PDA

View Full Version : op en top belgisch: het bord dat u een zware overtreding doet doen...


brother paul
20 juni 2012, 16:29
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120620_192http://1.standaardcdn.be/Assets/Images_Upload/2012/06/20/03350650.jpg.h380.jpg

kelt
20 juni 2012, 17:04
Fietsers en Automobilisten gelijk,we willen MINDER reglementjes,beslist MINDER bordjes en een infrastruktuur die met "gezond verstand" en niet met de "luim van de dag" aangepast wordt.Zelfs fietser kelt komt in zijn regio(Zuid West Vlaanderen)ook al ...euh..."fietsmaatregelen" tegen waarvan hij denkt "what the f*ck..wie VERZINT nu zoiets :roll:

En nu hebben we dus politici die willens nillens de wet overtreden en een maatregel willen opleggen die weggebruikers tot onwettelijkheid dwingt...8O

Als binnenkort,en nav het volgen van dat bord, een verhakkeld lichaam in een ziekenhuis binnengevoerd wordt, dan gaan de poppen aan het dansen ..

BESEFT men dat daar wel? :-(

edwin2
20 juni 2012, 19:13
Best wel leuk, ik zal er rekening mee gaan houden....:-)

Jan van den Berghe
20 juni 2012, 23:00
Alhoewel ik voorstander ben van het systeem, begrijp ik niet dat men het invoert zonder de wegreglementering aan te passen. Nu is het immers in volledige tegenspraak met onze wegcode: borden staan lager in rang dan de verkeerslichten.

Zwitser
21 juni 2012, 05:31
Alhoewel ik voorstander ben van het systeem, begrijp ik niet dat men het invoert zonder de wegreglementering aan te passen. Nu is het immers in volledige tegenspraak met onze wegcode: borden staan lager in rang dan de verkeerslichten.

Ik snap ook niet waarom met niet gewoon een extra licht voor fietsers monteert dat permanent groen is. Daar is geen wijziging van het reglement voor nodig, en het wordt zonder problemen door iedereen begrepen.

kameleon
21 juni 2012, 09:02
Het lijkt een bordje na de aankomst van een Tour-etappe waarmee de gele trui-drager weet welke weg hij tot het podium moet volgen.

metten
21 juni 2012, 10:54
Als iemand de aanwijzingen van dat onwettig bord volgt en de federale wegpolitie zet hem/haar "den boek" op kan hij/zij zich nog aan een ferme boete verwachten als het parket niet mee wil. Trouwens: een onwettig verkeersbord (laten) plaatsen door de beheerder van de openbare weg is dat niet strafbaar?

kelt
22 juni 2012, 20:40
Het lijkt een bordje na de aankomst van een Tour-etappe waarmee de gele trui-drager weet welke weg hij tot het podium moet volgen.

Of het zou ook kunnen geinterpreteerd worden als "tijdrijders rechts afslaan" :twisted:

Raven
23 juni 2012, 08:14
Dat bord is een poging om een creatieve oplossing te vinden voor het ongelooflijk complexe mobiliteitsprobleem.

Maar dit land moet het niet hebben van creativiteit; hier zijn de regeltjes niet slechts een middel, maar het doel.