PDA

View Full Version : Putin aan Erdogan: "één Turkse soldaat op Syrisch grondgebied = oorlog met Moskou"


Nr.10
21 oktober 2012, 23:00
Laut der libanesische Tageszeitung Addyar hat es zwischen Putin und Erdogan diesen Dialog gegeben.

Putin zu Erdogan: “Der Einsatz auch nur eines einzigen türkischen Soldaten in Syrien bedeutet Krieg mit Moskau!”

Erdogan: “Wir verwahren uns entschieden gegen diese Art von Bedrohung.”

Putin: “Ich brauche ihre Akzeptanz nicht und bin in der Lage, meine Warnung wahrzumachen. Wir sind bereit für den Krieg und ich scherze nicht.”
bron (http://www.antizensur.de/putin-warnt-erdogan/)
21 oktober 2012

Munglik
21 oktober 2012, 23:03
Lol, Putin gaat een NAVO-lid aanvallen?

Nr.10
21 oktober 2012, 23:04
Turkse tanks aan de grens met Syrië nemen positie (foto: 12 oktober 2012).

Frankenstein
21 oktober 2012, 23:07
Turkije kan de waterkraan naar Syrie meen ik afsluiten, veel effectiever, en er komt geen soldaat bij te pas. We wachten af.

Munglik
21 oktober 2012, 23:08
Turkije kan de waterkraan naar Syrie meen ik afsluiten, veel effectiever, en er komt geen soldaat bij te pas. We wachten af.

Het probleem is dat je daarmee vooral de bevolking treft.
Daar gaat niet echt steun voor zijn.

Nr.10
21 oktober 2012, 23:09
De Turkse hond moet vroeg of laat terug in zijn hok.

Munglik
21 oktober 2012, 23:11
De Turkse hond moet vroeg of laat terug in zijn hok.

Daar gaat Rusland niet veel aan kunnen doen.

D'ARTOIS
21 oktober 2012, 23:18
Grappig. Turkije en Rusland stonden ooit zij aan zij tegen de Britten (Gallipoli, Charge of the light brigade).
Ok, dan hebben we hier WWIII. Dan trekt Turkije (wellicht ongewenst) de VS mee in het bootje en dan worden het over en weer bommetjes. Dus kan Armageddon toch nog een kans krijgen.

Complicaties voor Duitsland in overvloed. 5-6 miljoen Turken kuunen voor een fenomenale opstand zorgen en zal het Duitse leger (NAVO lid) geen moer kunnen uitvoeren.
In Nederland wonen en werken ergens tussen de 750.000 en 1 miljoen Turken, dus NL zal ook de bek stijf dicht moeten houden.

Frankrijk zal de VS laten rotten, GB zal wellicht helpen maar heeft niets meer. Wegens geldgebrek is de winkel gesloten.

Als Ankara in de as ligt piepen de politici wel anders en kan het geheel makkelijk uitmonden in een kernoorlog die al decennia ligt te smeulen.

D'ARTOIS
21 oktober 2012, 23:21
O ja, Europa, Nobel prijs voor de Vrede. Timmer die grote bek van Barroso dicht en misschien dat we dan nog ergens komen.

Nr.10
21 oktober 2012, 23:21
The Lebanese daily Addyar claims to have come into possession of a dialogue between Putin and Erdogan about Syria.

Putin to Erdogan: “A single Turkish soldier on the soil of Syria would be equal to its entrance in Moscow”.

Erdogan: “I refuse this type of threat”.

Putin: “I do not need any acceptance to be able to manifest my warning: we are ready for war and I’m not joking”.
naar het engels vertaald

Frankenstein
21 oktober 2012, 23:28
hieromtrent niets in de westerse pers over te lezen (..)

Nr.10
21 oktober 2012, 23:31
hieromtrent niets in de westerse pers over te lezen (..)
De jodenpers, the jew news, zal hier niet mee komen.

maddox
22 oktober 2012, 00:06
Dan is het gewoon spijtig dat Turkije een deel van de Navo is.

zonbron
22 oktober 2012, 00:25
Inderdaad, betreurenwaardig. Maar marionet Erdo heeft reeds goed zijn best gedaan...

D'ARTOIS
22 oktober 2012, 01:31
De jodenpers, the jew news, zal hier niet mee komen.

Gevaarlijk spel dus - als die uitlatingen van Erdogan en Putin waar blijken te zijn.
Vooralsnog ben ik voorzichtig.

Maar het kan. Putin hoeft nergens bang voor te zijn.

Edit: Het kan een verkapte waarschuwing aan de VS zijn. Putin zal nooit rechtstreeks de VS uitdagen maar op deze manier komt de boodschap ook wel thuis.

zonbron
22 oktober 2012, 01:52
Gevaarlijk spel dus - als die uitlatingen van Erdogan en Putin waar blijken te zijn.
Vooralsnog ben ik voorzichtig.

Maar het kan. Putin hoeft nergens bang voor te zijn.

De bron zou volgende artikel in een Libanese krant kunnen zijn : Diyar - Charles Ayoud (http://diyar.charlesayoub.com/index.php/aldiyar-topic-article/3804/17735)

Vertaling Goegle :

In tegenstelling tot Poetin - Erdogan in omvang toenemen


Dinsdag de 16 oktober 2012 - 13:39
Volgens RIA Novosti, Russische Poetin de Russische president stelt in geweld met de minister-president van Turkije en niet met hem eens in beweging Turkije over Syrië, en vertelde hem dat de veiligheid van Damascus veiligheid Moskou, en dat hij had gevraagd Lavrov de Franse minister van Buitenlandse Zaken op de hoogte van een sterke NAVO dat Syrië onder Russische invloed , en verboden neergehaalde en omver te werpen het regime, en Rusland is klaar om Syrië wat nodig is te verdedigen


Die zouden het van Ria Novosti hebben, maar dat kan ik niet terugvinden.


Het hoeft natuurlijk niet te verbazen, dat gedoe met die Airbus die vanuit Rusland op weg was naar Syrie heeft Putin natuurlijk internationaal in verlegenheid gebracht.

kelt
22 oktober 2012, 04:52
binnenkort het vervolg in Dag Allemaal? :roll:

Ik kan me moeilijk voorstellen dat er een conversatie tussen 2 staatsleiders plaatsgevonden heeft in dergelijke bewoordingen....Beide heren zijn geen voetbalhooligans....:roll:

Zwitser
22 oktober 2012, 08:23
Laut der libanesische Tageszeitung Addyar hat es zwischen Putin und Erdogan diesen Dialog gegeben.

Putin zu Erdogan: “Der Einsatz auch nur eines einzigen türkischen Soldaten in Syrien bedeutet Krieg mit Moskau!”

Erdogan: “Wir verwahren uns entschieden gegen diese Art von Bedrohung.”

Putin: “Ich brauche ihre Akzeptanz nicht und bin in der Lage, meine Warnung wahrzumachen. Wir sind bereit für den Krieg und ich scherze nicht.”
bron (http://www.antizensur.de/putin-warnt-erdogan/)
21 oktober 2012

Putin en Erdogan praten duits met elkaar?

Munglik
22 oktober 2012, 09:20
http://www.turkishweekly.net/news/142973/russia-warns-turkey-syria-over-tensions-near-border-.html

Deze link lijkt geloofwaardiger.

D'ARTOIS
22 oktober 2012, 09:26
Ik sluit me bij Munglik aan. Deze versie ziet er geloofwaardiger uit. En leest ook alszodanig.

Mahalingam
22 oktober 2012, 10:08
Een mealy mouthed versie van Turkse makelij.
Russia expresses its concerns about the tense situation on the Syria-Turkey border and warns both to avoid tension. Moscow also warns West not to seek wase to intervene in the Syrian crisis, defending political and diplomatic solution
Dit lees ik. Dit is diplomatieke taal voor de buitenwacht wat niet wel zeggen dat het door Putin/Erdogan in woorden is uitgedrukt op dezelfde manier.
Hadden ze elkaar op de bek geslagen dan zou je nog lezen: "er is een zeer ernstig wederzijds geschil ontstaan."

Dixie
22 oktober 2012, 17:21
De jodenpers, the jew news, zal hier niet mee komen.

tuurlijk niet die komen niet met leugens af! :lol:

Dixie
22 oktober 2012, 17:23
binnenkort het vervolg in Dag Allemaal? :roll:

Ik kan me moeilijk voorstellen dat er een conversatie tussen 2 staatsleiders plaatsgevonden heeft in dergelijke bewoordingen....

tuurlijk niet het is gewoon de dagdagelijkse leugenachtige pro Assad propaganda

zonbron
22 oktober 2012, 18:53
tuurlijk niet het is gewoon de dagdagelijkse leugenachtige pro Assad propaganda

http://www.movieposterdb.com/posters/10_12/1989/97778/l_97778_091463e5.jpg

:lol: :lol: :lol:

Uit de papieren versie van de Haaretz...

Haaretz - Israel's favorite Arab dictator of all is Assad (http://www.haaretz.com/print-edition/opinion/israel-s-favorite-arab-dictator-of-all-is-assad-1.352468)
29 maart 2012 - Both Assad senior and Assad junior advocated resistance against Israel. This slogan was hollow, serving the regime merely as an insurance policy against any demand for freedom and democracy.


Both Assad senior and Assad junior advocated resistance against Israel. This slogan was hollow, serving the regime merely as an insurance policy against any demand for freedom and democracy. The Syrian "resistance" government has not uttered a peep on the Golan front since 1973. Instead, the "resistance" regime was and still is ready to fight Israel to the last Lebanese, and if that doesn't do the trick - then to the last Palestinian.

As voices in Israel have recently spoken out in favor of Hamas' continued rule in Gaza, so many Israelis are worried these days over the Syrian regime's welfare. Astonishingly, not only Jews are praying secretly for the Damascus regime's survival, but many in the Arab parties as well. These parties' leaders have been dumbstruck, their voices have been muted and no outcry has been raised against the Syrian regime's massacre of civilians.

All the hypocrites, Jews and Arabs alike, have united. It seems Assad has wall-to-wall support here, as though he were king of Israel.

zonbron
22 oktober 2012, 19:04
De Arabische dictators zijn wegwerpmarionetjes van het Imperialistische regime, ze hebben hun taak volbracht en het volledige M.O. (uitgezonderd Israel) zal willens nillens de de regime-change gedoopt de Arabische Lente ondergaan.

Dezen moeten en zullen vervangen worden met steun vanuit het pro-zionistische S.A. door de nieuwe 'broeders' van dit regime, nl. de Moslimbroederschap. De gematigde Moslims zullen verdwijnen en/of onderdrukt worden dankzij deze Wahabistische broeders.

Dixie
22 oktober 2012, 22:27
Uit de papieren versie van de Haaretz...



blijf eens OT aub, feit is dat de TS de waarheid geweld aandoet

zonbron
22 oktober 2012, 22:31
blijf eens OT aub, feit is dat de TS de waarheid geweld aandoet

Goed, ik zal met die info dan maar een nieuw draadje opstarten. Welkom ! ;-)

Dixie
22 oktober 2012, 22:46
Goed, ik zal met die info dan maar een nieuw draadje opstarten. Welkom ! ;-)

een nieuwe blog er zal veel volk op afkomen :lol:

Nr.10
22 oktober 2012, 23:32
een nieuwe blog er zal veel volk op afkomen :lol:
Blijf hier dan weg, als het je niet interesseert.

Johan Bollen
23 oktober 2012, 01:29
Lol, Putin gaat een NAVO-lid aanvallen?Putin zegt in essentie dat Syrië is voor Rusland, dat wat Turkije is voor de NATO. Of vind je dat NATO landen bepaalde voorrechten hebben als het aankomt op militaire invasies?

Nexer
23 oktober 2012, 02:39
Artikel van begin 2012, zeker het lezen waard omtrent deze problematiek: http://edition.cnn.com/2012/02/02/opinion/treisman-russia-syria/index.html

zonbron
23 oktober 2012, 04:07
Artikel van begin 2012, zeker het lezen waard omtrent deze problematiek: http://edition.cnn.com/2012/02/02/opinion/treisman-russia-syria/index.html

CNN (Witte Tent staatsTV) - propaganda dus...


Still, unless al-Assad manages to decisively defeat his opposition in short order, the Russians are likely to soften their position -- not because of moral arguments, but simply because they do not want to end up on the losing side.

NOT.

Right... so out of time...

Trouwens, Syrie is slechts de grens die ondertussen verplaatst werd. Iran en verder is het doel... Daar zal gestreden worden tot het bittere einde. Maar nee, waarschijnlijk geen WO III, maar wel een bloederig M.O. (BTW, Turkije staat ook wat te wachten)

Dixie
23 oktober 2012, 15:21
Blijf hier dan weg, als het je niet interesseert.

eerst alle leugens counteren dan ben ik weg:-D

Munglik
23 oktober 2012, 15:39
Putin zegt in essentie dat Syrië is voor Rusland, dat wat Turkije is voor de NATO. Of vind je dat NATO landen bepaalde voorrechten hebben als het aankomt op militaire invasies?

Ik zeg niet dat ze voorrechten hebben, ik zeg dat ze macht hebben.

D'ARTOIS
23 oktober 2012, 15:41
Ik zou graag willen om voor de verandering eens een politicus te zien die een daad stelt.

Al dat slappe gezwets begint me behoorlijk tegen te staan.

Sta waar je voor staat, maar verdoe je tijd niet met zinloze discussies.

Nr.10
23 oktober 2012, 16:35
een nieuwe blog er zal veel volk op afkomen :lol:
Blijf hier dan weg, als het je niet interesseert.
eerst alle leugens counteren dan ben ik weg:-D
Ik moet de eerste counter nog zien.
Blijf hier weg.

Dixie
23 oktober 2012, 17:17
Ik moet de eerste counter nog zien.

haal dan een nieuwe bril het is dringend nodig :lol: