PDA

View Full Version : Romney: "gesloten ramen in vliegtuigen groot probleem"


nickb
25 september 2012, 14:15
Hahaha Wat een idioot :lol:

De Amerikaanse presidentskandidaat Mitt Romney vindt het gevaarlijk dat vliegtuigramen niet open kunnen. 'Er kan geen zuurstof van buiten naar binnen komen omdat de ramen niet open kunnen.'

'Ik weet niet waarom dat niet kan. Het is echt een groot probleem. Dat is gewoon gevaarlijk'. Deze opmerkingen over vliegtuigramen maakte Romney tijdens een geldinzamelingsactie in Beverly Hills, Californië, in een gesprek over de noodlanding van een vliegtuig waar zijn vrouw Ann in had gezeten, meldt de LA Times.

Een dag voor de inzameling had het vliegtuig in Colorado een noodlanding gemaakt omdat er in de cabine brand was uitgebroken. 'Ik ben blij dat ze weer veilig aan de grond is. Ik denk niet dat ze weet hoe ongerust wij waren. Als er brand in een vliegtuig uitbreekt, kun je nergens naar toe..', aldus de presidentskandidaat.

Vliegtuigramen moeten te allen tijde gesloten blijven in verband met de luchtdrukverschillen tussen de cabine en de buitenlucht. Daarnaast zullen in een vliegtuig met open ramen passagiers stikken door het tekort aan zuurstof op grote hoogte.

De opmerking over het gevaar van dichte vliegtuigramen van de Republikein verspreidde zich in Amerika razendsnel via de sociale media. Sommige mensen maakten Romney belachelijk, terwijl anderen dachten dat het wel een grap moest zijn.

Het campagneteam van Romney wil niet reageren op het bericht in de LA Times.

roger verhiest
25 september 2012, 14:20
Om veel geld te verdienen kan je gerust idioot zijn, als je maar kan tellen...

parcifal
25 september 2012, 14:33
Om veel geld te verdienen kan je gerust idioot zijn, als je maar kan tellen...

Als je in de goede familie geboren bent, hoef je zelfs niet te kunnen tellen.
Gewoon er gewichtig uitzien op het goede moment is dan al genoeg.

roger verhiest
25 september 2012, 14:36
Als je in de goede familie geboren bent, hoef je zelfs niet te kunnen tellen.
Gewoon er gewichtig uitzien op het goede moment is dan al genoeg.

De geboorte-elite is reeds lang passé. De huidige mythe is die van de "self-made man" het ideaal van de "american dream". Dat mag ook al eens doorprikt wordn.

eno2
25 september 2012, 14:55
Gelukkig is Romney geen groot probleem.

Liederik
25 september 2012, 15:43
Als je in de goede familie geboren bent, hoef je zelfs niet te kunnen tellen.
Gewoon er gewichtig uitzien op het goede moment is dan al genoeg.

²

En pompeuze beloftes doen, onafgezien je die kan houden of niet.

Zucht
25 september 2012, 16:03
Als hij verkozen wordt kunnen ze ineens de raampjes van Air Force One aanpassen zodat hij ze kan openzetten.

Aligator
25 september 2012, 16:05
Om veel geld te verdienen kan je gerust idioot zijn, als je maar kan tellen...

Elke telefoon heeft een rekenmachien hé, dus tellen moet je ook al niet meer kunnen. Trouwens, Mitt zal wel een boekhouder hebben voor de rekeningen.
Als marionet moet hij eigenlijk niets kunnen, niets weten, enkel zijn teksten kunnen aflezen, en grijnzen naar de toehoorders op zijn meetings.
Hij is precies al even onwetend en dom als Bush junior, de " born-again " ex-alcoholieker.

manta
25 september 2012, 17:10
Hahaha Wat een idioot :lol:

???
Een dag voor de inzameling had het vliegtuig in Colorado een noodlanding gemaakt
Het stond dus aan de grond???
Tja, waarom kunnen die niet open als zo'n vliegtuig aan de grond staat, ze kunnen die toch sluiten als ze terug gaan opstijgen...
Niet echt idioot eigenlijk...

Vlaanderen_onafhankelijk
25 september 2012, 19:07
???

Het stond dus aan de grond???
Tja, waarom kunnen die niet open als zo'n vliegtuig aan de grond staat, ze kunnen die toch sluiten als ze terug gaan opstijgen...
Niet echt idioot eigenlijk...

Wat Romney bedoelde weet ik niet, maar in een vliegtuig dat net een noodlanding gemaakt heeft, hoef je geen raampje open te kunnen zetten, het is dan immers zaak het toestel zo snel mogelijk te verlaten hetzij via de conventionele manier, hetzij via de glijbanen. Zeker in geval van een brand(je).

Maar dit lijkt me toch enigszins uit de context getrokken... De wetenschap dat je een vliegtuigraam in volle vlucht niet kan openen is zo basaal dat het me eerder een kwinkslag van Romney lijkt, dan een serieuze suggestie.

Soit, zelfs als democraat vind ik de mediahetze tegen Romney soms toch groteske proporties aannemen. Dat de man het vaak over zichzelf afroept door onbehouwen uitspraken, oké nog, maar dit lijkt me eerder een grapje te zijn van Romney.

nihao
25 september 2012, 19:38
Gelukkig is Romney geen groot probleem.

Alhoewel. Een (denk-)raam dat niet open kan...

D'ARTOIS
25 september 2012, 23:40
Obama zal erg blij zijn met dit soort uitspraken.

Bad Attila
26 september 2012, 07:44
Heeft hij dat echt zo gezegd? Dan hoop ik echt dat het een grapje was... 8O

Libro
26 september 2012, 18:39
Obama zal erg blij zijn met dit soort uitspraken.

Dom, dommer, domst, Mitt Romney

Libro
26 september 2012, 18:40
Gelukkig is Romney geen groot probleem.

...en geen groot licht.

lombas
26 september 2012, 18:53
Wordt vuur niet gevoed door zuurstof?