PDA

View Full Version : Creëer een geloof/filosofie.


Munglik
2 augustus 2012, 20:59
Heeft er iemand interessante ideeën voor een zelfgemaakt geloof in een fantasiewereld?

Восход-1
6 augustus 2012, 00:28
Het probleem met geloof is dat hoe hard je een "gij zult niet doden" ook bekrachtigt, er steeds gemoord zal worden. Maar: heilige dieren worden wel keihard gerespecteerd, tot het gewelddadige toe.

Dus: besmet iedereen met lintwormen en maak ze heilig.

Txiki
6 augustus 2012, 06:46
:cheer: Den Biergist :cheer:

Scherven A. Mok
6 augustus 2012, 07:04
Ik geloof dat ik meestal niet doorheb in wat ik allemaal geloof.

Koenraad Noël
6 augustus 2012, 08:47
Iets insectoïde zou wel fijn zijn om uit te werken. Als eindpunt van de technologische (en transhumanistische) vooruitgang de vereniging van de mensheid in één zwermgeest.

Supe®Staaf
6 augustus 2012, 09:01
Het probleem met geloof is dat hoe hard je een "gij zult niet doden" ook bekrachtigt, er steeds gemoord zal worden. Maar: heilige dieren worden wel keihard gerespecteerd, tot het gewelddadige toe.Een merkwaardige paradox, inderdaad.
Hoewel er dan ook weer religies bestaan waar zowel mens als dier genadeloos gepijnigd en mishandeld worden...

perzie
6 augustus 2012, 09:42
Een merkwaardige paradox, inderdaad.
Hoewel er dan ook weer religies bestaan waar zowel mens als dier genadeloos gepijnigd en mishandeld worden...
Gelijk het atheïsme, hé.

Koenraad Noël
6 augustus 2012, 09:43
http://www.reactionface.info/sites/default/files/images/1310480585093.jpg

Libro
6 augustus 2012, 10:25
Hedonisme als geloof.

Sammael
6 augustus 2012, 10:46
Gelijk het atheïsme, hé.

Ik zou kunnen vragen of atheïsme dan een religie is, maar dit is Koetjes en Kalfjes.

Den Biergist

Waarom niet direct het eindproduct aanbidden? Maar dan lopen we het risico op schisma's, want den ene zal Duvel het enige ware bier vinden, den andere Leffe, nog ene Westmalle enzovoort enzoverder.

Wie Cara pils aanbidt, moet op de brandstapel.

Восход-1
6 augustus 2012, 11:15
Een merkwaardige paradox, inderdaad.
Hoewel er dan ook weer religies bestaan waar zowel mens als dier genadeloos gepijnigd en mishandeld worden...

Ja, uiteraard. Alles hangt van de mythe af, he. De Abrahamitische religies stellen de mens duidelijk centraal en de natuur als een decor.

Maar als men lintwormen heilig maakt, en dit zeer scherp benadrukt, dan kan men, denk ik, op zijn minst godsdienstoorlogen doen stoppen.

Distel
6 augustus 2012, 22:03
Gelijk het atheïsme, hé.

Atheisme is geen geloof. En hoewel er genoeg atheisten met gruweldaden op hun kerfstok rondlopen, werden die daden niet gepleegd in naam van het atheisme. Kwestie van dat grijsgedraaide "argument" nog maar eens, voor de 1000000e keer, te ontkrachten... :roll:

Visjnu
6 augustus 2012, 22:48
Ja, uiteraard. Alles hangt van de mythe af, he. De Abrahamitische religies stellen de mens duidelijk centraal en de natuur als een decor.

Maar als men lintwormen heilig maakt, en dit zeer scherp benadrukt, dan kan men, denk ik, op zijn minst godsdienstoorlogen doen stoppen.

We moeten de Heilige Lintworm bevrijden uit de Ongelovigen! ;-)

Восход-1
6 augustus 2012, 22:50
We moeten de Heilige Lintworm bevrijden uit de Ongelovigen! ;-)

Probleem is dat de Heilige Lintworm wel eens dood durft te gaan bij een verwijderingsoperatie. En je moet de ongelovigen alsnog zien te vangen om dat te kunnen doen.

Nuja, daar kan het probleem wel beginnen. De Pontifex Nematodicus kan een encycliek lanceren met het inhoud dat het beter is voor een Lintworm om dood te zijn dan van ongelovige darmsap te drinken.

Visjnu
6 augustus 2012, 23:05
Probleem is dat de Heilige Lintworm wel eens dood durft te gaan bij een verwijderingsoperatie. En je moet de ongelovigen alsnog zien te vangen om dat te kunnen doen.

Nuja, daar kan het probleem wel beginnen. De Pontifex Nematodicus kan een encycliek lanceren met het inhoud dat het beter is voor een Lintworm om dood te zijn dan van ongelovige darmsap te drinken.

Ik denk niet dat de Lintworm echt dood kan. Ik geloof meer in de Lintworm als iets symbolisch, een soort allegorische manifestatie van een externe invloed op de ziel. De Lintworm is eerder iets dat men aan moet voelen, een emotie, dan iets dat empirisch waargenomen kan worden.

We moeten ze echter wel bevrijden uit de ongelovigen.

Восход-1
6 augustus 2012, 23:11
Ik denk niet dat de Lintworm echt dood kan. Ik geloof meer in de Lintworm als iets symbolisch, een soort allegorische manifestatie van een externe invloed op de ziel. De Lintworm is eerder iets dat men aan moet voelen, een emotie, dan iets dat empirisch waargenomen kan worden.

We moeten ze echter wel bevrijden uit de ongelovigen.

De separatie van de Geest van het Lichaam van de Lintworm gebeurt slechts bij defecatie, daar waar het laxeermiddel transsubstantieert in het bloed van de Zoon bij inname. Voortaan zijn deze twee wel degelijk homoousios, en is het transcendente immanent in het ringvormig Lichaam van de Lintworm.
Tegenspreken van de Heilige Drievuldigheid, zijnde de Worm, het Laxeermiddel en de Heilige Geest is ketterij.

Libro
6 augustus 2012, 23:42
Maar als men lintwormen heilig maakt, en dit zeer scherp benadrukt, dan kan men, denk ik, op zijn minst godsdienstoorlogen doen stoppen.

Wacht maar tot de Orde van de Platwormen zich roert...

Visjnu
7 augustus 2012, 00:02
De separatie van de Geest van het Lichaam van de Lintworm gebeurt slechts bij defecatie, daar waar het laxeermiddel transsubstantieert in het bloed van de Zoon bij inname. Voortaan zijn deze twee wel degelijk homoousios, en is het transcendente immanent in het ringvormig Lichaam van de Lintworm.
Tegenspreken van de Heilige Drievuldigheid, zijnde de Worm, het Laxeermiddel en de Heilige Geest is ketterij.

In de Sepher Cestodah kunnen we lezen dat de tien geledingen van de oercyste (Platyhelmon Kadmon) -oorspronkelijk bedoeld om de emanatie van God's licht op te vangen- niet in staat waren dit licht te bevatten en hierdoor scheurden. Ten gevolge van deze kosmische ramp zijn de Proglottiden van de Heilige Lintworm, de archetypische waarden waaruit de kosmos geschapen werd, nu verbrijzeld en misplaatst. Uit de scherven van deze Proglottiden emaneerde echter de realiteit waarin we nu leven en het kwade is niet meer dan de verstoring van de oorspronkelijke balans. Dit evenement was kortom een uitbarsting van chaos binnen in het hart van de spirituele, conceptuele, morele en psychologische structuren van de lintworm.

Восход-1
7 augustus 2012, 15:23
In de Sepher Cestodah kunnen we lezen dat de tien geledingen van de oercyste (Platyhelmon Kadmon) -oorspronkelijk bedoeld om de emanatie van God's licht op te vangen- niet in staat waren dit licht te bevatten en hierdoor scheurden. Ten gevolge van deze kosmische ramp zijn de Proglottiden van de Heilige Lintworm, de archetypische waarden waaruit de kosmos geschapen werd, nu verbrijzeld en misplaatst. Uit de scherven van deze Proglottiden emaneerde echter de realiteit waarin we nu leven en het kwade is niet meer dan de verstoring van de oorspronkelijke balans. Dit evenement was kortom een uitbarsting van chaos binnen in het hart van de spirituele, conceptuele, morele en psychologische structuren van de lintworm.

Zoals steeds haal jij de bronnen aan die jouw Platonistische interpretaties bevestigen, maar vergeet je steeds de boeken van het Cestoidisch Vulgaat aan te halen die niet in je kraam passen. In zijn Summa Nematodica stelt Taenius duidelijk dat daar de chtonische realiteit een emanatie is van de Proglottiden, deze duaal zal zijn van aard, met enerzijds de Geest, zijnde de manifestatie van het overblijvend Goddelijk Licht, en de chtonon. Maar daar God absoluut is en er niets buiten God is, is ook de chtonon Goddelijk, maar ook niet Goddelijk want chtonisch, en dient er bijgevolg een element in te zitten dat Goddelijk is. Dit is zoals erkend door de Canon, de Zoon, zijnde de Heilige Lintworm die met geest en lichaam in ons zit.
De Zoon is immers in essentie en in uiterlijk gelijk aan de Vader, waarmee het gestelde bewezen is.



Bericht enkel voor jou, verbranden na lezen:

Ik ben het uiteraard met U eens over de interpretatie, maar wij kunnen niet toelaten dat deze interpretaties het licht zien van de niet-ingewijde wereld. U beseft, wat een chaos wij tegemoet gaan indien zelfs de laagste bastaardzoon Uw interpretatie zal aannemen in plaats van de Canon. Wetende dat de Heilige Lintworm in zijn darmen slechts een worm is, zal niets hem nog tegenhouden van corpofagie, sodomie en het werpen van uitwerpselen naar elkaar in de zuiptenten waar de boerenkinkels zich verzamelen om te bijten in de laagste lusten.

Multipus
7 augustus 2012, 15:47
Wacht maar tot de Orde van de Platwormen zich roert...
de cultus der onmisbare darmbacteriën wapent zich voor de strijd met ongelovige multicellulairen

C2C
7 augustus 2012, 16:20
Mocht iemand een goede nieuwe religie uitvinden, dan wil ik gerust investeren. Hier in Congo kun je miljoenen verdienen op de kap van de armen met een ietwat goed uitgedokterde cultus.

Multipus
7 augustus 2012, 16:58
http://htmlgiant.com/wp-content/uploads/2009/07/Pix1-211x300.jpg

http://htmlgiant.com/technology/plotting-with-419eater-com/

Libro
7 augustus 2012, 20:49
de cultus der onmisbare darmbacteriën wapent zich voor de strijd met ongelovige multicellulairen

Daar gaan we weer...

Libro
7 augustus 2012, 20:50
Mocht iemand een goede nieuwe religie uitvinden, dan wil ik gerust investeren. Hier in Congo kun je miljoenen verdienen op de kap van de armen met een ietwat goed uitgedokterde cultus.

http://www.youtube.com/watch?v=C1k8B-qw040

Vlanin
12 november 2012, 23:41
https://i.chzbgr.com/completestore/12/11/5/bIxvcCtFI0OhqB3Xyli9cw2.jpg