PDA

View Full Version : Als de rook om je hoofd al 4 maanden is verdwenen.


BigF
25 augustus 2012, 12:14
Even meegeven dat ik ondertussen al 4 (vier!!) maanden niks geblowd heb!!
Prestatie eh?!

Soit, vooraleer ik aanmoedigingen krijg als "Schitterend, volhouden nu!" moet ik er wel bij zeggen dat het niet de bedoeling is om dat ten eeuwige tijden vol te houden.

Ik las elk jaar wel 1 a 2 blowpauzes in maar net als andere jaren ga ik me er (in tegenstelling tot andere mensen die er mee gestopt zijn) helemaal niet beter van voelen. Ik merk eerlijk gezegd weinig van die 'voordelen' als 'je wordt er helderder door' of 'je gaat bulken van de energie'... Het enige verschil dat ik merk is in mijn portemonnee. En dat is nu ook weer niet zo'n gigantisch verschil.

Bovendien bederft het een beetje de creativiteit. Vroeger knalde hier ik al eens (puur voor de lol) een onzinverhaaltje uit mijn mouw. Dat blijkt nu niet meer te lukken. Inspiratie is zoek. Ook speel ik plots veel minder gitaar en lees minder graag boeken bv.

Ik zie dus geen reden om voor altijd van de wiet af te blijven. Daar is het gewoon te lekker voor.

't Is als iemand die geregeld een glaasje wijn drinkt en daar dan plots mee stopt. Hij gaat ook niet veranderen en zal weinig invloed merken van het stoppen met wijn drinken maar de goesting naar wijn zal blijven.

De reden dat ik het deze keer zo lang trek is de wietpas. Ik weet wel wat plaatsjes waar ik aan mijn gerief zou kunnen geraken maar ik wil me als +40 jarige papa van 2 bloedjes niet laten betrappen terwijl ik achter het station probeer te voorkomen dat ik door een louche neger wordt geript of terwijl ik op het speelpleintje bij het BMX parcours wat wiet bij een 16-jarige sta te scoren. Zo erg mis het nu ook weer niet. Ik wacht wel af tot die stomme wietpas van de baan is.

Tenslotte; lik op stuk voor degenen die altijd staan te roepen hoe verslavend wiet wel niet is. Ik blow (tot voor 4 maanden dus) al 26 jaar. Nagenoeg dagelijks. Als je dan 4 maanden kan stoppen zonder enige neveneffect oid bewijst dat (voor mij althans) dat wiet niet verslavend hoeft te zijn. Maat houden is de kunst. Net als iemand die elke dag een glaasje wijn drinkt ook geen alcoholieker hoeft te zijn.

Zijn er hier nog mensen die ooit gestopt zijn met blowen?
En hebben die het volgehouden of blowen ze ondertussen alweer vrolijk verder?
En waarom ben je gestopt/terug begonnen?
Nadelen, voordelen, bedenkingen, opmerkingen, felicitaties,...
Go!!

Scherven A. Mok
25 augustus 2012, 12:47
Zoals met alle drugs : als je je goed in je vel voelt is er niets aan de hand als je niet overdrijft maar als je het als vlucht uit de realiteit gebruikt omdat je je niet goed in je vel voelt ben je gescheten.

manta
25 augustus 2012, 12:52
Weer zo'n saaie thc-loze post... :|
BigF is oud en saai :|

Xenophon
25 augustus 2012, 13:09
Toen ik stopte met wietroken kon ik zes weken niet in slaap raken, dat is zowat alles aan "afkick" verschijnselen dat ik heb gehad.

Henri1
25 augustus 2012, 13:15
Toen stopte met wietroken kon ik zes weken niet in slaap raken, dat is zowat alles aan "afkick" verschijnselen dat ik heb gehad.

Was dat binnen- of buitenkamers ?

Ke Nan
25 augustus 2012, 13:16
Mijn eerste joint heb ik bijna dertig jaar geleden gerookt. Een dikke vijftien jaar daarvan heb ik bijna dagelijks geblowd. Meestal was dat alleen s'avonds.
Een zevental jaar geleden is dat veranderd. Ik begon minder en minder te roken. Op een bepaald ogenblik zaten er zelfs maanden tussen de jointen. En dat is nog altijd zo. Om de twee maanden krijg ik er zin in. Dan rook ik enkele dagen. Misschien is het nostalgie. Ik blijf er eigenlijk niet bij stilstaan.
Ik heb ook nooit bewust gezegd: "En nu stop ik ermee!" Neen, ik rook gewoon niet. En verder functioneer ik naar behoren. Dus ook geen ontwenningsverschijnselen e.d.
Blowen remde mijn creativiteit zeker niet. Integendeel. Maar het roken hinderde wel mijn productiviteit. En omdat mijn semi-professionele creatieve activiteiten een hogere vlucht begonnen te nemen, ging het niet meer roken vanzelf.
De laatste keer dat ik nog eens zelf wiet heb gekocht is ook alweer vijf jaar geleden. Als ik er nu zin in krijg, ga ik langs bij een vriend en troggel hem een klein topje af. For old times sake!

Xenophon
25 augustus 2012, 13:20
Was dat binnen- of buitenkamers ?

In de slaapkamer.

Lampedeir
25 augustus 2012, 20:01
Nooit meer boefkick!

Flippend Rund
25 augustus 2012, 21:59
Zijn er hier nog mensen die ooit gestopt zijn met blowen?
En hebben die het volgehouden of blowen ze ondertussen alweer vrolijk verder?
En waarom ben je gestopt/terug begonnen?
Nadelen, voordelen, bedenkingen, opmerkingen, felicitaties,...
Go!!

Proficiat!

heb zelf ook een paar jaar sporadisch gesmoord, maar ben nu ook volledig gestopt. Ik kan de stank van weed eigenlijk niet meer uitstaan.