PDA

View Full Version : Na de Turken...who's next ? Een Nederlander ?

neruda
27 juni 2004, 08:47
Ik heb een zeer slecht gevoel dat de extremisten nog een klein verassing in peto hebben voor de Nederlanders die ook deel uitmaken van de "Coalition of the Killing'.
Eerst een nekschot voor een Italiaan , onthoofding van de Amerikaan , onthoofding van een Zuid-Koreaan , de Turken aan de beurt... :?
Ik vrees dat onze Nederlaanders ernstig op hun hoede moeten zijn....
Gezien hun voorzitterschap van de EU binnen enkele weken...zou het mij niet verbazen dat die extremisten hiervoor iets in de achtergrond houden....

Ik vraag me na de illegale inval op Irak of het degelijk niet afstoomt op een Vietnam II ??

Als ik Bush was...zou ik mijn valiezen al beginnen in te pakken ...voor het te laat is....

psychodad
27 juni 2004, 11:16
Als ik Bush was...zou ik mijn valiezen al beginnen in te pakken ...voor het te laat is....

De troepen hun valiezen laten pakken betekent wel dat hij zelf ook zijn valiezen kan pakken in de verkiezingen (Uistekend!).

Spetsnaz
27 juni 2004, 11:21
Mja, maar dat betekent wel de terroristen laten winnen he.

Gwoawyr
27 juni 2004, 16:08
Mja, maar dat betekent wel de terroristen laten winnen he.
Het feit is dat het nu niet veel beter is dan voor de inval, hij had gewoon uit Irak moeten blijven.
Maar nu de troepen wegtrekken zou geen optie mogen zijn.

Spetsnaz
27 juni 2004, 16:18
Inderdaad, ik ben het met je eens. De oorlog was een grote vergissing, dat wist je al voor hij begon, maar nu terugtrekken zal Irak in nog meer chaos storten.

Er is gewoon geen goede oplossing :? . De Amerikanen hebben de doos van Pandora geopend.

Sinistra
27 juni 2004, 22:05
Inderdaad, ik ben het met je eens. De oorlog was een grote vergissing, dat wist je al voor hij begon, maar nu terugtrekken zal Irak in nog meer chaos storten.

Er is gewoon geen goede oplossing :? . De Amerikanen hebben de doos van Pandora geopend.

Ze zijn er wéér,...de linkse zeveraars met hun bekend afgezaagd plaatje. :roll: Als het aan jullie had gelegen was Saddam nog steeds aan de macht met ze'n brutale dictatuur. Jullie zullen het blijkbaar nooit leren, jullie sympathie voor dictators en mensenrechtenschenders!!!

Pietje
27 juni 2004, 22:16

Ze zijn er wéér,...de linkse zeveraars met hun bekend afgezaagd plaatje. :roll: Als het aan jullie had gelegen was Saddam nog steeds aan de macht met ze'n brutale dictatuur. Jullie zullen het blijkbaar nooit leren, jullie sympathie voor dictators en mensenrechtenschenders!!!

:? What about the dictators die de VS altijd "gesteund" hebben (Pinochet en consoorten). Alsof het om Saddam zelf was te doen :roll: :roll: . Yeah right, en "héél toevallig" steekt de Iraakse bodem vol olie :roll: . Waarom trouwens, hebben ze die "brutale dictator" dan tot de tanden helpen bewapenen in de "eighties" ?? :? (of was hij toen nog géén brutale dictator ??) :roll: En, qua mensenrechtenschendingen, moeten de VS niemand lessen leren :roll: :evil:

Spetsnaz
27 juni 2004, 22:19

Tja, zelf sympathiseren de Amerikanen met de Saudi's, een regime dat niet moet onderdoen voor Saddam.

En de sjiieten in 1991-1992 steunen bij hun opstand tegen Saddam zodat de Irakezen zelf hun eigen land hadden kunnen bevrijden, hebben ze ook nagelaten te doen ondanks dat de Amerikanen zelf tot deze opstand hadden opgeroepen.

Fidel
28 juni 2004, 16:11
Ik heb een zeer slecht gevoel dat de extremisten nog een klein verassing in peto hebben voor de Nederlanders die ook deel uitmaken van de "Coalition of the Killing'.
Eerst een nekschot voor een Italiaan , onthoofding van de Amerikaan , onthoofding van een Zuid-Koreaan , de Turken aan de beurt... :?
Ik vrees dat onze Nederlaanders ernstig op hun hoede moeten zijn....
Gezien hun voorzitterschap van de EU binnen enkele weken...zou het mij niet verbazen dat die extremisten hiervoor iets in de achtergrond houden....

Ik vraag me na de illegale inval op Irak of het degelijk niet afstoomt op een Vietnam II ??

Er is al een nederlander vermoord in Irak; hij kwam om bij een granaataanval. Onthoofdingen of granaataanvallen; het blijft hetzelfde; ze zijn dood. Ieder land van de coalition of the killing heeft al geleden; italie (25 italianen dood bij bomaanslag irak), spanje (11/03), engeland, Vs, en bijna ieder ander land heeft ook al soldaten verloren.

Ik zie niet in wat er slecht zou zijn aan het vertrekken van de VS en een VN-troepenmacht in de plaats? Dan hebben die fundamentalisten ook geen alibi meer om het op de imperialisten te steken, alleen zo kan er een democratie gevormd worden. Want die overgangsregering zijn allemaal pionnen van de VS en de CIA en zij hebben ondemocratisch de grondwet opgesteld, terwijl de verkiezingen steeds verder uitgesteld worden.

Sinistra
28 juni 2004, 21:58
[quote=Timmeke]

:roll: En, qua mensenrechtenschendingen, moeten de VS niemand lessen leren :roll: :evil:

Ik wacht op uw bewijzen.... :roll:

Pietje
28 juni 2004, 22:04
[quote=Pietje]

:roll: Aaan je avatar zie ik , dat dit nutteloos is . Ik zou mijn beschermheer ook "beschermen" hoor.

Pietje
28 juni 2004, 22:19
[quote=Pietje]

:? Wat dacht je "hier" van ?? Niks , waarschijnlijk :?

Op de basis Guantanamo Bay in Cuba houden de Verenigde Staten nog steeds 600 mensen gevangen. Het gaat vooral om buitenlanders die worden verdacht van terrorisme. Ze zijn opgepakt in Afghanistan en in Irak. Sommigen zitten al twee jaar vast zonder enige vorm van proces.

Washington beschouwt hen niet als krijgsgevangenen en zegt dat de Conventie van Genève niet van toepassing is op hen. Het heeft daarvoor al felle kritiek gekregen van mensenrechtenorganisaties.

Het arrest van het Hooggerechtshof zegt niets over de schuld of de onschuld van de gedetineerden, maar het wordt wel beschouwd als een flinke nederllaag voor de regering van president Bush.

:roll: :roll:

Pablex
28 juni 2004, 22:31
de Noord Amerikanen hebben pinochet onder andere ook helpen de macht grijpen tegen Slavador Allende en zijn in mijn ogen ook al medeplichtig voor de folteringen na '73..

neruda
28 juni 2004, 22:45

Read the news.. :? Abu Graib ..begint er een belletje te rinkelen ? :roll:

Pietje
28 juni 2004, 22:47
[quote=Timmeke]

Read the news.. :? Abu Graib ..begint er een belletje te rinkelen ? :roll:

8O Ik wachtte dus niet op bewijzen eh 8O 8O

Herr Flick
29 juni 2004, 13:30

De oorlog op zich was geen slecht idee, daar blijf ik achter staan, Saddam moest weg.

Het is de manier waarop de oorlog gevoerd is. Je kan niet zomaar even een dictator vervangen met een blitzoffensiefje, zonder de omgeving schoon te maken.

Ik heb er vorig jaar nog hevige discusies over gevoerd met K9, dat ze hun achterhoedes moesten beschermen, ...

vwoilla, ge ziet wat er dan gebeurd hé.

JoeQpublic
29 juni 2004, 15:19

De oorlog op zich was geen slecht idee, daar blijf ik achter staan, Saddam moest weg.

Het is de manier waarop de oorlog gevoerd is. Je kan niet zomaar even een dictator vervangen met een blitzoffensiefje, zonder de omgeving schoon te maken.

Ik heb er vorig jaar nog hevige discusies over gevoerd met K9, dat ze hun achterhoedes moesten beschermen, ...
Spetsnaz heeft gelijk, nu vertrekken zou de geloofwaardigheid van de VS een nog grotere knauw geven dan het WMD-debacle of de linken met al-Qaida&co (de eerste aanleidingen voor de invasie)

Oorlog voeren is geen enkel probleem voor de VS (laat ons eerlijk zijn: die paar doden spelen geen rol op 135000+ man hoewel het dramas blijven voor nabestaanden natuurlijk) maar de politieke doelen zijn veel te vaag en daardoor werden en worden er taken aan de militairen gegeven die ze simpelweg niet kunnen uitvoeren...

Invasies plannen ze aan de lopende band in het Pentagon, voor de wederopbouw en oprichting van een democratisch regime ontbreekt het aan middelen, visie en tijd.

muishond
3 juli 2004, 23:39

Ik ben rechts en dus een voorstander van de mensenrechten.

Heeft de Amerikaanse regering ooit geprotesteerd toen de Koerden vergast werden? Bij mijn weten niet want toen was Saddam hun bondgenoot en de Turkse bondgenoten juichten ook.

Waarom geven de VSA geen onafhankelijkheid aan de Koerden, hun bondgenoten in deze oorlog. Ze hebben bewezen dat ze een staat kunnen
besturen.

:? What about the dictators die de VS altijd "gesteund" hebben (Pinochet en consoorten). Alsof het om Saddam zelf was te doen :roll: :roll: . Yeah right, en "héél toevallig" steekt de Iraakse bodem vol olie :roll: . Waarom trouwens, hebben ze die "brutale dictator" dan tot de tanden helpen bewapenen in de "eighties" ?? :? (of was hij toen nog géén brutale dictator ??) :roll: En, qua mensenrechtenschendingen, moeten de VS niemand lessen leren :roll: :evil: