PDA

View Full Version : Ford gesloten...


Effect
24 oktober 2012, 09:45
Het onvermijdelijke is gebeurd, alle stakingen ten spijt .... Maar geef ze eens ongelijk, wie wil nu een fabriek hebben in een land waar om iedere muizekeutel gestaakt wordt?

Koenraad Noël
24 oktober 2012, 09:48
Nationaliseren die handel. België kan een eigen Wartburg of Trabant wel gebruiken.

AnarchoChristophe
24 oktober 2012, 10:26
Nationaliseren die handel. België kan een eigen Wartburg of Trabant wel gebruiken.

Richt een fonds op zou ik zeggen, en iedereen die ervoor wil betalen mag bijleggen.

Of gaan we de mensen weer gewoon bestelen om dat projectje te kunnen financieren? Weer een belastingsinfuus? Ik hoor dat de doorsnee Belg daarom staat te springen, die weten geen blijf met hun onbelaste rijkdom :roll:

manta
24 oktober 2012, 10:31
Richt een fonds op zou ik zeggen, en iedereen die ervoor wil betalen mag bijleggen.

Of gaan we de mensen weer gewoon bestelen om dat projectje te kunnen financieren? Weer een belastingsinfuus? Ik hoor dat de doorsnee Belg daarom staat te springen, die weten geen blijf met hun onbelaste rijkdom :roll:

Betalen met de opbrengst van extra flitspalen in wallonië?

Boduo
24 oktober 2012, 16:03
Het onvermijdelijke is gebeurd, alle stakingen ten spijt .... Maar geef ze eens ongelijk, wie wil nu een fabriek hebben in een land waar om iedere muizekeutel gestaakt wordt?

Alle looninleveringen van 12 % en meer ten spijt.
Werd er in Genk zoveel gestaakt ?
Wanneer ?
Wie wil nu een fabriek hebben waar auto's geproduceerd worden die men niet kwijt raakt ???

:roll:

Stingray
24 oktober 2012, 17:37
Alle looninleveringen van 12 % en meer ten spijt.
Werd er in Genk zoveel gestaakt ?
Wanneer ?
Wie wil nu een fabriek hebben waar auto's geproduceerd worden die men niet kwijt raakt ???

:roll:

Ik vernam intussen dat de fabriek en de proving ground in Lommel geblokkeerd blijven totdat FORD onderandere die 12% die ze voor niets ingeleverd hebben terugbetaalt.

kelt
24 oktober 2012, 20:19
Alle looninleveringen van 12 % en meer ten spijt.
Werd er in Genk zoveel gestaakt ?
Wanneer ?
Wie wil nu een fabriek hebben waar auto's geproduceerd worden die men niet kwijt raakt ???

:roll:

²

Raf
24 oktober 2012, 22:09
Het onvermijdelijke is gebeurd, alle stakingen ten spijt .... Maar geef ze eens ongelijk, wie wil nu een fabriek hebben in een land waar om iedere muizekeutel gestaakt wordt?

Heb je nog eens een excuusje gevonden om wat op de vakbonden te kankeren?

Klarekijk
24 oktober 2012, 22:12
Ford gesloten , ze hebben in de Limburg weer een extra locatie om een pretpark bij te bouwen

Bobke
24 oktober 2012, 22:23
Ford gesloten , ze hebben in de Limburg weer een extra locatie om een pretpark bij te bouwen
Een asielcentrum van maken.
De vraag is altijd groter dan het aanbod.

Pietje
24 oktober 2012, 22:27
Het drama van Ford-Genk is simpelweg koel berekend socio-economisch gangsterisme. Het zou me zelfs niet verwonderen, dat die CEO er een vette bonus vanuit Detroit aan overhoudt.

Klarekijk
24 oktober 2012, 22:31
Nationaliseren die handel. België kan een eigen Wartburg of Trabant wel gebruiken.

België kan best wel wa beter bouwen dan een Trabant, en het wordt hoog tijd dat te doen , maar onze politieci verkopen liever de bedrijven om hun begroting te doen kloppen .

Weet je als ik morgen mijn huis verkoop waar ik 25 jaar voor gewerkt heb kan ik ook 6 maand de bloemetjes buiten zetten , maar daarna zal ik wel buiten moeten slapen . zo slim zijn onze politiekers niet .

Klarekijk
24 oktober 2012, 22:32
Een asielcentrum van maken.
De vraag is altijd groter dan het aanbod.

Inderdaad , maar eerst alle materiaal buiten halen hé , stel dat er beginnen mee te werken , da zou pas een ramp zijn !!!

Munglik
24 oktober 2012, 22:33
Inderdaad , maar eerst alle materiaal buiten halen hé , stel dat er beginnen mee te werken , da zou pas een ramp zijn !!!

Ze zullen er tanks in elkaar knutselen en het land overnemen!

http://www.google.be/url?source=imglanding&ct=img&q=http://2.bp.blogspot.com/_YRS0SHKyEkM/TJ0YCiDc3KI/AAAAAAAAAxU/LJ3ArHY-Il8/s1600/key_art_the_a_team%5B1%5D.jpg&sa=X&ei=nF6IUOfTJIfU0QWhw4DwBA&ved=0CAkQ8wc&usg=AFQjCNH8C61lANOgJPO-MME6uMMLNJl_-Q

Flippend Rund
24 oktober 2012, 22:36
Het drama van Ford-Genk is simpelweg koel berekend socio-economisch gangsterisme. Het zou me zelfs niet verwonderen, dat die CEO er een vette bonus vanuit Detroit aan overhoudt.

Drama, wtf. Je baan verliezen is geen drama.

Als een werkgever mankracht nodig heeft om winsten te maken, dan zal de werkgever je betalen om werk te doen. Het is win-win situatie voor beide partijen. Op het ogenblik dat de werkgever je niet meer nodig heeft, dan moet je ergens anders werk gaan zoeken.

Zo werkt het. Get over it already.

Antiochos
25 oktober 2012, 10:58
Het drama van Ford-Genk is simpelweg koel berekend socio-economisch gangsterisme. Het zou me zelfs niet verwonderen, dat die CEO er een vette bonus vanuit Detroit aan overhoudt.

Mensen worden ontslaan in een economie. Soms met veel tegelijk. Moesten we niet zo'n rigide beeld hebben op arbeid, zouden de Ford werknemers bijscholen en ergens anders een baan zoeken. Maar nee, de enige optie is brugpensioen op je 50ste. Belachelijk. Je baan verliezen is erg maar geen catastrofe en zeker niet het einde van je carrière, stop met die mentaliteit te affirmeren.

Mahalingam
25 oktober 2012, 11:51
Nationaliseren die handel. België kan een eigen Wartburg of Trabant wel gebruiken.

België kent niet die nauwe verwevenheid tussen staat en kapitaal zoals in het Hernieuwd Socialistische Frankrijk.
Peugeot maakt 200 miljoen per maand verlies, heeft een financieel gat van 11 miljard en de staat geeft 7 miljard hulp (geen steun want dat mag niet van de EU). Zonder dat zouden er 8500 banen verdwijnen.
Iedere verkochte auto geeft een gemiddeld verlies van 350 euro.
Dit is geen probleem in een socialistische plan-economie.

Libro
25 oktober 2012, 12:03
Laatste nieuws: Southampton zou dit jaar ook nog sluiten. De productie van de Transit gaat helemaal naar Turkije.

Stingray
25 oktober 2012, 12:16
Drama, wtf. Je baan verliezen is geen drama.

Als een werkgever mankracht nodig heeft om winsten te maken, dan zal de werkgever je betalen om werk te doen. Het is win-win situatie voor beide partijen. Op het ogenblik dat de werkgever je niet meer nodig heeft, dan moet je ergens anders werk gaan zoeken.

Zo werkt het. Get over it already.

Zo sprak de man wiens job niet bedreigd is...

Stingray
25 oktober 2012, 12:17
Laatste nieuws: Southampton zou dit jaar ook nog sluiten. De productie van de Transit gaat helemaal naar Turkije.

Ik lach mij kapot. De grotere landen binnen de EU denken dat ze het onvermijdelijke nog kunnen uitstellen. Tegen dan zullen wij al leren leven hebben met minder.

Eigenzinnig
25 oktober 2012, 15:41
Mensen worden ontslaan in een economie. Soms met veel tegelijk. Moesten we niet zo'n rigide beeld hebben op arbeid, zouden de Ford werknemers bijscholen en ergens anders een baan zoeken. Maar nee, de enige optie is brugpensioen op je 50ste. Belachelijk. Je baan verliezen is erg maar geen catastrofe en zeker niet het einde van je carrière, stop met die mentaliteit te affirmeren.

Altijd welkom, de mening van een ongeletterde leek..:roll:

Ten eerste dateert de laatste algemene (korte) staking al van 2003, toen er 3000 man werd ontslagen...het ford personeel zijn geen spoorbeambten...

Ten tweede zal er quasi niemand op zijn 50-ste op brugpensioen kunnen gaan aangezien deze regel DIT jaar afloopt en de eerste ontslagen in principe pas in 2014 vallen..

Ten derde is in het huidige klimaat brugpensioen interessanter dan een hoop 50+ werklozen, aangezien beide groepen dopgeld krijgen maar de bruggepensioneerden bijbetaald worden door ford (extra geld voor onze economie)

Flippend Rund
25 oktober 2012, 16:09
Zo sprak de man wiens job niet bedreigd is...

Momenteel werk ik onder een jaarcontract. In februari hoor ik of ik nog een jaarcontract krijg. Indien niet, dan wacht mij geen riante ontslagvergoeding zoals bij die bleiters in Genk. Voor zo'n ontslag zou ik feitelijk met plezier tekenen :lol:

Bobke
25 oktober 2012, 16:29
Altijd welkom, de mening van een ongeletterde leek..:roll:

Ten eerste dateert de laatste algemene (korte) staking al van 2003, toen er 3000 man werd ontslagen...het ford personeel zijn geen spoorbeambten...

Ten tweede zal er quasi niemand op zijn 50-ste op brugpensioen kunnen gaan aangezien deze regel DIT jaar afloopt en de eerste ontslagen in principe pas in 2014 vallen..

Ten derde is in het huidige klimaat brugpensioen interessanter dan een hoop 50+ werklozen, aangezien beide groepen dopgeld krijgen maar de bruggepensioneerden bijbetaald worden door ford (extra geld voor onze economie)
+ RSZ en belastingen.

Antiochos
25 oktober 2012, 16:29
Altijd welkom, de mening van een ongeletterde leek..:roll:

Ten eerste dateert de laatste algemene (korte) staking al van 2003, toen er 3000 man werd ontslagen...het ford personeel zijn geen spoorbeambten...

Ten tweede zal er quasi niemand op zijn 50-ste op brugpensioen kunnen gaan aangezien deze regel DIT jaar afloopt en de eerste ontslagen in principe pas in 2014 vallen..

Ten derde is in het huidige klimaat brugpensioen interessanter dan een hoop 50+ werklozen, aangezien beide groepen dopgeld krijgen maar de bruggepensioneerden bijbetaald worden door ford (extra geld voor onze economie)

1) Heb nog geen woord gezegd over stakingen en of dit zou kunnen geleid hebben tot de ontslagen.

2) Ik las in DS dat 1800 werknemers in aanmerking komen voor brugpensioen.

3) Wérkelijk? De Ford werknemers hebben nog twee jaar om bij te scholen en uit te kijken naar een nieuwe job. Maar nee, er wordt gesproken over brugpensioen en werkloosheidsuitkering. Nuja, het systeem is er ook naar: waarom zou je nog werk zoeken als je van 2 mechanismen kan profiteren die je samen een aardig loon opleveren. Nog wat zwartwerk erbij en je zit al weer op een comfortabele "wedde". Toch is het schrijnend dat ipv wat flexibiliteit en arbeidsmobiliteit te vertonen er meteen aan uitkeringen wordt gedacht. Mijn punt blijft: de mobiliteit en de mentaliteit in de Belgische arbeidsmarkt is veel te rigide. En dat verklaart het hele emo-gedoe in de media ook. Werkelijk onnozel is het eigenlijk, een ontslag betekent dat 1 van de duizenden werkgevers in dit land je niet meer wil of kan betalen. Niet meer en niet minder.

JBM
25 oktober 2012, 16:30
Momenteel werk ik onder een jaarcontract. In februari hoor ik of ik nog een jaarcontract krijg. Indien niet, dan wacht mij geen riante ontslagvergoeding zoals bij die bleiters in Genk. Voor zo'n ontslag zou ik feitelijk met plezier tekenen :lol:

Man je weet niet eens wat voor een ontslagvergoeding die gaan krijgen. En ik betwijfel heel erg hard dat dat meer gaat zijn dat de wettelijke opzegvergoedingen. En al helemaal niet in de toeleveringsbedrijven.

En, het wordt tijd dat iedereen eens wakker wordt: er is geen werk voor tienduizend tot vijftienduizend produktie arbeiders.

Flippend Rund
25 oktober 2012, 16:42
Man je weet niet eens wat voor een ontslagvergoeding die gaan krijgen. En ik betwijfel heel erg hard dat dat meer gaat zijn dat de wettelijke opzegvergoedingen.

ok hier was ik eventjes de discriminatie vergeten die -- enkel in België natuurlijk -- bestaat tussen arbeiden en bedienden. Over die discriminatie doen onze dames en heren politici overigens nogal stilletjes. Waar wachten onze groothartige socialistische overlords op om dit onrecht recht te trekken? Op de kap zeiken van multinationals is natuurlijk veel gemakkelijker, en ook veel leuker.

En al helemaal niet in de toeleveringsbedrijven.

En, het wordt tijd dat iedereen eens wakker wordt: er is geen werk voor tienduizend tot vijftienduizend produktie arbeiders.

JBM
25 oktober 2012, 16:53
ok hier was ik eventjes de discriminatie vergeten die -- enkel in België natuurlijk -- bestaat tussen arbeiden en bedienden. Over die discriminatie doen onze dames en heren politici overigens nogal stilletjes. Waar wachten onze groothartige socialistische overlords op om dit onrecht recht te trekken? Op de kap zeiken van multinationals is natuurlijk veel gemakkelijker, en ook veel leuker.

Ons land werd door Europa verplicht tegen juli 2013 de verschillen in de statuten tussen arbeiders en bedienden weg te werken.

Buiten het feit dat ik geen idee heb hoe ze dat willen klaarspelen zal dit voor werkgevers alleen maar een reden te meer zijn om niet in Belgie te investeren.

Klein Licht
25 oktober 2012, 19:02
Een asielcentrum van maken.
De vraag is altijd groter dan het aanbod.

Gevang!

En ge hebt direct genoeg bouwvakkers en cipiers

Flippend Rund
25 oktober 2012, 22:36
Ons land werd door Europa verplicht tegen juli 2013 de verschillen in de statuten tussen arbeiders en bedienden weg te werken.

Onze federale regering is ongetwijfeld koortsachtig aan het werk om dit te realiseren tegen die datum... en andere sprookjes :lol:

Buiten het feit dat ik geen idee heb hoe ze dat willen klaarspelen zal dit voor werkgevers alleen maar een reden te meer zijn om niet in Belgie te investeren.

Boduo
26 oktober 2012, 21:54
België kan best wel wa beter bouwen dan een Trabant, en het wordt hoog tijd dat te doen , maar onze politieci verkopen liever de bedrijven om hun begroting te doen kloppen .

Weet je als ik morgen mijn huis verkoop waar ik 25 jaar voor gewerkt heb kan ik ook 6 maand de bloemetjes buiten zetten , maar daarna zal ik wel buiten moeten slapen . zo slim zijn onze politiekers niet .

Onze politiekers verkwanselen ONS belastinggeld !

:x

Boduo
26 oktober 2012, 21:58
België kent niet die nauwe verwevenheid tussen staat en kapitaal zoals in het Hernieuwd Socialistische Frankrijk.
Peugeot maakt 200 miljoen per maand verlies, heeft een financieel gat van 11 miljard en de staat geeft 7 miljard hulp (geen steun want dat mag niet van de EU). Zonder dat zouden er 8500 banen verdwijnen.
Iedere verkochte auto geeft een gemiddeld verlies van 350 euro.
Dit is geen probleem in een socialistische plan-economie.

De Fransen beschermen hun eigen ekonomie.
Ze zullen bv de accijnzen op bier verhogen met 160 %. Zo beschermen ze hun eigen wijnboeren.
Ze hebben groot gelijk !

Boduo
26 oktober 2012, 21:59
Zo sprak de man wiens job niet bedreigd is...

Hij noemt niet voor niets "Flippend rund"

;-)

Stingray
26 oktober 2012, 23:49
Momenteel werk ik onder een jaarcontract. In februari hoor ik of ik nog een jaarcontract krijg. Indien niet, dan wacht mij geen riante ontslagvergoeding zoals bij die bleiters in Genk. Voor zo'n ontslag zou ik feitelijk met plezier tekenen :lol:

Ga dan werken voor Volvo Gent. Zij zijn de volgende. Niets houd je tegen.

kelt
30 oktober 2012, 19:26
Het handgranaatgooien over en weer tussen de "sociale partners" de laatste dagen,naar aanleiding van Ford heeft mij er meer en meer van overtuigd;de sociale partners,of tenminste hun belangenverenigingen zijn irrelevant,...en de regering zou er best aan doen hen te negeren....

Ergens in de jaren negentig is het beginnen misgaan,is het ingraven begonnen terwijl overal rondom ons de wereld veranderde.
En nu denken die "sociale partners" (jawel,zowel de verschillende ondernemingsvertegenwoordigers als de dito vakbonden)dat regeringen verplicht een rugprobleem moeten riskeren om in die diepe loopgraven te staan luisteren tot ze eens tijd hebben om SERIEUS te HELPEN in plaats van aanhoudend KRITISEREN......

Er is geen geld meer om met gulle hand in ons sociaal systeem te strooien,centen zullen moeten, correct geteld ,uitgedeeld worden voor de juiste redenen.Die "redenen" hebben niks meer te maken met indexsprongen en fiscale aftrekposten.Ze verstaan dat blijkbaar niet,onze "sociale partners".. :evil:

Stingray
30 oktober 2012, 21:24
Het handgranaatgooien over en weer tussen de "sociale partners" de laatste dagen,naar aanleiding van Ford heeft mij er meer en meer van overtuigd;de sociale partners,of tenminste hun belangenverenigingen zijn irrelevant,...en de regering zou er best aan doen hen te negeren....

Ergens in de jaren negentig is het beginnen misgaan,is het ingraven begonnen terwijl overal rondom ons de wereld veranderde.
En nu denken die "sociale partners" (jawel,zowel de verschillende ondernemingsvertegenwoordigers als de dito vakbonden)dat regeringen verplicht een rugprobleem moeten riskeren om in die diepe loopgraven te staan luisteren tot ze eens tijd hebben om SERIEUS te HELPEN in plaats van aanhoudend KRITISEREN......

Er is geen geld meer om met gulle hand in ons sociaal systeem te strooien,centen zullen moeten, correct geteld ,uitgedeeld worden voor de juiste redenen.Die "redenen" hebben niks meer te maken met indexsprongen en fiscale aftrekposten.Ze verstaan dat blijkbaar niet,onze "sociale partners".. :evil:

Leg dan eens uit waarom de vakbonden in Ford Genk eerder akkoord gingen met de afdankingen in het kader van de Transit en later met de 12% loonsvermindering als ze dan zo slecht zijn :twisted:

kelt
1 november 2012, 10:08
Leg dan eens uit waarom de vakbonden in Ford Genk eerder akkoord gingen met de afdankingen in het kader van de Transit en later met de 12% loonsvermindering als ze dan zo slecht zijn :twisted:

Met het mes op de keel is het slecht onderhandelen.....bemerk ook hier dus de irrelevantie...:-(

Jantje
1 november 2012, 10:35
Leg dan eens uit waarom de vakbonden in Ford Genk eerder akkoord gingen met de afdankingen in het kader van de Transit en later met de 12% loonsvermindering als ze dan zo slecht zijn :twisted:

Ten eerste dateert de laatste algemene (korte) staking al van 2003, toen er 3000 man werd ontslagen...het ford personeel zijn geen spoorbeambten...

Ford Genk kon niet concurreren met Ford Valencia, omdat het afhankelijk is van het goederenvervoer via het spoor, een zeer onbetrouwbare partner in Belgie
De beslising om Genk te sluiten is volgens de Europese Ford CEO gevallen nadat de spoorwegen opnieuw een zoveelste stakingsaanzeggingen hadden gedaan.

Alle inspanningen en inleveringen van het personeel van Ford Genk werden vernietigd door de vakbonden van het spoorwegpersoneel.

En Ford heeft de knop doorgehakt, maar zelfs in de Antwerpse haven heeft 1 van de grotere werkgevers, MSC, reeds te kennen gegeven de stakingen van de spoorweg beu te zijn. En als er geen einde komt aan die stakingen, ze verhuizen naar Rotterdam.

Het zijn dus niet enkel de stakingen binnen het bedrijf die tellen voor de werkgevers, maar ook die bij de bedrijven waar ze mee moeten samenwerken en afhankelijk van zijn.

dpg
1 november 2012, 17:18
Ford Genk kon niet concurreren met Ford Valencia, omdat het afhankelijk is van het goederenvervoer via het spoor, een zeer onbetrouwbare partner in Belgie.

1 april is al even voorbij.

Stingray
1 november 2012, 23:27
Met het mes op de keel is het slecht onderhandelen.....bemerk ook hier dus de irrelevantie...:-(

niets irrelevant. Een waarheid.

Boduo
2 november 2012, 17:56
1 april is al even voorbij.

ALLE auto-fabrieken in de EU hebben het moeilijk: de vraag naar NIEUWE auto's daalt.
De vraag naar occasie's stijgt.

Stingray
2 november 2012, 21:57
ALLE auto-fabrieken in de EU hebben het moeilijk: de vraag naar NIEUWE auto's daalt.
De vraag naar occasie's stijgt.

Waarom zou ons dat nu nog iets kunnen schelen? BE heeft vrijwel geen auto-industrie meer.

Boduo
2 november 2012, 23:04
Waarom zou ons dat nu nog iets kunnen schelen? BE heeft vrijwel geen auto-industrie meer.

Op de site van Ford zal men kunnen grootschalige alternatieve-energie projekten kunnen opstarten.
Daar zit er toekomst in !

Stingray
3 november 2012, 11:05
Op de site van Ford zal men kunnen grootschalige alternatieve-energie projekten kunnen opstarten.
Daar zit er toekomst in !

Zoals ?

Je weet toch dat de laatste keer dat het op hetzelfde moment hard waaide en de zon scheen, we onze alternatieve energie gratis hebben moeten uitvoeren naar Frankrijk. Datzelfde Frankrijk dat BE nu met Dexia ne kloot aan het aftrekken is ?

Jantje
4 november 2012, 10:25
Zoals ?

Je weet toch dat de laatste keer dat het op hetzelfde moment hard waaide en de zon scheen, we onze alternatieve energie gratis hebben moeten uitvoeren naar Frankrijk. Datzelfde Frankrijk dat BE nu met Dexia ne kloot aan het aftrekken is ?

DE Franse politici zijn dn ook slimmer dan de onze.

schaduw
7 november 2012, 16:42
Eerst grote nieuwe fabrieken in lage loon landen in Oost Europa opstarten en dan liegen dat het door overproductie en de crisis komt dat onze fabrieken hier sluiten. Dat was en is zo gepland. Pek, veren en lood voor de volksverraders als Jan Gijsen.
Het is een bewuste keuze geweest van de machtigen der aarde, de Europese en Amerikaanse politici, de bedrijfsleiders van de multinationals, de internationale bankiers, ... om de globalisering op kap van de gewone werkende man te doen in plaats van een beetje rustiger en doordachter zonder de eigen bevolking danig te verarmen.

Stingray
7 november 2012, 19:47
Eerst grote nieuwe fabrieken in lage loon landen in Oost Europa opstarten en dan liegen dat het door overproductie en de crisis komt dat onze fabrieken hier sluiten. Dat was en is zo gepland. Pek, veren en lood voor de volksverraders als Jan Gijsen.
Het is een bewuste keuze geweest van de machtigen der aarde, de Europese en Amerikaanse politici, de bedrijfsleiders van de multinationals, de internationale bankiers, ... om de globalisering op kap van de gewone werkende man te doen in plaats van een beetje rustiger en doordachter zonder de eigen bevolking danig te verarmen.

Het zou al veel uitmaken als de Belgen een keer hun tanden laten zien en minsten voor een hele tijd geen Ford meer kopen.

schaduw
8 november 2012, 09:30
Ik las gisteren in een krant dat Europa 100 miljoen subsidie investeert in een Ford fabriek in Turkije ?!
Bron. (http://www.gva.be/dossiers/ford-genk/europa-pompt-100-miljoen-in-turkse-ford-fabriek.aspx) 8O :evil:

Boduo
8 november 2012, 23:19
Het zou al veel uitmaken als de Belgen een keer hun tanden laten zien en minsten voor een hele tijd geen Ford meer kopen.

Dat is een grooooote illusie !

Stingray
9 november 2012, 00:31
Dat is een grooooote illusie !

Ik vrees het ook...

Vlanin
9 november 2012, 00:50
november 2011 dexia
oktober 2012 ford
september 2013 ????

Effect
9 november 2012, 08:13
november 2011 dexia
oktober 2012 ford
september 2013 ????

september 2013 buitenlandse premier in de federale regering ... oh wait

Vlanin
9 november 2012, 12:03
een nederlands sprekende italiaan voor de verandering

daiwa
10 november 2012, 03:12
Ik las gisteren in een krant dat Europa 100 miljoen subsidie investeert in een Ford fabriek in Turkije ?!
Bron. (http://www.gva.be/dossiers/ford-genk/europa-pompt-100-miljoen-in-turkse-ford-fabriek.aspx) 8O :evil:

Klopt!

EU-steun aan Ford Turkije

Europees Parlementslid Philip Claeys reageerde geschokt maar niet verrast op de berichten dat de Europese Investeringsbank (EIB) een goedkope lening van 100 miljoen euro toestond aan Ford om te investeren in een fabriek in Turkije. Daar zal de nieuwe Ford Transit worden geassembleerd. De EIB functioneert binnen de krijtlijnen die door de EU worden uitgetekend, wat onder meer betekent dat er steun wordt verleend aan projecten in kandidaat-lidstaten zoals Turkije. De Europese Unie financiert dus de delokalisatie van bedrijven uit Europa. Dat de SP.a nu opeens bezwaren heeft, getuigt van een stuitende hypocrisie. Samen met de andere traditionele partijen zijn ze altijd grote voorstanders geweest van Turkse toetreding.




Bron: Angeltjes.

EU-steun voor Ford Turkije : Vanackere wist van niets


"De Europese Investeringsbank heeft inderdaad 100 miljoen euro geïnvesteerd in Ford in Turkije. Maar dat geld wordt gebruikt om de CO2-uitstoot te verminderen." Dat antwoordde minister van financien Steven Vanackere, de Ongeloofwaardigheid in Persoon, zopas aan Bert Schoofs (VB).

Die vond het onverantwoord dat Ford in Turkije een subsidiëring van 100 miljoen euro kreeg, terwijl in Southampton en Genk twee fabrieken worden gesloten met duizenden werklozen tot gevolg. "Turkije ligt buiten de EU en het is geen ontwikkelingsland, waarom kreeg het dan toch geld? U bent als minister lid van de raad van gouverneurs van die Investeringsbank die de beslissing nam. Het imago van de EU kreeg hierdoor wel een serieuze deuk." Schoofs nodigde de minister uit om de beslissing over de investering eens te komen uitleggen aan de arbeiders aan de poorten van Ford Genk.

Vanackere antwoordde dat de Europese Investeringsbank op 5 juni 2012 besloot tot de subsidiëring. "Dat was voor de sluiting van Ford Genk bekend raakte, in tempore non suspecto", aldus de minister. Hij stelde verder dat de beslissing "stilzwijgend" werd genomen op een lager niveau dan het zijne, de Raad van Bewind. "Het was geen beslissing van de Raad van Gouverneurs, waar ik in zit".

Vanackere beklemtoonde verder nog dat het geld niet bedoeld is om de productiecapaciteit van Ford in Turkije te vergroten "want dan zou ik vanzelfsprekend hiermee grote problemen hebben", maar wel "om technologische moderniseringen te doen om de CO2-uitstoot te verminderen".

Zijn wij de enigen die misselijk worden van de uitleg die Vanackere steeds klaar heeft en waar de ongeloofwaardigheid telkens van afdruipt ? Hij is lid van de Raad van Gouverneurs, maar niet verantwoordelijk voor toekenning van 100 miljoen euro aan een land buiten de EU, dat de spot drijft met Europa.

Quizvraag : Waarvoor is Vanackere wel verantwoordelijk ?

Den Bal
10 november 2012, 13:57
Het zou al veel uitmaken als de Belgen een keer hun tanden laten zien en minsten voor een hele tijd geen Ford meer kopen.

Ja. Dat zal ik toch eerst eens moeten zien. Vergroot je trouwens dan niet het probleem.

Als Renault sloot zijn er in België nooit zoveel Renaults verkocht als dat jaar en het jaar erop.

Wat ga je doen met de mensen die werken voor een garagehouder die Ford als merk verkoopt? Deze mensen hangen vaak voor jaren vast aan één bepaald merk. Overschakelen naar een ander merk is dan ook niet steeds mogelijk.

Groentje-18
11 november 2012, 18:17
Ik dacht dat ik las "Ford gestolen".

Daar zou ik pas vreemd van opkijken. :mrgreen:

Stingray
11 november 2012, 21:58
Ja. Dat zal ik toch eerst eens moeten zien. Vergroot je trouwens dan niet het probleem.

Als Renault sloot zijn er in België nooit zoveel Renaults verkocht als dat jaar en het jaar erop.

Wat ga je doen met de mensen die werken voor een garagehouder die Ford als merk verkoopt? Deze mensen hangen vaak voor jaren vast aan één bepaald merk. Overschakelen naar een ander merk is dan ook niet steeds mogelijk.

Renault heeft in het eerste jaar zijn wagens aan dumpingprijzen verkocht. Het zou voor FORD in deze situatie geen oplossing zijn.

Een groot deel van de Ford's werd door die 4000 werknemers en hun familie gekocht in een systeem van speciale kortingen. Dat valt nu onmiddellijk al weg.

Ik spreek uit ervaring want ik behoor tot die groep. Ik kocht FORD omdat het voor mij goedkoop was, ik best tevreden was van de wagen en omdat hij in GENK gemaakt werd.

Voor een auto uit Spanje heb ik dat er niet voor over.

Pericles
12 november 2012, 15:15
Renault heeft in het eerste jaar zijn wagens aan dumpingprijzen verkocht. Het zou voor FORD in deze situatie geen oplossing zijn.

Een groot deel van de Ford's werd door die 4000 werknemers en hun familie gekocht in een systeem van speciale kortingen. Dat valt nu onmiddellijk al weg.

Ik spreek uit ervaring want ik behoor tot die groep. Ik kocht FORD omdat het voor mij goedkoop was, ik best tevreden was van de wagen en omdat hij in GENK gemaakt werd.

Voor een auto uit Spanje heb ik dat er niet voor over.

Ford ligt helemaal niet wakker van de Belgische markt. Ze stelt niets voor. Als ze alleen in Amerika en Azië winst maken en zware verliezen in Europa lijden en deze verliezen zijn bovendien structureel , doen ze hier desnoods alle fabrieken dicht.

Stingray
12 november 2012, 22:14
Ford ligt helemaal niet wakker van de Belgische markt. Ze stelt niets voor. Als ze alleen in Amerika en Azië winst maken en zware verliezen in Europa lijden en deze verliezen zijn bovendien structureel , doen ze hier desnoods alle fabrieken dicht.

Misschien wel, maar we moeten het hen niet op een dienbladje presenteren.

Bovendien, wat kan het ons nog schelen dat ze de rest van de fabrieken in de EU sluiten. In BE kunnen ze er geen meer sluiten...