PDA

View Full Version : 'Schoonmoedersmoppen' in hun bestaan bedreigd.

Klojo eerste klas
13 augustus 2012, 18:43
In een andere draad werd het volgende neergepoot :
""""Vulgair en respectloos gedrag ten aanzien van vrouwen, eender waar of wanneer, en dus ook op straat cq. “in bepaalde wijken/straten” cq. op een publiek discussieplatform als dit forum, behoort wel degelijk tot de manier waarop vrouwen “effectief in de realiteit” worden behandeld. """"

Aangezien ik vermoed dat schoonmoeders ook vrouwen zijn (respectloze uiting, nr 1) zouden moppen van dit type (mogelijk respectloze dubbelzinnige uiting, nr 2) niet meer mogen worden verteld/gefluisterd/geschreven. Idem voor moppen over de ene en de andere kunne die het meer hebben voor respectievelijk de andere en de ene kunne (respectloze uiting, nr 3).
Kunnen we nu nog dergelijke moppen vertellen of worden we daarin ook, terecht ? onterecht ?, gecensureerd. :roll:
Zeg het eens.... (liefst met een voorbeeld (aansporing tot respectloos gedrag, nr 4). 8-)

Marie van de koster
13 augustus 2012, 20:44
U kan nog dergelijke moppen verteld. Niemand zal u iets in de weg leggen.
Het bewijs? Op een gegeven moment werden de Strangers tot racisten verklaard vanwege hun liedje "Kakakulleke". U weet wel :
"Kakakulleke, z'is van Matadi, da is 'n kinneke van 20 joar
zij droagt heel serieus 'ne rink in heure neus en z'eit 'n koppeke mè kroezelhoar
oemda ze zwart zie, wast z'eur eige nie, da kost gien ziep, g'ei get goe verstoan ....."
Sorry voor mogelijke foutjes, 't is volledig uit het geheugen.
Héwel, de Strangers hadden ook een liedje waarin ze vertellen dat ze met het vrouwke op de brommer naar Tirol gingen en dat schoonmoe mee moest. Schoonmoeder werd met "een kletskoord" achteraan gehangen, aan de grens waren de douanen kwaad omdat er geen "looike" aan schoonmoe hing en op de duur waren ze zo kwaad dat ze zongen :
"In die trant is 't blaave dure
toet da'k zot wier van heur kuren,
'k Daarf het oan gien mens vertelle
'k Sloeg heur af mè maain bretelle ..."

Hebt u gehoord dat er één schoonmoeder naar aanleiding van dit liedje naar het CGKR gestapt is om een veroordeling wegens schoonmoe-ofobie te vragen? Neen hé? Schoonmoeders zijn verdraagzaam en lief. U mag hen beledigen, zij laten u rustig begaan.

Libro
13 augustus 2012, 20:57
Hebt u gehoord dat er één schoonmoeder naar aanleiding van dit liedje naar het CGKR gestapt is om een veroordeling wegens schoonmoe-ofobie te vragen? Neen hé? Schoonmoeders zijn verdraagzaam en lief. U mag hen beledigen, zij laten u rustig begaan.

U mag altijd eens een dagje met mijn schoonmoeder optrekken... Als u de dag doorkomt zonder haar te wurgen, mag u op mijn kosten naar de Comme Chez Cois.

Marie van de koster
13 augustus 2012, 21:03
U mag altijd eens een dagje met mijn schoonmoeder optrekken... Als u de dag doorkomt zonder haar te wurgen, mag u op mijn kosten naar de Comme Chez Cois.

Aha!
Maar verbiedt uw schoonmoeder u schoonmoedermoppen te vertellen?

Multipus
13 augustus 2012, 21:05
U mag altijd eens een dagje met mijn schoonmoeder optrekken... Als u de dag doorkomt zonder haar te wurgen, mag u op mijn kosten naar de Comme Chez Cois.Is dat de pitta versie van http://www.commechezsoi.be/ :-P

Libro
13 augustus 2012, 21:14
Aha!
Maar verbiedt uw schoonmoeder u schoonmoedermoppen te vertellen?

We spreken dat mens al jaren niet meer...

Libro
13 augustus 2012, 21:17
Is dat de pitta versie van http://www.commechezsoi.be/ :-P

Nee de curryworstversie ;)

Marie van de koster
14 augustus 2012, 10:18
We spreken dat mens al jaren niet meer...

Wie weet wat u daardoor al allemaal gemist heeft ;-)

Ratatosk
14 augustus 2012, 10:21

Schoonmoedermoppen

Marie van de koster
14 augustus 2012, 10:23
Schoonmoedermoppen

Om maar iets te noemen :lol:

Klojo eerste klas
14 augustus 2012, 11:11
'k zal er maar zelf wat posten :
http://forum.politics.be/showthread.php?t=2413
Maar 't is al van 2003 geleden....
En hier nog wat :
http://www.google.be/search?hl=nl-BE&source=hp&q=schoonmoedermoppen&gbv=2&oq=schoonmoedermoppen&gs_l=heirloom-hp.13..0.1672.4688.0.5781.18.9.0.9.9.0.203.938.3j4 j1.8.0...0.0...1c.YojZ08PQVs0
'k Moet wel toegeven dat ik met mijn schoonmoeder goed overeenkom. Mijn vrouw echter heeft het er moeilijker mee.... Omgekeerde wereld 8-)

Txiki
14 augustus 2012, 11:16
Moppen zijn zo goed als nooit grappig. Schoonmoeders ook niet. Schoonmoeders zijn zelf moppen.

NieuwNoors
14 augustus 2012, 11:24
Moppen zijn zo goed als nooit grappig. Schoonmoeders ook niet. Schoonmoeders zijn zelf moppen.

Er bestaan nochtans héél lieve schoonmoeders hoor.;-)
Mijne man is dol op mijn mama.....:-)
Hij zit daar alle dagen of toch bijna.Meer dan ik althans.

Ratatosk
14 augustus 2012, 11:35
Ik ben ook dol op mijn schoonmoeder, die is nooit thuis als ik er ben.

Multipus
14 augustus 2012, 11:36
Zegt dat nu iets over je man, je schoonmoeder of over jou? 8O

Txiki
14 augustus 2012, 11:40

Heeft die goed bier in huis, of wat?

Klojo eerste klas
14 augustus 2012, 11:47

Mijn truuk is.....meer dan 100 km van elkaar wonen en nummerherkenning op den tellefon.... 8-)

Libro
14 augustus 2012, 12:30

:cheer: Hoe meer we missen hoe beter.

NieuwNoors
14 augustus 2012, 12:53
Heeft die goed bier in huis, of wat?

Neeje, wel lekkere koffie.:-)

NieuwNoors
14 augustus 2012, 12:54
Zegt dat nu iets over je man, je schoonmoeder of over jou? 8O

Is NIET mijn schoonmoeder maar mijn mama.;-)

Ratatosk
14 augustus 2012, 12:54
Neeje, wel lekkere koffie.:-)

En zure mosselen zeker :D

NieuwNoors
14 augustus 2012, 12:56

Helaba! Ik zeg steeds: 't is de schuld van de Flair. N*!

Multipus
14 augustus 2012, 12:57
die zure mossel lijkt mij dan eerder thuis te zitten :-P

Ratatosk
die zure mossel lijkt mij dan eerder thuis te zitten :-P

Niks voor u?

Multipus
Is NIET mijn schoonmoeder maar mijn mama.;-)

Uw vent verkiest dus uw MOEDER boven U ==> NOG ERGER 8O

Ratatosk
14 augustus 2012, 12:58
Uw vent verkiest dus uw MOEDER boven U ==> NOG ERGER 8O

Altijd eerst de moeder uittesten voordat ge de dochter pakt.

Multipus
14 augustus 2012, 12:58
Niks voor u?

Wie weet, zolang het maar geen jumbo is 8-)

NieuwNoors
14 augustus 2012, 13:00
Altijd eerst de moeder uittesten voordat ge de dochter pakt.

Voila si! :lol:

Txiki
14 augustus 2012, 13:52
Niemand zegt dat ge moeder en dochter op dezelfde manier moet testen, he 8-)

cookie monster
14 augustus 2012, 14:00
Is dat de pitta versie van http://www.commechezsoi.be/ :-Pdagelijks :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=aEyHumQbj0s

http://www.youtube.com/watch?v=z1yCg82nMOI

'k zal er maar zelf wat posten :
http://forum.politics.be/showthread.php?t=2413
Maar 't is al van 2003 geleden....:rofl:

Supe®Staaf
14 augustus 2012, 20:03
U mag altijd eens een dagje met mijn schoonmoeder optrekken... Als u de dag doorkomt zonder haar te wurgen, mag u op mijn kosten naar de Comme Chez Cois.Mag het ook Oud Sluis zijn?

Marie van de koster
14 augustus 2012, 20:36
Hoe komt het dat er geen schoonvadermoppen zijn?

Ratatosk
14 augustus 2012, 22:25
Hoe komt het dat er geen schoonvadermoppen zijn?

Die zijn sympathiek.

Libro
15 augustus 2012, 07:30
Die zijn sympathiek.

...en meestal ook de underdog.

Libro
15 augustus 2012, 07:36
Mag het ook Oud Sluis zijn?

Je moet hier eens gaan. (http://www.hofkevanbazel.be/main.html)

Ratatosk
15 augustus 2012, 07:55

En opgeschept met de schoonmoeder

Libro
15 augustus 2012, 08:00

Nu ja, in ons geval zijn we er nog altijd niet uit wie van de twee het grootste krapuul is.

Supe®Staaf
15 augustus 2012, 08:05
Je moet hier eens gaan. (http://www.hofkevanbazel.be/main.html)Ziet er verdomd goed uit.
En de prijs valt mee.
Geef je schoonmoeder geld mee voor een dubbele degustatie menu met aangepaste wijnen plus twee grappa's, een overnachting in de beste kamer, plus 100€ voor mijn taxi.
Stop ook 2 condooms in haar handtas als ze jonger dan 60 is.
Voor fooien sta ik zelf in.

Als ik ze alsnog wurg stort ik alles integraal terug.

Libro
15 augustus 2012, 08:16
Ziet er verdomd goed uit.
En de prijs valt mee.
Geef je schoonmoeder geld mee voor een dubbele degustatie menu met aangepaste wijnen plus twee grappa's, een overnachting in de beste kamer, plus 100€ voor mijn taxi.
Stop ook 2 condooms in haar handtas als ze jonger dan 60 is.
Voor fooien sta ik zelf in.

Als ik ze alsnog wurg stort ik alles integraal terug.

Maak u geen zorgen over die condooms: als je haar ziet, wordt je spontaan homo.

Marie van de koster
15 augustus 2012, 08:21
Die zijn sympathiek.

Gewoon mensen waarmee niks te lachen valt. Saaie mannen dus.

Klojo eerste klas
15 augustus 2012, 11:40

opgeschept ? Onbedoeld hilarisch.... :lol:

(((Wie denk je dat die schoonmoedersmoppen bedenkt ????? ;-) )))

Klarekijk
15 augustus 2012, 11:44
In een andere draad werd het volgende neergepoot :
""""Vulgair en respectloos gedrag ten aanzien van vrouwen, eender waar of wanneer, en dus ook op straat cq. “in bepaalde wijken/straten” cq. op een publiek discussieplatform als dit forum, behoort wel degelijk tot de manier waarop vrouwen “effectief in de realiteit” worden behandeld. """"

Aangezien ik vermoed dat schoonmoeders ook vrouwen zijn (respectloze uiting, nr 1) zouden moppen van dit type (mogelijk respectloze dubbelzinnige uiting, nr 2) niet meer mogen worden verteld/gefluisterd/geschreven. Idem voor moppen over de ene en de andere kunne die het meer hebben voor respectievelijk de andere en de ene kunne (respectloze uiting, nr 3).
Kunnen we nu nog dergelijke moppen vertellen of worden we daarin ook, terecht ? onterecht ?, gecensureerd. :roll:
Zeg het eens.... (liefst met een voorbeeld (aansporing tot respectloos gedrag, nr 4). 8-)

Bent U een beetje aan het bijsturen ????????????

Er is weldegelijk een groot verschil tussen een schoonmoeder mop vertellen , en een vrouw op straat benaderen en voor hoer uitmaken .

Klarekijk
15 augustus 2012, 11:47
Om heel eerlijk te zijn , had ik destijds toen ik getrouwd ben , eerst eens beter naar mijn schoonmoeder gekeken (zeker k'wa mentaliteit )dan was ik nooit met haar dochter getrouwd en ook niet hoeven te scheiden .

Klarekijk
15 augustus 2012, 11:50
Mijn schoonmoeder was letterlijk de japanse vertaling van schoonmoeder , " tang "

Was ze maar wat meer op reis geweest dan had ik een " trektang " en hand ze zich wat minder bemoeid met het leven van haar dochter .

Klojo eerste klas
15 augustus 2012, 11:59
Bent U een beetje aan het bijsturen ????????????

Er is weldegelijk een groot verschil tussen een schoonmoeder mop vertellen , en een vrouw op straat benaderen en voor hoer uitmaken .

Ik had misschien beter verwezen naar de draad waaruit dit kwam zodat je zou hebben kunnen zien dat diegene die deze quote schreef geen onderscheid maakt tussen 'sexistische' moppen, waaronder dus in extensie ook schoonmoedermoppen vallen, en het gedrag waarover sprake in die draad , namelijk wat te zien was in de reportage 'Femme de la rue'.
Echter, aangezien je zelf verwijst naar 'een vrouw op straat benaderen en voor hoer uitmaken' mag ik dus aannemen dat je wel degelijk die draad gevolgd hebt en perfekt weet dat de schrijfster hierin geen onderscheid maakt......zodat je reactie, wat mij betreft, eigenlijk totaal naast de kwestie is...... :twisted:
Conclusie : bijsturen ??????? :roll:

Gwylan
15 augustus 2012, 12:55
Ik had misschien beter verwezen naar de draad waaruit dit kwam zodat je zou hebben kunnen zien dat diegene die deze quote schreef geen onderscheid maakt tussen 'sexistische' moppen, waaronder dus in extensie ook schoonmoedermoppen vallen, en het gedrag waarover sprake in die draad , namelijk wat te zien was in de reportage 'Femme de la rue'.
Echter, aangezien je zelf verwijst naar 'een vrouw op straat benaderen en voor hoer uitmaken' mag ik dus aannemen dat je wel degelijk die draad gevolgd hebt en perfekt weet dat de schrijfster hierin geen onderscheid maakt......zodat je reactie, wat mij betreft, eigenlijk totaal naast de kwestie is...... :twisted:
Conclusie : bijsturen ??????? :roll:

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel….

Dit is wat er in post 1295 van bedoelde draad wordt gesteld :

"Meer algemeen wordt het overigens zo stilaan tijd dat mannen, van welke afkomst of kunne ook, wat meer respect betonen voor vrouwen. Ik weet natuurlijk ook wel dat de natuur een deel van het potentieel verstandelijk vermogen bij mannen heeft vervangen door lagere dierlijke driften, en ach, een sexueel getint grapje moet wel eens kunnen, maar als ik hier op bijvoorbeeld dit forum de louter sexistische zever van sommige (overigens zelden "allochtone") mannelijke deelnemers zie die het kennelijk niet kunnen laten om zelfs een politiek discussieplatform te misbruiken als vehikel voor hun sexuele frustraties en/of hun gebrek aan zelfrespect, vind ik dat wij nooit ofte nimmer mogen nalaten om gestand het respect te eisen waarop wij als vrouw recht hebben."

De geïnteresseerden kunnen tevens de volledige post 1295 en mijn andere bijdragen in bedoelde draad lezen, en merken dat u hier één en ander flink uit de context hebt gerukt (no pun intented) :
http://forum.politics.be/showpost.php?p=6275941&postcount=1295

En nu, omdat ik als volwassene, als vrouw, en als moeder véél geduld heb met adolescenten en hun frustratietjes, mijn eigen bijdrage aan uw draadje : een schoonmoedersgrapje dat mij door mijn eigen belle-maman werd verteld, overigens één mijner beste vriendinnen en iemand die als mens, als vrouw, als moeder, en als grootmoeder van mijn kinderen het grootst mogelijk respect verdient. Ik stel het grapje hier per uitzondering in mijn eigen taal, zoals het mij uiteraard werd verteld :

Dans un zoo, un gardien se met * hurler vers un visiteur : Monsieur, monsieur, votre belle-mère est tombée dans la fosse aux lions !
Le monsieur : Ecoutez l’ami, ce sont vos lions. Vous n'avez qu'* les sauver vous-même !

Klojo eerste klas
15 augustus 2012, 14:45
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel….

Dit is wat er in post 1295 van bedoelde draad wordt gesteld :

"Meer algemeen wordt het overigens zo stilaan tijd dat mannen, van welke afkomst of kunne ook, wat meer respect betonen voor vrouwen. Ik weet natuurlijk ook wel dat de natuur een deel van het potentieel verstandelijk vermogen bij mannen heeft vervangen door lagere dierlijke driften, en ach, een sexueel getint grapje moet wel eens kunnen, maar als ik hier op bijvoorbeeld dit forum de louter sexistische zever van sommige (overigens zelden "allochtone") mannelijke deelnemers zie die het kennelijk niet kunnen laten om zelfs een politiek discussieplatform te misbruiken als vehikel voor hun sexuele frustraties en/of hun gebrek aan zelfrespect, vind ik dat wij nooit ofte nimmer mogen nalaten om gestand het respect te eisen waarop wij als vrouw recht hebben."

De geïnteresseerden kunnen tevens de volledige post 1295 en mijn andere bijdragen in bedoelde draad lezen, en merken dat u hier één en ander flink uit de context hebt gerukt (no pun intented) :
http://forum.politics.be/showpost.php?p=6275941&postcount=1295

En nu, omdat ik als volwassene, als vrouw, en als moeder véél geduld heb met adolescenten en hun frustratietjes, mijn eigen bijdrage aan uw draadje : een schoonmoedersgrapje dat mij door mijn eigen belle-maman werd verteld, overigens één mijner beste vriendinnen en iemand die als mens, als vrouw, als moeder, en als grootmoeder van mijn kinderen het grootst mogelijk respect verdient. Ik stel het grapje hier per uitzondering in mijn eigen taal, zoals het mij uiteraard werd verteld :

Dans un zoo, un gardien se met * hurler vers un visiteur : Monsieur, monsieur, votre belle-mère est tombée dans la fosse aux lions !
Le monsieur : Ecoutez l’ami, ce sont vos lions. Vous n'avez qu'* les sauver vous-même !

Bij ons zeggen ze 'niet zeveren'. Jij hebt ook beweerd dat alle vulgariteiten en dergelijke, inclusief moppen over vrouwen, in de K&K niet kunnen wegens 'onrespectloos tegenover vrouwen'. Ik trek dat door naar schoonmoeders...of zijn dat nu ineens geen vrouwen meer ?

Wat dat respect hebben betreft : ik respecteer vrouwen, niet omdat ze vrouw zijn, maar omdat ze medemensen zijn. Ik heb echter niet automatisch respect voor vrouwen. Respect moet iemand verdienen, dat krijgt men niet automatisch.... Indien dat automatisch zou zijn omdat het over vrouwen gaat noemt met dat 'omgekeerde discirminatie'....en volgens mij is dat ook discirminatie. Mijn woordenboek Nederlands heeft nuances in het woordgebruik....".respect hebben' is namelijk niet hetzelfde als "respecteren", iets wat tegenwoordig niet (meer) blijkt te zijn geweten.... (Ik kan je aanbevelen bijv. de Van Dale in te kijken bij 'respect' en 'respecteren'). Dat is wat ik bedoel met 'modewoordje'....
We kunnen deze discussie misschien beter verderzetten in de andere draad ?
't wordt hier anders veel te serieus....8-)

Marie van de koster
15 augustus 2012, 15:27
Mijn schoonmoeder heeft ook nooit iets gedaan om respect te verdienen van haar schoondochters. Ik moest niets van het mens hebben en dat was wederkerig.
Dat wil niet zeggen dat alle schoonmoeders slecht zijn of tangen of wat dan ook.
Mijn moeder was een heel lieve schoonmoeder en alle twee haar schoonzoons hadden veel respect en vriendschappelijke gevoelens voor haar.
Ter illustratie dit merkwaardige voorval. Mijn ex kwam mij na jaren heel onverwachts opzoeken, hij was toen doodziek maar dat wist ik niet. Hij is niet binnen geweest, bleef gewoon op straat in zijn auto zitten tot ik passeerde.
Zijn eerste vraag : hoe is 't met uw moeder?
Zijn tweede vraag schrijf ik hier niet.
Zijn derde vraag : hoe is 't met de kinderen?
Op dat ogenblik was ik alleen maar verontwaardigd dat hij niet in de eerste plaats naar zijn kinderen informeerde, dat ben ik nu nog steeds. Maar het was toch vreemd dat hij graag wilde weten hoe het met mijn moeder ging.

Gwylan
15 augustus 2012, 17:41
Bij ons zeggen ze 'niet zeveren'. Jij hebt ook beweerd dat alle vulgariteiten en dergelijke, inclusief moppen over vrouwen, in de K&K niet kunnen wegens 'onrespectloos tegenover vrouwen'. Ik trek dat door naar schoonmoeders...of zijn dat nu ineens geen vrouwen meer ?

Wat dat respect hebben betreft : ik respecteer vrouwen, niet omdat ze vrouw zijn, maar omdat ze medemensen zijn. Ik heb echter niet automatisch respect voor vrouwen. Respect moet iemand verdienen, dat krijgt men niet automatisch.... Indien dat automatisch zou zijn omdat het over vrouwen gaat noemt met dat 'omgekeerde discirminatie'....en volgens mij is dat ook discirminatie. Mijn woordenboek Nederlands heeft nuances in het woordgebruik....".respect hebben' is namelijk niet hetzelfde als "respecteren", iets wat tegenwoordig niet (meer) blijkt te zijn geweten.... (Ik kan je aanbevelen bijv. de Van Dale in te kijken bij 'respect' en 'respecteren'). Dat is wat ik bedoel met 'modewoordje'....
We kunnen deze discussie misschien beter verderzetten in de andere draad ?
't wordt hier anders veel te serieus....8-)

Een beetje respect voor de waarheid is bij u kennelijk ook al te veel gevraagd : u weet zeer goed dat ik nergens beweerd heb dat moppen over vrouwen niet kunnen, of dat een mop over vrouwen, moeders, schoonmoeders, etc… hoe dan ook een uiting van vulgariteit cq. respectloos gedrag ten aanzien van vrouwen zou zijn.

Klojo eerste klas
15 augustus 2012, 20:09
Een beetje respect voor de waarheid is bij u kennelijk ook al te veel gevraagd : u weet zeer goed dat ik nergens beweerd heb dat moppen over vrouwen niet kunnen, of dat een mop over vrouwen, moeders, schoonmoeders, etc… hoe dan ook een uiting van vulgariteit cq. respectloos gedrag ten aanzien van vrouwen zou zijn.

Ach nee ? Uit onderstaande chronologische uittreksels van onze discussie trek ik toch een totaal andere conclusie :

Jouw post 1300 """"Gebrek aan respect voor vrouwen is naar mijn overtuiging nooit en nergens verschoonbaar.""""

Mijn post 1304 """Er is een groot verschil tussen 'op een forum wat schunnigheden schrijven' en 'schunnigheden schreeuwen op straat'. In het eerste geval heeft enkel diegene er 'last' van die het zelf opzoekt terwijl hij/zij er niet tegen kan...wat dus kan vermeden worden, in het tweede geval is er geen voorkomen aan....
Net alsof het vertellen van een schuine mop automatisch inhoudt dat de verteller vrouwen minderwaardig vindt..... 'Respect', een woord dat bij mij tegenwoordig de status van 'modewoordje' heeft gekregen omdat het te pas en te onpas wordt gebruikdt. Respect heeft niks te maken met wat gekribbel en onnozel doen, maar wel met de manier waarop een vrouw effectief in de realiteit wordt behandeld.
Met uw redeneren vindt een vrouw die dezelfde mop over een vrouw vertelt, vrouwen dus minderwaardig ? En een Jood die een 'Jodenmop' vertelt vindt Joden minderwaardig ? Een gehandicapte die een 'gehandicaptenmop' vertelt vindt zichzelf dus minderwaardig ?""""

Jouw post 1305 """Vulgair en respectloos gedrag ten aanzien van vrouwen, eender waar of wanneer, en dus ook op straat cq. “in bepaalde wijken/straten” cq. op een publiek discussieplatform als dit forum, behoort wel degelijk tot de manier waarop vrouwen “effectief in de realiteit” worden behandeld."""

Ik concludeer daar toch uit dat jij alle vulgair en respectloos gedrag, INBEGREPEN SCHUINE MOPPEN, niet kunnen vindt.
Indien dit niet zo is, zoals jij nu beweert, zoveel te beter.....maar je eerdere teksten lieten het toch anders uitschijnen.....

Ik zet deze tekst ook op de draad 'Femme de la rue' zodat deze discussie desgevallend daar kan worden verdergezet. 8-)

Gwylan
16 augustus 2012, 00:00
Ach nee ? Uit onderstaande chronologische uittreksels van onze discussie trek ik toch een totaal andere conclusie :

Jouw post 1300 """"Gebrek aan respect voor vrouwen is naar mijn overtuiging nooit en nergens verschoonbaar.""""

Mijn post 1304 """Er is een groot verschil tussen 'op een forum wat schunnigheden schrijven' en 'schunnigheden schreeuwen op straat'. In het eerste geval heeft enkel diegene er 'last' van die het zelf opzoekt terwijl hij/zij er niet tegen kan...wat dus kan vermeden worden, in het tweede geval is er geen voorkomen aan....
Net alsof het vertellen van een schuine mop automatisch inhoudt dat de verteller vrouwen minderwaardig vindt..... 'Respect', een woord dat bij mij tegenwoordig de status van 'modewoordje' heeft gekregen omdat het te pas en te onpas wordt gebruikdt. Respect heeft niks te maken met wat gekribbel en onnozel doen, maar wel met de manier waarop een vrouw effectief in de realiteit wordt behandeld.
Met uw redeneren vindt een vrouw die dezelfde mop over een vrouw vertelt, vrouwen dus minderwaardig ? En een Jood die een 'Jodenmop' vertelt vindt Joden minderwaardig ? Een gehandicapte die een 'gehandicaptenmop' vertelt vindt zichzelf dus minderwaardig ?""""

Jouw post 1305 """Vulgair en respectloos gedrag ten aanzien van vrouwen, eender waar of wanneer, en dus ook op straat cq. “in bepaalde wijken/straten” cq. op een publiek discussieplatform als dit forum, behoort wel degelijk tot de manier waarop vrouwen “effectief in de realiteit” worden behandeld."""

Ik concludeer daar toch uit dat jij alle vulgair en respectloos gedrag, INBEGREPEN SCHUINE MOPPEN, niet kunnen vindt.
Indien dit niet zo is, zoals jij nu beweert, zoveel te beter.....maar je eerdere teksten lieten het toch anders uitschijnen.....

Ik zet deze tekst ook op de draad 'Femme de la rue' zodat deze discussie desgevallend daar kan worden verdergezet. 8-)

Wel, uw conclusie was en is dus niets méér dan een misvatting, zoals u zelf kunt vaststellen : ik had voordien (zegge in post 1295) al letterlijk gesteld dat een sexueel getint grapje moet kunnen, dus als ik het had en heb over vulgair en respectloos gedrag ten aanzien van vrouwen spreek ik over een totaal ander register dan een onschuldig grapje, nietwaar.

Supe®Staaf
16 augustus 2012, 00:48
Wel, uw conclusie was en is dus niets méér dan een misvatting, zoals u zelf kunt vaststellen : ik had voordien (zegge in post 1295) al letterlijk gesteld dat een sexueel getint grapje moet kunnen, dus als ik het had en heb over vulgair en respectloos gedrag ten aanzien van vrouwen spreek ik over een totaal ander register dan een onschuldig grapje, nietwaar.Een hele geruststelling.
We hebben toestemming van het hoogste morele gezag op dit forum om een grapje te debiteren.
Dan zal het ook goed zitten voor de UVRM, het Europese hof, en alle leden van de Belgische zittende en staande magistratuur.
Ik hoor zelfs het CGKR instemmend knikken.
Onze lol kan niet op.
't Leven is mooi.
Moeten we een donatie overmaken of is het aansteken van een gewijde kaars voldoende?

Gwylan
16 augustus 2012, 02:28
Een hele geruststelling.
We hebben toestemming van het hoogste morele gezag op dit forum om een grapje te debiteren.
Dan zal het ook goed zitten voor de UVRM, het Europese hof, en alle leden van de Belgische zittende en staande magistratuur.
Ik hoor zelfs het CGKR instemmend knikken.
Onze lol kan niet op.
't Leven is mooi.
Moeten we een donatie overmaken of is het aansteken van een gewijde kaars voldoende?

Voor een (flinke) donatie moet u bij Elio Di Rupo en zijn staatsregime zijn, maar wees gerust, u mag daar mee wachten tot later, als u groot bent en zelf centjes verdient. En voor het aansteken van een gewijde kaars kunt u bij Roger Vangheluwe terecht, al vrees ik dat uw lol daarna wel degelijk op zal wezen.

NieuwNoors
16 augustus 2012, 11:51
Mijn schoonmoeder heeft ook nooit iets gedaan om respect te verdienen van haar schoondochters. Ik moest niets van het mens hebben en dat was wederkerig.
Dat wil niet zeggen dat alle schoonmoeders slecht zijn of tangen of wat dan ook.
Mijn moeder was een heel lieve schoonmoeder en alle twee haar schoonzoons hadden veel respect en vriendschappelijke gevoelens voor haar.
Ter illustratie dit merkwaardige voorval. Mijn ex kwam mij na jaren heel onverwachts opzoeken, hij was toen doodziek maar dat wist ik niet. Hij is niet binnen geweest, bleef gewoon op straat in zijn auto zitten tot ik passeerde.
Zijn eerste vraag : hoe is 't met uw moeder?
Zijn tweede vraag schrijf ik hier niet.
Zijn derde vraag : hoe is 't met de kinderen?
Op dat ogenblik was ik alleen maar verontwaardigd dat hij niet in de eerste plaats naar zijn kinderen informeerde, dat ben ik nu nog steeds. Maar het was toch vreemd dat hij graag wilde weten hoe het met mijn moeder ging.
Zeker dat je geen dubbelnick van mij bent, Marie? Of net omgekeerd? :lol:
Echt waar: ik moest ook niet veel van mijn schoonmoeder weten, en zij niet van haar schoondochters. Voor haar waren wij, -de schoondochters-, immers degenen die HAAR zonen van haar afgepikt hadden. Kwaad dat ik op dat mens geweest was.....zo stopte ze mijne man vanalles toe, ze gaf hem soms eten voor 3 dagen mee. Charcuterie, kaas, overschotten van HAAR warme maaltijden.....alsof ik nooit kookte voor haar lief zoontje. :lol:
Enfin: de vrouw is nu overleden. MIJN moeder daarentegen, die was altijd gesteld op mijne man. Nog altijd. Zij heeft nooit het idee gehad dat hij mij "afgepakt" heeft. Integendeel. Ze is blij voor mij dat ik zo ne lieve, attente "pee" heb gevonden. Als ik heel eerlijk moet zijn: mijne man zit méér bij haar dan ik. :-)
Ik bezoek haar 2-3x/week en hij zeker 4-5 keer. Die twee, da's echt 2 handen op 1 buik.

Supe®Staaf
16 augustus 2012, 12:16
Voor een (flinke) donatie moet u bij Elio Di Rupo en zijn staatsregime zijn, maar wees gerust, u mag daar mee wachten tot later, als u groot bent en zelf centjes verdient.Uw respectclaim gaat blijkbaar maar in één richting...

En voor het aansteken van een gewijde kaars kunt u bij Roger Vangheluwe terecht, al vrees ik dat uw lol daarna wel degelijk op zal wezen.Altijd fijn om van ervaringsdeskundigen geïnformeerd te worden.

Klojo eerste klas
16 augustus 2012, 14:56
Wel, uw conclusie was en is dus niets méér dan een misvatting, zoals u zelf kunt vaststellen : ik had voordien (zegge in post 1295) al letterlijk gesteld dat een sexueel getint grapje moet kunnen, dus als ik het had en heb over vulgair en respectloos gedrag ten aanzien van vrouwen spreek ik over een totaal ander register dan een onschuldig grapje, nietwaar.

Goh, moest ik voor elke 'Ik heb niks tegen .... maar......en dan wordt het bijna-tegengestelde gezegd.....' een euro krijgen....
Het komt er wel degelijk op neer dat jij wil beslissen wat als vulgair en respectloos al of niet onder de rubriek 'mop/om te lachen/enz.' valt of niet. En omdat in zo'n materie ("normen en waarden") de opvattingen van mensen nu eenmaal kunnen verschillen is het niet aan jou om dat te bepalen. Zolang het wettelijke niet overschreden wordt is iedereen vrij dat voor zichzelf te bepalen. Nogmaals, wat in een forum wordt geschreven kan 'ontweken' worden, wat in de reportage gebeurde op straat niet. En daarover ging nu eenmaal de discussie. Dat ik het hier opengetrokken heb naar 'schoonmoedermoppen' is om te laten zien hoe het verder zou kunnen gaan....
Tussen haakjes, t was wel een goei mop 8-)

Marie van de koster
16 augustus 2012, 18:38
Zeker dat je geen dubbelnick van mij bent, Marie? Of net omgekeerd? :lol:
Echt waar: ik moest ook niet veel van mijn schoonmoeder weten, en zij niet van haar schoondochters. Voor haar waren wij, -de schoondochters-, immers degenen die HAAR zonen van haar afgepikt hadden. Kwaad dat ik op dat mens geweest was.....zo stopte ze mijne man vanalles toe, ze gaf hem soms eten voor 3 dagen mee. Charcuterie, kaas, overschotten van HAAR warme maaltijden.....alsof ik nooit kookte voor haar lief zoontje. :lol:
Enfin: de vrouw is nu overleden. MIJN moeder daarentegen, die was altijd gesteld op mijne man. Nog altijd. Zij heeft nooit het idee gehad dat hij mij "afgepakt" heeft. Integendeel. Ze is blij voor mij dat ik zo ne lieve, attente "pee" heb gevonden. Als ik heel eerlijk moet zijn: mijne man zit méér bij haar dan ik. :-)
Ik bezoek haar 2-3x/week en hij zeker 4-5 keer. Die twee, da's echt 2 handen op 1 buik.

Wees gerust, ik doe niet aan dubbelnicks :lol: