PDA

View Full Version : Politieagent in ziekenhuis geslagen door R.H.


Der Spiegel
11 juli 2004, 16:57
Politieagent in ziekenhuis geslagen

Zaterdagnacht is tijdens een fuif een politieagent van de zone Westkust in het ziekenhuis geslagen. Het parket van Veurne vraagt de aanhouding van de dader. Hij verschijnt zondagmiddag voor de onderzoeksrechter.

Zaterdagavond werd een fuif georganiseerd in een tent aan 'Ster der Zee' in Koksijde. Twee agenten in uniform en twee agenten in burger waren op de fuif aanwezig om toezicht te houden. Omstreeks 2 uur ontstond een vechtpartij tussen jongeren. Politieagent Johan Verlynde (31) probeerde de gemoederen te bedaren.

De 20-jarige R.H., afkomstig uit Kazakstan maar met verblijfplaats in Koksijde, nam een kruk van een invalide een sloeg ermee op het hoofd van de agent Verlynde. De agent werd met een hersenschudding overgebracht naar het ziekenhuis. De twee agenten in burger konden de dader oppakken.

Jozef Ostyn
11 juli 2004, 17:02
Mijn medeleven voor de gewonde agent.

En dit wordt gepost om de volgende dwingende reden ... ?

Raven
11 juli 2004, 17:11
Mijn medeleven voor de gewonde agent.

En dit wordt gepost om de volgende dwingende reden ... ?

Jij ziet dit liever in de doofpot?

Raf
11 juli 2004, 17:16
Mijn medeleven voor de gewonde agent.

En dit wordt gepost om de volgende dwingende reden ... ?

Jij ziet dit liever in de doofpot?

Neen, in de krant, bij de fait divers, waar het thuishoort. Op politiek vlak heeft dit incident geen enkele relevantie.

Pietje
11 juli 2004, 17:16
Mijn medeleven voor de gewonde agent.

En dit wordt gepost om de volgende dwingende reden ... ?

Jij ziet dit liever in de doofpot?


8) Wat is de "politieke relevantie" ?? Misschien moet er wel een "afdeling allerlei" worden geopend. 8)

Raven
11 juli 2004, 17:25
Jij ziet dit liever in de doofpot?

Neen, in de krant, bij de fait divers, waar het thuishoort. Op politiek vlak heeft dit incident geen enkele relevantie.

Tuurlijk heeft dit politieke relevantie.

Dit voorval is een teken dat de politiek inzake veiligheid NIET werkt. En ook een teken dat er samenlevingsproblemen zijn in ons huidige model.

=> Het multiculturele model :twisted:

En dit kan aanleiding geven om dit model enigzinds aan te passen of bij te schaffen. Berichten zoals deze dienen als feedback.

Jozef Ostyn
11 juli 2004, 17:36
Het spijt mij, maar uit eender welk een voorval waarbij een misdadiger van buitenlandse afkomst iemand geweld aandoet onmiddellijk afleiden dat dit het ultieme bewijs is van het falen van het "multiculturele model" is belachelijk. Nits in de berichtgeving wijst erop dat deze misdaad het gevolg was van interculturele spanningen.

Paulus
11 juli 2004, 17:47
Ik begrijp het ontstaan van de thread wel.

Als je zegt dat de allochtone gemeenschap voor het grootste gedeelte verantwoordlijk is voor ons gevoel van onveiligheid, voor de criminaliteitscijfers en voor heel wat overlast, dan wordt je al gauw voor bruinhemd, wat zeg ik, voor racist uitgescholden.

Gezien het publiceren van officiële cijfers nu verboden is geworden bij de vijfde wetswijziging van de wet op het anti-racisme, blijft er voor de aanklager niet veel meer over dan zeggen: "Kijk eens hier en kijk eens daar".

Maar het helpt natuurlijk niet. Ook dan wordt je als bruinhemd bekeken, door de politiek correct denkenden. Wie van beide partijen gelijk heeft in deze laat ik in het midden, maar die laatste wetswijziging, doet me meer aan een dictatuur denken, dan ik me ooit bij een regeringsdeelname met het Vlaams Blok kon voorstellen.

De massa scheeuwt haar verontwaardiging uit en de traditionele partijen doen niet anders dan hen beledigen. Ze verwijten de Blokkers dat hun programma op haat gebouwd is, waarbij ze hopen dat de kiezer zal denken dat hun programma, niet alleen uit liefde voor één of andere ideaal gemaakt is, maar ook uit liefde voor mensen. ALLE mensen beklemtonen ze dan, waarbij zij weer de Blokker beledigen.

De haat die van de traditionele partijen uitgaat naar het Blok, is wat hen ongeloofwaardig maakt. Geen enkele politieke partij is zo gehaat door de andere partijen dan het Vlaams Blok. Met reden, zullen ze zeggen, maar the point is dat ook zij verantwoordelijk zijn voor heel wat haat in onze maatschappij.

En al hebben ze gelijk dat je op basis van haat niet veel kunt bouwen, zij hebben wel de macht om daar ook iets aan te doen. Regeringsmacht.

Alleen blijft dan het vraagstuk wie de balk en wie de splinter in ogen heeft. Maar ook en misschien vooral, wie zal de balk en de splinter verwijderen?

De eerste stap zetten naar een totale verzoening is het beste wapen tegen haat. Wie de eerste stap zal zetten, die heeft dat begrepen en is voor mij persoonlijk een politicus, die echt om mensen geeft. Liefde maakt blind zegt men wel eens. Maar haat doet dat ook en nog veel erger zelfs.

Paulus.

Jan van den Berghe
11 juli 2004, 17:48
Jij ziet dit liever in de doofpot?

Neen, in de krant, bij de fait divers, waar het thuishoort. Op politiek vlak heeft dit incident geen enkele relevantie.

Is dat een "fait divers"? Ik raad u dan aan dit even aan het slachtoffer en diens familie te zeggen. Eens kijken hoe hun reactie zal zijn. Maar goed, reageer maar zo. Volgende keer stemmen die mensen wel op het Vlaams Blok, een partij die dergelijke feiten wel ernstig genoeg neemt.

Cleo
11 juli 2004, 19:46
Neen, in de krant, bij de fait divers, waar het thuishoort. Op politiek vlak heeft dit incident geen enkele relevantie.

Is dat een "fait divers"? Ik raad u dan aan dit even aan het slachtoffer en diens familie te zeggen. Eens kijken hoe hun reactie zal zijn. Maar goed, reageer maar zo. Volgende keer stemmen die mensen wel op het Vlaams Blok, een partij die dergelijke feiten wel ernstig genoeg neemt.

uiteraard gaat mijn medeleven uit naar het slachtoffer en zijn familie en wens ik hem een spoedig herstel toe.

er is hier toch niemand die zegt dat dat geen ernstige feiten zijn.
ik vind gewoon ook dat opsomming van feiten als deze geen bijdrage zijn aan een politiek discussieforum,zeker niet als er geen enkele vorm van duiding aan toegevoegd wordt.

anders hebben we hier binnen de kortste keren 700 topics:

-marokkaan pikt portefeuille in mechelen
-roemeen steelt gsm in fnac groenplaats
-albanees slaat vrouw op falconplein
-turk duwt vrouw op stoep
-libanees verkoopt namaak rolex
-algerijn verkracht buurvrouw
-...

Trouwens, als een belg op zijn hoofd had geslagen waren de letsels even erg geweest.

Jan van den Berghe
11 juli 2004, 19:51
er is hier toch niemand die zegt dat dat geen ernstige feiten zijn.

Toch wel: iemand omschreef de feiten als "faits divers".

Weisse Wolf
11 juli 2004, 19:54
:lol: :lol: :lol: :lol:

dinges
11 juli 2004, 22:04
Ik begrijp het ontstaan van de thread wel.

Als je zegt dat de allochtone gemeenschap voor het grootste gedeelte verantwoordlijk is voor ons gevoel van onveiligheid, voor de criminaliteitscijfers en voor heel wat overlast, dan wordt je al gauw voor bruinhemd, wat zeg ik, voor racist uitgescholden.

Gezien het publiceren van officiële cijfers nu verboden is geworden bij de vijfde wetswijziging van de wet op het anti-racisme, blijft er voor de aanklager niet veel meer over dan zeggen: "Kijk eens hier en kijk eens daar".


Het exemplarisme dus.

Iemand "afkomstig uit Kazakstan maar met verblijfplaats in Koksijde" is exemplarisch voor de allochtone gemeenschap.

Mandatarissen van het Vlaams Blok zijn volgens mij veel exemplarischer voor het Vlaams Blok. (Ik herhaal: mandatarissen, niet gewoon leden). Waarom mag het exemplarisme dan net niet toegepast worden ?

Raf
11 juli 2004, 23:25
Neen, in de krant, bij de fait divers, waar het thuishoort. Op politiek vlak heeft dit incident geen enkele relevantie.

Is dat een "fait divers"? Ik raad u dan aan dit even aan het slachtoffer en diens familie te zeggen. Eens kijken hoe hun reactie zal zijn. Maar goed, reageer maar zo. Volgende keer stemmen die mensen wel op het Vlaams Blok, een partij die dergelijke feiten wel ernstig genoeg neemt.

Natuurlijk is dat een fait divers, hoe dramatisch het voor de betrokkene(n) ook moge zijn. Dergelijke voorvalletjes buiten alle proporties opblazen, om toch maar zijdelings een link te leggen naar het "falen van de multiculturele samenleving", is misschien goed om wat simpele zielen te vangen voor uw racistische praat, maar de meer beschaafde mens ziet dergelijke voorvalletjes volgens mij wèl voor wat ze zijn: fait divers dus.

Overigens, wie stond er het luidst te roepen dat zulke feiten niets met politiek te maken hebben toen Rob Klop zijn echtgenote in elkaar trimde, toen Marc Nulens betrapt werd als drugdealer, toen Wim Felix zijn revolver leegschoot op een aantal onschuldige cafébezoekers of toen die nozem waarvan de naam me nu even ontsnapt het hondje van zijn ex-vriendin doodkneep? Selectieve verontwaardiging, Jan?

Het Vlaams Blok mag dergelijke voorvalletjes dan al "ernstig genoeg" nemen, een concrete oplossing kunnen ze evenmin aanreiken als al de andere partijen. De politiek bewuste kiezer weet dat ook en zal daarom zijn stem niet aan die bende racisten verkwanselen.

Raf
11 juli 2004, 23:27
er is hier toch niemand die zegt dat dat geen ernstige feiten zijn.

Toch wel: iemand omschreef de feiten als "faits divers".

Neen, Jan, ik omschreef de berichtgeving ervan op dit forum als een fait divers. Kleine, maar belangrijke nuance.

Agitator
12 juli 2004, 00:07
Is dat een "fait divers"? Ik raad u dan aan dit even aan het slachtoffer en diens familie te zeggen. Eens kijken hoe hun reactie zal zijn. Maar goed, reageer maar zo. Volgende keer stemmen die mensen wel op het Vlaams Blok, een partij die dergelijke feiten wel ernstig genoeg neemt.

Natuurlijk is dat een fait divers, hoe dramatisch het voor de betrokkene(n) ook moge zijn. Dergelijke voorvalletjes buiten alle proporties opblazen, om toch maar zijdelings een link te leggen naar het "falen van de multiculturele samenleving", is misschien goed om wat simpele zielen te vangen voor uw racistische praat

:lol: :lol: :lol: :lol:

Paranoïde tot en met... :lol:

1handclapping
12 juli 2004, 00:59
Laten we afspreken dat alle criminelen vreemdelingen zijn
onafgezien van wat er op hun identiteitskaart staat.
Dutroux is een marrokaan, die 2 gastjes die 3 mensen voor wat
centen in geeraardsbergen overhoop staken waren turken,
die jonge ouders die hun baby vermoorden waren chinezen
enz...(Die Skins die die pakistani een tijdje geleden op
een Ijzerbedevaart aftuigden waren engelsen en die sloebers in Ranst
zullen wel duitsers geweest zijn & als iemand van het Vb kader drugs maakt in zijn garage of zoiets dan was hij een agent provocateur die lid van het Vb geworden is om die partij in een slecht daglicht te stellen.

O ja : we kunnen ook stellen dat als criminelen dan toch
als belg moeten beschouwd worden het er franstaligen zijn
of nederlandstaligen die eigenlijk franstalig zijn.
Of het zijn Nederlandse drugsbaronnen die elkaar in Vlaanderen komen afmaken...


& deze stelling ontkent de problemen.

Er moeten toch een paar criminologen op dit forum zitten die over misdaad een serieus debat kunnen beginnen. Want inderdaad : misdaad is een problee. Ik denk bv. ook dat als je alle brave moslims naar hun land van oorsprong zou sturen,
de stoute hier zullen blijven. Denk maar aan de inbrakengolven van recente tijden die werden niet gepleegd door migranten woonachtig in België, maar door Oosteuropeanen die netjes met een autobus terug naar hun thuisland reisden na hun "werk".

O ja : nu het bericht wat lang wordt kan ik er dit nog aan toevoegen :
De partij der zuiveren geeft in antwerpen een boekske uit waar de mensen hun overlastklachten naar kunnen schrijven & die worden dan ook gepubliceerd. Een madam aan het arenaplein stelde toen allochtonen aan de kaak die het gewaagd hadden dubbel te parkeren zodat de echte vlaming die niet door kon moest claxoneren en de buurt hierdoor een grote schrik bezorgde. Echte vlamingen parkeren niet dubbel !

Raf
12 juli 2004, 06:01
Laten we afspreken dat alle criminelen vreemdelingen zijn
onafgezien van wat er op hun identiteitskaart staat.
Dutroux is een marrokaan, die 2 gastjes die 3 mensen voor wat
centen in geeraardsbergen overhoop staken waren turken,
die jonge ouders die hun baby vermoorden waren chinezen
enz...(Die Skins die die pakistani een tijdje geleden op
een Ijzerbedevaart aftuigden waren engelsen en die sloebers in Ranst
zullen wel duitsers geweest zijn & als iemand van het Vb kader drugs maakt in zijn garage of zoiets dan was hij een agent provocateur die lid van het Vb geworden is om die partij in een slecht daglicht te stellen.

O ja : we kunnen ook stellen dat als criminelen dan toch
als belg moeten beschouwd worden het er franstaligen zijn
of nederlandstaligen die eigenlijk franstalig zijn.
Of het zijn Nederlandse drugsbaronnen die elkaar in Vlaanderen komen afmaken...


& deze stelling ontkent de problemen.

Er moeten toch een paar criminologen op dit forum zitten die over misdaad een serieus debat kunnen beginnen. Want inderdaad : misdaad is een problee. Ik denk bv. ook dat als je alle brave moslims naar hun land van oorsprong zou sturen,
de stoute hier zullen blijven. Denk maar aan de inbrakengolven van recente tijden die werden niet gepleegd door migranten woonachtig in België, maar door Oosteuropeanen die netjes met een autobus terug naar hun thuisland reisden na hun "werk".

O ja : nu het bericht wat lang wordt kan ik er dit nog aan toevoegen :
De partij der zuiveren geeft in antwerpen een boekske uit waar de mensen hun overlastklachten naar kunnen schrijven & die worden dan ook gepubliceerd. Een madam aan het arenaplein stelde toen allochtonen aan de kaak die het gewaagd hadden dubbel te parkeren zodat de echte vlaming die niet door kon moest claxoneren en de buurt hierdoor een grote schrik bezorgde. Echte vlamingen parkeren niet dubbel !

:rofl:

Tzuvar Raemborr
12 juli 2004, 07:12
Laten we afspreken dat alle criminelen vreemdelingen zijn
onafgezien van wat er op hun identiteitskaart staat.
Dutroux is een marrokaan, die 2 gastjes die 3 mensen voor wat
centen in geeraardsbergen overhoop staken waren turken,
die jonge ouders die hun baby vermoorden waren chinezen
enz...(Die Skins die die pakistani een tijdje geleden op
een Ijzerbedevaart aftuigden waren engelsen en die sloebers in Ranst
zullen wel duitsers geweest zijn & als iemand van het Vb kader drugs maakt in zijn garage of zoiets dan was hij een agent provocateur die lid van het Vb geworden is om die partij in een slecht daglicht te stellen.

O ja : we kunnen ook stellen dat als criminelen dan toch
als belg moeten beschouwd worden het er franstaligen zijn
of nederlandstaligen die eigenlijk franstalig zijn.
Of het zijn Nederlandse drugsbaronnen die elkaar in Vlaanderen komen afmaken...


& deze stelling ontkent de problemen.

Er moeten toch een paar criminologen op dit forum zitten die over misdaad een serieus debat kunnen beginnen. Want inderdaad : misdaad is een problee. Ik denk bv. ook dat als je alle brave moslims naar hun land van oorsprong zou sturen,
de stoute hier zullen blijven. Denk maar aan de inbrakengolven van recente tijden die werden niet gepleegd door migranten woonachtig in België, maar door Oosteuropeanen die netjes met een autobus terug naar hun thuisland reisden na hun "werk".

O ja : nu het bericht wat lang wordt kan ik er dit nog aan toevoegen :
De partij der zuiveren geeft in antwerpen een boekske uit waar de mensen hun overlastklachten naar kunnen schrijven & die worden dan ook gepubliceerd. Een madam aan het arenaplein stelde toen allochtonen aan de kaak die het gewaagd hadden dubbel te parkeren zodat de echte vlaming die niet door kon moest claxoneren en de buurt hierdoor een grote schrik bezorgde. Echte vlamingen parkeren niet dubbel !

Bravo voor die mooie parodische opsomming van alles wat de PC kaste graag voorwendt dat het Blok zou zeggen :) Petje af, u hebt effectief hun huichelachtigheid nog maar eens aangetoond, alleen bent u nog vergeten te vermelden dat vrouwen a priori inferieur zijn en best van kop tot teen bedekt kunnen blijven. Blote enkels zijn absoluut uit den boze.

De schoofzak
12 juli 2004, 08:17
En welke conclusies trekken jullie uit volgende zienswijze in verband met dit incident?

Mocht ik in Kazachstan verblijven, als tourist, voor mijn werk, of voor mijn veiligheid omdat in mijn thuisland het onveilig zou zijn, ik zou bijgod nogal oppassen om niet betrokken te raken bij vechtpartijen.
Ik zou miljaar nog veel meer oppassen om niet een politieagent van mijn gastland het ziekenhuis in te kloppen. En ik zou mijn gezinsgenoten bezweren om zich ook koest te houden.
Ik begrijp dat dus niet dat die dat durven doen heeft. Is die man nu zot, was ie zat of is ie gewoon nogal aan de gewelddadige kant?

1handclapping
12 juli 2004, 10:37
Deze wereld is nog altijd een poel van zonde en verderf...

Zo begin jaren '80 hadden we eens een van onze chauffeurs in grote problemen in wat toen Joegoslavië was - hij had er geld
kapotgescheurd en vertrappeld (in een zatte, baldadige bui ?)
wel ze hebben die mens daar voor 1 maand in de gevangenis
gestoken - belediging van de staat -.

& We hebben ook onze belg terug die in Saoedi Arabië mee
aan de alcohol ging en op de harde manier te weten gekomen is dat "rechten van de mens" "habeas corpus" e.d. fraaie
rechten niet overal dezelfde betekenis hebben.

Nu kan men best van mening zijn dat we overtredingen tegen
onze normen en waarden strenger moeten aanpakken.
Bv. het onrespektvol bejegenen van een belgische, waalse of
vlaamse vlag (ze besmeuren, in brand steken..) bestraffen
met 1 maand gevangenis. In saoedi arabië is de invoer en het bezit van een bijbel (nieuw en oud testament) verboden-
je kan hier dus best de Koran verbieden. Maar dat gaat tegen
onze maatschappelijke opvattingen en onze normen en waarden in. Ik wil de beschaving invoeren, niet afschaffen.