PDA

View Full Version : Tielt-Winge: mokerslag voor tsjeven


De schoofzak
12 september 2012, 14:46
ok, Tielt-Winge is Antwerpen of Gent niet.

Maar toch.

En lees aub de redenen van de burgemeester.

Burgemeester stopt met politiek na discussie in eigen partij
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120911_00292578



TIELT-WINGE - Chris Cleuren (CD&V), huidig burgemeester in Tielt-Winge, is het grondig oneens over het gevolgde beleid binnen de partij. Ze neemt ontslag bij CD&V en stopt met politiek.

Chris Cleuren heeft een duidelijke reden om te stoppen. ‘Ik heb de voorzitter laten weten dat ik in de huidige omstandigheden het lijsttrekkerschap niet kan aannemen en mijn kandidatuur intrek voor de CD&V lijst. Aan de basis van mijn beslissing ligt een grondig meningsverschil omtrent het te voeren beleid. Met name het bereiken van een door de bevolking aanvaardbaar compromis versus het doordrukken van het eigen gelijk.'

'Dat sommige tenoren binnen onze partij gedurende de voorbije legislatuur en tijdens de laatste maanden waarin de lijstvorming plaats vond, het eigen belang en tomeloze ambitie als stelregel van handelen tot hun politiek adagio hebben verheven, kan ik niet aanvaarden’, aldus Cleuren.

Cleuren staat voor het principe dat de politici er zijn voor de bevolking en niet omgekeerd. Dat was het breekpunt.

‘Het is met spijt in het hart dat ik het politieke debat verlaat. Ik hoop hiermee mijn standpunt duidelijk te maken en te verduidelijken over vragen die al lang sluimeren bij de bevolking’, aldus Cleuren in een toelichting tot haar ontslag.

giserke
12 september 2012, 14:53
Heeft ze het nu over CD&V nationaal of over haar afdeling?

Txiki
12 september 2012, 14:57
Heeft ze het nu over CD&V nationaal of over haar afdeling?

Eigenlijk over beide, he giserke.

Munglik
12 september 2012, 15:05
Zo erg als JJ kan het niet zijn.

Txiki
12 september 2012, 15:07
Zo erg als JJ kan het niet zijn.

Vééééél erger zelfs. Die lokale cd&v-polletiekers zijn geen simpel gasten, he

Vlaanderen Boven
12 september 2012, 15:08
Op lokaal vlak kan zoiets bij elke partij gebeuren. Wel zeer vreemd dat we na al die afzonderlijke berichten over ruzies binnen de CD&V nog altijd geen artikel hebben gekregen over 'de leegloop bij de CD&V'...tiens, tiens.

Munglik
12 september 2012, 15:09
Vééééél erger zelfs. Die lokale cd&v-polletiekers zijn geen simpel gasten, he

Er zijn veel Aalsterse VLD'ers die uit de politiek gestapt zijn of die dat overwegen omdat JJ, de mongool, lijsttrekker is.

Vlaanderen Boven
12 september 2012, 15:11
Er zijn veel Aalsterse VLD'ers die uit de politiek gestapt zijn of die dat overwegen omdat JJ, de mongool, lijsttrekker is.

Jean-Jacques De Gucht? Is dat echt een 'mongool'?

Txiki
12 september 2012, 15:13
Op lokaal vlak kan zoiets bij elke partij gebeuren. Wel zeer vreemd dat we na al die afzonderlijke berichten over ruzies binnen de CD&V nog altijd geen artikel hebben gekregen over 'de leegloop bij de CD&V'...tiens, tiens.

Dat is zeker een feit. Zou een interessant artikel zijn, trouwens.

Munglik
12 september 2012, 15:15
Jean-Jacques De Gucht? Is dat echt een 'mongool'?

Ik heb plaatsvervangende schaamte als ik naar een interview met hem kijk.

Amon_Re
12 september 2012, 15:16
Jean-Jacques De Gucht? Is dat echt een 'mongool'?

Nee, ik vind ook niet dat men mongolen met JJ moet vergelijken, die mensen verdienen beter.

Munglik
12 september 2012, 15:17
Nee, ik vind ook niet dat men mongolen met JJ moet vergelijken, die mensen verdienen beter.
Sorry, je hebt gelijk.

Robrecht de Fries
12 september 2012, 15:19
De filmlas is gebroken.

Klein Licht
12 september 2012, 16:13
Ze heeft zich, net als Rik Torfs, pas na een tijdje gerealiseerd dat ze bij de CD&V was gegaan