PDA

View Full Version : Egypte: Moslims vallen Koerden aan


Gwyndion
28 juli 2012, 17:40
Blijkbaar is de situatie daar niet bepaald aan het stabiliseren gezien het vandalisme, moordpogingen,... gewoon om een verbrand shirtje. Ik vraag me af hoe zot je ook moet zijn om met duizenden daar zo hevig op te reageren. Ik vraag me toch af hoe de situatie daar gaat evolueren en welke invloed deze evolutie gaat hebben op de ganse regio. Alvast iets dat opgevolgd moet worden.

http://www.egyptindependent.com/news/police-presence-high-around-dahshur-five-arrested-sectarian-strife

Nr.10
28 juli 2012, 23:00
Het zijn Kopten die aangevallen worden.
Koptisch-orthodoxe Kerk (http://nl.wikipedia.org/wiki/Koptisch-orthodoxe_Kerk) (wikipedia)
Dat zijn Christenen met een zeer lange geschiedenis in Egypte.

Gwyndion
28 juli 2012, 23:09
Whoops kan het spijtig genoeg niet aanpassen

Macchiavelli
28 juli 2012, 23:55
De koptische christenen hadden het al niet makkelijk in Egypte voor die zogenaamde 'Arabische lente' werd ingezet, en wat er nu gebeurt en reeds gebeurd is -het vervolgen van christenen is daar een nationale sport onder mohammedanen- ligt dan ook geheel in de lijn der verwachtingen.

Geef de islam vrije teugels en dit en nog erger gaat er met niet-mohammedanen gebeuren. Soortgelijke zaken zijn ook al in Tunesië voorgekomen, net zoals in Libië en nu ook in Syrië.
Haal de islam onder de knoet weg, en dit zal het resultaat zijn. Reden genoeg voor de beleidsmakers in Europa om hun veel te positieve visie op de islam -voor zover ze überhaupt een visie hebben want vaak lijkt het op het napraten van de sprookjes van 1001-nacht- eens grondig te herzien met de actualiteiten in gedachten.

Nr.10
30 juli 2012, 21:53
De koptische christenen hadden het al niet makkelijk in Egypte voor die zogenaamde 'Arabische lente' werd ingezet, en wat er nu gebeurt en reeds gebeurd is -het vervolgen van christenen is daar een nationale sport onder mohammedanen- ligt dan ook geheel in de lijn der verwachtingen.

Geef de islam vrije teugels en dit en nog erger gaat er met niet-mohammedanen gebeuren. Soortgelijke zaken zijn ook al in Tunesië voorgekomen, net zoals in Libië en nu ook in Syrië.
Haal de islam onder de knoet weg, en dit zal het resultaat zijn. Reden genoeg voor de beleidsmakers in Europa om hun veel te positieve visie op de islam -voor zover ze überhaupt een visie hebben want vaak lijkt het op het napraten van de sprookjes van 1001-nacht- eens grondig te herzien met de actualiteiten in gedachten.
Er is geen visie over in de politiek.
Wie er iets over wil zeggen is bang van het woord "raciiiiiiiiist".