PDA

View Full Version : Apen gebruiken als arbeiders - letterlijk


C2C
30 juni 2012, 16:51
Ik vind hier een heel ouwe blog van me terug, die ik helemaal was vergeten.

http://i3.photobucket.com/albums/y90/hybriddiesel/monkeybusiness.jpg

http://monkeybizz.blogspot.be/

De blog bevat leuke artikels over vragen en observaties als:


-dopamine-interventie maakt van apen workaholics.
-apen ruilen geld voor seks en fruit.
-moeten apen recht hebben op een advocaat?
-apen staken wanneer hen onrecht wordt aangedaan.
-Indië stelt vele duizenden apen tewerk, en pleit voor een minimumloon.
-Amerikaanse SWAT teams willen apen gebruiken in gevaarlijke situaties.

Was bedoeld om de kapitalistische logica tot zijn extremen door te trekken: apen trainen tot arbeiders die tevreden zijn met een paar bananen, na een dag hard werken.

Heb daar ooit nog met Gaia over gecorrespondeerd; stelde mezelf voor als een ondernemer met een serieus, maar absurd, business plan. Ze waren natuurlijk not amused, maar gaven me wel uitgebreid antwoord op vele vragen.

Eigenlijk zijn er geen ethische bezwaren tegen het gebruik van apen als arbeidskrachten - toch niet voor een kapitalist. En ook niet echt voor een Stalinist. Herinner u het hardnekkige gerucht dat Stalin mensen met mensapen wou kruisen, om een super-soldaat te creëren, die niet zaagt over honger en koude...

Waar een mens zich zoal mee bezig kan houden... :roll: :lol:

Nietzsche
30 juni 2012, 17:05
Wel vreemd eigenlijk, waarom zou een kruising tussen een mens en een mensenaap niet zeuren om kou en honger.

Beetje onlogisch.

NieuwNoors
30 juni 2012, 17:09
Ik vind hier een heel ouwe blog van me terug, die ik helemaal was vergeten.

http://i3.photobucket.com/albums/y90/hybriddiesel/monkeybusiness.jpg

http://monkeybizz.blogspot.be/

De blog bevat leuke artikels over vragen en observaties als:


-dopamine-interventie maakt van apen workaholics.
-apen ruilen geld voor seks en fruit.
-moeten apen recht hebben op een advocaat?
-apen staken wanneer hen onrecht wordt aangedaan.
-Indië stelt vele duizenden apen tewerk, en pleit voor een minimumloon.
-Amerikaanse SWAT teams willen apen gebruiken in gevaarlijke situaties.

Was bedoeld om de kapitalistische logica tot zijn extremen door te trekken: apen trainen tot arbeiders die tevreden zijn met een paar bananen, na een dag hard werken.

Heb daar ooit nog met Gaia over gecorrespondeerd; stelde mezelf voor als een ondernemer met een serieus, maar absurd, business plan. Ze waren natuurlijk not amused, maar gaven me wel uitgebreid antwoord op vele vragen.

Eigenlijk zijn er geen ethische bezwaren tegen het gebruik van apen als arbeidskrachten - toch niet voor een kapitalist. En ook niet echt voor een Stalinist. Herinner u het hardnekkige gerucht dat Stalin mensen met mensapen wou kruisen, om een super-soldaat te creëren, die niet zaagt over honger en koude...

Waar een mens zich zoal mee bezig kan houden... :roll: :lol:

Waarom zouden apen geen hongergevoel hebben? En geen koude/hitte voelen? Vind dat wel een vreemde opmerking hoor.

Nietzsche
30 juni 2012, 17:09
Waarom zouden apen geen hongergevoel hebben? En geen koude/hitte voelen? Vind dat wel een vreemde opmerking hoor.

Waarom praat jij mij na?

Klojo eerste klas
30 juni 2012, 17:20
Jammer dat er hier geen filmkes kunnen worden gepost. Heb er ene (gevonden op het wereldwijdeweb) over apen die in een poel een uitgebreide (blikken) vaat aan het doen zijn. Schuren én afspoelen inbegrepen. Heb, dedju toch, de link niet meer.

vrijevlaming
30 juni 2012, 17:34
http://www.youtube.com/watch?v=F2ZxC0qVHio


kan werken

Klojo eerste klas
30 juni 2012, 18:06
http://www.youtube.com/watch?v=F2ZxC0qVHio


kan werken

Als dit niet getruceerd is...hoe onnozel kan je eigenlijk zijn ?????

vrijevlaming
30 juni 2012, 18:11
jah, wat wil je. Eens zoeken op youtube naar filmpjes van amerikanen en geweren. De wereld loopt vol met stommekloten hé

koe de poing
30 juni 2012, 18:11
Ik zou die apen ook niet te slim maken, want ze zijn sterker dan ons, dus dat zou wel eens een enorme planet-of-the-apes bcklash kunnen opleveren.

Ik pleit dan ook voor het inzetten van zwakke beestjes die we wél de baas gaan kunnen blijven, zoals Maltzezer-hondjes, dwerggeitjes en zeepaardjes.

NieuwNoors
30 juni 2012, 18:53
Waarom praat jij mij na?

Waarom stel jij van die onnozele vragen? Ook zonder jouw reactie zou ik dezelfde opmerking gemaakt hebben hoor.
Zooooo belangrijk ben je toch niet dat ik mijn mening niet mag zeggen.

Klojo eerste klas
30 juni 2012, 18:56
jah, wat wil je. Eens zoeken op youtube naar filmpjes van amerikanen en geweren. De wereld loopt vol met stommekloten hé

'k ben blij dat je niet schrijft "stomme klojo's". Anders mocht ik weer gaan nakijken of 't geen familie was.... 8O

Aligator
1 juli 2012, 00:04
Wel vreemd eigenlijk, waarom zou een kruising tussen een mens en een mensenaap niet zeuren om kou en honger.

Beetje onlogisch.

Je kunt die hybride bastaard vol amfetamine's spuiten, dan voelt die effectief geen honger, koude, en vermoeidheid, en is hij ook nog lekker agressief.

born2bewild
1 juli 2012, 09:29
De wijdopen VLD gaat verder

Knipp
1 juli 2012, 12:06
Ik vind hier een heel ouwe blog van me terug,

Bestaat er eigenlijk al een markt voor tweedehandsblogs ? ?

Nietzsche
1 juli 2012, 12:09
Je kunt die hybride bastaard vol amfetamine's spuiten, dan voelt die effectief geen honger, koude, en vermoeidheid, en is hij ook nog lekker agressief.

Dat zou je ook met mensen kunnen doen.

Alleen dat heeft allemaal weinig zin, want echt goed functioneren kun je dan niet meer.

Mitgard
1 juli 2012, 13:51
Erg respectvol naar arbeiders toe, suggereren dat ze vervangen kunnen worden door apen.
Kortste boek ooit: Academische vrijetijdscommunisten en hun voeling met de basis. :-)

Klojo eerste klas
1 juli 2012, 13:54
Erg respectvol naar arbeiders toe, suggereren dat ze vervangen kunnen worden door apen.
Kortste boek ooit: Academische vrijetijdscommunisten en hun voeling met de basis. :-)

Er staat 'Apen gebruiken als arbeiders', niet 'Arbeiders vervangen door apen'.
Bon, laat me weten als er ergens lukt 'Apen gebruiken als ambtenaren' :-)

Lof der Zotheid
1 juli 2012, 13:54
Waarom praat jij mij na?

Naäpen?

Mitgard
1 juli 2012, 14:03
Er staat 'Apen gebruiken als arbeiders', niet 'Arbeiders vervangen door apen'.


Goed dat je dat opmerkt want da's een wereld van verschil natuurlijk.

Klojo eerste klas
1 juli 2012, 16:00
Goed dat je dat opmerkt want da's een wereld van verschil natuurlijk.

Bij gebrek aan een smileydingske na uw zin : sarcasme of niet ? ;-)

Aligator
1 juli 2012, 19:24
Erg respectvol naar arbeiders toe, suggereren dat ze vervangen kunnen worden door apen.
Kortste boek ooit: Academische vrijetijdscommunisten en hun voeling met de basis. :-)

We zouden beter de politici en de bankiers vervangen door apen. Slechter kunnen die het er niet vanaf brengen.

Bovenbuur
2 juli 2012, 17:26
Wel vreemd eigenlijk, waarom zou een kruising tussen een mens en een mensenaap niet zeuren om kou en honger.

Beetje onlogisch.

Ik heb het gerucht altijd gehoord met Hitler in de plaats van Stalin.

Het idee zou zijn geweest om de fysieke talenten van mensapen te combineren met in ieder geval genoeg intelligentie om een aantal orders op te volgen. In een tijd waarin radios nog relatief log waren en veel infanteristen niet veel meer orders dan "aanvallen!" kregen helemaal niet zo'n gek idee, puur militair gezien.

Er zijn wel meer experimenten in deze richting gedaan, in de eerste plaats gewoon om te zien of het mogelijk is, of we echt twee losse soorten zijn. Natuurlijk verwekte humanzees lijken in ieder geval onmogelijk.