PDA

View Full Version : weer eens rellen vanwege anti-globalisten

Antoon
27 januari 2003, 12:15
Anti-globalisten die in het Zwitserse Bern waren naar aanleiding van het Wereld Economisch Forum in Davos hebben zaterdagavond weeral lelijk huisgehouden.
De 'actievoeders' brachten veel schade aan in het stadscentrum. Onder meer in de stationsbuurt werden ramen stukgeslagen en ook een luxe-hotel moest eraan geloven.

Kunnen ze niet eens vreedzaam betogen?

SDB
28 januari 2003, 20:29
Dat is nogal moeilijk voor dat werkschuwe tuig.

Ik ben voor de aanpak toen in Italië. Gewoon met scherp schieten!

N-VA
28 januari 2003, 20:36
Die aangerichte vernielingen zijn niet goed te keuren natuurlijk. Is dat een manier om je mening te verkondigen? Onschuldige burgers hun eigendommen vernielen...

Nom@d
28 januari 2003, 21:21
awel ik geef die mensen wel gelijk se.
breek de boel maar af zou ik zeggen, die rijken zullen toch nooit luisteren.
zolang ze maar van mijn huis afblijven want het is nog niet verzekerd.

datri
29 januari 2003, 20:53

Zwanst ge dermee of niet?????
Den boel die ze daar afgebroken hebben is niet van de rijken, maar van de gewone burgers en winkeliers, die even hard voor hunnen boterham moeten werken als jij en ik!!!!!

Pelgrim
29 januari 2003, 22:39
De truuk van de machthebbers: stel de dissidente stemmen in een slecht daglicht door vooral te focussen op enkele heethoofden die met de hele zaak niets van doen hebben.

Lieven Corneillie
29 januari 2003, 22:52
Die heethoofden die de boel afbreken op een betoging voor een betere wereld zijn perfect vergelijkbaar met de hooligans die naar aanleiding van voetbalwedstrijden agressief en destructief gedrag vertonen. Voetbalhooligans zijn niet representatief als voetbalsupporters en politieke hooligans zijn niet representatief voor de betogingen waarin ze meelopen.

Pelgrim
30 januari 2003, 09:54
Ah, nog eens iemand die dat inziet!

Antoon
30 januari 2003, 11:53
Ja ja, dat begrijpen we allemaal.

En de hordes straatjongens van JahJah die bij elke (zelf georganizeerde) betoging alles kapotslaan en mensen tegen de grond meppen zijn ook maar 'een paar heethoofden'.

:roll:

datri
30 januari 2003, 12:03
Er zijn in het verleden al genoeg manifestaties geweest die wel zonder rellen en vandalisme verlopen zijn, waarom kunnen (of willen) zij dat dan niet????
Het is gemakkelijk om het altijd op een 'paar' heethoofden (die zogezegd niets met de manifestatie te maken hebben) te steken!

Pelgrim
30 januari 2003, 15:06
Het is nog gemakkelijker om ineens de hele beweging te criminaliseren. Een taktiek die de gevestigde macht al van oudsher kent.

FaNaTiC-
30 januari 2003, 22:40
meestal hebben de relschoppers bij deze betogingen weinig of niet met de anti globalisten te maken
En inderdaad, ze zijn te vergelijken met voetbalhooligans
Ze gaan er enkel naartoe om te kunnen vechten/vernielen

chr.wouters
31 januari 2003, 23:24
Anti-globalisten die in het Zwitserse Bern waren naar aanleiding van het Wereld Economisch Forum in Davos hebben zaterdagavond weeral lelijk huisgehouden.
De 'actievoeders' brachten veel schade aan in het stadscentrum. Onder meer in de stationsbuurt werden ramen stukgeslagen en ook een luxe-hotel moest eraan geloven.

Als er 's een paar kolerieke anti-globalisten ergens een ruit doen sneuvelen is dat een miljard keer niks tegen de schade die het globalistisch kapitalisme aanricht en zal blijven aanrichten.
Nooit gedacht dat die relschoppers wel 's provocateurs zouden kunnen zijn?
Bij de anti-globalistische betoging in Genua werden zog. bommen gevonden in hun hoofdkwartier maar later vertelde een It. politieman met een geweten dat de veiligheidsdiensten die daar zelf hadden geplaatst!

Freerider_Bert
15 november 2004, 00:00
Als er 's een paar kolerieke anti-globalisten ergens een ruit doen sneuvelen is dat een miljard keer niks tegen de schade die het globalistisch kapitalisme aanricht en zal blijven aanrichten.
Nooit gedacht dat die relschoppers wel 's provocateurs zouden kunnen zijn?
Bij de anti-globalistische betoging in Genua werden zog. bommen gevonden in hun hoofdkwartier maar later vertelde een It. politieman met een geweten dat de veiligheidsdiensten die daar zelf hadden geplaatst!

Weten jullie dat er dagelijks "duizenden" mensen sterven van honger en dorst. Er wordt zelfs voedsel uitgevoerd vanuit Afrika, terwijl deze mensen nog niet eens kunnen voorzien in eigen nood.
Wat kan het die winkeliers schelen dat er enkele ramen sneuvelen, daar zijn toch verzekeringen voor ! Het teken dat de anti-globalisten hiermee geven is van enorm belang...dit is geen kleine kwestie !!!!! Er zijn mensenlevens mee gemoeid.
Gaan jullie je eerst op je bek laten slaan als je uitgelachten wordt. Er zijn grenzen en grenzen zijn er om te "bewaken" (nee, niet met wapens). Wie dan niet als eerste slaat, durft niet voor zijn mening uit te komen. Ik ben geen aggressief type, maar als ik er moet staan, dan sta ik er ook. Er zijn grenzen !!!
Anti-globalisten, één groep, één partij, één geheel...weg met de ECHT rijken van deze tijd !!! Eén woord voor eens en altijd: MOORDENAARS !!!

liesl
15 november 2004, 00:06
rijken doen alles om rijk te blijven en rijker te worden...
inclusief continenten arm houden.

dat gezegd zijnde zou ik toch graag rijk zijn ipv arm.

en zaken stukslaan om je punt te maken, hoe valabel ook ,hoort echt niet
is het omdat ze anders gewoon niet in de media komen ?

Westland New Post
15 november 2004, 00:12

Extreem-links uitschot zijn géén anti-globalisten maar anders-globalisten.

De echte anti-globalisten zijn wel vreedzaam:

http://www.vjm.cc/ntg/index.htm

Geertje
15 november 2004, 09:24
Bij de betoging van de anti-globalisten in Brussel van enkele jaren geleden waren er ook vernielingen aan het parkje van de Halletoren.

Bij de banken : de volgende dag waren de herstellingen van de ramen al bezig en het verwijderen van de grafitti was ook direct voltooid.
Het bushokje : na enkele weken was het glas vernieuwd in dit bushokje
De appartementen van de gewonen man : hier staat de grafitti na al die jaren er nog steeds op.

Zo zie je wat het resultaat is van de anti-globalisten, de rijken zjjn erop voorbereid, de gewone man is de pineut.

Antoon
15 november 2004, 09:34
Bij de betoging van de anti-globalisten in Brussel van enkele jaren geleden waren er ook vernielingen aan het parkje van de Halletoren.

Bij de banken : de volgende dag waren de herstellingen van de ramen al bezig en het verwijderen van de grafitti was ook direct voltooid.
Het bushokje : na enkele weken was het glas vernieuwd in dit bushokje
De appartementen van de gewonen man : hier staat de grafitti na al die jaren er nog steeds op.

Zo zie je wat het resultaat is van de anti-globalisten, de rijken zjjn erop voorbereid, de gewone man is de pineut.
Juist. Maar het gaat die mensen gewoon om hun eigen anarchistishce ego's. Wat kunnen hen 'de gewone man' schelen.

Shizie
15 november 2004, 09:50
Iemand die mijn eigendom vernielt, bv : iemand die mijn auto in brand steekt, riskeert een kogel tussen zijn ogen..

ik zou niet zomaar staan toe te kijken...

die hippies moeten gewoon harder aangepakt worden

Geertje
15 november 2004, 09:56
Extreem-links uitschot zijn géén anti-globalisten maar anders-globalisten.

De echte anti-globalisten zijn wel vreedzaam:

http://www.vjm.cc/ntg/index.htm
Als ze serieus genomen willen worden moeten ze maar de slechte elementen er uit halen, en deze niet in bescherming nemen.

Maar voor mij is het goed dat de anti-globalisiten de personen die alles vernielen en geweld niet schuwen, blijven beschermen. Zodoende brengen ze zichzelf veel schade toe en krijgen ze een zeer slechte naam.

lyot
15 november 2004, 10:00
een beetje zoals het Vlaams Blok racistische taal gebruikt om toch maar tot de politieke top te laten doordringen waar de problemen zitten ? Nu ja, dat keur ik echt niet goed.. Sorry voor die andersglobalisten ,maar daar heb ik geen enkel greintje symphatie voor .. Hetgeen niet betekent dat men zoals in Italie met scherp moet gaan schieten.

eno2
16 november 2004, 17:40
Bij de summit-hopping hoppen er ook een paar black-blokkers mee.

En wat dan nog, de body count staat al in het voordeel van de italiaanse politie, sinds Genua.

Een paar deelnemers in de thread hier geven er blijk van een gebroken-venster-count te willen invoeren.

Wereldschokkend!

Joriske
16 november 2004, 17:45

Antiglobalisten zijn de opvolgers van de verwende kakskes die in 1968 keet gingen schoppen 'om de wereld te verbeteren' om zich dan in de 80er jaren om te vormen tot yuppies.

X_MAN
16 november 2004, 20:02
Tja die gasten hebben meestal niks en hebben niks te verliezen bijgevolg en koelen dan maar hun frustraties op andermans eigendom. Zielig.

eno2
17 november 2004, 14:55
Tja die gasten hebben meestal niks en hebben niks te verliezen bijgevolg en koelen dan maar hun frustraties op andermans eigendom. Zielig.______

Bedoel je de 'wired have-nots'?

Of ander anderglobaals zoals:

the multitude

TomB
17 november 2004, 14:59
De truuk van de machthebbers: stel de dissidente stemmen in een slecht daglicht door vooral te focussen op enkele heethoofden die met de hele zaak niets van doen hebben.

Zwijgt eens, gij fundamentalistische anti globalistische communistische terrorist.

eno2
17 november 2004, 15:01
Antiglobalisten zijn de opvolgers van de verwende kakskes die in 1968 keet gingen schoppen 'om de wereld te verbeteren' om zich dan in de 80er jaren om te vormen tot yuppies._________

En die in door het systeem geabsorbeerd zijn en nu de globale hegemonie dienen.

Waarschijnlijk zal dat ook het lot zijn van het andersglobalisme-na verloop van tijd.

Maar dan zal ook de hegemonie sterk veranderd zijn - zoals ook het geval was na '68.

eno2
18 november 2004, 18:04
Het zal trouwens ver gedaan zijn met summit-hoppen, dat is alleen toegankelijk voor de verwende kaviaar-andersglobalisten die dure weekendjes in een of ander charmant oord kunnen betalen en overal naartoe kunnen vliegen waar ze zin in hebben.

Vanaf nu gaan we betogen in de dertig werkelijke global cities waar de transnationale elite haar basis heeft temiddden van de minder well-to-do
multitude en waar het vol loopt met de even internationale nomaden van het informele circuit en met het zich langzaam aan bewust wordende digitariaat, wat niets anders is dan het nieuwe proletariaat dat zich in leven houdt met niets anders dan zijn enige kapitaalbezit aan PC en internetverbinding.