PDA

View Full Version : Cubaanse Rakettencrisis deel II


zonbron
3 augustus 2012, 12:01
Voor het eerst sinds de rakettencrisis van 1962 : Opnieuw Russische kernraketten in Cuba

Rusland is niet tevreden met het Amerikaanse rakettenschild. De Amerikaan heeft zijn woord niet gehouden en wij hebben dat wel gedaan.

Als het niet op een vriendelijke manier kan, dan kan het ook anders zegt Poetin.

De nieuwe mobiele strategische nucleaire raketten van het type "Oak" werden op het eiland geplaatst. Laat ze daar nu maar rekening mee houden (Poetin).


PRAVDA - Russia to revive army bases in three oceans (http://english.pravda.ru/russia/politics/01-08-2012/121804-russia_army_base-0/)
With the full consent of the Cuban leadership, on May 11 of this year, our country has not only resumed work in the electronic center of Lourdes, but also placed the latest mobile strategic nuclear missiles "Oak" on the island. They did not want to do it the amicable way, now let them deal with this," Putin said.

Восход-1
3 augustus 2012, 12:03
Lol. Een deel van het budget ter onderhoud van Russische kernkoppen is afkomstig van Amerikaanse fondsen, om verval en onveiligheid tegen te gaan (bron: Kommersant).

Nr.10
3 augustus 2012, 12:06
Voor het eerst sinds de rakettencrisis van 1962 : Opnieuw Russische kernraketten in Cuba

Rusland is niet tevreden met het Amerikaanse rakettenschild. De Amerikaan heeft zijn woord niet gehouden en wij hebben dat wel gedaan.

Als het niet op een vriendelijke manier kan, dan kan het ook anders zegt Poetin.

De nieuwe mobiele strategische nucleaire raketten van het type "Oak" werden op het eiland geplaatst. Laat ze daar nu maar rekening mee houden (Poetin).


PRAVDA - Russia to revive army bases in three oceans (http://english.pravda.ru/russia/politics/01-08-2012/121804-russia_army_base-0/)
With the full consent of the Cuban leadership, on May 11 of this year, our country has not only resumed work in the electronic center of Lourdes, but also placed the latest mobile strategic nuclear missiles "Oak" on the island. They did not want to do it the amicable way, now let them deal with this," Putin said.
Een iets meer uitgebreide quote:
From the time of Peter the Great, Russia had a strong fleet and army. In addition, it is worth mentioning Putin's statement at the G20 meeting in June. After the meeting with U.S. President Barack Obama, Putin made a sudden harsh statement to the press.

"In 2001 I, as the President of the Russian Federation and the supreme commander, deemed it advantageous to withdraw the radio-electronic center Lourdes from Cuba. In exchange for this, George Bush, the then U.S. president, has assured me that this decision would become the final confirmation that the Cold War was over and both of our states, getting rid of the relics of the Cold War, will start building a new relationship based on cooperation and transparency. In particular, Bush has convinced me that the U.S. missile defense system will never be deployed in Eastern Europe.

The Russian Federation has fulfilled all terms of the agreement. And even more. I shut down not only the Cuban Lourdes but also Kamran in Vietnam. I shut them down because I gave my word of honor. I, like a man, has kept my word. What have the Americans done? The Americans are not responsible for their own words. It is no secret that in recent years, the U.S. created a buffer zone around Russia, involving in this process not only the countries of Central Europe, but also the Baltic states, Ukraine and the Caucasus. The only response to this could be an asymmetric expansion of the Russian military presence abroad, particularly in Cuba. In Cuba, there are convenient bays for our reconnaissance and warships, a network of the so-called "jump airfields." With the full consent of the Cuban leadership, on May 11 of this year, our country has not only resumed work in the electronic center of Lourdes, but also placed the latest mobile strategic nuclear missiles "Oak" on the island. They did not want to do it the amicable way, now let them deal with this," Putin said.
Na de ontmoeting op de G20 met de leugenaar Obama maakte Putin z'n verklaring.
Obama moet zich houden aan de beloftes van zijn land.
Dat is de 100% terechte opstelling van Putin.
Putin heeft zich gehouden aan zijn beloftes.
De andere zijde niet.

Nr.10
3 augustus 2012, 12:07
Lol. Een deel van het budget ter onderhoud van Russische kernkoppen is afkomstig van Amerikaanse fondsen, om verval en onveiligheid tegen te gaan (bron: Kommersant).
Link naar deze bron AUB.

Kasumi
3 augustus 2012, 12:07
Goed zo. Amerika dient te worden omsingeld en indien nodig, bestookt te worden met hordes kernwapens.

Nr.10
3 augustus 2012, 12:09
Putin is een zege voor Continentaal Europa.

Lampedeir
3 augustus 2012, 12:09
Tot dat de Amerikaan weer boe zegt en verdwijnen ze weer met de staart tussen de benen.

Восход-1
3 augustus 2012, 12:12
Link naar deze bron AUB.

Bron is gedrukt, vlug Googlewerk levert mij onder andere dit:

http://www.nature.com/news/2008/080130/full/451506b.html

zonbron
3 augustus 2012, 12:13
Lol. Een deel van het budget ter onderhoud van Russische kernkoppen is afkomstig van Amerikaanse fondsen, om verval en onveiligheid tegen te gaan (bron: Kommersant).

Inderdaad, wat een ironie.

Maar goed, deze jongens zijn gloednieuw en vervallen nog niet.

De Amerikanen hebben zelfs meermaals de nodige "know how" aan de Russen gegeven.

Mr. OB deed daar onlangs nog een schepje bovenop.

Western Journalism - Obama Will Give Missile Tech To Russia Despite Law (http://www.westernjournalism.com/obama-will-give-missile-technology-to-russia/)

It appears that Barack Obama has again ignored the rule of law by signing a defense appropriations bill that prohibits him sharing vital United States leading-edge strategic US missile technology with Russia, yet he has told both houses of Congress that he plans to share the US missile technology anyway. Why is this important? Because it goes light-years beyond partisan politics and into an area where our national defense will be put at unreasonable risk. It is believed that the Russians will pass this technology onto China, Iran and North Korea.

Zo heeft Obama uiteindelijk toch nog iets positiefs verwezenlijkt. :roll:

Nr.10
3 augustus 2012, 12:15
Obama moet zich houden aan de beloftes van zijn land. Zo simpel is het.

zonbron
3 augustus 2012, 12:28
Obama moet zich houden aan de beloftes van zijn land. Zo simpel is het.

Mr. OB houdt weinig rekening met de Russen en beschouwt ze als geen al te grote bedreiging en verder zal hij het te druk hebben met zijn Jihadists die hij ook als ongevaarlijk ervaart. Romney zou de Russen wel anders inschatten.


Breitbart - Obama Ignores Russian Plans for Naval Base in Cuba (http://www.breitbart.com/Big-Peace/2012/07/29/Obama-Looks-The-Other-Way-As-Russia-Plans-Naval-Base-in-Cuba)
If things go as planned, Russia could soon have a naval base just over 90 miles away from the continental U.S. Our former Cold War foe has been in talks with Cuba for some time, and is now making it known that a deal between the two nations is closer to happening.

Russian Vice Admiral Viktor Chirkov says Russia is "studying the creation of points for assistance and technical maintenance" not only in Cuba, but in "the Republic of Seychelles and Vietnam" as well. In short, this means that while Obama continues to dismiss Russia as any real threat to American interests or American security, Russia is looking for ways to expand its Navy's global reach.

It's worth noting that if the base in Cuba does come to fruition, ships armed with Russian cruise missiles and more could sitting less than a hundred miles from our shore. Yet neither the Obama administration nor the Pentagon have expressed concern over the potential naval base. Instead, they've issued statements that sound somewhat supportive of Russia in this endeavor.

Whether the base is built or not, this whole issue brings Gov. Romney's comment from April back into focus: "[Russia is] our number one geopolitical foe."


Obama heeft zo zijn eigen manier van doen. Of hij nu nog sympathieke voorstander van de voorstelling blijft is maar de vraag.

Восход-1
3 augustus 2012, 12:30
http://www.bellona.org/english_import_area/international/russia/nuke_industry/co-operation/38312

The United States contributes approximately $1 billion to $1.3 billion annually to nuclear dismantlment and security projects in Russia. Nearly half of this funding is accounted for by the US Defence Department’s Co-operative Threat Reduction (CTR) program, which began in 1992. after the dissolution of the Soviet Union, with the goal of neutralising ex-Soviet weapons of mass destruction. Among these items are ballistic missile submarines (SSBNs), bombers, inter-continental ballistic missiles, nuclear war-heads, missile silos and launchers, and chemical weapons.

Nu blijkt dus dat het geld niet altijd naar ontmanteling gaat maar soms ook naar het veilig bewaren van de kernkoppen in silo, waarbij deze laatste alsnog onder militaire controle blijven.

Восход-1
3 augustus 2012, 12:35
Aan de fanboys van Poet hier:

Kan iemand een paar simpele vragen beantwoorden:

-waarom koopt Rusland geen nieuwe tanks in en ontwikkelen ze niets nieuw? Ok, de T-80 is niet slecht, maar Rusland kan de modernste modificaties ervan niet betalen, en deze tank kan het niet langer halen van de Westerse tanks.

-waarom vliegt India met Russische straaljagers die moderner zijn dan wat de VVS zelf hebben?

-waarom is de Stille-Zeevloot de facto onbestaande (70% van de schepen is in onbruikbare toestand, dacht ik)?

-Waarom is de Yuri Dolgorukii alsnog onbruikbaar?

zonbron
3 augustus 2012, 12:38
http://www.drybonesproject.com/blog/D08727_1.gif

zonbron
3 augustus 2012, 12:39
http://library.thinkquest.org/11046/home_collage3.jpg

zonbron
3 augustus 2012, 12:49
Aan de fanboys van Poet hier:

Kan iemand een paar simpele vragen beantwoorden:

-waarom koopt Rusland geen nieuwe tanks in en ontwikkelen ze niets nieuw? Ok, de T-80 is niet slecht, maar Rusland kan de modernste modificaties ervan niet betalen, en deze tank kan het niet langer halen van de Westerse tanks.

-waarom vliegt India met Russische straaljagers die moderner zijn dan wat de VVS zelf hebben?

-waarom is de Stille-Zeevloot de facto onbestaande (70% van de schepen is in onbruikbare toestand, dacht ik)?

-Waarom is de Yuri Dolgorukii alsnog onbruikbaar?

Misschien omdat ze met hun raketten alleen reeds zeer tevreden zijn ?

En ze hebben toch van die ultramoderne raketten die mooie spiralen in de lucht aanmaken. Een prachtig zicht... de felicitaties voor de vredesprijs van Obama.

http://www.cosmiccookout.com/20100302norwayspiral.jpg

http://www.seedtheseries.com/blog/images/NorwaySpiral.jpg

In Canada zijn ze niet zo mooi
http://reinep.files.wordpress.com/2010/05/ufo-spiral-canada.jpg

Восход-1
3 augustus 2012, 12:52
O, dat. Eentje ervan ging op de Yuri Dolgorukii gemonteerd worden, de Boelava. Halfjaartje geleden stond die omhooggevallen meubelmaker Serdukov te verkondigen dat "de Boelava zal vliegen!!1".


Er is niemand zo handig voor Europa en de VS als Poetin.

zonbron
3 augustus 2012, 12:57
Wat zeer opmerkelijk is, is het feit dat de Westerse media dit bericht niet bekend maakt.

Voorlopig enkel de alternatieve nieuwsbronnen/sites en forums komen met dit bericht.

Vindt de Westerse media PRAVDA dan niet geloofwaardig of wacht men nog even een mogelijke ontkenning af ?

zonbron
3 augustus 2012, 13:02
O, dat. Eentje ervan ging op de Yuri Dolgorukii gemonteerd worden, de Boelava. Halfjaartje geleden stond die omhooggevallen meubelmaker Serdukov te verkondigen dat "de Boelava zal vliegen!!1".


Er is niemand zo handig voor Europa en de VS als Poetin.

Inderdaad, de Boelava.

Ik kan van die nieuwe raket "Oak" niets terugvinden. Geen informatie noch foto's.

Munglik
3 augustus 2012, 13:02
Aan de fanboys van Poet hier:

Kan iemand een paar simpele vragen beantwoorden:

-waarom koopt Rusland geen nieuwe tanks in en ontwikkelen ze niets nieuw? Ok, de T-80 is niet slecht, maar Rusland kan de modernste modificaties ervan niet betalen, en deze tank kan het niet langer halen van de Westerse tanks.

-waarom vliegt India met Russische straaljagers die moderner zijn dan wat de VVS zelf hebben?

-waarom is de Stille-Zeevloot de facto onbestaande (70% van de schepen is in onbruikbare toestand, dacht ik)?

-Waarom is de Yuri Dolgorukii alsnog onbruikbaar?
Ik vraag me al lang af wat die man eigenlijk wil.

Nr.10
3 augustus 2012, 13:06
Ik vraag me al lang af wat die man eigenlijk wil.
Je kunt je beter afvragen wat Putin niet wil.

Nr.10
3 augustus 2012, 13:09
Ik vraag me al lang af wat die man eigenlijk wil.
Weet jij wat de Obama wil?

Ik vaag mij af wat de neger

met een moslim adoptievader
met een leger joodse adviseurs

eigenlijk wil.

Nr.10
3 augustus 2012, 13:11
Putin is een echte Rus.

Een echte Russisch Orthodoxe Christene.

Van het soort waarvan we er in Europa meer nodig hebben.

Восход-1
3 augustus 2012, 13:12
Ik vraag me al lang af wat die man eigenlijk wil.

Niets hoor. Je moet niet in zijn spierballengerol trappen. Hij wil vooral verrijking verzekeren voor zijn door en door corrupte clan.

Nr.10
3 augustus 2012, 13:15
Niets hoor. Je moet niet in zijn spierballengerol trappen. Hij wil vooral verrijking verzekeren voor zijn door en door corrupte clan.
Wat heb jij tegen Putin? Wat heb jij tegen Rusland?

Trauma opgelopen?

Восход-1
3 augustus 2012, 13:16
Wat heb jij tegen Putin? Wat heb jij tegen Rusland?

Trauma opgelopen?

Jij bent te oud om echt goede uitspraken te doen. Zie je, vanaf een bepaalde leeftijd houdt een mens op redelijk te denken, en wordt deze ofwel verstard ofwel een morasmaticus.

Nr.10
3 augustus 2012, 13:20
Jij bent te oud om echt goede uitspraken te doen. Zie je, vanaf een bepaalde leeftijd houdt een mens op redelijk te denken, en wordt deze ofwel verstard ofwel een morasmaticus.
Toen Putin overnam van Yeltsin was Rusland een moeras, een totale puinhoop.

Nr.10
3 augustus 2012, 18:35
Wat heb jij tegen Putin? Wat heb jij tegen Rusland?

Trauma opgelopen?
Jij bent te oud om echt goede uitspraken te doen. Zie je, vanaf een bepaalde leeftijd houdt een mens op redelijk te denken, en wordt deze ofwel verstard ofwel een morasmaticus.
Het zit echt diep hé.

Восход-1
3 augustus 2012, 18:41
Ja, eigenlijk wel. Het land ligt in puinhoop en wordt bestuurd door halvegaren en dieven en er gaan wat Westerse conservatievo's (op grote schaal trouwens, heb dat soort waanzin onder andere onder "kvhv"-ers waargenomen alsook andere preutsen) Poet zitten verheerlijken omdat deze wat Tu-95's heeft herschilderd en laten vliegen en omdat hij wat goedkope praat verkondigt.

Als men dan vraagt: toon eens aan dat Poet iets heeft gedaan voor Rusland keren ze de bewijslast om en moet ik aantonen dat het slecht gaat met het land.

Jij bent overigens geen Rus, ik wel, dus ik adviseer je om geen uitspraken te doen over zaken waar je maar weinig van afweet.

peter1962
3 augustus 2012, 18:52
Goed zo. Amerika dient te worden omsingeld en indien nodig, bestookt te worden met hordes kernwapens.

Interessante stelling. Ga veiligheidshalve toch maar naar de dokter. :silly:

quercus
3 augustus 2012, 18:54
Goed zo. Amerika dient te worden omsingeld en indien nodig, bestookt te worden met hordes kernwapens.

Jazeker! En daarna kunnen uw vriendjes, de bebaarde nachtjapondragers, massaal in Amerika ontschepen als missionaris en de Amerikanen bekeren tot het "ware geloof".:roll:

Kasumi
3 augustus 2012, 21:44
Jazeker! En daarna kunnen uw vriendjes, de bebaarde nachtjapondragers, massaal in Amerika ontschepen als missionaris en de Amerikanen bekeren tot het "ware geloof".:roll:

Dat zijn mijn vrienden niet. Het zijn trouwens uw bebaarde pijpekrullen die ervoor gezorgd hebben dat er ginder massaal moslim geimporteerd zijn in the first place door zich massaal in te zetten voor multicul ter bescherming.

En hou uw offtopic gezever voor uzelf, meneer ik ben bijna jood.

Creed
3 augustus 2012, 22:14
Dat zijn mijn vrienden niet. Het zijn trouwens uw bebaarde pijpekrullen die ervoor gezorgd hebben dat er ginder massaal moslim geimporteerd zijn in the first place door zich massaal in te zetten voor multicul ter bescherming.

En hou uw offtopic gezever voor uzelf, meneer ik ben bijna jood.

Since we're off topic: do you pee standing up or sitting down?

Kasumi
3 augustus 2012, 22:17
Ik praat niet met zelfhatende Europeanen die zich Amerikaan uitgeven.

Klapt ne ke vloms joeng.

Infowarrior
3 augustus 2012, 23:06
Ik praat niet met zelfhatende Europeanen die zich Amerikaan uitgeven.

Klapt ne ke vloms joeng.

Of ook: klopt ne kie vloms pat!;-)

zonbron
3 augustus 2012, 23:58
Jazeker! En daarna kunnen uw vriendjes, de bebaarde nachtjapondragers, massaal in Amerika ontschepen als missionaris en de Amerikanen bekeren tot het "ware geloof".:roll:

Die zijn al lang geland.

Creed
4 augustus 2012, 01:16
Ik praat niet met zelfhatende Europeanen die zich Amerikaan uitgeven.

Klapt ne ke vloms joeng.

Okay baby: pieste gou rechtstoand of as ge op au poep zit? Voila! 8-)

Creed
4 augustus 2012, 02:15
Is it true anarchist chicks have an infinite supply of orgasms????

I gotst to know!

julian
4 augustus 2012, 11:43
Goed zo. Amerika dient te worden omsingeld en indien nodig, bestookt te worden met hordes kernwapens.

Krankzinnige praat.

julian
4 augustus 2012, 11:45
Voor het eerst sinds de rakettencrisis van 1962 : Opnieuw Russische kernraketten in Cuba

Rusland is niet tevreden met het Amerikaanse rakettenschild. De Amerikaan heeft zijn woord niet gehouden en wij hebben dat wel gedaan.

Als het niet op een vriendelijke manier kan, dan kan het ook anders zegt Poetin.

De nieuwe mobiele strategische nucleaire raketten van het type "Oak" werden op het eiland geplaatst. Laat ze daar nu maar rekening mee houden (Poetin).


PRAVDA - Russia to revive army bases in three oceans (http://english.pravda.ru/russia/politics/01-08-2012/121804-russia_army_base-0/)
With the full consent of the Cuban leadership, on May 11 of this year, our country has not only resumed work in the electronic center of Lourdes, but also placed the latest mobile strategic nuclear missiles "Oak" on the island. They did not want to do it the amicable way, now let them deal with this," Putin said.

Propagandist van Poetin zijt gij dus ook al. Pure onzin .

julian
4 augustus 2012, 11:46
Weet jij wat de Obama wil?

Ik vaag mij af wat de neger

met een moslim adoptievader
met een leger joodse adviseurs

eigenlijk wil.

Racisme en antisemitisme in één bijdrage.

julian
4 augustus 2012, 11:53
Ik praat niet met zelfhatende Europeanen die zich Amerikaan uitgeven.

Klapt ne ke vloms joeng.

Veel blabla vanachter een pc maar in de werkelijkheid zal dat allemaal veel minder zijn.

-Jo-
4 augustus 2012, 12:13
Lol. Een deel van het budget ter onderhoud van Russische kernkoppen is afkomstig van Amerikaanse fondsen, om verval en onveiligheid tegen te gaan (bron: Kommersant).

Dat de yanks konden ten onder gaan aan iets dat ze zelf mee gefinancierd hebben, wat zou dat toch wondermooi zijn. :-D

-Jo-
4 augustus 2012, 12:14
Jij bent te oud om echt goede uitspraken te doen. Zie je, vanaf een bepaalde leeftijd houdt een mens op redelijk te denken, en wordt deze ofwel verstard ofwel een morasmaticus.

:rofl:

Восход-1
4 augustus 2012, 12:14
Dat de yanks konden ten onder gaan aan iets dat ze zelf mee gefinancierd hebben, wat zou dat toch wondermooi zijn. :-D

Is al gebeurd, Taliban he.:-D

(toch als wij geloven dat de VS de aanvallen niet zelf orchestreerden)

-Jo-
4 augustus 2012, 12:16
Goed zo. Amerika dient te worden omsingeld en indien nodig, bestookt te worden met hordes kernwapens.

:-D

Als Europeanen moeten we steun verlenen aan separatisten in de zuidelijke staten, Alaska,... of de hereniging van Mexico met Californië onderschrijven.
Alles wat de USA zoals ze nu is in de vernieling rijdt, is goed.

Mitgard
4 augustus 2012, 12:43
Is al gebeurd, Taliban he.:-D


Mja, die betalen daar dan wel een zware prijs voor.
En dan is het weer janken in Europa natuurlijk.

quercus
4 augustus 2012, 16:42
:-D

Als Europeanen moeten we steun verlenen aan separatisten in de zuidelijke staten, Alaska,... of de hereniging van Mexico met Californië onderschrijven.
Alles wat de USA zoals ze nu is in de vernieling rijdt, is goed.

Typisch linkse Europese arrogantie. "Wij", de zuiveren in de leer, zullen de Amerikanen eens goed zeggen hoe moet ...

Creed
4 augustus 2012, 21:22
Is it true anarchist chicks have an infinite supply of orgasms????

I gotst to know!

http://youtu.be/BttTesmLglc

Kasumi
5 augustus 2012, 00:13
:-D

Als Europeanen moeten we steun verlenen aan separatisten in de zuidelijke staten, Alaska,... of de hereniging van Mexico met Californië onderschrijven.
Alles wat de USA zoals ze nu is in de vernieling rijdt, is goed.

Inderdaad, ze goed bezighouden in hun achtertuin. Waar ze al last genoeg hebben die de baas te kunnen. Alle beetjes helpen om de complete vernieling te bespoedigen.

Creed
5 augustus 2012, 06:41
Inderdaad, ze goed bezighouden in hun achtertuin. Waar ze al last genoeg hebben die de baas te kunnen. Alle beetjes helpen om de complete vernieling te bespoedigen.

Now cut back on the viagra a little and find yourself some real good chronic shit...

peter1962
5 augustus 2012, 06:54
Is it true anarchist chicks have an infinite supply of orgasms????

I gotst to know!

:rofl:

julian
5 augustus 2012, 16:36
:-D

Als Europeanen moeten we steun verlenen aan separatisten in de zuidelijke staten, Alaska,... of de hereniging van Mexico met Californië onderschrijven.
Alles wat de USA zoals ze nu is in de vernieling rijdt, is goed.

Onzinnig gebral vanachter een pc. Lachwekkend.

julian
5 augustus 2012, 16:37
Inderdaad, ze goed bezighouden in hun achtertuin. Waar ze al last genoeg hebben die de baas te kunnen. Alle beetjes helpen om de complete vernieling te bespoedigen.

Wat kunt gij toch blazen.

Creed
6 augustus 2012, 03:25
Wat kunt gij toch blazen.

T'is te hopen want veel anders kan ze blijkbaar niet.

Creed
6 augustus 2012, 03:30
:-D

Als Europeanen moeten we steun verlenen aan separatisten in de zuidelijke staten, Alaska,... of de hereniging van Mexico met Californië onderschrijven.
Alles wat de USA zoals ze nu is in de vernieling rijdt, is goed.

Hoe nazi (self-admitted!) dom je bent. California en "Mexico" zijn al lang herenigd. Just not in any way YOU are capable of understanding. Most people here have Mexican ancestry. Most of them are ALSO proud US Citizens, something that does not fit in your aryan way of thinking.
You don't understand America. You know nothing...nothing other than your narrow totalitarian bullshit.