PDA

View Full Version : Windows 8


E. Migrant
25 oktober 2012, 21:40
Wie gaat er seffens win8 downloaden? Voor maar 29€, zal bij mij ni lang duren :-)

Munglik
25 oktober 2012, 21:46
Wie gaat er seffens win8 downloaden? Voor maar 29€, zal bij mij ni lang duren :-)

Zijn er eigenlijk voordelen aan?

1207
25 oktober 2012, 22:06
Zijn er eigenlijk voordelen aan?

wel voor microsoft :)

Koenraad Noël
25 oktober 2012, 22:16
Ik pas. Een veredelde tablet lijkt me niet geschikt als pc.

E. Migrant
25 oktober 2012, 22:22
Ik pas. Een veredelde tablet lijkt me niet geschikt als pc. Er zijn 2 versies. Die voor de gewone PC's met Intel en AMD xxx86 CPU's en Windows RT voor de tablets met een ARM of reduced instruction set CPU (verbruiken minder).

Die 29€ is voor de PC versie.

Gelogeerde aap
25 oktober 2012, 22:24
WTF betalen?
Staat al hele tijd op't net

Mitgard
25 oktober 2012, 22:31
Ik pas. Een veredelde tablet lijkt me niet geschikt als pc.

Ik dacht aan die hele tabletcultuur te kunnen ontsnappen maar blijkbaar heeft men de desktops er ook mee besmet.

Of er oudere games (COD1-2) op Windows 8 draaien durf ik zelfs niet vragen.

E. Migrant
26 oktober 2012, 01:56
Zijn er eigenlijk voordelen aan?

Het enige voordeel dat ik heb kunnen ontdekken totnogtoe is dat ik bij de eersten ben. En als je met computerontwikkelingen bezig bent is dat interessant. Maar verder is het van WTF en ...

giserke
26 oktober 2012, 15:56
Wie gaat er seffens win8 downloaden? Voor maar 29€, zal bij mij ni lang duren :-)

Waar kun je die voor die prijs kopen? 8O

Johan Bollen
26 oktober 2012, 15:58
Geen browserkeuze zoals de EU gevraagd had, lees ik. Maar de Europa is niet in staat in te gaan tegen Microsoft, en wordt gewoon genegeerd.

Liederik
26 oktober 2012, 16:25
Ik kijk uit voor een convertable tablet-laptop op Win8.

Geen Windows 8 RT (en ook geen android), ik hou niet van het locked in concept; de apps enkel via een webwinkel. Ik wil daarop kunnen zetten wat ik wil.

En ik hoor enkel geluiden van 'het is wennen, het is niet hetzelfde, het is met iconen en da's anders, het is veel te kleurrijk...' ; maar geen essentiële kritiek dat het niet werkbaar is.

Dus ik denk dat het wel zal meevallen.

kelt
26 oktober 2012, 20:14
Het is de grootste gok die Microsoft in jaren gedaan heeft.
Ze hebben de bus van "mobile computing" grotendeels gemist,maar het moet gezegd,google raakt maar niet op de bus van "desktop" computing,waar nochtans honderden miljoenen betalende gebruikers zitten die echt werk willen verrichten op computers in plaats van "consumeren" en "ondergaan".

Apple zit knusjes in zijn niche en voelt zich daar kiplekker.

En nu installeert Microsoft zich daar met een grensoverschrijdend "systeem" dat tamelijk vlot zou moeten werken in beide werelden,ze hebben nu eindelijk de mogelijkheid om binnen hier en vijf jaar de "mobiele" wereld over te nemen!Zoals ze ooit BeOs,OS/2 ,verschillende Unixen,en uiteraard Commodore en Atari-systemen uit de desktop-wereld wegveegden 20 jaar geleden.


Als hun ontwikkel-tools ook zo vlotjes mee bewegen tussen beide werelden,dan is er straks geen concurrentie meer...


Ubuntu (Linux) is nog niet klaar met zijn mobiele versie...:-(

E. Migrant
27 oktober 2012, 00:37
Waar kun je die voor die prijs kopen? 8O

Bij Microsoft:

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL_Hero_Home_FPP_Null

E. Migrant
27 oktober 2012, 00:43
Het is de grootste gok die Microsoft in jaren gedaan heeft.
Ze hebben de bus van "mobile computing" grotendeels gemist,maar het moet gezegd,google raakt maar niet op de bus van "desktop" computing,waar nochtans honderden miljoenen betalende gebruikers zitten die echt werk willen verrichten op computers in plaats van "consumeren" en "ondergaan".

Apple zit knusjes in zijn niche en voelt zich daar kiplekker.

En nu installeert Microsoft zich daar met een grensoverschrijdend "systeem" dat tamelijk vlot zou moeten werken in beide werelden,ze hebben nu eindelijk de mogelijkheid om binnen hier en vijf jaar de "mobiele" wereld over te nemen!Zoals ze ooit BeOs,OS/2 ,verschillende Unixen,en uiteraard Commodore en Atari-systemen uit de desktop-wereld wegveegden 20 jaar geleden.


Als hun ontwikkel-tools ook zo vlotjes mee bewegen tussen beide werelden,dan is er straks geen concurrentie meer...


Ubuntu (Linux) is nog niet klaar met zijn mobiele versie...:-(

Het besturingssysteem win 8 zou, eenmaal op punt gezet, eigenlijk geen windows meer mogen genoemd worden. De sprong van Windows naar Win 8 is eigenlijk van dezelfde orde als de sprong van DOS naar Windows.

Roodkapje
27 oktober 2012, 08:30
Geen browserkeuze zoals de EU gevraagd had, lees ik. Maar de Europa is niet in staat in te gaan tegen Microsoft, en wordt gewoon genegeerd.

Godzijdank stelt Apple zich volledig 'open' en bloot.

BigF
27 oktober 2012, 11:18
Of er oudere games (COD1-2) op Windows 8 draaien durf ik zelfs niet vragen.
Ikke wel, gij bangerik.

Draaien oudere games als COD1-2 op Windows 8?

Voila, niks aan.

Koenraad Noël
27 oktober 2012, 11:22
Ikke wel, gij bangerik.

Draaien oudere games als COD1-2 op Windows 8?

Voila, niks aan.
Naar alle waarschijnlijkheid wel.

E. Migrant
29 oktober 2012, 23:03
En iemand die ondertussen ervaring heeft met win 8?

E. Migrant
29 oktober 2012, 23:20
Ik denk er serieus aan om mijne win8 er weer af te zwieren en opnieuw win7 te installeren.

Ik had win7 een hele tijd voor de officiële release en vond het een hele vooruitgang, maar dit nieuwe ding deugt ni, vind ik. 29€ teveel uitgegeven?

mkb
29 oktober 2012, 23:29
Heb er nog maar een paar minuten mee gespeeld, lijkt mij niet de moeite om te installeren als je 7 gebruikt.

Vlanin
29 oktober 2012, 23:45
xp forever

Het Labarum bestaande uit de letters chi en P = rho. Dit zijn de twee Griekse letters die al in het begin van de jaartelling gebruikt werden in het monogram gekend als Labarum en dat symbool staat voor Christus.

E. Migrant
1 november 2012, 17:44
Heb Win 8 eraf gesmeten en Windows 7 opnieuw van vooraf aan geïnstalleerd. Wat een verademing!

Mijn advies voor kopers van nieuwe hardware: zie dat je een versie kan kopen met Windows 7 geïnstalleerd, maar met optie voor win 8. Dan kan je nog altijd kiezen achteraf.

Voor mij: Win 8 : worse than Vista or Win 3.01

kiko
1 november 2012, 18:11
Nooit begrepen die obsessie voor nieuwe besturingssystemen. Als mijn PC vlot draait en mijn printer herkent, is het al lang voldoende voor mij.

Xenophon
1 november 2012, 18:21
Nooit begrepen die obsessie voor nieuwe besturingssystemen. Als mijn PC vlot draait en mijn printer herkent, is het al lang voldoende voor mij.

2

Waarschijnlijk zijn het ook die mensen die om de zes maanden een nieuwe - of De nieuwe, GSM kopen.

Zucht
1 november 2012, 18:22
Nooit begrepen die obsessie voor nieuwe besturingssystemen. Als mijn PC vlot draait en mijn printer herkent, is het al lang voldoende voor mij.
2
En als dan telkens de UI nog eens verandert zonder reden. Met de MS Office producten was dat gewoonweg belachelijk.

SDG
1 november 2012, 18:41
xp forever

Het Labarum bestaande uit de letters chi en P = rho. Dit zijn de twee Griekse letters die al in het begin van de jaartelling gebruikt werden in het monogram gekend als Labarum en dat symbool staat voor Christus.

Ik zit hier ook nog altijd met XP op mijn vaste PC.

Op mijn Macbook staat Win7 wel geïnstalleerd als tweede systeem, maar ik maak daar zelden of nooit gebruik van.

Mitgard
1 november 2012, 18:47
Hoe lang nog voor er alleen nog nieuwe pc's met win8 te koop zijn?

Mitgard
1 november 2012, 18:56
Als mijn PC vlot draait en mijn printer herkent, is het al lang voldoende voor mij.

Maar niet voldoende voor microsoft.
Die wil dat u na 2-3 jaar het gevoel krijgt dat uw besturingssysteem verouderd is.
En dat u bijgevolg een nieuw besturingssysteem koopt dat exact hetzelfde kan als het vorige maar dat een andere naam heeft en een nieuw laagje vernis.

E. Migrant
1 november 2012, 23:15
Hoe lang nog voor er alleen nog nieuwe pc's met win8 te koop zijn?

Ik weet niet, maar als koper zou ik erop staan om bvb een laptop met Windows 7 ipv win 8 te krijgen.

Van alle edities is Windows 7 veruit het beste. Als je niet met Mac of Linux bezig bent, dan is dat de enig zinnige keus.

E. Migrant
1 november 2012, 23:23
Waarom Microsoft Win 8 dan toch uitgebracht heeft?

Ik gis dat ze daarmee Android willen counteren. Er zijn geruchten van een Android systeem voor PC's. Concurrentie voor Microsoft én Apple dus.

Als nu Microsoft erin kan slagen via een weggeefprijs de mensen richting win 8 te duwen - en win 8 is eigenlijk een tablet OS - dan zullen nieuwe kopers van een tablet voortaan eerder geneigd zijn om zowel voor PC als voor tablet hetzelfde OS en look te hebben, zoals +/- bij de Imacs / MBPro's en IPads van Apple.
En dit uiteraard ten nadele van Googles Android.

kelt
2 november 2012, 10:17
Hoe lang nog voor er alleen nog nieuwe pc's met win8 te koop zijn?

Voor het eind van dit jaar is het afgelopen...;-)

giserke
2 november 2012, 10:20
Ik heb windows 8 gekocht in de Fnac.

Ik ondervind geen problemen.

kelt
2 november 2012, 10:25
Maar niet voldoende voor microsoft.
Die wil dat u na 2-3 jaar het gevoel krijgt dat uw besturingssysteem verouderd is.
En dat u bijgevolg een nieuw besturingssysteem koopt dat exact hetzelfde kan als het vorige maar dat een andere naam heeft en een nieuw laagje vernis.

U moet ook heel goed begrijpen dat een commercieel bedrijf het aan zichzelf en aan zijn klanten (en dat zijn niet de thuisgebruikers,dat zijn de computer-assembleurs) verplicht is "nieuwe" dingen aan te bieden,te tonen dat ze mee zijn lmet toekomstige ontwikkelingen,of indien niet,dat ze snel kunnen schakelen.
Dat heeft Microsoft totnogtoe met succes kunnen doen.Linux in zijn verschillende versies is al zowat 10 jaar "desktopklaar" maar we weten allemaal dat het niet doorbreekt en dat dit ook niet zal gebeuren.We zien ook dat Google,dat al lang een operating systeem heeft dat ook buiten de mobiele wereld kan draaien geen brokken maakt.MS schijnt dus de dingen goed in de hand te houden.



Acht...Ondertussen werkt ik rustig op mijn Ubuntu(momenteel 12.04 LTS) verder en heb niet de indruk iets te missen.....Op mijn Samsung Gio-tje draait een Android versie en ik verlang naar de dag dat Ubuntu ook op de smartphone beschikbaar zal komen......

Laat de rest maar verder klooien op hun badkamertegeltjes,en piekeren over virussen en wormen en andere smeerlapperij ;-)

O ja,blijkbaar heeft een of ander Amerikaans softwarebedrijfje een proces ingeleid tegen Microsoft omtrent die badkamertegeltjes van Windows 8.Die anderen hebben blijkbaar een patent uit 2000 precies omtrent het gebruik van Badkamertegeltjes op schermen..


advokaten zullen er ook een cent aan verdienen....:?

Henri1
2 november 2012, 10:29
Wie gaat er seffens win8 downloaden? Voor maar 29€, zal bij mij ni lang duren :-)

Windows is dikke ellende.
Ze zouden best beter eens te rade gaan bij dat kleine bedrijfje in Cupertino.

Koenraad Noël
2 november 2012, 10:30
Ik heb windows 8 gekocht in de Fnac.:-o

Zo veel ergernis in één zin! ;-)

Marie van de koster
2 november 2012, 11:27
Nooit begrepen die obsessie voor nieuwe besturingssystemen. Als mijn PC vlot draait en mijn printer herkent, is het al lang voldoende voor mij.

2 !

BigF
2 november 2012, 11:28
Afgaande op de gigantische marketing rond Windows 8 lijkt het mij niet denkbeeldig dat binnenkort alles op 8 zal draaien.

Sla eens een IT-reclamefolder open. Een en al Windows 8. Je moet al verduveld moeite doen om erachter te komen welk merk pc's er verkocht worden. Nu is een nieuwe Windows-versie altijd al wel een stimulans geweest om de slabakkende pc-verkoop aan te wakkeren maar nu gaat het in mijn ogen wel heel hard.

Ook op tv gaat het goed vooruit. Dat 'everthing at once' filmpje heeft iedereen al wel gezien, maar gisteren zag ik op Acht reclame die begint met het logo van Acht dat dan gaandeweg omgevormd wordt naar het nieuwe gestyleerde Windows-logo.
Wat is het volgende? In de Delhaize een half uur naar een pak melk staren om tussen de Windows-reclame te ontcijferen of het om volle of halvolle melk gaat?

In ieder geval; succes ermee. Ik heb net een nieuwe Mac Mini besteld en weet dat ik me over het besturingssysteem alvast geen zorgen moet maken. OSX draait altijd goed.

E. Migrant
2 november 2012, 11:49
U moet ook heel goed begrijpen dat een commercieel bedrijf het aan zichzelf en aan zijn klanten (en dat zijn niet de thuisgebruikers,dat zijn de computer-assembleurs) verplicht is "nieuwe" dingen aan te bieden,te tonen dat ze mee zijn lmet toekomstige ontwikkelingen,of indien niet,dat ze snel kunnen schakelen.
Dat heeft Microsoft totnogtoe met succes kunnen doen.Linux in zijn verschillende versies is al zowat 10 jaar "desktopklaar" maar we weten allemaal dat het niet doorbreekt en dat dit ook niet zal gebeuren.We zien ook dat Google,dat al lang een operating systeem heeft dat ook buiten de mobiele wereld kan draaien geen brokken maakt.MS schijnt dus de dingen goed in de hand te houden.



Acht...Ondertussen werkt ik rustig op mijn Ubuntu(momenteel 12.04 LTS) verder en heb niet de indruk iets te missen.....Op mijn Samsung Gio-tje draait een Android versie en ik verlang naar de dag dat Ubuntu ook op de smartphone beschikbaar zal komen......

Laat de rest maar verder klooien op hun badkamertegeltjes,en piekeren over virussen en wormen en andere smeerlapperij ;-)

O ja,blijkbaar heeft een of ander Amerikaans softwarebedrijfje een proces ingeleid tegen Microsoft omtrent die badkamertegeltjes van Windows 8.Die anderen hebben blijkbaar een patent uit 2000 precies omtrent het gebruik van Badkamertegeltjes op schermen..


advokaten zullen er ook een cent aan verdienen....:?

Volgens mij nemen ze bij MS toch een groot risico vind ik, als ze van plan zijn om iedereen naar win8 te duwen.

Dat zou een heleboel mensen weleens naar Apple of Linux kunnen doen uitkijken. Als ik de zelfde software daarop kon draaien zou ik al overgeschakeld zijn.

MIP
29 november 2012, 01:59
en

SDG
29 november 2012, 09:28
xp forever

Het Labarum bestaande uit de letters chi en P = rho. Dit zijn de twee Griekse letters die al in het begin van de jaartelling gebruikt werden in het monogram gekend als Labarum en dat symbool staat voor Christus.

Alleen spijtig dat XP geen DirectX11 meer ondersteunt.

Het Verzet
29 november 2012, 12:54
Windows is dikke ellende.
Ze zouden best beter eens te rade gaan bij dat kleine bedrijfje in Cupertino.

Nee, alsjeblieft niet.

Johan Bollen
29 november 2012, 13:04
Alleen spijtig dat XP geen DirectX11 meer ondersteunt.Wat zijn de consequenties daarvan?

SDG
29 november 2012, 13:05
Wat zijn de consequenties daarvan?

Nieuwste games draaien niet langer onder XP.

Derk de Tweede
29 november 2012, 13:34
Ik heb alvast windows 9 en 8 geïnstalleerd.

http://www.techbug.com/en/wp-content/uploads/2009/01/2009-01-29_003849.gif

Johan Bollen
29 november 2012, 14:22
Ik heb alvast windows 9 en 8 geïnstalleerd.

http://www.techbug.com/en/wp-content/uploads/2009/01/2009-01-29_003849.gif:-) Een goei.

Visjnu
9 december 2012, 06:23
Ik kijk uit voor een convertable tablet-laptop op Win8.
Asus Taichi, Lenovo Yoga, Dell XPS 12 misschien?


En ik hoor enkel geluiden van 'het is wennen, het is niet hetzelfde, het is met iconen en da's anders, het is veel te kleurrijk...' ; maar geen essentiële kritiek dat het niet werkbaar is.
Bij deze: het is niet werkbaar ;)

Het is gelukkig wel werkbaar te maken:

1) Download http://classicshell.sourceforge.net/: hiermee kan je oa. het startmenu terugbrengen, het opstarten in Metro (bweuk) afzetten en die irritante hotspots aan de randen van je scherm afzetten.

2) Browser/MediaPlayer vervangen.

3) HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Personali zation registry key toevoegen met daarin DWORD NoLockScreen met value 1. Hiermee verwijder je het irritante, tijdrovende en aartslelijke lock screen.

4) Alle apps verwijderen (shop app gaat blijkbaar niet :( ), default programs om bepaalde bestandtypes te openen goed zetten.

5) Indien van toepassing: software van touchpad aanpassen zodat 'smart gestures' met meerdere vingers uitstaan.

Het resultaat is een redelijk vreemde versie van Windows 7, maar best werkbaar.