PDA

View Full Version : Schoolboek leert 10 jarigen: zo hak je een hand af


bf62
21 april 2012, 23:08
Op de lagere school krijgen Saoedische kindertjes - uitsluitend de jongens - onderricht in alle aspecten van de Islam, dus ook in de wijze waarop je correct en volgens de wensen van God en zijn profeet straffen voltrekt. In het nationale schoolboek is een paragraaf uitgetrokken die leerlingen voorbereidt hoe ze, als ze ooit voor die opgaaf komen te staan, handen en voeten kunnen afhakken van dieven. Er staat ook uitgelegd wat te doen in welk geval, dus in geval van ernstig stelen kruiselings afhakken: rechterhand en linkervoet.
De directeur van een instituut dat de gewoonten in de Golfstaten bestudeert zegt tegen Fox: "Zo begint terrorisme. In de schoolboekjes."


http://3.bp.blogspot.com/-bgkK15MXjt8/Tvej6RicArI/AAAAAAAAjpI/PGGZMS1AGlI/s400/Saudi%2Bschool%2Btextbook.jpg

Bron: http://www.welingelichtekringen.nl/schoolboek-leert-10-jarigen-zo-hak-je-een-hand-af.html

Nietzsche
21 april 2012, 23:11
Interessant, verwerpelijk maar toch ergens erg boeiend.

Diego Raga
21 april 2012, 23:20
Interessant, verwerpelijk maar toch ergens erg boeiend.
Héél boeiend.
Naar 't schijnt vond jouw filosofische naamgenoot zaliger de geneugten van de islam ook interessant en boeiend, alhoewel hij nooit een voet in een islamitisch land heeft gezet.
En u ?

discuz
21 april 2012, 23:39
[IMG]

Bron: http://www.welingelichtekringen.nl/schoolboek-leert-10-jarigen-zo-hak-je-een-hand-af.html

Ga bij de Amerikanen klagen. Zo lang er olie uit de grond komt kunnen ze daar niks verkeerd doen.

discuz
22 april 2012, 00:24
Ga bij de Amerikanen klagen. Zo lang er olie uit de grond komt kunnen ze daar niks verkeerd doen.

En trouwens, als ik me niet vergis staan er in onze eigen schoolboeken ook afgehakte handen.

Die van Brabo heb ik zelf gezien, maar die in Congo waarchijnlijk niet, en die zouden er moeten instaan.

En vergeet niet, in elke ruimte in elke katholiek instituut, en in gigantisch veel huizen hangt een 3d-weergave van een vent die levend met nagels door zijn polsen en enkels aan een stuk hout genageld doodgemarteld wordt. In sommige grotere zalen, ook in andere gebouwen met een puntig dak, soms levensgroot en uitgevoerd in levensechte kleuren.

Elio di Supo
22 april 2012, 00:43
En vergeet niet, in elke ruimte in elke katholiek instituut, en in gigantisch veel huizen hangt een 3d-weergave van een vent die levend met nagels door zijn polsen en enkels aan een stuk hout genageld doodgemarteld wordt. In sommige grotere zalen, ook in andere gebouwen met een puntig dak, soms levensgroot en uitgevoerd in levensechte kleuren.


Met dat verschil uiteraard dat men van u hoegenaamd niet verwacht dat u ooit eens iemand aan een kruis gaat timmeren.

SDX
22 april 2012, 01:57
En trouwens, als ik me niet vergis staan er in onze eigen schoolboeken ook afgehakte handen.

Die van Brabo heb ik zelf gezien, maar die in Congo waarchijnlijk niet, en die zouden er moeten instaan.

En vergeet niet, in elke ruimte in elke katholiek instituut, en in gigantisch veel huizen hangt een 3d-weergave van een vent die levend met nagels door zijn polsen en enkels aan een stuk hout genageld doodgemarteld wordt. In sommige grotere zalen, ook in andere gebouwen met een puntig dak, soms levensgroot en uitgevoerd in levensechte kleuren.

Jij hebt dan uiteraard ook les gehad in 'kruisnagelen'?

discuz
22 april 2012, 01:57
Met dat verschil uiteraard dat men van u hoegenaamd niet verwacht dat u ooit eens iemand aan een kruis gaat timmeren.

Dat kan je nu wel zeggen, maar als je net zoals ik katholiek opgevoed bent, zou je je toch de medisch/technische discussie moeten herinneren of de nagels nu door de palmen of de polsen gingen.

discuz
22 april 2012, 01:57
Jij hebt dan uiteraard ook les gehad in 'kruisnagelen'?

Jij toch ook?

SDX
22 april 2012, 01:58
Zou er na de 'theorie', ook 'praktijk' les zijn? :silly:

SDX
22 april 2012, 01:59
Jij toch ook?

Duh, spreek voor jezelf.

patrickve
22 april 2012, 05:14
Kijk, aangezien die straffen ginder ook echt toegepast worden, vind ik het normaal dat kinderen vanaf een bepaalde leeftijd leren hoe het in zijn werk zit.

Ik vind het eigenaardig dat men zich drukker maakt over het feit dat kinderen ginder leren hoe hun maatschappij in elkaar zit, eerder dan het feit dat die straffen ginder echt toegepast worden. Maw, kinderen blaaskes wijsmaken lijkt volgens sommigen een beter idee ?

zonbron
22 april 2012, 07:17
t'is eentje voor @filosoof dezen.

Ik wacht zijn oordeel af...

zonbron
22 april 2012, 07:22
Kijk, aangezien die straffen ginder ook echt toegepast worden, vind ik het normaal dat kinderen vanaf een bepaalde leeftijd leren hoe het in zijn werk zit.

Ik vind het eigenaardig dat men zich drukker maakt over het feit dat kinderen ginder leren hoe hun maatschappij in elkaar zit, eerder dan het feit dat die straffen ginder echt toegepast worden. Maw, kinderen blaaskes wijsmaken lijkt volgens sommigen een beter idee ?

Inderdaad, weg met Hans Crhistian Andersen en de Sinterklaas NU ! :-P

maddox
22 april 2012, 08:21
Dat kan je nu wel zeggen, maar als je net zoals ik katholiek opgevoed bent, zou je je toch de medisch/technische discussie moeten herinneren of de nagels nu door de palmen of de polsen gingen.

Geen van beiden. Noch de polsen, noch de handpalmen zijn sterk genoeg om het gewcht te dragen van een menselijk lichaam. Dat scheurt gewoon uit na korte tijd.

Ook was het de bedoeling dat de veroordeelde zo lang mogelijk bleef lijden, dus verwondingen op voorhand veroorzaken was gewoon de doodstrijd verkorten.
We kunnen er van uit gaan dat Jezus gewoon aan't kruis gebonden was, zoals alle anderen.

1 van de manieren om "medelijden" te tonen, was de benen te breken van de gekruisigde. Pijnlijk, maar voor een korte duur.

Dat is ook de reden waarom de Lans van het Lot zo een machtig Relikwie is. Geen martelinstrument, maar een werktuig van verlossing, en de premisse tot nog een mirakel dat rond de kruising van Christus ontstond.