Indonesië)
OPM? (Papua)
Grijze Wolven (Turkije)
Tamil tijgers (Sri Lanka)
KuKuxKlan (VS)
LRA (Uganda)
SRS (Servie)
FNLC (Corsica)
...

Er zijn er nog tientallen, honderden anderen. Terrorisme heeft niets met communisme of Islam te maken, het komt overal voor, iedere godsdienst, streek en politieke strekking heeft zijn terroristische bewegingen.


Er is natuurlijk wel nog altijd een verschil tussen aanslagen plegen op politieke tegenstanders, politie en leger en het vermoorden van duizenden onschuldige burgers die er geen fuck mee te maken hebben.

De Clan , serven en terroristische organisaties is Columbia is iets anders, maar de meeste van die die je hier opnoemt kondigen hun aanslagen aan, of vallen politieke doelen aan, er zijn er zelf een aantal bij waar ik nog nooit van gehoord heb.

Fidel
28 juni 2004, 14:38
De bloedigste aanslag van de ETA was er een in barcelona, een bom in een warenhuis die 20 doden maakte. Verder was deze beweging Al-Qaeda voor op het bedenken van de 11/03 aanslag; de ETA-terrorist die een bom wilde leggen op een trein naar madrid werd gelukkig opgepakt.

Aum pleegde 2 sarin-aanvallen in japan in metro's, met 25 doden en duizenden gewonden als gevolg.

GAM brandde alle scholen plat in Aceh toen Indonesië in 2003 binnenviel in de opstandige provincie.

De Grijze Wolven hebben al diverse Turken in het buitenland gemanipuleerd en zelfs vermoord (bv. Nederland). Ze treden op als een soort maffia om hun terroristische strijd tegen de koerden en DHKPC in Turkije te betalen.

LRA of het Leger van de Heer heeft diverse massamoorden in Oeganda op haar geweten. De strategie om de macht te grijpen is volgens hen dorpen uitmoorden, kinderen te ontvoeren en ze op te leiden tot moordmachines of seksslaven. Leider van LRA is de beruchte Joseph Kony.

Enzovoort, enzovoort,...

Grappig dat je het zegt van dat waarschuwen, dat deed de CCC toch ook? En ze vielen ook alleen maar politieke en staatsdoelwitten aan, ze hadden de bedoeling niet om iemand te vermoorden. Dus de CCC kan erdoor voor jij?

Terrorisme is in geen geval goed te praten. Je kunt er niets mee bereiken, buiten de mensen angst aanjagen en de maatschappij te verlammen, zonder meer.

En in mijn haast ben ik de talloze CIA-terroristen en de Cubaanse 'vrijheidsstrijders' vergeten. Die pleegden o.a in 1997 aanslagen op Hotels in Cuba, met een dode Italiaanse toerist en tientallen gewonden als gevolg, ze lieten een bom ontploffen op het vliegtuig van het Cubaanse schermteam met 50 doden tot gevolg... wat een leukerdjes toch allemaal!

Funghus
28 juni 2004, 14:40
...er zijn er zelf een aantal bij waar ik nog nooit van gehoord heb.

Misschien omdat het geen moslims of communisten zijn. :D

Btw, ik heb er ook nog niet van gehoord. :P

Herr Flick
28 juni 2004, 14:48
De bloedigste aanslag van de ETA was er een in barcelona, een bom in een warenhuis die 20 doden maakte. Verder was deze beweging Al-Qaeda voor op het bedenken van de 11/03 aanslag; de ETA-terrorist die een bom wilde leggen op een trein naar madrid werd gelukkig opgepakt.

Aum pleegde 2 sarin-aanvallen in japan in metro's, met 25 doden en duizenden gewonden als gevolg.

GAM brandde alle scholen plat in Aceh toen Indonesië in 2003 binnenviel in de opstandige provincie.

De Grijze Wolven hebben al diverse Turken in het buitenland gemanipuleerd en zelfs vermoord (bv. Nederland). Ze treden op als een soort maffia om hun terroristische strijd tegen de koerden en DHKPC in Turkije te betalen.

LRA of het Leger van de Heer heeft diverse massamoorden in Oeganda op haar geweten. De strategie om de macht te grijpen is volgens hen dorpen uitmoorden, kinderen te ontvoeren en ze op te leiden tot moordmachines of seksslaven. Leider van LRA is de beruchte Joseph Kony.

Enzovoort, enzovoort,...

Grappig dat je het zegt van dat waarschuwen, dat deed de CCC toch ook? En ze vielen ook alleen maar politieke en staatsdoelwitten aan, ze hadden de bedoeling niet om iemand te vermoorden. Dus de CCC kan erdoor voor jij?

Terrorisme is in geen geval goed te praten. Je kunt er niets mee bereiken, buiten de mensen angst aanjagen en de maatschappij te verlammen, zonder meer.

En in mijn haast ben ik de talloze CIA-terroristen en de Cubaanse 'vrijheidsstrijders' vergeten. Die pleegden o.a in 1997 aanslagen op Hotels in Cuba, met een dode Italiaanse toerist en tientallen gewonden als gevolg, ze lieten een bom ontploffen op het vliegtuig van het Cubaanse schermteam met 50 doden tot gevolg... wat een leukerdjes toch allemaal!

Even zeggen dat er ook voor mij geen enkele vorm van terrorisme door de beugel kan.

Als er dan toch moet gevochten worden, is dat met open visier en zonder burgers te treffen of niet.

Herr Flick
28 juni 2004, 14:51
...er zijn er zelf een aantal bij waar ik nog nooit van gehoord heb.

Misschien omdat het geen moslims of communisten zijn. :D

Btw, ik heb er ook nog niet van gehoord. :P

GHAM en die bretoense vrijheidsstrijders kende ik niet.

Strijden die voor de bevrijding van een of andere kaas of wijsoort misschien ? :wink:

Die rebellen bewegingin ginder in den afriek ken ik ook niet, maar als je elke war lord daar moet kennen die hem bezighoud met kindsoldaten, moord, plundering en verkrachting op grote schaal, dat is een specialiteit op zicht. en bovendien vaak terug te brengen op niets meer dan stammentwisten die daar om de X jaar opflakkeren om dan weer te verdwijnen, tot de ene groep terug sterker is dan de andere en die weer opnieuw begint. Dat is ook politiek maar een andere politiek.

Funghus
28 juni 2004, 15:04
...

De Grijze Wolven hebben al diverse Turken in het buitenland gemanipuleerd en zelfs vermoord (bv. Nederland). Ze treden op als een soort maffia om hun terroristische strijd tegen de koerden en DHKPC in Turkije te betalen.

LRA of het Leger van de Heer heeft diverse massamoorden in Oeganda op haar geweten. De strategie om de macht te grijpen is volgens hen dorpen uitmoorden, kinderen te ontvoeren en ze op te leiden tot moordmachines of seksslaven. Leider van LRA is de beruchte Joseph Kony.

Enzovoort, enzovoort,...

Grappig dat je het zegt van dat waarschuwen, dat deed de CCC toch ook? En ze vielen ook alleen maar politieke en staatsdoelwitten aan, ze hadden de bedoeling niet om iemand te vermoorden. Dus de CCC kan erdoor voor jij?

Terrorisme is in geen geval goed te praten. Je kunt er niets mee bereiken, buiten de mensen angst aanjagen en de maatschappij te verlammen, zonder meer.

En in mijn haast ben ik de talloze CIA-terroristen en de Cubaanse 'vrijheidsstrijders' vergeten. Die pleegden o.a in 1997 aanslagen op Hotels in Cuba, met een dode Italiaanse toerist en tientallen gewonden als gevolg, ze lieten een bom ontploffen op het vliegtuig van het Cubaanse schermteam met 50 doden tot gevolg... wat een leukerdjes toch allemaal!

De Cubaanse terroristen waren eigenlijk VS militairen die het volk wilden warm krijgen voor een nieuwe invasie van Cuba.

Ik denk dat in veel gevallen staten hun eigen bevolking terroriseren om hen eender welke agenda te doen slikken.

De CIA steunt een hele hoop drugsbaronnen in Centraal Azië om greep te krijgen op de regio. De harddrugshandel is grotendeels in handen van de CIA. Het is de CIA die ervoor kan zorgen dat bepaalde drugs op de markt geraakt of niet (denk aan Colombia). Daarmee verdienen ze ook het geld dat nodig is om staatsgrepen te financieren, gaande van Venezuela tot Haïti.

Ik denk ook dat sinds de Koude Oorlog nu Al Qaeda de rol overneemt van de Russen als formidabele vijand. Ik vermoed dat de top van Al Qaeda onrechtstreeks door de CIA gesteund worden (via de ISI). Het hele verhaal an 911 stinkt, ik heb het al vaak gezegd. De kapers konden nooit verwachten ooit aan de WTC torens te geraken. Het hele plan was een waagstuk dat de moeite gewoon niet waard was. Als ze toch in staat zijn geweest om tot aan de WTC torens en Washington te geraken, is dat omdat het NORAD niet heeft ingegrepen zoals het hoorde, nl een jet in de lucht na 3 minuten geen antwoord te hebben van de piloten, zoals het 73 keer gebeurde in 2000. De manier waarop alles gemediatiseerd werd, wijst ook al op voorkennis van de media, of totale slaafsheid. Het feit dat 911 door Amerikanen beraamd werd, zou voorpagina nieuws moeten zijn. Er zijn enorme belangen aan verbonden die de verspreiding van de bewijzen tegenhouden.

Fidel
28 juni 2004, 15:43
Misschien omdat het geen moslims of communisten zijn. :D

Btw, ik heb er ook nog niet van gehoord. :P

GHAM en die bretoense vrijheidsstrijders kende ik niet.

Strijden die voor de bevrijding van een of andere kaas of wijsoort misschien ? :wink:

Die rebellen bewegingin ginder in den afriek ken ik ook niet, maar als je elke war lord daar moet kennen die hem bezighoud met kindsoldaten, moord, plundering en verkrachting op grote schaal, dat is een specialiteit op zicht. en bovendien vaak terug te brengen op niets meer dan stammentwisten die daar om de X jaar opflakkeren om dan weer te verdwijnen, tot de ene groep terug sterker is dan de andere en die weer opnieuw begint. Dat is ook politiek maar een andere politiek.

LRA ken ik omdat het de wreedste en meest besprokene is, de rest ken ik ook niet in midden-Afrika. GAM en Aceh kwamen aan bod in Metro en Knack maar voor de rest werden ze doodgezwegen, net als zoveel andere conflicten hier op de aardkloot.

En die Bretoense vind ik even dom als de Corsicaanse, de Baskische, ... Ik begrijp niet hoe je kan vechten voor een lap grond, een ras of een vlag. We zijn allemaal mensen en de aarde behoort aan iedereen toe, of je nu blond of zwart haar hebt. Maar dat is dan weer een hoofdstuk apart.

Ik heb niets tegen vrijheidsbewegingen die tegen onderdrukkers of imperialisten vechten, bv. Ierland, Puerto Rico, Aceh in theorie ook,... maar op welk vlak worden Corsica, Bretagne, Vlaanderen,... nog onderdrukt vandaag?

En tot slot dient het gezegt te worden dat guerilla iets heel anders is dan terrorisme. Maar ook dat is weer een heel ander onderwerp...

dejohan
28 juni 2004, 20:01
Regionale middagkrant het Rotterdams Dagblad van vrijdag 25 juni 2004:

Moslimtrucker weigert lading

Nashville-In de Verenigde Staten heeft een islamitische vrachtwagenchauffeur zijn voormalige werkgever aangeklaagd voor religieuze discriminatie omdat hij werd ontslagen nadat hij had geweigerd biet te vervoeren.
Ibrahim Barzinji werkte nog maar een paar maanden voor het transportbedrijf Hunt Transport Services toen hij in juni vorig jaar een lading auto-onderdelen naar St. Louis moest brengen. Hij werd gevraagd om op de terugweg een lading Budweiser-bier op te pikken. Barzinji besloot dat dit tegen zijn geloof was en weigerde de opdracht.

Commentaar:
In de Oosterse/islamitsche wereld geldt de ongeschreven regel:

Geen elán,
zonder koran

In de Westerse en Europese samenleving geldt nu éénmaal een andere ongeschreven regel:

Geen plezier zonder bier!!

Als moslim is het dan toch wel verstandig zolang men hier nog gedoogd wordt op vreemde (kafir) bodem,
men respect toont voor deze traditie!!
De V.S. doen er verstandig aan deze deloyale en anti-Westerse moslim die geen respect toont voor de lokale tradities, als ongewenst vreemdeling naar zijn moslimland of van zijn voorouders terug te brengen.

Niet alle moslims zijn terroristen,
doch bijna alle terroristen zijn wel moslim!!

Dus is er wel degelijk een moslimprobleem in de Westerse wereld.


Ik werk via mijn werkgever voor verschillende producenten van FMG's (als je nietweet wat dat is zoek zelf maar op wat dat betekent), ook voor tabaksfabrikanten, wij helpen ze hun spullen verkopen. Tabak maakt toch zo'n 30 a 40 % van onze omzet uit. Wel, bij het laatste functioneringsgesprek heb ik gevraagd of ik geen tabaksprojecten meer mocht doen, uit ethische overwegingen. Pittig detail: ik rook zelf.
Ze hebben er serieus moeite voor moeten doen, zoveel mensen zijn er op ons bedrijf niet die mijn functie uitoefenen, maar ze hebben het wel gedaan, sindsdien heb ik geen enkel tabakproject meer gekregen.

Dus hou op met uw gelul over aanvaarden van Westerse waarden en traditie.

Sinistra
28 juni 2004, 22:07
De bloedigste aanslag van de ETA was er een in barcelona, een bom in een warenhuis die 20 doden maakte. Verder was deze beweging Al-Qaeda voor op het bedenken van de 11/03 aanslag; de ETA-terrorist die een bom wilde leggen op een trein naar madrid werd gelukkig opgepakt.

Aum pleegde 2 sarin-aanvallen in japan in metro's, met 25 doden en duizenden gewonden als gevolg.

GAM brandde alle scholen plat in Aceh toen Indonesië in 2003 binnenviel in de opstandige provincie.

De Grijze Wolven hebben al diverse Turken in het buitenland gemanipuleerd en zelfs vermoord (bv. Nederland). Ze treden op als een soort maffia om hun terroristische strijd tegen de koerden en DHKPC in Turkije te betalen.

LRA of het Leger van de Heer heeft diverse massamoorden in Oeganda op haar geweten. De strategie om de macht te grijpen is volgens hen dorpen uitmoorden, kinderen te ontvoeren en ze op te leiden tot moordmachines of seksslaven. Leider van LRA is de beruchte Joseph Kony.

Enzovoort, enzovoort,...

Grappig dat je het zegt van dat waarschuwen, dat deed de CCC toch ook? En ze vielen ook alleen maar politieke en staatsdoelwitten aan, ze hadden de bedoeling niet om iemand te vermoorden. Dus de CCC kan erdoor voor jij?

Terrorisme is in geen geval goed te praten. Je kunt er niets mee bereiken, buiten de mensen angst aanjagen en de maatschappij te verlammen, zonder meer.

En in mijn haast ben ik de talloze CIA-terroristen en de Cubaanse 'vrijheidsstrijders' vergeten. Die pleegden o.a in 1997 aanslagen op Hotels in Cuba, met een dode Italiaanse toerist en tientallen gewonden als gevolg, ze lieten een bom ontploffen op het vliegtuig van het Cubaanse schermteam met 50 doden tot gevolg... wat een leukerdjes toch allemaal!

We zullen maar zwijgen over de massavernietingskampen voor politieke tegenstanders van El Lider maximo zeker??? Of de arme Cubanen die dagelijks door de Revolutionaire Wacht worden weggeslagen uit de toeristenwijken in Havana. Lang leve de proletarische revolutie??? Neenee lang leve de partijkas van de K.P!!! :roll:

Funghus
28 juni 2004, 23:04
De bloedigste aanslag van de ETA was er een in barcelona, een bom in een warenhuis die 20 doden maakte. Verder was deze beweging Al-Qaeda voor op het bedenken van de 11/03 aanslag; de ETA-terrorist die een bom wilde leggen op een trein naar madrid werd gelukkig opgepakt.

Aum pleegde 2 sarin-aanvallen in japan in metro's, met 25 doden en duizenden gewonden als gevolg.

GAM brandde alle scholen plat in Aceh toen Indonesië in 2003 binnenviel in de opstandige provincie.

De Grijze Wolven hebben al diverse Turken in het buitenland gemanipuleerd en zelfs vermoord (bv. Nederland). Ze treden op als een soort maffia om hun terroristische strijd tegen de koerden en DHKPC in Turkije te betalen.

LRA of het Leger van de Heer heeft diverse massamoorden in Oeganda op haar geweten. De strategie om de macht te grijpen is volgens hen dorpen uitmoorden, kinderen te ontvoeren en ze op te leiden tot moordmachines of seksslaven. Leider van LRA is de beruchte Joseph Kony.

Enzovoort, enzovoort,...

Grappig dat je het zegt van dat waarschuwen, dat deed de CCC toch ook? En ze vielen ook alleen maar politieke en staatsdoelwitten aan, ze hadden de bedoeling niet om iemand te vermoorden. Dus de CCC kan erdoor voor jij?

Terrorisme is in geen geval goed te praten. Je kunt er niets mee bereiken, buiten de mensen angst aanjagen en de maatschappij te verlammen, zonder meer.

En in mijn haast ben ik de talloze CIA-terroristen en de Cubaanse 'vrijheidsstrijders' vergeten. Die pleegden o.a in 1997 aanslagen op Hotels in Cuba, met een dode Italiaanse toerist en tientallen gewonden als gevolg, ze lieten een bom ontploffen op het vliegtuig van het Cubaanse schermteam met 50 doden tot gevolg... wat een leukerdjes toch allemaal!

We zullen maar zwijgen over de massavernietingskampen voor politieke tegenstanders van El Lider maximo zeker??? Of de arme Cubanen die dagelijks door de Revolutionaire Wacht worden weggeslagen uit de toeristenwijken in Havana. Lang leve de proletarische revolutie??? Neenee lang leve de partijkas van de K.P!!! :roll:

Inderdaad, gelukkig hebben de VS geen monopolie op onderdrukking. Het zou vanzelf ook wel onstaan. Maar let wel: de armoede ginder is hoofdzakelijk het gevolg van wurgende embargo's.

Net als de genocide in Sudan een gevolg zou kunnen zijn van de sancties die zijn ingeroepen nadat OBL ginder een paar terreurkampen opgericht heeft. De Sudanese autoriteiten stelden voor om OBL bloot te geven (ze moesten hem niet hebben), maar Clinton weigerde. Kort voor de sancties zat OBL in 't gevang in Saoudi Arabië, waar hij ook juist boel had gestookt, met als gevolg dat de VS stevig voet aan de grond kregen in Saoudi Arabië. Hij is daar blijkbaar op één of andere manier uit ontsnapt om in Sudan boel te gaan stoken. Kort na de het begin van de sancties is OBL opgekrast richting de Taliban waar het niet zo goed ging met de onderhandelingen met Unocal (Amerikaans oliebedrijf). De Taliban stelden net voor de oorlog ook voor om OBL uit te leveren, maar ze waren daar gewoon niet toe in staat. En nu is OBL weer op de vlucht, als een vlieg die gaat zitten op elk slachtoffer waar de VS heel hard op wil kloppen. Nu gaat de VS na honderdduizenden doden in Sudan een beetje de mensenrechten gaan dienen en de olie en gas misschien eens verkennen. Wie weet.

Bobke
28 juni 2004, 23:25
Ik werk via mijn werkgever voor verschillende producenten van FMG's (als je nietweet wat dat is zoek zelf maar op wat dat betekent), ook voor tabaksfabrikanten, wij helpen ze hun spullen verkopen. Tabak maakt toch zo'n 30 a 40 % van onze omzet uit. Wel, bij het laatste functioneringsgesprek heb ik gevraagd of ik geen tabaksprojecten meer mocht doen, uit ethische overwegingen. Pittig detail: ik rook zelf.
Ze hebben er serieus moeite voor moeten doen, zoveel mensen zijn er op ons bedrijf niet die mijn functie uitoefenen, maar ze hebben het wel gedaan, sindsdien heb ik geen enkel tabakproject meer gekregen.

Dus hou op met uw gelul over aanvaarden van Westerse waarden en traditie.
Vragen is niet hetzelfde als weigeren.
Bij u gaat het om tabak….over wat bij moslims?
Tabak?
Alcohol?.
Varkensvlees?.
Wat nog allemaal ? Uiteindelijk blijft er weinig meer over hé

Suetonius
29 juni 2004, 00:22
niks me racisme te maken in ieder geval, gewoon een slechte werkkracht,........

Sinistra
29 juni 2004, 12:05
We zullen maar zwijgen over de massavernietingskampen voor politieke tegenstanders van El Lider maximo zeker??? Of de arme Cubanen die dagelijks door de Revolutionaire Wacht worden weggeslagen uit de toeristenwijken in Havana. Lang leve de proletarische revolutie??? Neenee lang leve de partijkas van de K.P!!! :roll:

Inderdaad, gelukkig hebben de VS geen monopolie op onderdrukking. Het zou vanzelf ook wel onstaan. Maar let wel: de armoede ginder is hoofdzakelijk het gevolg van wurgende embargo's.

Net als de genocide in Sudan een gevolg zou kunnen zijn van de sancties die zijn ingeroepen nadat OBL ginder een paar terreurkampen opgericht heeft. De Sudanese autoriteiten stelden voor om OBL bloot te geven (ze moesten hem niet hebben), maar Clinton weigerde. Kort voor de sancties zat OBL in 't gevang in Saoudi Arabië, waar hij ook juist boel had gestookt, met als gevolg dat de VS stevig voet aan de grond kregen in Saoudi Arabië. Hij is daar blijkbaar op één of andere manier uit ontsnapt om in Sudan boel te gaan stoken. Kort na de het begin van de sancties is OBL opgekrast richting de Taliban waar het niet zo goed ging met de onderhandelingen met Unocal (Amerikaans oliebedrijf). De Taliban stelden net voor de oorlog ook voor om OBL uit te leveren, maar ze waren daar gewoon niet toe in staat. En nu is OBL weer op de vlucht, als een vlieg die gaat zitten op elk slachtoffer waar de VS heel hard op wil kloppen. Nu gaat de VS na honderdduizenden doden in Sudan een beetje de mensenrechten gaan dienen en de olie en gas misschien eens verkennen. Wie weet.


De armoede is daar is vooral te wijten aan het slechte en corrupte beleid van Castro. Een planeconomie werkt gewoon weg niet. Bovendien leven de KP-functionarissen wel in grote weelde in tegenstelling tot de gewone "proletarische :roll: " Cubanen. ....

Fidel
29 juni 2004, 12:51
Inderdaad, gelukkig hebben de VS geen monopolie op onderdrukking. Het zou vanzelf ook wel onstaan. Maar let wel: de armoede ginder is hoofdzakelijk het gevolg van wurgende embargo's.

Net als de genocide in Sudan een gevolg zou kunnen zijn van de sancties die zijn ingeroepen nadat OBL ginder een paar terreurkampen opgericht heeft. De Sudanese autoriteiten stelden voor om OBL bloot te geven (ze moesten hem niet hebben), maar Clinton weigerde. Kort voor de sancties zat OBL in 't gevang in Saoudi Arabië, waar hij ook juist boel had gestookt, met als gevolg dat de VS stevig voet aan de grond kregen in Saoudi Arabië. Hij is daar blijkbaar op één of andere manier uit ontsnapt om in Sudan boel te gaan stoken. Kort na de het begin van de sancties is OBL opgekrast richting de Taliban waar het niet zo goed ging met de onderhandelingen met Unocal (Amerikaans oliebedrijf). De Taliban stelden net voor de oorlog ook voor om OBL uit te leveren, maar ze waren daar gewoon niet toe in staat. En nu is OBL weer op de vlucht, als een vlieg die gaat zitten op elk slachtoffer waar de VS heel hard op wil kloppen. Nu gaat de VS na honderdduizenden doden in Sudan een beetje de mensenrechten gaan dienen en de olie en gas misschien eens verkennen. Wie weet.


De armoede is daar is vooral te wijten aan het slechte en corrupte beleid van Castro. Een planeconomie werkt gewoon weg niet. Bovendien leven de KP-functionarissen wel in grote weelde in tegenstelling tot de gewone "proletarische :roll: " Cubanen. ....

In tegenstelling tot het rijkste volk ter wereld hebben de Cubanen wel gratis onderwijs en verpleegkunde. Natuurlijk trekt de economie op niets in Cuba, kan niet anders als je geboycot wordt door de VS en de Europese Unie. Planeconomie werkt alleen als je een internationale hebt, maar door het uiteenvallen van het Oostblok heeft Cuba niets meer van buitenlandse steun. En tis niet omdat de gekken in Rusland en Cambodja vernietigingskampen hadden dat ieder 'socialistisch' land dat heeft. Vorig jaar werden in Cuba 3 mensen geëxecuteerd na een zoveelste bootkaping, dit waren de eerste executies in 10 jaar. Terwijl de VS alleen al 150 executies per jaar doet, CIA niet inbegrepen...

Sinistra
30 juni 2004, 12:27
De armoede is daar is vooral te wijten aan het slechte en corrupte beleid van Castro. Een planeconomie werkt gewoon weg niet. Bovendien leven de KP-functionarissen wel in grote weelde in tegenstelling tot de gewone "proletarische :roll: " Cubanen. ....

In tegenstelling tot het rijkste volk ter wereld hebben de Cubanen wel gratis onderwijs en verpleegkunde. Natuurlijk trekt de economie op niets in Cuba, kan niet anders als je geboycot wordt door de VS en de Europese Unie.




Planeconomie werkt alleen als je een internationale hebt, maar door het uiteenvallen van het Oostblok heeft Cuba niets meer van buitenlandse steun. En tis niet omdat de gekken in Rusland en Cambodja vernietigingskampen hadden dat ieder 'socialistisch' land dat heeft. Vorig jaar werden in Cuba 3 mensen geëxecuteerd na een zoveelste bootkaping, dit waren de eerste executies in 10 jaar. Terwijl de VS alleen al 150 executies per jaar doet, CIA niet inbegrepen...


Gratis onderwijs en verpleegkunde??? In Cuba is een serieus gebrek aan medicatie. Er sterven jaarlijks nog altijd honderden Cubanen aan ondervoeding. Boycot??? Buiten de V.S en de E.U zijn er nog honderden andere landen waar Cuba ook zaken mee kan doen maar de meeste doen dit liever niet en ze hebben gelijk ook, met communisten en andere massamoordenaars worden best géén zakens mee gedaan. Het lot van Cuba ligt in handen van het Cubaanse volk. Blijven zij koppig vasthouden aan hun voorbijgestreefde dicatoriale staatsideologie of willen zij een democratisch en welvarend Cuba. Vélen van hen hebben het reeds begrijpen en zijn gevlucht naar de V.S. Als men ziet in welke weelde de Miami-Cubanen in de kapitalistische Verenigde Staten wonen of de gewone Cubaan in het communistische Havana. Dan is voor elk normaal mens de keuze snel gemaakt!!

StevenNr1
30 juni 2004, 12:45
In tegenstelling tot het rijkste volk ter wereld hebben de Cubanen wel gratis onderwijs en verpleegkunde. Natuurlijk trekt de economie op niets in Cuba, kan niet anders als je geboycot wordt door de VS en de Europese Unie.




Planeconomie werkt alleen als je een internationale hebt, maar door het uiteenvallen van het Oostblok heeft Cuba niets meer van buitenlandse steun. En tis niet omdat de gekken in Rusland en Cambodja vernietigingskampen hadden dat ieder 'socialistisch' land dat heeft. Vorig jaar werden in Cuba 3 mensen geëxecuteerd na een zoveelste bootkaping, dit waren de eerste executies in 10 jaar. Terwijl de VS alleen al 150 executies per jaar doet, CIA niet inbegrepen...


Gratis onderwijs en verpleegkunde??? In Cuba is een serieus gebrek aan medicatie. Er sterven jaarlijks nog altijd honderden Cubanen aan ondervoeding. Boycot??? Buiten de V.S en de E.U zijn er nog honderden andere landen waar Cuba ook zaken mee kan doen maar de meeste doen dit liever niet en ze hebben gelijk ook, met communisten en andere massamoordenaars worden best géén zakens mee gedaan. Het lot van Cuba ligt in handen van het Cubaanse volk. Blijven zij koppig vasthouden aan hun voorbijgestreefde dicatoriale staatsideologie of willen zij een democratisch en welvarend Cuba. Vélen van hen hebben het reeds begrijpen en zijn gevlucht naar de V.S. Als men ziet in welke weelde de Miami-Cubanen in de kapitalistische Verenigde Staten wonen of de gewone Cubaan in het communistische Havana. Dan is voor elk normaal mens de keuze snel gemaakt!!

Als die medicatie geleverd zou worden aan Cuba was er geen probleem. Maar ja, hoe kan je nu met een embargo voor heel de bevolking 'gratis' medicijnen invoeren?

Wat maakt het uit of een land communistisch is of niet. Geld in het laatje is altijd welkom. Waarom zou je niet willen handelen met iemand, als hij maar genoeg betaalt hé.

De meeste gevluchte Cubanen horen volgens mij toch bij de ex-rijkere klasse. Zij staan natuurlijk niet graag hun rijkdom (waarschijnlijk door uitbuiting van dat proletariaat verkregen) af om iedereen gelijke kansen te geven.

Fidel
30 juni 2004, 12:55
Dat is die boycot juist, op medicijnen, geldtransacties en van die dingen. Toch blijft het GRATIS, en in Cuba zijn er geen daklozen of mensen die sterven van de honger. Dit valt gewoon niet te ontkennen.

De VS en de EU boycotten Cuba, zeg eens welke andere landen dan nog handel kunnen voeren met Cuba? Ze worden allemaal onder de duim gehouden door de VS, anders krijgen ze geen militaire of financiele steun meer van Uncle Sam. Cuba voert momenteel handel met Venezuela, maar van andere landen weet ik niets, ook niet van China.

BTW: er worden duizenden Cubaanse dokters naar arme landen gestuurd om aldaar de bevolking te hebben dus zever niet over een slechte levensstandaard hé manneke. Cuba heeft de hoogste ontwikkelingsgraad van Zuid-Amerika.

Waarom zou het Cubaanse volk in opstand komen tegen de revolutie? Er zal niets verbeteren, integendeel. Ik stel voor dat je eens een boek leest over de Cubaanse geschiedenis of oplet in de les Geschiedenis. Voor Fidel waren er dictators die gesteund werden door de VS: Machado en Batista. Die moordden �* volonté, voerden een gewelddadige repressie, en al de macht was in handen van de Amerikaanse maffia, waaronder die legendarische joodse maffiosi, Lansky ofzo ben ff zijn naam kwijt, en de Bacardi-clan. Havana was één groot bordeel, de rest van het land was straatarm. 70 % van de bevolking was analfabeet, er waren epidemiën zoals malaria, er was acute hongersnood, er waren geen dokters,...

Het Cubaanse volk heeft juist in opstand gekomen tegen Batista, zonder hen had Fidel's guerillaleger nog jaren kunnen vechten maar hij kreeg het volk aan zijn kant. Er volgden analfabetiseringscampagnes (iedereen heeft nu gratis onderwijs), dokters waaronder Che Guevara trokken heel het land door om ziektes zoals malaria uit te roeien (met succes), de woningnood werd grondig aangepakt en iedereen heeft nu beschikking tot goedkope sociale woningen, de monocultuur werd aangepakt en naast suiker kwamen er ook o.a. groenten en fruit wat nu heel goed blijkt te zijn tegenovers Amerika's moordende boycot. Ik ben niet de enige die dit zegt, ga maar eens na: gerespecteerde bewegingen zoals 11 11 11, Oxfam en MO steunen de Cubaanse revolutie met een kritisch standpunt.

Vergeet niet dat Castro geen communist was maar meer een radicaal-linkse populist zoals Chavez nu. Nadat hij begon te nationaliseren begon de reactie van de VS en de Bacardi-clan te komen, zo hebben ze hem in de handen van het Oostblok gedreven. Ik denk dat moest Cuba niet in de Koude Oorlog de revolutie had meegemaakt, dat er nu basisdemocratie was zoals Marx beschreef. De immense druk van de koude oorlog, de boycots van de vs, de druk van de Sovjet-Unie, de moorden op Che Guevara, Camilo Cienfuegos,... door de CIA,... heeft de Cubaanse revolutie natuurlijk geen goed gedaan, maar er is nog steeds gratis onderwijs, verzorging, steun aan de 3e wereld (veel meer dan dat de VS of Belgie doet!!!), er zijn wijkcomités en arbeidersraden, het land is enorm ontwikkeld, en daar ben ik aanhanger van de Cubaanse revolutie. Ik ben communist uit overtuiging in een betere maatschappij, niet omdat ik geil op rode legers of charismatische dictators. Cuba is niet dé perfecte maatschappij, maar wat ze hebben kunnen realiseren in zo'n korte tijd onder zoveel druk, vind ik echt prachtig.

Sinistra
30 juni 2004, 19:00
Gratis onderwijs en verpleegkunde??? In Cuba is een serieus gebrek aan medicatie. Er sterven jaarlijks nog altijd honderden Cubanen aan ondervoeding. Boycot??? Buiten de V.S en de E.U zijn er nog honderden andere landen waar Cuba ook zaken mee kan doen maar de meeste doen dit liever niet en ze hebben gelijk ook, met communisten en andere massamoordenaars worden best géén zakens mee gedaan. Het lot van Cuba ligt in handen van het Cubaanse volk. Blijven zij koppig vasthouden aan hun voorbijgestreefde dicatoriale staatsideologie of willen zij een democratisch en welvarend Cuba. Vélen van hen hebben het reeds begrijpen en zijn gevlucht naar de V.S. Als men ziet in welke weelde de Miami-Cubanen in de kapitalistische Verenigde Staten wonen of de gewone Cubaan in het communistische Havana. Dan is voor elk normaal mens de keuze snel gemaakt!!

Als die medicatie geleverd zou worden aan Cuba was er geen probleem. Maar ja, hoe kan je nu met een embargo voor heel de bevolking 'gratis' medicijnen invoeren?

Wat maakt het uit of een land communistisch is of niet. Geld in het laatje is altijd welkom. Waarom zou je niet willen handelen met iemand, als hij maar genoeg betaalt hé.

De meeste gevluchte Cubanen horen volgens mij toch bij de ex-rijkere klasse. Zij staan natuurlijk niet graag hun rijkdom (waarschijnlijk door uitbuiting van dat proletariaat verkregen) af om iedereen gelijke kansen te geven.

Het embargo is er gekomen nadat Fidel de vredesapostel had besloten om Sovjet SS20's met nucleaire lading te installeren om zo de V.S te bedreigen. Daar hebben ze in communistische landen inderdaad geld genoeg voor. Handel drijven moet ook gebaseerd zijn op wederzijds respect en ik ben niet iemand die maar poen ontvangt, maakt niet uit vanwaar hij komt. Net zoals met Nazi's worden er ook met communisten géén zaken gedaan omdat het algemeen geweten is dat geld in handen van communisten heus niet aan het proletariaat wordt geschonken maar wel aan de hoogste KP bonzen of aan militair materieel. Kijk maar naar de ex-Sovjet-Unie. Mensen stonden s'morgens uren in de rij voor een stuk brood terwijl aan de overkant het modernste wapentuig werd tentoongesteld. De Miami-Cubanen zijn niet alléén de rijkere klassen maar ook gewone middenstanders die zich verzette tegen de gedwongen collectiviseringen en vluchtte voor vervolging en een beter leven. Vergelijk gewoon de Miami-Cubaan met de Havana-Cubaan. Het verschil is wel zéér groot naar men dunkt.

Kijk hieronder wat de CANF zegt(een anti-castristische organisatie)

http://www.canf.org

Pat
30 juni 2004, 20:44
Cuba haalt vooral inkomsten uit het vervaardigen van kapitalistische luxeproducten zoals sigaren of Rum. Verder leeft het eiland ook van luxe-toerisme. Weinig verschil met de Bahama's wat dat betreft.

Het Oostblok was ook zo'n arbeidersparadijs maar ze moesten er wel een muur bouwen: niet om barbaren (China) of zelfmoordterroristen (Israel) buiten te houden, maar om de arbeiders binnen te houden. :lol: