PDA

View Full Version : Stel dat.


Nietzsche
1 juni 2012, 19:24
Stel je loopt nietsvermoedend door het bos, lekker aan het wandelen. De zon schijnt heerlijk, en de vogeltjes die fluiten, en je ziet allemaal eekhoorntjes in de bomen.

Maar opeens zie je iets dat je liever niet had willen zien, namelijk dit: http://25.media.tumblr.com/tumblr_lrr6zxsILB1qg48smo1_500.jpg (het plaatje kan schokkend gevonden worden).

Wat doe?

Koenraad Noël
1 juni 2012, 19:27
Me afvragen waarom ik in Oekraïne zit, én dan nog eens in het verleden.

Nietzsche
1 juni 2012, 19:28
Me afvragen waarom ik in Oekraïne zit, én dan nog eens in het verleden.

Heb je het plaatje gezien?

Zoja: wil je ook even de link naar inspirerende filmpje?:-P

Koenraad Noël
1 juni 2012, 19:30
Heb je het plaatje gezien?

Zoja: wil je ook even de link naar inspirerende filmpje?:-PNatuurlijk heb ik het plaatje gezien, waarom zou ik anders de link leggen met Oekraïne?

Nietzsche
1 juni 2012, 19:32
Natuurlijk heb ik het plaatje gezien, waarom zou ik anders de link leggen met Oekraïne?

Weet ik het, maar wat vond je van het plaatje?

Munglik
1 juni 2012, 19:32
Ik zie niet echt waarom je naar zoiets zou willen kijken.

Mitgard
1 juni 2012, 19:32
Dat filmpje circuleert al jaren op het net.

Blij dat je 't eindelijk ook ontdekt hebt, Nietzsche.

Nietzsche
1 juni 2012, 19:33
Ik zie niet echt waarom je naar zoiets zou willen kijken.

Inspirerend, kijkend naar hoe ziekelijk een mens kan wezen.

Er zit werkelijk helemaal niets geen empathie in die dader, dat vind ik interessant.

Nietzsche
1 juni 2012, 19:34
Dat filmpje circuleert al jaren op het net.

Blij dat je 't eindelijk ook ontdekt hebt, Nietzsche.

Al heel lang hoor, maar niemand had het hier op dit forum gepost.

Dus ik dacht laat ik eens de eerste wezen.;-)

Munglik
1 juni 2012, 19:37
Inspirerend, kijkend naar hoe ziekelijk een mens kan wezen.


:?


Er zit werkelijk helemaal niets geen empathie in die dader, dat vind ik interessant.

Maar wat leer je over hem door naar het filmpje te kijken? Je ziet alleen zijn daden, niet zijn motieven.

Nietzsche
1 juni 2012, 19:38
:?



Maar wat leer je over hem door naar het filmpje te kijken? Je ziet alleen zijn daden, niet zijn motieven.

1: Tja, ik vind het wel iets hebben.

2: De daders zijn allang opgepakt hoor, ze hadden geen motieven, Naja: ze vonden het leuk en verveelde zich.

Mitgard
1 juni 2012, 19:38
Al heel lang hoor, maar niemand had het hier op dit forum gepost.

Dus ik dacht laat ik eens de eerste wezen.;-)

Ik weet niet of dit forum daarvoor de geschikte plaats is.
Iedereen die in dat 'genre' geïnteresseerd is zal Bestgore.com wel kennen, vermoed ik.
Leef u daar maar uit. ;-)

Munglik
1 juni 2012, 19:39
1: Tja, ik vind het wel iets hebben.

2: De daders zijn allang opgepakt hoor, ze hadden geen motieven, Naja: ze vonden het leuk en verveelde zich.

Waarom?

Nietzsche
1 juni 2012, 19:39
Ik weet niet of dit forum daarvoor de geschikte plaats is.
Iedereen die in dat 'genre' geïnteresseerd is zal Bestgore.com wel kennen, vermoed ik.
Leef u daar maar uit. ;-)

Ik leef mij uit waar ik mij uit wil leven, ik heb nog een waarschuwing bij het plaatje gegeven ook.

;-)

Nietzsche
1 juni 2012, 19:41
Waarom?

Weet ik niet, eenmaal wanneer ik zo,n filmpje kijk wil ik het ook blijven kijken. Kijken naar mensen zonder enige vorm van medeleven, genietend van het leed van andere. En dat enkel en alleen omdat ze zich verveelde, rasechte psychopaten. Dat vind ik nu eenmaal interessant.

Kallikles
1 juni 2012, 22:41
Wat heb je toch met dat filmpje...

Je zit er al een hele tijd over bezig. En lachen dat je deed!

Nu, dat is misschien ook iets voor onze generatie. Omdat we in heel veel situaties gêne ondervinden omdat we niet meer weten hoe we ons moeten gedragen (vroeger waren daar allemaal regels en protocollen voor), beginnen we maar te lachen.

Enfin, ik vind er niets fascinerend aan, hoor. Als je met een hamer op een mens blijft kloppen, dan gaat die dood natuurlijk. Het menselijk lichaam is een sterke machine, dus het duurt een tijdje en je hebt dan een heel rare serie van tussenstadia tot de machine definitief kapot is.

En gebrek aan empathie, daar moet je toch niet voor bij psychopathen gaan. De anderhalf miljoen doden in Irak laten toch ook iedereen onverschillig? Wat is één man in een bos t.o.v. anderhalf miljoen mensen?

Kallikles
1 juni 2012, 22:43
Dit gezegd zijnde, als je zoiets ziet in een bos, is er één goede reactie: vluchten!

Nietzsche
1 juni 2012, 22:44
Wat heb je toch met dat filmpje...

Je zit er al een hele tijd over bezig. En lachen dat je deed!

Nu, dat is misschien ook iets voor onze generatie. Omdat we in heel veel situaties gêne ondervinden omdat we niet meer weten hoe we ons moeten gedragen (vroeger waren daar allemaal regels en protocollen voor), beginnen we maar te lachen.

Enfin, ik vind er niets fascinerend aan, hoor. Als je met een hamer op een mens blijft kloppen, dan gaat die dood natuurlijk. Het menselijk lichaam is een sterke machine, dus het duurt een tijdje en je hebt dan een heel rare serie van tussenstadia tot de machine definitief kapot is.

En gebrek aan empathie, daar moet je toch niet voor bij psychopathen gaan. De anderhalf miljoen doden in Irak laten toch ook iedereen onverschillig? Wat is één man in een bos t.o.v. anderhalf miljoen mensen?

Ik lach er niet om hoor, maar ik vind het wel uiterst fascinerend, gewoon om te zien hoe ziekelijk een persoon kan zijn.

En je moet wel degelijk een psychopaat zijn om geen empathie te hebben, de anderhalfmiljoen doden in Irak zijn verschrikkelijk, maar dat zijn oorlogen. Dat is wel heel iets anders dan 2 psychopaten die voor de fun een arme en weerloze man vermoorden.

Kallikles
1 juni 2012, 23:23
Ik lach er niet om hoor, maar ik vind het wel uiterst fascinerend, gewoon om te zien hoe ziekelijk een persoon kan zijn.

En je moet wel degelijk een psychopaat zijn om geen empathie te hebben, de anderhalfmiljoen doden in Irak zijn verschrikkelijk, maar dat zijn oorlogen. Dat is wel heel iets anders dan 2 psychopaten die voor de fun een arme en weerloze man vermoorden.

Wat is één man die vemoord wordt voor de fun t.o.v. anderhalf miljoen burgers die worden vemoord? Dat is geen oorlog, hé, dat is massamoord op een weerloze burgerbevolking.

Nietzsche
1 juni 2012, 23:26
Wat is één man die vemoord wordt voor de fun t.o.v. anderhalf miljoen burgers die worden vemoord? Dat is geen oorlog, hé, dat is massamoord op een weerloze burgerbevolking.

Je snapt niet wat ik bedoel, er is geen echt verschil, de daad is alleen anders.

Ieder mens heeft empathie, behalve psychopaten, deze mensen vermoorden een onschuldige weerloze man voor de fun. En ze tonen geen enkel medeleven met de man, dat is een teken van psychopathie.

Dat is het enige dat ik duidelijk wilde maken, voor de rest heb ik niet veel zin om daar over te discussiëren of zo.

Klarekijk
1 juni 2012, 23:30
Is uw echt leven ook zo ver van de realiteit verwijderd dan goedkope horror plaatjes ?

SDX
1 juni 2012, 23:30
Als ik 't goed begrijp opent lakei Nietzsche hier 'n draad over gruwelijke dingen, enkel en alleen met 't doel om kallikles z'n zedenpreek te kunnen laten houden, en iedereen er nog maar eens aan te herinneren hoeveel miljoen doden er in Irak te betreuren vielen, iets wat eigenlijk filo's taak was in 'n vorig forumleven.

Er wordt blijkbaar druk overleg gepleegd in 't achterhoekske.
(Is de 'mol' eigenlijk al 'vergeven', in de zin van 'vergiffenis' dan?)

Laten we alle doden herdenken, ja óók de vele miljoenen die door mohamedanenhanden vermoord werden in de naam van allah!

Vooral in India, laten de mohamedanen boete doen, want India wordt alras 'n wereldmacht.

allahu akbar.

SDX
1 juni 2012, 23:30
Is uw echt leven ook zo ver van de realiteit verwijderd dan goedkope horror plaatjes ?

Laat je toch niet 'vangen' door dit 'opgezet' spel!

Nietzsche
1 juni 2012, 23:32
Laat je toch niet 'vangen' door dit 'opgezet' spel!

Het is een complot!:lol:

SDX
1 juni 2012, 23:36
Het is een complot!:lol:

Waar je bar slecht in bent!

Nietzsche
1 juni 2012, 23:38
Waar je bar slecht in bent!

:rofl:

Klarekijk
1 juni 2012, 23:39
Stel je loopt nietsvermoedend door het bos, lekker aan het wandelen. De zon schijnt heerlijk, en de vogeltjes die fluiten, en je ziet allemaal eekhoorntjes in de bomen.

Maar opeens zie je iets dat je liever niet had willen zien, namelijk dit: http://25.media.tumblr.com/tumblr_lrr6zxsILB1qg48smo1_500.jpg (het plaatje kan schokkend gevonden worden).

Wat doe?

Stel dat jij daar achter die boom verstart staat om wat je vond , dan droom je toch niet stiekem dat er een boom van ne vent achter u staat en iets groots in je kontje draait hé .

Nietzsche
1 juni 2012, 23:40
Stel dat jij daar achter die boom verstart staat om wat je vond , dan droom je toch niet stiekem dat er een boom van ne vent achter u staat en iets groots in je kontje draait hé .

Maar natuurlijk droom ik daar van, jij niet?

Kallikles
1 juni 2012, 23:41
Ieder mens heeft empathie, behalve psychopaten, deze mensen vermoorden een onschuldige weerloze man voor de fun. En ze tonen geen enkel medeleven met de man, dat is een teken van psychopathie.


Klopt. Ook Madeleine Albright, Condoleezza Rice en sommige forummers tonen geen enkele empathie met de anderhalf miljoen doden in Irak.

Albright sprak over "the price is worth it", Condoleezza Rice over "the birth pangs of the New Middle East". Daarop zei Norman Finkelstein "Only a freak would compare the desctruction of a country to the birth of a child."

Nietzsche
1 juni 2012, 23:42
Klopt. Ook Madeleine Albright, Condoleezza Rice en sommige forummers tonen geen enkele empathie met de anderhalf miljoen doden in Irak.

Albright sprak over "the price is worth it", Condoleezza Rice over "the birth pangs of the New Middle East". Daarop zei Norman Finkelstein "Only a freak would compare the desctruction of a country to the birth of a child."

Tja

Kallikles
1 juni 2012, 23:42
Het is een complot!:lol:

It's a global conspiracy.

Klarekijk
1 juni 2012, 23:45
Laat je toch niet 'vangen' door dit 'opgezet' spel!

Ik droom van ander dingen in het bos .

Zo'n lekker ding dat door de gezonde boslucht plots is opgewonden en met haar hand in haar kruis is neergehurkt en zachtje kreunt van verlangen .

Ik zie je zitten achter die boom en fluister , ben jij een SDXken aan het doen ?

Klarekijk
1 juni 2012, 23:45
Maar natuurlijk droom ik daar van, jij niet?

Nee , ik nie

Nietzsche
1 juni 2012, 23:46
Ik droom van ander dingen in het bos .

Zo'n lekker ding dat door de gezonde boslucht plots is opgewonden en met haar hand in haar kruis is neergehurkt en zachtje kreunt van verlangen .

Ik zie je zitten achter die boom en fluister , ben jij een SDXken aan het doen ?

Jij vindt jezelf heel wat of niet?

Nietzsche
1 juni 2012, 23:48
Nee , ik nie

Oke stoere jonge.

Klarekijk
2 juni 2012, 00:01
Jij vindt jezelf heel wat of niet?

Ik vind mijzelf helemaal niet stoer . en zeker niet boven de andere mensen .

Ik ben wel fier op mijn realisaties in mijn beroep , en op mijn kunstwerken die ik maak .
MAAR , ik ben ook fier op , en blij met mijnzelf , hoe ik moreel in het leven sta en respect hebt voor mijn medemens .

Ik druk open mijn verlangens uit , maar hou mij ook het recht te stellen wat ik niet weet te waarderen.

Aligator
2 juni 2012, 00:02
Stel je loopt nietsvermoedend door het bos, lekker aan het wandelen. De zon schijnt heerlijk, en de vogeltjes die fluiten, en je ziet allemaal eekhoorntjes in de bomen.

Maar opeens zie je iets dat je liever niet had willen zien, namelijk dit: http://25.media.tumblr.com/tumblr_lrr6zxsILB1qg48smo1_500.jpg (het plaatje kan schokkend gevonden worden).

Wat doe?
Ziekenwagen opbellen. Die zoeken het dan verder maar uit.

Klarekijk
2 juni 2012, 00:21
Ziekenwagen opbellen. Die zoeken het dan verder maar uit.

En in dat zelfde telefoontje al direct eens vragen om een beetje psyhologische hulp voor de bedenker en de vinder zelf

Supe®Staaf
2 juni 2012, 12:24
Stel dat jij daar achter die boom verstart staat om wat je vond , dan droom je toch niet stiekem dat er een boom van ne vent achter u staat en iets groots in je kontje draait hé .Over dat soort praktijken kan je niet zwijgen hee?
Officiëel heb je er een hekel aan, maar toch rakel je te pas en te onpas activiteiten op in die zone waar de rug zijn deftige naam verliest....

From_Vlaanderen
3 juni 2012, 18:47
Stel je loopt nietsvermoedend door het bos, lekker aan het wandelen. De zon schijnt heerlijk, en de vogeltjes die fluiten, en je ziet allemaal eekhoorntjes in de bomen.

Maar opeens zie je iets dat je liever niet had willen zien, namelijk dit: http://25.media.tumblr.com/tumblr_lrr6zxsILB1qg48smo1_500.jpg (het plaatje kan schokkend gevonden worden).

Wat doe?

Kijken of de man in kwestie nog iets van waarde heeft, een gouden tand of wat papiergeld..
Liever hij als ik.

Txiki
3 juni 2012, 21:22
Stel je loopt nietsvermoedend door het bos, lekker aan het wandelen. De zon schijnt heerlijk, en de vogeltjes die fluiten, en je ziet allemaal eekhoorntjes in de bomen.

Maar opeens zie je iets dat je liever niet had willen zien, namelijk dit: http://25.media.tumblr.com/tumblr_lrr6zxsILB1qg48smo1_500.jpg (het plaatje kan schokkend gevonden worden).

Wat doe?

De dag waarop ik in een bos allemaal eekhoorntjes in de bomen zie, dan vrees ik dat ik serieus verdwaald ben.

Herr Flick
3 juni 2012, 23:01
Dit gezegd zijnde, als je zoiets ziet in een bos, is er één goede reactie: vluchten!

De kans dat ge daar nen dooie vindt in al dan niet verre staat van ontbinding is overigens nog niet zo klein, ...

Een kennis van mij is zo eens over een lijk gestruikeld, allee haren hond had het gevonden...

De plaatsen waar ik zelf soms ga wandelen , lenen er zich ook wel toe moet ik zeggen, er zijn zo moerrassen en poelen waar je pas gevonden wordt als er zo ene gelijk of ik in de winter als het allemaal goed vervroren is toevallig passeert. Je kan daar gerust van mei tot oktober liggen ontbinden en aangevreten worden door de beesten op amper 2 km van de bewoonde wereld.

Nietzsche
3 juni 2012, 23:03
Dit gezegd zijnde, als je zoiets ziet in een bos, is er één goede reactie: vluchten!

Je zou niets doen zodat die psychopaten tenminste achter slot en grendel komen?

Vluchten is misschien een verstandige reactie, maar ook nogal laf.

Herr Flick
3 juni 2012, 23:06
Kijken of de man in kwestie nog iets van waarde heeft, een gouden tand of wat papiergeld..
Liever hij als ik.

Met wat sjans kan je zijn botienen ook nog ratten, ... ;-)

Txiki
4 juni 2012, 06:20
Je zou niets doen zodat die psychopaten tenminste achter slot en grendel komen?

Vluchten is misschien een verstandige reactie, maar ook nogal laf.

Wat is dat voor zever? Rambo

Nietzsche
4 juni 2012, 08:57
Wat is dat voor zever? Rambo

Laffe keuze,s zijn soms het meest verstandig, maar daarom is die daad nog wel laf.

Als je vlucht zonder ook maar iets tegen die daders te doen, is dat een laffe actie.

Maar wel een logisch en verstandige keuze, want je kiest altijd eerst voor jezelf.;-)

Txiki
4 juni 2012, 10:34
Laffe keuze,s zijn soms het meest verstandig, maar daarom is die daad nog wel laf.

Als je vlucht zonder ook maar iets tegen die daders te doen, is dat een laffe actie.

Maar wel een logisch en verstandige keuze, want je kiest altijd eerst voor jezelf.;-)

Ik ben het daar niet mee eens. Wat stel je voor te doen, misschien?

Nietzsche
4 juni 2012, 10:35
Ik ben het daar niet mee eens. Wat stel je voor te doen, misschien?

Zorgen dat die daders krijgen wat ze verdienen?

Txiki
4 juni 2012, 10:36
Zorgen dat die daders krijgen wat ze verdienen?

Dat is vaag, he. Hoe ga je dat doen?

Nietzsche
4 juni 2012, 10:37
Dat is vaag, he. Hoe ga je dat doen?

De politie inschakelen? En mocht je geen mobieltje of zo bij je hebben, probeer je ze zelf te overmeesteren.

Txiki
4 juni 2012, 11:09
De politie inschakelen? En mocht je geen mobieltje of zo bij je hebben, probeer je ze zelf te overmeesteren.

Ja, zijt gij er zo ene die denkt dat wat er in films gebeurt, echt is of wat? :|

Nietzsche
4 juni 2012, 11:11
Ja, zijt gij er zo ene die denkt dat wat er in films gebeurt, echt is of wat? :|

Hmm, nee niet bepaald, ik weet maar al te goed dat de meeste mensen dat nooit zullen doen.

Ik stel alleen vast dat de meeste mensen dus laf zijn.

Txiki
4 juni 2012, 11:19
Hmm, nee niet bepaald, ik weet maar al te goed dat de meeste mensen dat nooit zullen doen.

Ik stel alleen vast dat de meeste mensen dus laf zijn.

Kwestie van woordkeuze, denk ik.

Nietzsche
4 juni 2012, 11:24
Kwestie van woordkeuze, denk ik.

?

Txiki
4 juni 2012, 11:27
?

Laf zijn, heeft bij mij toch een andere betekenis dan weglopen omdat uw leven in gevaar zou kunnen zijn. In zo'n situatie is "stoer" zijn door de dader te willen overmeesteren, gewoon oerdom.

Nietzsche
4 juni 2012, 11:31
Laf zijn, heeft bij mij toch een andere betekenis dan weglopen omdat uw leven in gevaar zou kunnen zijn. In zo'n situatie is "stoer" zijn door de dader te willen overmeesteren, gewoon oerdom.

Je mag het dan oerdom noemen, maar wanneer het je lukt om die daders echt te overmeesteren dan zullen velen mensen je toch een held vinden.

Maar goed, laten we maar stoppen straks word koetjes en kalfjes nog te serieus.

Txiki
4 juni 2012, 11:37
Je mag het dan oerdom noemen, maar wanneer het je lukt om die daders echt te overmeesteren dan zullen velen mensen je toch een held vinden.

Maar goed, laten we maar stoppen straks word koetjes en kalfjes nog te serieus.

Veel mensen zullen zeggen: wat een dwaas, voor't zelfde geld was't'em dood.

soit, pintje?

Nietzsche
4 juni 2012, 11:39
Veel mensen zullen zeggen: wat een dwaas, voor't zelfde geld was't'em dood.

soit, pintje?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fe/Jwalker.JPG/220px-Jwalker.JPG

Herr Flick
4 juni 2012, 18:08
Laffe keuze,s zijn soms het meest verstandig, maar daarom is die daad nog wel laf.

Als je vlucht zonder ook maar iets tegen die daders te doen, is dat een laffe actie.

Maar wel een logisch en verstandige keuze, want je kiest altijd eerst voor jezelf.;-)

Sun Tsu schrijft in zijn Art of War, dat een georganiseerde aftocht geen laffe daad is, als ge weet dat uw leger anders toch in de gehaktmolen wordt gedraaid. Zo iets heet strategisch terugtrekken....

Nietzsche
4 juni 2012, 19:05
Sun Tsu schrijft in zijn Art of War, dat een georganiseerde aftocht geen laffe daad is, als ge weet dat uw leger anders toch in de gehaktmolen wordt gedraaid. Zo iets heet strategisch terugtrekken....

Koetjes en kalfjes.