PDA

View Full Version : Telenet is voor losers zoals ik


C2C
14 mei 2012, 16:36
Telenet is echt een verschrikkelijk bedrijf.

Toen wij nog Chello hadden in Leuven, hadden we onbeperkte download-mogelijkheden. Bij Telenet kost dat zakken geld.

Vandaag lees ik dat ik mijn miserabel quotum bij Telenet helemaal heb opgebruikt. Ik kan dus enkel nog surfen aan verlaagde snelheid. Tot het eind van de maand, stel u voor...

Blijkbaar heb ik teveel Nacho Vidal gedownload - maar da's een ander onderwerp.

Ik zal nu, uit goede gewoonte, de klantendienst van Telenet terroriseren en verwijzen naar dat prehistorische Chello-tijdperk. En vervolgens eisen dat ik zonder bijbetalen ongelimiteerd mag downloaden. Dat is me al elke keer gelukt. Want indertijd werden wij *gedwongen* om van Chello naar Telenet over te stappen.

Zijn er nog mensen uit Leuven in ditzelfde geval?

En ook al geprobeerd om gratis ongelimiteerd te kunnen surfen. Proberen, want dat lukt. Verwijzen naar uw oud Chello-contract.

giserke
14 mei 2012, 17:02
Ruik ik hier een illegale downloader?

roger verhiest
14 mei 2012, 17:03
Wat zijn de alternatieven ? Zou het mogelijk zijn om bv.in Nederland klant te worden van een provider & dan hier te downloaden ?

Johan Bollen
14 mei 2012, 17:07
Is dat een privaat monopolie of kan je anderen kiezen (wat op zich nog niet betekend da ter geen prijsafspraken gemaakt kunnen worden)? Ik zie die winsten liever publiek eigenlijk wanneer het om diensten gaat waar geen of amper concurrentie mogelijk is en door iedereen gebruikt worden.

Rudy
14 mei 2012, 20:25
Wat zijn de alternatieven ? Zou het mogelijk zijn om bv.in Nederland klant te worden van een provider & dan hier te downloaden ?

Met facturatieadres in België ?

Johan Bollen
14 mei 2012, 20:35
wat op zich nog niet betekend da ter geen prijsafspraken gemaakt kunnen worden)?:oops:

C2C
14 mei 2012, 21:51
Wat zijn de alternatieven ? Zou het mogelijk zijn om bv.in Nederland klant te worden van een provider & dan hier te downloaden ?
Interessante vraag. Ga dat eens nakijken. Want Telenet sucks.

C2C
14 mei 2012, 21:53
Ruik ik hier een illegale downloader?

Nee, in principe zegt de wet dat je films mag downloaden zolang je die daarna niet verder deelt met anderen. Voor privé-gebruik mag dat dus. Verspreiden mag niet.

Maar Nacho Vidal-films verspreiden is dan ook wel het laatste dat ik zal doen. :-)

Figy
14 mei 2012, 23:34
Telenet is echt een verschrikkelijk bedrijf.

Toen wij nog Chello hadden in Leuven, hadden we onbeperkte download-mogelijkheden. Bij Telenet kost dat zakken geld.

Vandaag lees ik dat ik mijn miserabel quotum bij Telenet helemaal heb opgebruikt. Ik kan dus enkel nog surfen aan verlaagde snelheid. Tot het eind van de maand, stel u voor...

Blijkbaar heb ik teveel Nacho Vidal gedownload - maar da's een ander onderwerp.

Ik zal nu, uit goede gewoonte, de klantendienst van Telenet terroriseren en verwijzen naar dat prehistorische Chello-tijdperk. En vervolgens eisen dat ik zonder bijbetalen ongelimiteerd mag downloaden. Dat is me al elke keer gelukt. Want indertijd werden wij *gedwongen* om van Chello naar Telenet over te stappen.

Zijn er nog mensen uit Leuven in ditzelfde geval?

En ook al geprobeerd om gratis ongelimiteerd te kunnen surfen. Proberen, want dat lukt. Verwijzen naar uw oud Chello-contract.

Wat het Chello sprookje betreft is het vrij simpel: nieuw bedrijf = nieuwe voorwaarden. Staan de voorwaarden u niet aan dan kan je altijd opzeggen.

Goedwetend dat je gebonden bent aan verbruikslimieten bleef je dus grootschalig downloaden. Er is geen sprake van een technisch probleem of dat Telenet ergens in de fout ging. Ik zie dus geen enkele reden waarom Telenet voor u qua verbruikslimiet een uitzondering zou maken. Dat zou oneerlijk zijn naar andere Telenet-klanten toe.

Dat is gewoon mijn visie hierover, dus voel u nu niet aangevallen. Ik begrijp ook wel dat uw postings gestimuleerd zijn door impulsiviteit en frustratie.

Koenraad Noël
14 mei 2012, 23:38
Nee, in principe zegt de wet dat je films mag downloaden zolang je die daarna niet verder deelt met anderen. Voor privé-gebruik mag dat dus. Verspreiden mag niet.

Maar Nacho Vidal-films verspreiden is dan ook wel het laatste dat ik zal doen. :-)Peer-to-peer houdt in dat je ook deelt. Je uploadt dus als je een torrent downloadt.

Figy
14 mei 2012, 23:39
Wat zijn de alternatieven ? Zou het mogelijk zijn om bv.in Nederland klant te worden van een provider & dan hier te downloaden ?

Alleszins niet via de kabel, Telenet is eigenaar van de kabel in Vlaanderen.

Vito
15 mei 2012, 07:48
Telenet is echt een verschrikkelijk bedrijf.

Toen wij nog Chello hadden in Leuven, hadden we onbeperkte download-mogelijkheden. Bij Telenet kost dat zakken geld.

Vandaag lees ik dat ik mijn miserabel quotum bij Telenet helemaal heb opgebruikt. Ik kan dus enkel nog surfen aan verlaagde snelheid. Tot het eind van de maand, stel u voor...

Blijkbaar heb ik teveel Nacho Vidal gedownload - maar da's een ander onderwerp.

Ik zal nu, uit goede gewoonte, de klantendienst van Telenet terroriseren en verwijzen naar dat prehistorische Chello-tijdperk. En vervolgens eisen dat ik zonder bijbetalen ongelimiteerd mag downloaden. Dat is me al elke keer gelukt. Want indertijd werden wij *gedwongen* om van Chello naar Telenet over te stappen.

Zijn er nog mensen uit Leuven in ditzelfde geval?

En ook al geprobeerd om gratis ongelimiteerd te kunnen surfen. Proberen, want dat lukt. Verwijzen naar uw oud Chello-contract.

De andere ISP's zijn geen haar beter. Belgacom is even dieverig en haar wit product, waarbij je onbeperkt mag surfen, Scarlet, ligt om de haverklap uit.

vlijmscherp
15 mei 2012, 07:53
ik kom dus nooit aan die downloadlimiet, hoogstens aan 10%, hoe doen jullie dat??

SDG
15 mei 2012, 08:01
ik kom dus nooit aan die downloadlimiet, hoogstens aan 10%, hoe doen jullie dat??

TV-uitzendingen in HD binnenhalen. :-)

vlijmscherp
15 mei 2012, 08:09
TV-uitzendingen in HD binnenhalen. :-)

ik kijk soms met Yelo op mijn tablet en dan geraak ik soms eens aan 2% op een dag.....

SDG
15 mei 2012, 08:14
ik kijk soms met Yelo op mijn tablet en dan geraak ik soms eens aan 2% op een dag.....

Voorbeeldje: afgelopen weekend F1 in Barcelona. Alle vrije trainingen, de kwalificaties, de race zelf, alle voor- en nabeschouwingen + de GP2 en GP3; alles in 720p binnengetrokken. In totaal zo'n 40 GB op drie dagen tijd...

vlijmscherp
15 mei 2012, 08:22
Voorbeeldje: afgelopen weekend F1 in Barcelona. Alle vrije trainingen, de kwalificaties, de race zelf, alle voor- en nabeschouwingen + de GP2 en GP3; alles in 720p binnengetrokken. In totaal zo'n 40 GB op drie dagen tijd...

hebben ze dat niet op VT4 uitgezonden? ;-)

SDG
15 mei 2012, 08:27
hebben ze dat niet op VT4 uitgezonden? ;-)

Maar allee, wie kijkt er nu naar VT4... :roll:

Echte fans kijken naar de BBC of Sky. ;-)

Txiki
15 mei 2012, 08:30
Is er nu ergens één TV-programma dat de moeite waard is om te downloaden?

vlijmscherp
15 mei 2012, 08:34
Maar allee, wie kijkt er nu naar VT4... :roll:

Echte fans kijken naar de BBC of Sky. ;-)

allé, dat is toch dienen Wauters die commentaar geeft??? 8O

ma goed, de moment dat ik de sportzenders van Telenet erbij neem, en dus elke dag naar een basketbalmatch kan kijken, zal ik dat ook voorhebben....

SDG
15 mei 2012, 08:43
allé, dat is toch dienen Wauters die commentaar geeft??? 8O

ma goed, de moment dat ik de sportzenders van Telenet erbij neem, en dus elke dag naar een basketbalmatch kan kijken, zal ik dat ook voorhebben....

Tja... onderstaand commentaar heb ik gevonden op een autosportforum. Zegt genoeg, zeker? ;-)

Ik heb VT4 een kans gegeven, maar het is echt om te wenen. Die mannen weten niets, zien niets en verkopen quasi constant onzin.

Enne... voordat Eberhard hier langskomt: de Nederlanders op dat forum kijken ook allemaal liever naar de Britse zenders dan naar hun eigen RTL-7. ;-)

C2C
15 mei 2012, 15:43
Wat het Chello sprookje betreft is het vrij simpel: nieuw bedrijf = nieuwe voorwaarden. Staan de voorwaarden u niet aan dan kan je altijd opzeggen.

Goedwetend dat je gebonden bent aan verbruikslimieten bleef je dus grootschalig downloaden. Er is geen sprake van een technisch probleem of dat Telenet ergens in de fout ging. Ik zie dus geen enkele reden waarom Telenet voor u qua verbruikslimiet een uitzondering zou maken. Dat zou oneerlijk zijn naar andere Telenet-klanten toe.

Dat is gewoon mijn visie hierover, dus voel u nu niet aangevallen. Ik begrijp ook wel dat uw postings gestimuleerd zijn door impulsiviteit en frustratie.

Ik begrijp je punt. Maar ik had wel een stilzwijgend contract met Telenet om TOT IN DER EEUWIGHEID ongelimiteerde bandbreedte te krijgen, en dat aan hetzelfde tarief als dat van Chello. Dat was de wervingsstrategie die ze toen gebruikten. En dat deden ze contractueel.

Dat contract geldt dus nog altijd, want het geldt namelijk nogmaals TOT IN DER EEUWIGHEID. Zelfs als Telenet failliet gaat of er een atoombom valt op Leuven, zal ik mijn bandbreedte blijven opeisen.

Want de Eeuwigheid, die duurt lang.

Telenet moet zijn contract honoreren. Zoniet blijft dat een verschrikkelijk bedrijf.

Xenophon
15 mei 2012, 16:09
Telenet is inderdaad veel te duur voor de slechte kwaliteit dat ze afleveren.

De digicorder bijvoorbeeld, oertrage rommel. De bijhorende afstandsbediening, grote rommel, ronduit slechte kwaliteit.

C2C
15 mei 2012, 16:28
Telenet is inderdaad veel te duur voor de slechte kwaliteit dat ze afleveren.

De digicorder bijvoorbeeld, oertrage rommel. De bijhorende afstandsbediening, grote rommel, ronduit slechte kwaliteit.

Ja, die afstandsbediening drijft mij ook de kast op. Ik heb hier nog een oud teeveeke staan met zo'n knop waaraan ge zelf moet draaien om ne post te vinden. Misschien eens terug bovenhalen.

Of kunnen we Telenet niet gewoon nationaliseren?

Vito
15 mei 2012, 19:50
ik kom dus nooit aan die downloadlimiet, hoogstens aan 10%, hoe doen jullie dat??

Aangezien ik geen downloadlimiet heb, kom ik zelfs niet aan 1% ;-)

Vroeger bij Telenet zat ik ook altijd rond de 10%. Ik download wel niet veel.

Anatomehelena
15 mei 2012, 20:00
Heb een internetabonnement, een vaste telefoonabonnement en GSM abonnement bij Telenet.
Ik surfte daarnet even naar "Mijn Telenet". Krijg ik toch wel de vraag om mijn mobiel nummer eens door te geven! Ze hebben het blijkbaar niet.
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Xenophon
15 mei 2012, 20:30
Ja, die afstandsbediening drijft mij ook de kast op. Ik heb hier nog een oud teeveeke staan met zo'n knop waaraan ge zelf moet draaien om ne post te vinden. Misschien eens terug bovenhalen.

Of kunnen we Telenet niet gewoon nationaliseren?

Ja, die werkt maar de helft van de tijd. En ik ben al naar hun winkeltje geweest om een nieuwe te halen, 2 uur aanschuiven, ik kom thuis en die nieuwe werkte even slecht.

cookie monster
15 mei 2012, 23:01
casa CM:
TV = DVB-S (FTA) & DVB-S2 (FTA) & DVB-T (FTA)
Internet = dommel

cookie monster
15 mei 2012, 23:35
Heb een internetabonnement, een vaste telefoonabonnement en GSM abonnement bij Telenet.
Ik surfte daarnet even naar "Mijn Telenet". Krijg ik toch wel de vraag om mijn mobiel nummer eens door te geven! Ze hebben het blijkbaar niet.
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:8O noooo way , die zit :lol:

Eberhard Leclerc
16 mei 2012, 00:03
Enne... voordat Eberhard hier langskomt: de Nederlanders op dat forum kijken ook allemaal liever naar de Britse zenders dan naar hun eigen RTL-7. ;-)

Excuse me?

F1 kijken zonder Olaf Mol (RTL 7)??

Echt een stukje beter dan Martin Brundle


http://www.youtube.com/watch?v=PH5XxJHJsyo

http://www.youtube.com/watch?v=3M3zxffZmUc


De best bekeken Formule 1 GP bereikte een zenderaandeel van 40,5 procent (Mannen 20 – 49 jaar) en 656.000 kijkers.

De uitzendingen van BBC en Sky komen nooit boven de 26.000 kijkers (= onmeetbaar) in Nederland

Johnny Blaze
16 mei 2012, 00:16
Excuse me?

F1 kijken zonder Olaf Mol (RTL 7)??

Echt een stukje beter dan Martin Brundle


http://www.youtube.com/watch?v=PH5XxJHJsyo

http://www.youtube.com/watch?v=3M3zxffZmUc


De best bekeken Formule 1 GP bereikte een zenderaandeel van 40,5 procent (Mannen 20 – 49 jaar) en 656.000 kijkers.

De uitzendingen van BBC en Sky komen nooit boven de 26.000 kijkers (= onmeetbaar) in Nederland

Olaf Mol, machien!!!! :-)

Figy
16 mei 2012, 17:25
Heb een internetabonnement, een vaste telefoonabonnement en GSM abonnement bij Telenet.
Ik surfte daarnet even naar "Mijn Telenet". Krijg ik toch wel de vraag om mijn mobiel nummer eens door te geven! Ze hebben het blijkbaar niet.
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Zo abnormaal is dat niet hoor.

Contactgegevens zijn niet altijd af te leiden van de producten die je hebt. Het gsm-abonnement kan bijvoorbeeld in gebruik zijn door een ander familielid...

Scherven A. Mok
16 mei 2012, 18:00
Heb een internetabonnement, een vaste telefoonabonnement en GSM abonnement bij Telenet.
Ik surfte daarnet even naar "Mijn Telenet". Krijg ik toch wel de vraag om mijn mobiel nummer eens door te geven! Ze hebben het blijkbaar niet.
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Is wel lachen maar kan evengoed te maken hebben met privacywetten ofzo :-)

Anatomehelena
16 mei 2012, 18:29
Zo abnormaal is dat niet hoor.

Contactgegevens zijn niet altijd af te leiden van de producten die je hebt. Het gsm-abonnement kan bijvoorbeeld in gebruik zijn door een ander familielid...
Zever... het telefoonabonnement is altijd op naam.

Anatomehelena
16 mei 2012, 18:31
Ooit de helpdesk van Telenet gecontacteerd. Toen de dame aan de andere kant van de lijn mijn telefoonnummer vroeg, weigerde ik het te geven.
Ik antwoordde dat ze maar de moeite moest doen om eens in de klantendatabase te kijken naar mijn gegevens.
Na 2 seconden wist ze mijn nummer....

born2bewild
16 mei 2012, 18:55
Ik begrijp je punt. Maar ik had wel een stilzwijgend contract met Telenet om TOT IN DER EEUWIGHEID ongelimiteerde bandbreedte te krijgen, en dat aan hetzelfde tarief als dat van Chello. Dat was de wervingsstrategie die ze toen gebruikten. En dat deden ze contractueel.

Dat contract geldt dus nog altijd, want het geldt namelijk nogmaals TOT IN DER EEUWIGHEID. Zelfs als Telenet failliet gaat of er een atoombom valt op Leuven, zal ik mijn bandbreedte blijven opeisen.

Want de Eeuwigheid, die duurt lang.

Telenet moet zijn contract honoreren. Zoniet blijft dat een verschrikkelijk bedrijf.
bandbreedte en volume, dat zijn verschillende dingen
wist je dat?

koe de poing
17 mei 2012, 10:17
Ik kan niet op het telenethomespot netwerk, omdat mijn modem te oud is.
Wat the fuck heeft mijn mdodem te maken met surfen op anderman's modem ???

Koenraad Noël
17 mei 2012, 10:23
Ik kan niet op het telenethomespot netwerk, omdat mijn modem te oud is.
Wat the fuck heeft mijn mdodem te maken met surfen op anderman's modem ???Je geeft wat, je krijgt wat, neem ik aan.

koe de poing
17 mei 2012, 10:28
Je geeft wat, je krijgt wat, neem ik aan.

Ik wil bet geven, maar het is telenets fout dat dat niet kan. En nee, ik kan niet gratis een nieuwe modem krijgen om te kunnen geven.

Figy
17 mei 2012, 16:03
Zever... het telefoonabonnement is altijd op naam.

Uiteraard... elk abonnement is op naam. :roll: Maar dat wil niet zeggen dat de rest van de contactgegevens correct zijn, laat staan up-to-date.

Figy
17 mei 2012, 16:07
Ik wil bet geven, maar het is telenets fout dat dat niet kan. En nee, ik kan niet gratis een nieuwe modem krijgen om te kunnen geven.

De voorruitgang staat niet stil he. 8-) Volgens mij is dat niet iemands "fout".

Figy
17 mei 2012, 16:08
Ooit de helpdesk van Telenet gecontacteerd. Toen de dame aan de andere kant van de lijn mijn telefoonnummer vroeg, weigerde ik het te geven.
Ik antwoordde dat ze maar de moeite moest doen om eens in de klantendatabase te kijken naar mijn gegevens.
Na 2 seconden wist ze mijn nummer....

Ooit al van "verificatie" gehoord?

Anatomehelena
23 mei 2012, 22:30
Ooit al van "verificatie" gehoord?

ooit al van de verificatie van de verificatie gehoord?

Henri1
24 mei 2012, 17:07
Telenet is echt een verschrikkelijk bedrijf.

Toen wij nog Chello hadden in Leuven, hadden we onbeperkte download-mogelijkheden. Bij Telenet kost dat zakken geld.

Vandaag lees ik dat ik mijn miserabel quotum bij Telenet helemaal heb opgebruikt. Ik kan dus enkel nog surfen aan verlaagde snelheid. Tot het eind van de maand, stel u voor...

Blijkbaar heb ik teveel Nacho Vidal gedownload - maar da's een ander onderwerp.

Ik zal nu, uit goede gewoonte, de klantendienst van Telenet terroriseren en verwijzen naar dat prehistorische Chello-tijdperk. En vervolgens eisen dat ik zonder bijbetalen ongelimiteerd mag downloaden. Dat is me al elke keer gelukt. Want indertijd werden wij *gedwongen* om van Chello naar Telenet over te stappen.

Zijn er nog mensen uit Leuven in ditzelfde geval?

En ook al geprobeerd om gratis ongelimiteerd te kunnen surfen. Proberen, want dat lukt. Verwijzen naar uw oud Chello-contract.

Idd, Teleslet zou er bij mij nooit inkomen.

Ik hoor regelmatig verhalen over administratieve problemen, verkeerde facturatie, eindeloos bellen naar de klantendienst, enz.....

Echt een rommel firma.

Demper
24 mei 2012, 17:08
Idd, Teleslet zou er bij mij nooit inkomen.

Ik hoor regelmatig verhalen over administratieve problemen, verkeerde facturatie, eindeloos bellen naar de klantendienst, enz.....

Echt een rommel firma.

Op en top belgisch.

Another Jack
24 mei 2012, 17:09
Op en top belgisch.

Ik dacht Vlaams.

Henri1
24 mei 2012, 17:10
Op en top belgisch.

Lijkt me stevig Vlaams verankerd te zijn.

http://nl.investors.telenet.be/phoenix.zhtml?c=241898&p=agm-ownership-structure

Henri1
24 mei 2012, 17:11
Ik dacht Vlaams.

Niet op den Demper letten, die vind alles wat scheef is Belgisch. ;-)