PDA

View Full Version : Syrië mag nog altijd doorgaan.


RASPOUTINE
13 juni 2012, 10:43
Laatste vaststelling ; het is een burgeroorlog.
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_economie_internationaal/Syrie_in_burgeroorlog.9202984-3143.art?ckc=1

En wat hebben de Verenigde naties en Europa gedaan om al die doden in leven te houden ?
Nada !
De schuld ligt bij Rusland en China zeggen zij...
Net alsof dat zij buiten de Syriesche grenzen en buiten de territoriale wateren niet voor een wapenembargo konden zorgen.
Zou de belangstelling van Rusland en China nog zo groot geweest zijn als zij niet meer kunnen leveren ?
Wie zegt dat zij een wapenembargo hadden kunnen weigeren ?

Antoon
13 juni 2012, 11:01
Lap, nog zo ene.

Als Assad moordt is het de schuld van het Westen en de VS.
Als Assad verdreven wordt is het de schuld van het Westen en de VS
Als Assad blijft is het de schuld van het Westen en de VS
Als Assad in een burgeroorlog verzeilt is het de schuld van het Westen en de VS.

pfff.

Derk de Tweede
14 juni 2012, 14:35
Ergo,
Rusland levert Syrië nog steeds gevechtshelicopters!
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/341188/Clinton-Rusland-levert-Syrie-gevechtshelikopters.htm

Lof der Zotheid
14 juni 2012, 20:40
Ik ben me gewoon aan het afvragen of het zo goed is als Assad verdreven wordt. Het is waar dat hij op zijn allerminst geen schattebout is, maar is het zoveel beter als Syrië door een stel fundamentalisten bestuurd wordt?

Dixie
14 juni 2012, 20:45
Net alsof dat zij buiten de Syriesche grenzen en buiten de territoriale wateren niet voor een wapenembargo konden zorgen.


:lol: hilarisch die naïviteit...

Dixie
14 juni 2012, 20:52
Ik ben me gewoon aan het afvragen of het zo goed is als Assad verdreven wordt. Het is waar dat hij op zijn allerminst geen schattebout is, maar is het zoveel beter als Syrië door een stel fundamentalisten bestuurd wordt?

ach laten we ineens 3/4 van de Syrische bevolking door Assad laten afslachten probleem opgelost :roll:

Lof der Zotheid
14 juni 2012, 21:32
ach laten we ineens 3/4 van de Syrische bevolking door Assad laten afslachten probleem opgelost :roll:

De fundamentalisten die zijn plaats willen innemen zijn geen fluit zachtaardiger...

Antoon
14 juni 2012, 22:32
De fundamentalisten die zijn plaats willen innemen zijn geen fluit zachtaardiger...

Kan zijn, het is een serieus risico.

Maar de dagdagelijkse massaslachtingen van Assad zijn een feit. Laten we dan toch eerst zien dat dit ophoudt.

Dixie
14 juni 2012, 22:36
De fundamentalisten die zijn plaats willen innemen zijn geen fluit zachtaardiger...

welke fundementalisten die 3/4 van de bevolking :roll:

Lof der Zotheid
17 juni 2012, 19:01
Kan zijn, het is een serieus risico.

Maar de dagdagelijkse massaslachtingen van Assad zijn een feit. Laten we dan toch eerst zien dat dit ophoudt.

Ik zal eens een paar héél krasse opmerkingen maken: zou het kunnen, dat als er geen opstand was geweest er ook geen massaslachting was geweest? En zou het kunnen, dat als er opstanden zouden uitbreken tegen het nieuwe (naar alle waarschijnlijkheid moslimfundamentalistische) regime, dat dat even bloedig zou worden neergeslagen? Want dan komde van de regen in de drup. En tot slot: zou het kunnen dat een seculiere dictatuur voor het Westen in het algemeen, en speciaal voor de regio (en de bevolking van het land zelf) zekerder is dat een religieuze dictatuur? Allemaal gedachten die me zo door het hoofd schieten.

Lof der Zotheid
17 juni 2012, 19:02
welke fundementalisten die 3/4 van de bevolking :roll:

Nee, slimmeke, de zelfbenoemde oppositie. Lees het nieuws en informeer uzelf.

Inno
17 juni 2012, 19:57
Assad is veel beter dan zij die zijn plaats willen. Dat is zo van ieder arabisch land die zogezegd vrij werd tijdens de arabische lente.

Bolleke Wol
18 juni 2012, 11:04
welke fundementalisten die 3/4 van de bevolking :roll:

Geef eens relevante bewijzen dat het hier gaat om 3/4de van de bevolking?

Bolleke Wol
18 juni 2012, 11:04
Laatste vaststelling ; het is een burgeroorlog.
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_economie_internationaal/Syrie_in_burgeroorlog.9202984-3143.art?ckc=1

En wat hebben de Verenigde naties en Europa gedaan om al die doden in leven te houden ?
Nada !
De schuld ligt bij Rusland en China zeggen zij...
Net alsof dat zij buiten de Syriesche grenzen en buiten de territoriale wateren niet voor een wapenembargo konden zorgen.
Zou de belangstelling van Rusland en China nog zo groot geweest zijn als zij niet meer kunnen leveren ?
Wie zegt dat zij een wapenembargo hadden kunnen weigeren ?

Pak uw koffers en ga naar ginder om het goede voorbeeld te geven.

Op uw eigen kosten weliswaar.

julian
18 juni 2012, 16:41
Ik zal eens een paar héél krasse opmerkingen maken: zou het kunnen, dat als er geen opstand was geweest er ook geen massaslachting was geweest? En zou het kunnen, dat als er opstanden zouden uitbreken tegen het nieuwe (naar alle waarschijnlijkheid moslimfundamentalistische) regime, dat dat even bloedig zou worden neergeslagen? Want dan komde van de regen in de drup. En tot slot: zou het kunnen dat een seculiere dictatuur voor het Westen in het algemeen, en speciaal voor de regio (en de bevolking van het land zelf) zekerder is dat een religieuze dictatuur? Allemaal gedachten die me zo door het hoofd schieten.

Heel flauwe verdediging van het aanblijven van Assad.

Lof der Zotheid
19 juni 2012, 21:24
Heel flauwe verdediging van het aanblijven van Assad.

Gelieve uw zinneke met argumenten te staven. Met one-liners is 't nie gedaan.

Raven
19 juni 2012, 21:53
Lap, nog zo ene.

Als Assad moordt is het de schuld van het Westen en de VS.
Als Assad verdreven wordt is het de schuld van het Westen en de VS
Als Assad blijft is het de schuld van het Westen en de VS
Als Assad in een burgeroorlog verzeilt is het de schuld van het Westen en de VS.

pfff.

²