PDA

View Full Version : Presenting


Monolith
9 juli 2004, 10:38
Hallo mensen en onmensen, ik ben net geregistreerd en aangezien ik een zeer beschaafde dame ben zal ik me maar gedragen zoals een newbie zich moet gedragen en zich netjes voorstellen.

Mijn echte naam is Katharine, ik ben vijftien jaar en woon in Kapellen. Ik ben van Finse oorsprong maar woon al een dikke tien jaar in België. Rond mijn twaalf jaar ben ik in de gothic scene beland en ik moet zeggen dat het mij nog steeds bevalt. Ik heb al vele muziekgenres gekend maar mijn smaak gaat nu nog altijd uit naar de genres: Black, death, gothic, melodic metal, electro, EBM, industrial, gothic en alternatieve rock, new wave, darkwave, new age, celtic/irish folk, 80's en vroege 90's muziek... Enzovoort. Je zal me dus vaak op fuiven zien (aalmoezenier, trein der traagheid, steeple) en op festivals (Graspop, Wacken, Me'ra Luna).

Ik heb vroeger op een katholieke school gezeten in Hoboken en sinds ik verhuisd ben heb ik ontdekt dat er dus ook andere religies waren. Ik heb een paar jaar verschillende religies en geloofsovertuigingen bestudeerd en ben het meest aangetrokken tot het paganisme. De band met de natuur staat daar centraal, en dat is wat me al mijn hele leven bezig houd. Ik ben ook vegitarisch, omdat ik liefst niets eet dat ooit vrolijk door een weide huppelde.

Omtrend mijn liefde voor kunst valt veel te zeggen aangezien ik me emt veel verschillende soorten bezighoud. Zo ben ik gek op lezen (Stephen King) en schrijf ik zelf ook verhalen. Maar ik ben ook bezig met poëzie (Edgar A poe, Jean P Rawie, ...) en schrijf zelf ook gedichten. Verder teken ik abstracte dingen, waar meestal het vrouwelijk lichaam centraal staat. Mijn favoriete kunstenaar is dan ook de Italiaanse Luis Royo. Ten slotte bewonder ik ballet en dans ik zelf ook. Niet omdat ik later proffesionele danseres wil worden, ik houd gewoon van de elegantie en magie die deze dans met zich meebrengt. Met fotografie ben ik ook vaak bezig, ikzelf ben geen fotografe maar wel een model. Diegene die geïnteresseerd zijn in foto's mogen me altijd conctacteren.

Eigenlijk heb ik niet zoveel intresse voor politiek, maar ik hoop dat daar verandering in komt via deze site ...

Groetjes

Starlight
9 juli 2004, 10:41
Hoi Monolith,

Welkom op dit forum.
ps: Ik vind uw onderschrift echt een toffe uitspraak! :wink:

Tzuvar Raemborr
9 juli 2004, 10:44
Amaai, iemand met manieren, dat zien we hier niet alle dagen ;) Vlug weglopen en niet achterom kijken, zou ik zeggen, 't gaat er hier bij momenten ruig aan toe. Of anders hier in K&K blijven, hier zijn de mensen meestal wat vriendelijker. :lol:

In elk geval, welkom. Een recente poll heeft uitgewezen dat leden van het vrouwelijk geslacht hier ver in de minderheid zijn, ze zullen uw assistentie waarschijnlijk goed kunnen gebruiken.

Monolith
9 juli 2004, 10:46
Da's niks, ik ben een harde :wink: Heb al ervaring 8)

dejohan
9 juli 2004, 10:54
Welkom.

Dame, muziekliefhebber en van Kapellen, dat misten we nog.

Qua muziekstijl denk ik dat je dicht bij Ossaert aanleunt, hij is in ieder geval een echte kenner van (oude) wave.

Ik zit trouwens regelmatig in Kapellen, meer bepaald op café (De Remedie). En twee weken geleden heb ik nog opgetreden in't park (Pulptuur).

Astenblieft mensen
9 juli 2004, 10:55
Een recente poll heeft uitgewezen dat leden van het vrouwelijk geslacht hier ver in de minderheid zijn, ze zullen uw assistentie waarschijnlijk goed kunnen gebruiken.welkom vrouw!

Tzuvar Raemborr
9 juli 2004, 10:55
Moest ge't gemist hebben, deJohan is onze locale playboy/bodybuilder. Allez, volgens eigen zeggen toch.

Astenblieft mensen
9 juli 2004, 10:57
Diegene die geïnteresseerd zijn in foto's mogen me altijd conctacteren.

kom maar op!
daar maak je ons nieuwsgierig mee.

:-)

nou nou
9 juli 2004, 11:06
Da's niks, ik ben een harde :wink: Heb al ervaring 8)

Zeg dat maar niet te luid. Hier zitten nogal wat conservatieven :lol: :wink:

Anyway, welkom op het forum! Veel plezier :-)

Timor
9 juli 2004, 11:27
Je bent 15 en studente psychologie? Dat moet je me even uitleggen...

Spetsnaz
9 juli 2004, 11:35
Welkom op dit forum :)

Al vrees ik dat je van dit forum eerder een degoût van politiek zult krijgen ;)

dejohan
9 juli 2004, 11:47
Moest ge't gemist hebben, deJohan is onze locale playboy/bodybuilder. Allez, volgens eigen zeggen toch.

Hu? Ik weet van niks.

Olivier
9 juli 2004, 11:54
Je bent 15 en studente psychologie? Dat moet je me even uitleggen...

Een slimme zeker ? :) Dat bestaat hoor....

Monolith
9 juli 2004, 14:40
Het is in feite Humane Wetenschappen, maar het komt op hetzelfde neer ... Nee ik ben niet lui om dat helemaal te typen, het is puur uit beleefdheid: mensen hun forums bestoken met teveel bites doe je nu eenmaal niet 8) Bovendien lees ik boeken over psychologie in mijn vrije tijd, dus je kan me nog steeds beschouwen als studente psychologie, neh.

Voor diegenen die foto's willen:
http://vampirefreaks.com/profile.php?user=MonolithOfDoubt

Daar staan meer foto's dan op mijn modellenprofiel ... En mijn modellenprofiel is:
http://www.photograaf.be/profiel.php?opt=model&model=Monolith

Spetsnaz
9 juli 2004, 14:44
'k vind dat gothic gedoe nu toch ni erg aantrekkelijk hoor, sorry ;)
Al dat zwart :?

Griffin
9 juli 2004, 14:49
'k vind dat gothic gedoe nu toch ni erg aantrekkelijk hoor, sorry ;)
Al dat zwart :?

Bwa, liever dat dan een dom blondje ;)

nou nou
9 juli 2004, 14:58
'k vind dat gothic gedoe nu toch ni erg aantrekkelijk hoor, sorry ;)
Al dat zwart :?

Racist ;-)

dejohan
9 juli 2004, 15:33
Het is in feite Humane Wetenschappen, maar het komt op hetzelfde neer ... Nee ik ben niet lui om dat helemaal te typen, het is puur uit beleefdheid: mensen hun forums bestoken met teveel bites doe je nu eenmaal niet 8) Bovendien lees ik boeken over psychologie in mijn vrije tijd, dus je kan me nog steeds beschouwen als studente psychologie, neh.

Voor diegenen die foto's willen:
http://vampirefreaks.com/profile.php?user=MonolithOfDoubt

Daar staan meer foto's dan op mijn modellenprofiel ... En mijn modellenprofiel is:
http://www.photograaf.be/profiel.php?opt=model&model=Monolith


Effie serieus: nu ik je foto zie zou ik zweren dat ik je op Pulptuur heb gezien, met name aan het podium bij de athletiekbaan, zittend in het gras, met een vriendin er bij. Klopt dit?

Monolith
9 juli 2004, 15:59
Ik kan mij niet herrineren dat ik op een pulptuur gedoe ben geweest

Tzuvar Raemborr
9 juli 2004, 17:03
'k vind dat gothic gedoe nu toch ni erg aantrekkelijk hoor, sorry ;)
Al dat zwart :?

Eén van m'n internetlieven zat laatst tegen mij aan te lullen dat ik er zo goed zou uitzien in Gothic style, uiteindelijk verloor ik mijn geduld en zette m'n webcam op zwart/wit. "Zo goed?"

Ze kon er niet echt mee lachen :lol:

nou nou
9 juli 2004, 17:07
Eén van m'n internetlieven

Oehoehoe... babemagnet ;-)

Griffin
9 juli 2004, 17:08
Eén van m'n internetlieven zat laatst tegen mij aan te lullen dat ik er zo goed zou uitzien in Gothic style, uiteindelijk verloor ik mijn geduld en zette m'n webcam op zwart/wit. "Zo goed?"

Ze kon er niet echt mee lachen :lol:

Slecht bezig! Slecht bezig! :twisted: :twisted:

dejohan
9 juli 2004, 17:09
Ik kan mij niet herrineren dat ik op een pulptuur gedoe ben geweest

Das dat ding in het park van Kapellen, optredens enzo, maarreuh, nevermind...

Tzuvar Raemborr
9 juli 2004, 17:10
Eén van m'n internetlieven

Oehoehoe... babemagnet ;-)

Straks krijgt dejohan nog concurrentie :D

dejohan
9 juli 2004, 17:17
Oehoehoe... babemagnet ;-)

Straks krijgt dejohan nog concurrentie :D

Ik kan dus echt ni volgen hoor. Mijn vriendin is the one and only true babe (dixit mijzelve en een hoop andere mannen), en bovendien hebben wij samen twee lieve kindertjes, dus ik ga mij echt niet meer bezighouden met playboyiaans gedoe.
Maar dat ik ne knappe kerel ben ( of toch in ieder geval ne schonere mens dan die in mijn avatar) ga ik toch ook ni ontkennen. :wink:

Tzuvar Raemborr
9 juli 2004, 17:20
Zwijgt als ik u probeer zwart te maken.

Saboteur.

dejohan
9 juli 2004, 17:24
Zwijgt als ik u probeer zwart te maken.

Saboteur.

Ah, zo zit dat, er zelf goed proberen uit te komen door anderen zwart te maken. Puberaal tactiekste, maar allez, doe maar voort, gij moet ook van't straat geraken hé.


(don't be insulted, 't es een graptje wé)

Tzuvar Raemborr
9 juli 2004, 17:29
Zwijgt als ik u probeer zwart te maken.

Saboteur.

Ah, zo zit dat, er zelf goed proberen uit te komen door anderen zwart te maken. Puberaal tactiekste, maar allez, doe maar voort, gij moet ook van't straat geraken hé.


(don't be insulted, 't es een graptje wé)

Nee, dat heeft niks met van't straat geraken te maken, ik moet gewoon minstens 1x per dag iemand zwart maken, anders word ik uit het blok geschopt.

Foundation
9 juli 2004, 22:01
Interesting...

komt ge toevallig ook in Merksem? 0X

Griffin
10 juli 2004, 07:13
Interesting...

komt ge toevallig ook in Merksem? 0X

Braaf zijn eh gij!

Monolith
10 juli 2004, 17:02
Ik ben ier degene die mensen zwart maakt! :evil: (included mezelf)

Vlaanderen Boven
10 juli 2004, 17:31
Watte? België? 't Is dus wel Vlaanderen he :)

Spelev
10 juli 2004, 20:14
Hallo mensen en onmensen, ik ben net geregistreerd en aangezien ik een zeer beschaafde dame ben zal ik me maar gedragen zoals een newbie zich moet gedragen en zich netjes voorstellen.

Mijn echte naam is Katharine, ik ben vijftien jaar en woon in Kapellen. Ik ben van Finse oorsprong maar woon al een dikke tien jaar in België. Rond mijn twaalf jaar ben ik in de gothic scene beland en ik moet zeggen dat het mij nog steeds bevalt. Ik heb al vele muziekgenres gekend maar mijn smaak gaat nu nog altijd uit naar de genres: Black, death, gothic, melodic metal, electro, EBM, industrial, gothic en alternatieve rock, new wave, darkwave, new age, celtic/irish folk, 80's en vroege 90's muziek... Enzovoort. Je zal me dus vaak op fuiven zien (aalmoezenier, trein der traagheid, steeple) en op festivals (Graspop, Wacken, Me'ra Luna).

Ik heb vroeger op een katholieke school gezeten in Hoboken en sinds ik verhuisd ben heb ik ontdekt dat er dus ook andere religies waren. Ik heb een paar jaar verschillende religies en geloofsovertuigingen bestudeerd en ben het meest aangetrokken tot het paganisme. De band met de natuur staat daar centraal, en dat is wat me al mijn hele leven bezig houd. Ik ben ook vegitarisch, omdat ik liefst niets eet dat ooit vrolijk door een weide huppelde.

Omtrend mijn liefde voor kunst valt veel te zeggen aangezien ik me emt veel verschillende soorten bezighoud. Zo ben ik gek op lezen (Stephen King) en schrijf ik zelf ook verhalen. Maar ik ben ook bezig met poëzie (Edgar A poe, Jean P Rawie, ...) en schrijf zelf ook gedichten. Verder teken ik abstracte dingen, waar meestal het vrouwelijk lichaam centraal staat. Mijn favoriete kunstenaar is dan ook de Italiaanse Luis Royo. Ten slotte bewonder ik ballet en dans ik zelf ook. Niet omdat ik later proffesionele danseres wil worden, ik houd gewoon van de elegantie en magie die deze dans met zich meebrengt. Met fotografie ben ik ook vaak bezig, ikzelf ben geen fotografe maar wel een model. Diegene die geïnteresseerd zijn in foto's mogen me altijd conctacteren.

Eigenlijk heb ik niet zoveel intresse voor politiek, maar ik hoop dat daar verandering in komt via deze site ...

Groetjes

K gon der ni teveel woore aan vuil make.

Commie werre e PVDA+ stemme

ingenious
10 juli 2004, 23:21
is er eigenlijk een topic waarin andere forummers zich reeds hebben voorgesteld? want sommigen hier soms iets over zichzelf en dit klopt vaak absoluut niet met het beeld dat ik van hen heb.

Spetsnaz
10 juli 2004, 23:22
is er eigenlijk een topic waarin andere forummers zich reeds hebben voorgesteld? want sommigen hier soms iets over zichzelf en dit klopt vaak absoluut niet met het beeld dat ik van hen heb.

Niet echt, op andere fora is dat nochtans de gewoonte...
Misschien invoeren ? Een apart subforum om jezelf te kunnen voorstellen..

ingenious
10 juli 2004, 23:29
is er eigenlijk een topic waarin andere forummers zich reeds hebben voorgesteld? want sommigen hier soms iets over zichzelf en dit klopt vaak absoluut niet met het beeld dat ik van hen heb.

Niet echt, op andere fora is dat nochtans de gewoonte...
Misschien invoeren ? Een apart subforum om jezelf te kunnen voorstellen..

begin er maar aan :wink:

Foundation
10 juli 2004, 23:35
Interesting...

komt ge toevallig ook in Merksem? 0X

Braaf zijn eh gij!

Spetsnaz, maakt de Griffin hier eens wijs da'k eigenlijk gene gevaarlijke ben maar nen helen braven sympathieke jongen met ne zwarte jas... plies?

Foundation
10 juli 2004, 23:37
Allez, 't is maar, 'k zou graag BUB afdeling Antwerpen Noord wat uitbreiden...

We zijn geen zwarten, maar zwart-geel-rooien. Is da ook goed?

Spetsnaz
10 juli 2004, 23:41
Braaf zijn eh gij!

Spetsnaz, maakt de Griffin hier eens wijs da'k eigenlijk gene gevaarlijke ben maar nen helen braven sympathieke jongen met ne zwarte jas... plies?

Gij had ne witte jas aan ;)
En nee, gij zijt idd ni gevaarlijk ;)

Dies
11 juli 2004, 00:04
Heeft de forumbijeenkomst een beter of slechter beeld voortgebracht over zij die aanwezig waren?

Spetsnaz
11 juli 2004, 00:07
Heeft de forumbijeenkomst een beter of slechter beeld voortgebracht over zij die aanwezig waren?

Bwa, ik had over de meesten al een vrij positief beeld voor zover ik er al een beeld over had.. Maar iedereen is er op vooruitgegaan ja ;)

Foundation
11 juli 2004, 00:31
Heeft de forumbijeenkomst een beter of slechter beeld voortgebracht over zij die aanwezig waren?

Slecht beeld? Diegenen die nu echt een slecht beeld hebben bij mij, zouden sowieso nooit hun kop laten zien op zo'n meetings...

Het is boeiend geweest... ik had gelukkig nog de voorlaatstebus naar huis.

En ik droeg een wit hemd... indeed shoot me :snipersm:

Griffin
12 juli 2004, 08:39
Hoh... lekker regenweertje eh daar in Antwerpen, zaterdag? :p En aan de kust is 't naar 't schijnt heel den dag schoon weer geweest! :shock:

Percalion
12 juli 2004, 21:04
Het is in feite Humane Wetenschappen, maar het komt op hetzelfde neer ... Nee ik ben niet lui om dat helemaal te typen, het is puur uit beleefdheid: mensen hun forums bestoken met teveel bites doe je nu eenmaal niet 8) Bovendien lees ik boeken over psychologie in mijn vrije tijd, dus je kan me nog steeds beschouwen als studente psychologie, neh.

Voor diegenen die foto's willen:
http://vampirefreaks.com/profile.php?user=MonolithOfDoubt

Daar staan meer foto's dan op mijn modellenprofiel ... En mijn modellenprofiel is:
http://www.photograaf.be/profiel.php?opt=model&model=Monolith

welkom!

je hebt een ruime interesse voor iemand van vijftien, dat vind je niet vaak de dag van vandaag (ik ben zestien en ik spreek uit ervaring; mensen met meer dan één interessegebied zijn zeldzaam. Net als mensen met een goeie muzikale smaak overigens)

humane wetenschappen hé? ik wil dat doen voor de middenjury maar ik vind die verrekte boeken niet voor het vak media
kun je me soms niet iets aanraden?

Percalion
12 juli 2004, 21:06
modellenprofiel van monolith:

geen erotisch naakt, geen erotisch topless... helaas.

Toch welkom :D

driewerf
13 juli 2004, 14:38
Welkom Monolith,
ik had al een van je bijdragen over en tegen het blok gelezen. Ik kan die tekst volledig onderschrijven, en je had dus al een positieve indruk gemaakt. Dat je dan nog de beleefdheid hebt jezelf voor te stellen bevestigt deze nog meer.


Driewerf

Tzuvar Raemborr
13 juli 2004, 14:51
Welkom Monolith,
ik had al een van je bijdragen over en tegen het blok gelezen. Ik kan die tekst volledig onderschrijven, en je had dus al een positieve indruk gemaakt. Dat je dan nog de beleefdheid hebt jezelf voor te stellen bevestigt deze nog meer.


Driewerf

Tuurlijk :roll: 't is een blokbasher dus 't is een goei. Ouwe jongens krentenbrood :)

Dies
13 juli 2004, 14:55
Iedereen die kritiek heeft op het Vlaams Blok is een 'blokbasher'?

Rock Against Communism
13 juli 2004, 15:13
Hmm... Ik zal nog maar wat bijvoegen over mijn visie op politiek. Als er iets is waar ik absoluut niet tegen kan dan is het Vlaams Blok en die hele mentaliteit. Dat is gewoon belachelijke zever. En zo is ook iedereen die geen vijf minuten een conversatie kunnen maken zonder het te hebben over hoe fier ze zijn een "echte" Vlaming te zijn, enzovoort. Ik zeg niet dat je niet trots mag zijn, maar dat je daarbij stelt dat Vlamingen beter zijn dan anderen ... Wat is er dan zo om trots op te zijn? De Guldensporenslag?
Die is gewonnen omdat de Fransen in't slijk zijn blijven steken, en daardoor kregen de Vlamingen de kans te overwinnen. Niet omdat ze zo moedig waren, want als het aan hen lag waren ze verder weggelopen. Ze hebben gewoon puur geluk gehad. Nog zoiets: het blok is de enige Vlaamse partij die ook campagne voert in het FRANS! Op deze manier zijn er al veel Walen en Brusselaars verleid geweest tot het blok. Hun programmaboekjes zijn perfect tweetalig. Wat ze er echter niet is vermelden is dat ze voor de afschaffing van de monarchie zijn en voor de splitsing van Vlaanderen en Wallonië (twee zaken waar de meeste Walen tegen zijn).
Het Blok wil ook een verbod op tegenbetogingen. Dit lijkt vreemd omdat het Blok zelf een traditie heeft van tegenbetogingen. Maar dit past helemaal in hun idee om de vrijheid van meningsuiting in te perken. Het Blok wil ook de doppers ('de profiteurs') hard aanpakken. Dit standpunt staat ook in hun programma, maar op bijeenkomsten wordt hierover ook geen woord gerept. Dit natuurlijk weer omdat bij hun kiezers veel van zulke mensen zitten. Dit wijst weeral op verschil in wat het Blok de mensen wil vertellen en wat niet.
Ik heb ook enkele vrienden die sinds kort meedoen aan de groen rechts-rage. Ze beweren geen fascisten te zijn, toch heb ik al met enkele een discussie moeten houden of Hitler al dan niet een goed mens was. Verder maken er enkelen nogal graag de hitlergroet, en hebben ze white powertekens aan hun lijf hangen. Hoe konden we zo stom zijn om te denken dat het fascisten waren?

Ik kan nog lang bezig zijn maar wat ik dus wilde vragen is wat jullie van de hele toestand vinden.
als dit geen je reinste voorgekauwde blok-basherij is weet ik het ook niet meer...

*het Blok is gewoon verstandig: Brussel is tweetalig, en mag daar ook propaganda maken in de twee officiele talen. Beter dan reclame maken in het arabisch.... (dat wordt effectief gedaan, bv. NVA)
*en wat is dat voor zever van die tegenbetogingen? gehoord van uw antifa vriendjes? het blok is een vrijheids partij: Eén van de valse argumenten die om de haverklap opduiken in de strijd tegen het Vlaams Blok is de bewering dat het Vlaams Blok een asociale partij is die de vakbonden zou willen ontbinden en het stakingsrecht verbieden. Ook dat is natuurlijk je reinste onzin.
*als het blok facistisch zou zijn, zouden ze vakbonden willen afschaffen. Is dat zo?
*En uiteraard zal er een groep racisten voor stemmen, maar is dat de schuld van de partijtop? Kan de PVDA eraan doen dat er stalinisten op hun stemmen???

dejohan
13 juli 2004, 15:22
Kan de PVDA eraan doen dat er stalinisten op hun stemmen???

Natuurlijk.

Percalion
13 juli 2004, 16:11
zelf ben ik eerder een poespasser. Excuseer, een Bush - Basher.

driewerf
13 juli 2004, 16:58
*het Blok is gewoon verstandig: Brussel is tweetalig, en mag daar ook propaganda maken in de twee officiele talen. Beter dan reclame maken in het arabisch.... (dat wordt effectief gedaan, bv. NVA)
*en wat is dat voor zever van die tegenbetogingen? gehoord van uw antifa vriendjes? het blok is een vrijheids partij: Eén van de valse argumenten die om de haverklap opduiken in de strijd tegen het Vlaams Blok is de bewering dat het Vlaams Blok een asociale partij is die de vakbonden zou willen ontbinden en het stakingsrecht verbieden. Ook dat is natuurlijk je reinste onzin.
*als het blok facistisch zou zijn, zouden ze vakbonden willen afschaffen. Is dat zo?
*En uiteraard zal er een groep racisten voor stemmen, maar is dat de schuld van de partijtop? Kan de PVDA eraan doen dat er stalinisten op hun stemmen???


-dat ze de vakbonden kapot willen: open boekhouding, wat de vakbonden zou verplichten stakingskassen bekend te maken, en telkens weer proberen om vakbonden rechtpersoonlijkheid te geven waardoor ze voor de rechter kunnen worden gedaagd.

-stakingsrecht opzeggen: quote uit een publivatie (ik denk over solidarissme): werken baat, staken schaadt, staken is dus een misdaad. duidelijk?
-uiteraard zal er een groep racisten voor stemmen

en met wat trek je die racisten aan denk je?

driewerf

Rock Against Communism
13 juli 2004, 17:03
*het Blok is gewoon verstandig: Brussel is tweetalig, en mag daar ook propaganda maken in de twee officiele talen. Beter dan reclame maken in het arabisch.... (dat wordt effectief gedaan, bv. NVA)
*en wat is dat voor zever van die tegenbetogingen? gehoord van uw antifa vriendjes? het blok is een vrijheids partij: Eén van de valse argumenten die om de haverklap opduiken in de strijd tegen het Vlaams Blok is de bewering dat het Vlaams Blok een asociale partij is die de vakbonden zou willen ontbinden en het stakingsrecht verbieden. Ook dat is natuurlijk je reinste onzin.
*als het blok facistisch zou zijn, zouden ze vakbonden willen afschaffen. Is dat zo?
*En uiteraard zal er een groep racisten voor stemmen, maar is dat de schuld van de partijtop? Kan de PVDA eraan doen dat er stalinisten op hun stemmen???


-dat ze de vakbonden kapot willen: open boekhouding, wat de vakbonden zou verplichten stakingskassen bekend te maken, en telkens weer proberen om vakbonden rechtpersoonlijkheid te geven waardoor ze voor de rechter kunnen worden gedaagd.

-stakingsrecht opzeggen: quote uit een publivatie (ik denk over solidarissme): werken baat, staken schaadt, staken is dus een misdaad. duidelijk?
-uiteraard zal er een groep racisten voor stemmen

en met wat trek je die racisten aan denk je?

driewerf

Als ze uitdrukkelijk zeggen dat vakbonden NIET verboden moeten worden, waarom dan koppig blijven volhouden dat ze daar wel voor staan?

Tuurlijk schaadt staken, ga werken verdomme. Maar je kan de mensen nu éénmaal niet verbieden te staken.

Die racisten stemmen erop omdat er geen "rechtser" alternatief is. In België bestaat er geen georganiseerd extreem-rechts.

Het Skill Effect
13 juli 2004, 18:14
Als ze uitdrukkelijk zeggen dat vakbonden NIET verboden moeten worden, waarom dan koppig blijven volhouden dat ze daar wel voor staan?

Tuurlijk schaadt staken, ga werken verdomme. Maar je kan de mensen nu éénmaal niet verbieden te staken.


Ze mogen bestaan, maar eerst moeten alle ledenmaten ervan af! :roll:
Daar komt het feitelijk op neer.

Hoe zou jij een vakbond laten werken , als je weet wat de beperkingen zijn die het blok wil opleggen?
Graag een uitgebreid en concreet antwoord, aub.

Rock Against Communism
13 juli 2004, 18:32
Als ze uitdrukkelijk zeggen dat vakbonden NIET verboden moeten worden, waarom dan koppig blijven volhouden dat ze daar wel voor staan?

Tuurlijk schaadt staken, ga werken verdomme. Maar je kan de mensen nu éénmaal niet verbieden te staken.


Ze mogen bestaan, maar eerst moeten alle ledenmaten ervan af! :roll:
Daar komt het feitelijk op neer.

Hoe zou jij een vakbond laten werken , als je weet wat de beperkingen zijn die het blok wil opleggen?
Graag een uitgebreid en concreet antwoord, aub.

waarom zou een vakbond niet kunnen werken met die "beperkingen"? Het is toch niet meer dan normaal dat criminele daden zoals corruptie en misbruik worden veroordeeld voor een rechter? Bovendien zijn de vakbonden zo politiek gebonden dat VB militanten/sympathisanten/leden enz. worden uitgesloten uit de vakbonden (-->dus VB'ers wensen ook in een vakbond--> waarom zou het blok die dan afschaffen?).
Sorry maar ik kaats de vraag terug: geef eens concreet een reden waarom de vakbonden effectief hun werk niet meer fatsoenlijk zouden doen omdat het Blok aan de macht zou zijn, mét die "beperkingen" uiteraard.

Het Skill Effect
13 juli 2004, 19:04
waarom zou een vakbond niet kunnen werken met die "beperkingen"? Het is toch niet meer dan normaal dat criminele daden zoals corruptie en misbruik worden veroordeeld voor een rechter? Bovendien zijn de vakbonden zo politiek gebonden dat VB militanten/sympathisanten/leden enz. worden uitgesloten uit de vakbonden (-->dus VB'ers wensen ook in een vakbond--> waarom zou het blok die dan afschaffen?).
Sorry maar ik kaats de vraag terug: geef eens concreet een reden waarom de vakbonden effectief hun werk niet meer fatsoenlijk zouden doen omdat het Blok aan de macht zou zijn, mét die "beperkingen" uiteraard.

Je kaatst de bal al in je eerste zin, kereltje.

Antwoorden is moeilijker hé.

Voor de andere clichés die je aangehaald heb raad ik je naar deze topics door. 1 (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=12938&postdays=0&postorder=asc&sta rt=0&sid=d4af32271f2802120e4eefbc94998f0c) 2 (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9757&start=0&postdays=0&postorder= asc&highlight=&sid=acd70b327d87aac9f2334f18b4f5f02 b)


Hier wacht ik op jouw antwoord.

nou nou
13 juli 2004, 19:09
http://www.pienternet.be/archief/nieuwsbrief/images/jan02_5.jpg

:wink:

Het Skill Effect
13 juli 2004, 19:13
http://www.pienternet.be/archief/nieuwsbrief/images/jan02_5.jpg

:wink:

:lol: :lol: :lol:

Deze discussie past toch perfect hier! : :wink:

Rock Against Communism
13 juli 2004, 19:30
Ok je vraagt een persoonlijke vraag aan mij, ik zal dus ook een persoonlijk antwoord geven (dus niet bepaald het VB-standpunt): Ik vind gewoon dat de vakbonden geen échte macht mogen hebben, snapt je? dus ze moeten volledig onderworpen zijn aan ons systeem. Ze moeten dus vervolgd kunnen worden op basis van criminele feiten en daden die vakbondsleden hebben misdaan in het kader van een vakbondsactiviteit. Dit is geen rechtstreekse belemmering van de werking van een vakbond, dus ik zie het nut van uw vraag niet in (hoe wil jij de vakbonden laten werken met de beperkingen).

Stel uw vraag iets concreter, ik probeer echt te antwoorden, maar het verwijt dat mijn antwoord vaag is heb jij zelf uitgelokt met een vage vraag te stellen.

Het Skill Effect
13 juli 2004, 19:38
Ok je vraagt een persoonlijke vraag aan mij, ik zal dus ook een persoonlijk antwoord geven (dus niet bepaald het VB-standpunt): Ik vind gewoon dat de vakbonden geen échte macht mogen hebben, snapt je? dus ze moeten volledig onderworpen zijn aan ons systeem. Ze moeten dus vervolgd kunnen worden op basis van criminele feiten en daden die vakbondsleden hebben misdaan in het kader van een vakbondsactiviteit. Dit is geen rechtstreekse belemmering van de werking van een vakbond, dus ik zie het nut van uw vraag niet in (hoe wil jij de vakbonden laten werken met de beperkingen).

Stel uw vraag iets concreter, ik probeer echt te antwoorden, maar het verwijt dat mijn antwoord vaag is heb jij zelf uitgelokt met een vage vraag te stellen.

Met dank aan ACV:

In hoeverre vind het blok dat het ACV met handen en voeten gebonden aan de politieke vleugel?
Vergeet niet dat het ACW-mandatarissen gaat. Het blok legt het zo uit dat het lijkt dat de politieke vleugel de vakbond afknelt, terwijl net omgekeerd door mandatarissen in de politiek te sturen, er communicatie van onder naar boven stroomt.
Zonder band met de politieke wereld ga je veel minder te zeggen hebben als vakbond (vandaar dat vakbonden in het verleden kozen voor deze optie).

Ik geef gerust toe dat er banden zijn, maar deze moeten niet zoals het blok voorstelt beknellend zijn.
De politieke afvaardiging van ACV is vergelijkbaar met onze werknemersafvaardiging waar ook communicatie van onder naar boven stroomt.

Tot slot over dit punt kan ik jullie geruststellen dat de partijpolitieke zaak ook bij het ACW congres ter sprake is gekomen.

Wat aan onze boekhouding staat het blok niet aan waardoor ze het zichtbaar wil maken? Zichtbaar voor wie bedoelen jullie trouwens??
Ik probeer dus te vissen naar concrete zaken waardoor ik jullie zorg over onze boekhouding tracht te begrijpen.

Wat betreft rechtspersoonlijkheid zou ik van het blok ook willen horen wat de veranderingen zijn door dit in te voeren. Wat zijn voordelen en wat zijn de nadelen!? Hoe zal het in de praktijk bij de vakbond lopen als deze vakbond rechtspersoonlijkheid heeft gekregen?

Het doet me deugd te horen dat het blok niet tegen vakbonden is die de belangen van de werknemers en bedienden verdedigen.
Ik stel me dan ook enkel vragen over de praktische concrete kant van jullie voorstellen.


Wat bedoelt het blok trouwens met schade? Iedere staking, hoe klein ze ook mag zijn, levert "schade" aan de werkgever.
Indien dit doorgevoerd zou worden, dan zou een vakbond pas gebonden zijn aan handen en voeten. Het is geen beknotting van rechten, daar heeft men gelijk bij, het is wel een beknotting van handelen, omdat we sowieso bij iedere actie op die "schade" worden verhaald.
Dan zijn we niet meer bezig met de belangen van de werknemers te verdedigen, maar verzeilen we in het verhaal wat velen ons nu al verwijten, namelijk dat we enkel bezig gaan zijn met onszelf als vakbond te verdedigen.

Wat betreft de misdrijven wil ik gerust een deel in jullie verhaal ingaan. De vraag blijft echter wat het blok omschrijft als misdrijf van een vakbond en wanneer het gaat om misdrijf van de vakbond of misdrijf van een vakbondslid (of enkele leden), wat dus neerkomt op persoonlijke aansprakelijkheid.
Wat betreft de gijzelingsacties mag het blok er ook bij vermelden dat er een groot verschil is tussen de aanpak van de verschillende vakbonden enerzijds (verschil ACV-ABVV) en anderzijds door het door jullie partij benadrukte verschil tussen vlaanderen en wallonië.

Ik vraag mij dus af of u met uw aanklacht hierover niet helemaal tot het juiste aanspreekpunt richt. Hebben jullie zelf nooit een foutje gemaakt? En jullie leden?

Wat betreft de clausule die wij stellen voor onze militanten. Ik wil hier het één en ander verduidelijken. Wij hebben geen zicht op jullie ledenlijsten, laat dat eerst duidelijk zijn.
Diegene die voor jullie willen stemmen krijgen helemaal geen problemen met ons als vakbond aangezien wij niet in het stemhokje gaan staan om iedereen te controleren.

Dan blijven er enkel de actieve leden of mandatarissen over.
Zij staan achter het dossier van het Vlaams Blok over vakbonden. Wij kunnen dus ook zeggen dat wij de steun van die leden verliezen.
Ik vind het op zich al een dubieuze positie die zij innemen, namelijk de voordelen van de vakbond wil men met alle plezier verwerven, maar verder steunt men actief een partij die de bewegingsvrijheid van de vakbonden wil afknellen. Zoals een andere forumgebruiker ook stelde, schieten ze in eigen voet.
Je kan niet altijd aan beide kanten de lekkere stukjes afknabbelen en de rest tegenwerken, vandaar dat er ergens de knoop doorgehakt moet worden.
Er blijft trouwens ruimte voor een gesprek in deze gevallen.
Indien de persoon in kwestie rotsvast overtuigt is van zijn keuze, dan zijn wij dat natuurlijk ook.

Wat scheelt er dan met onze geloofwaardigheid?
Er groeit geen aureooltje boven ons hoofd, maar toch wordt ons beleid als 'pater familias' gevoerd.
blijven jullie zelf buiten schot?

Ik vraag dat maar, omdat ik niet vind dat men kan zeggen dat dat meer voorkomt bij vakbonden dan elders.

Jullie blinken toch uit in politieke positionering, maar heb je je al eens afgevraagd wat jullie dossier over vakbonden teweeg kan brengen in de praktijk?

Gelukkig kan ik jullie geruststellen en toevertrouwen dat ook wij volgens de regeltjes werken. :wink:


Trouwens die privileges waar gerolf het over had, hebben we wel zelf verworven en verwezenlijkt. Dat is en belangrijke nuance. :wink:

Gelukkig bestaat er nog altijd de vrijheid om je al dan niet te syndiceren.
Wat die uitbetaling van de werkloosheidsuitkering bestaat er nog altijd de Hulpkas. Wie besteedt er niet een gedeelte van zijn werk uit?
Ook dat is een belangrijke aanvulling. :wink:

Vinden jullie het positief dat een beweging met als belangrijkste macht, de macht van het aantal (daar steunt een vakbond op!), dan maar een veel lager quota moet halen om zichzelf in het leven te roepen?

In ieder geval blijf ik het belangrijk vinden dat een vakbond voldoende sterkte heeft zodat ze de eisen van haar leden ten volle wil kunnen waarmaken.


Joris, Ik wil u uiteindelijk de belangrijkste vraag van allemaal stellen:

Ik las onlangs het dossier over de vakbonden op jullie website.
Daarom wil ik u eigenlijk eens vragen hoe jullie dit dossier willen combineren met de praktijk van het vakbondswerk?

Indien de vakbondspraktijk door jou niet gekend is, waarop fabriceer je dan een eigen mening??? :?

De rest kan je in de eerste link kwijt, daar heb ik dit bericht van geript. :wink:

Hou dit k&k.

Meuh! :lol:

nou nou
13 juli 2004, 19:43
http://www.andreas-vesalius.be/images/pag/In%20de%20kijker/Humor/koe.jpg

't is zomer dedjuuuuu!!! :lol: :lol:

Rock Against Communism
13 juli 2004, 19:49
ok ik ben niet bij een vakbond nu goed?

Als laatste toch nog effe kwijt:

*de vakbonden zijn gelinkt aan politieke partijen. In een paar concrete gevallen heeft dit meer slecht dan goed gedaan. De vakbonden zijn zeer belgicistisch, en willen elke staatshervorming tegengaan. Het kan niet dat een vakbond haar zusterpartij terugfluit.
*is er iemand die een zinnig antwoord heeft kunnen geven op uw vrij vage en vreemde vraag?

Het Skill Effect
13 juli 2004, 19:51
http://homepages.wmich.edu/~c1tsai/BIS380/images/animated_cow.gif

http://www.lavache.com/galerie/anim3/cecow.gif

nou nou
13 juli 2004, 19:52
http://www.biocab.org/files/Dead_Cow.JPG

:cry:

Percalion
13 juli 2004, 19:52
en ik die dacht dat koetjes en kalfjes het enige politiekloze deel van dit forum was...
al chance dat sommige mensen hier koeiefoto's posten, anders zouden we weer afdwalen in een discussie over vakbonden en zo.

Het Skill Effect
13 juli 2004, 19:54
ok ik ben niet bij een vakbond nu goed?

Als laatste toch nog effe kwijt:

*de vakbonden zijn gelinkt aan politieke partijen. In een paar concrete gevallen heeft dit meer slecht dan goed gedaan. De vakbonden zijn zeer belgicistisch, en willen elke staatshervorming tegengaan. Het kan niet dat een vakbond haar zusterpartij terugfluit.
*is er iemand die een zinnig antwoord heeft kunnen geven op uw vrij vage en vreemde vraag?

Lijkt me inderdaad het beste. :lol:

* hoezo meer slecht? Concreet aub.
Ken je de nationale structuur van de vakbonden? Een zeer duidelijke vraag. :wink:
*zelfs niet op de meest concrete vraag! Antwoorden is moeilijk hé!

Rock Against Communism
13 juli 2004, 19:55
ik ben niet begonnen :D
DIES is den aanstoker :P :P
Iedereen die kritiek heeft op het Vlaams Blok is een 'blokbasher'?

Het Skill Effect
13 juli 2004, 19:55
http://www.route40.net/images/two-headed-calf.jpg

Het Skill Effect
13 juli 2004, 19:56
Interracial love! :lol:

http://www.prijatelji-zivotinja.hr/jpg/dog-calf.jpg

Percalion
13 juli 2004, 19:57
meer slecht

= slechter

Het Skill Effect
13 juli 2004, 19:58
Over koetjes en kalfjes!

http://home.zonnet.nl/grazier1/wallpaper/zeekoe.jpg

Het Skill Effect
13 juli 2004, 19:59
...In een paar concrete gevallen heeft dit meer slecht dan goed gedaan...

meer slecht

= slechter

... dan goeder?

Zo beter? :lol:

nou nou
13 juli 2004, 20:04
http://www.whitedust.demon.co.uk/scabbydog/therealjesuscow.jpg

Rock Against Communism
13 juli 2004, 20:04
hoezo meer slecht? Concreet aub.
Ken je de nationale structuur van de vakbonden

Ik spreek nu over een voorbeeld bij de CD&V. Het ACV floot namelijk de dissidente CD&V'ers terug die tegen het cordon gekant waren. Wat heeft een vakbond in godsnaam met politiek te maken??? Ze wilden ook niet dat de NVA een kartelpartner zou worden. Wat is het resultaat? Wél een kartelpartner, maar éen die haar programma zodanig heeft afgezwakt dat het in één kartel past met de belgicistische Jean-Luc om maar een naam te noemen.

Enja, de nationale structuur bestaat niet, enkel regionale besturen want de vakonden zijn gesplitst, zover was ik al. Doch, ook regionale partijen (er bestaan immers geen nationale meer) kunnen belgicistisch zijn, net zoals de vakbonden, die de vlaamse koers van vlaamse partijen doen omzwenken.

sorry ik weet het is k&k maar skill denkt dat ie alles weet.

Percalion
13 juli 2004, 20:12
allez, regel dat met persoonlijke berichtjes é, bezoedel ons mooi forum niet

Vlaanderen Boven
13 juli 2004, 20:16
Echt he. Zijn ze daar weer met hun Blok-gezever?

Laat die jongens toch met rust. Ze doen zo hard hun best.

Het Skill Effect
13 juli 2004, 20:18
hoezo meer slecht? Concreet aub.
Ken je de nationale structuur van de vakbonden

Ik spreek nu over een voorbeeld bij de CD&V. Het ACV floot namelijk de dissidente CD&V'ers terug die tegen het cordon gekant waren. Wat heeft een vakbond in godsnaam met politiek te maken??? Ze wilden ook niet dat de NVA een kartelpartner zou worden. Wat is het resultaat? Wél een kartelpartner, maar éen die haar programma zodanig heeft afgezwakt dat het in één kartel past met de belgicistische Jean-Luc om maar een naam te noemen.

Enja, de nationale structuur bestaat niet, enkel regionale besturen want de vakonden zijn gesplitst, zover was ik al. Doch, ook regionale partijen (er bestaan immers geen nationale meer) kunnen belgicistisch zijn, net zoals de vakbonden, die de vlaamse koers van vlaamse partijen doen omzwenken.

sorry ik weet het is k&k maar skill denkt dat ie alles weet.

Blijft ge daarom oude koeien bovenhalen (moet het toch ergens kunnen linken aan koetjes en kalfjes. ;) )?

Natuurlijk verdedigt ACV het cordon als het antwoord van jou op de bovenstaande vraag ontbreekt... :roll:

Je haalt zelf het verhaal van NVa aan: lees dan de volgende quote nog eens!

De relatie tussen N-VA en ACW. (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=10498) bestond reeds op politics.be (namelijk in gesprek met Jan Loones).

Voor wie geïnteresseerd is, kan hier in dit rustig forumhoekje er dieper op ingaan! :wink:

Hieronder plaats ik even de post van Jan Loones met mijn repliek daarop.



Onze standpunten verschillen inderdaad weinig.
De vlaamse strekking heeft ook een uitgebouwd middenveld met haar verschillende vlaamse bewegingen.
Uw zorg over de 'verfoeide machtspolitiek' halen verschillende personen op dit forum aan, maar ik kan u geruststellen dat dergelijke 'verzuiling' ondertussen toch sterk is veranderd. Dikwijls blijft het oude beeld van 'zuil' plakken terwijl het in de praktijk reeds onderhevig is aan bepaalde veranderingen.
Zo is tijdens het ACW congres ook de verhouding politiek en beweging aan bod gekomen.

Wij zijn niet van plan om de banden met de politieke wereld door te knippen, terwijl de andere werknemersbewegingen (m.a.w. onze concurrenten) net deze banden aan het versterken zijn. Daarin moeten we nuchter blijven.
Zie bijvoorbeeld het geflirt tussen Mia en Steve.

Wat betreft de programmapunten van N-VA komen we inderdaad voor een groot deel overeen. De punten die verschillen spreken elkaar daarom nog niet tegen, het is enkel de vraag waar ieder zijn opdracht en prioriteit ligt.
Wat dat betreft zijn we elkaars aanvulling. :wink:

Over het hele links-rechts of progressief-conservatief verhaal kan ik kort zijn.
Nooit kan je over heel de lijn je beperken tot één zijde. Dat zou te simplistisch zijn, naar mijn mening.
De ene keer ben je progressiever, de andere keer wat meer conservatief.
wij kunnen elkaar inderdaad helpen om de stigmatiserende stempels die in dit verband gedrukt worden, uit de wereld te helpen.

Ik hoop dat ik met dit antwoord enigszins heb kunnen verduidelijken wat het ACW van N-VA denkt.
Onze voorzitter zei alvast dat wij dit kartel blijven evalueren als betrokken partij, maar indien ik het juiste beeld van N-Va heb, gaan zij net hetzelfde doen.

We lijken dus veel meer op elkaar dan we op het eerste zicht zouden denken. :wink:

Misschien moet ge zelf wat meer bij de vakbonden gaan informeren als je over hen wil praten... :idea:

Als je deze quote goed leest gaat het niet om belgicistisch of separatistisch, maar om concrete antwoorden op concrete vragen.


Richt elders maar een andere topic op, daar is het gras misschien groener! :wink:

Rock Against Communism
13 juli 2004, 20:19
allez, regel dat met persoonlijke berichtjes é, bezoedel ons mooi forum niet
owkay sorry
:P
http://www.mbd2.com/B_Photo/cow.gif

driewerf
13 juli 2004, 21:00
Als ze uitdrukkelijk zeggen dat vakbonden NIET verboden moeten worden, waarom dan koppig blijven volhouden dat ze daar wel voor staan?

Tuurlijk schaadt staken, ga werken verdomme. Maar je kan de mensen nu éénmaal niet verbieden te staken.

Die racisten stemmen erop omdat er geen "rechtser" alternatief is. In België bestaat er geen georganiseerd extreem-rechts.

Ze kunnen niet openlijk zeggen dat ze de vakbonden willen afschaffen, maar ze willen wel al die regeltjes invoeren die een normale strijdbare vakbondswerking onmogelijk maken. Zie maar als voorbeeld Thatcher: die is in'84 '85 de strijd aangegtaan met de mijnwerkersvakbonden (een staking die maanden geduurd heeft), maar heeft eerst alle wetten door het parlement gejaagd die maakten dat de vakbondne vleugellam waren.
Vandaag zij d e vakbonden in de UK niet vereboden, maar ze zijn wel nagenoeg de zwaksten van Europa

Staken schaadt: dat is immers het wapen van een staking. Alleen door niet te werken en daarmee de patron in zijn winsten te raken kunnen arbeiders rechten afdwingen. Maar daarvoor moeten de arbeiders wel telkens loon inleveren.
Hoe zou jij rechten van je werkgever afdwingen zonder te sdtaken vertel mij dat eens?

Driewerf

Rock Against Communism
13 juli 2004, 21:07
Hoe zou jij rechten van je werkgever afdwingen zonder te sdtaken vertel mij dat eens?

Driewerf

niet

Zeg ik dat soms? Staken schaadt, doe dat enkel in hoogste nood, maar niet om de haverklap zagen om loonsverhoging. Er zou een beperking op moeten staan, dat wel.

Pietje
13 juli 2004, 21:29
Hoe zou jij rechten van je werkgever afdwingen zonder te sdtaken vertel mij dat eens?

Driewerf

niet

Zeg ik dat soms? Staken schaadt, doe dat enkel in hoogste nood, maar niet om de haverklap zagen om loonsverhoging. Er zou een beperking op moeten staan, dat wel.

8) Ik ken weinig werkgevers, die spontaan komen aandraven met "loonsverhoging". De werknemers (vakbond dus) moeten het telkenmale "afdwingen. 8)

nou nou
13 juli 2004, 21:48
http://www.animal-funny-pictures.com/images/p-12.jpg

driewerf
14 juli 2004, 00:32
nou nou: de foto die je daar toont is een typisch voorbeeld van verdeel en heers: koeien proberen hun bestaan te verbeteren door hun miserie op de kippen af te wentelen. Veel beter zou zijn dat koeien, kippen, varkens, vissen,... een verenigd front vormen.

driewerf

Pablex
14 juli 2004, 00:37
ps: Ik vind uw onderschrift echt een toffe uitspraak! :wink:

idem

hey Monolith

uit kapellen en in de gothic scene,dan moet ge zeker Deborah Klein kennen?

driewerf
14 juli 2004, 00:37
Geen enkel patroon zal spontaan een algemene loonsverhoging toestaan. Integendeel, hij zal kijkenb hoe hij de productiviteit, de fexibiliteit verder kan opvoerten. Niet om de arbeiders daarna meer te betalen, maar om zijn eigen winsten te verhogen. Kijk naar wat er bij Siemens is gebeurd vorige week: de week werd opgetrokken van 35 naar 40 u, zonder loonstijging en de vaste vakantiepremie werd vervangen door een resultatenpremie: netto harder werken voor minder loon. Alleen de patroon wordt er beter van.

driewerf

driewerf
14 juli 2004, 00:49
voor wie informatie over de mijnwerkersstakingen van '84-'85, volgende url's zijn nuttig:
http://www.socialismtoday.org/70/tower.html
http://www.socialismtoday.org/36/silcott36.html

driewerf

nou nou
14 juli 2004, 01:12
nou nou: de foto die je daar toont is een typisch voorbeeld van verdeel en heers: koeien proberen hun bestaan te verbeteren door hun miserie op de kippen af te wentelen. Veel beter zou zijn dat koeien, kippen, varkens, vissen,... een verenigd front vormen.

driewerf

Ik zal wel proberen de nest wat te relativeren hier :roll: :wink:

Dies
14 juli 2004, 02:27
Geen enkel patroon zal spontaan een algemene loonsverhoging toestaan.
Je bedoelt dat H. Ford gedwongen werd om zijn werknemers 5 maal zo veel te betalen als ze bij de concurrentie betaald werden?!

TomB
14 juli 2004, 05:04
Geen enkel patroon zal spontaan een algemene loonsverhoging toestaan. Integendeel, hij zal kijkenb hoe hij de productiviteit, de fexibiliteit verder kan opvoerten. Niet om de arbeiders daarna meer te betalen, maar om zijn eigen winsten te verhogen. Kijk naar wat er bij Siemens is gebeurd vorige week: de week werd opgetrokken van 35 naar 40 u, zonder loonstijging en de vaste vakantiepremie werd vervangen door een resultatenpremie: netto harder werken voor minder loon. Alleen de patroon wordt er beter van.

driewerf

Vanaf morgen werkt iedereen zonder arbeiders of bediendenstatuut, maar als zelfstandige patroon. Dan kunnen ze allemaal hun winst maximalizeren.

Starlight
14 juli 2004, 08:17
is er eigenlijk een topic waarin andere forummers zich reeds hebben voorgesteld? want sommigen hier soms iets over zichzelf en dit klopt vaak absoluut niet met het beeld dat ik van hen heb.

Niet echt, op andere fora is dat nochtans de gewoonte...
Misschien invoeren ? Een apart subforum om jezelf te kunnen voorstellen..

Wel, ik ben daarvoor wel te vinden. Ik heb nooit een idee of ik nu tegen een 15- , 45- of 65-jarige zit te praten.

nou nou
14 juli 2004, 09:57
Niet echt, op andere fora is dat nochtans de gewoonte...
Misschien invoeren ? Een apart subforum om jezelf te kunnen voorstellen..

Wel, ik ben daarvoor wel te vinden. Ik heb nooit een idee of ik nu tegen een 15- , 45- of 65-jarige zit te praten.

Ik ken het probleem. Ik denk echter niet dat een jezelf-voorstel-subforum daar iets aan gaat veranderen :lol: :lol:

Zeno!
14 juli 2004, 10:55
Wel, ik ben daarvoor wel te vinden. Ik heb nooit een idee of ik nu tegen een 15- , 45- of 65-jarige zit te praten.

Zie leeftijd-topic: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6930 (er staat een lijst op één van de laatste pagina's)

Starlight
14 juli 2004, 11:03
Wel, ik ben daarvoor wel te vinden. Ik heb nooit een idee of ik nu tegen een 15- , 45- of 65-jarige zit te praten.

Zie leeftijd-topic: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6930 (er staat een lijst op één van de laatste pagina's)

Thanx! Kzal er mij bijzetten.

Dies
14 juli 2004, 15:00
Wel, ik ben daarvoor wel te vinden. Ik heb nooit een idee of ik nu tegen een 15- , 45- of 65-jarige zit te praten.
Is dat van belang? Het zou hier in discussies toch dienen te gaan om argumenten en niet om gezagsargumenten en meer van dergelijke sofismen.

Starlight
14 juli 2004, 15:02
Wel, ik ben daarvoor wel te vinden. Ik heb nooit een idee of ik nu tegen een 15- , 45- of 65-jarige zit te praten.
Is dat van belang? Het zou hier in discussies toch dienen te gaan om argumenten en niet om gezagsargumenten en meer van dergelijke sofismen.

Versta me niet verkeerd, Dies.
...'t Is uit pure nieuwsgierigheid. :oops:

dejohan
14 juli 2004, 15:19
Is dat van belang? Het zou hier in discussies toch dienen te gaan om argumenten en niet om gezagsargumenten en meer van dergelijke sofismen.

Versta me niet verkeerd, Dies.
...'t Is uit pure nieuwsgierigheid. :oops:

Je kan natuurlijk ook altijd gokken.

Ik schat tussen de 30 en de 35 jaar.
Woont in het Antwerpse.
Heeft in zijn jeugd leren leven in groep (grote familie, jeugdbeweging,...).
Diploma/interesse/werk: iets economisch/menswetenschappen.
Houdt niet van van veel onzekerheid.
Hecht veel belang aan zijn huiselijkheid, werkt veel aan zijn huis en tuin,... zoiets.
Is tolerant en aangenaam in de omgang, maar weet toch altijd een beetje afstand te bewaren, zal niet zomaar zijn zieleroerselen op tafel gooien.
Is heel moeilijk om kwaad te krijgen.



Waarschijnlijk zal er wel niks van kloppen, maar het is toch plezant.

Dies, ik hoop dat ik u niet beledigd heb. In case off: sorry. Ge moogt hetzelfde met mij doen.

Dies
14 juli 2004, 17:35
Dies, ik hoop dat ik u niet beledigd heb. In case off: sorry.
Om daar met uw eigen woorden op te antwoorden:"Is heel moeilijk om kwaad te krijgen." :wink:

Is tolerant en aangenaam in de omgang, maar weet toch altijd een beetje afstand te bewaren, zal niet zomaar zijn zieleroerselen op tafel gooien.
En aangezien dit een zeer goede inschatting betreft, laat ik er het raden naar in hoeverre de rest van uw analyse met de waarheid strookt. :wink: Niet slecht overigens, niet slecht.

Dorbeck
16 juli 2004, 16:15
Dan zal ik mij ook maar eens voorstellen zeker? Hoi, Dorbeck is de naam... Aangenaam kennis te maken... grtz

Eyjafjallajökull
25 september 2018, 06:48
Eigenlijk heb ik niet zoveel intresse voor politiek, maar ik hoop dat daar verandering in komt via deze site ...

Groetjes

Niet dus...

Anna List
25 september 2018, 07:06
idem

hey Monolith

uit kapellen en in de gothic scene,dan moet ge zeker Deborah Klein kennen?

lol heeft Debie in de gothic scene gezeten ??? :lol::lol::lol:

hahaha dat ga ik haar toch onder hare neus wrijven volgende keer als ik ze zie !!!

nu vooral veel into health-fitness en yoga ... zalig afgetraind lijfke ... :oops::oops:

haha dat wordt lachen! :-)

Anna List
25 september 2018, 07:07
Niet dus...

leerrijk draadje,
nog van uit den tijd dat er hier nieuwe mensen kwamen aangewaaid af en toe (pre sociale media) , dat zie je nu niet meer gebeuren ...

Het Verzet
25 september 2018, 07:20
lol heeft Debie in de gothic scene gezeten ??? :lol::lol::lol:

hahaha dat ga ik haar toch onder hare neus wrijven volgende keer als ik ze zie !!!

nu vooral veel into health-fitness en yoga ... zalig afgetraind lijfke ... :oops::oops:

haha dat wordt lachen! :-)

Huh? Zo uitzonderlijk is dat toch allemaal niet?

Anna List
25 september 2018, 07:23
Huh? Zo uitzonderlijk is dat toch allemaal niet?

de 'metamorfose' is nogal merkwaardig ze ... van Goth naar Barbie (zij het dan Barbie niet pejoratief bedoeld, alleen de looks bedoel ik, Debbie heeft wel brains en karakter ook)

Eyjafjallajökull
25 september 2018, 16:40
leerrijk draadje ...

Uiteraard.

Waarom zou ik ze anders bumpen ? :-D