PDA

View Full Version : Onrust in Egypte...de Sinai


kelt
8 augustus 2012, 15:32
Enfin....dagen aan een stuk reeds zijn Egyptische strijdkrachten in zware gevechten gewikkeld met strijders die blijkbaar een eigen islamitisch terreurstaatje wilden stichten...

En nu zitten we dus in de ietwat merkwaardige situatie dat een regering,gedomineerd door de Moslimbroeders,beroep moet doen op het leger om tenminste een staat te kunnen behouden.....De Moslimbroeders zijn dus de radikaalsten nog niet...

Bij de begrafenissen van tientallen gesneuvelde Egyptische soldaten recent waren dan weer kreten van afkeer te horen tegen de "m*therf*cking moslimbroeders die deze,momenteel nog tot de Sinai beperkte burgeroorlog, zouden helpen veroorzaken....

Egyptische politici proberen ondertussen nog op een of andere manier de Israeli's te beschuldigen als zouden deze de hand hebben in het veroorzaken van deze "onstabiliteit" in Egypte(mischien lopen goedgelovigen in deze onlogische zever maar kom :roll:).

Ironisch terwijl nochtans Israel geen bezwaar maakt tegen het ontplooien van steeds meer Egyptische troepen in de Sinai(in de Camp David-akkoorden van 1979 hebben Israel en Egypte duidelijke afspraken gemaakt omtrent het ontplooien van grote troepenmachten in de grensegio pas na onderlinge afspraken,en dit systeem werkt nog altijd,het Egyptische leger en de IDF zijn duidelijk nog steeds "on speaking terms!")


Cairo zal dit allemaal snel moeten geregeld hebben,of de Syrische kwestie wordt maar een side-show...

Francientje
8 augustus 2012, 16:04
Enfin....dagen aan een stuk reeds zijn Egyptische strijdkrachten in zware gevechten gewikkeld met strijders die blijkbaar een eigen islamitisch terreurstaatje wilden stichten...

En nu zitten we dus in de ietwat merkwaardige situatie dat een regering,gedomineerd door de Moslimbroeders,beroep moet doen op het leger om tenminste een staat te kunnen behouden.....De Moslimbroeders zijn dus de radikaalsten nog niet...

Bij de begrafenissen van tientallen gesneuvelde Egyptische soldaten recent waren dan weer kreten van afkeer te horen tegen de "m*therf*cking moslimbroeders die deze,momenteel nog tot de Sinai beperkte burgeroorlog, zouden helpen veroorzaken....

Egyptische politici proberen ondertussen nog op een of andere manier de Israeli's te beschuldigen als zouden deze de hand hebben in het veroorzaken van deze "onstabiliteit" in Egypte(mischien lopen goedgelovigen in deze onlogische zever maar kom :roll:).

Ironisch terwijl nochtans Israel geen bezwaar maakt tegen het ontplooien van steeds meer Egyptische troepen in de Sinai(in de Camp David-akkoorden van 1979 hebben Israel en Egypte duidelijke afspraken gemaakt omtrent het ontplooien van grote troepenmachten in de grensegio pas na onderlinge afspraken,en dit systeem werkt nog altijd,het Egyptische leger en de IDF zijn duidelijk nog steeds "on speaking terms!")


Cairo zal dit allemaal snel moeten geregeld hebben,of de Syrische kwestie wordt maar een side-show...

Wel dus gisteren of was het eergisteren heeft dat zootje ongeregeld zestien
Egyptische grenswachters neergeschoten. En toen zijn ze vrolijk, uitgerust met zelfmoordvesten vol explosieven Israel binnengewandeld waar ze neergeschoten
werden na een korte schermutseling. Volgens Egypte zouden ze uit Gaza
komen en hop, Rafah dat zo genereus werd geopend door Morsy ging weer
hermetisch dicht.
Vandaag werden in Israel twintig ton explosieven onderschept, een cadeautje
van Hetzbollah.
O ja, ondertussen zitten onze mensenrechten organisaties Israel voor het
vuil van de straat uit te maken omdat Israel ook zijn grenzen met Gaza
gesloten houdt.

Nr.10
8 augustus 2012, 16:52
Het einddoel van Morsi is Jeruzalem: "Onze hoofdstad zal Jeruzalem zijn."

Dixie
8 augustus 2012, 17:14
Het einddoel van Morsi is Jeruzalem: "Onze hoofdstad zal Jeruzalem zijn."

:lol: nog eens ...

Francientje
8 augustus 2012, 17:16
Het einddoel van Morsi is Jeruzalem: "Onze hoofdstad zal Jeruzalem zijn."

Euh... Wat gaat ie dan met Cairo doen?
En wat heeft dit met het onderwerp te maken?

peter1962
9 augustus 2012, 07:19
Enfin....dagen aan een stuk reeds zijn Egyptische strijdkrachten in zware gevechten gewikkeld met strijders die blijkbaar een eigen islamitisch terreurstaatje wilden stichten...

En nu zitten we dus in de ietwat merkwaardige situatie dat een regering,gedomineerd door de Moslimbroeders,beroep moet doen op het leger om tenminste een staat te kunnen behouden.....De Moslimbroeders zijn dus de radikaalsten nog niet...

Bij de begrafenissen van tientallen gesneuvelde Egyptische soldaten recent waren dan weer kreten van afkeer te horen tegen de "m*therf*cking moslimbroeders die deze,momenteel nog tot de Sinai beperkte burgeroorlog, zouden helpen veroorzaken....

Egyptische politici proberen ondertussen nog op een of andere manier de Israeli's te beschuldigen als zouden deze de hand hebben in het veroorzaken van deze "onstabiliteit" in Egypte(mischien lopen goedgelovigen in deze onlogische zever maar kom :roll:).

Ironisch terwijl nochtans Israel geen bezwaar maakt tegen het ontplooien van steeds meer Egyptische troepen in de Sinai(in de Camp David-akkoorden van 1979 hebben Israel en Egypte duidelijke afspraken gemaakt omtrent het ontplooien van grote troepenmachten in de grensegio pas na onderlinge afspraken,en dit systeem werkt nog altijd,het Egyptische leger en de IDF zijn duidelijk nog steeds "on speaking terms!")


Cairo zal dit allemaal snel moeten geregeld hebben,of de Syrische kwestie wordt maar een side-show...

Is het niet waarschijnlijker dat het leger en de veiligheidsdiensten tot deze actie beslist hebben, en niet de regering ? Als het leger er niet zou in slagen om deze islamitische groeperingen uit te roeien ziet het er op termijn zeer slecht uit voor egypte.

kelt
9 augustus 2012, 09:14
Is het niet waarschijnlijker dat het leger en de veiligheidsdiensten tot deze actie beslist hebben, en niet de regering ? Als het leger er niet zou in slagen om deze islamitische groeperingen uit te roeien ziet het er op termijn zeer slecht uit voor egypte.
euh.....ik kan me niet echt voorstellen dat een regering in Cairo,van gelijk welk pluimage,zou tolereren dat een deel van het grondgebied buiten zijn controle zou vallen.....
Het lijkt me de evidentie zelve dat politie/strijdkrachten een probleem(de dood van een behoorlijk aantal grenswachters) ogenblikkelijk proberen te "isoleren" nog voordat men op hogere politico/militaire niveau's verder beslist....Dat is waar kolonels ter plaatse voor dienen.. ;-)

In die grenszones was,ten gevolge van de Camp David akkoorden de militaire aanwezigheid tamelijk beperkt (Grenswachters met individuele vuurwapens en lichte voertuigen).....dat zal onderhand wel veranderd zijn.(met oogluikende toestemming van Israel)


Ondertussen is daar weer het probleem Gaza.De laatste jaren werd iedere "verslapping",zowel vanuit Israel als vanuit Egypte beantwoord met vrijwel prompte ,grensoverschrijdende terreurakties.Vroeger waren Joodse burgers uit de buurt de eerste slachtoffers,nu dus ook Egyptische staatsburgers.Hamas(die daar zelf ,ben ik van overtuigd,niks mee te maken heeft),heeft in ieder geval geen kontrole over "hun" bevolking(of laat ons zeggen een deel van de mannetjes....)



Inderdaad,Egypte kan zich niet permitteren de Sinai (en het Suez-kanaal !!!!!!!!) ook maar een vierkante meter te negeren!

Francientje
9 augustus 2012, 10:54
Ze zouden al eens kunnen beginnen met de zeven battaljons die officieel toegelaten zijn
op dat Sinai schiereiland , te sturen. Israel heeft trouwens al gezegd dat het serieus de
toelating om nog meer troepen daar in overweging zal nemen maar of Egypte niet beter
zou beginnen met alle troepen waarover al een officieel akkoord bestaat naar de Sinai te
sturen. Want momenteel zit daar maar een en een half battaljon.
Ondertussen heeft Morsy zich niet op de begrafenis van de zestien gedode soldaten
laten zien. Te bang voor de woede van het volk...
Om het helemaal mooi te maken: Israel wist dat er wat op gang was in de Sinai en had Morsy gewaarschuwd.

zonbron
9 augustus 2012, 12:30
Kalm aan !

Even afwachten ! Hier zouden false flags in het spel zijn en Israel zou graag Sinai "overnemen".

Maar we zullen het spoedig weten, ondanks het feit dat deze ontwikkelingen zijn pas gestart zijn.

Ik wacht toch nog even af. Ik zal zeker niet zomaar, zonder reden, de Westerse kant kiezen.

Verder is het Moslibroederschap heden een soort van bondgenoot van Israel.

Israel wil geen zware Egyptische wapens in Sinai, maar Egypte kan deze jongens aan met de "boots on the ground" die ze daar hebben.

Even geduld AUB.

zonbron
9 augustus 2012, 12:39
Ze zouden al eens kunnen beginnen met de zeven battaljons die officieel toegelaten zijn
op dat Sinai schiereiland , te sturen. Israel heeft trouwens al gezegd dat het serieus de
toelating om nog meer troepen daar in overweging zal nemen maar of Egypte niet beter
zou beginnen met alle troepen waarover al een officieel akkoord bestaat naar de Sinai te
sturen. Want momenteel zit daar maar een en een half battaljon.
Ondertussen heeft Morsy zich niet op de begrafenis van de zestien gedode soldaten
laten zien. Te bang voor de woede van het volk...
Om het helemaal mooi te maken: Israel wist dat er wat op gang was in de Sinai en had Morsy gewaarschuwd.

Israel wist maar al te goed wat er komst was.

Waarom hebben ze Morsi niet voortijdig verwittigd zodat de Egyptische bewakers van de grens niet koelbloedig werden afgemaakt ?

Hoe is het mogelijk dat deze terroristen zomaar de extreem beveiligde grensovergangen konden "verwijderen" terwijl er zelfs vliegtuigen en ander gedoe over die zone vliegen.

Ik beweer niets, maar ik zou alvast niet zo overtuigd zijn.

Het is GDVRDMM de grens met Israel, die is alvast meer dan voldoende bewaakt, zoniet zou niemand ooit tunnels gemaakt hebben.

Er stink iets naar rotte viskes.
Shit happens. Dit verhaaltje krijgt nog een staartje.

Dixie
9 augustus 2012, 12:43
Egyptische politici proberen ondertussen nog op een of andere manier de Israeli's te beschuldigen als zouden deze de hand hebben in het veroorzaken van deze "onstabiliteit" in Egypte(mischien lopen goedgelovigen in deze onlogische zever maar kom :roll:).



dat is weeral eens duidelijk bij enkelen hier :lol:

zonbron
9 augustus 2012, 12:49
dat is weeral eens duidelijk bij enkelen hier :lol:

:lol::lol::lol::lol::lol: 't is weer heel duidelijk voor 'U' he

Wacht eerst maar eens af wat er daar werkelijk aan de hand is.

Als U zich werkelijk zoveel zorgen maakte over het land waar Uw avatar voor staat zou U toch niet zodanig snel zijn met Uw oordeel, dacht ik. Of heeft U "persoonlijke info " ? Share dan... :? :roll:

Allez, geeft Uw oordeel maar is. We zijn allemaal "attent".


edit: 3 mogelijkheden

1. Het Moslimbroederschap en het Knesset werken samen
2. Er zitten daar heel speciale appetante tisten in Sinai... (maar die komen van Gaza ofzo zekers ? )

3. 1+2

Dixie
9 augustus 2012, 12:57
:lol::lol::lol::lol::lol: 't is weer heel duidelijk voor 'U' he



en niet voor mij alleen voor de meeste is dit zo, behalve weer voor de gewoonlijke Joden haters die zoeken er weer meer achter dan er is...

zonbron
9 augustus 2012, 13:01
Is het niet waarschijnlijker dat het leger en de veiligheidsdiensten tot deze actie beslist hebben, en niet de regering ? Als het leger er niet zou in slagen om deze islamitische groeperingen uit te roeien ziet het er op termijn zeer slecht uit voor egypte.

Exactly. Dat is meer dan waarschijnlijk maar we hebben niet voldoende aanwijzingen.

Desalniettemin is een aliantie Morsi(Moslimbroederschap)/Israel niet ondenkbaar (opzet). De wind draait hard tegenwoordig.

zonbron
9 augustus 2012, 13:04
en niet voor mij alleen voor de meeste is dit zo, behalve weer voor de gewoonlijke Joden haters die zoeken er weer meer achter dan er is...

Wat is er dan duidelijk ?

Was mijn vraag niet duidelijk of doet U steeds zo denigrerend ?

Dan nadien eindeloos zagen dat U niet in smaak valt en gelul over antisemitisme...

Ik heb Uw opinie gevraagd, geen zever.

Damn.

zonbron
9 augustus 2012, 13:06
Ik hoef Uw opinie niet meer, ik zag daar zojuist weer het woord JODENHATER.

En dat is wat U bent, een jodenhater forever, beste zionist.

Probeer eens wat vriendelijker te zijn, zoniet, take the shit.

Dixie
9 augustus 2012, 13:15
Ik heb Uw opinie gevraagd,

wel die is dezelfde als de media berichten en zoals die van Kelt bvb dus geen antisemitische loze beweringen, heb je het daar zo moeilijk mee?

Francientje
9 augustus 2012, 13:41
Israel wist maar al te goed wat er komst was.

Waarom hebben ze Morsi niet voortijdig verwittigd zodat de Egyptische bewakers van de grens niet koelbloedig werden afgemaakt ?

Hoe is het mogelijk dat deze terroristen zomaar de extreem beveiligde grensovergangen konden "verwijderen" terwijl er zelfs vliegtuigen en ander gedoe over die zone vliegen.

Ik beweer niets, maar ik zou alvast niet zo overtuigd zijn.

Het is GDVRDMM de grens met Israel, die is alvast meer dan voldoende bewaakt, zoniet zou niemand ooit tunnels gemaakt hebben.

Er stink iets naar rotte viskes.
Shit happens. Dit verhaaltje krijgt nog een staartje.

ISRAEL HAD MORSY VERWITTIGD!

De salafisten hebben de Egyptische soldaten dus vermoord, net toen dat die het vasten braken, hun legerauto gestolen en zijn zo schietend naar alle kanten Israel binnen gereden.

Israel verwittigt ALTIJD en grondig. Maar het ligt blijkbaar in de Arabische
gewoontes daar niet de minste aandacht aan te besteden.

zonbron
9 augustus 2012, 13:42
wel die is dezelfde als de media berichten en zoals die van Kelt bvb dus geen antisemitische loze beweringen, heb je het daar zo moeilijk mee?

zeg dan zonder rond de pot te draaien dat U eigenlijk van toeten of blazen weet. :twisted:

Dixie
9 augustus 2012, 19:42
zeg dan zonder rond de pot te draaien dat U eigenlijk van toeten of blazen weet. :twisted:

heb je het nu weer over jezelf :lol:
jij bent die enige die weer boze Joden ziet die er niet zijn :roll:
de media niet ikke niet en andere forummers ook niet...

kelt
10 augustus 2012, 10:14
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-19205577

Ondertussen hebben de leiders van de Sinai-stammen ook toegezegd dat ze de Egyptische regering zullen helpen bij hun opruimingsakties van de militanten...

Belangwekkender nog,de tribale leiders willen ook de smokkeltunnels tussen Gaza en Egypte afgesloten hebben.En als dat betekent dat Hamas (of de palestijnen in Gaza) "upset" zijn...wel...."we don't care"...

Blijkbaar beschouwen de stamleiders van de Sinai de Palestijnse Hamas-regering van Gaza toch als mede-verantwoordelijk voor de recente schietpartijen.....

Er zijn daar duidelijk een paar emmers overgelopen... Ik vermoed dat het om veel meer gaat dan om die 16 dode grenswachters en het algemene oproer in de regio.
Mogelijk verdienden de grensbewoners ,zoals grensbewoners overal op deze planeet,wel een centje bij met contrabande,maar nu er geschoten wordt en hen controle over hun eigen woongebied zou kunnen ontnomen worden is de fun er wel af :?

zonbron
10 augustus 2012, 11:02
ISRAEL HAD MORSY VERWITTIGD!

De salafisten hebben de Egyptische soldaten dus vermoord, net toen dat die het vasten braken, hun legerauto gestolen en zijn zo schietend naar alle kanten Israel binnen gereden.

Israel verwittigt ALTIJD en grondig. Maar het ligt blijkbaar in de Arabische
gewoontes daar niet de minste aandacht aan te besteden.

Dank U !

Dat wist ik niet.

@Dixie was niet zo duidelijk.

Nogmaals, TNX !


edit : Zijn de salafisten dan niet bondgenoot van het Moslimbroederschap ?

Waarom zouden ze buiten dit groots Islamitisch pact wensen te opereren ?

Zomaar een vraagstelling...

zonbron
10 augustus 2012, 11:06
heb je het nu weer over jezelf :lol:
jij bent die enige die weer boze Joden ziet die er niet zijn :roll:
de media niet ikke niet en andere forummers ook niet...

U bent echt paranoia of het is weerom een vorm van desinfo.

Goed zo @Dix, zo bereiken we het gewenste doel, niet ?

* zucht *

edit : @Dixie, ik ben godverdomme geen antisemiet en dat weet U maar al te goed, stopt met dat gezeik nu eens AUB

Oja, ik ben wel anti-zionist en anti-vrijmetselaar. I am sooooo guilty !

edit 2: Ondanks alles heb ik toch Joodse vrijmetselaars/zionisten als "persoonlijke vrienden". Lach er maar mee, but it's the truth. Daarom weet ik ook dat U Israel niet op een behoorlijke wijze verdedigt. Update please.

Dixie
10 augustus 2012, 11:39
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/120810_Sinai_aanval

opgeruimd staat netjes!

Egypte wil met het offensief een krachtig signaal sturen naar de radicale moslimmilitanten die het gebied al enige tijd onveilig maken. In het grensgebied zijn talrijke tunnels waarlangs wapens en andere goederen naar Gaza gesmokkeld worden.

Bij het offensief zouden tot nog toe al 20 militanten gedood zijn. Het gaat om de grootste militaire operatie in het gebied sinds het Egyptisch-Israëlische conflict in 1973. Egypte heeft normaal maar weinig troepen in het gebied, een gevolg van de afspraken in het vredesakkoord met Israël. Maar in tegenstelling tot 40 jaar geleden staat Israël deze keer wel aan de zijde van de Egyptenaren. Tel Aviv gaf donderdag groen licht voor het gebruik van gevechtshelikopters boven het gebied

Francientje
10 augustus 2012, 13:03
Dank U !

Dat wist ik niet.

@Dixie was niet zo duidelijk.

Nogmaals, TNX !


edit : Zijn de salafisten dan niet bondgenoot van het Moslimbroederschap ?

Waarom zouden ze buiten dit groots Islamitisch pact wensen te opereren ?

Zomaar een vraagstelling...


Nee, ze zijn eerder rivalen. De Moslim Broederschap behoort tot de Islamisten. Erdogan is een Islamist. Bepaald geen mensen om dol op te zijn
maar toch niet te vergelijken met de Salafisten die eerder tot het Talibansoort behoren.

zonbron
10 augustus 2012, 13:59
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/120810_Sinai_aanval

opgeruimd staat netjes!

Egypte wil met het offensief een krachtig signaal sturen naar de radicale moslimmilitanten die het gebied al enige tijd onveilig maken. In het grensgebied zijn talrijke tunnels waarlangs wapens en andere goederen naar Gaza gesmokkeld worden.

Bij het offensief zouden tot nog toe al 20 militanten gedood zijn. Het gaat om de grootste militaire operatie in het gebied sinds het Egyptisch-Israëlische conflict in 1973. Egypte heeft normaal maar weinig troepen in het gebied, een gevolg van de afspraken in het vredesakkoord met Israël. Maar in tegenstelling tot 40 jaar geleden staat Israël deze keer wel aan de zijde van de Egyptenaren. Tel Aviv gaf donderdag groen licht voor het gebruik van gevechtshelikopters boven het gebied

Natuurlijk, dat wisten we reeds...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=174777 - Zionisten en het Molimbroederschap : Een onheilige Duivelse alliantie (http://forum.politics.be/showthread.php?t=174777)


En het CFR houdt van AQ ! Wit/geel vlag... :lol:

Dixie
10 augustus 2012, 14:34
Nee, ze zijn eerder rivalen. De Moslim Broederschap behoort tot de Islamisten. Erdogan is een Islamist. Bepaald geen mensen om dol op te zijn
maar toch niet te vergelijken met de Salafisten die eerder tot het Talibansoort behoren.

voila kan niet beter verwoord worden!

rikus
10 augustus 2012, 15:55
Ik denk dat er na de "lente" een heel strenge winter komt
In alle landen waar problemen zijn is het doel dat de invloed van de moslims groter wordt waardoor organisaties als Al-Qaida steeds meer invloed krijgen.
Kijk eens wat er in Syrië gebeurd wie vermoordt wie? Ik krijg steeds meer de indruk dat de rebellen de hoofdoorzaak vormen.
Hoe gaan wij ons verdedigen als hier de moslims de boel over willen gaan nemen?

Raven
10 augustus 2012, 19:52
die aanslag tegen dat egyptisch grenspost en de inval in Israel vind ik bijzonder eigenaardig.... Niet zozeer dat het is gebeurd, maar "waarom"?

Francientje
10 augustus 2012, 20:27
Ik denk dat er na de "lente" een heel strenge winter komt
In alle landen waar problemen zijn is het doel dat de invloed van de moslims groter wordt waardoor organisaties als Al-Qaida steeds meer invloed krijgen.
Kijk eens wat er in Syrië gebeurd wie vermoordt wie? Ik krijg steeds meer de indruk dat de rebellen de hoofdoorzaak vormen.
Hoe gaan wij ons verdedigen als hier de moslims de boel over willen gaan nemen?

Euh... Alawieten (Assad etc) zijn ook moslims.
De landen waarover je het hebt zijn moslimlanden.

Antoon
11 augustus 2012, 20:38
Euh... Alawieten (Assad etc) zijn ook moslims.
De landen waarover je het hebt zijn moslimlanden.

Waar geweld en onrust bestaat zijn er Moslims. En waar er Moslims zijn bestaat geweld en onrust.

Nothing new under the sun...

Frankenstein
11 augustus 2012, 22:02
Waar geweld en onrust bestaat zijn er Moslims. En waar er Moslims zijn bestaat geweld en onrust.

Nothing new under the sun...


@ Antoon je bent hardleers, voor de zoveelste keer Alawieten ven Christenen vormen 1 blok, tegen de Soennieten. Alawieten doen aan pasen, dus zijn een ketterse leer volgens de soennieten. Ook de Franse kolonialen zagen hen destijds als een soort van Christenen, en gunden hen de daarom de bestuurs/sleutelposten toe.

Wat jij, en je Amerikaanse evangelische vriendjes trachten te doen, is de soennieten bewapenen. *Niets nieuws onder de zon*



Syrië dreigt tweelingbroer van Irak te worden

Assad kan niet meer beschikken over de soennieten in het leger
De Franse oud-president Nicolas Sarkozy mist de internationale politiek. Hij was de leider van de Westerse alliantie die de strijd aanbond met het regime van kolonel Khaddafi. De kolonel is niet meer. En Sarkozy heeft de verkiezingen verloren. De een met geweld omgebracht en de ander vreedzaam naar huis gestuurd. Het despotisme als regimevorm is uitermate gevaarlijk, ook voor de despoot.

Sarkozy wil dat de internationale gemeenschap harder gaat optreden in Syrië. Hij is zelfs van mening dat de crisis in Syrië grote overeenkomsten vertoont met de Libische crisis van 2011. De huidige Franse president, Francois Hollande, is daarentegen geenszins van plan om in te grijpen in Syrië. Weliswaar sluit Hollande militair ingrijpen in Syrië niet uit, maar de facto heeft hij zich niet willen inzetten voor een harder beleid tegen de Syrische regering.

Franse hoogmoed
En natuurlijk willen de Fransen opnieuw de Oriënt gaan redden. Ja, waarom niet! De Fransen hebben geen last van bescheidenheid. Ook wordt daar door sommigen hoogmoed niet als een onwenselijke eigenschap gezien. Zo is Bernard-Henri Lévy zeer teleurgesteld in president Hollande. De schrijver wil dat Frankrijk militair gaat optreden tegen het regime van Assad.

Bernard-Henri Lévy ziet zichzelf als de incarnatie van een gewapende moeder Teresa ter bescherming van de mensheid. Ook aan dwaasheid zijn er natuurlijke grenzen.

Syrië is geen Libië
In 2011 was Parijs het epicentrum van de militaire strijd tegen kolonel Kaddafi. Nu is het anders. Waarom? Syrië is geen Libië. Geopolitiek gezien ligt de Syrische toestand gevoeliger en gevaarlijker dan die van Libië. Daarnaast zijn de Russen vastberaden om het Westen geen gelegenheid te bieden voor militaire interventie in Syrië. Het islamitische Iran, de machtige bondgenoot van Syrië en allerlei terreurgroepen zoals Hezbollah, staan volledig achter het regime van Assad.

Het Syrische dossier ligt in handen van Washington. De wereld kijkt naar de Amerikaanse president Barack Obama, terwijl de president bezig is met zijn herverkiezingen. Een onbezonnen oorlog is voor Obama een gevaarlijke zet. Amerikaanse diplomaten verspreiden de geruchten dat Amerika, als het geweld in Syrië niet wordt gestopt – een gedeeltelijke no-fly-zone zou overwegen. Dit komt neer op militaire interventie in Syrië. Met dit soort berichten proberen de Amerikanen de Russen in beweging te krijgen.

Historisch moment
Met de vlucht van de premier van Syrië naar Jordanië wordt een historisch moment gemarkeerd in de Syrische verhoudingen. De soenitische premier sloot zich aan bij het Syrische Vrije Leger. Hij vroeg aan alle militairen en andere staatsfunctionarissen om zich aan te sluiten bij de opstandelingen. Dit is een keerpunt. Het regime van Assad kan niet meer rekenen op de steun van de soennieten en die vormen de meerderheid.

Assad vertegenwoordigt nu de Syrische minderheden. En dit is precies de achilleshiel van Syrische staat geworden.

Eigenlijk bestaat het Assad-regime uit twee etnische groepen: de alevieten en de christenen. Zo lang Assad over een luchtmacht beschikt, kan hij de soenitische meerderheid tijdelijk beheersen. Ik zeg tijdelijk, want hij kan niet meer alle steden en andere bolwerken van de opstandelingen tegelijkertijd beheersen. Dit is niet langer mogelijk.

Etnische burgeroorlog
Het is nu al een etnische burgeroorlog die langs drie godsdienstige bewegingen is gefragmenteerd. En omdat Assad niet de meerderheid maar de minderheid representeert, heeft hij daarom dringende behoefte aan de grondtroepen afkomstig uit Iran en Zuid-Libanon. Hij heeft te weinig militairen om de meerderheid te kunnen onderdrukken. Bovendien leren de Syrische opstandelingen razendsnel hoe ze met succes het leger van Assad kunnen bestrijden. Ervaring en meer wapens hebben al hun vruchten opgeworpen in Aleppo. Maar wat valt te winnen in deze burgeroorlog?

Uit deze burgeroorlog komt voorlopig geen regime voort die de eenheid van Syrië kan herstellen. De toekomst van Syrië ziet er uitermate duister uit: een gewelddadige fragmentatie langs de religieuze groeperingen. En daartussen bevinden zich nog de gewelddadige jihadisten uit verschillende landen, die nu al met succes bezig zijn om hun organisatie in heel Syrië te vestigen. Na de totale verzwakking of verdwijning van Assad zullen de jihadisten hun pijlen op andere groepen gaan richten. Ze zullen letterlijk iedereen opblazen die hen niet zint.

Tweelingbroer
Syrië dreigt letterlijk de tweelingbroer van Irak te worden: een tsunami van terreur en vernietiging dwars door heel Syrië. Daarnaast zou Syrië als kanalisator werken voor het jihadistische terrorisme in het Midden-Oosten.

De geliefde Arabische lente van Sarkozy dreigt nu in het Midden-Oosten in bloedige en uitzichtloze conflicten te transformeren. Ik vind dat Washington met de Russen moet gaan praten om een oplossing - wellicht niet de ideale oplossing - te vinden om Syriërs te pacificeren.

Syrië zou een totale nachtmerrie kunnen worden.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian.htm

Frankenstein
13 augustus 2012, 07:15
Hier een artikel dat Alawieten niets van hebben met de Islam

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/levensvisie/77952-geloof-en-gemeenschap-van-de-alawieten-in-syrie.html

kelt
14 augustus 2012, 20:20
Ondertussen zijn al 14 gevangengenomen "strijders" tot de doodstraf veroordeeld.Ze worden ook in verband gebracht met de dood van een aantal grenswachters recent.
Tientallen andere "strijders" zijn ook al voortijdig naar de Hemel verscheept in de recente gevechten.

De regering in Cairo lijkt vastbesloten.De Egyptische leger- en inlichtingentop is gekortwiekt wegens manifest getoonde onbekwaamheid om tenminste de regering een vooraf-waarschuwing te geven (terwijl formeel het Egyptische leger en inlichtingendiensten nog altijd de echte dienst uitmaken overal),en mensen die denken nog overheidspersoneel te moeten doden om een of andere reden zullen snel aan de strop hangen als ze niet al eerder de ultieme consequentie van hun daden ondergaan hebben.

Het gaat er bijzonder ruig aan toe en "mensenrechtenactivisten" hebben ongetwijfeld geen wenkbrauwen meer over van al dat fronsen maar....welkom in het Midden-Oosten...:-(

Creed
16 augustus 2012, 01:34
Here you go! Excellent CREDIBLE source:

August 14, 2012 TV transcript of Sun News Canadian Television Anchor Michael Coren interview with Steven Emerson of the Investigative Project on Terrorism discussing the continuing radicalization of Egypt and what can be expected in the Middle East. Emerson focuses primarily on the shocking new actions taken by the Muslim Brotherhood to begin their plans for a total takeover of the country.

http://www.sunnewsnetwork.ca/video/featured/prime-time/867432237001/disturbing-changes-in-egypt/1785572571001

Sun News Anchor Michael Coren: "You just heard the monologue. Look I don't claim to be the world's expert on the Middle East but I have at least had the decency to spend long periods of time out there and I'm reading media coverage, for example the Arab Spring, this absurd liberal naiveté that somehow it was all going to be pluralism and coexistence. Just don't know the region. When I was a teenager I remember when the Shah fell in Iran. The Shah was not ideal but the Shah would drive around without security, women dressed as they wanted to dress. There were gay bars in Tehran. It was a Western society. And we had the mainstream media saying this is wonderful rejoicing, the Shah has fallen. Well look at that bloody country now. Turkey, similar. And now Egypt, a virtual coup in Egypt and what will happen next. Steve Emerson knows more than most about this. He's monitored Islamic fundamentalism, he's advised the government. He's an activist and a broadcaster and a friend. Welcome back to you, sir.

Emerson: "Hi Michael.

Coren: "This is terribly worrying. Egyptian military maneuvers, tanks moving toward the Israeli border. We were reassured it would all be OK with a Muslim Brotherhood government because the army still had the power. Well now the army generals have effectively been removed.

Emerson: "In the last 3 days Michael the Muslim Brotherhood has basically unmasked its true face. The real Muslim Brotherhood is now appearing. Let me read to you an actual piece of information that I got from a senior US intelligence source from one of the top agencies. I got this this morning. I just want to read you just one paragraph from a report that's somewhat classified but I can't name the source. It says here, 'On Sunday August 12th the Islamist President Morsi announced that defense minister Field Marshall Tantawi was being fired immediately and replaced with a new minister named general Sisi, a man known to be very sympathetic to the Muslim Brotherhood. Morsi had also exerted control over the judiciary, the intelligence and the internal security apparatus by placing Muslim Brotherhood loyal men in their positions and he has appointed a Muslim Brotherhood crony over the media and replaced all editors with Muslim Brotherhood editors and over the main papers.' This is absolutely amazing. Here's a guy that championed publicly the Arab Spring, human rights, he reached out to the Coptic community.

Emerson: "There have been more Egyptian Copts killed – these are Christian Copts living in Egypt since the days of Jesus Christ – killed in the last year than in the previous 45 years. A hundred thousand Egyptian Copts have left Egypt because of the persecution, killings and intimidation. The Muslim Brotherhood now is basically showing its true face. And what's really scandalous Michael is that these moves that I just read from this intelligence report were cleared ahead of time with the US government. That's really amazing and scandalous because frankly this is a totalitarian (government).–

Coren: "Let me ask you. When you say cleared by the American government. I mean obviously I am reading the accounts from more conservative minded people who say that Barack Obama is aware of this, he was on side with this. Is this really true? The American government gave the go ahead to the Muslim Brotherhood to effectively conduct and carry out a coup in Cairo?

Emerson: "The State Department knew of the changes ahead of time, the Secretary of State, and on background the State department spokesman, or actually a State Department official gave me a full accounting of how they were informed two days before the changes that were being made. Not all of the changes, certainly not sacking all the editors and replacing them with Muslim Brotherhood editors, but certainly the replacing of the Field Marshall Tantawi with the Muslim Brotherhood junior member. The dismantling of the military, the fact that they want to reconstitute the Camp David Accords to allow more troops in the Sinai.

Emerson: "Let me read you a quote actually, a quote by President Morsi that he just gave [this past] Sunday. This is in contrast to what he said during the elections when he was appealing to the Arab Spring reporters who naively thought this was the civil rights hour of the Arab man in the street. He [Morsi] said, 'Some who proclaim their apostasy in public and call for others to follow suit '– he's meaning Christians – 'is a danger to society according to norms, beliefs and laws. If someone acts in such a corrupt way we have to institute the shariah, and that means dire punishment.' This is the same guy who promised the world that he would respect human rights, pluralism and all that.

Emerson: "They are totally changing their record. I knew this would happen. This is the classic Muslim Brotherhood modus operandi. You do it slowly over time and you essentially get your backers – the US, the European governments – to back you because there's no alternative. They're dismantling the military. You made a great analogy to the situation in 1979 when the Shah was overthrown. Everyone welcomed Khomeini as the great reformer, and look what happened now. [That country is now] the worst violator of human rights in the world today and they're on the verge of getting a nuclear bomb. How long do you think it will be before there are Christians who are murdered, ethnic cleansing occurs [in Egypt?]. How long do you think it will be before the Camp David Accords are violated? How long do you think it will be before Egyptians who are secular [are put into] prison and dissidents are basically jailed for just expressing their views? I give it six months.

Coren: "Steve, this isn't Libya, Iraq, Syria. This is Egypt. It shapes the very language, the Arabic language spoken in the Middle East, has the largest military in the Arab world. It has an enormous amount of money given to it by the United States and other Western countries. This is powerful. So what do we predict is going to happen, what do we think may happen in the coming weeks?

Emerson: " Well, again, the modus operandi of the Muslim Brotherhood is not to impose its [ulterior plans immediately to take over the country] - this [the actions taken by Morsi] was actually unusual because usually they [the MB] do it much more slowly to basically evade the whole attention that would attend to the world. Again, American reporters finally for the first time now are reporting some of this stuff in a negative way. Up until now they were reporting the Muslim Brotherhood as the great liberal heroes, akin to a liberal democratic party [ideology] or whatever, or pluralist party. Nothing could have been further from the truth.

Emerson: "They [the MB] cleansed their web sites, but if you look in Arabic, if you [look at] the old [MB] web sites that we have collected, you see what their agenda was: It's an Islamist state with shariah imposed. Christians are not allowed. They can be dhimmis, second class citizens, or they can't live there, period. Number two, I just wrote an affidavit for a hearing this morning for two Egyptian Christians who are seeking asylum in the United States because of the fact that they have been harassed, intimidated and beaten over the last year. They are two of more than 50,000 Christians Copts who are applying for asylum. And what I heard, interestingly enough, is that the US government is acceding to the Egyptian government, the Morsi government, in basically not approving some of these asylum applications for fear that it shows Egypt in a negative way. Now I haven't been able to get the document but I've been told from a reliable source and I hope to be able to get that document soon.

Emerson: "Michael, to tell you the truth, this is something [scandalous here] - the fact that the US actually knew of these changes and actually went along with them, I'm not saying that they pushed them but they knew about it ahead of time and they didn't stop it. They give 1.5 billion dollars to the military. The whole military now is being changed. It will be under the control of the Muslim Brotherhood.

Coren: "Steve, I'd like to get back to you in about a week or so. We have to monitor this because very few of the people will do it or will do it properly. As always thank you so much for your time sir.

Emerson: "You're welcome, Michael.

Related Topics: The Muslim Brotherhood

Nr.10
16 augustus 2012, 10:20
Ik denk dat er na de "lente" een heel strenge winter komt
In alle landen waar problemen zijn is het doel dat de invloed van de moslims groter wordt waardoor organisaties als Al-Qaida steeds meer invloed krijgen.
Kijk eens wat er in Syrië gebeurd wie vermoordt wie? Ik krijg steeds meer de indruk dat de rebellen de hoofdoorzaak vormen.
Hoe gaan wij ons verdedigen als hier de moslims de boel over willen gaan nemen?
Hoe gaan wij ons verdedigen als hier de moslims de boel over willen gaan nemen?
Niet. Het mag niet:

van de soort die u vermeldt want dan ben je racist
het mag niet van de joods/zionistische lobby dan ben je antisemiet
en het mag niet van Washington (wat hetzelfde is als de vorige zin)

Antoon
16 augustus 2012, 17:52
Niet. Het mag niet:


En toch gaat het gebeuren, de eerste zeer bescheiden tekenen ervan zijn in ieder geval aanwezig, zelfs bij 'linkse' politici.


van de soort die u vermeldt want dan ben je racist
Inderdaad, maar zoals gezegd, de eerste bescheiden tekenen van een kering zijn aanwezig.

het mag niet van de joods/zionistische lobby dan ben je antisemiet
en het mag niet van Washington (wat hetzelfde is als de vorige zin)


Onzin, Israel is het eerste land dat de Europeanen heeft gewaarschuwd dat het een Eurabië wordt. De Joden in Europa hebben snel op dezelfde kar gesprongen.
De VS heeft er helemaal nooit iets over gemeld. Ik zie ook niet waarom ze dat zouden doen.

Creed
17 augustus 2012, 01:48
En toch gaat het gebeuren, de eerste zeer bescheiden tekenen ervan zijn in ieder geval aanwezig, zelfs bij 'linkse' politici.

[LIST]
Inderdaad, maar zoals gezegd, de eerste bescheiden tekenen van een kering zijn aanwezig.



Onzin, Israel is het eerste land dat de Europeanen heeft gewaarschuwd dat het een Eurabië wordt. De Joden in Europa hebben snel op dezelfde kar gesprongen.
De VS heeft er helemaal nooit iets over gemeld. Ik zie ook niet waarom ze dat zouden doen.

See above article/interview.

kelt
22 augustus 2012, 17:02
Egypte zou meer dan 4 miljard steun vragen aan het IMF.....

Ik ben benieuwd hoeveel de moderne oorlogsspullen gekost hebben die de VS de laatste jaren aan Egypte leverden,oorlogsspullen die eigenlijk GEEN ENKELE relevantie hebben voor het onderdrukken van terroristengroepen zoals recent.


Daar zijn oude Mil-Mi-helikopters,wat oude Sovjet-kanonnen en BPR-voertuigen, en vooral veel vastberaden infanterie met Kalashnikovs RUIM voldoende voor.....

Lof der Zotheid
23 augustus 2012, 21:08
:lol::lol::lol::lol::lol: 't is weer heel duidelijk voor 'U' he

Wacht eerst maar eens af wat er daar werkelijk aan de hand is.

Als U zich werkelijk zoveel zorgen maakte over het land waar Uw avatar voor staat zou U toch niet zodanig snel zijn met Uw oordeel, dacht ik. Of heeft U "persoonlijke info " ? Share dan... :? :roll:

Allez, geeft Uw oordeel maar is. We zijn allemaal "attent".


edit: 3 mogelijkheden

1. Het Moslimbroederschap en het Knesset werken samen
2. Er zitten daar heel speciale appetante tisten in Sinai... (maar die komen van Gaza ofzo zekers ? )

3. 1+2

Mogelijkheid 4: de terroristjes werken in opdracht van het Moslimbroederschap, zodat Egypte militairen aan de grens kan stationeren, en Mursi naar Jeruzalem kan doorstoten. Als we toch al samenzweerderig bezig zijn...

Lof der Zotheid
23 augustus 2012, 21:14
Euh... Alawieten (Assad etc) zijn ook moslims.
De landen waarover je het hebt zijn moslimlanden.

Met dat verschil dat de Alawieten onder Assad eerder seculier zijn, in tegenstelling tot diegenen die hem proberen te verdrijven...

kelt
8 september 2012, 15:40
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-19531034#sa-ns_mchannel=rss&ns_source=PublicRSS20-sa

Gelukkig kon het Egyptische leger er tijdig bij zijn en met voldoende overwicht toeslaan.

Uiteindelijk zijn 16 Egyptische soldaten omgekomen en 32 militanten en zijn tientallen mensen opgepakt.Het valt mee.
Bovendien,belangrijker nog,zijn 31 smokkeltunnels door het Egyptische leger zelf afgesloten.We mogen veilig aannemen dat als er nog ontdekt zullen worden die prompt ook dichtgemaakt worden....

Gans de tijd zou bovendien Israel goed op de hoogte zijn gehouden van de Egyptische militaire operaties in de Sinai,de vredesovereenkomsten van Camp David zijn bijgevolg nooit in gevaar geweest en gasten die dachten dat er daardoor een "vrije zone" zou ontstaan in Egypte vergissen zich dus.....Ook wie dacht dat de Moslimbroeders spel en miserie met Israel zullen zoeken met Israel vergissen zich.(er is potentieel spel en miserie genoeg IN Egypte waarschijnlijk)

Het Hamas-regime in de Gaza-strook is nu ook fysiek geisoleerd.

Aan de ander kant,dit is hun opportuniteit om de meer extreme elementen in Gaza eens aan te pakken....(diegenen die toch zo graag "metaalwerkplaatsjes" runnen in de Gaza om raketten te vervaardigen....terwijl er in Gaza,met die mensen en middelen toch zoveel andere-,en veel nuttiger- dingen zouden kunnen gemaakt worden.)

marjan
21 september 2012, 22:58
Voor autochtone christenen in Egypte is het leven vrijwel onmogelijk geworden: de vervolging en verdrijving van christenen door radicale moslims, scheren hoge toppen sinds de Arabische barre winter...

Christen krijgt 6 jaar cel voor beledigen islam


Een rechtbank in de Egyptische stad Sohag heeft dinsdag een christen tot 6 jaar cel veroordeeld voor het beledigen van de islam en van president Mohammed Mursi, meldt het ANP. De 42-jarige leraar Bishoy Kamil Kamel had opmerkingen op Facebook geplaatst die een islamitische ingenieur in het verkeerde keelgat waren geschoten.

De verdachte wil in hoger beroep gaan. De christen werd tijdens de uitspraak door 300 militairen beschermd. Voor het gerechtsgebouw waren 2000 radicale moslims samengestroomd die de executie van de christen eisten.

19-9-2012 | bron: ANP (www.cip.nl)

高贵的
22 september 2012, 00:29
Christen krijgt 6 jaar cel voor beledigen islam


Een rechtbank in de Egyptische stad Sohag heeft dinsdag een christen tot 6 jaar cel veroordeeld voor het beledigen van de islam en van president Mohammed Mursi, meldt het ANP. De 42-jarige leraar Bishoy Kamil Kamel had opmerkingen op Facebook geplaatst die een islamitische ingenieur in het verkeerde keelgat waren geschoten.

De verdachte wil in hoger beroep gaan. De christen werd tijdens de uitspraak door 300 militairen beschermd. Voor het gerechtsgebouw waren 2000 radicale moslims samengestroomd die de executie van de christen eisten.

19-9-2012 | bron: ANP (www.cip.nl)

Nogal dom he, van die christen? Wie domme dingen uithaalt zal vaak op de blaren komen te zitten.

Dixie
22 september 2012, 02:41
Voor autochtone christenen in Egypte is het leven vrijwel onmogelijk geworden:

doe nu niet dat dit iets is van het laatse jaar he :roll:

zonbron
31 januari 2015, 05:13
De Moslimbroederschap roept op tot Jihad in Egypte, twee dagen na hun bezoek aan Washington, wees voorbereid is hun boodschap:

http://freebeacon.com/national-security/open-jihad-declared-in-egypt-following-state-dept-meeting-with-muslim-brotherhood-aligned-leaders/


http://www.newsmax.com/Newsfront/muslim-brotherhood-jihad-state/2015/01/30/id/621848/

MultiMAN
31 januari 2015, 10:13
De Moslimbroederschap roept op tot Jihad in Egypte

Laat tot inzicht komen, noemt men dat.

Piero
3 februari 2015, 11:52
De Moslimbroederschap roept op tot Jihad in Egypte, twee dagen na hun bezoek aan Washington, wees voorbereid is hun boodschap:

We hebben al veel gehoord, maar de hel in Egypte zal al het andere wel eens kunnen overtreffen.

'Grote explosie in Egyptische hoofdstad Caïro'

http://www.volkskrant.nl/buitenland/grote-explosie-in-egyptische-hoofdstad-cairo~a3843381/