PDA

View Full Version : Vraag het aan mij.


Pagina's : 1 [2]

Munglik
10 augustus 2012, 23:15
Heb je na het middelbaar een ander 'persona' aangenomen (t.o.v. medestudenten)?

Hoe bedoel je?

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:15
Koenraad en SDX, kan je dat niet per PB doen?Nee.

SDX
10 augustus 2012, 23:16
Koenraad en SDX, kan je dat niet per PB doen?

W�*t, ik heb helemaal niks met KN, ik gaf gewoon 'n antwoord...mag dat niet meer, dan zal ik hem negeren.

Munglik
10 augustus 2012, 23:16
Nee.

Ok dan.

Nietzsche
10 augustus 2012, 23:17
Lust jij bier?

Munglik
10 augustus 2012, 23:18
Lust jij bier?

Ik verkies wijn.

Nietzsche
10 augustus 2012, 23:19
Ik verkies wijn.

Homo.:-D

SDX
10 augustus 2012, 23:20
Waarom dan zo chagrijnig?
Je vertoont zelf pestgedrag en uit hier regelmatig racisme in een sausje van Islamkritiek.

Je ziet hier echter constant jezelf op te hemelen als dé incarnatie van goedheid.

Ik zal je nog 1 X van antwoord dienen.

Wat dat 'racisme' betreft, islam ìs geen ras, ik mag en zal en kan ertegen ageren.

Wat dat andere, eerdere betreft, dat verhaal wat ik je net zei, over weerbaarheid enzo;

In de lagere school was mijn beste vriendinnetje 'n Congolees meisje, werd aan de lopende band gepest, ìk was de enige die 't steeds voor haar opnam!

Nu gij!

Munglik
10 augustus 2012, 23:20
Homo.:-D

Ik ben er gewoon nooit mee begonnen.

SDX
10 augustus 2012, 23:20
Nee.

Nee?


Manmanman...

Nietzsche
10 augustus 2012, 23:21
Ik ben er gewoon nooit mee begonnen.

Het was grappig bedoeld eh.;-)

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:21
Nee?


Manmanman...
Bericht #227.

Munglik
10 augustus 2012, 23:21
Het was grappig bedoeld eh.;-)

Weet ik wel. :-)

Nietzsche
10 augustus 2012, 23:22
Ben/was jij een moeders of een vaderskindje?

Munglik
10 augustus 2012, 23:24
Ben/was jij een moeders of een vaderskindje?

Mijn vader verdient vrij veel. Mijn moeder kon daardoor thuisblijven.

SDX
10 augustus 2012, 23:24
Bericht #227.

Kijk jongen;

Als iemand tegen mij in de aanval gaat, kaats ik terug, ik ga er vanuit dat degene die over 'emmers' begint, tegen die bots kan, zou moeten kunnen!

Zo ben ik, no hard feelings, als ik op "Zet uit" klik, is 't er niet meer.

Nu die 'Nee' PM lezen. :-P

Demper
10 augustus 2012, 23:25
Nee, maar je kan er juist wel sterker door worden, weerbaarder, maar dan niet na jaren van pesten, enkel als vroeg ingegrepen wordt?

Meer op je hoede zijn?

Als ik naar mijn broer kijk, is dat niet echt van toepassing.

Visjnu
10 augustus 2012, 23:25
Hoe bedoel je?

Voor elke sociale omgeving (bvb. de school) hebben wij een bepaalde manier waarop we ons gedragen en heerst er ook een bepaald verwachtingspatroon hiervan. Dit is onze 'persona', de rol die we spelen.

Het lijkt mij dat veel mensen het heel bevrijdend vinden om na het afstuderen in een nieuwe omgeving terecht te komen waarin ze hun 'persona' opnieuw kunnen herdefinieren. Na 3 maanden vakantie is dan plots veel van hun karakteristiek (of zelfs excentriek) gedrag verdwenen.

SDX
10 augustus 2012, 23:26
Als ik naar mijn broer kijk, is dat niet echt van toepassing.

Had jij niets kunnen doen?

Munglik
10 augustus 2012, 23:26
Het doet eigenlijk wel deugd om dat allemaal eens neer te schrijven.

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:28
Ik zal je nog 1 X van antwoord dienen.De eerste keer. Bericht #227.

Wat dat andere, eerdere betreft, dat verhaal wat ik je net zei, over weerbaarheid enzo;

In de lagere school was mijn beste vriendinnetje 'n Congolees meisje, werd aan de lopende band gepest, ìk was de enige die 't steeds voor haar opnam!Is dat alles?

Nu gij!Ik ben zelf gepest geweest, en heb me weerbaar gemaakt in het middelbaar. Ik ben in beken geduwd, men heeft mij trachten te verdrinken (en het is bijna gelukt), men heeft mij gestoken met messen, men heeft met een dozijn mensen tegelijk basketballen naar me gesmeten, wekelijks bloedneuzen geslagen (ik heb nu nog steeds een zwakke neus), meermaals mijn handen verbrand aan warm water dat ze over me kapten, ... Ik heb uiteindelijk in het middelbaar mijn pestkoppen fysiek bedreigd na al dat klefferig gedoe van de begeleiders, en heb daarvoor met plezier strafstudie gekregen. Daarna ook andere pestkoppen. Ook na school teruggevochten. Ik heb me weerbaar opgesteld, maar ik draag er nog steeds de gevolgen van. Daar sprak ik over.

Ondertussen was er al jaren zo'n antipestgroep op school, waar de pestkoppen zelf bijzaten.

Munglik
10 augustus 2012, 23:29
Voor elke sociale omgeving (bvb. de school) hebben wij een bepaalde manier waarop we ons gedragen en heerst er ook een bepaald verwachtingspatroon hiervan. Dit is onze 'persona', de rol die we spelen.

Het lijkt mij dat veel mensen het heel bevrijdend vinden om na het afstuderen in een nieuwe omgeving terecht te komen waarin ze hun 'persona' opnieuw kunnen herdefinieren. Na 3 maanden vakantie is dan plots veel van hun karakteristiek (of zelfs excentriek) gedrag verdwenen.

Ik ben me de laatste tijd wat actiever beginnen gedragen. Creatieve dingen als schilderen en schrijven spreken me ook meer aan. Ik gedraag me wat zelfstandiger.

SDX
10 augustus 2012, 23:29
Het doet eigenlijk wel deugd om dat allemaal eens neer te schrijven.

Ik denk dat 't van je afschrijven misschien wel (kan) help(en)t?

Demper
10 augustus 2012, 23:29
Had jij niets kunnen doen?

Niet dat ik weet.
Ik kon moeilijk zijn klas binnenstormen en iedereen nen bonk geven. :-)

Munglik
10 augustus 2012, 23:30
De eerste keer. Bericht #227.

Is dat alles?

Ik ben zelf gepest geweest, en heb me weerbaar gemaakt in het middelbaar. Ik ben in beken geduwd, men heeft mij trachten te verdrinken (en het is bijna gelukt), men heeft mij gestoken met messen, men heeft met een dozijn mensen tegelijk basketballen naar me gesmeten, wekelijks bloedneuzen geslagen (ik heb nu nog steeds een zwakke neus), meermaals mijn handen verbrand aan warm water dat ze over me kapten, ... Ik heb uiteindelijk in het middelbaar mijn pestkoppen fysiek bedreigd na al dat klefferig gedoe van de begeleiders, en heb daarvoor met plezier strafstudie gekregen. Daarna ook andere pestkoppen. Ook na school teruggevochten. Ik heb me weerbaar opgesteld, maar ik draag er nog steeds de gevolgen van. Daar sprak ik over.
Heb je de school niet aangeklaagd?

Visjnu
10 augustus 2012, 23:30
In de lagere school was mijn beste vriendinnetje 'n Congolees meisje, werd aan de lopende band gepest, ìk was de enige die 't steeds voor haar opnam!

Maar dat noem ik niet 'spontaan' voor iemand opkomen. Je neemt het op voor iemand waarmee je een band hebt. Dat is juist exact wat ik eerder bedoelde. Diegene die gepest wordt gaat zelf ervoor moeten zorgen dat andere mensen banden met hun vormen, wat mensen nemen het slechts hoogst uitzonderlijk op voor mensen waar ze geen emotionele banden mee hebben.

Demper
10 augustus 2012, 23:31
De eerste keer. Bericht #227.

Is dat alles?

Ik ben zelf gepest geweest, en heb me weerbaar gemaakt in het middelbaar. Ik ben in beken geduwd, men heeft mij trachten te verdrinken (en het is bijna gelukt), men heeft mij gestoken met messen, men heeft met een dozijn mensen tegelijk basketballen naar me gesmeten, wekelijks bloedneuzen geslagen (ik heb nu nog steeds een zwakke neus), meermaals mijn handen verbrand aan warm water dat ze over me kapten, ... Ik heb uiteindelijk in het middelbaar mijn pestkoppen fysiek bedreigd na al dat klefferig gedoe van de begeleiders, en heb daarvoor met plezier strafstudie gekregen. Daarna ook andere pestkoppen. Ook na school teruggevochten. Ik heb me weerbaar opgesteld, maar ik draag er nog steeds de gevolgen van. Daar sprak ik over.

Ondertussen was er al jaren zo'n antipestgroep op school, waar de pestkoppen zelf bijzaten.

wtf :?

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:31
Heb je de school niet aangeklaagd?Dat hebben mijn ouders ooit overwogen.

Munglik
10 augustus 2012, 23:31
Ik denk dat 't van je afschrijven misschien wel (kan) help(en)t?

Het helpt om 'the big picture' beter te zien.

SDX
10 augustus 2012, 23:32
De eerste keer. Bericht #227.

Is dat alles?
Ik nam 't voor haar op, noem me geen racist asjeblieft, want je weet niet wat je zegt.
Religie/ideologie is geen ras.
Ik ben zelf gepest geweest, en heb me weerbaar gemaakt in het middelbaar. Ik ben in beken geduwd, men heeft mij trachten te verdrinken (en het is bijna gelukt), men heeft mij gestoken met messen, men heeft met een dozijn mensen tegelijk basketballen naar me gesmeten, wekelijks bloedneuzen geslagen (ik heb nu nog steeds een zwakke neus), meermaals mijn handen verbrand aan warm water dat ze over me kapten, ... Ik heb uiteindelijk in het middelbaar mijn pestkoppen fysiek bedreigd na al dat klefferig gedoe van de begeleiders, en heb daarvoor met plezier strafstudie gekregen. Daarna ook andere pestkoppen. Ook na school teruggevochten. Ik heb me weerbaar opgesteld, maar ik draag er nog steeds de gevolgen van. Daar sprak ik over.
8O :cry:
Dan zou ik voor jou hetzelfde doen als voor haar, en wat ik voor Munglik zou gedaan hebben.

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:32
wtf :?Ik was nog niet het ergste geval, hoor. Er zijn leerlingen (én leerkrachten) het ziekenhuis in geslagen door één pestkop. Toen wij uiteindelijk in een gevecht waren verwikkeld zijn de leraren L.O. gelukkig op tijd tussen beiden gekomen.

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:34
8O :cry:
Dan zou ik voor jou hetzelfde doen als voor haar, en wat ik voor Munglik zou gedaan hebben.
Je sprak zo luchtig over weerbaar zijn, dat deed me pijn. Ik draag er nog steeds de gevolgen van mee. Korte aandachtsspanne en woedeaanvallen.

Ik zou zelf mijn kinderen meteen thuisonderricht geven mochten ze hetzelfde meemaken, om al dat leed te vermijden. Beter voorkomen dan genezen, als het te genezen valt.

Munglik
10 augustus 2012, 23:34
Ik was nog niet het ergste geval, hoor. Er zijn leerlingen (én leerkrachten) het ziekenhuis in geslagen door één pestkop. Toen wij uiteindelijk in een gevecht waren verwikkeld zijn de leraren L.O. gelukkig op tijd tussen beiden gekomen.

Op wat voor een school zat gij?
Fysiek geweld werd tegen mij nooit gebruikt.

SDX
10 augustus 2012, 23:34
Maar dat noem ik niet 'spontaan' voor iemand opkomen. Je neemt het op voor iemand waarmee je een band hebt. Dat is juist exact wat ik eerder bedoelde. Diegene die gepest wordt gaat zelf ervoor moeten zorgen dat andere mensen banden met hun vormen, wat mensen nemen het slechts hoogst uitzonderlijk op voor mensen waar ze geen emotionele banden mee hebben.

Ze wèrd m'n allerbeste vriendinnetje nadat ik 't voor haar opnam.

Zelfs haar vader wou haar niet, want ze is opgevoed bij 'n tante, haar moeder was terug naar Congo en liet haar 2 kinderen achter, de ene werd opgevoed bij 'n zus van haar vader (hij was blank dus) en haar broertje bij 'n broer en schoonzus van hun vader.

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:35
Op wat voor een school zat gij?
Fysiek geweld werd tegen mij nooit gebruikt.
Een katholieke dorpsschool.

SDX
10 augustus 2012, 23:36
Je sprak zo luchtig over weerbaar zijn, dat deed me pijn. Ik draag er nog steeds de gevolgen van mee. Korte aandachtsspanne en woedeaanvallen.

Ik zou zelf mijn kinderen meteen thuisonderricht geven mochten ze hetzelfde meemaken, om al dat leed te vermijden. Beter voorkomen dan genezen, als het te genezen valt.

't Spijt me als ik je gekwetst heb, dat was nooit m'n bedoeling, ik zal nooit iemand met opzet pijn doen die mij niets misdaan heeft.

Maar ik kon niet weten wat je allemaal achter de kiezen hebt. :cry:

Munglik
10 augustus 2012, 23:37
Een katholieke dorpsschool.

Ik ook.

Het was wel een vrij 'seuterige' school. Ze konden namelijk mensen weigeren waardoor extreme gevallen snel verwijderd werden.

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:37
Maar bon, we hadden gewoon een aantal randgevallen. In het lager een probleemkind dat uiteindelijk geschorst werd en in het middelbaar die éne pestkop die niet geschorst werd, ondanks zijn aanval op een leerkracht.

Munglik
10 augustus 2012, 23:41
Ik heb wel eens overwegen om leerkracht te worden maar ik vrees dat ik psychologische oorlogsvoering zou toepassen op pesters. :|

Demper
10 augustus 2012, 23:42
Ik was nog niet het ergste geval, hoor. Er zijn leerlingen (én leerkrachten) het ziekenhuis in geslagen door één pestkop. Toen wij uiteindelijk in een gevecht waren verwikkeld zijn de leraren L.O. gelukkig op tijd tussen beiden gekomen.

Was dat een erg multiculturele school?

Munglik
10 augustus 2012, 23:43
Een katholieke dorpsschool.

Was dat een erg multiculturele school?

Onwaarschijnlijk.

Demper
10 augustus 2012, 23:43
Ik draag er nog steeds de gevolgen van mee. Korte aandachtsspanne en woedeaanvallen.


Daar heeft mijn broer ook last van.

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:43
Ik heb wel eens overwegen om leerkracht te worden maar ik vrees dat ik psychologische oorlogsvoering zou toepassen op pesters. :|
Ik kon als jong kind erg vlot en duidelijk spreken. Na een schooltijd van stilzwijgen spreek ik erg binnensmonds, zelfs soms stotterende tikjes.Daarom dat ik geen leerkracht wordt. :-)

SDX
10 augustus 2012, 23:44
Niet dat ik weet.
Ik kon moeilijk zijn klas binnenstormen en iedereen nen bonk geven. :-)

Die pestertjes eens 'apart' nemen?

Munglik
10 augustus 2012, 23:45
Ik kon als jong kind erg vlot en duidelijk spreken. Na een schooltijd van stilzwijgen spreek ik erg binnensmonds, zelfs soms stotterende tikjes.Daarom dat ik geen leerkracht wordt. :-)

Je bent nu toch wel gelukkiger, hoop ik?

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:45
Onwaarschijnlijk.Enkele uit het buitenland geadopteerde kinderen, dat was het zo'n beetje.

Demper
10 augustus 2012, 23:45
Die pestertjes eens 'apart' nemen?

Ge kunt die kereltjes geen pak slaag verkopen als de school weet heeft van het probleem en "naar een oplossing aan het zoeken is".

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:46
Je bent nu toch wel gelukkiger, hoop ik?Oh, zeker. Universiteit geeft een stuk meer vrijheid.

Munglik
10 augustus 2012, 23:46
Ik kon als jong kind erg vlot en duidelijk spreken. Na een schooltijd van stilzwijgen spreek ik erg binnensmonds, zelfs soms stotterende tikjes.Daarom dat ik geen leerkracht wordt. :-)

Ik heb altijd al heel zacht gesproken.

Demper
10 augustus 2012, 23:46
Onwaarschijnlijk.

Enkele uit het buitenland geadopteerde kinderen, dat was het zo'n beetje.

:-D

Ik wist het.

Munglik
10 augustus 2012, 23:46
Oh, zeker. Universiteit geeft een stuk meer vrijheid.

Laat ons hopen.

SDX
10 augustus 2012, 23:47
Ge kunt die kereltjes geen pak slaag verkopen als de school weet heeft van het probleem en "naar een oplossing aan het zoeken is".

Hoe l�*ng hebben ze naar 'n oplossing moeten zoeken? :|

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:48
:-D

Ik wist het.Enkel Aziaten. Geen Arabieren of Turken. ;-)

Demper
10 augustus 2012, 23:49
Hoe l�*ng hebben ze naar 'n oplossing moeten zoeken? :|

Als het van hen afhing, waren ze nu nog bezig.

Munglik
10 augustus 2012, 23:49
Enkel Aziaten. Geen Arabieren of Turken. ;-)

Weet je nu eigenlijk nog iets van wat je pesters doen?

Demper
10 augustus 2012, 23:49
Enkel Aziaten. Geen Arabieren of Turken. ;-)

Dan nog :-D

Visjnu
10 augustus 2012, 23:50
Laat ons hopen.

Sorry, misschien heb ik het ergens gemist en 16 pagina's is wat veel om terug te doorzoeken maar: ben jij dan net afgestudeerd?

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:51
Weet je nu eigenlijk nog iets van wat je pesters doen?Mijn pester uit het lager onderwijs is een kleffe homo geworden. De erg agressieve pester uit het middelbaar (daar ik vooral onrechtstreeks mee in contact kwam) zit er nog steeds (meermaals blijven zitten). De anderen waren uit hogere jaren, heb nooit hun namen geleerd.

SDX
10 augustus 2012, 23:51
Als het van hen afhing, waren ze nu nog bezig.

Hoe is 't dan afgelopen, of is 't nooit gestopt?

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:51
Dan nog :-DZe zijn erg vriendelijk.

Munglik
10 augustus 2012, 23:51
Sorry, misschien heb ik het ergens gemist en 16 pagina's is wat veel om terug te doorzoeken maar: ben jij dan net afgestudeerd?

Het was niet echt mijn bedoeling om dat duidelijk te maken, maar soit.

Nietzsche
10 augustus 2012, 23:51
Je sprak zo luchtig over weerbaar zijn, dat deed me pijn. Ik draag er nog steeds de gevolgen van mee. Korte aandachtsspanne en woedeaanvallen.

Ik zou zelf mijn kinderen meteen thuisonderricht geven mochten ze hetzelfde meemaken, om al dat leed te vermijden. Beter voorkomen dan genezen, als het te genezen valt.

Ik vind het ergens onverantwoordelijk om aan kinderen te beginnen, als je zelf erg gepest bent.

De kans dat je kinderen gepest gaan worden, is veel groter.

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:52
Het was niet echt mijn bedoeling om dat duidelijk te maken, maar soit.Probeer wel wat gestructureerd te blijven. Ik heb ietsjes te veel genoten van mijn vrijheid en zit nu met een kleine tweede zit. ;-)

Demper
10 augustus 2012, 23:52
Hoe is 't dan afgelopen, of is 't nooit gestopt?

Hij is gestopt met studeren en heeft dus geen diploma.

Munglik
10 augustus 2012, 23:52
Ik vind het ergens onverantwoordelijk om aan kinderen te beginnen, als je zelf erg gepest bent.

De kans dat je kinderen gepest gaan worden, is veel groter.

Je begeeft je op glad ijs.

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:53
Ik vind het ergens onverantwoordelijk om aan kinderen te beginnen, als je zelf erg gepest bent.

De kans dat je kinderen gepest gaan worden, is veel groter.Ik vraag me eerder af wat ik zou aanvangen met kinderen die pestkoppen blijken te zijn. :?

Demper
10 augustus 2012, 23:55
Je begeeft je op glad ijs.

Ach, gewoon een arrogante hollander.
Kaaskoppen. Je ruikt ze van ver.

Nietzsche
10 augustus 2012, 23:55
Je begeeft je op glad ijs.

Ik weet het, maar wat maakt dat uit?

Het risico is groter, dus ik vind het ergens onverantwoordelijk.

Nietzsche
10 augustus 2012, 23:55
Ik vraag me eerder af wat ik zou aanvangen met kinderen die pestkoppen blijken te zijn. :?

Dat is ook weer zo, maar je snapt wat ik bedoel.;-)

Nietzsche
10 augustus 2012, 23:56
Ach, gewoon een arrogante hollander.
Kaaskoppen. Je ruikt ze van ver.

LOL?

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:56
Ik weet het, maar wat maakt dat uit?

Het risico is groter, dus ik vind het ergens onverantwoordelijk.Ik denk dat ik vooral sneller zou opteren voor alternatief onderwijs. Privéonderwijs of thuisonderwijs, bijvoorbeeld, indien ik de middelen dan heb.

Koenraad Noël
10 augustus 2012, 23:57
Dat is ook weer zo, maar je snapt wat ik bedoel.;-)Ik begrijp wat je zeggen wilt, maar ik ga niet akkoord.

Munglik
10 augustus 2012, 23:58
Ik weet het, maar wat maakt dat uit?

Het risico is groter, dus ik vind het ergens onverantwoordelijk.

Ieder moet dat voor zichzelf uitmaken.

Ik heb het probleem dat ik heel liberalistisch ben maar gewoon geen vertrouwen heb in de mensheid.

Demper
10 augustus 2012, 23:58
LOL?

200gr jonge kaas

Nietzsche
10 augustus 2012, 23:58
Ik denk dat ik vooral sneller zou opteren voor alternatief onderwijs. Privéonderwijs of thuisonderwijs, bijvoorbeeld, indien ik de middelen dan heb.


Waarom uberhaupt aan kinderen beginnen, als het risico veel groter is?

Het gaat om het kind eh.

Nietzsche
10 augustus 2012, 23:59
Ieder moet dat voor zichzelf uitmaken.

Ik heb het probleem dat ik heel liberalistisch ben maar gewoon geen vertrouwen heb in de mensheid.

Het gaat om het kind, niet om de mensen met een kinderwens.

Visjnu
11 augustus 2012, 00:00
Het was niet echt mijn bedoeling om dat duidelijk te maken, maar soit.

Ben je je erg bewust over wat je van persoonlijke gegevens hier op het forum (of Internet in het algemeen) post?

Verder nog een tip waarmee je mag doen wat je wil: De eerste weken geven de verschillende studentenverenigingen vaak gratis vatjes enzovoort. Dat is een ideale gelegenheid om te ontdekken of het met een van die groepen misschien 'klikt'. ;)

Koenraad Noël
11 augustus 2012, 00:00
Waarom uberhaupt aan kinderen beginnen, als het risico veel groter is?

Het gaat om het kind eh.Dan kan beter niemand meer aan kinderen beginnen.

Munglik
11 augustus 2012, 00:01
Het gaat om het kind, niet om de mensen met een kinderwens.

Als de nood het hoogst is, is de rechtbank nabij.
Als het kind dan opgroeit tot een elitair iemand, so be it.

Nietzsche
11 augustus 2012, 00:03
Dan kan beter niemand meer aan kinderen beginnen.

Dat is overdreven, maar ik vind dat mensen daar inderdaad veel meer over mogen nadenken.

Heel veel dingen liggen nu eenmaal genetisch vast, zo ook of je kind weerbaar is ja of nee.

Munglik
11 augustus 2012, 00:03
Ben je je erg bewust over wat je van persoonlijke gegevens hier op het forum (of Internet in het algemeen) post?

Verder nog een tip waarmee je mag doen wat je wil: De eerste weken geven de verschillende studentenverenigingen vaak gratis vatjes enzovoort. Dat is een ideale gelegenheid om te ontdekken of het met een van die groepen misschien 'klikt'. ;)

Ik weet welke informatie er op het internet staat. De kans dat iemand die ik ken op deze website komt is vrij klein.

Koenraad Noël
11 augustus 2012, 00:04
Als de nood het hoogst is, is de rechtbank nabij.
Als het kind dan opgroeit tot een elitair iemand, so be it.Kun je wat afbotten met good ol' catholic guilt. ;-)

Ik heb zelf veel steun gevonden in religie, mijn religiositeit is vooral toen mijn problemen verminderden afgenomen, waar ik me toch wel wat voor schaam.

Munglik
11 augustus 2012, 00:05
Dat is overdreven, maar ik vind dat mensen daar inderdaad veel meer over mogen nadenken.

Heel veel dingen liggen nu eenmaal genetisch vast, zo ook of je kind weerbaar is ja of nee.

Zou je jezelf aan de rechterkant van politieke spectrum plaatsen?

Nietzsche
11 augustus 2012, 00:05
Als de nood het hoogst is, is de rechtbank nabij.
Als het kind dan opgroeit tot een elitair iemand, so be it.

Het gaat dus niet om het kind, maar enkel en alleen om de mensen met een kinderwens/om jezelf dus. Ik vind dat jij meer weg hebt van Ayn Rands , dan jezelf graag zou willen.

Demper
11 augustus 2012, 00:05
Zou je jezelf aan de rechterkant van politieke spectrum plaatsen?

Hij is gewoon aan het trollen. :-D

Nietzsche
11 augustus 2012, 00:06
Zou je jezelf aan de rechterkant van politieke spectrum plaatsen?

Ja.

Nietzsche
11 augustus 2012, 00:06
Hij is gewoon aan het trollen. :-D

Nee jochie, ga jij nog maar hopen dat een allochtoon op het vliegtuig wordt gezet.

Demper
11 augustus 2012, 00:07
Nee jochie, ga jij nog maar hopen dat een allochtoon op het vliegtuig wordt gezet.

Dat doe ik! :-D

SDX
11 augustus 2012, 00:08
Het gaat dus niet om het kind, maar enkel en alleen om de mensen met een kinderwens/om jezelf dus. Ik vind dat jij meer weg hebt van Ayn Rands , dan jezelf graag zou willen.

Ik denk dat iedereen meer van Ayn Rand in zich heeft dan ze graag zouden willen (toegeven).

Munglik
11 augustus 2012, 00:08
Kun je wat afbotten met good ol' catholic guilt. ;-)

Ik heb zelf veel steun gevonden in religie, mijn religiositeit is vooral toen mijn problemen verminderden afgenomen, waar ik me toch wel wat voor schaam.

Ik heb nooit echt geloofd. De rituelen deed ik wel maar ik legde nooit de connectie. Ik vind het gewoon onmogelijk te geloven. :?

Nietzsche
11 augustus 2012, 00:09
Ik denk dat iedereen meer van Ayn Rand in zich heeft dan ze graag zouden willen (toegeven).

Misschien.

Munglik
11 augustus 2012, 00:10
Het gaat dus niet om het kind, maar enkel en alleen om de mensen met een kinderwens/om jezelf dus. Ik vind dat jij meer weg hebt van Ayn Rands , dan jezelf graag zou willen.

Ik geloof niet in je premisse dat 'weerbaarheid' genetisch is.

Nietzsche
11 augustus 2012, 00:11
Ik geloof niet in je premisse dat 'weerbaarheid' genetisch is.

Het is geen kwestie van geloven, lees er anders zelf wat wetenschappelijke dingen op na.

Het is een stuk genuanceerder dan dit eh, dat ontken ik nergens.

SDX
11 augustus 2012, 00:13
Ik geloof niet in je premisse dat 'weerbaarheid' genetisch is.

In plantkunde en veeteelt is weerbaarheid wel genetisch, maar dat is dan 'n ander soort 'weerbaarheid'.

Munglik
11 augustus 2012, 00:14
In plantkunde en veeteelt is weerbaarheid wel genetisch, maar dat is dan 'n ander soort 'weerbaarheid'.

Inderdaad.

Visjnu
11 augustus 2012, 00:18
Het is geen kwestie van geloven, lees er anders zelf wat wetenschappelijke dingen op na.

Het is een stuk genuanceerder dan dit eh, dat ontken ik nergens.

Dat neigt toch sterk naar scientisme.

Munglik
11 augustus 2012, 00:18
Ik denk dat iedereen meer van Ayn Rand in zich heeft dan ze graag zouden willen (toegeven).

Ik schaam me er tenminste voor.

Nietzsche
11 augustus 2012, 00:20
Dat neigt toch sterk naar scientisme.

Hoezo dat?

Koenraad Noël
11 augustus 2012, 00:20
Ik schaam me er tenminste voor.Ik vond Voskhods resultaat op die ene test het meest beschamende, gezien zijn aversie van Thomisme. :-D

SDX
11 augustus 2012, 00:21
Ik schaam me er tenminste voor.

:-D

Schaam je nooit, is nergens goed voor, da's 'n goeie raad, niet slecht bedoeld.

Munglik
11 augustus 2012, 00:23
Ik vond Voskhods resultaat op die ene test het meest beschamende, gezien zijn aversie van Thomisme. :-D

Wat vind jij trouwens van Hobbes?

Koenraad Noël
11 augustus 2012, 00:24
Het is geen kwestie van geloven, lees er anders zelf wat wetenschappelijke dingen op na.

Het is een stuk genuanceerder dan dit eh, dat ontken ik nergens.
Gebrek aan weerbaarheid is trouwens niet altijd het probleem hoor. Vaak zijn het uiterlijkheden (ros haar, dik zijn, een bril, ...).

Koenraad Noël
11 augustus 2012, 00:26
Wat vind jij trouwens van Hobbes?Hij had wel ergens een punt als ik aan de ruwe lijnen denk. Heb het nooit erg diepgaand bekeken.

Nietzsche
11 augustus 2012, 00:26
Gebrek aan weerbaarheid is trouwens niet altijd het probleem hoor. Vaak zijn het uiterlijkheden (ros haar, dik zijn, een bril, ...).

Iemand wordt vaak gepest om zijn uiterljk, maar de persoonlijkheid van het slachtoffer is vaak de oorzaak.

Een dik en lelijk iemand die voor zichzelf opkomt, en erg weerbaar is wordt echt niet gepest hoor. Pesters zijn net roofdieren.

Koenraad Noël
11 augustus 2012, 00:28
Een dik en lelijk iemand die voor zichzelf opkomt, en erg weerbaar is wordt echt niet gepest hoor. Pesters zijn net roofdieren.Voor jezelf opkomen is niet altijd genoeg, hoor.

Munglik
11 augustus 2012, 00:29
Iemand wordt vaak gepest om zijn uiterljk, maar de persoonlijkheid van het slachtoffer is vaak de oorzaak.

Een dik en lelijk iemand die voor zichzelf opkomt, en erg weerbaar is wordt echt niet gepest hoor. Pesters zijn net roofdieren.

Hoe zou je jezelf klasseren.

Восход-1
11 augustus 2012, 00:29
Als de nood het hoogst is, is de rechtbank nabij.
Als het kind dan opgroeit tot een elitair iemand, so be it.

Dura lex sed lex!

Munglik
11 augustus 2012, 00:29
Iemand wordt vaak gepest om zijn uiterljk, maar de persoonlijkheid van het slachtoffer is vaak de oorzaak.

Een dik en lelijk iemand die voor zichzelf opkomt, en erg weerbaar is wordt echt niet gepest hoor. Pesters zijn net roofdieren.

Hoe zou je jezelf klasseren?

SDX
11 augustus 2012, 00:30
Iemand wordt vaak gepest om zijn uiterljk, maar de persoonlijkheid van het slachtoffer is vaak de oorzaak.

Een dik en lelijk iemand die voor zichzelf opkomt, en erg weerbaar is wordt echt niet gepest hoor. Pesters zijn net roofdieren.

Pesters zìjn roofdieren, ze zoeken hun prooi uit, eerst waarschijnlijk op uiterlijk, maar indien dit niet lukt, zoeken ze de minst weerbare, de zwakke(re).

Sorry op voorhand als ik hier iemand mee kwets, nogmaals; dat is niet mijn bedoeling.

Munglik
11 augustus 2012, 00:30
Dura lex sed lex!

Een gegeven paard kijkt men niet in de bek.

Koenraad Noël
11 augustus 2012, 00:30
Dura lex sed lex!A wild Восход-1 appears.

Восход-1
11 augustus 2012, 00:32
De eerste keer. Bericht #227.

Is dat alles?

Ik ben zelf gepest geweest, en heb me weerbaar gemaakt in het middelbaar. Ik ben in beken geduwd, men heeft mij trachten te verdrinken (en het is bijna gelukt), men heeft mij gestoken met messen, men heeft met een dozijn mensen tegelijk basketballen naar me gesmeten, wekelijks bloedneuzen geslagen (ik heb nu nog steeds een zwakke neus), meermaals mijn handen verbrand aan warm water dat ze over me kapten, ... Ik heb uiteindelijk in het middelbaar mijn pestkoppen fysiek bedreigd na al dat klefferig gedoe van de begeleiders, en heb daarvoor met plezier strafstudie gekregen. Daarna ook andere pestkoppen. Ook na school teruggevochten. Ik heb me weerbaar opgesteld, maar ik draag er nog steeds de gevolgen van. Daar sprak ik over.

Ondertussen was er al jaren zo'n antipestgroep op school, waar de pestkoppen zelf bijzaten.

Zo ver ging het bij ons niet. Dat is wel ver, zelfs voor schoolse pesterije.

En begeleiders en croctantes van CLB, lossen pesterijen nooit op. Een pester denkt simpelweg in termen van stoer en niet stoer. Een antipestkampanje is niet stoer, dus pakt niet.

Восход-1
11 augustus 2012, 00:34
Een gegeven paard kijkt men niet in de bek.
Equus dentum malum, sed equus!

Восход-1
11 augustus 2012, 00:35
A wild Восход-1 appears.

:-D

Nietzsche
11 augustus 2012, 00:35
Hoe zou je jezelf klasseren.

Ik ben vrij weerbaar, is dat wat je bedoeld?

Munglik
11 augustus 2012, 00:36
Equus dentum malum, sed equus!

Inderdaad.

Восход-1
11 augustus 2012, 00:36
Ik ben vrij weerbaar, is dat wat je bedoeld?

BedoelT. Ze hebben je hersenschors erafgemept bij de weerbaarheidstraining.:-P

Koenraad Noël
11 augustus 2012, 00:36
Zo ver ging het bij ons niet. Dat is wel ver, zelfs voor schoolse pesterije.De hoofdpestkoppen waren vaak van de Latijnse. Die werden door leerkrachten voorgetrokken, en zo ook hun 'lagere' aanhang. Op die éne agressieve kerel na, daar hadden de leerkracht gewoonweg schrik van.

En begeleiders en croctantes van CLB, lossen pesterijen nooit op. Een pester denkt simpelweg in termen van stoer en niet stoer. Een antipestkampanje is niet stoer, dus pakt niet.Kan het zelfs nog erger maken.

Munglik
11 augustus 2012, 00:36
Ik ben vrij weerbaar, is dat wat je bedoeld?

Heb je al eens iemand gepest?

Восход-1
11 augustus 2012, 00:40
De hoofdpestkoppen waren vaak van de Latijnse. Die werden door leerkrachten voorgetrokken, en zo ook hun 'lagere' aanhang. Op die éne agressieve kerel na, daar hadden de leerkracht gewoonweg schrik van.

Dat is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor maar zelf kan ik de dynamica van agressieve pesters vanuit de Latijnse moeilijk inzien. Nuja, ik zat op een meisjesschool. Laat mij raden: (rijker) college?



Kan het zelfs nog erger maken.


Ja, o ja.

Nietzsche
11 augustus 2012, 00:40
Heb je al eens iemand gepest?

Ja, in de eerste klas iemand met flaporen.:-D

Maar was niet heel erg of zo.

Munglik
11 augustus 2012, 00:41
Dat is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor maar zelf kan ik de dynamica van agressieve pesters vanuit de Latijnse moeilijk inzien. Nuja, ik zat op een meisjesschool. Laat mij raden: (rijker) college?





Ja, o ja.

Ben je dan een meisje?

Koenraad Noël
11 augustus 2012, 00:42
Dat is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor maar zelf kan ik de dynamica van agressieve pesters vanuit de Latijnse moeilijk inzien. Nuja, ik zat op een meisjesschool. Laat mij raden: (rijker) college?Pesters uit de Latijnse laten de BSO'ers het vuile werk doen.

Mjah, was een erg elitaire richting hier, bv. een edelmannetje dat niet al te intelligent was. De meesten stroomden weg via het watervalsysteem.

Koenraad Noël
11 augustus 2012, 00:43
Ja, in de eerste klas iemand met flaporen.:-D

Maar was niet heel erg of zo.Ik heb een broer die flaporen had. Hij is momenteel nog steeds erg gevoelig over zijn uiterlijk.

Munglik
11 augustus 2012, 00:45
Slaap wel iedereen.

Восход-1
11 augustus 2012, 00:45
Heb je al eens iemand gepest?

Ik wel. Een drol, ook Rus, die aan de leraar Duits die oprecht Russisch wou leren scheldwoorden aanleerde toen deze vroeg hoe men iets in't Russisch zegt, die kleine kinderen pestte en sloeg, die constant irritant was in de les.

Op de schoolreis in het zesde waren de kamers op hotel semi-arbitrair ingedeeld en ik zat met hem.
Heb ik mij geamuseerd zeg. Ik heb de gewoonte om drie kwartier te douchen. Aangenaam warm en kan ik nadenken en mediteren. Stonden we s'morgens op, moesten we om 9 beneden zijn. Om kwart na 8 zeg ik tegen hem "mag ik niet eerst douchen, ik ben er zo hoor".
Om 3 voor 9 kruip ik eruit, hij nog volstrekt ongewassen.

Uiteindelijk hem zo ver gekregen dat hij bij de leerkrachten was gaan klagen over mij. Ondanks dat de bewijzen (een natte matras, striemen van een als zweep gebruikte natte handdoek, ...) vrij overtuigend waren, haalden ze hun schouders op. Zeker die van Duits.

Nietzsche
11 augustus 2012, 00:45
Ik heb een broer die flaporen had. Hij is momenteel nog steeds erg gevoelig over zijn uiterlijk.

Lullig voor je broer.

Восход-1
11 augustus 2012, 00:47
Pesters uit de Latijnse laten de BSO'ers het vuile werk doen.

Mjah, was een erg elitaire richting hier, bv. een edelmannetje dat niet al te intelligent was. De meesten stroomden weg via het watervalsysteem.

Hmmm. Geheel andere dynamica. Bij ons waren de BSO'ers (zaten dan ook in een andere afdeling) hierarchisch hoger dan de ASO'ers.

Nuja, Antwerpen. Heel anders. Verhalen zoals dat van jou hoor ik enkel uit niet-Antwerpen.


Hoewel het Sint-Michielscollege Brasschaat ook gelijkaardige verhalen genereerde. Rijke, niet al te slimme maar verdomd elitaire snobkes.

Visjnu
11 augustus 2012, 01:04
Hoewel het Sint-Michielscollege Brasschaat ook gelijkaardige verhalen genereerde. Rijke, niet al te slimme maar verdomd elitaire snobkes.
Nah.

Восход-1
11 augustus 2012, 01:07
Nah.

O jawel.

Zat je ook te peuken met je Scapa-3 in't Lof op vrijdagavonden soms?

Visjnu
11 augustus 2012, 01:18
O jawel.

Zat je ook te peuken met je Scapa-3 in't Lof op vrijdagavonden soms?

Ik weet niet eens wat een Scapa-3 en een 't Lof is :-(

Maar je hebt toch overal groepjes snobs, zie den Alma. Vergelijk Sint-Michiel eens met de Jezuiten, Sint-Jan of de Dames.

Восход-1
11 augustus 2012, 01:20
Ik weet niet eens wat een Scapa-3 en een 't Lof is :-(

Maar je hebt toch overal groepjes snobs, zie den Alma. Vergelijk Sint-Michiel eens met de Jezuiten, Sint-Jan of de Dames.

Den Alma waren vroeger snobs, maar het is daarna naar johny's gegaan. Puta madre-keet.

En ik had het enkel over Noord-Antwerpen hier.

Koenraad Noël
11 augustus 2012, 08:51
Hmmm. Geheel andere dynamica. Bij ons waren de BSO'ers (zaten dan ook in een andere afdeling) hierarchisch hoger dan de ASO'ers. Onze "hiërarchie" volgde het watervalsysteem.
Latijn > Wetenschappen-wiskunde > Economie > HW > TSO > BSO

Veel BSO'ers waren trouwens begonnen in Latijn. :p

In de laatste graad was de grote pestkop zijn status kwijt door één of ander conflict dat ik nooit goed begrepen heb, en op de uitbarstingen van de gewelddadige BSO'er na was het toen vrij rustig voor mij. Drie anderen die gepest werden waren toen ook al van school (en richting) veranderd, dus ik neem aan dat een jongere garde pestkoppen de "macht" heeft gegrepen.
Nuja, Antwerpen. Heel anders. Verhalen zoals dat van jou hoor ik enkel uit niet-Antwerpen.De Kempen. En het is ook erg uitzonderlijk, als ik zo met leerkrachten sprak die er zelf gezeten hebben. Ik heb de pech gehad met een paar agressieve gevaarlijke gevallen de schooltijd te delen.

Demper
17 augustus 2012, 22:24
Wat is je mening over rijke linkse studentjes?

Munglik
17 augustus 2012, 22:31
Wat is je mening over rijke linkse studentjes?

Ik heb daar niet echt een mening over.

Munglik
17 augustus 2012, 22:38
Vanwaar die vraag?

Demper
17 augustus 2012, 22:40
Vanwaar die vraag?

Er zit hier zo een kerel op het forum en je kent hem goed... en het is niet Koen Smets. 8-)

Munglik
17 augustus 2012, 22:42
Er zit hier zo een kerel op het forum en je kent hem goed... en het is niet Koen Smets. 8-)

Ik was aan het twijfelen of je het nu over mij of hem had.

Bokkenreyder
17 augustus 2012, 22:47
Brood, kaas, chocomelk, soep, tortillas, paardenworst, 2 nectarinen en een koekske.

Lokeraar??

Munglik
17 augustus 2012, 22:50
Lokeraar??

Nope.

Demper
17 augustus 2012, 22:51
Ik was aan het twijfelen of je het nu over mij of hem had.

Ik had het niet over jou, het gaat over een jongen die onlangs een sleutelbos rijker is geworden met het geld van zijn ouders.

Munglik
17 augustus 2012, 22:53
Ik had het niet over jou, het gaat over een jongen die onlangs een sleutelbos rijker is geworden met het geld van zijn ouders.

Jaloers?

Demper
17 augustus 2012, 22:54
Jaloers?

Bijlange niet, ik heb het ook niet slecht, maar zijn houding is op alle vlakken verschrikkelijk hypocriet te noemen.

Demper
17 augustus 2012, 23:22
Gebruik je eau de toilette?

Munglik
17 augustus 2012, 23:23
Gebruik je eau de toilette?

Nee.

SDX
17 augustus 2012, 23:27
After shave (scheer je je?), deodorant?

Munglik
17 augustus 2012, 23:29
After shave (scheer je je?), deodorant?

Ik scheer me maar gebruik geen aftershave.
Deodorant gebruik ik wel.

SDX
17 augustus 2012, 23:31
Ik scheer me maar gebruik geen aftershave.
Deodorant gebruik ik wel.

Ah, welke? :)

Shampoo, douchegel, zeep?

Welke kleur haar heb je, is 't lang, kort?

Munglik
17 augustus 2012, 23:32
Ah, welke? :)

Shampoo, douchegel, zeep?

Welke kleur haar heb je, is 't lang, kort?

Ik gebruik shampoo , douchegel en zeep maar heb niet echt een vast merk.

Mijn haar is iets tussen de twee.
De kleur varieert van bruin tot zwart.

SDX
17 augustus 2012, 23:37
Ik gebruik shampoo , douchegel en zeep maar heb niet echt een vast merk.

Mijn haar is iets tussen de twee.
De kleur varieert van bruin tot zwart.

Heb je 'n bepaalde kledingstijl?

Munglik
17 augustus 2012, 23:40
Heb je 'n bepaalde kledingstijl?

Ik draag wat comfortabel is.
Meestal een t-shirt + een iets te grote jeansbroek.

SDX
17 augustus 2012, 23:42
Zijn je plannen om met fiets, trein, bus, te voet, door ('n deel van) Europa te trekken al concreet?

Munglik
17 augustus 2012, 23:44
Zijn je plannen om met fiets, trein, bus, te voet, door ('n deel van) Europa te trekken al concreet?

Het wordt iets voor de volgende vakantie, vrees ik.

SDX
17 augustus 2012, 23:45
Het wordt iets voor de volgende vakantie, vrees ik.

Jammer.

Naar welk(e) landen gaat je voorkeur uit?

Hou je van bergen, open ruimte, water (zee, meren)?

Demper
17 augustus 2012, 23:46
Make a move Munglik, she wants you. 8-)

Munglik
17 augustus 2012, 23:48
Jammer.

Naar welk(e) landen gaat je voorkeur uit?

Hou je van bergen, open ruimte, water (zee, meren)?

Bergen, bossen, riviertjes, ...

Ik hou wel van de natuur van Scandinavië. Oost-Duitsland is ook mooi.
Moest Sicilië wat minder vuil en toeristisch zijn zou het ook een topper zijn.

SDX
17 augustus 2012, 23:48
Make a move Munglik, she wants you. 8-)

annoezel manneke/pets!

Munglik is sympathiek in z'n draadje, hij straalt 'n soort rust uit.

Munglik
17 augustus 2012, 23:50
annoezel manneke/pets!

Munglik is sympathiek in z'n draadje, hij straalt 'n soort rust uit.

Dank je.

SDX
17 augustus 2012, 23:51
Bergen, bossen, riviertjes, ...

Ik hou wel van de natuur van Scandinavië. Oost-Duitsland is ook mooi.
Moest Sicilië wat minder vuil en toeristisch zijn zou het ook een topper zijn.

Na 't afronden van je studie, welke baan ambieer je?
...of ben je afgestudeerd?

(Misschien is die vraag al gesteld? Sorry dan)

Scandinavië is erg mooi, ooit 'n fjorden cruise gedaan?

Munglik
17 augustus 2012, 23:55
Na 't afronden van je studie, welke baan ambieer je?
...of ben je afgestudeerd?

(Misschien is die vraag al gesteld? Sorry dan)

Scandinavië is erg mooi, ooit 'n fjorden cruise gedaan?

Een diploma wijsbegeerte is niet echt ideaal. :-)
Als ik geen onderzoek kan doen zal ik misschien wel een leraarsdiploma halen.

Mijn ouders planden altijd zelf hun reizen, ik heb nog nooit een cruise gedaan.

SDX
18 augustus 2012, 00:00
Ik begreep dat je, indien je niet gepest was op school (sorry om dat terug op te halen), liever chemie gestudeerd had? (of was dat Koenraad, dan vergis ik me).

Je voorkeur gaat uit naar onderzoek?

Maar indien dit niet mogelijk is, zou je als leraar tewerk gesteld willen worden?

Hoe zou jij 't probleem van pesten op school aanpakken, indien dit 1 (of meerdere) van je leerlingen zou overkomen?

Demper
18 augustus 2012, 00:00
annoezel manneke/pets!

Munglik is sympathiek in z'n draadje, hij straalt 'n soort rust uit.

8-)

Pierlew.... 8-)

SDX
18 augustus 2012, 00:02
8-)

Pierlew.... 8-)

'k zien a oêk gère zuh!

Weet je nu al waar dat 'pierlewieteke' vandaan komt?

Восход-1
18 augustus 2012, 00:03
Scandinavië is erg mooi, ooit 'n fjorden cruise gedaan?

Meup.

Demper
18 augustus 2012, 00:03
'k zien a oêk gère zuh!

tenks :-)

Weet je nu al waar dat 'pierlewieteke' vandaan komt?

Ba nee gij.

Munglik
18 augustus 2012, 00:06
Ik begreep dat je, indien je niet gepest was op school (sorry om dat terug op te halen), liever chemie gestudeerd had? (of was dat Koenraad, dan vergis ik me).

Je voorkeur gaat uit naar onderzoek?

Maar indien dit niet mogelijk is, zou je als leraar tewerk gesteld willen worden?

Hoe zou jij 't probleem van pesten op school aanpakken, indien dit 1 (of meerdere) van je leerlingen zou overkomen?

Ik zou waarschijnlijk chemie gestudeerd hebben, ja. Ik heb nu gewoon niet zoveel vertrouwen in mijn kansen om te slagen in die richting.

Theorie spreekt me meer aan dan de praktijk.

Ik zou het niet weten. :|

Munglik
18 augustus 2012, 00:06
Meup.

Meup?

SDX
18 augustus 2012, 00:07
tenks :-)



Ba nee gij.

Waarom gebruik je 't dan te pas en onpas? :-P

Demper
18 augustus 2012, 00:09
Waarom gebruik je 't dan te pas en onpas? :-P

Omdat gij dat dikwijls gebruikt in topics en ik vind de combo van pierlewieteke en die emoticon schitterend :-D

SDX
18 augustus 2012, 00:10
Ik zou waarschijnlijk chemie gestudeerd hebben, ja. Ik heb nu gewoon niet zoveel vertrouwen in mijn kansen om te slagen in die richting.

Theorie spreekt me meer aan dan de praktijk.

Ik zou het niet weten. :|

Werk je bewust aan je vertrouwen, of laat je 't maar blauw/blauw?

Stel dat je ervoor komt te staan, en je weet niet hoe ermee om te gaan, 't op te lossen, zou je nog vertrouwen hebben om verder les te geven?

Slaap je goed?

Heb je 'n goede matras?

Donsdeken of gewoon synthetisch dekbed?

Prefereer je katoen, linnen, zijde of satijn als bedlinnen?

SDX
18 augustus 2012, 00:12
Omdat gij dat dikwijls gebruikt in topics en ik vind de combo van pierlewieteke en die emoticon schitterend :-D

Ik zal je dat geheimpje eens verklappen zie, maar niet hier en nu. :D

http://www.kolobok.us/smiles/light_skin/tease.gif

Demper
18 augustus 2012, 00:14
Ik zal je dat geheimpje eens verklappen zie, maar niet hier en nu. :D

http://www.kolobok.us/smiles/light_skin/tease.gif

http://www.kolobok.us/smiles/light_skin/tease.gif

Pas op, of ik start een topic op "Vraag het aan SDX" met als eerste bericht....

Pierlew.... http://www.kolobok.us/smiles/light_skin/tease.gif

http://www.kolobok.us/smiles/light_skin/tease.gif

Восход-1
18 augustus 2012, 00:16
Meup?

Zo'n storend geluidje bij fouten, in dit geval grammaticale fouten.

SDX
18 augustus 2012, 00:17
http://www.kolobok.us/smiles/light_skin/tease.gif

Pas op, of ik start een topic op "Vraag het aan SDX" met als eerste bericht....

Pierlew.... http://www.kolobok.us/smiles/light_skin/tease.gif

http://www.kolobok.us/smiles/light_skin/tease.gif

Daar laat ik je dan toch lekker alleen zitten!

http://www.kolobok.us/smiles/light_skin/diablo.gif

Demper
18 augustus 2012, 00:18
Daar laat ik je dan toch lekker alleen zitten!

http://www.kolobok.us/smiles/light_skin/diablo.gif

Er zijn nochtans veel mensen die u vragen zouden stellen...

SDX
18 augustus 2012, 00:21
Munglik?

Is ie weg?

Vreemd...

De rus komt meupen en Munglik verdwijnt...


http://www.kolobok.us/smiles/big_standart/cray.gif

Demper
18 augustus 2012, 00:22
Munglik?

Is ie weg?

Vreemd...

De rus komt meupen en Munglik verdwijnt...


http://www.kolobok.us/smiles/big_standart/cray.gif

Dat is mij al veel opgevallen.
Hij komt opdagen en iedereen loopt weg.

Munglik
18 augustus 2012, 00:24
Munglik?

Is ie weg?

Vreemd...

De rus komt meupen en Munglik verdwijnt...


http://www.kolobok.us/smiles/big_standart/cray.gif

Het is half 1. Ik wil slapen. :evil:

SDX
18 augustus 2012, 00:26
Het is half 1. Ik wil slapen. :evil:

Oh, welterusten dan.

Munglik
18 augustus 2012, 20:16
Werk je bewust aan je vertrouwen, of laat je 't maar blauw/blauw?

Stel dat je ervoor komt te staan, en je weet niet hoe ermee om te gaan, 't op te lossen, zou je nog vertrouwen hebben om verder les te geven?

Slaap je goed?

Heb je 'n goede matras?

Donsdeken of gewoon synthetisch dekbed?

Prefereer je katoen, linnen, zijde of satijn als bedlinnen?

Ik werk niet speciaal aan mijn zelfvertrouwen, maar ik heb wel het gevoel dat het aan het verbeteren is.

Als mijn leeingen de les interessant zouden vinden en iets bijleren zou ik blijven verder doen.

Dat hangt er een beetje van af.

Ik denk van wel.

Synthetisch.

Geen idee.

Nietzsche
18 augustus 2012, 20:17
Waarom wil jij alles logisch bekijken? Vanwaar je nihilistische persoonlijkheid?

Munglik
18 augustus 2012, 20:20
Waarom wil jij alles logisch bekijken? Vanwaar je nihilistische persoonlijkheid?

Mijn nihilisme was het logische eindpunt van logisch te redeneren.
Dingen op een logische manier bekijken is gewoon wat ik doe, daar valt niet veel aan te veranderen.

NieuwNoors
2 november 2012, 22:35
Beste Munglik, mag ik jou dezelfde vraag stellen die jij me stelde? :-)
Ben jij religieus?

Munglik
2 november 2012, 22:38
Beste Munglik, mag ik jou dezelfde vraag stellen die jij me stelde? :-)
Ben jij religieus?

Moest ik ooit echt religieus geweest zijn dan zou ik het nu nog altijd zijn.
Maar dat ben ik nooit echt geweest hoewel ik gedoopt ben en de 1e en plechtige communie ondergaan heb.

eno2
2 november 2012, 22:38
Beste Munglik, mag ik jou dezelfde vraag stellen die jij me stelde? :-)
Ben jij religieus?

Nihilisten zijn niet religieus

NieuwNoors
2 november 2012, 22:40
Nihilisten zijn niet religieus

Wanneer start jij eens het draadje : "vraag het aan Eno" ? :-)

eno2
2 november 2012, 22:51
Wanneer start jij eens het draadje : "vraag het aan Eno" ? :-)

Mja,nee, dat doe ik niet. Ik heb al genoeg autobiografie geschreven hier. Herkauwen: Beuhhhhhhhh

Txiki
2 november 2012, 22:52
Wat moet ik vragen?

Munglik
2 november 2012, 22:58
Wat moet ik vragen?

Geen idee :-)

Koenraad Noël
3 november 2012, 00:25
Waarom ben je geen fan van De Botton? :-P

Munglik
3 november 2012, 11:24
Waarom ben je geen fan van De Botton? :-P

Ik kan hem niet echt serieus nemen als filosoof.
Hij wil gewoon manieren naar voren brengen om je beter te voelen. Dat is misschien wel handig voor sommigen maar het is totaal niet onderbouwd en dus ook niet interessant.

Koenraad Noël
3 november 2012, 13:54
Ik kan hem niet echt serieus nemen als filosoof.
Hij wil gewoon manieren naar voren brengen om je beter te voelen. Dat is misschien wel handig voor sommigen maar het is totaal niet onderbouwd en dus ook niet interessant.Hmm, van wat ik al gelezen heb (niet veel, om eerlijk te zijn) van Religion for Atheists, heb ik dat toch niet erg gemerkt, maar bon.

Munglik
3 november 2012, 13:56
Hmm, van wat ik al gelezen heb (niet veel, om eerlijk te zijn) van Religion for Atheists, heb ik dat toch niet erg gemerkt, maar bon.

Religion for Atheists heb ik nog niet gelezen, is het de moeite?

Koenraad Noël
3 november 2012, 14:00
Religion for Atheists heb ik nog niet gelezen, is het de moeite?Zou ik nog niet kunnen zeggen, daar ik momenteel wat andere boeken wil uitlezen. :-P

De recensies die ik ik gelezen hebben volgen ofwel de visie van De Botton, ofwel niet, die op z'n minst wel uitnodigt tot diepere reflectie, maar zijn het wel akkoord dat De Botton gewoonweg niet ver genoeg gaat in zijn redenering, en niet bereikt wat bij beweerde te bieden.

NieuwNoors
3 november 2012, 14:08
Munglik, mocht je 1 dag in de huid van iemand anders kruipen, van wie? En waarom?

Demper
3 november 2012, 23:10
Verontschuldig u bij Mitgard.

Munglik
3 november 2012, 23:12
Verontschuldig u bij Mitgard.

Waarvoor?

Demper
3 november 2012, 23:13
Waarvoor?

Je hebt hem kwaad gemaakt.

Verontschuldig u bij Mitgard.

Munglik
3 november 2012, 23:14
Je hebt hem kwaad gemaakt.

Verontschuldig u bij Mitgard.

Hij heeft zichzelf kwaad gemaakt.

Munglik
3 november 2012, 23:14
Munglik, mocht je 1 dag in de huid van iemand anders kruipen, van wie? En waarom?

Ik kan er niet echt een antwoord op verzinnen. :?

Demper
3 november 2012, 23:15
Hij heeft zichzelf kwaad gemaakt.

Nee, dat heb jij gedaan.

Verontschuldig u bij Mitgard.

Munglik
3 november 2012, 23:16
Nee, dat heb jij gedaan.

Verontschuldig u bij Mitgard.

Ik heb niet de intentie gehad hem kwaad te maken en feitelijk weet ik niet eens waarom hij kwaad geworden is.

Vlanin
3 november 2012, 23:24
waar is de beste pitta ?

Munglik
3 november 2012, 23:26
waar is de beste pitta ?

Ik maak pitta altijd zelf klaar. ;)

Koenraad Noël
3 november 2012, 23:27
Ik maak pitta altijd zelf klaar. ;)Hoe? :?

Demper
3 november 2012, 23:28
Ik maak pitta altijd zelf klaar. ;)

Hoe? :?

Zozo, 2 racisten...

Munglik
3 november 2012, 23:30
Hoe? :?

Het is geen 'echte' pitta.

http://www.google.be/url?source=imglanding&ct=img&q=http://www.renmans.be/sites/bddi.renmans.eu/files/images/products/627/BELU-627-PLA-BENL-500.jpg&sa=X&ei=xZqVUNa3Gs2XhQfWuIDwBg&ved=0CAoQ8wc&usg=AFQjCNFaI6hbTtAvuUfjOauEmYo8c_uSpg

+ pittabroodjes, sla en looksaus.

Koenraad Noël
3 november 2012, 23:30
Het is geen 'echte' pitta.

http://www.google.be/url?source=imglanding&ct=img&q=http://www.renmans.be/sites/bddi.renmans.eu/files/images/products/627/BELU-627-PLA-BENL-500.jpg&sa=X&ei=xZqVUNa3Gs2XhQfWuIDwBg&ved=0CAoQ8wc&usg=AFQjCNFaI6hbTtAvuUfjOauEmYo8c_uSpg

+ pittabroodjes, sla en looksaus.Ah, zo.

Ik stelde me je al voor met zo'n staaf vlees en dan zo'n grasmaaiertje. :p

Munglik
3 november 2012, 23:31
Ah, zo.

Ik stelde me je al voor met zo'n staaf vlees en dan zo'n grasmaaiertje. :p

Dan zou ik elke dag pitta moeten eten.

Vlanin
3 november 2012, 23:43
pitta colruyt ?

Munglik
3 november 2012, 23:44
pitta colruyt ?

Ik wissel een beetje af.
Soms komt het vlees van de Colruyt, ja.

Demper
3 november 2012, 23:47
Ik wissel een beetje af.
Soms komt het vlees van de Colruyt, ja.

Maar meestal van den aldi.
Of voelde u te goed om dat te zeggen?

Demper
4 november 2012, 16:30
http://boeken.blogo.nl/files/2010/07/aldi-e-reader.gif

http://www.versteven.be/aldi/images/aldi_markt_02.jpg

Munglik
4 november 2012, 16:32
Maar meestal van den aldi.
Of voelde u te goed om dat te zeggen?

Soms van de Aldi en soms van ergens anders.

Demper
4 november 2012, 16:39
Soms van de Aldi en soms van ergens anders.

Oef. Het is eruit.
Dat lucht op he.

Munglik
4 november 2012, 16:40
Oef. Het is eruit.
Dat lucht op he.

Waarom zou dat opluchten?

Zie je me als iemand die neerkijkt op mensen die naar de Aldi gaan misschien?

Demper
4 november 2012, 16:41
Waarom zou dat opluchten?

Zie je me als iemand die neerkijkt op mensen die naar de Aldi gaan misschien?

Absoluut.

Munglik
4 november 2012, 16:42
Absoluut.

Waarom?

Demper
4 november 2012, 16:44
Waarom?

Ik wissel een beetje af.
Soms komt het vlees van de Colruyt, ja.

Je kan het halen in de Aldi of de Colruyt.
Je doet alsof je het in honderden winkels kan halen en weigert het woord "Aldi" uit te spreken.

Munglik
4 november 2012, 16:46
pitta colruyt ?

Je kan het halen in de Aldi of de Colruyt.
Je doet alsof je het in honderden winkels kan halen en weigert het woord "Aldi" uit te spreken.

Door deze reactie.

Je kan het vlees trouwens ook bij de slager halen.
De broodjes vind je in bijna elke winkel.

Demper
4 november 2012, 16:47
Door deze reactie.

Je kan het vlees trouwens ook bij de slager halen.
De broodjes vind je in bijna elke winkel.

Wat is je mening over de Aldi?

Munglik
4 november 2012, 16:48
Wat is je mening over de Aldi?

Hun yoghurt is goed en hun gerookte ham is gewoonweg fantastisch.

Demper
4 november 2012, 16:54
Hun yoghurt is goed en hun gerookte ham is gewoonweg fantastisch.

Weet je.
In het lager was er een avond met croque monsieurs en pasta.
De leerlingen en de leerkrachten gingen dat klaarmaken.
De hele klas moest mee naar de winkel om dat te kopen...
Toen we bij de Aldi aankwamen begon er een gastje te huilen, hij wou niet binnen gaan. (geen grap)

Ik sta daar nog altijd perplex van.

Die kerel kwam onlangs op voor..... de sp.a......

Munglik
4 november 2012, 16:56
Weet je.
In het lager was er een avond met croque monsieurs en pasta.
De leerlingen en de leerkrachten gingen dat klaarmaken.
De hele klas moest mee naar de winkel om dat te kopen...
Toen we bij de Aldi aankwamen begon er een gastje te huilen, hij wou niet binnen gaan. (geen grap)

Ik sta daar nog altijd perplex van.

Die kerel kwam onlangs op voor..... de sp.a......

Hopelijk is hij dan toch een beetje opgegroeid.

Koenraad Noël
4 november 2012, 20:01
Geboorteselectie of genetische modificatie?

NieuwNoors
4 november 2012, 20:03
Heb je een tuin? ;-)

Munglik
4 november 2012, 20:05
Heb je een tuin? ;-)

Ik ben nog een parasiterende student.

Munglik
4 november 2012, 20:05
Geboorteselectie of genetische modificatie?

Genetische modificatie.

NieuwNoors
4 november 2012, 20:09
Ik ben nog een parasiterende student.

Mocht je geen parasiterende student zijn, zou je dan een eigen tuin willen? Indien ja, een grote of een kleine?

Munglik
4 november 2012, 20:13
Mocht je geen parasiterende student zijn, zou je dan een eigen tuin willen? Indien ja, een grote of een kleine?

Idealiter heb ik een niet al te groot huis, een grote tuin met veel kruiden en groenten, een serre en een boomgaard.
Als ik dan nog thuis zou kunnen werken is het helemaal perfect.

NieuwNoors
4 november 2012, 20:14
Idealiter heb ik een niet al te groot huis, een grote tuin met veel kruiden en groenten, een serre en een boomgaard.
Als ik dan nog thuis zou kunnen werken is het helemaal perfect.

Besef je wel hoeveel onderhoud dat allemaal vergt? Tenzij je dat natuurlijk kunt combineren met je werk, ok.

Munglik
4 november 2012, 20:17
Besef je wel hoeveel onderhoud dat allemaal vergt? Tenzij je dat natuurlijk kunt combineren met je werk, ok.

Ik wil dat werk wel doen, hoor.
Als ik thuis wat boeken kan schrijven en daar een beetje mee verdien ben ik al content.

Kameraad Mauser
17 april 2013, 14:26
Wat vind je van de activiteiten van dit heerschap?

http://http://en.wikipedia.org/wiki/Aubrey_de_Grey