PDA

View Full Version : Kan er iemand Patrick Dewael bellen? CD&V == VB FULL


Amon_Re
18 september 2012, 09:43
Franstalige verontwaardiging in Rode over aanwezigheid ex-VB'er op CD&V-lijst (http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verkiezingen-2012/article/detail/1502750/2012/09/18/Franstalige-verontwaardiging-in-Rode-over-aanwezigheid-ex-VB-er-op-CD-V-lijst.dhtml)

Ja ja, het VB infiltreert echt overal tegenwoordig. Na het grote mediageweld over de VB'rs bij N-VA (en de doodse stilte over de VB'rs bij Open VLD) is het nu terug de beurt aan CD&V om VB'rs binnen te halen.

Wanneer komt Dewael zijn gal spuwen?

Robrecht de Fries
18 september 2012, 09:50
De kandidaten veroordelen de uitspraken van Ludo De Becker, die er zelf afstand van genomen heeft en ze "onaanvaardbaar" noemt, aldus de lijsttrekster in de Franstalige media.

Verre van voldoende. De openlijke biecht en afzwering van Jurgen Ceder was ook en zelfs onvoldoende. Iedereen gelijk voor de wet. Of is CD&V dan ook VB-full zoals O-VLD?

Vette Pois(s)on
18 september 2012, 10:06
Selectief verontwaardigde Petrik wo bestu bleben??????

Robrecht de Fries
18 september 2012, 10:07
Mie lanckt na dien, gezelle mien!

SDG
18 september 2012, 10:08
Aangezien er in Rode geen Walen wonen, was deze uitspraak inderdaad onaanvaardbaar.

Tommm
18 september 2012, 10:32
Franstalige verontwaardiging in Rode over aanwezigheid ex-VB'er op CD&V-lijst (http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verkiezingen-2012/article/detail/1502750/2012/09/18/Franstalige-verontwaardiging-in-Rode-over-aanwezigheid-ex-VB-er-op-CD-V-lijst.dhtml)

Ja ja, het VB infiltreert echt overal tegenwoordig. Na het grote mediageweld over de VB'rs bij N-VA (en de doodse stilte over de VB'rs bij Open VLD) is het nu terug de beurt aan CD&V om VB'rs binnen te halen.

Wanneer komt Dewael zijn gal spuwen?

Vind je 1 VB'er echt vergelijkbaar met het aantal dat de NVA binnehaalde?

Vette Pois(s)on
18 september 2012, 10:35
Vind je 1 VB'er echt vergelijkbaar met het aantal dat de NVA binnehaalde?

Petrik kassa 3

Petrik kassa 3

Tommm heeft een interessante vraag.

Robrecht de Fries
18 september 2012, 10:35
Vind je 1 VB'er echt vergelijkbaar met het aantal dat de NVA binnehaalde?

Ola, de superbelg ijvert voor selectieve verontwaardiging. Nog zo iets typisch belgi(cisti)sch.
Of is een moord met één koffielepel cyaankali minder erg dan een moord met vier soeplepels cyaankali?

De schoofzak
18 september 2012, 10:51
Vind je 1 VB'er echt vergelijkbaar met het aantal dat de NVA binnehaalde?

Overspel is overspel hé jongen.

.

Distel
18 september 2012, 11:31
Petrik kassa 3

Petrik kassa 3

Tommm heeft een interessante vraag.

:-D

Distel
18 september 2012, 11:36
Vind je 1 VB'er echt vergelijkbaar met het aantal dat de NVA binnehaalde?

Besmet is besmet he.

Meuh
18 september 2012, 11:53
Vind je 1 VB'er echt vergelijkbaar met het aantal dat de NVA binnehaalde?

Is die ene VB-er anders dan die anderen? Zo ja, waarom. Zo nee, dan maakt het toch ook niet uit hoeveel er overstappen!

Amon_Re
18 september 2012, 12:00
Vind je 1 VB'er echt vergelijkbaar met het aantal dat de NVA binnehaalde?

Denk jij dat er maar 1 VB'r bij CD&V zit? :lol:

Athelas
18 september 2012, 16:41
Denk jij dat er maar 1 VB'r bij CD&V zit? :lol:

Bovendien staat deze VB'er op een lijst (en dan nog wel op nr 2). Die van de NVA niet (meer)... Twee maten, twee gewichten. Als je met zulke rotzooi excuses aan komt draven kan je op geen enkele partij meer stemmen.

Robrecht de Fries
18 september 2012, 17:13
Bovendien staat deze VB'er op een lijst (en dan nog wel op nr 2). Die van de NVA niet (meer)... Twee maten, twee gewichten. Als je met zulke rotzooi excuses aan komt draven kan je op geen enkele partij meer stemmen.

In Liedekerke trekt zelfs een ex-VB'er de O-VLD-lijst.

peter1962
18 september 2012, 17:21
Franstalige verontwaardiging in Rode over aanwezigheid ex-VB'er op CD&V-lijst (http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verkiezingen-2012/article/detail/1502750/2012/09/18/Franstalige-verontwaardiging-in-Rode-over-aanwezigheid-ex-VB-er-op-CD-V-lijst.dhtml)

Ja ja, het VB infiltreert echt overal tegenwoordig. Na het grote mediageweld over de VB'rs bij N-VA (en de doodse stilte over de VB'rs bij Open VLD) is het nu terug de beurt aan CD&V om VB'rs binnen te halen.

Wanneer komt Dewael zijn gal spuwen?

Is dit zeker ? (de opgegeven link werkt niet, op de homepage van hln.be is daar niks van terug te vinden) Ook op De Morgen is niks terug te vinden, niks op De Standaard en niks op Le Soir hun websites...

Als de tsjeven dat gedaan hebben dan wens ik hen naast de slechtste verkiezingsuitslag van de laatste 25 jaar nog een handvol venerische ziektes toe.

Geert C
18 september 2012, 17:23
Franstalige verontwaardiging in Rode over aanwezigheid ex-VB'er op CD&V-lijst (http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verkiezingen-2012/article/detail/1502750/2012/09/18/Franstalige-verontwaardiging-in-Rode-over-aanwezigheid-ex-VB-er-op-CD-V-lijst.dhtml)

Ja ja, het VB infiltreert echt overal tegenwoordig. Na het grote mediageweld over de VB'rs bij N-VA (en de doodse stilte over de VB'rs bij Open VLD) is het nu terug de beurt aan CD&V om VB'rs binnen te halen.

Wanneer komt Dewael zijn gal spuwen?
Volgens DS: "De Becker wordt daarbij aan Vlaams Belang gelinkt, maar maakt in feite deel uit van de N-VA-afdeling van Sint-Genesius-Rode."

Zonder dank. ;-)

fonne
18 september 2012, 18:25
Volgens DS: "De Becker wordt daarbij aan Vlaams Belang gelinkt, maar maakt in feite deel uit van de N-VA-afdeling van Sint-Genesius-Rode."

Zonder dank. ;-)


En dan wordt het nog erger:

"Ludo De Becker is nooit lid geweest van VB" (http://www.knack.be/belga-politiek/ludo-de-becker-is-nooit-lid-geweest-van-vb/article-4000179403160.htm)

Het Laagste Nieuws heeft uit pure schaamte haar artikel van de website verwijderd.

peter1962
18 september 2012, 18:47
:lol: fantastisch ! een afzeik-draadje starten om een partij te couilloneren om dan een paar uur later te merken dat het een overloper is uit eigen rangen, 't is verdomme een n-va'er die zijn geluk elders gaat proberen.

Sorry voor het leedvermaak, maar dit is echt te leuk om zomaar te laten liggen.

Al had ik natuurlijk graag mee zitten kakken op de tsjeven moesten ze inderdaad een blokker binnen gepakt hebben... :magniet:

Robrecht de Fries
18 september 2012, 18:51
Is dit zeker ? (de opgegeven link werkt niet, op de homepage van hln.be is daar niks van terug te vinden) Ook op De Morgen is niks terug te vinden, niks op De Standaard en niks op Le Soir hun websites...

Als de tsjeven dat gedaan hebben dan wens ik hen naast de slechtste verkiezingsuitslag van de laatste 25 jaar nog een handvol venerische ziektes toe.Wat een invloed hebben de tjeven op de regimepers? Dat ze zomaar artikels kunnen laten schrappen. Wie heeft heeft het nieuws de wereld ingestuurd? De Franstaligen. Ga daar klagen.

quercus
18 september 2012, 19:00
Franstalige verontwaardiging in Rode over aanwezigheid ex-VB'er op CD&V-lijst (http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verkiezingen-2012/article/detail/1502750/2012/09/18/Franstalige-verontwaardiging-in-Rode-over-aanwezigheid-ex-VB-er-op-CD-V-lijst.dhtml)

Ja ja, het VB infiltreert echt overal tegenwoordig. Na het grote mediageweld over de VB'rs bij N-VA (en de doodse stilte over de VB'rs bij Open VLD) is het nu terug de beurt aan CD&V om VB'rs binnen te halen.

Wanneer komt Dewael zijn gal spuwen?

Het lukt me, jammer genoeg, niet om die fameuze foto in deze boodschap te krijgen. U weet wel, die van op de kamertribune, waar hij meer gelijkt op een hitsige bizon.

HRobin
18 september 2012, 19:07
Het lukt me, jammer genoeg, niet om die fameuze foto in deze boodschap te krijgen. U weet wel, die van op de kamertribune, waar hij meer gelijkt op een hitsige bizon.

Bedoelt u deze?

http://images11.knack.be/images/resized/400/001/724/276/1/500_0_KEEP_RATIO_SHRINK_CENTER_FFFFFF/image/Patrick-Dewael.jpg

quercus
18 september 2012, 19:58
Het lukt me, jammer genoeg, niet om die fameuze foto in deze boodschap te krijgen. U weet wel, die van op de kamertribune, waar hij meer gelijkt op een hitsige bizon.

Nog eens geprobeerd.

http://images11.knack.be/images/resized/400/001/724/276/1/500_0_KEEP_RATIO_SHRINK_CENTER_FFFFFF/image/Patrick-Dewael.jpg

INDERDAAD!

Dank u wel HRobin!

fonne
18 september 2012, 21:06
:lol: fantastisch ! een afzeik-draadje starten om een partij te couilloneren om dan een paar uur later te merken dat het een overloper is uit eigen rangen, 't is verdomme een n-va'er die zijn geluk elders gaat proberen.

Sorry voor het leedvermaak, maar dit is echt te leuk om zomaar te laten liggen.

Al had ik natuurlijk graag mee zitten kakken op de tsjeven moesten ze inderdaad een blokker binnen gepakt hebben... :magniet:

Het is geen overloper. Hij is nog altijd N-VA. En altijd geweest (vroeger Volksunie). Respect van moeder Van Rompuy is de Vlaamse eenheidslijst in Sint-Genesius-Rode.

system
18 september 2012, 21:30
Nog eens geprobeerd.

http://images11.knack.be/images/resized/400/001/724/276/1/500_0_KEEP_RATIO_SHRINK_CENTER_FFFFFF/image/Patrick-Dewael.jpg

INDERDAAD!

Dank u wel HRobin!

Ho ho,




http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.1026113!image/607004924.jpg_gen/derivatives/landscape470/607004924.jpg
Vervaarlijke NVA-er : Ben Weyts.

system
18 september 2012, 21:41
Dubieuze NVA-er.


http://www.medium4you.be/local/cache-vignettes/L403xH245/jan-jambon-wf1c6-a8428.jpg
Diamant Jan.

Amon_Re
18 september 2012, 21:46
:lol: fantastisch ! een afzeik-draadje starten om een partij te couilloneren om dan een paar uur later te merken dat het een overloper is uit eigen rangen, 't is verdomme een n-va'er die zijn geluk elders gaat proberen.

Sorry voor het leedvermaak, maar dit is echt te leuk om zomaar te laten liggen.

Al had ik natuurlijk graag mee zitten kakken op de tsjeven moesten ze inderdaad een blokker binnen gepakt hebben... :magniet:

De feiten blijven echter wel wat ze zijn, er is geen enkele media aandacht geweest rond de VB'rs bij andere partijen (Open VLD, CD&V & SP.a). Men blijft met 2 maten werken.

Amon_Re
18 september 2012, 21:48
http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.1026113!image/607004924.jpg_gen/derivatives/landscape470/607004924.jpg
Vervaarlijke NVA-er : Ben Weyts.

Nee nee, die is niet "vervaarlijk", die deinst gewoon terug van die alcohol adem van Patrick :lol:

Gwylan
18 september 2012, 22:08
Vermits smoeltjes hier aan de orde blijken te zijn :

87737

Gwylan
18 september 2012, 22:14
En nog eentje...

87738

Robrecht de Fries
18 september 2012, 22:36
http://tuinbouwnet.be/wp-content/uploads/2012/01/Vincent-Van-Quickenborne.jpg

Q de Gehoornde

Robrecht de Fries
18 september 2012, 22:38
http://standaard.typepad.com/cover/images/2007/05/18/quickhoes_2.jpg
Kapoentje Q

mkb
18 september 2012, 23:18
Vermits smoeltjes hier aan de orde blijken te zijn :
De grootste huichelaarsmoel van de federale niet vergeten:

Gwylan
19 september 2012, 00:09
De grootste huichelaarsmoel van de federale niet vergeten:

Inderdaad...

87741

system
19 september 2012, 06:57
De grootste huichelaarsmoel van de federale niet vergeten:

De grijpgrage NVA-minister die zich de hele tijd vergist hier in zijn ware gedaante.

http://1.standaardcdn.be/Assets/Images_Upload/2012/01/25/A9_G1D3L9U50.1_A9Muyters.jpg.h380.jpg
NVA-er Muyters.

HRobin
19 september 2012, 07:08
De grijpgrage minister die zich de hele tijd vergist in zijn ware gedaante.


Dat gaat natuurlijk op voor elke minister, dus niet bijster origineel :roll:

system
19 september 2012, 07:19
Dat gaat natuurlijk op voor elke minister, dus niet bijster origineel :roll:

Volstrekt onbetrouwbare NVA-er.


http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.878943!image/3083718572.jpg_gen/derivatives/landscape470/3083718572.jpg
Rode overloper Valère De Scherp
nu
NVA-er Broeder Bracke

HRobin
19 september 2012, 07:28
Zwak, zeer zwak ... je bent je scherpte van vroeger kwijt mijn beste

system
19 september 2012, 07:33
Zwak, zeer zwak ... je bent je scherpte van vroeger kwijt mijn beste

Mijn ziel voor een zitje.

http://img.vandaag.be/tmp/450/350/r/articles/201205140701-1_open-vld-op-ramkoers-over-antwerpse-lijstvorming.jpg
Blauwe Luc Bungeneers eindigt niet in schoonheid maar trok vlug vlug een NVA-jasje aan .

vlijmscherp
19 september 2012, 07:41
je merkt direct aan een topic dat system er is.

De schoofzak
19 september 2012, 07:47
Beetje gifke

system
19 september 2012, 08:01
Beetje gifke

De Rob Klop van de NVA


http://sintpietersleeuw.files.wordpress.com/2010/10/marc-demesmaeker.jpg?w=645
Groot NVA-Licht, Mark Demesmaeker.

Robrecht de Fries
19 september 2012, 08:40
Dat forumlid system heeft kennelijk een probleem. Waarom is die man/vrouw zo verzuurd? Heeft hij/zij altijd zulke oogkleppen gehad? Onverwerkte trauma's uit het verleden misschien? In ieder geval verre van gezond.

system
19 september 2012, 08:55
Dat forumlid system heeft kennelijk een probleem. Waarom is die man/vrouw zo verzuurd? Heeft hij/zij altijd zulke oogkleppen gehad? Onverwerkte trauma's uit het verleden misschien? In ieder geval verre van gezond.

Uw verleden schijnt me dan zeer onverwerkt te zijn geweest. En uw trauma's zo hoog als de cathedraal van Antwerpen. En dat is al heel hoog.

http://didactict.files.wordpress.com/2011/05/balk_en_splinter.jpg

Robrecht de Fries
19 september 2012, 09:06
Uw verleden schijnt me dan zeer onverwerkt te zijn geweest. En uw trauma's zo hoog als de cathedraal van Antwerpen. En dat is al heel hoog.

http://didactict.files.wordpress.com/2011/05/balk_en_splinter.jpg

U weet daar blijkbaar alles van? Trauma's zoals? Misschien leer ik nog wat bij ofschoon ik dat erg betwijfel.

system
19 september 2012, 09:09
U weet daar blijkbaar alles van? Trauma's zoals? Misschien leer ik nog wat bij ofschoon ik dat erg betwijfel.

Wanneer iemand verkozenen van de NVA basht, dan heeft hij volgens uw 'wijsheid' een onverwerkt verleden. Wanneer echter iemand verkozenen van de O-VLD basht, dan zit hij volgens u op het juiste spoor. Want ik hoor u toch nooit protesteren.

Een beetje schizofreen, he gij? Of zijt ge ook weer zo'n NVA-partijslaafje??

Robrecht de Fries
19 september 2012, 09:17
Wanneer iemand verkozenen van de NVA basht, dan heeft hij volgens uw 'wijsheid' een onverwerkt verleden. Wanneer echter iemand verkozenen van de O-VLD basht, dan zit hij volgens u op het juiste spoor. Want ik hoor u toch nooit protesteren.

Een beetje schizofreen, he gij? Of zijt ge ook weer zo'n NVA-partijslaafje??

Kijk, iedereen heeft hier eens een of andere politicus erdoor kunnen halen. Bij de meesten blijft het bij een politicus. Bij u valt het op dat u een hele reeks (allemaal N-VA'ers trouwens viseert. Wie is hier dan aan het bashen? Wie is hier dan een partij- of regimeslaafje? Ik vermoed dat u met een huizenhoog probleem zit. Trouwens dat u op één aspect van wat ik aanhaal zo hevig reageert, bewijst gewoon dat ik daar een zere plek trof. Laat me raden... Vlaams-nationalisten zijn allemaal 'zwarten'?

Amon_Re
19 september 2012, 09:20
Beetje gifke

Ik blijf erbij, iemand moet hier de soundbites van Beaker (muppets) bij zitten :D
"Mi Mi Mi Mi Mi Mi Mi Mi" :lol:

system
19 september 2012, 09:32
Kijk, iedereen heeft hier eens een of andere politicus erdoor kunnen halen. Bij de meesten blijft het bij een politicus. Bij u valt het op dat u een hele reeks (allemaal N-VA'ers trouwens viseert. Wie is hier dan aan het bashen? Wie is hier dan een partij- of regimeslaafje? Ik vermoed dat u met een huizenhoog probleem zit. Trouwens dat u op één aspect van wat ik aanhaal zo hevig reageert, bewijst gewoon dat ik daar een zere plek trof. Laat me raden... Vlaams-nationalisten zijn allemaal 'zwarten'?

U bent weer schijnheilig bezig. Als het Dewael niet is die u basht, dan is het De Croo, en als het De Croo niet is dan is het 'de Quick' . Enz.

Nu wat die 'zwarten' betreft. U begint erover, niet ik. Dus zal ik antwoorden. En verre van mij om te zeggen dat alle NVA-ers zwarten zijn. Maar ettelijke kopstukken komen wel degelijk uit een 'zwart nest'. Dat is zo met De Wever, met Peumans, enz, enz. We moeten dan ook de zaken durven zeggen zoals ze zijn. En bij het VB is het maar net hetzelfde. Niet voor niets dat de NVA 'verblokt'.

Mij niet gelaten. Ik ben geboren na de oorlog. Maar de waarheid heeft zo zijn rechten.

Robrecht de Fries
19 september 2012, 09:38
U bent weer schijnheilig bezig. Als het Dewael niet is die u basht, dan is het De Croo, en als het De Croo niet is dan is het 'de Quick' . Enz.

Nu wat die 'zwarten' betreft. U begint erover, niet ik. Dus zal ik antwoorden. En verre van mij om te zeggen dat alle NVA-ers zwarten zijn. Maar ettelijke kopstukken komen wel degelijk uit een 'zwart nest'. Dat is zo met De Wever, met Peumans, enz, enz. We moeten dan ook de zaken durven zeggen zoals ze zijn. En bij het VB is het maar net hetzelfde. Niet voor niets dat de NVA 'verblokt'.

Mij niet gelaten. Ik ben geboren na de oorlog. Maar de waarheid heeft zo zijn rechten.

Welke misdaden hebben de voorouders van De Wever en Peumans dan begaan? Of was en is Vlaams-nationalisme op zich een misdaad? En nog iets... moeten kinderen en kleinkinderen voor u boeten voor hun voorouders? Blijft op die kinderen en kleinkinderen ook een eventuele smet kleven? Ik dacht zelfs dat De Winter uit een 'wit nest' kwam?

quercus
19 september 2012, 09:44
U bent weer schijnheilig bezig. Als het De Wael niet is die u basht, dan is het De Croo, en als het De Croo niet is dan is het 'de Quick' . Enz.

Nu wat die 'zwarten' betreft. U begint erover, niet ik. Dus zal ik antwoorden. En verre van mij om te zeggen dat alle NVA-ers zwarten zijn. Maar ettelijke kopstukken komen wel degelijk uit een 'zwart nest'. Dat is zo met De Wever, met Peumans, enz, enz. We moeten dan ook de zaken durven zeggen zoals ze zijn. En bij het VB is het maar net hetzelfde. Niet voor niets dat de NVA 'verblokt'.

Mij niet gelaten. Ik ben geboren na de oorlog. Maar de waarheid heeft zo zijn rechten.

:lol:

U bent hier vrij potsierlijk. Ik ben geboren vóór de oorlog. Tijdens die oorlog heb ik mijn prille kinderjaren doorgebracht in een Britse stad. En in die Britse stad heb ik ettelijke nachten met mijn moeder moeten rennen naar een "shelter" omdat de Luftwaffe bommen afgooide. Ondertussen was mijn vader ergens op zee op een van de schepen van His Majesty's Royal Navy ...

Dat en mijn afkeer van het nazisme beletten mij niet om een overtuigd Vlaamsgezinde te zijn. Staan mekkeren en blaten over "de zwarten" wanneer het gaat over politieke rivaliteit nu in 2012 getuigt van kwaadwillig misbruik. Wat niet wegneemt dat ik een groot respect heb voor de nagedachtenis van diegenen die door het nazisme vermoord werden.

Robrecht de Fries
19 september 2012, 09:50
U bent weer schijnheilig bezig. Als het Dewael niet is die u basht, dan is het De Croo, en als het De Croo niet is dan is het 'de Quick' . Enz.

Nu wat die 'zwarten' betreft. U begint erover, niet ik. Dus zal ik antwoorden. En verre van mij om te zeggen dat alle NVA-ers zwarten zijn. Maar ettelijke kopstukken komen wel degelijk uit een 'zwart nest'. Dat is zo met De Wever, met Peumans, enz, enz. We moeten dan ook de zaken durven zeggen zoals ze zijn. En bij het VB is het maar net hetzelfde. Niet voor niets dat de NVA 'verblokt'.

Mij niet gelaten. Ik ben geboren na de oorlog. Maar de waarheid heeft zo zijn rechten.

Waarom reageert u niet op het volgende?
Kijk, iedereen heeft hier eens een of andere politicus erdoor kunnen halen. Bij de meesten blijft het bij een politicus. Bij u valt het op dat u een hele reeks (allemaal N-VA'ers trouwens viseert. Wie is hier dan aan het bashen? Wie is hier dan een partij- of regimeslaafje? Ik vermoed dat u met een huizenhoog probleem zit.

system
19 september 2012, 09:55
:lol:

U bent hier vrij potsierlijk. Ik ben geboren vóór de oorlog. Tijdens die oorlog heb ik mijn prille kinderjaren doorgebracht in een Britse stad. En in die Britse stad heb ik ettelijke nachten met mijn moeder moeten rennen naar een "shelter" omdat de Luftwaffe bommen afgooide. Ondertussen was mijn vader ergens op zee op een van de schepen van His Majesty's Royal Navy ...

Dat en mijn afkeer van het nazisme beletten mij niet om een overtuigd Vlaamsgezinde te zijn. Staan mekkeren en blaten over "de zwarten" wanneer het gaat over politieke rivaliteit nu in 2012 getuigt van kwaadwillig misbruik. Wat niet wegneemt dat ik een groot respect heb voor de nagedachtenis van diegenen die door het nazisme vermoord werden.

Daarover gaat het niet. Zoals vaak antwoordt u naast de kwestie. De opmerking van de poster was dat hij suggereerde dat ik stelde dat 'alle Vlaams-nationalisten 'zwarten' zijn zeker'?

Dat zeg ik niet, maar Vlaams-nationalistische partijen zoals de vroegere VU, het VB, zijn produkten van eertijdse collaboratie-gezinden. En die dubieuze lijn zet zich nog steeds door bij NVA-kopstukken (Peumans, De Wever, Brepoels, enz.). Dat is is wat ik stelde en niet hetgeen u ervan maakt.

Gwylan
19 september 2012, 10:02
Dat forumlid system heeft kennelijk een probleem. Waarom is die man/vrouw zo verzuurd? Heeft hij/zij altijd zulke oogkleppen gehad? Onverwerkte trauma's uit het verleden misschien? In ieder geval verre van gezond.

Zoals met quasi alle belgicisten is het eerder frustratie, angst, en onbegrip.

Frustratie omdat de realiteit in niets blijkt overeen te stemmen en ook nooit overeengestemd heeft met het beeld van België dat zij menen te moeten koesteren ;

Angst om de verandering die komen zal, gezien de politieke en maatschappelijke evolutie in België alsmaar meer hun volkomen ongelijk bevestigt ;

Onbegrip, vooral van hun eigen visie : hoe kan men onvoorwaardelijk België voorstaan en liefhebben, maar tezelfdertijd een ziekmakende afkeer hebben van de veruit grootste Belgische politieke partij en van de veruit grootste bevolkingsgroep in België, in casu de Vlamingen, in die mate dat men zelfs het louter bestaan ervan ontkent ? Hoe kan men een federale regering verdedigen die geheel wars van de verkiezingsuitslag in mekaar werd geknutseld en die overduidelijk slechts uitblinkt in onkunde en onvermogen, maar die onkunde en dat onvermogen wijten aan een partij die niet aan die regering deelneemt ? Hoe kan men er stellig in blijven geloven dat bedoelde oppositiepartij zowat ineenstort tot een onbetekenend niemendalletje, maar tezelfdertijd vaststellen dat de polls onveranderd precies het tegendeel aantonen ?

Het kan bijna niet anders dan dat een deeltje van hun hersencel aanvoelt dat er iets niet klopt in hun visie, vandaar de interne spanning die tot frustratie, angst, en onbegrip leidt.

Voor rationele mensen ligt de remedie voor de hand : als de eigen visie volkomen in de knoop raakt met de realiteit van zaken, past men die visie eenvoudigweg aan aan de vastgestelde werkelijkheid. Maar belgicisten zijn nu eenmaal niet rationeel, anders waren ze geen belgicist, natuurlijk. Dus tja,…

Robrecht de Fries
19 september 2012, 10:07
Daarover gaat het niet. Zoals vaak antwoordt u naast de kwestie. De opmerking van de poster was dat hij suggereerde dat ik stelde dat 'alle Vlaams-nationalisten 'zwarten' zijn zeker'?

Dat zeg ik niet, maar Vlaams-nationalistische partijen zoals de vroegere VU, het VB, zijn produkten van eertijdse collaboratie-gezinden. En die dubieuze lijn zet zich nog steeds door bij NVA-kopstukken (Peumans, De Wever, Brepoels, enz.). Dat is is wat ik stelde en niet hetgeen u ervan maakt.

Nog eens even herhalen? (Ik heb zelfs op mijn vorige herhaalde vraag nog geen reactie gehad)

Welke misdaden hebben de voorouders van De Wever en Peumans dan begaan? Of was en is Vlaams-nationalisme op zich een misdaad? En nog iets... moeten kinderen en kleinkinderen voor u boeten voor hun voorouders? Blijft op die kinderen en kleinkinderen ook een eventuele smet kleven? Ik dacht zelfs dat De Winter uit een 'wit nest' kwam?

system
19 september 2012, 10:20
Nog eens even herhalen? (Ik heb zelfs op mijn vorige herhaalde vraag nog geen reactie gehad)


http://www.youtube.com/watch?v=o_MxLOv9yyQ

De schoofzak
19 september 2012, 11:46
Welke misdaden hebben de voorouders van De Wever en Peumans dan begaan? Of was en is Vlaams-nationalisme op zich een misdaad? En nog iets... moeten kinderen en kleinkinderen voor u boeten voor hun voorouders? Blijft op die kinderen en kleinkinderen ook een eventuele smet kleven? Ik dacht zelfs dat De Winter uit een 'wit nest' kwam?

Wat die vaders en grootvaders deden, interesseert me geen zier.


http://forum.politics.be/showthread.php?t=176532


Citaat:
‘Mijn grootvader was een kleine zelfstandige, met een VNV-lidkaart tijdens de Tweede Wereldoorlog. Die had hij gekocht om een klant een plezier te doen, minder om ideologisch, politieke redenen. Bij de bevrijding is hij voor enkele maanden in de gevangenis verdwenen. En hij is Vlaamsgezind teruggekomen, toen pas, na de bevrijding – maar zonder wrok. Tja, de geschiedenis is wat ze is.’

Zelf is Van Dijck tijdens zijn studentenjaren lid geweest van het KVHV. ‘Ook toen al kwam ik types als Filip Dewinter (Vlaams Belang) tegen. En toen al werd het me duidelijk dat zijn Vlaams-nationalisme nooit of te nimmer het mijne zou zijn. Ik ben voor inclusie, openheid, maatschappelijke betrokkenheid. Het water tussen de N-VA en Vlaams Belang kan op dat vlak niet dieper zijn.’
__________________

Robrecht de Fries
19 september 2012, 12:04
http://www.youtube.com/watch?v=o_MxLOv9yyQ

Hmmm, een geridderde regimekazakkendraaier die zijn vroegere collega's met plezier een mes in de rug steekt omdat ze hem niet gevolgd zijn in zijn ID21-denken. Erg geloofwaardig en betrouwbaar! Waar is dat zoontje van die jassendraaier terecht gekomen? Jep, bij O-VLD. Wat een verrassing!!!

HRobin
19 september 2012, 12:12
Hmmm, een geridderde regimekazakkendraaier die zijn vroegere collega's met plezier een mes in de rug steekt omdat ze hem niet gevolgd zijn in zijn ID21-denken. Erg geloofwaardig en betrouwbaar! Waar is dat zoontje van die jassendraaier terecht gekomen? Jep, bij O-VLD. Wat een verrassing!!!

En met je laatste zin zijn we terug on-topic ;-)

quercus
19 september 2012, 12:18
Daarover gaat het niet. Zoals vaak antwoordt u naast de kwestie. De opmerking van de poster was dat hij suggereerde dat ik stelde dat 'alle Vlaams-nationalisten 'zwarten' zijn zeker'?

Dat zeg ik niet, maar Vlaams-nationalistische partijen zoals de vroegere VU, het VB, zijn produkten van eertijdse collaboratie-gezinden. En die dubieuze lijn zet zich nog steeds door bij NVA-kopstukken (Peumans, De Wever, Brepoels, enz.). Dat is is wat ik stelde en niet hetgeen u ervan maakt.

Zoals gewoonlijk, wanneer iets u niet bevalt is het "naast de kwestie".

De Vlaams-Nationalistische partijen zijn gewoon een voortzetting van het reeds in de 19e eeuw ontstane Vlaams-nationalisme. Het collaboreren met Nazi-Duitsland door een deel van die Vlaamse beweging is een zeer zware fout geweest, zowel op ethisch-moreel, strategisch als tactisch vlak. Ethisch-moreel omdat het fascisme en het eraan verbonden blatant racisme gewoon voor elk beschaafd mens onaanvaardbaar is. Strategisch en tactisch omdat die Vlaamse beweging zich daardoor gedurende nagenoeg twee decennia na WO2 buiten spel heeft gezet tegenover de Belgicistische politiek.

Maar die episode, die nu reeds vier tot vijf generaties achter ons ligt, nog steeds gaan gebruiken om er de Vlaamse beweging mee te bekladden is niet alleen volstrekt oneerlijk, het is bovendien ook nog eens achterlijk en dom. Het Belgicisme maakt er zich alleen maar hatelijker door.

system
19 september 2012, 12:40
Zoals gewoonlijk, wanneer iets u niet bevalt is het "naast de kwestie".

De Vlaams-Nationalistische partijen zijn gewoon een voortzetting van het reeds in de 19e eeuw ontstane Vlaams-nationalisme. Het collaboreren met Nazi-Duitsland door een deel van die Vlaamse beweging is een zeer zware fout geweest, zowel op ethisch-moreel, strategisch als tactisch vlak. Ethisch-moreel omdat het fascisme en het eraan verbonden blatant racisme gewoon voor elk beschaafd mens onaanvaardbaar is. Strategisch en tactisch omdat die Vlaamse beweging zich daardoor gedurende nagenoeg twee decennia na WO2 buiten spel heeft gezet tegenover de Belgicistische politiek.

Maar die episode, die nu reeds vier tot vijf generaties achter ons ligt, nog steeds gaan gebruiken om er de Vlaamse beweging mee te bekladden is niet alleen volstrekt oneerlijk, het is bovendien ook nog eens achterlijk en dom. Het Belgicisme maakt er zich alleen maar hatelijker door.

Volgens wijlen Hugo Schiltz is het juist niet voorbij. En hij kon het weten, want hij kwam uit zulk milieu zoals hij zelf zegt.

En men ziet ook dat het niet voorbij is. Heel de NVA-top zijn rechtse rakkers met banden met de rijke lui (diamantairs en dergelijke), patroons, (De Wever: VOKA is mijn baas!). Ze passen hun discours aan om de goegemeente wat te misleiden en zoveel mogelijk stemmen te winnen, maar uiteindelijk is er niet zoveel verschil tussen het VB en de NVA. En het beste bewijs hiervoor is dat er dan ook heel wat kiezers van het VB zich perfect kunnen vinden in de NVA. Zo simpel is het.

P.S.
Ik ben hier dus niet over begonnen. Maar ja, als men erover begint te zaniken, dan zeg ik het maar zoals het is.

Robrecht de Fries
19 september 2012, 12:46
Volgens wijlen Hugo Schiltz is het juist niet voorbij. En hij kon het weten, want hij kwam uit zulke milieu zoals hij zelf zegt.

En men ziet ook dat het niet voorbij is. Heel de NVA-top zijn rechtse rakkers met banden met de patroons (De Wever: VOKA is mijn baas!). Ze passen hun discours aan op de goegemeente wat te misleiden en zoveel mogelijk stemmen te winnen, maar uiteindelijk is is er niet zoveel verschil tussen het VB en de NVA. Vandaar ook dat heel veel kiezers van het VB zich ook kunnen vinden in de NVA. Zo simpel is het.

P.S.
Ik ben hier dus niet over begonnen. Maar ja, als men erover begint te zaniken, dan zeg ik het maar zoals het is.

Leg mij de link collaboratie WOII - N-VA-top - rechts - Voka eens uit. Waarom zou het ene uit het andere voortvloeien? Weer een redenering zo krom als Methusalem.

Bovendien claimt O-VLD de enige rechtse partij te zijn en zij zijn zelfs de vriendjes van het grootkapitaal. Dat hebben ze de laatste tijd weer uitvoerig bewezen.

Robrecht de Fries
19 september 2012, 12:48
Volgens wijlen Hugo Schiltz is het juist niet voorbij. En hij kon het weten, want hij kwam uit zulk milieu zoals hij zelf zegt.



Olalala, O-VLD is dus besmet door 'dat milieu' volgens u? (Schiltz, Somers, Gabriëls, Q...)

system
19 september 2012, 12:48
Leg mij de link collaboratie WOII - N-VA-top - rechts - Voka eens uit. Waarom zou het ene uit het andere voortvloeien? Weer een redenering zo krom als Methusalem.

Bovendien claimt O-VLD de enige rechtse partij te zijn en zij zijn zelfs de vriendjes van het grootkapitaal. Dat hebben ze de laatste tijd weer uitvoerig bewezen.

Lees eerst maar eens een grondig werk over de VLaams-natonalistische collaboratie. Dat stelt u in het vervolg niet meer zo'n domme vragen.

mkb
19 september 2012, 12:50
Lees eerst maar eens een grondig werk over de VLaams-natonalistische collaboratie. Dat stelt u in het vervolg niet meer zo'n domme vragen.
Blijven rond de pot draaien, misschien stopt hij dan met al die lastige vragen! :lol:

Robrecht de Fries
19 september 2012, 12:50
Lees eerst maar eens een grondig werk over de VLaams-natonalistische collaboratie. Dat stelt u in het vervolg niet meer zo'n domme vragen.

Ik vraag u om mijn geest te verruimen, maar ik denk dat u er zich weer zelf in vastgereden hebt waardoor enige uitleg achterwege blijft.

Robrecht de Fries
19 september 2012, 12:59
Olalala, O-VLD is dus besmet door 'dat milieu' volgens u? (Schiltz, Somers, Gabriëls, Q...)

Is dat dezelfde komedie misschien als staan brullen :"N-VA verblokt!" terwijl diezelfde brullers (O-VLD) zelf een massa ex-VB'ers op de lijsten zetten en zelfs op de eerste plaats zoals in Liedekerke. Van hypocrisie gesproken. Niet voor niets dat dat patijke smelt als sneeuw voor de zon. De mensen hebben het gehuichel door.

quercus
19 september 2012, 15:03
Volgens wijlen Hugo Schiltz is het juist niet voorbij. En hij kon het weten, want hij kwam uit zulk milieu zoals hij zelf zegt.

En men ziet ook dat het niet voorbij is. Heel de NVA-top zijn rechtse rakkers met banden met de rijke lui (diamantairs en dergelijke), patroons, (De Wever: VOKA is mijn baas!). Ze passen hun discours aan om de goegemeente wat te misleiden en zoveel mogelijk stemmen te winnen, maar uiteindelijk is er niet zoveel verschil tussen het VB en de NVA. En het beste bewijs hiervoor is dat er dan ook heel wat kiezers van het VB zich perfect kunnen vinden in de NVA. Zo simpel is het.

P.S.
Ik ben hier dus niet over begonnen. Maar ja, als men erover begint te zaniken, dan zeg ik het maar zoals het is.

Inderdaad voor u is het simpel. Laat dat nu net uw probleem zijn. :roll:

system
19 september 2012, 15:28
Inderdaad voor u is het simpel. Laat dat nu net uw probleem zijn. :roll:

Ik zie niet in waarom Hugo Schiltz luttele jaren voor zijn dood nog zou staan te liegen. Zulke dingen suggereren, is laag bij de grond. De man wist waarover hij praatte. Hij had het allemaal meegemaakt en herkende zijn oude 'soortgenoten' van verre. En deze zag hij nu blijkbaar terug opdoemen in de NVA. Zo begrijp ik het toch.

quercus
19 september 2012, 16:23
Ik zie niet in waarom Hugo Schiltz luttele jaren voor zijn dood nog zou staan te liegen. Zulke dingen suggereren, is laag bij de grond. De man wist waarover hij praatte. Hij had het allemaal meegemaakt en herkende zijn oude 'soortgenoten' van verre. En deze zag hij nu blijkbaar terug opdoemen in de NVA. Zo begrijp ik het toch.

Schiltz had zich keurig laten inblikken door het Belgicisme. "WalloBrux" en "La Cour" hebben destijds een goede hersenmassage toegepast. Maar als het over "soortgenoten" gaat, we kennen uw "soortgenoten". Die zullen op de avond 14 oktober uit pure armoede en ontreddering hun amechtige voorzitter naar huis mogen sturen.

http://images14.knack.be/images/resized/400/017/900/351/4/0_0_KEEP_RATIO_SHRINK_CENTER_FFFFFF/image/cover-KN-38.jpg

system
19 september 2012, 21:20
Schiltz had zich keurig laten inblikken door het Belgicisme. "WalloBrux" en "La Cour" hebben destijds een goede hersenmassage toegepast. Maar als het over "soortgenoten" gaat, we kennen uw "soortgenoten". Die zullen op de avond 14 oktober uit pure armoede en ontreddering hun amechtige voorzitter naar huis mogen sturen.

http://images14.knack.be/images/resized/400/017/900/351/4/0_0_KEEP_RATIO_SHRINK_CENTER_FFFFFF/image/cover-KN-38.jpg

Dat is een zeer zwak argument. Hugo Schiltz was niet de man om zich door wie dan ook te laten inpakken.

Robrecht de Fries
19 september 2012, 21:22
Dat is een zeer zwak argument. Hugo Schiltz was niet de man om zich door wie dan ook te laten inpakken.

Schiltz heeft Belgische eieren voor zijn geld gekozen.