PDA

View Full Version : Hoe vieren jullie jullie eigen verkiezingsoverwinning.


Zucht
20 oktober 2012, 15:06
(jullie jullie ziet er raar uit in die titel, maar 'k zag niet direct een betere zin. Dat fleske Chardonnay heeft er misschien iets mee te maken.)

Terzake:

http://yahoo.skynet.be/nieuws/politiek/artikel/921473/verkiezingen12-wever-plande-mars-stadhuis-mei

" Twee weken voor de verkiezingen koos De Wever ook het nummer dat moest weerklinken toen hij de Zuiderkroon zou binnenstappen. "Je moet kolkende muziek hebben. Doe maar het liedje 'Happiness' van Sam Sparro. Je moet een mensenmassa hebben, waar je als Mozes probeert door te komen richting podium. Dat moeten dé beelden worden. Dat is footage voor de komende weken en maanden. Liefst tot in 2014."

Het was een goed plan, maar dé beelden werden uiteindelijk niet die van Mozes maar "zet die ploat af".

Hoe zouden jullie je verkiezingsintrede maken met de bedoeling beklijvende, historische footage te brengen ?

Mijn idee : Knal uit de luidsprekers :"Oppa, Gangam style" (https://www.youtube.com/watch?v=9bZkp7q19f0) waarna de N-VA partijtop de zaal komt binnengedraafd op een onzichtbaar paard. Op het podium aangekomen worden ze vervoegd door een groep kleurrijke schaarsgeklede dansers en danseressen, en men laat heel de ploat uitspelen, met nog een tweede draai er bovenop om Martine Tange en de VRT te ambeteren.

Txiki
20 oktober 2012, 15:18
Met veel guinness en whisky. Muziek? Nergens voor nodig, we maken zelf al lawaai genoeg.

Libro
20 oktober 2012, 15:41
Mijn lijst haalde nog geen 4%, dus veel vieren zat er niet in.

Txiki
20 oktober 2012, 15:42
Mijn lijst haalde nog geen 4%, dus veel vieren zat er niet in.

Mo, en vieren dat ge ni moet meedoen met dat onnozel circus?

Marie van de koster
20 oktober 2012, 16:01
1. Oplossing voor uw "Hoe vieren jullie jullie eigen verkiezingsoverwinning" : vervang de tweede jullie door je.
2. Ik vier niks, mijn partij heeft niet gewonnen. :-(

Libro
20 oktober 2012, 16:05
Mo, en vieren dat ge ni moet meedoen met dat onnozel circus?

Ik stemde blanco ;-).

Zucht
20 oktober 2012, 16:08
1. Oplossing voor uw "Hoe vieren jullie jullie eigen verkiezingsoverwinning" : vervang de tweede jullie door je.
2. Ik vier niks, mijn partij heeft niet gewonnen. :-(

Mijn lijst haalde nog geen 4%, dus veel vieren zat er niet in.

Spijtig :cry: , en volgende keer meer succes gewenst.
De bedoeling van deze draad is echter : Als jullie gewonnen zouden hebben en als jullie footage in de media hadden willen maken die weken, maanden, misschien tot 2014 zou beklijven... wat zouden jullie doen.

Marie van de koster
20 oktober 2012, 16:18
Spijtig :cry: , en volgende keer meer succes gewenst.
De bedoeling van deze draad is echter : Als jullie gewonnen zouden hebben en als jullie footage in de media hadden willen maken die weken, maanden, misschien tot 2014 zou beklijven... wat zouden jullie doen.

Als het een partij was waar ik voor gestemd had die gewonnen had, dan zou ik vol leedvermaak naar bepaalde familieleden kijken omdat die een heel andere politieke mening zijn toegedaan dan ik, mijn zus is bv een echte belgicist :-( ik ben beschaamd om het te moeten zeggen :oops:
Een verkiezingsoverwinning van de partij waarvoor ik stem uitbundig vieren, zou ik nooit doen. Verkiezingen zijn voor mij gewoon een onderdeel van het systeem, wie verkozen wordt, moet aan het werk en bewijzen dat hij / zij de overwinning waard is.

koe de poing
20 oktober 2012, 16:45
't is moeilijk bescheiden te blijven (http://www.youtube.com/watch?v=3XHWIEZawRw)

Libro
20 oktober 2012, 19:55
Spijtig :cry: , en volgende keer meer succes gewenst.

Geen zorgen, ik was aan het zwanzen want ik heb blanco gestemd en ik kwam ook niet op. En er waren nog geen 4% blancostemmers of ongeldige stemmen in ons dorp, wat ik wel jammer vind. Wegblijven van verkiezingen of blanco/ongeldig stemmen kan ook een signaal zijn dat je de hele poppenkast beu bent.