PDA

View Full Version : VS onderzoeken mogelijkheid uitstel presidentsverkiezingen


Ke Nan
12 juli 2004, 12:40
De Amerikaanse regering bekijkt of de presidentsverkiezingen van 2 november kunnen worden uitgesteld in het geval er een terreuraanslag plaatsvindt kort voor die datum. Dat heeft het blad Newsweek uit goede bron vernomen. Al-Qaeda zou het democratisch verkiezingsproces willen verstoren.

De voorzitter van de commissie voor Nationale Verkiezingen vroeg eerder al aan minister van Binnenlandse Veiligheid Tom Ridge en aan nationale veiligheidsadviseur Condoleezza Rice of het congres een speciale wet hieromtrent kan opstellen. Volgens de Amerikaanse grondwet moeten de nationale verkiezingen op de eerste dinsdag in november plaatsvinden.

Afgelopen week nog waarschuwde Ridge opnieuw voor de mogelijkheid van een terroristische aanslag door Al-Qaeda.

Het onderzoek naar een uitstel van de verkiezingen is er gekomen omdat de regering Bush vreest voor een verkiezingsnederlaag naar analogie met Spanje. In maart verloor de regering Aznar de verkiezingen kort na de zware bomaanslagen in Madrid.
12/07/2004 kum

©Copyright De Standaard



Het ziet ernaar uit dat iemand de macht niet wil afgeven. Ik voorspel dan ook dat binnen vijf jaar iemand tot keizer(of zo iets) van de VS gekroond zal worden zal worden. :roll:

/\|cazar
12 juli 2004, 13:57
In combinatie met het in werking treden van patriot act 1 & 2 krijg je een politiestaat.

Verkiezingen voor onbepaalde tijd uitgesteld, privacy nihil voor de burgers, iemand gewoon op verdenking kunnen oppakken zonder gerechtelijk bevel, het leger dat de toestemming heeft op burgers te schieten in geval van burgerlijke ongehoorzaamheid zoals het ontvluchten van gebieden die 'gecontamineerd' zijn , enz...

Allemaal puntjes die goedgekeurd zijn sinds 9 11.

En dan maakt het geen verschil wie president is.

Turkje
12 juli 2004, 14:12
Volgens mij is er zelfs tijdens de twee wereldoorlogen nooit van zulke wet sprake geweest ! En dat de situatie van nu stringenter is dan toen, kan ik me toch moeilijk inbeelden...

Het is inderdaad zo dat de neocons nu ze de macht hebben, er blijkbaar alles aan doen om die macht niet kwijt te spelen.

De USA, het eerste land met een democratische grondwet, verglijdt blijkbaar als eerste terug richting dictatuur...

/\|cazar
12 juli 2004, 14:15
Zelfs tijdens de Amerikaanse burgeroorlog zijn de presidentsverkiezingen gewoon doorgegaan ...

Zeer beangstigende evolutie als je het mij vraagt.

Herr Flick
12 juli 2004, 14:20
Bush is de marionet van een bende uitgekookte smeerlappen, die nog 4 jaar geld zoeken te verdienen, ...

Turkje
12 juli 2004, 14:35
Ik weet niet of Bush zozeer een "marionet" is. Het is in ieder geval wel "een specialleke". Ik zou dan ook dolgraag zijn psychologisch profiel 'ns zien: vader was ooit president en zoon wou het dolgraag ook zijn (de rest van de familie zit er trouwens ook warmpjes in), religieus fanatisme, alcoholisme, ... Volgens mij heeft G.W. een duidelijk uitgesproken visie (over zichzelf), en past die van de neocons (over Amerika) er prachtig in.

Soit, tis ook maar afgeleid uit mijn amateur-psychologie boekske hé... :wink:

dronyon
12 juli 2004, 14:51
Kort na 9/11 las ik een interview met een Amerikaanse van wie ik helaas de naam of de functie vergeten ben. Maar toen al, drie jaar geleden, was ze er zeker van dat de Bush-administratie er alles aan zou doen om ook na 2004 aan de macht te blijven, eventueel door de verkiezingen simpelweg op te schorten. Toen hield ik het niet voor mogelijk, maar nu lijkt het inderdaad werkelijkheid te kunnen worden. Ik ben wel eens benieuwd naar de uitleg die men hierover gaat geven om het plan aan de bevolking te verkopen.

neruda
12 juli 2004, 15:07
[quote]De Amerikaanse regering bekijkt of de presidentsverkiezingen van 2 november kunnen worden uitgesteld in het geval er een terreuraanslag plaatsvindt kort voor die datum. Dat heeft het blad Newsweek uit goede bron vernomen. Al-Qaeda zou het democratisch verkiezingsproces willen verstoren.

De voorzitter van de commissie voor Nationale Verkiezingen vroeg eerder al aan minister van Binnenlandse Veiligheid Tom Ridge en aan nationale veiligheidsadviseur Condoleezza Rice of het congres een speciale wet hieromtrent kan opstellen. Volgens de Amerikaanse grondwet moeten de nationale verkiezingen op de eerste dinsdag in november plaatsvinden.

Afgelopen week nog waarschuwde Ridge opnieuw voor de mogelijkheid van een terroristische aanslag door Al-Qaeda.

Het onderzoek naar een uitstel van de verkiezingen is er gekomen omdat de regering Bush vreest voor een verkiezingsnederlaag naar analogie met Spanje. In maart verloor de regering Aznar de verkiezingen kort na de zware bomaanslagen in Madrid.
12/07/2004 kum

©Copyright De Standaard



Dit is paniekvoetbal creëren , pure waanzin.
Als er een bomaanslag komt dan zal het op het meest verassend moment komen maw nooit op een vooraf aangekondigde moment zoals bvb X-Mas-eve , Newyear-eve , 4th of July , 2004 Elections etc...
Pure angst zaaien onder de US-citizens.. :?

Seba
12 juli 2004, 16:18
De Amerikaanse regering bekijkt of de presidentsverkiezingen van 2 november kunnen worden uitgesteld in het geval er een terreuraanslag plaatsvindt kort voor die datum. Dat heeft het blad Newsweek uit goede bron vernomen. Al-Qaeda zou het democratisch verkiezingsproces willen verstoren.

De voorzitter van de commissie voor Nationale Verkiezingen vroeg eerder al aan minister van Binnenlandse Veiligheid Tom Ridge en aan nationale veiligheidsadviseur Condoleezza Rice of het congres een speciale wet hieromtrent kan opstellen. Volgens de Amerikaanse grondwet moeten de nationale verkiezingen op de eerste dinsdag in november plaatsvinden.

Afgelopen week nog waarschuwde Ridge opnieuw voor de mogelijkheid van een terroristische aanslag door Al-Qaeda.

Het onderzoek naar een uitstel van de verkiezingen is er gekomen omdat de regering Bush vreest voor een verkiezingsnederlaag naar analogie met Spanje. In maart verloor de regering Aznar de verkiezingen kort na de zware bomaanslagen in Madrid.
12/07/2004 kum

©Copyright De Standaard



Het ziet ernaar uit dat iemand de macht niet wil afgeven. Ik voorspel dan ook dat binnen vijf jaar iemand tot keizer(of zo iets) van de VS gekroond zal worden zal worden. :roll:

Bush en co. ehbebn idnerdaad met de Patriot Act en ook met deze zever heel wat echte Ameriakanse waarden opzij geschoven puur uit machtswellust en om de bevolking schrik aan te jagen. Hopelijk laten de Amerikaanse kiezers zich niet vangen, maar ik vrees ervoor...

Starlight
12 juli 2004, 17:07
Ik vrees er ook voor. Ik heb vorige vakantie met 2 rondtrekkende Amerikanen gesproken en daaruit bleek dat het volk daar via de media subtiel angst wordt ingeboezemd (alé, subtiel, de meesten zullen dat wel al door hebben hier, maar daar??).
Tuurlijk proberen ze nu ook subtiel Bush aan de macht te houden.

illwill
12 juli 2004, 17:12
En Bin laden nog langer in het geheim gevangen houden volgens sommigen? No way!!!!!!!!

TomB
12 juli 2004, 21:04
Ik vrees er ook voor. Ik heb vorige vakantie met 2 rondtrekkende Amerikanen gesproken en daaruit bleek dat het volk daar via de media subtiel angst wordt ingeboezemd (alé, subtiel, de meesten zullen dat wel al door hebben hier, maar daar??).
Tuurlijk proberen ze nu ook subtiel Bush aan de macht te houden.

Zo iemand zijn hoofd afsnijden op de camera subtiel?

TomB
12 juli 2004, 21:05
Waarom zouden we de verkiezingen uitstellen? We kunnen toch de stemmen hertellen tot we winnen.

Seba
12 juli 2004, 23:51
beetje off-topic, maar ik kwam op een ander forum deze mening tegen van een Amerikaan, kwestie dat we hier eens een beeld krijgen van wat de "echte" Amerikanen (sorry TomB :wink: ) van het beleid van Bush vinden:

On the newsite that I was watching and posting on, there were a lot of Republicans that were swearing that they were going to vote Democratic, as this administration is either embarassing them, costing them money, telling them untruths, or are down and out crooked, in their estimation. They are very angry about these scare tactics that are being bandied about.

They were even wishing Cheney & GW could be impeached, as they are concerned over the problems with energy, their ties to Haliburton, and other corporate behemouths, GW's families involvement in businesses that his programs are benefiting, the war in Iraq being so bogus, his abandoment, or the near abandoment of Afghanistan, as they are using too many resources in Iraq, leaving Afghanistan to the Taliban and Al Qaeda, the fact that his policies in Iraq has spawned terrorists, increasing their numbers, not the outcome he had promised, his use of faithbased groups, bringing religion into politics, and,his use of fear tactics, especially now, saying that he needs power to postpone elections if another attack should happen in this country. A reelection campaign, based on playing up to our fears, not on what they have accomplished in their miserable four years in office. Corporations are dancing around the bonfire, built on our hopes, and our abandoment, they are making a killing while costing us a fortune. The Enron fiasco is still costing us, but do you remember Cheney and Bush's refusal to intervene? They were loving it, they really were, then 9/11 happened, then things changed and we ended up finding out how bogus the energy crisis really was. They are still refusing the closed door tapes and transcriptions of what was talked about with the energy giants, as they mapped out our countries energy policies, and directions. We are left to imagine the worst, and then we will probably be leaving out things that we aren't capable of imagining, as we don't think like criminals

TomB
13 juli 2004, 00:31
Ik hoop dat je begrijpt dat er tussen de 'echte Amerikanen' zoals je die omschrijft, evenveel difference in opinion is als tussen de Belgen. Hence zou je hele fora a la politics.be moeten posten om een totaalbeeld te vormen. Geef mij dan toch maar de Gallup polls; die maken het dmv statistiek iets gemakkelijker om een totaalbeeld te vormen van de Amerikaanse maatschappij en haar politieke opinie.

Just my 2 cents, of het nu Euro- of dollarcents zijn maakt niet uit.

Seba
13 juli 2004, 00:35
Ik hoop dat je begrijpt dat er tussen de 'echte Amerikanen' zoals je die omschrijft, evenveel difference in opinion is als tussen de Belgen. Hence zou je hele fora a la politics.be moeten posten om een totaalbeeld te vormen. Geef mij dan toch maar de Gallup polls; die maken het dmv statistiek iets gemakkelijker om een totaalbeeld te vormen van de Amerikaanse maatschappij en haar politieke opinie.

Just my 2 cents, of het nu Euro- of dollarcents zijn maakt niet uit.

akkoord, maar er zitten tochwel enkele rake punten in dat stukje, vind je niet?

Turkje
13 juli 2004, 10:57
Zo iemand zijn hoofd afsnijden op de camera subtiel?

Inderdaad, dan kies ik ook eerder voor het filmen van met drek ingesmeerde gevangenen in canine position. :wink:

Herr Flick
13 juli 2004, 11:47
Waarom zouden we de verkiezingen uitstellen? We kunnen toch de stemmen hertellen tot we winnen.

exactly, ...


met ouwe ponsbakken die ze hier al in de jaren 80 buitengegooid hebben, ...