PDA

View Full Version : 'Zet die plaat af!'


Antoon
15 oktober 2012, 11:34
Toen Bart De Wever zijn speech niet kon geven vanwege de muziek, werd hij even ambetant.

Zijn reactie 'zet die plaat af!' is een eigen leventje gaan leiden...

Knack : In beeld: 'Zet die plaat af!' (http://www.knack.be/beeldreportages/in-beeld-zet-die-plaat-af/album-4000194006788.htm#photo-0)

:lol:

Duupje
15 oktober 2012, 11:36
Het originele (http://www.youtube.com/watch?v=LYi-RER8VJg&feature=share) filmpje is zoooooveel beter! :)

Libro
15 oktober 2012, 11:57
Niveau van de Belgische politiek...

Antoon
15 oktober 2012, 12:08
Niveau van de Belgische politiek...

Nee hoor, gewoon een menselijk doch plezant anekdootje.

Niets meer, niets minder...

Vigilante VL
15 oktober 2012, 15:53
Onze valse profeet zijn plaat bleef steken. Wat is dat voor een liedje eigenlijk? Een irritante mug of een paar mannen die buizen aan't zagen zijn?

Vigilante VL
15 oktober 2012, 15:54
Nee hoor, gewoon een menselijk doch plezant anekdootje.

Niets meer, niets minder...

Het was amateuristisch, vulgair en aanstootgevend. Dit zou je nooit meemaken in het buitenland, zelfs de PS'ers weten wanneer ze hun kop moeten houden. Zeker als ge met diezelfde kop boven een micro hangt waar 3.000.000 mensen naar gaan luisteren.

kiko
15 oktober 2012, 17:12
Het was amateuristisch
Neen

vulgair
Zeker niet.

en aanstootgevend.
Iedereen die ik ken vond het grappig, enkel de BDW-haters kunnen het niet plaatsen.

Dit zou je nooit meemaken in het buitenland
Dat is waar. In het buitenland is het immers veel erger.

Libro
15 oktober 2012, 17:49
Nee hoor, gewoon een menselijk doch plezant anekdootje.

Niets meer, niets minder...

Het is tenenkrullend om te zien op welke manier de verliezers van deze verkiezingen deze anecdote aangrijpen om Bart De Wever belachelijk te maken. Veel van die grappen hebben niets meer met humor te maken maar met slechte verliezers die de N-VA op alle mogelijke manieren stokken in de wielen willen steken (cfr. Bart Somers die technische problemen bij de verkiezingen aangrijpt om naar Bourgeois en heel de N-VA uit te halen). Het ergste vond ik Bart De Wever met een hitlersnor die "Die plaat aufschalten, schnell" riep.

Eigenzinnig
15 oktober 2012, 18:37
Neen


Zeker niet.


Iedereen die ik ken vond het grappig, enkel de BDW-haters kunnen het niet plaatsen.
Dat is waar. In het buitenland is het immers veel erger.

Ik vond het ook toch 'pijnlijk' en ik was het 'live' aan het volgen op tv...en ben zeker geen nv-a basher..

Bobke
15 oktober 2012, 18:46
Ik vond het ook toch 'pijnlijk' en ik was het 'live' aan het volgen op tv...en ben zeker geen nv-a basher..
Vooral voor de dj denk ik.
Ik kan aannemen dat hij niet gelukkig was met de uitslag maar het was niet verstandig om de wever op die manier de mond te snoeren.

Marie van de koster
15 oktober 2012, 18:54
Het is tenenkrullend om te zien op welke manier de verliezers van deze verkiezingen deze anecdote aangrijpen om Bart De Wever belachelijk te maken. Veel van die grappen hebben niets meer met humor te maken maar met slechte verliezers die de N-VA op alle mogelijke manieren stokken in de wielen willen steken (cfr. Bart Somers die technische problemen bij de verkiezingen aangrijpt om naar Bourgeois en heel de N-VA uit te halen). Het ergste vond ik Bart De Wever met een hitlersnor die "Die plaat aufschalten, schnell" riep.

Ze proberen alle trukjes die ze bij VB hebben toegepast : belachelijk maken, vergezochte vergelijkingen met fascisten ...
En wanneer er weer verkiezingen zijn, hebben ze iedereen zo ver gekregen dat het normaal schijnt dat er ook een cordon sanitaire tegen het N-VA wordt opgericht. Immers belachelijke fascisten mogen toch niet regeren, hé?

Vlaanderen Boven
15 oktober 2012, 18:58
Bwa, ik vond het wel grappig. Veel van de mensen die er nu mee aan het lachen zijn, zijn niet noodzakelijk anti-BDW.

Eigenzinnig
15 oktober 2012, 19:03
Vooral voor de dj denk ik.
Ik kan aannemen dat hij niet gelukkig was met de uitslag maar het was niet verstandig om de wever op die manier de mond te snoeren.

Ik vond de reactie eerst 'grappig' maar toen hij bleef doordrammen en de rest daar als een arm schaap bij stond kreeg ik zo'n autoritair rillingkje..sorry maar dit kwam toch niet echt goed over...ook geen drama gezien de stressrijke periode..

Bobke
15 oktober 2012, 19:21
Op basis van welke gegevens trekt u de conclusie dat de dj DW's 'mond wilde snoeren' ?
Waarom denkt gij, gewoon onkunde ?

Derk de Tweede
15 oktober 2012, 19:33
https://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=zet+die+plaat+af&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bpcl=35277026&biw=1440&bih=785&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=u1Z8UIrNI-aZ0QXrvoHIBQ

Everytime
15 oktober 2012, 19:45
Niveau van de Belgische politiek...

Voert men politiek in België?

Everytime
15 oktober 2012, 19:46
Onze valse profeet zijn plaat bleef steken. Wat is dat voor een liedje eigenlijk? Een irritante mug of een paar mannen die buizen aan't zagen zijn?

Het gaat over die grote hit :
http://www.youtube.com/watch?v=82r5NAGcBNs

Bobke
15 oktober 2012, 19:57
Meningen zonder feitenkennis probeer ik te vermijden

http://www.stubru.be/media/hopelijkisallessnelvergeten
En het feit is dat hij de plaat liet doordraaien toen de man het woord wilde nemen.
Dat noem ik nu eenmaal iemand de mond snoeren.

Munglik
15 oktober 2012, 19:59
En het feit is dat hij de plaat liet doordraaien toen de man het woord wilde nemen.
Dat noem ik nu eenmaal iemand de mond snoeren.

Onbewust.

giserke
15 oktober 2012, 20:06
Bart en techniek gaam precies niet samen.
Een microfoon in de hand hebben, en toch vanalles zeggen. Niet zo slim. :?

Libro
15 oktober 2012, 20:36
Bwa, ik vond het wel grappig. Veel van de mensen die er nu mee aan het lachen zijn, zijn niet noodzakelijk anti-BDW.

't Is inderdaad gewoon een pijnlijk incident met een 'slip of the tongue' van Bart De Wever en de meeste cartoons e.d. zijn best wel grappig (Bart De Raver en dies meer). Er zijn echter politieke tegenstanders die vb. op Facebook de meest zielige dingen posten zoals die Hitlerparodie.

poekieJ
15 oktober 2012, 20:45
Wat een oeverloos geleuter alweer.

Ik ben werkelijk Niemand! tegengekomen die hier aanstoot aannam, laat staan 'een rillingkje voelde'. Mijn god, het is ver gekomen als we al niet meer mogen lachen.:roll:

Eigenzinnig
15 oktober 2012, 20:47
Wat een oeverloos geleuter alweer.

Ik ben werkelijk Niemand! tegengekomen die hier aanstoot aannam, laat staan 'een rillingkje voelde'. Mijn god, het is ver gekomen als we al niet meer mogen lachen.:roll:

BDW heeft in Terzake zich geloofwaardig verontschuldigd, voor mij is de zaak dus passé..:-D

hurricane
15 oktober 2012, 20:50
Vanmorgen, Radio 1 of 2, ik wil het kwijt, Jan Hautekiet op de radio. Hij heeft het bewuste geluidsfragment wel 3 keer afgespeeld.
Toen ik hem mailde dat hij misschien écht nieuws kon brengen, kreeg ik een sneer terug.
Voor mijn part ok. Maar als je de populaire Jan wil spelen om zo'n voorvalletje, zegt dat meer over de presentator dan over de politicus die, oververmoeid van een zware dag, een steekje laat vallen ....

Munglik
15 oktober 2012, 20:51
Vanmorgen, Radio 1 of 2, ik wil het kwijt, Jan Hautekiet op de radio. Hij heeft het bewuste geluidsfragment wel 3 keer afgespeeld.
Toen ik hem mailde dat hij misschien écht nieuws kon brengen, kreeg ik een sneer terug.
Voor mijn part ok. Maar als je de populaire Jan wil spelen om zo'n voorvalletje, zegt dat meer over de presentator dan over de politicus die, oververmoeid van een zware dag, een steekje laat vallen ....

En met de Patrick mag wel gelachen worden?

hurricane
15 oktober 2012, 20:53
En met de Patrick mag wel gelachen worden?

Ik heb de laatste dagen met Patrick niet weten lachen, op de VRT.
Integendeel ;-)

Munglik
15 oktober 2012, 20:58
Ik heb de laatste dagen met Patrick niet weten lachen, op de VRT.
Integendeel ;-)

En op dit forum?

Stef007
15 oktober 2012, 21:01
Hautekiet? Maakt die nog radio?

Radio 1 tussen 9 en 11. Vervangt dus P&P...

Nvalid
15 oktober 2012, 21:21
Het is tenenkrullend om te zien op welke manier de verliezers van deze verkiezingen deze anecdote aangrijpen om Bart De Wever belachelijk te maken. Veel van die grappen hebben niets meer met humor te maken maar met slechte verliezers die de N-VA op alle mogelijke manieren stokken in de wielen willen steken (cfr. Bart Somers die technische problemen bij de verkiezingen aangrijpt om naar Bourgeois en heel de N-VA uit te halen). Het ergste vond ik Bart De Wever met een hitlersnor die "Die plaat aufschalten, schnell" riep.

Excuseer he,het is dewever zelf die zich op een amateuristische kinderachtige controlefreakerige manier belachelijk maakt,maar hij maakt het snel weer goed waneer hij snel schakelt naar zijn politieke mediarol met de woorden,beste vrienden...

Diego Raga
15 oktober 2012, 21:23
En op dit forum?

Hautekiet zit op de radio, Mung, niet op dit forum. :lol:

Munglik
15 oktober 2012, 21:25
Hautekiet zit op de radio, Mung, niet op dit forum. :lol:

Ik vind het gewoon nogal hypocriet om met Patrick te lachen en kwaad te wezen als op de radio er met Bart wordt gelachen.

Nvalid
15 oktober 2012, 21:29
Ik vind het gewoon nogal hypocriet om met Patrick te lachen en kwaad te wezen als op de radio er met Bart wordt gelachen.

een politicus die niet met zichzelf kan lachen is het niet waard om politicus te zijn

Munglik
15 oktober 2012, 21:32
een politicus die niet met zichzelf kan lachen is het niet waard om politicus te zijn

Inderdaad.

Diego Raga
15 oktober 2012, 21:37
Ik vind het gewoon nogal hypocriet om met Patrick te lachen en kwaad te wezen als op de radio er met Bart wordt gelachen.
Politici moeten daar maar tegen kunnen, dat brengt hun beroep nu eenmaal mee.

Heb ooit eens een stukje gelezen over een journalist, die aan Liberace (de Amerikaanse Eddy Wally) de vraag stelde of hij het niet pijnlijk vond, dat er steeds de draak werd gestoken met hem, waarop de Lib antwoordde:
"Sure, I always cry my eyes out, when I go to the bank." :lol:

Patricks politieke carriere heeft 'm ook geen windeieren gelegd, dus hij had beter 's goe gelachen, ipv met een stuk in z'n voeten den emo uit te hangen.

Munglik
15 oktober 2012, 21:38
Politici moeten daar maar tegen kunnen, dat brengt hun beroep nu eenmaal mee.

Heb ooit eens een stukje gelezen over een journalist, die aan Liberace (de Amerikaanse Eddy Wally) de vraag stelde of hij het niet pijnlijk vond, dat er steeds de draak werd gestoken met hem, waarop de Lib antwoordde:
"Sure, I always cry my eyes out, when I go to the bank." :lol:

Patricks politieke carriere heeft 'm ook geen windeieren gelegd, dus hij had beter 's goe gelachen, ipv met een stuk in z'n voeten den emo uit te hangen.

Voila, wat is het probleem met Bart dan?

Diego Raga
15 oktober 2012, 21:39
Voila, wat is het probleem met Bart dan?
Rode Hautekiet kon het niet laten, 3 keer zelfs, richt daar je pijlen op.

Nvalid
15 oktober 2012, 21:40
Voila, wat is het probleem met Bart dan?

hij viel uit zijn mediarol en liet de dikke gepeste verlegen jongen zien:lol:

Libro
15 oktober 2012, 21:49
Ik kijk al uit naar wat Geert Hoste met dit incidentje gaat doen :-)

mkb
15 oktober 2012, 21:51
Wat een non-issue. Storend was wel dat daarnet in Terzake men elkaar zat te onderbreken door dat te roepen (ook BDW). Qua niveau was dat echt wel een dieptepunt.

Ik vind het gewoon nogal hypocriet om met Patrick te lachen en kwaad te wezen als op de radio er met Bart wordt gelachen.
Het verschil is dat men hier niet met belastingsgeld betaald word daarvoor. :roll:

Libro
15 oktober 2012, 21:52
Voila, wat is het probleem met Bart dan?

Niks. Met politici kun je maar twee dingen doen: ermee lachen of ermee huilen.

giserke
16 oktober 2012, 01:47
Voila, wat is het probleem met Bart dan?

Vertel jij ook altijd 3 keer dezelfde mop op café?

Antoon
16 oktober 2012, 08:35
Niks. Met politici kun je maar twee dingen doen: ermee lachen of ermee huilen.

Ik zou zeggen: ermee lachen èn ermee huilen. Een bende foorapen die ons het leven moeilijk maken.

Ik vind uw onderschrift wel goed : "Wat is het verschil tussen Felix Baumgartner en Patrick Janssens? Baumgartner vloog ook hoog maar is zacht geland." :lol:

BigF
16 oktober 2012, 11:27
Tsjongejonge, wat een drukte allemaal.

Ik had al van het 'incident' gehoord en zag eerder vandaag een aantal "grappige" fotomontages. Daar zie je een rood aangelopen De Wever die blijkbaar de ziel uit zijn lijf staat te schreeuwen. "Dat moet wat gegeven hebben, live op tv", dacht ik.

Ik dus benieuwd naar de uitval van De Wever en toch maar eens even het originele filmpje opgezocht.

Wat een teleurstelling zeg...
De Wever staat daar gewoon en hij zegt twee keer dat die plaat afgezet moet worden. Lichtjes geirriteerd maar verre van brullend ofzo.

Kortom; iedereen mag heel deze zaak voor mij zo grappig vinden als-ie wil, ik vind de grap gewoon niet goed. Je ziet zo vaak mensen voor de micro dingen zeggen die ze beter niet hadden gezegd. Soms geeft dat grappige situaties. Hier, volgens mij dan, echter niet.

Kortom; het is een grap, opgebouwd op een wel heel zwak fundament, die niet eens het niveau van een Geert Hoste haalt.

Als heel de natie nu over de grond ligt te rollen van't lachen heeft de natie volgens mij geen verstand meer van humor.

P.s. Ik ben eerder Belg dan Vlaming dus het is niet zo dat ik compassie heb met mijn idool ofzo.

Libro
16 oktober 2012, 12:43
Ik zou zeggen: ermee lachen èn ermee huilen. Een bende foorapen die ons het leven moeilijk maken.

Ik vind uw onderschrift wel goed : "Wat is het verschil tussen Felix Baumgartner en Patrick Janssens? Baumgartner vloog ook hoog maar is zacht geland." :lol:

Inspiratie van het moment ;-)

SDG
16 oktober 2012, 13:36
Tsjongejonge, wat een drukte allemaal.

Ik had al van het 'incident' gehoord en zag eerder vandaag een aantal "grappige" fotomontages. Daar zie je een rood aangelopen De Wever die blijkbaar de ziel uit zijn lijf staat te schreeuwen. "Dat moet wat gegeven hebben, live op tv", dacht ik.

Ik dus benieuwd naar de uitval van De Wever en toch maar eens even het originele filmpje opgezocht.

Wat een teleurstelling zeg...
De Wever staat daar gewoon en hij zegt twee keer dat die plaat afgezet moet worden. Lichtjes geirriteerd maar verre van brullend ofzo.

Kortom; iedereen mag heel deze zaak voor mij zo grappig vinden als-ie wil, ik vind de grap gewoon niet goed. Je ziet zo vaak mensen voor de micro dingen zeggen die ze beter niet hadden gezegd. Soms geeft dat grappige situaties. Hier, volgens mij dan, echter niet.

Kortom; het is een grap, opgebouwd op een wel heel zwak fundament, die niet eens het niveau van een Geert Hoste haalt.

Als heel de natie nu over de grond ligt te rollen van't lachen heeft de natie volgens mij geen verstand meer van humor.

P.s. Ik ben eerder Belg dan Vlaming dus het is niet zo dat ik compassie heb met mijn idool ofzo.

Dan heet ik jou bij deze welkom in Vlaanderen. Leer er mee leven dat de lat op dit domein hier niet al te hoog ligt. :?

giserke
16 oktober 2012, 13:53
http://www.youtube.com/watch?v=T9uCvV6pmyQ

Vlaanderen Boven
16 oktober 2012, 15:31
Dan heet ik jou bij deze welkom in Vlaanderen. Leer er mee leven dat de lat op dit domein hier niet al te hoog ligt. :?

Da's waar, de standaarden liggen hier toch altijd net wat lager op dat gebied. Zelfs de Photoshops die op de krantenwebsites worden geplaatst zijn maar zo-zo.

Munglik
16 oktober 2012, 16:11
Ik vind het wel grappig hoe hij "in vredesnaam" zegt.