PDA

View Full Version : "Het karakter van God(rabb) in bijbel en koran"


Lincoln
6 juli 2004, 17:35
Het karakter van God in bijbel en koran

Een studie naar verschillen

Dit is een toespraak van de christelijke deelnemer aan een moslim-christen dialoog, eind 1998. De tekst van de toespraak van de islamitische spreker is ons niet ter beschikking gesteld.

Goedenavond, dames en heren!

Ik denk dat we vanavond getuige zijn van een erg spannende gebeurtenis, want het gebeurt niet vaak dat moslims en christenen samenkomen om naar elkaar te luisteren. En ik zou vanavond graag de nadruk leggen op werkelijk naar elkaar luisteren.

Ik ben hier niet gekomen met mijn bokshandschoenen. Ik ben niet gekomen om punten te scoren of een intellectueel gevecht te winnen. Ik ben er zeker van dat de meeste christenen en moslims onder het publiek hun verdedigingsmuren al behoorlijk hoog hebben opgetrokken, en klaar zijn voor een goed gevecht op het podium. Nu, ik zou iedereen willen vragen om serieus te proberen zijn muren te verlagen en te proberen met nadruk te luisteren naar het verhaal van de andere kant. Na 1400 jaar debatten en polemische woordenwisselingen tussen moslims en christenen, worden deze twee geloofsgemeenschappen nog steeds gescheiden door een heleboel misverstanden.

lees de volledige text :http://answering-islam.org.uk/Dutch/artikelen/WieisGod/hetkaraktervangodinbijbelenkoran.htm

p.s; ik ben het niet alles wat er op staat mee eens maar sommige zaken brengen een benadering mee!!

Lincoln
6 juli 2004, 17:38
Het karakter van God in bijbel en koran

Een studie naar verschillen

Dit is een toespraak van de christelijke deelnemer aan een moslim-christen dialoog, eind 1998. De tekst van de toespraak van de islamitische spreker is ons niet ter beschikking gesteld.

Goedenavond, dames en heren!

Ik denk dat we vanavond getuige zijn van een erg spannende gebeurtenis, want het gebeurt niet vaak dat moslims en christenen samenkomen om naar elkaar te luisteren. En ik zou vanavond graag de nadruk leggen op werkelijk naar elkaar luisteren.

Ik ben hier niet gekomen met mijn bokshandschoenen. Ik ben niet gekomen om punten te scoren of een intellectueel gevecht te winnen. Ik ben er zeker van dat de meeste christenen en moslims onder het publiek hun verdedigingsmuren al behoorlijk hoog hebben opgetrokken, en klaar zijn voor een goed gevecht op het podium. Nu, ik zou iedereen willen vragen om serieus te proberen zijn muren te verlagen en te proberen met nadruk te luisteren naar het verhaal van de andere kant. Na 1400 jaar debatten en polemische woordenwisselingen tussen moslims en christenen, worden deze twee geloofsgemeenschappen nog steeds gescheiden door een heleboel misverstanden.

lees de volledige text :http://answering-islam.org.uk/Dutch/artikelen/WieisGod/hetkaraktervangodinbijbelenkoran.htm

p.s; ik ben het niet alles wat er op staat mee eens omdat het alleen op een christelijk perspectief gezien wordt normaal gezien moet er beide perspectieve benaderingen vermeld moeten worden !!

Lincoln
6 juli 2004, 17:43
Het probleem bij de christenen is dat ze hun opvatting als heilig beschouwen terwijl in de islaam het woord van de imaam gewoon een visie van zijn persoonlijke opinie is een niet als wet of heilig wordt opgevat !!
alhoewel dat er sommigen dat wel beschouwen terwijl dat het verkeerd is !!

Herman Desmedt ©HD
6 juli 2004, 21:26
Het probleem is dat je denkt dat iedereen hier in het Westen Christen is of toch religieus.

Ik vind het gesprek Christen-Islamiet op zich niet slecht, maar beiden vergeten daarbij het monotheïstisch geloof dat nog oorspronkelijker is.

de Vexille
6 juli 2004, 22:11
Het probleem bij de christenen is dat ze hun opvatting als heilig beschouwen terwijl in de islaam het woord van de imaam gewoon een visie van zijn persoonlijke opinie is een niet als wet of heilig wordt opgevat !!
alhoewel dat er sommigen dat wel beschouwen terwijl dat het verkeerd is !!

Leg mij dat eens verder uit, Lincoln...
De opvatting van "de" Christen (leek of priester) is niet "heilig" buiten hetgeen de Leer hem voorschrijft en zelfs dan nog maken we onderscheid op basis van zgn. "geloofspunten" (en dat zijn er zelfs niet eens zoveel).

Trekt de moslim dan de Koran in twijfel? Gaat hij die teksten relativeren? Staat Allah u toe om het woord van de profeet tegen te spreken of af te zwakken? Kennen moslims dan geen "geloofspunten"?

Lincoln
7 juli 2004, 12:31
[quote=lincoln]Het probleem bij de christenen is dat ze hun opvatting als heilig beschouwen terwijl in de islaam het woord van de imaam gewoon een visie van zijn persoonlijke opinie is een niet als wet of heilig wordt opgevat !!
alhoewel dat er sommigen dat wel beschouwen terwijl dat het verkeerd is !!

Leg mij dat eens verder uit, Lincoln...
Ik bedoel dat eender welke imaam in de islaam fouten kan maken, niet zoals sommige chijieten dat geloven b.v: khomeini een al wat er over gezegd binnen de chijietische kring !!
De opvatting van "de" Christen (leek of priester) is niet "heilig" buiten hetgeen de Leer hem voorschrijft en zelfs dan nog maken we onderscheid op basis van zgn. "geloofspunten" (en dat zijn er zelfs niet eens zoveel).Daar ben ik zeker mee eens !!

Trekt de moslim dan de Koran in twijfel? neen!

Gaat hij die teksten relativeren?door wie ?

Staat Allah u toe om het woord van de profeet tegen te spreken of af te zwakken? Waarom ? de leer die geopenbaard werd aan mohamed is verschilt niet aan de koran een om de koran te begrijpen moet je de gezegde van de profeet lezen !!!

Kennen moslims dan geen "geloofspunten"?
De geloofs punten die aangemaakt werden door de profeet zijn onverranderlijk tegenover de visioneer uitspraken van ,zoals b.v. cheik 3abdelwahab ,of imaam al-ghazali een cheik hassan al-ach3ari !!

de Vexille
7 juli 2004, 21:05
De enige conclusie die ik als christen kan maken is dat er een fundamenteel verschil bestaat in de manier waarop chistenen en moslims hun God of Allah ervaren. Dat verschil vertaalt zich in een fundamenteel andere levensvisie en culturele geaardheid, waarbij ik niet de pretentie wil hebben om het één absoluut boven het andere te plaatsen.

Mijn denken, en ook dat van de overgrote meerderheid van ongelovige europeanen (of ze dat nu graag horen of niet) is in belangrijke mate bepaald door historisch-culturele achtergronden waarin het christelijke geloof een essentiële bijdrage heeft geleverd. Het is uit die tegenstellingen dat veel onbegrip tussen "native" europeanen en allochtonen uit moslimlanden voortkomt. Het is goed om dit soort van studies te doen omdat het ons voorthelpt om de verschillen effectief te duiden.

Het is een eerste stap naar het ontgroeien van een aantal vooroordelen. D�*t is de enige ware "verlichting"... niet de roep van sommigen om ons geloof maar meteen te verloochenen (... ten voordelen van wat, vraag ik me dan nog steeds af).

Jeshua
1 december 2004, 20:24
Het moge duidelijk zijn dat Mijn god hemelsbreed verschilt van die trotse Satan die zich als allah voordoet en de fundament van christus weghaalt.

Lincoln
1 december 2004, 20:51
Het moge duidelijk zijn dat Mijn god hemelsbreed verschilt van die trotse Satan die zich als allah voordoet en de fundament van christus weghaalt.
Satan ??

Jeshua
1 december 2004, 21:12
http://www.isaalmasih.net/isa/dreamsofisa.html

Lincoln
1 december 2004, 21:16
Ik begrijp niet wat u bedoeldt ? U beweert dat allah een "satan" is een u legt een linkje dat jezus s.a.s profetie bevestigt wordt in de islaam ! Ik kan echt niet volgen ?

Jeshua
1 december 2004, 21:54
ahum lees de link iets beter meneer. dit gaat over moslims die bekeerd zijn. hele dorpen door dromen bekeerd nadat de christelijke helft bad dat de moslimhelft bekeerd werd bijvoorbeeld. mensen die droomden dat mohammed jezus niet kon aankijken.
mensen die in een mahctsstrijd tussen jezus en 'allah' voor hun ziel vastzaten.
het gaat niet over dat jezus profetie in de koran bevestigd word

Lincoln
2 december 2004, 14:00
ahum lees de link iets beter meneer. dit gaat over moslims die bekeerd zijn. hele dorpen door dromen bekeerd nadat de christelijke helft bad dat de moslimhelft bekeerd werd bijvoorbeeld. mensen die droomden dat mohammed jezus niet kon aankijken.
mensen die in een mahctsstrijd tussen jezus en 'allah' voor hun ziel vastzaten.
het gaat niet over dat jezus profetie in de koran bevestigd word
Dat is geen argument , Die mensen die bekeerd zijn hadden gewoon honger zouden ze niet bekeerd zijn tot christen dan konden ze niets krijgen , Simpel manipulatie is dat !




P.S: Jezus is een mens dus ook geen god of heilige geest , Het verhaal van de "drieeenheid" is een verzonnen verhaaltje van de paus als exuus om de macht binnen de kerk te manipuleren ! Lees hierover de geschiedenis van de scheuring tussen de byzantuinse kerk een de roomse katholieke kerk !!;-)

Jeshua
2 december 2004, 15:47
Och maybe, maar toch www.genezingswonderen.org vele mensen die genezen worden in kerken die toch echt jezus aanbidden. wat mij betreft zijn dergelijke dromen wel een argument hoor. of dan die man die jezus zag in een bus.

Lincoln
2 december 2004, 16:08
Och maybe, maar toch www.genezingswonderen.org (http://www.genezingswonderen.org/) vele mensen die genezen worden in kerken die toch echt jezus aanbidden. wat mij betreft zijn dergelijke dromen wel een argument hoor. of dan die man die jezus zag in een bus.
Dat kan even goed met de hedendaagse therapeutische geneesmiddelen of door één of ander magie , Er is niets mysterieus aan , God heeft ons middelen gegeven een die moeten wij gebruiken !

VlaamseBelg
2 december 2004, 16:26
Och maybe, maar toch www.genezingswonderen.org (http://www.genezingswonderen.org/) vele mensen die genezen worden in kerken die toch echt jezus aanbidden. wat mij betreft zijn dergelijke dromen wel een argument hoor. of dan die man die jezus zag in een bus.
Jeshua, ik kom uit die middens en ik kan hier uit eerste hand verklaren dat al die verhalen over genezingen 100% onzin zijn, uitgekraamd door mensen die behoefte hebben aan wat aandacht en die krijgen wanneer ze (nog maar eens) genezen worden na een gebed.

Een man die Jezus ziet in de bus staat voor mij gelijk met een man die Napoleon ziet, of mensen die met doden kunnen praten. Die zijn er ook genoeg hoor. En wat doet Jezus trouwens in een bus, en hoe weet die man dat dat Jezus is?

Voor je de islam bekritiseert, kan je misschien eens eerst je eigen geloof kritisch bekijken.

Jeshua
2 december 2004, 16:54
ik kan uit eerstehand het tegenovergestelde verklaren.

tja lincoln ik vind het ook niet mysterieus, maar ik weet wel dat die middelen menselijker zijn dan deze wonderen. Natuurlijk is het slechts in mensenogen wonder, maar dit komt van God, daar gaat het om. overigens kan het niet altijd met mensenmiddelen.

Vlaamsebelg, misschien zijn wij wel de schizofrenen en zien de schizofrenen dingen op andere niveaus? al zien honderd mensen jezus, jij zal ze gek vinden. wie heeft gelijk? wie bewijst mij dat ze niet werkelijk jezus hebben gezien?

Lincoln
2 december 2004, 18:39
ik kan uit eerstehand het tegenovergestelde verklaren.

tja lincoln ik vind het ook niet mysterieus, maar ik weet wel dat die middelen menselijker zijn dan deze wonderen. Natuurlijk is het slechts in mensenogen wonder, maar dit komt van God, daar gaat het om. overigens kan het niet altijd met mensenmiddelen.

Vlaamsebelg, misschien zijn wij wel de schizofrenen en zien de schizofrenen dingen op andere niveaus? al zien honderd mensen jezus, jij zal ze gek vinden. wie heeft gelijk? wie bewijst mij dat ze niet werkelijk jezus hebben gezien?

Hoe kun je weten dat die genezing van "jezus" ( Omdat u beweert dat god jezus is)zijn ! Als je zegt b.v. dat jezus mensen genas in zijn leven ( met de kracht van god ) dan kan ik je nog misschien geloven , Omdat jezus zijn profetie moest bewijzen aan mensen kon hij mensen genezen een doden tot leven roepen daarom deed hij dat ook ! Maar als je nu zegt dat de er iemand genezen is door jezus ! Tja , Voor mij is jezus niet aanwezig, Daarom kan dat ook niet .


P.S: Ik geloof wel dat god mensen kan genezen maar met het middel die wij gekregen heb !!

Jeshua
2 december 2004, 20:54
Jezus is de Zoon van God. Hoe je dat wilt interpreteren word verschillend over gedacht.
Ik geloof dat ze beide aanbeden worden. god bewijst zichzelf juist dat hij de waarheid is door nu nog steeds in de kerken van Zijn Zoon mensen te genezen. Jezus heeft dan ook nadrukkelijk gezegd:zonder de Vader kan de Zoon niks doen.

de Vexille
2 december 2004, 22:37
Jezus is de Zoon van God. Hoe je dat wilt interpreteren word verschillend over gedacht.
Ik geloof dat ze beide aanbeden worden. god bewijst zichzelf juist dat hij de waarheid is door nu nog steeds in de kerken van Zijn Zoon mensen te genezen. Jezus heeft dan ook nadrukkelijk gezegd:zonder de Vader kan de Zoon niks doen.
God bewijst zich helemaal niet.
Hoeft ook niet.

De mens is vrij; da's het grootste geschenk dat God ons ooit heeft gegeven.
Tegelijk ook de grootste verantwoordelijkheid; een erflast (geen erfzonde).
En dat laatste heeft Zijn zoon ons duidelijk gemaakt.

Jeshua
2 december 2004, 22:45
De mens is vrij, en God wilt een relatie met die mens, en hij geeft miljoenen tekenen. hoeft hij dat te doen? nee natuurlijk niet het staat hem vrij. maar door alle tekenen zouden wel iedereen tot geloof moeten komen.
Ik weet niet welke bijbel jij hebt. Gods zoon predikt geen vrijheid. Hij predikt goedheid. Hij predikt dat goedhjeid door liefde gelijkstaat aan de grootste vrijheid.

de Vexille
2 december 2004, 22:49
Gods zoon predikt absolute vrijheid...
Hij tolereert niet dat wij oordelen over elkaar; d�*t is immers Gods voorrecht.

Ik denk dat jij dringend je Bijbel nog eens grondig moet nalezen, Jeshua.

Jeshua
2 december 2004, 22:50
daar heb je helemala gelijk in. er is dan ook oordeel in de zin van Gods geest volgen en menselijk oordeel.

de Vexille
2 december 2004, 22:56
daar heb je helemala gelijk in. er is dan ook oordeel in de zin van Gods geest volgen en menselijk oordeel.
Gods oordeel is finaal.
Maar eigelijk is het ons eigen oordeel... want Hij oordeelt ons aan de hand van onze eigen maatstaven.

God heeft als het ware een zwarte band Judo.

Jeshua
2 december 2004, 22:59
precies vexille! dat doet God dan ook met ons, nu al. en vele van onze problemen hebben we over onszelf afgebrcht door te doen alsof wij de waarheid in pacht hebben en anderen te veroordelen.

Hoeveel mensen zie ik niet kleinerend doen tegen hun kinderen die aan de andere kant vast voor de TV marc dutroux de hel indenken?

VlaamseBelg
3 december 2004, 09:13
daar heb je helemala gelijk in. er is dan ook oordeel in de zin van Gods geest volgen en menselijk oordeel.
Da's het excuus van slechte mensen die christen beweren te zijn. Een ander de grond in boren en het op het Heilig Spook steken.

Jeshua
3 december 2004, 11:52
Dat zou weleens heel vaak het geval kunnen zijn ja.

Lincoln
4 december 2004, 14:34
Jezus is de Zoon van God. Hoe je dat wilt interpreteren word verschillend over gedacht.
Ik geloof dat ze beide aanbeden worden. god bewijst zichzelf juist dat hij de waarheid is door nu nog steeds in de kerken van Zijn Zoon mensen te genezen. Jezus heeft dan ook nadrukkelijk gezegd:zonder de Vader kan de Zoon niks doen.
Dus de vader een de zoon een de heilige geest zijn tegelijk één god , Hoe kan nu drie één zijn , Als je jan piet een bert samen brengt dan blijven het drie niet één een beetje logisch toch he !

VlaamseBelg
4 december 2004, 16:29
Dus de vader een de zoon een de heilige geest zijn tegelijk één god , Hoe kan nu drie één zijn , Als je jan piet een bert samen brengt dan blijven het drie niet één een beetje logisch toch he !
Lincoln, jij zou toch moeten weten dat godsdienst en logica niet veel samen gaan.

Lincoln
4 december 2004, 18:36
Lincoln, jij zou toch moeten weten dat godsdienst en logica niet veel samen gaan.In dit geval wel !

VlaamseBelg
4 december 2004, 19:04
Een klassieker:

Het geloof nu is de zekerheid der dingen waarop men hoopt en het bewijs der dingen die men niet ziet

Die Paulus was een slim mens, spijtig dat sommige van zijn brieven samen met andere bijbelse geschriften "verminkt" zijn geraakt tijdens de eerste eeuwen christendom. Hij schreef enkele rake dingen.

Let op, ik geloof niet meer, maar ik heb nog steeds bewondering voor die groepjes joden die hun geloof heruitvonden en meer de mens centraal zetten in plaats van de godsdienst. Veel gelovigen aanbidden de kerk of de godsdienst op zich zonder het te beseffen, maar dat kan je van jezelf niet weten als je er zelf in zit. Ik heb maar enkele christenen en moslims ontmoet die nog met beide benen op de grond staan en hun geloof zien als iets dat ze in hun eigen leven inpassen, ipv dat ze hun leven inpassen in de godsdienst.

Jeshua
4 december 2004, 19:44
De Zoon is 1 met de Vader in hart en geest. en verder is het voor een almachtig God niet moeilijk zich op te splitsen in 3.
ik zie de heilige geest als zegmaar de geest van christus, niet een aparte persoon.
net zomin als mijn gedachten en ikzelf gescheiden zijn.

Wreker
5 december 2004, 13:16
Dus de vader een de zoon een de heilige geest zijn tegelijk één god , Hoe kan nu drie één zijn , Als je jan piet een bert samen brengt dan blijven het drie niet één een beetje logisch toch he !
Kijk hier, een vreemdeling die onze godsdienst komt besmeuren en onze God komt lasteren.

EXTREEM
5 december 2004, 13:24
Dus volgens LINCOLN, is het geloof in jezus god en de heilige geest larie.Ik ben geen gelovege,Maar liever dat of geloven in een profeet die een pedofiel was

EXTREEM
5 december 2004, 13:27
Ik ben nu een volgeling van het PROENISME.De waare god,en weg met allah

Flippend Rund
5 december 2004, 13:31
Dus de vader een de zoon een de heilige geest zijn tegelijk één god , Hoe kan nu drie één zijn , Als je jan piet een bert samen brengt dan blijven het drie niet één een beetje logisch toch he !
Het is gewoon een manier die christenen gebruiken om drie aspecten van god apart toe te lichten. Het heeft meer te maken met het onvermogen van de mens om alles in 1 keer te begrijpen, dan met het wezen van god zelf.

Lincoln
5 december 2004, 14:04
Het is gewoon een manier die christenen gebruiken om drie aspecten van god apart toe te lichten. Het heeft meer te maken met het onvermogen van de mens om alles in 1 keer te begrijpen, dan met het wezen van god zelf.
Mijn bedoeling was niet om christelijke gelovigen te beledigen ! De driedeligheid kwam er toen de franken de kerk overnamen ! De driedeligheid is een heidense cultuur die tegenstrijdig is met het monotheism ! Als men god beschouwt als een driedelige dan beschouwt men god hoe dan ook als nietig ! Daarom beschouw ik de islaam als een vernieuwing een ook een vervolg voor de vorige godsdiensten ! Je kunt dat vergelijken met zoals ; Het darwinism , De eerste bron die de mechanism vormde voor de laicite het communism , een ook liberalism , zeg maar het democratie in de vernieuwde vorm van het vroegere romeinse een griekse bestuur systemen ! Daarna kwam de revolutie een de twee wereld oorlogen , Hoe meer men naar de tijd vooruit gaat hoe meer het systeem aangepast wordt een vernieuwd !! Zo zie ik dat , Maar vergeet daarbij niet dat religie een heel andere zaak is dan politiek !!!

Lincoln
5 december 2004, 14:06
Kijk hier, een vreemdeling die onze godsdienst komt besmeuren en onze God komt lasteren.
Een waneer bent u een gelovige , Je gaat zelfs niet meer naar de kerk een je beweert dat je voorouders apen waren een dat er geen god bestaat !!

Lincoln
5 december 2004, 14:18
De Zoon is 1 met de Vader in hart en geest. en verder is het voor een almachtig God niet moeilijk zich op te splitsen in 3.
ik zie de heilige geest als zegmaar de geest van christus, niet een aparte persoon.
net zomin als mijn gedachten en ikzelf gescheiden zijn.Dus de zoon is een mens een tegelijk een god ?! Een diezelfde mens is een zoon een tegelijk een vader een daarop nog een god , Een u beweert dat hij gekruisigd is , Zou hij een god zijn dan zou hij zijn eigen vel redden bij de kruising ! De koran vertelt ons dat Jezus s.a.s een gewoon mens was die de boodschap van god aankondigde aan de mens zo dat de mens de enige god zal aanbidden niet meer een niet minder !!!


P.S: Ik heb nergens in de bijbel gelezen dat Jezus zich zelf tot god geroepen heeft ! Zelfs is er een text bij de kruising die vertelt dat jezus zei; ELIA ELIA LIMMA CHABAKTANI, In het arabisch; ilahi ilahi limmadha taraktani , Taraktani een chabaktani is een semitische woord voor het werkwoord "verlaten" , Waarom vroeg jezus om hulp een zei ; mijn god mijn god waarom verliet u mee ? Als hij god zou geweest zijn dan zou hij niet om hulp vragen !!

PollyCorrect
5 december 2004, 14:25
Ik ben nu een volgeling van het PROENISME.De waare god,en weg met allah

Welkom, EXTREEM! Deze post had ik over het hoofd gezien.
Je hebt volgens je postings trouwens maar DRIE minuten nodig gehad om van ongelovige over te stappen naar het PROENISME! Gefeliciteerd!

:):):)

ALLemaal naar de hAKkeBAR!
fAkallah!

EXTREEM
5 december 2004, 14:53
Het PROENISME ,is een geloof die de mens in het heden gelukkig maakt,niet zo als die goden van het verleden.Dat waren sadisten,hun profeten waren gek of pedofielen.Men is nu het woord van onze god PROESNI aan het schrijven.En geloof mij het word een goed boek,beter of de KORAN,die een fabeltje is

PollyCorrect
5 december 2004, 15:00
EXTREEM, word je nu ook een extreme Proenist? Zie trouwens onder Religies en andere levensovertuigingen een thread die ik daarover begonnen ben! Je mag er gerust posten over je ervaringen als New Born Proenist.

Wreker
5 december 2004, 21:32
Oorspronkelijk bericht door lincoln
Dus de vader een de zoon een de heilige geest zijn tegelijk één god , Hoe kan nu drie één zijn , Als je jan piet een bert samen brengt dan blijven het drie niet één een beetje logisch toch he !

Kijk hier, een vreemdeling die onze godsdienst komt besmeuren en onze God komt lasteren.Een waneer bent u een gelovige , Je gaat zelfs niet meer naar de kerk een je beweert dat je voorouders apen waren een dat er geen god bestaat !!Ik wil er maar op wijzen dat jij je schijnheilig gedraagt als je zoals 99% van de moslims kritiek hebt op wat Hirsi Ali met de islam heeft gedaan. Jij doet namelijk iets identieks met het christendom. En dan nog wel in het huis van je gastheer. Hebben ze jullie in Marokko dan helemaal geen manieren geleerd, dat jullie in het huis van de gastheer de Goden van de gastheer beledigen?


Misschien moeten we hier voor moslims maar eens moslimwetten gaan toepassen. Dus : voor godslastering van de christelijke en heidense Goden: de *KNIP*.

Jeshua
5 december 2004, 22:00
Hallo beste lincoln, ik bid voor de moslims.

Ja, de zoon is een mens en tegelijk een God. Of op zijn minst Zijn zoon.
Mijn vraag aan U is God te definieren-waarom kan de almachtige zich niet als mens tonen? In tegenstelling tot Allah, die in gelukzaligheid zittend zichzelf de meest vergevingsgezinde durft te noemen (ik vind het ook niet moeilijk om te vergeven als ik toch niet het slachtoffer ben en altijd in een roes van ongetwijfeld de meest pure gelukzaligheid zit) en de meest rechtvaardige (niet moelijk om niet te zondigen in een staat zonder verleiding, echt simpel om vanaf daar te veroordelen tot eeuwige hel)
gaat Onze God naar beneden, zijn liefde tonend door zichzelf te vernederen om ons te redden en te verhogen. Zelf te lijden, zodat wij niet hoeven te lijden.
Zelf slachtoffer wordend van onze zondes en dan kunnen zeggen 'Vader vergeef het hen'. DAT is pas vergeving.
De Vader is God. Jezus is de Zoon van God en ik houd me erbuiten in hoeverre ze '1' zijn. Wel weet ik dat Johannes 5 , vers 23 zegt:wie de zoon niet eert, eert ook de Vader niet die hem gezonden heeft.
NEE Hij bewijst juist zijn goddelijkheid door Zijn almacht op te geven uit naam van goedheid en LIEFDE! Hij bewijst zijn goddelijkheid door te LIJDEN voor ons, door zoveel van zijn wereld te houden dat hij zichzelf verloochtent om die wereld te redden. Door zichzelf niet te redden, maar, petrus gebruikte hetzelfde argument als u en jezus zei:ga weg achter mij satan , want je bent niet bedacht op de dingen Gods maar der mensen. Zo vervuld hij GODS plan en gaat niet als een lafhartige wegvluchten van ellende.
Heeft U weleens de bijbel gelezen eigenlijk meneer? Misschien zou U eens vooral het evangelie moeten lezen. Zonder moslimvooroordelen, er niet meteen vanuit gaan dat uw boek het ware is, zegt uw boek zelf niet :je gelooft slechts wat je voorvaderen geloven. Als ik de duivel was, zou dat een ideale zin zijn voor mijn eigen boek ja. Zo kan ik in mijn dienaren het gevoel opwekken dat anderen dom bezig zijn en zijzelf slim, terwijl ze mooi zelf de dommeriken zijn die gewoon anderen beschuldigen volgens hun boek wat ze zelf zijn. Jezus noemt zichzelf iid niet God, behalve Ik en de Vader zijn een. Wel zegt hij dat zijn vader hem die heerlijkheid geeft, om leven te geven, en de verering die hij ontvangt. Ja, op het kruis heeft de Vader hem verlaten.

Gegroet en Gods Zegen lincoln

Dus de zoon is een mens een tegelijk een god ?! Een diezelfde mens is een zoon een tegelijk een vader een daarop nog een god , Een u beweert dat hij gekruisigd is , Zou hij een god zijn dan zou hij zijn eigen vel redden bij de kruising ! De koran vertelt ons dat Jezus s.a.s een gewoon mens was die de boodschap van god aankondigde aan de mens zo dat de mens de enige god zal aanbidden niet meer een niet minder !!!

P.S: Ik heb nergens in de bijbel gelezen dat Jezus zich zelf tot god geroepen heeft ! Zelfs is er een text bij de kruising die vertelt dat jezus zei; ELIA ELIA LIMMA CHABAKTANI, In het arabisch; ilahi ilahi limmadha taraktani , Taraktani een chabaktani is een semitische woord voor het werkwoord "verlaten" , Waarom vroeg jezus om hulp een zei ; mijn god mijn god waarom verliet u mee ? Als hij god zou geweest zijn dan zou hij niet om hulp vragen !!

MVB
5 december 2004, 22:39
ammai steekt dat nooit tegen al die tekstjes(miereneukerij) ivm God & Allah en hoe het zou moeten zijn.:roll:


En als puntje bij paaltje komt zijn Moslims allemaal hypocrieten.
Arrafat was een homo (dood aan aids) die in het zoooo slechte westen niets anders dan hotelketens, bedrijven, enz... had en miljarden euro's. En het is hier zo slecht dat heel z'n familie hier als koningenen leefden terwijl hij z'n eigen volk uitmelkte en die waren dan nog zo dom om als hysterische beesten op z'n kist te jumpen. Islam t'is gewoonweg one big sick joke.
Nog zo'n leukerd ayatollah khomeinieke die kinderen voor z'n tank's liet lopen om zo door een mijnveld te geraken. Gaf voordien aan ieder kind een sleutelke en zei dat is "het sleuteltje" naar het paradijs, zeg veel over die mensen vind ik.
Maar geloof me de familie's van die leiders(lees dictators) en Mulahs hebben een goed leven. Ooit zal er wel een tijd komen wanneer ze volledig ontwikkeld zullen zijn, en de mensen zullen zeggen -> weet ge wa Bin Laden gaat gij een beetje zelf in dat Hotel met een dynamietgordelke aan als ge denkt dat da echt nodig is ;-) .

Wat ik ook een leuk vb van ironie vind, waarom willen Moslim's toch altijd extreem rechtse wagen's zoals mercedes en bmw:| .Mja zelf hebben ze geen constructeurs omdat ze het natuurlijk te druk hebben met hun islam, dat zou natuurlijk een wel te verstane reden zijn.

groetjes

Lincoln
5 december 2004, 22:43
Hallo beste lincoln, ik bid voor de moslims.

Ja, de zoon is een mens en tegelijk een God. Of op zijn minst Zijn zoon.
Mijn vraag aan U is God te definieren-waarom kan de almachtige zich niet als mens tonen? In tegenstelling tot Allah, die in gelukzaligheid zittend zichzelf de meest vergevingsgezinde durft te noemen (ik vind het ook niet moeilijk om te vergeven als ik toch niet het slachtoffer ben en altijd in een roes van ongetwijfeld de meest pure gelukzaligheid zit) en de meest rechtvaardige (niet moelijk om niet te zondigen in een staat zonder verleiding, echt simpel om vanaf daar te veroordelen tot eeuwige hel)
gaat Onze God naar beneden, zijn liefde tonend door zichzelf te vernederen om ons te redden en te verhogen. Zelf te lijden, zodat wij niet hoeven te lijden.
Zelf slachtoffer wordend van onze zondes en dan kunnen zeggen 'Vader vergeef het hen'. DAT is pas vergeving.
De Vader is God. Jezus is de Zoon van God en ik houd me erbuiten in hoeverre ze '1' zijn. Wel weet ik dat Johannes 5 , vers 23 zegt:wie de zoon niet eert, eert ook de Vader niet die hem gezonden heeft.
NEE Hij bewijst juist zijn goddelijkheid door Zijn almacht op te geven uit naam van goedheid en LIEFDE! Hij bewijst zijn goddelijkheid door te LIJDEN voor ons, door zoveel van zijn wereld te houden dat hij zichzelf verloochtent om die wereld te redden. Door zichzelf niet te redden, maar, petrus gebruikte hetzelfde argument als u en jezus zei:ga weg achter mij satan , want je bent niet bedacht op de dingen Gods maar der mensen. Zo vervuld hij GODS plan en gaat niet als een lafhartige wegvluchten van ellende.
Heeft U weleens de bijbel gelezen eigenlijk meneer? Misschien zou U eens vooral het evangelie moeten lezen. Zonder moslimvooroordelen, er niet meteen vanuit gaan dat uw boek het ware is, zegt uw boek zelf niet :je gelooft slechts wat je voorvaderen geloven. Als ik de duivel was, zou dat een ideale zin zijn voor mijn eigen boek ja. Zo kan ik in mijn dienaren het gevoel opwekken dat anderen dom bezig zijn en zijzelf slim, terwijl ze mooi zelf de dommeriken zijn die gewoon anderen beschuldigen volgens hun boek wat ze zelf zijn. Jezus noemt zichzelf iid niet God, behalve Ik en de Vader zijn een. Wel zegt hij dat zijn vader hem die heerlijkheid geeft, om leven te geven, en de verering die hij ontvangt. Ja, op het kruis heeft de Vader hem verlaten.

Gegroet en Gods Zegen lincolnIk heb veel respect voor christelijke gelovigen , Het is jammer dat in deze tijd veel van de huidige bijbel verloren is gegaan !

P.S: Ik ben zelf opgevoed in een streng katholieke school m.a.w de bijbel was bijna een dagelijks recept dat we kregen voor ons neus !!!

Lincoln
5 december 2004, 22:51
Ik wil er maar op wijzen dat jij je schijnheilig gedraagt als je zoals 99% van de moslims kritiek hebt op wat Hirsi Ali met de islam heeft gedaan. Jij doet namelijk iets identieks met het christendom. En dan nog wel in het huis van je gastheer. Hebben ze jullie in Marokko dan helemaal geen manieren geleerd, dat jullie in het huis van de gastheer de Goden van de gastheer beledigen?


Misschien moeten we hier voor moslims maar eens moslimwetten gaan toepassen. Dus : voor godslastering van de christelijke en heidense Goden: de doodstraf.
Ik zeg wel dat kritiek op een respectabel manier mag worden geuit ! De manier waarop hirsi ali zich uit is gewoon een weg naar meer frustraties , provocatie een histeria !

P.S: Mijn gastheer weet wel dat ik een brave ben :twisted: :twisted: Een hoeft uw tussen komst niet !!

Jeshua
5 december 2004, 22:59
In dat geval hoop ik echt dat je terugkomt naar Christus kruis lincoln.
Het is jammer dat je je laat verleiden door de rede. het intellectueel bepalen wat waarheid is zal altijd tegen God ingaan (zo zegt God zelf in een visioen).
Mag ik je iets vragen? Aangezien wij beiden wel weten dat God hoort,
of wij beiden bidden naar de allerhoogste, dus niet naar allah, noch naar christus, noch naar de vader, maar aan de ware God, ervan uitgaand dat we niet weten welke het is, of Hij ons via een droom , liefst deze nacht nog, wil laten weten welke religie van hem is. Het kan het verschil uitmaken tussen eeuwig leven of eeuwige dood.

Jeshua
5 december 2004, 22:59
(er zijn trouwens op die manier al meer mensen tot Christus gekomen)

MVB
5 december 2004, 23:07
Ik moet toch toegeven&bewonderen dat jullie "moslim's" er toch in geslaagd zijn wereldwijd het leven onaangenaam te maken.

Neemt men het vliegtuig en t'is al prijs.
Je gaat op vakantie naar vb Indonesië en de mensen daar zijn geterroriseerd.
Je komt terug thuis van reis en t'is hier ook al een boel zever.

pffffff

En jammer genoeg is dit nog maar het topje v/d ijsberg.:-(

Lincoln
5 december 2004, 23:14
In dat geval hoop ik echt dat je terugkomt naar Christus kruis lincoln.
Het is jammer dat je je laat verleiden door de rede. het intellectueel bepalen wat waarheid is zal altijd tegen God ingaan (zo zegt God zelf in een visioen).
Mag ik je iets vragen? Aangezien wij beiden wel weten dat God hoort,
of wij beiden bidden naar de allerhoogste, dus niet naar allah, noch naar christus, noch naar de vader, maar aan de ware God, ervan uitgaand dat we niet weten welke het is, of Hij ons via een droom , liefst deze nacht nog, wil laten weten welke religie van hem is. Het kan het verschil uitmaken tussen eeuwig leven of eeuwige dood.
Dan moet je gaan bidden een smeken "O mijn schepper een de schepper van al het schepsel leidt mij tot de ware leer een de leer die je blij zal maken als ik die volg" Maar dan moet je van je afspraak houden , Als je dat niet doet dan ben je vervloekt !;-)

MVB
5 december 2004, 23:27
[QUOTE=Jeshua]In dat geval hoop ik echt dat je terugkomt naar Christus kruis lincoln.
Het is jammer dat je je laat verleiden door de rede. het intellectueel bepalen wat waarheid is zal altijd tegen God ingaan (zo zegt God zelf in een visioen).

Ammai das straf, de rede zou slecht zijn!!! Dus het volgen van logica en je gezond verstand is slecht.
Maar je mag je wel laten leiden door een "visioen" van een of andere god.

Dat is nu eens een mooi voorbeeld, van al die moslim's met hun blind geloof.
Die kunnen niet meer rationeel denken en objectief zijn, vandaar dat jullie
een groot gevaar vormen voor de maatschappij.

ps : Hassan is fundamentalist!! Hij kan moeilijk die pedo profeet tegenpraten he.

Lincoln
5 december 2004, 23:32
[QUOTE=Jeshua]In dat geval hoop ik echt dat je terugkomt naar Christus kruis lincoln.
Het is jammer dat je je laat verleiden door de rede. het intellectueel bepalen wat waarheid is zal altijd tegen God ingaan (zo zegt God zelf in een visioen).

Ammai das straf, de rede zou slecht zijn!!! Dus het volgen van logica en je gezond verstand is slecht.
Maar je mag je wel laten leiden door een "visioen" van een of andere god.

Dat is nu eens een mooi voorbeeld, van al die moslim's met hun blind geloof.
Die kunnen niet meer rationeel denken en objectief zijn, vandaar dat jullie
een groot gevaar vormen voor de maatschappij.

ps : Hassan is fundamentalist!! Hij kan moeilijk die pedo profeet tegenpraten he.
Da parachutteke is dat jou avatar ? pas maar op dat je parachutje nie scheurt een met je kont tegen de grond plakt !

MVB
5 december 2004, 23:41
Stop deze kwakzalverij en volg een basiscursus psychologie en ge zult al veel wijzer worden, maar sommige godsdiensten zijn daar net ENORM bang van.
Nadien kunt ge nog andermans visioenen volgen, maar ik zou dit toch niet teveel in het publiek zeggen. T'zou kunnen zijn dat ge snel in zo'n bekussend kamertje terecht komt ;-) .

MVB
5 december 2004, 23:46
Da parachutteke is dat jou avatar ? pas maar op dat je parachutje nie scheurt een met je kont tegen de grond plakt !
awel da zou dan de wil van allah zijn zeker :-) .

Lincoln
5 december 2004, 23:49
awel da zou dan de wil van allah zijn zeker :-) . http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/winknudge.gif http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/winknudge.gif http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/winknudge.gif

Jeshua
6 december 2004, 08:49
Dan moet je gaan bidden een smeken "O mijn schepper een de schepper van al het schepsel leidt mij tot de ware leer een de leer die je blij zal maken als ik die volg" Maar dan moet je van je afspraak houden , Als je dat niet doet dan ben je vervloekt !;-)zeker doe ik. ik heb trouwens pas nog gelezen dat er na de dood van Mohammed een wijde groep vrouwlijke afvalligen was omdat ze nog nooit een blije gelovige in de islam hadden gezien.

Jeshua
6 december 2004, 08:50
[QUOTE=Jeshua]In dat geval hoop ik echt dat je terugkomt naar Christus kruis lincoln.
Het is jammer dat je je laat verleiden door de rede. het intellectueel bepalen wat waarheid is zal altijd tegen God ingaan (zo zegt God zelf in een visioen).

Ammai das straf, de rede zou slecht zijn!!! Dus het volgen van logica en je gezond verstand is slecht.
Maar je mag je wel laten leiden door een "visioen" van een of andere god.

Dat is nu eens een mooi voorbeeld, van al die moslim's met hun blind geloof.
Die kunnen niet meer rationeel denken en objectief zijn, vandaar dat jullie
een groot gevaar vormen voor de maatschappij.

ps : Hassan is fundamentalist!! Hij kan moeilijk die pedo profeet tegenpraten he.de fout die heir gemaakt eword is te denken dat mensenlijk verstand gezond is. wij zitten vol fouten. Ja, dat heet geloof en vertrouwen in de waarheid.
God is betrouwbaar. Niet vertrouwen is angst, 1 der laagste emoties die er is.

VlaamseBelg
6 december 2004, 09:20
Stop deze kwakzalverij en volg een basiscursus psychologie en ge zult al veel wijzer worden, maar sommige godsdiensten zijn daar net ENORM bang van.
Nadien kunt ge nog andermans visioenen volgen, maar ik zou dit toch niet teveel in het publiek zeggen. T'zou kunnen zijn dat ge snel in zo'n bekussend kamertje terecht komt ;-) .
Ik denk, Wreker, dat iedereen je alias doorheeft, en dan ben jijzelf dus deze nonsens vanuit zo'n kamertje aan 't tikken.

MVB
6 december 2004, 19:14
:? wreker!!

MVB
6 december 2004, 19:51
de fout die heir gemaakt eword is te denken dat mensenlijk verstand gezond is. wij zitten vol fouten. En een van die fouten is het lezen van
enen boekske en alles blind volgen.
God is betrouwbaar.!! tuurlijk wat er ook gebeuren mag t'is allemaal goed voor jullie, en t'ja tis weer de wil van god he. Niet vertrouwen is angst, 1 der laagste emoties die er is!! Angst is eigen aan mensen en houd ons is leven en allert, niet te verwarren met neurotici die men veel tegenkomt in de islam wereld .voorbeeld

dwangmatig gedrag (ziekelijk de rituelen volgen)
hysterie (veel te zien in de islamwerel
Vroeger werden psychotici beschouwd als mensen die bezeten waren van de duivel. Kenmerkend voor psychotici is dat

ze hun persoonlijkheid verliezen
de grens tussen fantasie en werkelijkheid verdwijnt (zie islam en hun daden)
Andere kenmerken : die niet essentieel zijn, bij de ene komen ze voor bij de anderen niet.

grootheidswaan
stemmen horen
abnormale motoriek
De twee bekendste vormen zijn:

schizofrenie : vriendelijk-boosaardig
paranoia - denken dat iedereen hen kwaad wil doen en dat iedereen
tegen hen is.
2. manisch-depressieve psychose : overdreven opgewekt (psychopaten)


Maw

De rede volgen is verstandig en je niet blind staren op hypothesen.

MVB
6 december 2004, 20:24
Imam paksoj vond het waarschijnlijk OK dat diene turk z'n familie afslachte.

Stond waarschijnlijk weer in hun leuk fabelboekske of t'was misschien de wil van allah he, dat zou ook kunnen.

Alweer een mooi voorbeeld van hoe goed ZE bezig zijn :-( .
Op naar hun volgende leuke daden zou ik zeggen :cheer:

Als ik in marroko was (in het moderne cassablanca;-) )zag ik daar een vent z'n vrouw aframmelen met een schop op z'n terras!! Nie te doen en geen haan die ernaar kraaide. Vive L'islam.

Jeshua
7 december 2004, 09:50
En noem mij 1 ding wat ik doe wat ik leer uit dat boeksske die tegen de wet of zelfs maar common sense ingaat.
Verder bedankt dat je islamvoorbeelden geeft, immers ik ben christen.Of niet alles goed voor me is... iig heeft God me wel gered uit vanalles.
En hij maakt me voorzichtig en alert,zonder de negatieve bijklank van de angst.

MVB
7 december 2004, 23:54
En noem mij 1 ding wat ik doe wat ik leer uit dat boeksske die tegen de wet of zelfs maar common sense ingaat.
Verder bedankt dat je islamvoorbeelden geeft, immers ik ben christen.Of niet alles goed voor me is... iig heeft God me wel gered uit vanalles.
En hij maakt me voorzichtig en alert,zonder de negatieve bijklank van de angst.Heb het wel over de koran he, teveel voorbeelden om op te noemen.
Dat ze gewoonweg alles willen afmaken wat strijdig is tegen de Islam.
En die verschillende gradaties in de islam storen me ook, ofwel ben je een moslim ofwel niet en niet omdat je bepaalde dingen toch leuk vindt.
Die mulahs in iran lachen gewoonweg met die "slappe europese versie".
Als ik een echt moslim zou zijn zou ik geen voet in het "duivelse verziekte westen" willen zetten.
Heb niets tegen mensen die in iets geloven en als ze daardoor zich beter voelen zoveel te beter als ze maar geen kortsluiting in hun hersenen hebben, sommige mensen hebben iets nodig om zich aan dat iets op te trekken.
K'vind geloof eigenlijk de psychiater avant la lettre voor mensen die geen doel hebben of begeleiding nodig hebben. De ene heeft dit nodig de andere niet.