PDA

View Full Version : Osama Bin Laden al in Amerikaanse handen?


Vlaanderen_onafhankelijk
4 juli 2004, 12:25
Gisteren een interessante stelling gehoord. De 'onvindbare' Bin Laden zou al een tijdje in Amerikaanse handen zijn.

De Amerikanen houden dit echter geheim om dan in oktober (vlak voor de verkiezingen) uit te pakken met de wonderbaarlijke vangst van Bin Laden zodat Bush' herverkiezing binnen is.

Wat denken jullie? Zou dit kunnen?

Ik persoonlijk denk dat die mogelijkheid bestaat, al kan je er natuurlijk geen bewijzen over leveren.

muishond
4 juli 2004, 12:28
Gisteren een interessante stelling gehoord. De 'onvindbare' Bin Laden zou al een tijdje in Amerikaanse handen zijn.

De Amerikanen houden dit echter geheim om dan in oktober (vlak voor de verkiezingen) uit te pakken met de wonderbaarlijke vangst van Bin Laden zodat Bush' herverkiezing binnen is.

Wat denken jullie? Zou dit kunnen?

Ik persoonlijk denk dat die mogelijkheid bestaat, al kan je er natuurlijk geen bewijzen over leveren.

Ik geloof dat dit een typsiche Amerikaanse kwakkel is.

illwill
4 juli 2004, 12:46
Doordat niemand het weet hier heb je de meest voor de hand liggende keuze mogelijkheid vergeten é makker! Nm: ik weet het niet!!!!!!!!!!!!

Jozef Ostyn
4 juli 2004, 12:53
Waarom zich bezig houden met feiten als het zoveel gemakkelijker is allerlei samenzweringstheorieen uit te vinden.

Vlaanderen_onafhankelijk
4 juli 2004, 12:55
Doordat niemand het weet hier heb je de meest voor de hand liggende keuze mogelijkheid vergeten é makker! Nm: ik weet het niet!!!!!!!!!!!!

Ik heb misschien de vraag verkeerd gesteld. 'Denk je dat OBL al in Amerikaanse handen is of niet?' zou beter zijn. 'Ik weet het niet' zou een te gemakkelijk antwoord zijn...

Vlaanderen_onafhankelijk
4 juli 2004, 12:56
Waarom zich bezig houden met feiten als het zoveel gemakkelijker is allerlei samenzweringstheorieen uit te vinden.

Wat is dit voor bullshit? Niks samenzwering. Het zou handig zijn voor Bush moest OBL plots wonderbaarlijk gesnapt worden juist voor de verkiezingen. Geen propere handelswijze, maar wel te begrijpen. Ik denk dat iedere andere president in dezelfde situatie hetzelfde zou doen...

illwill
4 juli 2004, 12:57
Doordat niemand het weet hier heb je de meest voor de hand liggende keuze mogelijkheid vergeten é makker! Nm: ik weet het niet!!!!!!!!!!!!

Ik heb misschien de vraag verkeerd gesteld. 'Denk je dat OBL al in Amerikaanse handen is of niet?' zou beter zijn. 'Ik weet het niet' zou een te gemakkelijk antwoord zijn...

Maar op deze vraag is dat wel het enigste mogelijke antwoord é. 8)

Als straks op tv komt dat ze hem hebben gaat iedereen hier weer roepen "zie je wel".

illwill
4 juli 2004, 13:01
Waarom zich bezig houden met feiten als het zoveel gemakkelijker is allerlei samenzweringstheorieen uit te vinden.

Wat is dit voor bullshit? Niks samenzwering. Het zou handig zijn voor Bush moest OBL plots wonderbaarlijk gesnapt worden juist voor de verkiezingen. Geen propere handelswijze, maar wel te begrijpen. Ik denk dat iedere andere president in dezelfde situatie hetzelfde zou doen...

Wat voor voordeel zou Bush erbij hebben om de bekendmaking ervan wat uit te stellen. Trouwens, zulk geheim word uiteindelijk toch achterhaald en heeft enkel negatieve gevolgen. Hoe lang zou men hem al hebben dan volgens jou? En waarom heeft men de vangst van saddam niet geheim gehouden tot net voor de verkiezingen?

Maar hoe dan ook, we zullen wel zien é. En al gevangen of niet het blijft positief hoor, kun je zeggen wat je wil.

Starlight
4 juli 2004, 13:23
Awel, toen Saddam opgepakt werd, zei één van mijn collega's: Je gaat zien tegen de verkiezingen hebben ze Bin Laden ook opeens gevonden.
Van die Amerikanen kan je vanalles verwachten, vind ik.

Anderzijds, speculeren heeft nu weinig zin. We zien wel, hè.

Vlaanderen_onafhankelijk
4 juli 2004, 13:52
Wat voor voordeel zou Bush erbij hebben om de bekendmaking ervan wat uit te stellen.
Elke dag komen er nieuwe berichten uit Irak over aanslagen, onthoofdingen, etc etc etc
De democratisering van Irak is, laten we een kat een kat noemen, mislukt. Dit is een serieuze smet op het blazoen van de Amerikaanse regering.
Indien ze zo plots voor de verkiezingen OBL kunnen vatten, zullen op slag alle negatieve berichten vergeten worden en euforie heersen over het vangen van deze superterrorist...
Trouwens, zulk geheim word uiteindelijk toch achterhaald en heeft enkel negatieve gevolgen. Hoe lang zou men hem al hebben dan volgens jou?
Wanneer achterhalen ze dat? Tegen dat iemand dat te weten zou komen, is Bush al lang aan het rentenieren op zijn ranch in Texas en zal hij niet wakker liggen van het uitkomen van zijn geheimpje...
Hoe lang ze hem al hebben? Geen enkel idee... Ik vindt het wel een aanvaardbare stelling dat ze hem zouden vasthouden tot in oktober.
En waarom heeft men de vangst van saddam niet geheim gehouden tot net voor de verkiezingen?
Ligt Joe met de baseballpet wakker van Saddam? Wie zou het meeste invloed hebben in de VS? Saddam die op duizenden kilometers de beest uithing of OBL die 3.000 Amerikanen de dood injoeg op 9-11 en serieuze bressen sloeg in het ongenaakbaar gewaande Amerika?

Maar hoe dan ook, we zullen wel zien é. En al gevangen of niet het blijft positief hoor, kun je zeggen wat je wil.
Zeker weten! Ik zou het zelfs niet eens aanstootgevend vinden, moest de Amerikaanse regering zo iets doen. Niet proper, zeker niet, maar wel begrijpelijk. Zulke dingen worden wel vaker door alle leiders ter wereld gedaan.

illwill
4 juli 2004, 15:45
Elke dag komen er nieuwe berichten uit Irak over aanslagen, onthoofdingen, etc etc etc
De democratisering van Irak is, laten we een kat een kat noemen, mislukt. Dit is een serieuze smet op het blazoen van de Amerikaanse regering.
Indien ze zo plots voor de verkiezingen OBL kunnen vatten, zullen op slag alle negatieve berichten vergeten worden en euforie heersen over het vangen van deze superterrorist...

Alle mensen die tegen Bush zijn vanwege de oorlog en al zijn fouten en degene die hel gewoonweg zonder reden niet moeten gaan echt niet van mening veranderen omdat ze Bin Laden oppakken hoor. Zou jij van mening en stemgedrag veranderen hierdoor? Dacht het niet hoor!

Wanneer achterhalen ze dat? Tegen dat iemand dat te weten zou komen, is Bush al lang aan het rentenieren op zijn ranch in Texas en zal hij niet wakker liggen van het uitkomen van zijn geheimpje...
Hoe lang ze hem al hebben? Geen enkel idee... Ik vindt het wel een aanvaardbare stelling dat ze hem zouden vasthouden tot in oktober.

Er zijn genoeg mensen die Bush zouden willen pakken op dergelijke voorvallen, dus ik ben er zeker van dat het snel zou uitkomen dat ze hem al lang gevat zouden hebben. Trouwens wat dacht je dat Bin laden gaat doen wanneer zijn proces zou beginnen? Denk je echt dat hij gaat zwijgen? Komaan, zoiets komt meteen uit en kan niet geheim gehouden worden.

Bush kan nu ook al gaan rentenieren hoor, daar zal positief of negatief nieuws niets aan veranderen.

Ligt Joe met de baseballpet wakker van Saddam? Wie zou het meeste invloed hebben in de VS? Saddam die op duizenden kilometers de beest uithing of OBL die 3.000 Amerikanen de dood injoeg op 9-11 en serieuze bressen sloeg in het ongenaakbaar gewaande Amerika?

Meer invloed dan Bin Laden heb ik ook nooit gezegt maar een Joe met de Baseballpet is nu wel heeeeeeeeeeeeeel ver gezocht hoor kerel. Lol, indien het zo onbelangrijk is als jij voorstelt waarom is iedereen er dan over Irak bezig? Komaan é, een beetje redelijk blijven.

Zeker weten! Ik zou het zelfs niet eens aanstootgevend vinden, moest de Amerikaanse regering zo iets doen. Niet proper, zeker niet, maar wel begrijpelijk. Zulke dingen worden wel vaker door alle leiders ter wereld gedaan.

Ik vind het niet begrijpelijk omdat het in mijn ogen nog steeds geen enkel voordeel bied voor niemand.
Dus Bush zou het geleerd hebben van....

Pietje
4 juli 2004, 17:30
Gisteren een interessante stelling gehoord. De 'onvindbare' Bin Laden zou al een tijdje in Amerikaanse handen zijn.

De Amerikanen houden dit echter geheim om dan in oktober (vlak voor de verkiezingen) uit te pakken met de wonderbaarlijke vangst van Bin Laden zodat Bush' herverkiezing binnen is.

Wat denken jullie? Zou dit kunnen?

Ik persoonlijk denk dat die mogelijkheid bestaat, al kan je er natuurlijk geen bewijzen over leveren.

Zou best kunnen. :? Bush weet wel, dat hij niet veel kans maakt om herkozen te worden. Dus worden linke truuks gebruikt. Valt nog te bekijken (als het ZO moest zijn) of het voor oktober niet "gelekt" wordt.