PDA

View Full Version : Vlaams Belang :“Nep Flair en Libelle”


Politics.be
10 mei 2012, 11:10
Anti-islamiseringspersiflage als reactie op weigering advertenties “Vrouwen Tegen Islamisering” Naar aanleiding van de publicatie van het boek “Hoer noch slavin – Vrouwen en islam” van Vlaams Belang-senator Anke Van dermeersch werden aan de tijdschriften “Flair” en “Libelle” advertenties ter promotie van het boek aangeboden. De advertenties werden door de beide redacties geweigerd omdat ze “niet in overeenstemming waren met de normen en waarden van de betrokken bladen”. Het Vlaams Belang en “Vrouwen Tegen Islamisering” betreurt deze gang van zaken.

Terwijl “Flair” en “Libelle” uitpakken met reportages over de nieuwste hoofddoekenmode en graag moslima’s aan het woord laten over het feit dat ze zich als vrouw binnen de islam vrij en onbevangen voelen, blijkt het voor beide damesbladen onmogelijk om ook een kritische stem over de islam aan bod te laten komen. Libelle en Flair zouden moeten beseffen dat ook zij – als vrouwenblad – enkel bestaan bij de gratie van de moderne westerse normen en waarden. Vrouwenbladen waarvan een groot gedeelte van de inhoud gaat over relaties, seksualiteit en mode, zijn in de islamitische wereld veroordeeld tot een 'underground'-bestaan. Of ze zijn sterk onderhevig aan de islamitische cultuur van onderdrukking en censuur.

De weigering van Libelle en Flair om de advertentie op te nemen heeft wellicht meer te maken met angst voor de reactie van moslims. Dat zegt wederom veel over het huidige klimaat in Vlaanderen wat islamkritiek betreft, en over de nefaste impact van de islam op onze vrije samenleving. Angst is geen goede raadgever, zeker niet als het over fundamentele normen en waarden gaat.

Als reactie op de weigering worden door “Vrouwen Tegen Islamisering” twee pamfletten uitgegeven met telkens een nep cover van “Flair” en “Libelle”. Deze persiflage steekt de draak met de islam en hekelt de islamisering van ons land. In bijlage vindt u de bewuste covers, die op 100.000 exemplaren over Vlaanderen worden verspreid.


Filip Dewinter
Voorzitter Steden Tegen Islamisering
Senator/Vlaams parlementslid




Bron: politics.be (http://www.politics.be/persmededelingen/32503/)

Effect
10 mei 2012, 11:17
Tegen de buddhistisering van ons land
Tegen de midgartisering van ons land
Tegen de olympiering van ons land
Tegen de wiccanering van ons land
Tegen de laveyering van ons land

Waar kan ik nog tegen zijn? Waarom, van alle groeiende godsdiensten in ons land, tegen de islam? Is het omdat die mensen...... zwart zijn?

roger verhiest
10 mei 2012, 11:20
We kunnen ook nog nep-folders van het VB verspreiden.

Txiki
10 mei 2012, 11:20
Gaat het VB vanaf nu op alles een persiflage maken wanneer iets of iemand iets weigert van het VB?

Kostelijke grap. Geld teveel?

Cynara Cardunculus
10 mei 2012, 12:08
Tegen de buddhistisering van ons land
Tegen de midgartisering van ons land
Tegen de olympiering van ons land
Tegen de wiccanering van ons land
Tegen de laveyering van ons land

Waar kan ik nog tegen zijn? Waarom, van alle groeiende godsdiensten in ons land, tegen de islam? Is het omdat die mensen...... zwart zijn?

8O pardon?

Het grootste islamland is Indonesie? Sinds wanneer zijn die "zwart"? Sinds wanneer zijn de turken, arabieren, noord-afrikanen, pakistanen "zwart"? Of word je misschien "zwart" als je je als blanke Europeaan laat bekeren?

Wat een ridicule racistische opmerking maak jij zeg!

Ben jij soms gekleurd en heb je een probleem met het nazisme omdat de nazi's...... wit zijn?

Charlie don't Surf
10 mei 2012, 12:46
Slechte boekenverkoop? Gisteren Annemans , vandaag Vander Meersch.

ViveLaBelgique
10 mei 2012, 12:57
We kunnen ook nog nep-folders van het VB verspreiden.

Nog niet zo'n slecht idee. Het Vlaams Belang is een zéér krachtig merk.

http://www.blokwatch.be/images/stories/vlaams_behang500.jpg

Cynara Cardunculus
10 mei 2012, 12:58
Nog niet zo'n slecht idee. Het Vlaams Belang is een zéér krachtig merk.

http://www.blokwatch.be/images/stories/vlaams_behang500.jpg

opletten Blokwatch: als Sanoma wint, dan staat jullie een hele ferme schade-eis te wachten, want dan mogen jullie dat ook niet!

ff opletten dus.

Ratatosk
10 mei 2012, 12:58
Nog niet zo'n slecht idee. Het Vlaams Belang is een zéér krachtig merk.

http://www.blokwatch.be/images/stories/vlaams_behang500.jpg

Wat heeft wc-papier met behangpapier te maken?

lollysticky
10 mei 2012, 14:00
Wat heeft wc-papier met behangpapier te maken?

de jongens van blokwatch zijn ook nie de slimste he :(

ViveLaBelgique
10 mei 2012, 14:03
Wat heeft wc-papier met behangpapier te maken?

Strontpapier,
Strontpapier,
Zeven frank de rol,
't Is niet duur,
't Kost niet veel,
Het is maar voor de hol !
Hoi !

En je kan je er ook mee behangen...

Ratatosk
10 mei 2012, 14:08
Strontpapier,
Strontpapier,
Zeven frank de rol,
't Is niet duur,
't Kost niet veel,
Het is maar voor de hol !
Hoi !

En je kan je er ook mee behangen...

Volgens mij lost wc-papier op als je behanglijm gebruikt.

ViveLaBelgique
10 mei 2012, 14:11
Volgens mij lost wc-papier op als je behanglijm gebruikt.

Gebruikt WC papier heeft geen behanglijm nodig. Als je het maar in voldoende lagen aanbrengt dan koekt het wel aan.

Ratatosk
10 mei 2012, 14:17
Gebruikt WC papier heeft geen behanglijm nodig. Als je het maar in voldoende lagen aanbrengt dan koekt het wel aan.

Ik volg de nieuwste huistrends wel op vt4. Uw huis ga ik niet als voorbeeld nemen.

Effect
10 mei 2012, 14:21
8O pardon?

Het grootste islamland is Indonesie? Sinds wanneer zijn die "zwart"? Sinds wanneer zijn de turken, arabieren, noord-afrikanen, pakistanen "zwart"? Of word je misschien "zwart" als je je als blanke Europeaan laat bekeren?

Wat een ridicule racistische opmerking maak jij zeg!

Ben jij soms gekleurd en heb je een probleem met het nazisme omdat de nazi's...... wit zijn?

Het enige wat ik bedoel is dat het VB geen openlijk racisme meer voert, maar wel de godsdienst viseert van de meerderheid personen met een andere huidskleur in België. Wanneer De Winter tegen de islamd is, weten we allemaal goed genoeg dat hij gewoon tegen marokanen en turken fulmineert.

SDX
10 mei 2012, 14:35
Het enige wat ik bedoel is dat het VB geen openlijk racisme meer voert, maar wel de godsdienst viseert van de meerderheid personen met een andere huidskleur in België. Wanneer De Winter tegen de islamd is, weten we allemaal goed genoeg dat hij gewoon tegen marokanen en turken fulmineert.

Marokkanen en Turken zijn...'zwart'? 8O

SDG
10 mei 2012, 15:31
Gaat het VB vanaf nu op alles een persiflage maken wanneer iets of iemand iets weigert van het VB?

Kostelijke grap. Geld teveel?

Misschien heet het volgende boek van VB-signatuur wel 'N2 - De ordentelijke verstikking van België?' ;-)

fonne
10 mei 2012, 15:38
Gebruikt WC papier heeft geen behanglijm nodig. Als je het maar in voldoende lagen aanbrengt dan koekt het wel aan.

Ik leid daaruit af dat jij op een sociaal huurappartement woont. Anders zou je zoiets niet doen.

ViveLaBelgique
10 mei 2012, 15:43
Ik leid daaruit af dat jij op een sociaal huurappartement woont. Anders zou je zoiets niet doen.

Je deductievermoger is aan vervanging toe.