PDA

View Full Version : Met 292 over de E-17


Derk de Tweede
5 oktober 2012, 19:34
Hij is wel voor een tijdje zijn rijbewijs kwijt!

http://www.youtube.com/watch?v=oJa0zoKZh1s

Stingray
5 oktober 2012, 20:21
Tja, als je weet wie de rechter is. Die staat nu éénmaal graag met zijn smoel op TV.

In beroep wordt dat wel afgezwakt. De straf is zwaar overdreven m.i.

Mitgard
5 oktober 2012, 20:24
Ik doe dat altijd in Holland of Duitsland.
België heeft daar de wegen niet voor.

Henri1
5 oktober 2012, 20:28
Ik snap de commotie niet.
Het ontgaat me volledig.

Stingray
5 oktober 2012, 20:35
Ik snap de commotie niet.
Het ontgaat me volledig.

Mijnheer de juge stond gewoon graag in de belangstelling en die stomme idioot liet zich filmen terwijl hij zijn misdrijf beging.

Henri1
5 oktober 2012, 20:47
Mijnheer de juge stond gewoon graag in de belangstelling en die stomme idioot liet zich filmen terwijl hij zijn misdrijf beging.

Hoe hebben ze die eigenlijk gepakt ?

Johan217
5 oktober 2012, 20:50
Hij is wel voor een tijdje zijn rijbewijs kwijt!
Maar de kick die hij kreeg was dat wel waard :-D

Stingray
5 oktober 2012, 20:57
Hoe hebben ze die eigenlijk gepakt ?

Hoeveel van die wagens in die speciale kleur rijden er rond in BE denk je.

Als ik morgen met een F40 tegen 300 over de E40 rij zonder nummerplaat, hebben ze me tegen de avond ook al te pakken.

Derk de Tweede
5 oktober 2012, 20:58
Ik doe dat altijd in Holland of Duitsland.
België heeft daar de wegen niet voor.

En Nederland is altijd druk, druk.
Overvolle wegen daar heb je ook weinig aan.
Alleen 's nachts kun je even planten.

Derk de Tweede
5 oktober 2012, 20:59
Maar de kick die hij kreeg was dat wel waard :-D

Hij gaat nu een busje kopen. :-D

Stingray
5 oktober 2012, 21:00
Hij gaat nu een busje kopen. :-D

Hij zou het ook slimmer kunnen aanpakken : een ligier kopen, waarmee ge kunt rijden zonder rijbewijs en daar een dikke v8 van 8 liter inleggen.

Derk de Tweede
5 oktober 2012, 21:17
Hij zou het ook slimmer kunnen aanpakken : een ligier kopen, waarmee ge kunt rijden zonder rijbewijs en daar een dikke v8 van 8 liter inleggen.

Ik had in mijn jonge jaren een Zundapp bromfiets met een 125 CC motorfietsblokje.
Reed 130 totdat er een agent op een zwarte BMW naast me reed.
Een maatje had een tomos 4TL omgebouwd naar 5TL met 90 cc
buitenboordmotorzuiger en een 21 mm Dell'Orto carburateur!
Hij geft gas om te laten zien hoe snel hij kon optrekken: al zijn spaken eruit!
Laatst in Duitsland met een Opeltje 260 gereden.
Is niet van mij trouwens ik heb een simpele Corsa die net de 170 haalt!

http://imageshack.us/a/img525/4679/autoarend.jpg

Pietje
5 oktober 2012, 21:23
Hij is wel voor een tijdje zijn rijbewijs kwijt!

http://www.youtube.com/watch?v=oJa0zoKZh1s

2,5 jaar. Good riddance !!!

Mind = Blown
5 oktober 2012, 23:00
Die gaat toch rondrijden, ze gaan hem pakken en dan kan hij voor een keer of 12 zijn rijbewijs verliezen, boetes etc.

Klarekijk
5 oktober 2012, 23:32
Tja, als je weet wie de rechter is. Die staat nu éénmaal graag met zijn smoel op TV.

In beroep wordt dat wel afgezwakt. De straf is zwaar overdreven m.i.

Wat een afgang mijnheer D'Hondt , je stemuitdrukking sprak boekdelen . je lege zoveel nadruk op bij klaarlichte dag , alsof het bij nag regen en mist was .

Anderzijds zo naast die vrachtwagens scheuren aan 270 is echt benauwd .

Ik heb wel vaker 260 gedaan met de Porsche en met de Jag super charged , maar als er zoveel verkeer is dat het tweede vak druk bereden is , is het heel gevaarlijk . als er iemand naar het linker vak komt kan je onmogelijk nog tijdig remmen .

Ik was en ben telkens verbaast om van 260 terug te komen naar 120 welke remafstand je nodig hebt .

Klarekijk
5 oktober 2012, 23:37
Ik doe dat altijd in Holland of Duitsland.
België heeft daar de wegen niet voor.

Een paar weken geleden ben ik van Antwerpen naar Hamburg haven gereden in 4 u 40 minuten 645 Km en dan moet je geregeld stukken aan 220 a 240 doen . Ik was rond zonsopgang zo rons 4.30 midden de zomer , droog weer op de duitse autobaan . Hmm lekker .

DeProf_eet
6 oktober 2012, 01:47
2,5 jaar. Good riddance !!!Jaloers denk ik.

Boduo
6 oktober 2012, 09:02
Mijnheer de juge stond gewoon graag in de belangstelling en die stomme idioot liet zich filmen terwijl hij zijn misdrijf beging.

Aan stomme idioten moet verboden worden om met zo'n machines te "rijden".

kiko
6 oktober 2012, 09:41
Wat heeft Peter D'Hondt nu weer verkeerd gedaan ? Die mens doet ook maar zijn werk, en hij mocht nog een stuk strenger zijn wat mij betreft, het watje.

Stingray
6 oktober 2012, 13:35
Aan stomme idioten moet verboden worden om met zo'n machines te "rijden".

Al een geluk dat niet heel het land vol met mensen van uw kaliber zitten.

Klarekijk
6 oktober 2012, 13:53
Aan stomme idioten moet verboden worden om met zo'n machines te "rijden".

Ik ben akkoord dat je bijzonder moet opletten en het leven van anderen niet in gevaar brengt, of dat althans zo veel mogelijk beperken .

ben ik nu een pleiter om 292 Km / U toe te laten , absoluut niet .

Maar dergelijke machinens betekenen voor veel mensen wel een wonder van techniek en een heel mooi hebbeding .

Kijk , ik rook niet , ik drink heel matig , ik haat piersings en tatoages , ik heb een hekel aan alles wat wapens betreft en een hekel aan mensen die zich beter voelen als ze om het even welke gevechtsport beoefenen .

Mag ik zo'n auto best leuk vinden ?

en ja , ze gaan die niet maken omdat er geen verkocht worden en geen interesse naar is .

Alleen in dit klote land moet dat aanzien worden als een misdaad om van zoiets te houden en te hebben . daarvoor moet je echt wel betalen hoor .

En al die jaloerse zeven interesseerd mij geen fluit . en in de bebouwde kom zal ik ook rijden in die mate geen enkele persoon in gevaar te brengen

Maar als het even kan , in een berekende situatie . Hmmm I love it , en ik kan soms niet aan de verleiding weerstaan .

Toegegeven , ik zal het nooit doen op een dergelijk overvolle snelweg en als zeker niet bij nat weer of slecht zicht .

Ik heb het filmpje bekeken , en vond ik het er wat over , Ja , maar is die man nu een gangster , nee kom aan zeg .

Klarekijk
6 oktober 2012, 13:55
Al een geluk dat niet heel het land vol met mensen van uw kaliber zitten.

Communisten kunnen hun zastava en trabantje niet vergeten hé Sting

Mitgard
6 oktober 2012, 14:24
. Ik was rond zonsopgang zo rons 4.30 midden de zomer , droog weer op de duitse autobaan . Hmm lekker .

Heerlijk, cruisen over die strakke biljarttafels.
Wat anders dan dat gehots en gehobbel hier op de Belze autowegen.

Stingray
6 oktober 2012, 14:30
Communisten kunnen hun zastava en trabantje niet vergeten hé Sting

Ja idd.

Weet ge, als ze verstand hadden dan bouwden ze een circuit waar je naar hartelust mocht racen, maar wel op eigen risico. Dan hadden zit dit probleem niet. Mja dan gaan ze weer zagen over lawaaihinder enz. Tis altijd wel iets.

Enfin, ik pak de vette ook regelmatig om 's zondags 's morgens heel vroeg eens een toertje te maken in DE.

Xenophon
6 oktober 2012, 17:54
Wat heeft Peter D'Hondt nu weer verkeerd gedaan ? Die mens doet ook maar zijn werk, en hij mocht nog een stuk strenger zijn wat mij betreft, het watje.

Nog strenger?

Waaraan denk je? 50 jaar rijverbod die overgaan op zijn kinderen als hij sterft?

Mitgard
6 oktober 2012, 18:57
Alleen in dit klote land moet dat aanzien worden als een misdaad om van zoiets te houden en te hebben . daarvoor moet je echt wel betalen hoor .


Snelle wagens, jacht, vuurwapens, gevechtsport, zelfverdediging... alles wat niet in het kraam van het zumbadansende linksprogressieve roze flikkercircus past is 'foei' in Vlaanderen.

Stingray
6 oktober 2012, 21:16
Snelle wagens, jacht, vuurwapens, gevechtsport, zelfverdediging... alles wat niet in het kraam van het zumbadansende linksprogressieve roze flikkercircus past is 'foei' in Vlaanderen.

:rofl: is raak gezegd.

manta
7 oktober 2012, 08:24
Het blijft wel raar dat een verkeersovertreding zo bestraft wordt maar dat criminelen er vaak goedkoop van af komen.

kiko
7 oktober 2012, 09:04
Nog strenger?

Waaraan denk je? 50 jaar rijverbod die overgaan op zijn kinderen als hij sterft?
Het is een voorzichtig begin.

DeProf_eet
7 oktober 2012, 18:26
Het blijft wel raar dat een verkeersovertreding zo bestraft wordt maar dat criminelen er vaak goedkoop van af komen.Wat vroeger voor de oliecrisis mocht word nu zelfs zwaarder bestraft dan dronken rijden achter het stuur.

Diego Raga
7 oktober 2012, 19:04
Het blijft wel raar dat een verkeersovertreding zo bestraft wordt maar dat criminelen er vaak goedkoop van af komen.
Daar zeg je wat: een half jaar rijverbod voor dronken doodrijder.

http://www.hbvl.be/arch/half-jaar-rijverbod-voor-dronken-doodrijder.aspx

Diego Raga
8 oktober 2012, 22:49
Yiiihhaaah, partytime:

http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--en-Motorsport/article/detail/1513357/2012/10/08/NASCAR-race-eindigt-in-autokerkhof-25-wagens-betrokken-bij-crash.dhtml

Doa
8 oktober 2012, 23:14
Laatst in Duitsland met een Opeltje 260 gereden.
Is niet van mij trouwens ik heb een simpele Corsa die net de 170 haalt!
das een OPC versie. Beetje te vergelijken met de BMW M en mercedes AMG versies vs de gewone reeksen.

al de idioten die zo afgeven op snelrijden zijn gewoon jaloers dat ze zelf geen deftige wagen kunnen kopen/onderhouden

kiko
9 oktober 2012, 05:37
al de idioten die zo afgeven op snelrijden zijn gewoon jaloers dat ze zelf geen deftige wagen kunnen kopen/onderhouden
Of zijn op de één of andere manier betrokken geweest bij een zwaar verkeersongeval waarbij de andere chauffeur dacht dat hij Schumacher was, en hebben sindsdien een aversie voor pummels die andere mensen in gevaar brengen omdat ze hun speelgoed eens willen testen.

Doa
9 oktober 2012, 09:13
Of zijn op de één of andere manier betrokken geweest bij een zwaar verkeersongeval waarbij de andere chauffeur dacht dat hij Schumacher was, en hebben sindsdien een aversie voor pummels die andere mensen in gevaar brengen omdat ze hun speelgoed eens willen testen.

hier ga je dus zwaar de fout in. er is geen enkele link tussen snel rijden en roekeloos rijden.
misschien moeten we ook alle messen uit de keuken bannen want daar zijn al mensen mee vermoord :roll:

Stingray
9 oktober 2012, 11:24
hier ga je dus zwaar de fout in. er is geen enkele link tussen snel rijden en roekeloos rijden.
misschien moeten we ook alle messen uit de keuken bannen want daar zijn al mensen mee vermoord :roll:

Maak je er niet druk in doa, het is zoals altijd weer hetzelfde gelul van dezelfde mensen.

Bottom line, D'hondt wou weer in de aandacht staan en die kerel die te hard gereden heeft wou even showen. Beiden onnozele halzen.

Vette Pois(s)on
9 oktober 2012, 11:44
beter rijverbod dan uiteenspatten tegen een paal of andere mensen meesleuren.

Doa
9 oktober 2012, 11:49
beter rijverbod dan uiteenspatten tegen een paal of andere mensen meesleuren.

juist want aan 50, 70, 90 of 120 km/h is iedereen veilig en ongevalvrij :lol:
je zou je bijna gaan afvragen hoe het mogelijk is dat ik nog leef na 10 jaar rondrijden met AMG modellen en uiteraard ook regelmatig veel rapper rijden dan 120. vreemd genoeg heb ik in al die jaren nog geen ongeluk gehad :twisted:

Vito
9 oktober 2012, 11:55
Ik doe dat altijd in Holland of Duitsland.
België heeft daar de wegen niet voor.

Ik ken Nederlandse wegen niet zo goed, maar dat is anders wel correct. Om de 20 km heb je een afrit en bovendien is dat allemaal toegeslibt.

Mij lijkt het een structureel probleem te zijn op de secundaire wegen. Die zijn niet efficiënt genoeg om middellange trajecten te verzorgen. Hier in West-Vlaanderen merk je dat goed, in Vlaams-Brabant heb ik daar minder last van. In mijn studententijd woonde ik 10 km in vogelvlucht van de universiteit, doch ik nam altijd de autosnelweg en was 15 km onderweg en toch het snelste.

Feitelijk zou je bv. op de E40 enkel een afrit mogen hebben bij een grote stad: Aalter, Beernem, Oostkamp, Jabbeke, Nevele, Bertem, Haasrode, Boutersem,... waar is dat allemaal goed voor? Oostende, Brugge, Gent en dan naar Brussel, Leuven, Tienen zelfs heel misschien en dan Luik.

Dat secundaire netwerk is ook volledig verkloot door lintbebouwing en bovendien niet uitgebreid genoeg, zodat snelle verplaatsingen hierover niet kunnen. Geen wonder dat iedereen op de autosnelwegen kruipt...

Nu vereist het visie en veel geld om ons autonet te herinrichten, twee zaken die België ontbeert...

parcifal
9 oktober 2012, 12:27
juist want aan 50, 70, 90 of 120 km/h is iedereen veilig en ongevalvrij :lol:
je zou je bijna gaan afvragen hoe het mogelijk is dat ik nog leef na 10 jaar rondrijden met AMG modellen en uiteraard ook regelmatig veel rapper rijden dan 120. vreemd genoeg heb ik in al die jaren nog geen ongeluk gehad :twisted:

Kijk eens, op een parcours doe je wat je wil.
Als je op de openbare weg te snel rijdt, ben je strafbaar en terecht.

Pummels die meer dan 50 per uur te hard rijden, mogen ze van mij onmiddelijk hun auto in beslag nemen en verbeurd verklaren.
Misschien gaan er dan belletjes rinkelen.

Vito
9 oktober 2012, 12:53
beter rijverbod dan uiteenspatten tegen een paal of andere mensen meesleuren.

Neen, dat uiteenspatten op een paal lijkt me perfect. Doe dat maar.

Stingray
9 oktober 2012, 16:15
Neen, dat uiteenspatten op een paal lijkt me perfect. Doe dat maar.

:rofl:

kiko
9 oktober 2012, 16:45
Neen, dat uiteenspatten op een paal lijkt me perfect. Doe dat maar.
Van mij mogen hun hersens - of wat er voor moet doorgaan - gerust uiteenspatten op een verlichtingspaal of tegen een vangrail, maar ik vind het sneu voor de mensen die achteraf de lichamelijke resten moeten oprapen en de boel moeten schoonmaken.

kiko
9 oktober 2012, 16:50
hier ga je dus zwaar de fout in. er is geen enkele link tussen snel rijden en roekeloos rijden.
Is het dat wat je jezelf vertelt als je eens te meer de asociale wegpiraat aan het uithangen bent ?

Vito
9 oktober 2012, 17:03
Van mij mogen hun hersens - of wat er voor moet doorgaan - gerust uiteenspatten op een verlichtingspaal of tegen een vangrail, maar ik vind het sneu voor de mensen die achteraf de lichamelijke resten moeten oprapen en de boel moeten schoonmaken.

Wetende dat je kinderen weer een beetje veiliger de baan op kunnen zou die taak toch veel lichter moeten zijn?

kiko
9 oktober 2012, 17:17
Wetende dat je kinderen weer een beetje veiliger de baan op kunnen zou die taak toch veel lichter moeten zijn?
Het is een kleine troost.

Doa
9 oktober 2012, 18:29
Is het dat wat je jezelf vertelt als je eens te meer de asociale wegpiraat aan het uithangen bent ?

nee hoor ik vertel mezelf dat dure wagens voorrang hebben en dan neem ik die met plezier. uiteraard ga ik mooi aan de kant wanneer er een S65 of dikke CL passeert ;-)

kiko
9 oktober 2012, 19:25
nee hoor ik vertel mezelf dat dure wagens voorrang hebben en dan neem ik die met plezier. uiteraard ga ik mooi aan de kant wanneer er een S65 of dikke CL passeert ;-)
Boys and their toys.

Stingray
9 oktober 2012, 21:10
Boys and their toys.

de jaloezie "spat" eraf...:lol:

Vito
9 oktober 2012, 23:12
de jaloezie "spat" eraf...:lol:

Zo, gaan we uit dat vaatje tappen?

Wel, de rappe Dacia Logans mogen voor mijn part ook tegen die paal vliegen, nog liever zelfs want er zijn meer cheape wagens die veel te snel rijden dan dure bolides. En als die mijn kinderen rammen, maakt het niet uit hoeveel die auto gekost heeft.

Begrijp je dat nu niet?

Vito
9 oktober 2012, 23:19
Neem een voorbeeld aan deze meneer, snelheidsduivels:

http://blogimages.bloggen.be/clubbrugge0001/4-d8d2eed74428ea8253229e194b365d3e.jpg

Doa
9 oktober 2012, 23:41
http://www.youtube.com/watch?v=va8RFux4kGY
oh yea! volgend jaar ruil ik mijn 350 in voor de nieuwe 63

Diego Raga
9 oktober 2012, 23:57
Germany rules: http://www.liveleak.com/view?i=ac8_1349749284

kiko
10 oktober 2012, 05:33
de jaloezie "spat" eraf...
Ik ben nog nooit jaloers geweest op iemand zijn auto, omdat me dat simpelweg niet interesseert.

Voor de rest ben ik evenveel jaloers als om het even wie, maar auto's ? Couldn't care less, vier wielen met een carrosserie er rond die me van punt a naar punt b moeten brengen.

DeProf_eet
10 oktober 2012, 08:14
Ik ben nog nooit jaloers geweest op iemand zijn auto, omdat me dat simpelweg niet interesseert.Zou nog wel eens kunnen kloppen ook, mij interesseert voetbal, wielersport, tennissport ook geen bal. Ik begrijp niet hoe mensen zich daar kunnen over opwinden. Maar zet mij niet in iets dat +200km/h gaat ...

Doa
10 oktober 2012, 10:06
Ik ben nog nooit jaloers geweest op iemand zijn auto, omdat me dat simpelweg niet interesseert.

Voor de rest ben ik evenveel jaloers als om het even wie, maar auto's ? Couldn't care less, vier wielen met een carrosserie er rond die me van punt a naar punt b moeten brengen.

als je veel kilometers doet ga je wel anders beginnen redeneren

Sammael
10 oktober 2012, 10:25
Ik heb nooit de zin van een rijverbod of afpakken van een rijbewijs gesnopen. Misschien is het in de geest van onze wetgever niet zo, maar in de werkelijke wereld is het perfect mogelijk zonder rijbewijs een auto in te stappen en weg te rijden.

Waarom niet iets efficiënter, zoals:

1) neem de auto in beslag voor de duurtijd van het rijverbod EN;
2) het is verboden een auto te verkopen of te verhuren aan iemand zonder rijbewijs (dat per definitie ingetrokken is, dus wie een rijverbod heeft, kan geen rijbewijs voorleggen) EN;
3) het is verboden je auto uit te lenen aan iemand zonder rijbewijs (dus als je vriend je vraagt of hij je auto mag gebruiken, moet je hem vragen z'n rijbewijs te tonen).

En wie denkt dat het verantwoord is om op een Belgische autosnelweg 292 km/h te rijden heeft een serieuze vijs los. En wat de dronken doodrijder betreft die maar 6 maand rijverbod kreeg, dat is inderdaad fout. Dat wil echter niet zeggen dat mijnheer 292 per uur te veel straf gekregen heeft, eerder de doodrijder te weinig.

En ja, zelfs bij een zatlap is het niet met opzet en iedereen maakt fouten, en lijkt te ver gaan om iemand daar heel z'n leven voor te straffen en yadda yadda yadda. Ik stel voor dat u dat aan de nabestaanden van het slachtoffer van zo'n zatlap gaat vertellen. En met "zatlap" bedoel ik niet de mininumdrempel overschreden hebben, maar echt zat. Volgens het artikel waarnaar gelinkt werd (http://www.hbvl.be/arch/half-jaar-rijverbod-voor-dronken-doodrijder.aspx) had die doodrijder "zwaar" gedronken. Da's meer dan één glas teveel hè. Voor de man die twee glaasjes wijn heeft gedronken in 't restaurant en oprecht dacht dat hij niet boven de 0,5 promille zat wil ik meer begrip tonen dan voor de lul die ladderzat achter 't stuur kruipt.

6 maandjes rijverbod voor iemand die zwaar dronken een ander mens doodrijdt, daar kan ik niet bij.

kiko
10 oktober 2012, 16:33
als je veel kilometers doet ga je wel anders beginnen redeneren
Heeft geen zak te maken met wegpiraterij of te snel rijden, eventueel wel met comfort.

Klarekijk
10 oktober 2012, 16:40
Van mij mogen hun hersens - of wat er voor moet doorgaan - gerust uiteenspatten op een verlichtingspaal of tegen een vangrail, maar ik vind het sneu voor de mensen die achteraf de lichamelijke resten moeten oprapen en de boel moeten schoonmaken.

Ik ga niet bepleiten dat rijden aan dergelijke snelheden , ongestraft moet gelaten worden en dat risico rijden moet kunnen .

Maar Uw reactie is er vooram een uit frustratie omdat je niet in dergelijke wagen kan rijden of omdat je een eeuwige jaloezie hebt ten aanzien van mensen met vermogen .

Doa
10 oktober 2012, 16:43
Heeft geen zak te maken met wegpiraterij of te snel rijden, eventueel wel met comfort.

een zwaardere motor heeft evenveel temaken met comfort.
zwaardere motor wil dan ook weer zeggen dat de auto voorzien is om grotere snelheden te halen etc.
als ik 220 rij voelt het nog minder rap aan dan 150 in mijn vriendin haar bmw 320 en ik sta waarschijnlijk rapper terug stil ook

Klarekijk
10 oktober 2012, 16:44
http://www.youtube.com/watch?v=va8RFux4kGY
oh yea! volgend jaar ruil ik mijn 350 in voor de nieuwe 63

Bedankt , om zoveel bij te dragen tot het inkrimpen van onze staatsschuld .

Het plaatje tax te betalen is enorm .

kiko
10 oktober 2012, 16:57
Maar Uw reactie is er vooram een uit frustratie omdat je niet in dergelijke wagen kan rijden of omdat je een eeuwige jaloezie hebt ten aanzien van mensen met vermogen .
Ironisch dat ik enkele berichten hiervoor net het tegengestelde beweerde dan wat jij nu zegt.

Begrijpend lezen is ook een kunst.

Doa
10 oktober 2012, 17:10
Bedankt , om zoveel bij te dragen tot het inkrimpen van onze staatsschuld .

Het plaatje tax te betalen is enorm .

tax valt heel goed mee hoor ;-) een kleine €1500

DeProf_eet
10 oktober 2012, 21:05
das een OPC versie. Beetje te vergelijken met de BMW M en mercedes AMG versies vs de gewone reeksen.

al de idioten die zo afgeven op snelrijden zijn gewoon jaloers dat ze zelf geen deftige wagen kunnen kopen/onderhoudenLeuk, ik had vroeger ook zo'n kleine opgefokte BMW 2002. Mee naar Duitsland gereden om dat wat te upgraden. Er plakte vanachter het logo van een 1502. Ik denk dat er veel 's anderendaags naar de garage gingen om te zien of er met hun bakske iets mis was omdat ze het onderspit hadden moeten afleggen tegen een 1502. Ging vlot van 0-100 in 7 sec. Dat was vroeger al heel rap. En dankzij radardetector enz.. nooit gepakt geweest.

Vito
10 oktober 2012, 21:12
Ik ga niet bepleiten dat rijden aan dergelijke snelheden , ongestraft moet gelaten worden en dat risico rijden moet kunnen .

Maar Uw reactie is er vooram een uit frustratie omdat je niet in dergelijke wagen kan rijden of omdat je een eeuwige jaloezie hebt ten aanzien van mensen met vermogen .

Je doet je nickname weeral geen eer aan.

Zoals gezegd mag je ook in je Dacia Sandero tegen een paal kwakken. Liever een paal dan mijn kinderen.

Klarekijk
10 oktober 2012, 21:49
tax valt heel goed mee hoor ;-) een kleine €1500

Voor een Mercedes 6.3 zal dat wel iets meer zijn .

Betaal jij voor je 350 1500 , is dat een diesel ?

Ik betaal 968 voor de 3.2 liter 6 cilinder benzine

Klarekijk
10 oktober 2012, 21:53
Je doet je nickname weeral geen eer aan.

Zoals gezegd mag je ook in je Dacia Sandero tegen een paal kwakken. Liever een paal dan mijn kinderen.

Los van mijn naam , heb ik altijd iets meegekregen van mijn ouders .

Eenvoudige boere mensen . " Wens nooit iemand anders iets slecht toe , wat je zelf niet wil ,want het kan heel snel bij je zelf voorkomen . "

en uw zielige opmerking kindje / paal , vind ik nogal van de pot gerukt .

Niemand wenst een kind toe aangereden te worden , maar ook het alternatief om iemand dan maar dood tegen een paal te laten aankwakken wens je niemand toe .

Doa
10 oktober 2012, 22:03
Voor een Mercedes 6.3 zal dat wel iets meer zijn .

Betaal jij voor je 350 1500 , is dat een diesel ?

Ik betaal 968 voor de 3.2 liter 6 cilinder benzine

de taksenberekening is sinds dit jaar anders he.
tis een benzine en ik betaal nu €740. veel minder dan vorig jaar :-D
mijn vorige auto was een amg en die koste mij 4500 euro per jaar aan taks.
de nieuwe CLS amg zal me 1500 kosten

edit: de CLS63 zal me 2500 kosten. nog altijd 2000 minder dan met de oude taksberekening

Klarekijk
10 oktober 2012, 22:08
de taksenberekening is sinds dit jaar anders he.
tis een benzine en ik betaal nu €740. veel minder dan vorig jaar :-D
mijn vorige auto was een amg en die koste mij 4500 euro per jaar aan taks.
de nieuwe CLS amg zal me 1500 kosten

Hoe is dat mogelijk , jij betaald 740 € voor een 350, en ik betaal 968 voor een 3.2 Jaguar , 16 pk

Vito
10 oktober 2012, 22:08
Los van mijn naam , heb ik altijd iets meegekregen van mijn ouders .

Eenvoudige boere mensen . " Wens nooit iemand anders iets slecht toe , wat je zelf niet wil ,want het kan heel snel bij je zelf voorkomen . "

en uw zielige opmerking kindje / paal , vind ik nogal van de pot gerukt .

Niemand wenst een kind toe aangereden te worden , maar ook het alternatief om iemand dan maar dood tegen een paal te laten aankwakken wens je niemand toe .

De kans is wel veel groter bij overdreven snelheid. En wie denkt dat hij een topchauffeur is die het hem niet overkomt, dat zullen de eersten zijn, want die zijn nog roekeloos ook.

Wil je snelheid, ga dan racen op de Nürburgring. Maar hou het kalm op de wegen waar ik en mijn kinderen zich bevinden. Klaar genoeg zo?

Doa
10 oktober 2012, 22:09
Hoe is dat mogelijk , jij betaald 740 € voor een 350, en ik betaal 968 voor een 3.2 Jaguar , 16 pk

:oops: die 740 was blijkbaar maar voor de helft van het jaar. tis dus x2

Klarekijk
10 oktober 2012, 22:11
De kans is wel veel groter bij overdreven snelheid. En wie denkt dat hij een topchauffeur is die het hem niet overkomt, dat zullen de eersten zijn, want die zijn nog roekeloos ook.

Wil je snelheid, ga dan racen op de Nürburgring. Maar hou het kalm op de wegen waar ik en mijn kinderen zich bevinden. Klaar genoeg zo?

Ik ben het daarmee eens , en ik betwijfel ook de snelheid van 292 km/u dat is zeker niet iets wat moet kunnen in België

maar 120 vind ik een slakkegangetje , niet op de ring rond Brussel of Antwerpen natuurlijk , en niet bij regen of slecht weer.

In bebouwde kommen hou ik mijn snelheid ook matig , maar mag ik aannemen dat uw kinderen niet op de snelweg spelen ?

Klarekijk
10 oktober 2012, 22:14
CO2 uitstoot is bij mij veel lager he

Heb je er ne patat in gestoken achteraan ? Grapje

Dat kan inderdaad een verschil maken .

Ik heb ook een 4.2 V8 super charged , maar dat is ook zo'n beest dat veel te veel tax kost om in te schrijven .

Doa
10 oktober 2012, 22:15
Heb je er ne patat in gestoken achteraan ? Grapje

Dat kan inderdaad een verschil maken .

Ik heb ook een 4.2 V8 super charged , maar dat is ook zo'n beest dat veel te veel tax kost om in te schrijven .

kwas dus mis
:oops: die 740 was blijkbaar maar voor de helft van het jaar. tis dus x2

Doa
10 oktober 2012, 22:18
ik vraag me eigenlijk wel af waarom elke auto niet evenveel taksen moet betalen. tis niet dat mijn cls de wegen meer verslijt dan een VW golf ofzo

Klarekijk
10 oktober 2012, 22:19
kwas dus mis

Ho , toch heel eerlijk van jou om recht te zetten .

K'wens je veel rijplezier met je AMG , en geniet er van .

Doa
10 oktober 2012, 22:22
Ho , toch heel eerlijk van jou om recht te zetten .

K'wens je veel rijplezier met je AMG , en geniet er van .

thx maar kmoet nog een paar maand wachten ;-)
er worden blijkbaar veel amg modellen gekocht tegenwoordig. en dan zeggen dat het crisis is :lol:

Klarekijk
10 oktober 2012, 22:24
ik vraag me eigenlijk wel af waarom elke auto niet evenveel taksen moet betalen. tis niet dat mijn cls de wegen meer verslijt dan een VW golf ofzo


Inderdaad , en , je betaald al heel wat meer omdat er tax in je hoger benzine verbruik zit .

In mijn personenwagens heb ik een gloeiende hekel aan een diesel .

mijn buur heeft een cabrio diesel , Ik denk dat ik mijn dak zou dicht laten om dat gepingel niet te horen .

I love the sound of V8 power

Zouden ze het niet beter jaloezie tax noemen

Klarekijk
10 oktober 2012, 22:27
thx maar kmoet nog een paar maand wachten ;-)
er worden blijkbaar veel amg modellen gekocht tegenwoordig. en dan zeggen dat het crisis is :lol:

Ik kan me geen nieuwe auto mee kopen , t'is onverantwoord , verblijf een paar maanden per jaar in buitenland en dan staat dat ding daar , dat is wat kostelijk , en tegenwoordig zijn de krachtige machines en in het bijzonder Jaguar zeer goedkoop in aankoop en het blijft een zeer onderschat en miskenbare wagen , ik geniet er echt van .

Vito
11 oktober 2012, 19:46
Ik ben het daarmee eens , en ik betwijfel ook de snelheid van 292 km/u dat is zeker niet iets wat moet kunnen in België

maar 120 vind ik een slakkegangetje , niet op de ring rond Brussel of Antwerpen natuurlijk , en niet bij regen of slecht weer.

In bebouwde kommen hou ik mijn snelheid ook matig , maar mag ik aannemen dat uw kinderen niet op de snelweg spelen ?

Neen, daar zitten ze in mijn wagen en zijn ze ook kwetsbaar voor wegpiraten.

Vito
11 oktober 2012, 19:49
ik vraag me eigenlijk wel af waarom elke auto niet evenveel taksen moet betalen. tis niet dat mijn cls de wegen meer verslijt dan een VW golf ofzo

Eigenlijk... Hier heb ik nooit stil bij gestaan. Dat je verzekering wat hoger is bij een hoger vermogen kan ik nog inkomen.