PDA

View Full Version : Assad schiet geen kinderen meer dood


Frankenstein
21 april 2012, 12:27
X

Lange tijd geen Antoonistische propaganda meer gehoord

Iemand een idee hoe het zit (..)

Derk de Tweede
22 april 2012, 22:20
Volgens mij schieten beide partijen nog steeds burgers dood.

Frankenstein
23 april 2012, 03:37
Jawel dat neem ik ook aan; echter ik denk dat ze bij Foxnews, CNN, en BBC de handdoek maar in de ring hebben gegooid betreft die kinderen met gesloten ogen en bloedspetters op hun kleding en gezicht. Het boekt namelijk geen resultaat meer. Was voorheen nog zgm 90% van de kijkers een Dixie of een Antoon, nu is dat aantal drastisch gedaald, omdat ze leugenachtige propaganda niet meer geloven. Er is de laatste tijd een storm aan leugens door deze omroepen naar buiten gebracht, en dat werkt nu als een boemrang tegen hen.

Antoon
23 april 2012, 11:45
Jawel dat neem ik ook aan; echter ik denk dat ze bij Foxnews, CNN, en BBC de handdoek maar in de ring hebben gegooid betreft die kinderen met gesloten ogen en bloedspetters op hun kleding en gezicht. Het boekt namelijk geen resultaat meer. Was voorheen nog zgm 90% van de kijkers een Dixie of een Antoon, nu is dat aantal drastisch gedaald, omdat ze leugenachtige propaganda niet meer geloven. Er is de laatste tijd een storm aan leugens door deze omroepen naar buiten gebracht, en dat werkt nu als een boemrang tegen hen.

U gaat wel heel ver in het verdedigen van uw bloeddorstige vriend Assad.
Dat de media er wat minder over berichten heeft meer te maken met hun prioriteiten die elders liggen, of nog vanwege de totale censuur jegens Assad's dictatoriale regime die er niet voor terugdeinst om ook journalisten of filmende burgers te vermoorden.

De misdaden van Assad blijven onverminderd doorgaan, ondanks diens loze belofte om op te houden met schieten op onschuldige burgers...

Maar gezien u het zelf aanhaalt (misschien onbewust toch een klein schuldgevoeltje?) kan u zelf ook eens meekijken naar Assad's laatste 'heldendaden', bijvoorbeeld de hevige bombardementen op een wijkje genaamd Khaldiya, vorige week:


Assad's leger bombardeert met raketten en mortier garnaten de wijk Khaldiya
- 15.4.2012 (http://www.youtube.com/watch?v=IOWKPVJnh6o)

Slaap lekker, Frankenstein...

Antoon
23 april 2012, 15:02
... alleen vandaag al (maar dat zal ook weer een leugen zijn zeker) zijn er een 15-tal doden gevallen waarvan 9 burgers die vermoord door het leger van Assad...


Syrie: une quinzaine de morts, dont 9 civils tués par les forces du régime �* Hama

Au moins neuf civils ont été tués �* Hama (centre), portant �* 15 le nombre de morts lundi en Syrie où se trouvait une première équipe d'observateurs de l'ONU pour surveiller un cessez-le-feu quotidiennement violé, selon l'Observatoire syrien des droits de l'Homme (OSDH).

"Au moins neuf civils ont été tués et des dizaines d'autres ont été blessés par les forces gouvernementales dans le quartier d'al-Arbaayne �* Hama et dans ses environs par des tirs �* la mitrailleuse légère et lourde", a précisé �* l'AFP Rami Abdel Rahmane, président de l'OSDH. Un autre civil a péri dans la localité de Moadhamiyat al-Cham, proche de Damas, où des combats ont opposé soldats et déserteurs dans la nuit, a rapporté l'organisation. Cinq soldats des troupes gouvernementales ont par ailleurs été tués dans les régions de Deraa, berceau de la contestation dans le sud, et de Hama, selon l'OSDH.
Dans les provinces d'Idleb (nord-ouest) et de Deir Ezzor (est), les troupes ont lancé des assauts sur plusieurs localités. De son côté, l'agence Sana a annoncé que quatre personnes avaient été tuées, dont trois soldats, dans les provinces de Deraa et de Hama, attribuant leur mort �* des "groupes terroristes armés". Le Conseil de sécurité de l'ONU a adopté samedi une résolution autorisant le déploiement rapide de 300 observateurs militaires non armés pour surveiller le cessez-le-feu en Syrie, dont les violations répétées ont fait plus de 200 morts, selon l'OSDH, depuis son entrée en vigueur le 12 avril.
(MUA)
© BELGA
BEYROUTH 23/04 (BELGA/AG)

Frankenstein
23 april 2012, 15:03
Maar gezien u het zelf aanhaalt (misschien onbewust toch een klein schuldgevoeltje?) .

Ik herhaal het, omdat ik zelf de mening ben toegedaan dat het Salafisten Christelijke kinderen hebben vermoord en deze zijnde hun slachtoffers hebben voorgedaan. De schuld ligt voornamelijk bij media als Foxnews, CNN, en BBC dat zij met een vinger op de knop er voor hebben gezorgd dat deze beelden de wereld doorging.

Laten we wel wezen Salafisten streven de Sharia na, en Assad wil deze krachten vernietigen

Volgens de Salafisten is een man vrij om een Christelijke vrouw te kidnappen en te verkrachten, wat nu dus in Egypte in gebeurd, 1700 koptische vrouwen gekidnapt afgelopen jaar; om sex met kinderen van 9 jaar te hebben, mits gehuwd. Etc, etc, etc, moet ik dan die foto's van het salafistisch verzet in Homz nog geloven ?? Zou het niet aannemelijker zijn, dat van van die 50.000 Christenen die uit Homz gevlucht zijn, een paar kinderen te kidnappen, en deze te executeren ? dit voor de foto, en naar de grote 3 televisie stations te sturen. Als een groepering als de salafisten zulke zieke wetten willen invoeren, dan zijn ze tot even zieke daden in staat.

Antoon
23 april 2012, 15:14
Ik herhaal het, omdat ik zelf de mening ben toegedaan dat het Salafisten Christelijke kinderen hebben vermoord en deze zijnde hun slachtoffers hebben voorgedaan. De schuld ligt voornamelijk bij media als Foxnews, CNN, en BBC dat zij met een vinger op de knop er voor hebben gezorgd dat deze beelden de wereld doorging.

Laten we wel wezen Salafisten streven de Sharia na, en Assad wil deze krachten vernietigen

Volgens de Salafisten is een man vrij om een Christelijke vrouw te kidnappen en te verkrachten, wat nu dus in Egypte in gebeurd, 1700 koptische vrouwen gekidnapt afgelopen jaar; om sex met kinderen van 9 jaar te hebben, mits gehuwd. Etc, etc, etc, moet ik dan die foto's van het salafistisch verzet in Homz nog geloven ?? Zou het niet aannemelijker zijn, dat van van die 50.000 Christenen die uit Homz gevlucht zijn, een paar kinderen te kidnappen, en deze te executeren ? dit voor de foto, en naar de grote 3 televisie stations te sturen. Als een groepering als de salafisten zulke zieke wetten willen invoeren, dan zijn ze tot even zieke daden in staat.

Ik wil u wel geloven, en als er misdaden worden gepleegd tegen christenen dan moet daar tegen worden opgetreden.

Maar het maakt niets af aan het feit dat Assad reeds maanden lang op ongewapende betogers vuurt en steden en dorpjes platbombardeert om zijn dictatuur in stand te houden.

Dat is geen leugen, wat u ook moge beweren, en daarvoor moet de man zich in Den Haag gaan rechtvaardigen.

Frankenstein
23 april 2012, 15:41
Ik wil u wel geloven, en als er misdaden worden gepleegd tegen christenen dan moet daar tegen worden opgetreden.


Dat gaat zo maar niet, wat denk je dat Qatar Saudie Arabie en Turkije, daarvan zullen vinden ? Die zullen dat zeker gaan tegenwerken. We kunnen ons in deze crisis zeker geen olie boycot vanuit het M.O. permitteren.

Libro
24 april 2012, 21:31
Don't feed the trolls. En muziek verzacht de zeden. (http://www.youtube.com/watch?v=ygQzMWDj_9I)

fernand
25 april 2012, 17:04
Ik wil u wel geloven, en als er misdaden worden gepleegd tegen christenen dan moet daar tegen worden opgetreden.

Maar het maakt niets af aan het feit dat Assad reeds maanden lang op ongewapende betogers vuurt en steden en dorpjes platbombardeert om zijn dictatuur in stand te houden.

Dat is geen leugen, wat u ook moge beweren, en daarvoor moet de man zich in Den Haag gaan rechtvaardigen.

die "burgers" hebben wel wapens. aangezien er 15 gedood zijn waaronder 8 "burgers":roll:

Libro
25 april 2012, 21:25
die "burgers" hebben wel wapens. aangezien er 15 gedood zijn waaronder 8 "burgers":roll:

't Is een revolutie voor iets hé.

fernand
26 april 2012, 10:48
't Is een revolutie voor iets hé.

ho, ik dacht dat men steeds over "betogers" sprak.

Nierika
26 april 2012, 14:52
Het valt op dat vooral Frankrijk de propaganda draaiende houdt.
Nu willen ze een militaire interventie.
Sarko heeft blijkbaar ieder (moslim)stemmetje nodig.

Overigens net gelezen dat men in Egypte een wet wil voorleggen die het mogelijk maakt om uren na de dood van je vrouw, er nog afscheidsseks mee te hebben, naar het voorbeeld van een fatwa van één of andere achterlijke Marokkaanse imam.

"Arabische lente"...

Wie heeft het nu nog niet door?

zonbron
27 april 2012, 00:08
X

Lange tijd geen Antoonistische propaganda meer gehoord

Iemand een idee hoe het zit (..)

Eigenaardige topic... :roll:

Verder... Antoon is nog steeds onder ons. En vast ook na 2012.

:thumbsup:

De chat continues... :-P

zonbron
27 april 2012, 00:27
Jawel dat neem ik ook aan; echter ik denk dat ze bij Foxnews, CNN, en BBC de handdoek maar in de ring hebben gegooid betreft die kinderen met gesloten ogen en bloedspetters op hun kleding en gezicht. Het boekt namelijk geen resultaat meer. Was voorheen nog zgm 90% van de kijkers een Dixie of een Antoon, nu is dat aantal drastisch gedaald, omdat ze leugenachtige propaganda niet meer geloven. Er is de laatste tijd een storm aan leugens door deze omroepen naar buiten gebracht, en dat werkt nu als een boemrang tegen hen.

Maak U geen zorgen, spoedig vernieuwde leugens en meer 'nieuwe ontwikkelingen.

De storm is zeer zeker niet voorbij. De informatieoorlog is pas begonnen !
Totale infowar.

zonbron
27 april 2012, 00:29
Het valt op dat vooral Frankrijk de propaganda draaiende houdt.
Nu willen ze een militaire interventie.
Sarko heeft blijkbaar ieder (moslim)stemmetje nodig.

Overigens net gelezen dat men in Egypte een wet wil voorleggen die het mogelijk maakt om uren na de dood van je vrouw, er nog afscheidsseks mee te hebben, naar het voorbeeld van een fatwa van één of andere achterlijke Marokkaanse imam.

"Arabische lente"...

Wie heeft het nu nog niet door?

Uiterst romantisch maar euhm... :roll:

zonbron
27 april 2012, 00:33
U gaat wel heel ver in het verdedigen van uw bloeddorstige vriend Assad.
Dat de media er wat minder over berichten heeft meer te maken met hun prioriteiten die elders liggen, of nog vanwege de totale censuur jegens Assad's dictatoriale regime die er niet voor terugdeinst om ook journalisten of filmende burgers te vermoorden.

De misdaden van Assad blijven onverminderd doorgaan, ondanks diens loze belofte om op te houden met schieten op onschuldige burgers...

Maar gezien u het zelf aanhaalt (misschien onbewust toch een klein schuldgevoeltje?) kan u zelf ook eens meekijken naar Assad's laatste 'heldendaden', bijvoorbeeld de hevige bombardementen op een wijkje genaamd Khaldiya, vorige week:


Assad's leger bombardeert met raketten en mortier garnaten de wijk Khaldiya
- 15.4.2012 (http://www.youtube.com/watch?v=IOWKPVJnh6o)

Slaap lekker, Frankenstein...

Uiterst informatieve videoproductie: "God is groot".

Dank U.

Slaap lekker, Antoon.

Vladja
27 april 2012, 11:31
Het valt op dat vooral Frankrijk de propaganda draaiende houdt.
Nu willen ze een militaire interventie.
Sarko heeft blijkbaar ieder (moslim)stemmetje nodig.

Overigens net gelezen dat men in Egypte een wet wil voorleggen die het mogelijk maakt om uren na de dood van je vrouw, er nog afscheidsseks mee te hebben, naar het voorbeeld van een fatwa van één of andere achterlijke Marokkaanse imam.

"Arabische lente"...

Wie heeft het nu nog niet door?

Necrofilie vind je zo te zien overal ...

Antoon
27 april 2012, 14:31
Hier nog zo'n leugen ... zonbron's grote vriend Assad zou zoiets nooit doen.

Gruweldaad op video: Syrische activist levend begraven

http://s1.gva.be/ahimgpath/assets_img_gvl/2012/04/27/2227127/kopie-gruweldaad-op-video-syrische-activist-levend-begraven-id2865734-620x400.jpg (http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1162206/gruweldaad-op-video-syrische-activist-levend-begraven-2.aspx)

zonbron
29 april 2012, 01:14
Hier nog zo'n leugen ... zonbron's grote vriend Assad zou zoiets nooit doen.

Gruweldaad op video: Syrische activist levend begraven

http://s1.gva.be/ahimgpath/assets_img_gvl/2012/04/27/2227127/kopie-gruweldaad-op-video-syrische-activist-levend-begraven-id2865734-620x400.jpg (http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1162206/gruweldaad-op-video-syrische-activist-levend-begraven-2.aspx)

Assad is niet schuldig, die zat namelijk die avond bij mij thuis voor een partijtje schaak.

Alle gekheid op een stokje...

Beste @Antoon, lees nu zelf eens (begrijpend) wat er in dat artikel van de GVA stond...

Op het internet zijn gruwelijke beelden vanuit Syrië opgedoken. Te zien is hoe een tegenstander van het regime levend wordt begraven.

De man zou buitenlandse media videobeelden van het leger verschaft hebben. De troepen van president Bashar al-Assad arresteerden hem daarop. Vervolgens werd het geblinddoekte slachtoffer levend begraven.

En nu, na zijn dood, blijft deze man blijkbaar nog steeds de buitenlandse media videobeelden aanbieden.

:lol: ... Next...

Frankenstein
29 april 2012, 11:35
En nu, na zijn dood, blijft deze man blijkbaar nog steeds de buitenlandse media videobeelden aanbieden.

:lol: ... Next...


Er is leven na de dood is even aannemelijk dat de roddel en leugen boven de verstandelijke feiten gaan, doch vervelend dat anno 2012 nog zoveel mensen hierin meegaan.

@ wat is de volgende 'next', ik denk dat bv verkrachting van lijken van Syrische oppositieleden niet het nieuws zullen halen, tenminste de televisie beelden dan.

Gekker dan gek is mogelijk, echter gekker dan gekker gek heb is dusver niet van gehoord (..) Zodoende, het bizarste betreft informatieoorlog over Syrie hebben we nu wel achter de rug, dunkt me.

tomm
29 april 2012, 13:36
Jawel dat neem ik ook aan; echter ik denk dat ze bij Foxnews, CNN, en BBC de handdoek maar in de ring hebben gegooid betreft die kinderen met gesloten ogen en bloedspetters op hun kleding en gezicht. Het boekt namelijk geen resultaat meer. Was voorheen nog zgm 90% van de kijkers een Dixie of een Antoon, nu is dat aantal drastisch gedaald, omdat ze leugenachtige propaganda niet meer geloven. Er is de laatste tijd een storm aan leugens door deze omroepen naar buiten gebracht, en dat werkt nu als een boemrang tegen hen.

Maarten Zeegers, die in SyriË studeerde toen de opstand uitbrak en met een Syrische getrouwd is, zegt in z'n boek (en in een De Morgen artikel) dat bijna alle christenen, Alewieten EN gematigde moslims Assad steunen.
De oppositie bestaat uit "Allah Akbar" roepende baardmannen, en zijn bijna allemaal religieuze soennieten.

tomm
29 april 2012, 13:41
... alleen vandaag al (maar dat zal ook weer een leugen zijn zeker) zijn er een 15-tal doden gevallen waarvan 9 burgers die vermoord door het leger van Assad...

De explosie in Hama was volgens verschillende bronnen een gevolg van explosieven die ontploften in een wapendepot van de islamisten. De VN-waarnemers zijn de site aan het onderzoeken, maar hebben nog geen conclusie.

Onmiddellijk de regering verantwoordelijk stellen is natuurlijk gemakkelijk. Wat moet het leger dan doen als ze aangevallen worden, zich terugtrekken en de steden overlaten aan de baardmannen?

tomm
29 april 2012, 13:45
Hier nog zo'n leugen ... zonbron's grote vriend Assad zou zoiets nooit doen.

Gruweldaad op video: Syrische activist levend begraven

http://s1.gva.be/ahimgpath/assets_img_gvl/2012/04/27/2227127/kopie-gruweldaad-op-video-syrische-activist-levend-begraven-id2865734-620x400.jpg (http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1162206/gruweldaad-op-video-syrische-activist-levend-begraven-2.aspx)

De rebellen zijn op dat vlak geen haar beter:


Report: Syrian Rebels Commit Serious Human Rights Abuses

http://news.antiwar.com/2012/03/20/report-syrian-rebels-commit-serious-human-rights-abuses/

Na de val van Khadafi werden veel ergere misdaden gepleegd dan door Khadafi zelf, o a tegen de zwarte minderheid. De rebellen zijn dikwijls erger dan het regime zelf.

tomm
29 april 2012, 13:47
ho, ik dacht dat men steeds over "betogers" sprak.

Vreedzame betogers dan nog wel. Daar spreekt me nu niet meer over, iedereen heeft nu wel door dat de "vreedzame" betogers helemaal niet zo vreedzaam zijn. Er zijn al minstens 3500 militairen omgekomen in Syrië...

tomm
29 april 2012, 13:55
De bevolking is zo verdeeld dat de huidige toestand zal uitdraaien op een overwinning door de oppositie, waarna alle christenen, alewieten en assad-aanhangers vermoord/het land uit gedreven zullen worden, een Irak scenario dus, dat onder andere Frankrijk en turkije willen. Of een totale overwinning voor het regime, in welk geval de opstandelingen zullen verdwijnen in martelkamers van de geheime diensten hele steden decennia onder de noodtoestand zullen leven, dat is de ideale oplossing van het regime en ook wel Iran.


Het beste scenario volgens mij is dat beide partijen rond de tafel gaan zitten, en na lang en moeizaam onderhandelen een compromis oplossing bereiken, zoals bvb. gebeurde in Bosnië, of in Kenya. Dan moeten landen als Frankrijk natuurlijk niet roepen om een militaire interventie, of de rebellen bewapenen, als dat het doel is...


Dat compromis kan er uit bestaan dat delen van de oppositie in de regering opgenomen worden, en bepaalde posten krijgen, zoals in Libanon. De posten moeten ook sectair verdeeld worden, eveneens zoals in Libanon, zoveel voor soennieten, zoveel voor Alewieten en christenen, etc. Het zal een koude vrede worden en de haat zal niet onmiddellijk wegebben, maar tenminste vrede.

Antoon
30 april 2012, 07:41
Een kommunist die de gruwels van een bloeddorstige dictator goedpraat en verdedigt.

Niets nieuws onder de zon.


.

tomm
30 april 2012, 08:44
Een kommunist die de gruwels van een bloeddorstige dictator goedpraat en verdedigt.

Niets nieuws onder de zon.


.

Ik praat niets goed, ik merk enkel dat de rebellen, die jij goedpraat en aan de macht wil brengen, minstens even bloeddorstig zijn.

Frankenstein
1 mei 2012, 12:37
Eigenlijk is Assad maar een slapjanus, ik zou ik hem zijn geweest dan had elke fundi die een baard had, of een niqaab draagt nu onder de grond gelegen !

tomm
1 mei 2012, 14:02
Eigenlijk is Assad maar een slapjanus, ik zou ik hem zijn geweest dan had elke fundi die een baard had, of een niqaab draagt nu onder de grond gelegen !

Dat is hij ook van plan, net als zijn vader, maar hij wordt tegengewerkt door het Westen en de Golfstaten.

Max van Dietschland
1 mei 2012, 21:25
Maarten Zeegers, die in SyriË studeerde toen de opstand uitbrak en met een Syrische getrouwd is, zegt in z'n boek (en in een De Morgen artikel) dat bijna alle christenen, Alewieten EN gematigde moslims Assad steunen.
De oppositie bestaat uit "Allah Akbar" roepende baardmannen, en zijn bijna allemaal religieuze soennieten.

Allemaal een georkestreerde aanval vanuit Saoedi-Arabië, die met een val van Assad, de machtspositie van Iran wil inperken.

Antoon
23 mei 2012, 10:15
Ik praat niets goed, ik merk enkel dat de rebellen, die jij goedpraat en aan de macht wil brengen, minstens even bloeddorstig zijn.

Als de nieuwe machthebbers weeral bloedige dictators blijken te zijn, zoals dat in andere Arabische landen zich lijkt te voltrekken, dan is de Arabische 'lente' inderdaad mislukt, omdat die volkeren niet op vrije democraten stemmen.

Ze kunnen nog veel leren van het Westen, niet in het minst van Israel. Maar dat past uiteraard niet in uw kommunistisch plaatje.

tomm
23 mei 2012, 10:26
Als de nieuwe machthebbers weeral bloedige dictators blijken te zijn, zoals dat in andere Arabische landen zich lijkt te voltrekken, dan is de Arabische 'lente' inderdaad mislukt, omdat die volkeren niet op vrije democraten stemmen.

Ze kunnen nog veel leren van het Westen, niet in het minst van Israel. Maar dat past uiteraard niet in uw kommunistisch plaatje.

Wat kunnen ze leren van Israel? Op racistische, ultra rechtse en ultra religieuze partijen te stemmen, die elke vrede willen boycotten?

Israel is in hetzelfde bedje ziek.

Arabieren zullen natuurlijk nooit stemmen op partijen die de belangen van Israel en de VS verdedigen, want dat zijn per definitie vijanden van Arabische belangen. Wie er ook wint in Egypte, linkse liberalen of fundamentalisten, de vrede met israel zal heronderhandeld worden, en Egypte zal niet langer deeelnemen aan de blokkade van Gaza. Egypte zal het palestijnse volk effectief steunen in hun vrijheidsstrijd, ofwel door onderhandelingen met israel, ofwel door andere middelen als de ultra rechtse regering van Israel niet bereid is de internationaal erkende grenzen van 1967 als uitgangsbasis te erkennen en de internationaal veroordeelde nederzettingen te ontmantelen.

Antoon
23 mei 2012, 11:27
Wat kunnen ze leren van Israel? Op racistische, ultra rechtse en ultra religieuze partijen te stemmen, die elke vrede willen boycotten?

Dat kan in Israel, maar dat zijn mini-partijtjes. In tegenstelling tot die in Arabische landen.

In Kommunistische landen kan dat niet, daar wordt helemaal niet gestemd, het systeem is er ene van geïnstitutionaliseerde dictatuur van vader op zoon.

Israel is in hetzelfde bedje ziek.

Totaal fout. Maar uw ingebakken extreem-linkse haatkleppen gaan er nooit meer af. Zoveel is zeker.

Frankenstein
23 mei 2012, 13:59
Over niet al te lange tijd heb, hebben de ultra othordoxe joden de meerderheid in Israel (..)
Dat kan spannend worden. Namelijk baardmannen ongeacht joods of islamitisch is onkruid, en dient met herbicide bestreden te worden.

Er is maar oplossing voor dit probleem, en dat is iemand die de wil en de durf heeft om baardmannen te verdelgen.

Als dat al niet gaat gebeuren, dan doen de baardmannen het zelf wel. Hetzij de salafisten, hetzij de ultra othordoxe joden zullen een nucleair bommetje gaan gooien. Iran zie ik het niet zo snel doen, nml itt tot het andere Midden Oosten, beginnen ze daar schoon genoeg te krijgen van de baardmannen.

Antoon
23 mei 2012, 14:12
Over niet al te lange tijd heb, hebben de ultra othordoxe joden de meerderheid in Israel (..)
Dat kan spannend worden. Namelijk baardmannen ongeacht joods of islamitisch is onkruid, en dient met herbicide bestreden te worden.

Er is maar oplossing voor dit probleem, en dat is iemand die de wil en de durf heeft om baardmannen te verdelgen.

Als dat al niet gaat gebeuren, dan doen de baardmannen het zelf wel. Hetzij de salafisten, hetzij de ultra othordoxe joden zullen een nucleair bommetje gaan gooien. Iran zie ik het niet zo snel doen, nml itt tot het andere Midden Oosten, beginnen ze daar schoon genoeg te krijgen van de baardmannen.

Ik snap uw redenering, maar als u de cijfers ziet, dan bent u er wellicht (gelukkig) naast.

De demografie van Israel ( de Palestijnen in de 'gebieden' niet meegeteld):

Totaal aantal inwoners: 7.848.800
Daarvan:
5.865.300 Joden (75.3%)
1.597.300 Arabieren (20.5%)
318.200 'ander' (4.3%) -- dit zijn familieleden van immigranten die niet bekend staan als Joods, die niet bekend staan als niet-Arabische moslims, als niet-Arabische christenen of die totaal geen godsdienst hebben.

Van de Joodse populatie zijn minder dan 700.000 bekend als 'Haredim' of orthodoxe Joden.

Met andere woorden, uw 'gevarengroep' vertegenwoordigt nog geen 9% van de bevolking. Bovendien zijn ze onder elkaar hopeloos verdeeld.

Frankenstein
23 mei 2012, 14:57
In Israel zijn momenteel 1/3 van de kinderen op de kleuter scholen van haredim, daarbij houden steeds meer gematigde en seculiere Israëlisch, Israel voor gezien. Omdat ze de prehistorische regels die deze baardmannen door de maatschappij drukken, meer dan zat zijn.

Het kan sneller gaan dan je denkt, overigens ze zijn van bijna niets naar 9% van de Israelische bevolkng geklommen, afgelopen decennia.


Een gevaarlijke cocktail dus, een hopeloos verdeelde groep religieuze fanaten die in 17 eeuws pakken rondlopen, en het leven van anderen incl de Joden verzuren. Dit in een land dat de beschikking heeft over de bom.

Neen Iran en Syrie is het niet het probleem, deze Haredim en de salafisten zijn het probleem. Alleen zien zo weinig mensen dat in.

Eigenzinnig
24 mei 2012, 11:15
http://www.deredactie.be/permalink/1.1308380


Een 'pro assad'er die na een verplicht verblijf in de Syrische gevangenissen nu oproept om assad met internationale troepen af te zetten...

Bolsjewiek
26 mei 2012, 11:19
De grote hoeveelheid bomaanslagen zegt al veel over deze "vreedzame, democratische oppositie". Om de zoveel tijd worden er weer illegale wapens, bestemd voor de rebellen, in beslag genomen in landen als Libanon. Waarschijnlijk ook voor de vreedzame protesten?

Laten we eerlijk zijn: de enige reden waarom het Westen de rebellen steunt is om de natuurlijke rijkdommen van Syrië te roven, zoals ze hebben gedaan in Libië, en om zowat de enige nog overblijvende anti-imperialistische staat in het Midden-Oosten te vernietigen. Syrië is het enige land dat seculier én anti-imperialistisch is. Als dat valt, ligt de weg open voor het islamisme als enige "alternatief" voor de moslims in het Midden-Oosten. Dankzij het Westen.
En dan hebben we het nog niet over het lot van de vele niet-soennieten in Syrië als de rebellen zouden winnen...

zomdupar
26 mei 2012, 21:19
Syria crisis: Houla child massacre confirmed by UN (http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-18221461)

Oeps 8O

Antoon
30 mei 2012, 08:23
Het blijft maar doorgaan.

Bijna 100 doden bij nieuw bloedbad in Syrië (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1445921/2012/05/30/Bijna-100-doden-bij-nieuw-bloedbad-in-Syrie.dhtml)

Antoon
14 juni 2012, 10:33
http://album.gva.be/imgpath/000/000/432/784/id432784-120614-klier-cartoon-1-jpg-550x500-n.jpg

Frankenstein
29 juli 2012, 02:27
@Antoon, waar blijven nu je copy-paste stukkies over die gruwelijke Assad ?

Ben benieuwd

Frankenstein
29 juli 2012, 02:55
Maak U geen zorgen, spoedig vernieuwde leugens en meer 'nieuwe ontwikkelingen.

De storm is zeer zeker niet voorbij. De informatieoorlog is pas begonnen !
Totale infowar.

Gelijk had je. Voor mij een vraag, voor jou wellicht een weet; wat zijn grappenmakers in de media nu weer van plan, voor de aankomende tijd ?

Frankenstein
29 juli 2012, 03:08
Het blijft maar doorgaan.


Nu vallen er op een dag het 10-voudige aantal doden, en het wordt weggemoffeld in de pers, tenminste de aantallen slachtoffers. Het heet tegenwoordig een strijd van het regeringsleger tegen de rebellen, ipv van een oneerlijke strijd van regeringsleger tegen onschuldige burgers, hetgeen we afgelopen maanden gewend waren te vernemen van dezelfde media. Werkelijk ik kan me geen situatie in mijn leven heugen dat de media zo manipalutief, te werk is gegaan als deze in Syrie.

Gdv, in wat voor tijd leven we !

Frankenstein
29 juli 2012, 03:36
Gelijk had je. Voor mij een vraag, voor jou wellicht een weet; wat zijn grappenmakers in de media nu weer van plan, voor de aankomende tijd ?

Ik hou het op paniek, dat voorkomen kan worden als Assad in het zadel blijft. Ofwel Assad kan en mag nu iedereen meedogeloos neermaaien. Wat een ongehoorde klojo's, tenminste degene die de Westerse media beheersen (..)

foxnews is al bezig angst en paniek te zaaien

http://www.foxnews.com/world/2012/07/28/as-assad-teeters-israel-prepares-for-battle/?test=latestnews

MaGNiFiCaT
29 juli 2012, 09:40
Jawel dat neem ik ook aan; echter ik denk dat ze bij Foxnews, CNN, en BBC de handdoek maar in de ring hebben gegooid betreft die kinderen met gesloten ogen en bloedspetters op hun kleding en gezicht. Het boekt namelijk geen resultaat meer. Was voorheen nog zgm 90% van de kijkers een Dixie of een Antoon, nu is dat aantal drastisch gedaald, omdat ze leugenachtige propaganda niet meer geloven. Er is de laatste tijd een storm aan leugens door deze omroepen naar buiten gebracht, en dat werkt nu als een boemrang tegen hen.

Hebt u bewijzen voor deze uitermate ronduit idiote beweringen? Het is nogal gemakkelijk nietszeggende onnozelheden uit uw nek te slaan. Want ze zijn echter compleet waardeloos, zonder gefundeerd te zijn.

MaGNiFiCaT
29 juli 2012, 09:42
Ik hou het op paniek, dat voorkomen kan worden als Assad in het zadel blijft. Ofwel Assad kan en mag nu iedereen meedogeloos neermaaien. Wat een ongehoorde klojo's, tenminste degene die de Westerse media beheersen (..)

foxnews is al bezig angst en paniek te zaaien

http://www.foxnews.com/world/2012/07/28/as-assad-teeters-israel-prepares-for-battle/?test=latestnews

Breng de vismarkt (of de marginale café-toog, zo u wilt) aub niet tot hier!

erwin boydens
29 juli 2012, 09:44
een Nederlandse fotograaf werd een tijdje gekidnapt in Syrie ... door buitenlandse jihadisten.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1476788/2012/07/27/Ontvoerde-persfotograaf-Ik-dacht-dat-mijn-laatste-uur-geslagen-was.dhtml

Af en toe vangt men toch een glimp op in de media.

Uit deze man zijn relaas bleek dat er geen enkele Syrier in de groep zat die hem vasthield. Wel volk uit London en omstreken.

Benieuwd of er hier in het Brusselse ook zulke elementen hun vast adres hebben.

Frankenstein
29 juli 2012, 13:22
Breng de vismarkt (of de marginale café-toog, zo u wilt) aub niet tot hier!

Neem het goede voorbeeld zou ik zeggen. Svp geen persoonlijke aanvallen op dit forum.

Ga liever in op de kern van de zaak, en dat is; waar is de oorlogspropoganda gebleven tegen die gemene Assad !

Frankenstein
29 juli 2012, 13:28
een Nederlandse fotograaf werd een tijdje gekidnapt in Syrie ... door buitenlandse jihadisten.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1476788/2012/07/27/Ontvoerde-persfotograaf-Ik-dacht-dat-mijn-laatste-uur-geslagen-was.dhtml

Af en toe vangt men toch een glimp op in de media.

Uit deze man zijn relaas bleek dat er geen enkele Syrier in de groep zat die hem vasthield. Wel volk uit London en omstreken.

Benieuwd of er hier in het Brusselse ook zulke elementen hun vast adres hebben.

Die Jihadisten wilden Oerlemans afknallen denk ik, en de schuld in de schoenen schuiven van het regeringsleger, zoals ze reeds eerder in Houla hebben weten te bewerkstelligen.. Terugkomend, je kan meer en meer glimpen opvangen in de media dat er alles aan gelegen is dat het regeringsleger hun karwei moet afmaken.

Dixie
29 juli 2012, 13:57
Vreedzame betogers dan nog wel. Daar spreekt me nu niet meer over, iedereen heeft nu wel door dat de "vreedzame" betogers helemaal niet zo vreedzaam zijn. Er zijn al minstens 3500 militairen omgekomen in Syrië...

had je dan gedacht dat men zich zo maar zou laten afslachten, trouwens hoeveel tientallen/honderden doden waren er al gevallen toen de eerste Syriërs naar de wapens grepen?

fernand
29 juli 2012, 14:10
had je dan gedacht dat men zich zo maar zou laten afslachten, trouwens hoeveel tientallen/honderden doden waren er al gevallen toen de eerste Syriërs naar de wapens grepen?

GEEN

Frankenstein
29 juli 2012, 14:18
Syrië stevent af op een totale burgeroorlog


In de historische Syrische stad Aleppo zal meedogenloos worden gevochten. Syrië moet niet worden verward met Libië. De geopolitieke en militaire ligging van Syrië is totaal anders dan die van Libië.

De toestand in Syrië kan directe invloed hebben op Irak en Libanon. Maar ook op Jordanië. Niet voor niets waarschuwde de koning van Jordanië als eerste voor de chemische wapens in Syrië.

De invloed van de toestand in Syrië op de veiligheid van Israël laat zich gemakkelijk raden: die is negatief. Dit is de reden dat de Joodse staat zich niet bemoeit met de burgeroorlog in Syrië. Verdere verscherping van de Syrische burgeroorlog is niet in het veiligheidsbelang van Israël. Maar Israël is klaar voor een onverwachte confrontatie met krachten binnen en buiten Syrië.

Geen controle
De minister van Defensie van Israël zei over militaire plannen te beschikken om de chemische wapens in Syrië te vernietigen, indien het Assad-regime de controle over zijn strijdkrachten zou zijn verloren.

In de westerse wereld wordt serieus gesproken over de Syrische burgeroorlog. De Britse denktank Royal United Services Institute (RUSI) heeft een zeer spraakmakend rapport geschreven over Syrië. Het behandelt alle aspecten van het conflict in Syrië.

Volgens dit rapport (pdf) heeft de aanslag van 25 juli op het zwaarbewaakte veiligheidsgebouw in Damascus een definitieve wending gegeven aan de gang van zaken in het land. Die analyse is correct. Deze aanslag was ook een boodschap aan de leider van Iran: onzichtbare krachten kunnen in je nabijheid verkeren.

Topterroristen
Volgens verschillende berichten was deze aanslag het knappe werk van een machtige organisatie. U moet zich voorstellen dat in dat gebouw geregeld topterroristen, zoals de leider van Hezbollah of de Iraanse generaals, bijeenkwamen om regionale kwesties te bespreken.

Over de aanslag op 25 juli weten we nog steeds weinig. En het is nog steeds onduidelijk hoeveel doden daar zijn gevallen. Er zijn al aanwijzingen dat onder de doden ook een paar Iraanse veiligheidsfunctionarissen zouden zijn. Maar wie?

De samenstelling van Assads leger wordt langzamerhand teruggebracht tot alevieten en christenen. De soennieten scheiden zich in rap tempo af van het nationale leger. Er zijn al 24 generaals en enkele middenkaders naar andere landen gevlucht.

Hollywood
De belangrijkste generaal is de Soennitische generaal Manaf Tlas. Hij was deze week in Saudi-Arabië om besprekingen te voeren over verdere hulp aan de opstandelingen. Tlas riep in zijn eerste openbare verklaring alle Syriërs op om zich te verenigen tegen het regime van Assad.

De gevluchte generaal Tlas heeft een prachtige Hollywood-look. Hij kan zo in Hollywood aan de slag, maar hij wil iets anders. Tlas is bezig met een overgangsregering. Deskundigen - echte deskundigen, die u niet in de media ziet - vertellen mij dat deze generaal onderdeel was van het Russische plan om Assad te vervangen met behoud van de eenheid in het Syrische leger. Maar dit is mislukt. Maar generaal Tlas kan rekenen op de steun van de Golfstaten.

In het rapport van RUSI wordt ook melding gemaakt van een beperkte aanwezigheid in Syrië van commando’s en inlichtingenofficieren van de Verenigde Staten, Frankrijk en Groot-Brittannië. Zij zijn daar kennelijk bezig de opstandelingen te organiseren - en niet vruchteloos, zo bleek.

Openlijke steun
In de afgelopen weken hebben de opstandelingen veel successen geboekt. Ook de 'cyberwar' tegen Syrië zal de komende tijd toenemen. Maar Assads vrienden - Iran en Hezbollah - zitten ook niet stil.

Iran wil elektriciteit naar Syrië transporteren. Dat kan, mits Irak het toestaat. De Iraanse Revolutionaire Garde heeft aangekondigd dat er geen concrete plannen zijn voor een Iraanse interventie in Syrië. Toch spreken militairen en politici in Teheran van volledige steun aan Syrië, desnoods militair. Ook Hezbollah is bereid om in Syrië openlijk - niet heimelijk, zoals nu - troepen te stationeren.

Het is natuurlijk geheel onduidelijk wie wat pro of contra Syrië gaat doen. Maar het is zeker dat Syrië afstevent op een totale burgeroorlog, vergelijkbaar met de Balkan en Libanon.

Laatste woord
De generaals en wetenschappers van de denktank RUSI werken in hun rapport ook een mogelijke westerse militaire interventie in Syrië uit. Zo’n interventie komt met de dag dichterbij, aldus de RUSI. Nu Syrië openlijk toegeeft en dreigt met het gebruik van chemische wapens, versterken ze daarmee de plannen voor een beperkt militaire operatie in Syrië.

Alle deskundigen beweren dat de tijd voor dialoog met en vreedzame terugtrekking van Assad voorbij is. Geweld zal het laatste woord hebben in Syrië. Dit is voor de Syriërs noch voor de rest van de wereld vrolijk nieuws.

Tragedie
Wie dit gewelddadige conflict niet kan beheersen, moet zich er ook niet mee bemoeien. Ik heb het hier nog niet eens gehad over de islamitische terroristen en salafistische groeperingen die nu in Syrië rondlopen.

Kan men deze crisis beheersen? Velen zijn bang dat de Syrische burgeroorlog zich tot een regionale oorlog kan ontwikkelen: oorlog tussen het islamitische Iran en het islamitische Saudi-Arabië. En daartussen lopen dan ook nog talloze terreurgroepen, die het op joden hebben gemunt.

Syrië wordt voor niemand een triomf, het wordt een grote tragedie.

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian/345198/Syrie-stevent-af-op-een-totale-burgeroorlog.htm

Nr.10
29 juli 2012, 18:22
Auteur van bovenstaand artikel is een columnist voor NRC handelsblad. Een broodschrijver dus, wordt betaald voor wat hij schrijft. Ken je deze columnist?

Dixie
29 juli 2012, 19:08
GEEN

tuurlijk dat zegt elke fan van die dictator:roll:

Op amateurbeelden die in Daraa zouden zijn gemaakt is te zien hoe Syrische militairen schieten vanaf tanks. Demonstranten gooien op hun beurt stenen naar de oprukkende militairen.
http://nos.nl/artikel/235444-syrisch-leger-trekt-daraa-binnen.html

Charlie don't Surf
29 juli 2012, 19:14
Schande , zwaar geschut gebruiken tegen steenwerpende demonstranten

Frankenstein
29 juli 2012, 22:46
Auteur van bovenstaand artikel is een columnist voor NRC handelsblad. Een broodschrijver dus, wordt betaald voor wat hij schrijft. Ken je deze columnist?

Ik lees alle artikels van Afshin Ellian in de Elsevier. Het moet gezegd worden, eerst was hij anti Assad, en heeft hem zelfs voor psychopaat uitgemaakt in meerdere columns. Daar is hij enige tijd op teruggekomen, mede door een Christelijke Syrische studente, die Nederland woont, en die pro Assad was, zij heeft hem in vertwijfeling gebracht, aldus zijn schrijven. Goed te vernemen dus, dat een vooraanstaand persoon tot inkeer komt, en daar openlijk voor uitgekomen is. * Helaas kan ik die betreffende column niet meer terug googlen *.

Frankenstein
29 juli 2012, 23:02
tuurlijk dat zegt elke fan van die dictator:roll:

Op amateurbeelden die in Daraa zouden zijn gemaakt is te zien hoe Syrische militairen schieten vanaf tanks. Demonstranten gooien op hun beurt stenen naar de oprukkende militairen.
http://nos.nl/artikel/235444-syrisch-leger-trekt-daraa-binnen.html

Gut wat een nieuws (..)

zonbron
30 juli 2012, 05:45
Ik hou het op paniek, dat voorkomen kan worden als Assad in het zadel blijft. Ofwel Assad kan en mag nu iedereen meedogeloos neermaaien. Wat een ongehoorde klojo's, tenminste degene die de Westerse media beheersen (..)

foxnews is al bezig angst en paniek te zaaien

http://www.foxnews.com/world/2012/07/28/as-assad-teeters-israel-prepares-for-battle/?test=latestnews

Inderdaad, dit is de volgende zet.

Nu het Westen Syrie niet meer zal (mag/kan) aanvallen om de rebellen... euhm... de terroristen te steunen hebben ze een andere reden nodig om vooralsnog het land "naar de democratie (beter: naar het Moslimbroederschap) te bombarderen".

De zogenaamde paniek omtrent de chemische wapens is het nieuwe voorwendsel dat het Westen uiteindelijk toch nog in staat zou moeten stellen om de lang geplande militaire actie tegen het regime van Assad uit te voeren.

Het regime van Assad, dat nog lang niet verslagen is, integendeel, heeft deze wapens voldoende onder controle. Jammer genoeg kunnen ze deze tegen de terroristen niet inzetten omdat dit onmiddelijk een reactie van het Westen zou uitlokken. Dus hebben ze beslist deze niet te gebruiken. Ondanks alles worden de terroristen heden aan een vlot tempo "uitgeschakeld", zo zouden de terroristen zelfs hun dode lotgenoten verbranden zodat hun nationaliteit niet kan achterhaald worden.

Aldus wil het Westen van het bestaan van deze wapens gebruik maken om de door hun gewenste acties te rechtvaardigen.

BTW, de voorraad "rebellen" is bijna op...

Vandaar ook... de Bunker Buster is klaar en moet nog "getest" worden.

http://www.pakalertpress.com/wp-content/uploads/2012/07/Pentagon%E2%80%99s-30000-pound-bunker-buster-%E2%80%98superbomb%E2%80%99-ready-for-use.jpg
Video - Bunker Buster (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GU-C8vw6Ri8)