PDA

View Full Version : Vandaag is Rood! Doe mee aan de duiveluitdagingen!


HOUZEE !
14 augustus 2012, 23:03
Vlamingen, Brabanders en Limburgers!,

Belgen!


Op 15 augustus spelen de Rode Duivels een vriendschappelijke match tegen de Nederlanders. De Rode Duivels dagen iedereen uit om de route van de Nederlanders, of beter, heel België, rood te kleuren. :-P Denk aan rode vlaggen, rode ballonnen, roodgeverfde schapen ... Hoe gekker, hoe liever.

http://www.youtube.com/watch?v=H1lDQ11mZhA&feature=player_embedded


Natuurlijk doet ook politics.be mee aan dit hele gebeuren!! :-P

Laat het hier morgen voor één keer rood zien zoals het nog nooit rood heeft gezien en steun onze nationale helden! Heden woensdag wordt een memorabel dag voor ons nationale elftal en samen hakken we die stom ollanders in de pan! :twisted:


vandaag is rood! (http://www.youtube.com/watch?v=RUsz1_cUe_4)

Bokkenreyder
14 augustus 2012, 23:08
Ik steun het voetbal. Het zal me worst wezen of het belgen of hollanders of hottentotten zijn. Ik geniet van het spel zelf en supporter voor de ploeg/ speler die het beste spel op de mat legt. Ik was een fervente fan van Juan Lozano, Preben Larsen en Pâr Zetterberg. Ik heb genoten van Kevin De Bruyne in de play-offwedstrijden vorig seizoen.
Moge de besten straks winnen.
Rood of oranje kan me op dat moment geen barst schelen.

SDG
14 augustus 2012, 23:17
Vlamingen, Brabanders en Limburgers!,

Belgen!


Op 15 augustus spelen de Rode Duivels een vriendschappelijke match tegen de Nederlanders. De Rode Duivels dagen iedereen uit om de route van de Nederlanders, of beter, heel België, rood te kleuren. :-P Denk aan rode vlaggen, rode ballonnen, roodgeverfde schapen ... Hoe gekker, hoe liever.

http://www.youtube.com/watch?v=H1lDQ11mZhA&feature=player_embedded


Natuurlijk doet ook politics.be mee aan dit hele gebeuren!! :-P

Laat het hier morgen voor één keer rood zien zoals het nog nooit rood heeft gezien en steun onze nationale helden! Heden woensdag wordt een memorabel dag voor ons nationale elftal en samen hakken we die stom ollanders in de pan! :twisted:


vandaag is rood! (http://www.youtube.com/watch?v=RUsz1_cUe_4)

En dat voor een stom vriendschappelijk matchke, zeg. Precies alsof het de finale van het WK is... :roll:

HOUZEE !
14 augustus 2012, 23:21
En dat voor een stom vriendschappelijk matchke, zeg. Precies alsof het de finale van het WK is... :roll:
Een match tegen Holland is een staatszaak mn beste!

Uiteraard spelen hier nog een beetje de gevoelens mee van de onderdrukking van 15-30

SDG
14 augustus 2012, 23:22
Een match tegen Holland is een staatszaak mn beste!

Uiteraard spelen hier nog een beetje de gevoelens mee van de onderdrukking van 15-30

Ach ja, ik snap het al. De tegenstander morgen is immers de Eeuwige Jood... pardon, ik bedoel Ollander.

mkb
14 augustus 2012, 23:51
Uit het forumreglement:
We vragen dat iedereen zoveel mogelijk de standaard lettergrootte gebruikt. Ook het gebruik van rood (zeker in volledige teksten) zien we liefst beperkt, gezien we die kleur liefst voor onszelf reserveren om makkelijk de aandacht te vestigen op onze tussenkomsten. Een spaarzaam gebruik van een occasionele 'eye-catcher' kan echter getolereerd worden.

Scherven A. Mok
15 augustus 2012, 06:45
Bweik foebal beurchff

Libro
15 augustus 2012, 07:26
Hup Holland Hup!

Weezer
15 augustus 2012, 08:24
Ach ja, ik snap het al. De tegenstander morgen is immers de Eeuwige Jood... pardon, ik bedoel Ollander.

Vergeef het hen, ze weten niet wat ze doen ;)

Supe®Staaf
15 augustus 2012, 08:30
Doe geen moeite.
Na de match zien we vanzelf weer rood van schaamte.

Klojo eerste klas
15 augustus 2012, 11:43
zwart groen oranjezeeblauw purper mauve beige.....allesbehalve rood vandaag:twisted:
Mijn vrouw is namelijk weer aan 't zagen omdat na die Olympiërs, nu weer die voetballers haar haar feuilleton doen missen...... :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

vrijevlaming
15 augustus 2012, 11:44
voetbal is een achterlijke sport. Belgie is een achterlijk onland. Hopelijk winnen onze broeders de nederlanders, en liefst met zoveel mogelijk goals.

Libro
15 augustus 2012, 12:06
OK, ik zal een vlag uithangen voor de Rode Duivels:

http://fc03.deviantart.net/fs70/f/2011/038/8/2/satanic_pentagram__by_edenleeray-d39080k.jpg

SDG
15 augustus 2012, 12:20
voetbal is een achterlijke sport. Belgie is een achterlijk onland. Hopelijk winnen onze broeders de nederlanders, en liefst met zoveel mogelijk goals.

FIFY ;-)

Schelfie
15 augustus 2012, 14:08
Vlamingen, Brabanders en Limburgers!,

Belgen!


Op 15 augustus spelen de Rode Duivels een vriendschappelijke match tegen de Nederlanders. De Rode Duivels dagen iedereen uit om de route van de Nederlanders, of beter, heel België, rood te kleuren. :-P Denk aan rode vlaggen, rode ballonnen, roodgeverfde schapen ... Hoe gekker, hoe liever.

http://www.youtube.com/watch?v=H1lDQ11mZhA&feature=player_embedded


Natuurlijk doet ook politics.be mee aan dit hele gebeuren!! :-P

Laat het hier morgen voor één keer rood zien zoals het nog nooit rood heeft gezien en steun onze nationale helden! Heden woensdag wordt een memorabel dag voor ons nationale elftal en samen hakken we die stom ollanders in de pan! :twisted:


vandaag is rood! (http://www.youtube.com/watch?v=RUsz1_cUe_4)

De hollanders gaan ons toch weer eens stevig op ons gezicht laten gaan met minsten 3 - 0, dus wat maakt het uit...

Trouwens, ik zou dan eerder voor oranje supporteren dan voor die zeikstralen uit "ons" land.

koe de poing
15 augustus 2012, 14:42
Voetbal, ik ben daar voor.

http://www.mokkels.nl/wp-content/uploads/2011/11/Voetbal.jpg

Lavox
15 augustus 2012, 15:09
Nee man, ik kleur nog liever mijn haren oranje, de rest mag uiteraard ook deze kleur dragen.

Lavox
15 augustus 2012, 15:16
Vele Belgen gaan zich bij een nederlaag (alweer) flink belachelijk maken. Lachen met de Ollanders op het EK, ook nu nog, hoog van de toren blazen, maar o wee als het straks zover is :-D Dat ze maar oppassen straks zijn zijn immers de arrogantie zelve. Nu ja in vele hun hoofd zal het altijd de Ollander blijven :twisted:

Als de Ollanders oranje kleuren, op een groot toernooi, dan is dat belachelijke onzin, als de Belgen alles rood kleuren (allee ja, proberen) voor een oefenpotje, dan is dat geweldig 8-)

Libro
15 augustus 2012, 16:00
De hollanders gaan ons toch weer eens stevig op ons gezicht laten gaan met minsten 3 - 0, dus wat maakt het uit...

Trouwens, ik zou dan eerder voor oranje supporteren dan voor die zeikstralen uit "ons" land.

Waarom noemt men ons nationaal elftal eigenlijk de Rode Duivels? Was ik de duivel, ik lachte me een breuk.

Lavox
15 augustus 2012, 19:43
Wat een idioten, respectloos boe-geroep bij dit volkslied!

Libro
15 augustus 2012, 19:51
Wat een idioten, respectloos boe-geroep bij dit volkslied!

Wordt het Wilhelmus uitgejouwd? Welke versie wordt er trouwens gezongen (met of zonder duits bloed)?

Nietzsche
15 augustus 2012, 19:54
Wordt het Wilhelmus uitgejouwd? Welke versie wordt er trouwens gezongen (met of zonder duits bloed)?

:?

Libro
15 augustus 2012, 20:11
:?

Wat brengt u in verwarring, mijn vriend?

Klojo eerste klas
15 augustus 2012, 20:22
Waarom noemt men ons nationaal elftal eigenlijk de Rode Duivels? Was ik de duivel, ik lachte me een breuk.

Refereert aan de kleur van het tenue en de agressiviteit van het spel van het team ten tijde van het ontstaan van de bijnaam in 1906, toen deze voor de eerste maal gebruikt werd door een redacteur van het tijdschrift La Vie Sportive. De jeugdelftallen kennen als bijnaam "de Rode Duiveltjes".
Bron : Wikipedia, wat anders ? 8-)

vlijmscherp
15 augustus 2012, 20:26
Ik dacht dat nationalisme foei was?

Derk de Tweede
15 augustus 2012, 20:29
Doet Cruijff mee ? :?

SDG
15 augustus 2012, 20:31
Ik dacht dat nationalisme foei was?

Hoe verwoordde Tommm het hier destijds ook weer: 'jezelf superieur voelen aan de ander'?

vlijmscherp
15 augustus 2012, 20:32
Doet Cruijff mee ? :?

Zijn aartsvijand is coach van Nederland.

vlijmscherp
15 augustus 2012, 20:35
Hoe verwoordde Tommm het hier destijds ook weer: 'jezelf superieur voelen aan de ander'?

Goed, als het tegen de Ollanders is, mag het hé, dat zijn de vijanden.

Weezer
15 augustus 2012, 20:39
Door een volkslied heen fluiten is altijd -1. Wilhelmus werd nog verkeerd gespeeld ook. En sorry hoor, kan het nóg pathetischer dan met je hand op je hart naar het volkslied luisteren en vervolgens niemand meezingen...

SDG
15 augustus 2012, 20:39
Goed, als het tegen de Ollanders is, mag het hé, dat zijn de vijanden.

Daarom ook dat ik een broertje dood heb aan dat bier- en worstennationalisme in de sport. Het heeft geen enkele rationele onderbouw en drijft enkel op onderbuikgevoelens. Bovendien kan het - brood en spelen, weet je wel - door machthebbers misbruikt worden om er in de euforie van het moment 'en stoemelings' een bepaalde politieke agenda mee door te drukken.

Schelfie
15 augustus 2012, 21:00
Door een volkslied heen fluiten is altijd -1. Wilhelmus werd nog verkeerd gespeeld ook. En sorry hoor, kan het nóg pathetischer dan met je hand op je hart naar het volkslied luisteren en vervolgens niemand meezingen...

De Brabanconne? Tja, waarschijnlijk oneinigheid. In welke taal moet het gezongen worden? En wie kent in godsnaam de tekst van dat lied tegenwoordig?

Txiki
15 augustus 2012, 21:02
Vlamingen, Brabanders en Limburgers!,

Belgen!


Op 15 augustus spelen de Rode Duivels een vriendschappelijke match tegen de Nederlanders. De Rode Duivels dagen iedereen uit om de route van de Nederlanders, of beter, heel België, rood te kleuren. :-P Denk aan rode vlaggen, rode ballonnen, roodgeverfde schapen ... Hoe gekker, hoe liever.

http://www.youtube.com/watch?v=H1lDQ11mZhA&feature=player_embedded


Natuurlijk doet ook politics.be mee aan dit hele gebeuren!! :-P

Laat het hier morgen voor één keer rood zien zoals het nog nooit rood heeft gezien en steun onze nationale helden! Heden woensdag wordt een memorabel dag voor ons nationale elftal en samen hakken we die stom ollanders in de pan! :twisted:


vandaag is rood! (http://www.youtube.com/watch?v=RUsz1_cUe_4)

Belachelijk

vlijmscherp
15 augustus 2012, 21:02
Daarom ook dat ik een broertje dood heb aan dat bier- en worstennationalisme in de sport. Het heeft geen enkele rationele onderbouw en drijft enkel op onderbuikgevoelens. Bovendien kan het - brood en spelen, weet je wel - door machthebbers misbruikt worden om er in de euforie van het moment 'en stoemelings' een bepaalde politieke agenda mee door te drukken.

Dus jij ju�*chte niet voor de 3 medailles? :-(

Txiki
15 augustus 2012, 21:02
Een match tegen Holland is een staatszaak mn beste!

Uiteraard spelen hier nog een beetje de gevoelens mee van de onderdrukking van 15-30

Belachelijk

SDG
15 augustus 2012, 21:11
Dus jij ju�*chte niet voor de 3 medailles? :-(

Nee, ook al omdat ik niets van de OS gezien heb. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik die atleten hun medaille misgun. Maar ik zie niet in waarom ik per se voor iemand zou moeten staan supporteren enkel en alleen omdat die Belg of Vlaming is. Het heeft misschien ook wat te maken met het feit dat in de sporten die ik vooral volg - lees: de gemotoriseerde sporten - er ook zo geen strikt afgelijnd nationalisme heerst. In de Formule 1 bijvoorbeeld kun je als Duitser perfect supporteren voor McLaren of Ferrari, of als Spanjaard in het motorracen de voorkeur geven aan Valentino Rossi boven Jorge Lorenzo. Niemand die daar nog van opkijkt.

Sjarelgulden
15 augustus 2012, 21:43
Wéhéhé. Goe da dieje keize op hun bakkes g'ad emme. Doaroep hemme kik e lakker Kasteelbierke gedroenke, zie!

Bokkenreyder
15 augustus 2012, 21:47
Vlaanderen - Nederland: 4 - 2 !!!
Beste spelers: Vertonghen en Mertens
Zwakste spelers: Witsel en Hazard.
8-)

Schelfie
15 augustus 2012, 21:52
Oei, wat krijgen wij nu?

Hebben de Duivels nog eens een match gewonnen? Waarom doen ze dat dat dan niet als het EK of WK er vanaf hangt?

Txiki
15 augustus 2012, 21:59
Alé lap, een hele week Rode Duivel-gezeik.

Sjarelgulden
15 augustus 2012, 22:01
As gevolg goat Belgiekske belange nog nie oephouwe te bestoang. Da's een ziekerhaad na.

manta
15 augustus 2012, 22:12
Ah... Was 't voetbal?

Schelfie
15 augustus 2012, 22:12
Alé lap, een hele week Rode Duivel-gezeik.

De natie is gered.

Vive le roi!

Libro
15 augustus 2012, 22:18
Ik wacht op de eerste reactie van Brabander.

Weezer
15 augustus 2012, 22:27
Een ronkend persbericht van de BUB zou leuk zijn ja :P

Libro
15 augustus 2012, 22:38
Een ronkend persbericht van de BUB zou leuk zijn ja :P

Ik kan niet wachten.... hehehehehe.

mkb
15 augustus 2012, 22:48
De natie is gered.

Vive le roi!
N-VA holder de bolder de berg af. :-D

Schelfie
15 augustus 2012, 22:53
N-VA holder de bolder de berg af. :-D

De BUB heeft nog maar net een persbericht verspreid waarin ze de schuld geven aan de federalisatie van de slechte sportprestaties van de Belgen. Benieuwd wat die flippo's nu gaan verkondigen... :-)

Supe®Staaf
15 augustus 2012, 22:59
voetbal is een achterlijke sport.Voetbal achterlijk?
Allez, kom.
Niet panikeren.
Ik zal de buitenspelregel nog een keer uitleggen.
Ik zal traag praten.
't Lukt ooit wel hoor.

Lavox
15 augustus 2012, 23:01
Nu worden we overspoeld met Belgische arrogantie, oh nee, dat is gewoon vreugde he :lol:

Schelfie
15 augustus 2012, 23:03
Vlaanderen - Nederland: 4 - 2 !!!
8-)

http://www.youtube.com/watch?v=cgwlJIo0In0&feature=related

Lavox
15 augustus 2012, 23:08
As gevolg goat Belgiekske belange nog nie oephouwe te bestoang. Da's een ziekerhaad na.

Over een paar weken spelen ze weer en dan mist Hazard de bal en staat Belgiek weer aan de afgrond :twisted:

Demper
15 augustus 2012, 23:14
Het is wel heel doorzichtig he.... deze vlaag van Belgische "trots"....
De koning moet echt in paniek zijn...

vlijmscherp
16 augustus 2012, 07:42
Nee, ook al omdat ik niets van de OS gezien heb. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik die atleten hun medaille misgun. Maar ik zie niet in waarom ik per se voor iemand zou moeten staan supporteren enkel en alleen omdat die Belg of Vlaming is. Het heeft misschien ook wat te maken met het feit dat in de sporten die ik vooral volg - lees: de gemotoriseerde sporten - er ook zo geen strikt afgelijnd nationalisme heerst. In de Formule 1 bijvoorbeeld kun je als Duitser perfect supporteren voor McLaren of Ferrari, of als Spanjaard in het motorracen de voorkeur geven aan Valentino Rossi boven Jorge Lorenzo. Niemand die daar nog van opkijkt.

mja, in sporten zoals voetbal of zoals basketbal ga je nu eenmaal met die nationale ploegen spelen. het hoogste dat je kan bereiken is ook die nationale ploeg, toch voor de meesten (NBA is het allerhoogste in basketbal maar dat is echt maar voor een paar gelukkigen weggelegd).

dus ja, als de Belgische basketters spelen, dan supporter ik ervoor, uit gebrek van een Vlaamse nationale ploeg. ook al omdat er daar spelers spelen die ik al een tijdje volg, soms zelf van bij hun jeugd. het nationalisme daar rond interesseert me niet, ik ga naar zo'n match kijken om het verzameld talent samen zien te spelen en uiteraard ga je mee in een sfeer als er gewonnen wordt.

maar dat zich verven in de Belgische kleuren of dat vlaggengezwaai is echt storend.

SDG
16 augustus 2012, 07:57
mja, in sporten zoals voetbal of zoals basketbal ga je nu eenmaal met die nationale ploegen spelen. het hoogste dat je kan bereiken is ook die nationale ploeg, toch voor de meesten (NBA is het allerhoogste in basketbal maar dat is echt maar voor een paar gelukkigen weggelegd).

dus ja, als de Belgische basketters spelen, dan supporter ik ervoor, uit gebrek van een Vlaamse nationale ploeg. ook al omdat er daar spelers spelen die ik al een tijdje volg, soms zelf van bij hun jeugd. het nationalisme daar rond interesseert me niet, ik ga naar zo'n match kijken om het verzameld talent samen zien te spelen en uiteraard ga je mee in een sfeer als er gewonnen wordt.

maar dat zich verven in de Belgische kleuren of dat vlaggengezwaai is echt storend.

In het wereldkampioenschap voor toerwagens (het WTCC) ben ik een fervent supporter van de Nederlander Tom Coronel, maar in de GT-racerij zal ik dan weer eerder de Belgische piloten en teams steunen. Gek he?

vlijmscherp
16 augustus 2012, 08:01
In het wereldkampioenschap voor toerwagens (het WTCC) ben ik een fervent supporter van de Nederlander Tom Coronel, maar in de GT-racerij zal ik dan weer eerder de Belgische piloten en teams steunen. Gek he?

mijn favoriete speler ooit in het basketbal is een Amerikaan, Michael Jordan, hoor ;-)

en wie dat op de Olympische Spelen niet voor de Nederlandse turner Epke Zonderland suporterde, is echt een idioot.
als je hem niet kent, zoek zijn oefening maar eens op, fenomenaal.

Bolleke Wol
16 augustus 2012, 13:58
Mag ik de rode hamer en sikkelvlag uithangen?

Of het Occitaanse kruis misschien?

Burkide
16 augustus 2012, 16:22
Nu las ik die titel hier toch wel als "Vandaag is Rood! (http://www.roodlinks.be) toe aan duiveluitdrijvingen." Ik vraag me soms af of ik toch geen dyslexie heb...

Burkide
16 augustus 2012, 16:23
en wie dat op de Olympische Spelen niet voor de Nederlandse turner Epke Zonderland suporterde, is echt een idioot.
als je hem niet kent, zoek zijn oefening maar eens op, fenomenaal.

Noem mij dan maar een idioot. Ik heb voor niemand gesupporterd, en zie ook niet op basis van welke criteria ik iemand zou moeten kiezen om voor te supporteren.

Weezer
16 augustus 2012, 18:23
Nu las ik die titel hier toch wel als "Vandaag is Rood! (http://www.roodlinks.be) toe aan duiveluitdrijvingen." Ik vraag me soms af of ik toch geen dyslexie heb...

Haha ik lees dat ook iedere keer :P