PDA

View Full Version : Federaal parlement in staking tegen N-VA.


fonne
4 oktober 2012, 18:24
Politieke black-out als wapen tegen N-VA (http://www.demorgen.be/dm/nl/3625/Verkiezingen-2012/article/detail/1511030/2012/10/04/Politieke-black-out-als-wapen-tegen-N-VA.dhtml)

Ik vraag me af of de federale parlementsleden betaald moeten worden om niets te doen?

Bad Attila
4 oktober 2012, 18:34
Politieke black-out als wapen tegen N-VA (http://www.demorgen.be/dm/nl/3625/Verkiezingen-2012/article/detail/1511030/2012/10/04/Politieke-black-out-als-wapen-tegen-N-VA.dhtml)

Ik vraag me af of de federale parlementsleden betaald moeten worden om niets te doen?

Zij gaan toch aan het werk, neen?

Niet dat het parlementair verlof niet korter mag, hoor...

quercus
4 oktober 2012, 18:50
Politieke black-out als wapen tegen N-VA (http://www.demorgen.be/dm/nl/3625/Verkiezingen-2012/article/detail/1511030/2012/10/04/Politieke-black-out-als-wapen-tegen-N-VA.dhtml)

Ik vraag me af of de federale parlementsleden betaald moeten worden om niets te doen?

Dit te lezen geeft mij een weldadig gevoel: 14 oktober veroorzaakt door angst diarrhee bij de traditio-partijen.

Echte Waal
4 oktober 2012, 19:13
Dit te lezen geeft mij een weldadige diarree.

fixed

Txiki
4 oktober 2012, 19:51
losers

quercus
4 oktober 2012, 19:56
fixed

Ho maar, ik volg je hoor. Die weldadige diarrhee is dan het uitsch... van het Belgicisme.8-)

Amon_Re
4 oktober 2012, 20:03
Wtf?

Jasper
4 oktober 2012, 20:41
De meerderheidspartijen beletten de democratische werking van het parlement.

De schoofzak
4 oktober 2012, 20:53
En dan moet ge weten dat De Wever niet eens in de Kamer zetelt ...

.

Zucht
4 oktober 2012, 20:55
Kunnen ze le roi Albert niet nog eens uitnodigen voor een toespraak om de Vlaamse kiezer duidelijk te maken op wie ze niet mogen stemmen ?

Hollander
4 oktober 2012, 21:36
De ultieme boodschap in tijden van crisis aan het bange volk. De Premier verschuilt zich achter de brede schouders van de kamervoorzitter, die dapper als plaatsvervanger de Belgische Troonrede uitspreekt:

"Ten slotte zal ik ook nog iets zeggen over de aanwezigheden. Men zegt dat parlementsleden vaak afwezig zijn, maar dat klopt niet. Vorig jaar was negentig procent van de verkozenen aanwezig voor de plenaire zittingen. Wij zijn geen luie mensen, ik wil dat vooroordeel bestrijden."

Een duidelijke boodschap aan het volk.

Another Jack
4 oktober 2012, 21:38
Ho maar, ik volg je hoor. Die weldadige diarrhee is dan het uitsch... van het Belgicisme.8-)

Vergeet niet af en toe te drinken.

ViveLaBelgique
4 oktober 2012, 22:47
En dan moet ge weten dat De Wever niet eens in de Kamer zetelt ...

.

Bart De Wever zetelt in de kamer van senaat en in de kamer van het Vlaams parlement.

fonne
4 oktober 2012, 22:51
Bart De Wever zetelt in de kamer van senaat en in de kamer van het Vlaams parlement.

:rofl:

Maar niet in de kamer van de Kamer nietwaar, zelfs niet in het kleinste kamertje ervan.

nabat54
4 oktober 2012, 23:11
Kunnen ze le roi Albert niet nog eens uitnodigen voor een toespraak om de Vlaamse kiezer duidelijk te maken op wie ze niet mogen stemmen ?

Ik zou Paola verkiezen.
Na haar taalbad is die perfect nederlands/frans talig ;-)

giserke
5 oktober 2012, 00:34
Het einde van Belgie komt zeer snel dicht bij.
Dit zijn toch geen normale reacties meer van regeringspartijen?

De schoofzak
5 oktober 2012, 07:57
Bart De Wever zetelt in de kamer van senaat en in de kamer van het Vlaams parlement.

Wel, wel,
je begint door te hebben dat we federaal met een bicameraal stelsel zitten .. maar op Vlaams vlak is het niet nodig te spreken over een kamer.
Daar is "het parlement" voldoende.

Verder kan ik maar benadrukken wat ik bedoelde:
onze zogenaamde éénmanspartij wordt ook gevreesd in die kamer waar die ene man niet zetelt.

.

fox
5 oktober 2012, 08:18
Bart De Wever zetelt in de kamer van senaat en in de kamer van het Vlaams parlement.

Het federale parlement bestaat uit de kamer van volksvertegenwoordiging en de senaat. De kamer van senaat bestaat niet. Zelfs elementaire kennis in verband met de Belgische politiek is u blijkbaar volkomen vreemd.

Travis66
5 oktober 2012, 08:51
Dit te lezen geeft mij een weldadig gevoel: 14 oktober veroorzaakt door angst diarrhee bij de traditio-partijen.

Ik volg u, zo een grote schrik hebben ze nog nooit gehad.
Maar de werking van een land saboteren om de verkiezingen te beinvloeden?

De verkiezingsresultaten vervalsen is verboden dacht ik.

Maikel Joosten
5 oktober 2012, 08:55
Dat er nog mensen zijn die ontkenen dat deze verkiezingen ook een nationaal draagvlak hebben, daar geraak ik maar niet over heen.

vrijevlaming
5 oktober 2012, 09:15
die grapjurken van de traditios toch. Altijd lachen geblazen, en zij gaan vooral zuur lachen na 14/10 en in 2014 nog veel zuurder :lol:

De schoofzak
5 oktober 2012, 09:17
Bart Sturtewagen in zijn editoriaal van vandaag:

In de komende lokale verkiezingen kunnen sterke burgemeesters wellicht nog standhouden, maar nadien en onderweg naar 2014 staan de opponenten van De Wever voor de grote uitdaging een fundamenteel antwoord te verzinnen.

Bemerkt de contradictio in terminis:
fundamenteel ... verzinnen.

Dat gaat niet.

.

Eyjafjallajökull
5 oktober 2012, 09:29
Politieke black-out als wapen tegen N-VA (http://www.demorgen.be/dm/nl/3625/Verkiezingen-2012/article/detail/1511030/2012/10/04/Politieke-black-out-als-wapen-tegen-N-VA.dhtml)

Ik vraag me af of de federale parlementsleden betaald moeten worden om niets te doen?

Kan die wedde van de parlementsleden van de traditio's niet uitgekeerd worden aan de voorzitters en bijzitters van stem- en telbureau's van 14/10 ?

Een presentiegeld van 17€ is echt wel schandalig...

Maikel Joosten
5 oktober 2012, 09:34
Kan die wedde van de parlementsleden van de traditio's niet uitgekeerd worden aan de voorzitters en bijzitters van stem- en telbureau's van 14/10 ?

Een presentiegeld van 17€ is echt wel schandalig...

Raar... laatst had ik gehoord dat het 25 euro was. Wie heeft dat nu weer verlaagt?

Eyjafjallajökull
5 oktober 2012, 09:37
Raar... laatst had ik gehoord dat het 25 euro was. Wie heeft dat nu weer verlaagt?

25€ voor bureaus met computer denk ik, 17€ voor bureaus met potlood...

Maikel Joosten
5 oktober 2012, 09:45
25€ voor bureaus met computer denk ik, 17€ voor bureaus met potlood...

Lekker eerlijk :-(

Vette Pois(s)on
5 oktober 2012, 10:17
Kan niet wachten tot 14 oktober

Vladja
5 oktober 2012, 10:41
Lekker eerlijk :-(

In een bureau met een computer moet je twee uur langer blijven.

Athelas
5 oktober 2012, 10:54
De coalitiepartijen hopen dat de start van het parlementair jaar N-VA geen extra promotie oplevert, enkele dagen voor de gemeenteraads-verkiezingen.

Hoezo? Levert de regering dan geen goed werk dat ze schrik hebben om als verliezers over te komen?

Na tien weken vakantie hernemen de parlementsleden zo op een hoogst gevoelig moment: enkele dagen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober. De Vlaamse meerderheidspartijen staan onder zware druk van monster-oppositiepartij N-VA.

"Ten slotte zal ik ook nog iets zeggen over de aanwezigheden. Men zegt dat parlementsleden vaak afwezig zijn, maar dat klopt niet. Vorig jaar was negentig procent van de verkozenen aanwezig voor de plenaire zittingen. Wij zijn geen luie mensen, ik wil dat vooroordeel bestrijden."

Dus 10 weken verlof, dat is dus meer dan twee maanden, en daarna komt toch wel 90% werken... Neen, jullie zijn niet lui. Deze regering maakt zichzelf belachelijk. NVA moet zelfs geen moeite doen.

Een 'dringend voorstel' van Jan Jambon, fractieleider van de Vlaams-nationalisten in de Kamer, zal daarom niet worden behandeld.

En het deel dat dan al komt werken, werkt af waar ze zin in hebben. Dringend? Ach ja, er is altijd volgende maand hé.

Eerder al werd beslist dat premier Elio Di Rupo (PS) geen 'state of the union' zal brengen.

Ja, we gaan toch niet werken zeker...

Beide toespraken zullen samen voorbereid worden om zeker te zijn dat de inhoud ervan in dezelfde richting gaat. De meerderheid levert goed werk, dat moet de boodschap worden.

Ik weet niet of ik hier nu moet om lachen of huilen.

Op donderdag verschijnt premier Di Rupo vervolgens toch even in het parlement. Hij zal een aantal vragen beantwoorden maar het is de bedoeling om de meeste naar de Kamercommissie door te verwijzen. De meerderheid is het eens: drie dagen voor de verkiezingen mag in het parlement geen theaterstuk plaatsvinden met de N-VA in een hoofdrol.

Ja, ze zouden eens de wandaden van de regering moeten blootleggen van de voorbije 14 dagen. Daarmee alleen kan je een dramastuk opvoeren, en terecht.

Amon_Re
5 oktober 2012, 12:15
25€ voor bureaus met computer denk ik, 17€ voor bureaus met potlood...

Is er net niet meer werk bij die met potlood? :-D

Amon_Re
5 oktober 2012, 12:16
Weet er eigenlijk iemand wat Jan Jambon voorstelde?

Athelas
5 oktober 2012, 12:18
Is er net niet meer werk bij die met potlood? :-D

Volgens mij duurt met een potlood stemmen gewoon minder lang. Je geeft een blad, potlood ligt in het hokje. Af en toe wat scherpen. Bij de computer moet je iedereen een pasje geven, zien dat die werkt, eventueel oudere mensen uitleggen hoe ze moeten stemmen (want geen enkel electronisch systeem is blijkbaar hetzelfde).