PDA

View Full Version : Sudan: Israël achter bombardement


atmosphere
1 november 2012, 19:08
http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/01071/khartoem_1071002q.jpg

Het bombarderen van een wapenfabriek. Alles wijst er op dat Israel dit gedaan heeft, De zoveelste daad van agressie.

Waarschijnlijk is het bedoeld als signaal aan Iran , "wij zijn in staat dit soort precisie bombardementen op grote afstand uit te voeren"
Israëlische officials willen geen commentaar geven.

Munglik
1 november 2012, 19:23
Israël is weer de schuldige! Maar natuurlijk! Kan u deze smerige beschuldiging ook hardmaken? Dat zal te veel gevraagd zijn!

Ze ontkennen het niet eens.

Munglik
1 november 2012, 19:39
Israël krijgt de blaam voor elke scheet die gelost wordt in het Midden Oosten. Als men zich zou moeten bezighouden om al die flauwekul te gaan ontkennen, komt men eeuwen tijd te kort!

En u doet net of een niet ontkenning als bewijslast kan fungeren.

Het bombarderen van een ander land is inderdaad iets dat niet ontkent moet worden???

Munglik
1 november 2012, 19:48
Er is enkel een depot ontploft, waarschijnlijk veroorzaakt door onkunde. Voor het eigen falen, krijgt Israël dan maar gemakshalve de zwarte piet toegewezen.

An American monitoring group said on Saturday that satellite images of the aftermath of the Wednesday explosion suggested the site was hit by an airstrike. The images released by the Satellite Sentinel Project to the Associated Press showed six 52-foot (16-meter) wide craters at the compound.

Military experts consulted by the project found the craters to be “consistent with large impact craters created by air-delivered munitions,” Satellite Sentinel Project spokesman Jonathan Hutson said.


The Yarmouk military complex in Khartoum, Sudan seen in a satellite image made on October 12 2012, after the alleged attack. (photo credit: AP/DigitalGlobe via Satellite Sentinel Project)

Munglik
1 november 2012, 19:58
Dat is een suggestie voor wat er gebeurd zou kunnen zijn. Mocht het toch om een bombardement gaan, zie ik nog steeds geen Israëlische link.

Israël zegt dat in die fabriek wapens geproduceerd worden voor Hamas.
Israël is ook de enige vijand van Sudan in de regio, ze noemen Sudan een terroristische staat.

Munglik
1 november 2012, 20:04
Wie noemt dat geen terroristische staat? En mocht er dan toch iets van aan zijn, verdient het IDF een dikke pluim om de Joodse staat te beschermen door wapens uit de handen van terroristen te houden die uit zijn op de vernietiging van Israël.

Terrorisme bestrijden met terrorisme is geen goede zet.
Het doet je geloofwaardigheid niet veel goeds.

quercus
1 november 2012, 22:45
Het bombarderen van een wapenfabriek. Alles wijst er op dat Israel dit gedaan heeft, De zoveelste daad van agressie.

Waarschijnlijk is het bedoeld als signaal aan Iran , "wij zijn in staat dit soort precisie bombardementen op grote afstand uit te voeren"
Israëlische officials willen geen commentaar geven.

Wanneer is dat gebeurd? Is het wel een bombardement geweest. Is het niet doodeenvoudig een of andere idioot die de veiligheidsvoorschriften niet is nagekomen met als resultaat: BOEM!

Ik heb dat in ieder geval nergens op het nieuws gehoord of gelezen. Bron a.u.b.?

Wanneer ergens nieuws binnenloopt uit een of andere Afrikaanse dictatuur zoals Soedan er ook eentje is, dan ben ik op mijn hoede voor het waarheidsgehalte van dergelijke beschuldigingen.

En stel dat het waar zou zijn dat Jeruzalem er achter zit, dan zullen ze daar wel hun reden voor hebben. Soedan is geen Engeltjes-staat. Hoeveel moorden heeft het islamitisch shariah-regime van Khartoem niet op zijn geweten, zowel in het nu afgescheurde Zuid-Soedan als in Darfur?

atmosphere
1 november 2012, 23:49
Bron :

http://nos.nl/video/435538-aanval-op-wapenfabriek-sudan-blijft-mysterieus.html

Munglik
1 november 2012, 23:54
Uitgebreider:

http://www.theatlantic.com/international/archive/2012/10/what-are-the-odds-that-israel-just-attacked-sudan/264082/

Aligator
2 november 2012, 00:03
http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/01071/khartoem_1071002q.jpg

Het bombarderen van een wapenfabriek. Alles wijst er op dat Israel dit gedaan heeft, De zoveelste daad van agressie.

Waarschijnlijk is het bedoeld als signaal aan Iran , "wij zijn in staat dit soort precisie bombardementen op grote afstand uit te voeren"
Israëlische officials willen geen commentaar geven.

Wapenfabriek opgeblazen = minder wapens = minder slachtoffers = goed.

Munglik
2 november 2012, 00:08
Wapenfabriek opgeblazen = minder wapens = minder slachtoffers = goed.

Het enige probleem is hier dat ze een wapenfabriek in een ander land gebombardeerd hebben.

atmosphere
2 november 2012, 00:36
En stel dat het waar zou zijn dat Jeruzalem er achter zit, dan zullen ze daar wel hun reden voor hebben. Soedan is geen Engeltjes-staat. Hoeveel moorden heeft het islamitisch shariah-regime van Khartoem niet op zijn geweten, zowel in het nu afgescheurde Zuid-Soedan als in Darfur?

Dus vanwege dat wat ze elkaar hebben aangedaan in Soedan is het bombarderen van die wapenfabriek door Israel rechtvaardig?

atmosphere
2 november 2012, 00:40
Wapenfabriek opgeblazen = minder wapens = minder slachtoffers = goed.

Laten we dan ook alle wapenfabrieken in Israel platgooien want daar hebben ze veel meer wapens, dus deze opblazen = minder slachtoffers = goed.

atmosphere
2 november 2012, 00:46
Een wapendepot voor terroristen onschadelijk maken is geen terrorisme, maar een verdienste in de strijd tegen terreur.


Ieder die tegen het Israelische beleid is = terrorist
Standaard methode om je tegenstander te demoniseren en het eigen geweld te rechtvaardigen.

Een dergelijke daad is hoe dan ook niet conform het internationaal recht.
Israël hoeft zich daar echter weinig van aan te trekken, vanwege hun grote vriend in de veiligheidsraad.

atmosphere
2 november 2012, 00:47
Mooi zo. :-)Weer wat laagopgeleide religie mongolen minder.
:lolabove:

Ja laten we ieder die toevallig daar geboren is waar goede opleidingen niet eens bestaan maar afmaken.

atmosphere
2 november 2012, 04:32
Internationaal recht bestaat niet in de praktijk. Grootmachten China, Rusland, Amerika alleen al lappen er dagelijks hun laars aan. Maar u moet toch zo nodig met een vergrootglas op Israël zitten koekeloeren. Als u het internationaal recht in vraag wil stellen, doe het dan ineens deftig, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat het u om andere redenen te doen is.

O ja ? U weet nog niets over mij . Maar vertel

Het aanvallen van landen mag in Internationaal recht alleen wanneer er sprake is van rechtstreekse dreiging , en nog een hele reeks voorwaarden.

atmosphere
2 november 2012, 04:46
Bovendien zijn zulke operaties al geaccepteerd in de strijd tegen internationale terreur die geen grenzen kent.

Geaccepteerd door wie ?


Drone aanvallen zijn vandaag de dag standaard en nu dus ook het uitschakelen van wapendepots voor terrorististische doeleinden.

Standaard ? voor wie ?

Wie zijn soevereiniteit niet aangetast wil zien, moet maar geen terroristen huisvesten of wapendepots toelaten. Zo simpel is het.

De VS hoeven zich niet te houden aan Internationaal recht, en Israël dus ook niet. Geen enkel ander land heeft zo veel resoluties tegen zich gekregen als Israël. Haar daden stuiten dus al heel lang op veel verzet, en daar zijn dan ook gegronde redenen voor.

Zo lang de VS haar veto blijft inzetten om die resoluties te verwerpen kan Israël gewoon doorgaan met die idiote acties.

o ja ,
Wat is uw definitie van terrorisme eigenlijk ??
U gebruikt dat woordje zo vaak dat ik mij dat afvraag.

Munglik
2 november 2012, 09:38
Ocharme, de terroristen krijgen hun wapens niet geleverd! Ze kunnen Israël dus niet met hordes rakettensalvo's belagen! Is dat uw probleem?

Waarop Israël dan weer militair moet ingrijpen zodat jullie antisemieten met het vingertje kunnen wijzen, dat zij de agressor zijn!

Een brillante preventieve zet dus van Israël om dit wapendepot van de kaart te vegen, er zijn geen slachtoffers gevallen, Israël zal niet belaagd worden en hoeft de terroristen niet uit te roeien wanneer we hen door de goedsche linkiewinkies maar hun wapens moeten laten leveren.

Zo is er veel erger voorkomen, niet? Niet in het minst gezeur van antisemieten, wat Israël ook doet, zeuren zullen jullie toch.

Moet Iran vliegvelden in Israël bombarderen om haar veiligheid te garanderen?

maddox
2 november 2012, 09:42
Het bombarderen van een wapenfabriek. Alles wijst er op dat Israel dit gedaan heeft, De zoveelste daad van agressie.

Waarschijnlijk is het bedoeld als signaal aan Iran , "wij zijn in staat dit soort precisie bombardementen op grote afstand uit te voeren"
Israëlische officials willen geen commentaar geven.

Ik denk dat U elke avond onder het bed kijkt om te zien dat er geen Jood onder ligt.

Eneuh; is het nu een Israëlische aanval, of een relidioot die een sigaret opstak tussen een voorraad buskruit, salut wapenfabriek. Goeie zaak nietwaar.

Gut ja, het was een wapenfabriek voor en door moslimmetjes, da's heilig. Maar als er gekakt kan worden op FN, staan de Poco's op de eerste rij.

Karel Martel B
2 november 2012, 09:43
Ze ontkennen het niet eens.

Belgie heeft het ook niet ontkent. Hebben ze dan meegedaan aan de actie volgens uw "logica"? :roll:

Als de tsjoektsjoeken het niet zo nauw nemen met de veiligheid en er gebeurt een ongeluk, dan is het altijd eenvoudig om de schuld op de Joodse boeman te steken.

Munglik
2 november 2012, 09:44
Belgie heeft het ook niet ontkent. Hebben ze dan meegedaan aan de actie volgens uw "logica"? :roll:

Als de tsjoektsjoeken het niet zo nauw nemen met de veiligheid en er gebeurt een ongeluk, dan is het altijd eenvoudig om de schuld op de Joodse boeman te steken.

Ze zijn dan ook niet beschuldigd tegenover de VN.

quercus
2 november 2012, 09:45
Dus vanwege dat wat ze elkaar hebben aangedaan in Soedan is het bombarderen van die wapenfabriek door Israel rechtvaardig?

Of het nu Israël was die erachter zat of niet, ik juich het in elk geval van harte toe. Nog wat wapens minder voor een dictatoriaal shariah-smeerlappen-regime. Good riddens!

D'ARTOIS
2 november 2012, 11:16
Tja, ik heb ook zo iets van 'laat maar waaien'.

Wapens en Afrika zijn twee zaken die niet bij elkaar passen. Het lage ontwikkelingniveau gecomineerd met een hoge bewustzijnsvernauwing maakt het continent tot een groot bloedbad.

Als je op N' Djuli airport aankomt lijk je in de regelrechte hel terechtgekoemn te zijn, of in een apenpakhuis.

atmosphere
2 november 2012, 12:15
Belgie heeft het ook niet ontkent. Hebben ze dan meegedaan aan de actie volgens uw "logica"? :roll:

Als de tsjoektsjoeken het niet zo nauw nemen met de veiligheid en er gebeurt een ongeluk, dan is het altijd eenvoudig om de schuld op de Joodse boeman te steken.

Het is ook niet aan Belgische officials gevraagd ! Wel aan Israëlische.

Ik kan mij geen ander land bedenken dat tot zoiets in staat is en de motieven heeft. U wel ?

maddox
2 november 2012, 12:17
Moet Iran vliegvelden in Israël bombarderen om haar veiligheid te garanderen?

Als de leiders van Iran meer vertrouwen hadden in Allah, hadden ze dat al lang gedaan.

atmosphere
2 november 2012, 12:27
Of het nu Israël was die erachter zat of niet, ik juich het in elk geval van harte toe. Nog wat wapens minder voor een dictatoriaal shariah-smeerlappen-regime. Good riddens!

U vind dus dat bepaalde landen het recht hebben om op eigen houtje een ander land aan te vallen, zonder zelf eerst te zijn aangevallen, en andere landen wee niet.

Landen waar dictaturen regeren mogen worden aangevallen. Wanneer daarbij burgers omkomen is dat hun eigen schuld , moeten ze maar niet in een dictatoriaal shariah-smeerlappen-regime-land wonen.

Uitzondering : pro-Amerikaanse extreem islamitische dictaturen

Wapens en Afrika zijn twee zaken die niet bij elkaar passen.

Wapens en het midden Oosten ook niet. Laten we de grootste leverancier van wapens aan die regio dus maar eens op de vingers tikken.

atmosphere
2 november 2012, 12:28
Als de leiders van Iran meer vertrouwen hadden in Allah, hadden ze dat al lang gedaan.

Kennelijk heeft godsdienst er dus weinig mee te maken.

maddox
2 november 2012, 12:30
Kennelijk heeft godsdienst er dus weinig mee te maken.

Hypocrisie des te meer.

atmosphere
2 november 2012, 12:35
Ik denk dat U elke avond onder het bed kijkt om te zien dat er geen Jood onder ligt. U denkt in godsdiensten taal , ik niet
Ik spreek nooit over "joden" en heb er ook niets tegen, wel tegen het Israelisch/Amerikaanse beleid.


Eneuh; is het nu een Israëlische aanval, of een relidioot die een sigaret opstak tussen een voorraad buskruit, salut wapenfabriek. Goeie zaak nietwaar.

Gut ja, het was een wapenfabriek voor en door moslimmetjes, da's heilig. Maar als er gekakt kan worden op FN, staan de Poco's op de eerste rij.


U denkt in godsdiensten taal , ik niet .

En kijkt u eens naar de fotos van de fabriek , duidelijk niet het resultaat van een bedrijfsongeval. Een enorme krater ! grote hoeveelheden high explosives zijn er dus gedetoneerd.

maddox
2 november 2012, 12:55
Zie je dat ronde vijvertje op de voorgrond van deze oude foto?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Oppau_Explosion_1921.JPG

Niks aanslag, niks bombardement. Gewoon een silo ammoniumnitraat dat de lucht in ging omdat men dynamiet gebruikte om de vastgekoekte kunstmest los te maken. Een procedure die al jaren gebruikt werd.

atmosphere
2 november 2012, 14:46
Toen wist men nog niet dat Ammoniumnitraat kon detoneren als de boost groot genoeg is (te veel dynamiet in dit geval waarschijnlijk) en zeker wanneer de AN verontreinigd is geraakt met brandbaar materiaal.

Ik zie de vergelijking met Soedan eigenlijk niet omdat daar geen duizenden kilo's high explosives lagen.

atmosphere
2 november 2012, 14:53
Hypocrisie des te meer.

Hoezo ? Iran zegt niet dat ze Israel willen aanvallen

maddox
2 november 2012, 14:57
Toen wist men nog niet dat Ammoniumnitraat kon detoneren als de boost groot genoeg is (te veel dynamiet in dit geval waarschijnlijk) en zeker wanneer de AN verontreinigd is geraakt met brandbaar materiaal.
Neuh, men wist dat echt niet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ammonal

http://en.wikipedia.org/wiki/Ammonium_nitrate_disasters


Ik zie de vergelijking met Soedan eigenlijk niet omdat daar geen duizenden kilo's high explosives lagen.

Oh, en hoe bent U zo zeker dat er geen grote hoeveelheid explosieven lagen? Krijgt U dagelijks een werklijst?

maddox
2 november 2012, 14:58
Hoezo ? Iran zegt niet dat ze Israel willen aanvallen

En wat begrijpt U niet aan het woord hypocrisie?
En natuurlijk, als politici iets beloven/zeggen is dat altijd pure waarheid. Althans, als het geen VS, Israëlische of rechts-Vlaamse politici zijn.

quercus
2 november 2012, 15:24
Zie je dat ronde vijvertje op de voorgrond van deze oude foto?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Oppau_Explosion_1921.JPG

Niks aanslag, niks bombardement. Gewoon een silo ammoniumnitraat dat de lucht in ging omdat men dynamiet gebruikte om de vastgekoekte kunstmest los te maken. Een procedure die al jaren gebruikt werd.

Hahaha! Ik dacht het al ...Veiligheidsprocedures da's natuurlijk niks voor de shariah adepten. En dan natuurlijk "Boem!!!".

Euh ... "Oei pardon, mijnheer ... 't zullen wel de joden geweest zijn zeker?"

Munglik
2 november 2012, 15:26
Hahaha! Ik dacht het al ...Veiligheidsprocedures da's natuurlijk niks voor de shariah adepten. En dan natuurlijk "Boem!!!".

Euh ... "Oei pardon, mijnheer ... 't zullen wel de joden geweest zijn zeker?"
Alleen komt zijn voorbeeld uit Duitsland.

Tamam
2 november 2012, 15:38
Laten we dan ook alle wapenfabrieken in Israel platgooien want daar hebben ze veel meer wapens, dus deze opblazen = minder slachtoffers = goed.

maddox
2 november 2012, 15:53
Alleen komt zijn voorbeeld uit Duitsland.

Bof, omdat dat die explosie zonder bombardement net de mooiste krater op foto opleverde.

Ik had even goed deze kunnen posten. Puur natuur. Allah wou een grapje uithalen met de occacionele neanderthaler die er toch niet rondliep. Of was het de duivel die de gelovigen in de 20ste eeuw in verwarring wou brengen?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fd/Meteor_Crater_-_Arizona.jpg/800px-Meteor_Crater_-_Arizona.jpg

Karel Martel B
2 november 2012, 18:48
Ik kan mij geen ander land bedenken dat tot zoiets in staat is en de motieven heeft. U wel ?

Linkiewinkies hebben vaak een beperkte fantasie, behalve dan als het geweld tegen het westen gericht wordt, dan is het altijd een "false flag" operatie.

atmosphere
3 november 2012, 12:13
Hahaha! Ik dacht het al ...Veiligheidsprocedures da's natuurlijk niks voor de shariah adepten. En dan natuurlijk "Boem!!!".

Euh ... "Oei pardon, mijnheer ... 't zullen wel de joden geweest zijn zeker?"

Wie ook maar even iets verder kijkt dan de neus lang is , zal zien dat niet de Joden maar de Israelische regering verantwoordelijk is voor die aanslag.

Het heeft alles te maken met raketten afgevuurd vanuit Gaza.

atmosphere
3 november 2012, 12:22
Neuh, men wist dat echt niet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ammonal

http://en.wikipedia.org/wiki/Ammonium_nitrate_disasters



Die eerste link gaat over AMMONAL AN met aluminium poeder toch net even iets anders.
Men had duidelijk niet verwacht dat de mix in Duitsland gevaarlijk was , anders hadden ze geen dynamiet gebruikt. Men wist niet dat AN zonder brandstoffen kan detoneren.


Oh, en hoe bent U zo zeker dat er geen grote hoeveelheid explosieven lagen? Krijgt U dagelijks een werklijst?
Dat weet ik niet zeker , maar u weet ook niet zeker dat ze er wel lagen.

Soedan heeft gezegd het bewijs aan de VN voor te leggen.

atmosphere
3 november 2012, 12:48
Er is rechtstreekse dreiging wanneer massavernietigingswapens in de handen van terroristen vallen.

Definieer terroristen eens !

maddox
3 november 2012, 12:56
Die eerste link gaat over AMMONAL AN met aluminium poeder toch net even iets anders.
Men had duidelijk niet verwacht dat de mix in Duitsland gevaarlijk was , anders hadden ze geen dynamiet gebruikt. Men wist niet dat AN zonder brandstoffen kan detoneren.


Dat weet ik niet zeker , maar u weet ook niet zeker dat ze er wel lagen.

Soedan heeft gezegd het bewijs aan de VN voor te leggen.

Uiteindelijk heeft Oppau er niks mee te maken en het verder uitspitten van de gevaren van ammoniumnitraat eerder iets voor een andere draad. Ik haalde dat alleen aan om aan te tonen dat kraters na explosies geen bombardmentgevolgen moeten zijn.

Ik weet zowat zeker dat in zo'n wapenfabriek explosieven aanwezig zijn. Zeker in landen zoals Soedan.

atmosphere
3 november 2012, 16:03
Enschede was dan een nog recenter voorbeeld geweest.

Maar goed , Soedan zegt ook nog niet gedetoneerde projectielen te hebben gevonden. Daarmee zou het dus aangetoond kunnen worden.

Het vond vlak bij de hoofdstad plaats, er zijn dus veel mensen hebben gezien hoe 4 vliegende objecten de aanval uitvoerde, aldus Soedan.

Israel noemt dat land een terroristische staat, en staat bekend om dergelijke acties .

atmosphere
3 november 2012, 16:07
Linkiewinkies hebben vaak een beperkte fantasie, behalve dan als het geweld tegen het westen gericht wordt, dan is het altijd een "false flag" operatie.

Al-Quaida heeft het idee van de 9/11 operatie juist krachtig verworpen, dus dat 'altijd' kunt u gerust weg laten.

maddox
3 november 2012, 16:15
Enschede was dan een nog recenter voorbeeld geweest.
Geen kraters. Ontploffend vuurwerk in een langdurige detonatie vanop ,allerlei startpunten.


Maar goed , Soedan zegt ook nog niet gedetoneerde projectielen te hebben gevonden. Daarmee zou het dus aangetoond kunnen worden.
Hebben ze die niet zelf gemaakt?
Het vond vlak bij de hoofdstad plaats, er zijn dus veel mensen hebben gezien hoe 4 vliegende objecten de aanval uitvoerde, aldus Soedan.
In belgië noemen ze dat UFO's.
Israel noemt dat land een terroristische staat, en staat bekend om dergelijke acties .
Israël heeft gelijk. Soedan is een gefaalde staat met een stel krijgsheren die elkaar de ballen willen afbijten als leiders, en die uit alle macht proberen machtige vriendjes te krijgen.
Die krijgsheren hebben het verkorven bij de VS, Rusland is een beetje meewarig, en de EU gewoon mietjes. De Chinezen staan wel te trappelen, maar die zijn niet compleet achterlijk, dus wat schiet er over. Iran.

Aligator
4 november 2012, 00:40
Laten we dan ook alle wapenfabrieken in Israel platgooien want daar hebben ze veel meer wapens, dus deze opblazen = minder slachtoffers = goed.

" We " ? Wie is dat " we " ? Jij en je vrienden ? Doe het dan als je kan.:-D
Wat mij betreft, ik zou het fantastisch vinden moesten �*lle wapenfabrieken ter wereld allemaal tezamen ontploffen.

Aligator
4 november 2012, 00:43
O ja ? U weet nog niets over mij . Maar vertel

Het aanvallen van landen mag in Internationaal recht alleen wanneer er sprake is van rechtstreekse dreiging , en nog een hele reeks voorwaarden.

Israël is voordurend in geval van rechtstreekse dreiging. Alle landen er rond haten hen als de pest, + veel mensen ( zoals gij ) in westerse landen.
Dus volgens je eigen maatstaven hadden ze het volste recht die wapenfabriek de lucht in te blazen.:-)

Aligator
4 november 2012, 00:45
Of het nu Israël was die erachter zat of niet, ik juich het in elk geval van harte toe. Nog wat wapens minder voor een dictatoriaal shariah-smeerlappen-regime. Good riddens!

Inderdaad, er is daar al miserie genoeg. Elk wapen minder in die streken is goed nieuws.

atmosphere
4 november 2012, 05:32
Behalve in Israël waarschijnlijk, zij mogen van u wel veel wapens hebben?

atmosphere
4 november 2012, 05:45
Israël is voordurend in geval van rechtstreekse dreiging. Alle landen er rond haten hen als de pest, + veel mensen ( zoals gij ) in westerse landen.
Dus volgens je eigen maatstaven hadden ze het volste recht die wapenfabriek de lucht in te blazen.:-)

Zeker niet !! Want er is geen rechtstreekse dreiging aan de orde net zoals dat met Iran ook niet het geval is.

En ik haat geen mensen.
Israël maakt haar eigen positie in die regio bijna onmogelijk.
Ook internationaal is er heel veel protest tegen het huidige Israelisch beleid, zie de enorme hoeveelheid ingediende resoluties en de steun voor een Palestijnse staat in de VN.
Dat heeft met haat weinig van doen.

Het huidige Israelische beleid gaat hoe dan ook de dreiging alleen groter maken. Niemand zou de wurggreep waarin de Palestijnen verkeren ooit accepteren.

atmosphere
4 november 2012, 06:04
" We " ? Wie is dat " we " ? Jij en je vrienden ? Doe het dan als je kan.:-D
Wat mij betreft, ik zou het fantastisch vinden moesten �*lle wapenfabrieken ter wereld allemaal tezamen ontploffen.

Ik doel op de enorm hypocriete houding van de Israël fanaten. En zwaar gemilitariseerd land dat anderen de les gaat lezen over wapens.


En wat nu als Soedan zegt "we hebben het recht onszelf te verdedigen" en dus 'terug te schieten' en ze gaan dat ook echt doen ? Dan heb je oorlog.
Een aanval zoals deze is hoe dan ook "in violation of the UN charter"

Israel heeft er weer een nieuwe dreiging bij , dat is duidelijk.

maddox
4 november 2012, 09:25
Ik doel op de enorm hypocriete houding van de Israël fanaten. En zwaar gemilitariseerd land dat anderen de les gaat lezen over wapens.
Als Israël niet zwaar gemilitariseerd zou zijn, hadden de Arabische krijgshordes in de voorgaande pogingen wel tot aan de kust geraakt.
Dat had het probleem an sich ook opgelost, daar niet van, maar het is een oplossing die ik liever niet zie.

En wat nu als Soedan zegt "we hebben het recht onszelf te verdedigen" en dus 'terug te schieten' en ze gaan dat ook echt doen ? Dan heb je oorlog.
Een aanval zoals deze is hoe dan ook "in violation of the UN charter"
Eerst effe bewijzen dat het Israël was dat een -pre-emptive strike heeft uitgevoerd, en niet gewoon de wil van Allah dat negerken X die het verschil niet kent tussen een klaproos en een kaktus op een knop heeft gedrukt waar niet op gedrukt mocht worden.
Israel heeft er weer een nieuwe dreiging bij , dat is duidelijk.
Nope, de dreiging is nog steeds dezelfde. Het zijn alleen wat meer relidioten op een andere lokatie.

maddox
4 november 2012, 09:29
Zeker niet !! Want er is geen rechtstreekse dreiging aan de orde net zoals dat met Iran ook niet het geval is.
Nee, Iran is echt geen dreiging, en heeft al helemaal geen militaire macht.

En ik haat geen mensen.
Nu doe ik zoveel moeite, lukt me dat nog niet. :-(
Israël maakt haar eigen positie in die regio bijna onmogelijk.
Die positie werd onmogelijk gemaakt sinds het moment de VN dat lapje grond aan de Joden toewees. Een paar keer zo'n horde schuimbekkende woestijroverfans over de vloer doet geen wonderen voor de vredelievendheid van enige staat.
Ook internationaal is er heel veel protest tegen het huidige Israelisch beleid, zie de enorme hoeveelheid ingediende resoluties en de steun voor een Palestijnse staat in de VN.
De VN is dan ook een praatbarak voor uitgerangeerde politici ,diplomaten en zakkenvullende bureaucraten. Een peperdure hoop hete lucht, die geen nee zegt tegen nog een olie-eurootje meer.
Dat heeft met haat weinig van doen.
dat zegt U.
Het huidige Israelische beleid gaat hoe dan ook de dreiging alleen groter maken. Niemand zou de wurggreep waarin de Palestijnen verkeren ooit accepteren.
Nope, maar de instanties die er iets aan zouden kunnen doen, doen dat niet. Er is meer te verdienen aan het lijden van de Palestijnen, dan aan een effectieve oplossing.

Ik zie geen grootschalige Palestijnse evacuaties naar moslimlanden waar de Palestijnen met open armen en met gebraden kiekens ontvangen worden. Ik zie zelfs geen enkel molsimland waar een Palestijn echt welkom is, tenzij als slaaf en/of kanonnenvoer.

maddox
4 november 2012, 09:32
Behalve in Israël waarschijnlijk, zij mogen van u wel veel wapens hebben?

Veel en goeie wapens, met bekwame mensen om ze te bedienen.

D'ARTOIS
4 november 2012, 12:57
Veel en goeie wapens, met bekwame mensen om ze te bedienen.

Dat is wel zeker.

Het zijn de Amerikaanse Joden die zoveel politiek lawaai maken.

Die van de Kibbutsim hoor je helemaal niet.

Lof der Zotheid
4 november 2012, 14:03
Het enige probleem is hier dat ze een wapenfabriek in een ander land gebombardeerd hebben.

En mocht Soedan een wapenfabriek in Israël platbombarderen, zou dat voor u nog steeds een probleem zijn? Of is het probleem dat het een ander land is dan niet van tel?

Lof der Zotheid
4 november 2012, 14:08
Ik kan mij geen ander land bedenken dat tot zoiets in staat is en de motieven heeft. U wel ?

Saoedi-Arabië en Egypte misschien? Die zijn net zo bang voor een Perzische suprematie in de regio...

atmosphere
4 november 2012, 14:32
Nee, Iran is echt geen dreiging, en heeft al helemaal geen militaire macht.

U baseert die zogenaamde dreiging op uit de context getrokken speeches.
Terwijl Iran ook steeds gezegd heeft geen oorlog te willen voeren. Maar dat horen de Israël freaks natuurlijk niet.




Die positie werd onmogelijk gemaakt sinds het moment de VN dat lapje grond aan de Joden toewees. Een paar keer zo'n horde schuimbekkende woestijroverfans over de vloer doet geen wonderen voor de vredelievendheid van enige staat.

Israel heeft gewoon een eigen staat nu , waarom dan de Palestijnen niet.?
Zij hebben allemaal niets meer van doen met de shit die plaatsvond voor zij geboren werden.


De VN is dan ook een praatbarak voor uitgerangeerde politici ,diplomaten en zakkenvullende bureaucraten. Een peperdure hoop hete lucht, die geen nee zegt tegen nog een olie-eurootje meer.

Ieder die ook maar iets van kritiek op Israel is bij u altijd uitschot, zoals ook alle mensenrechtenorganisaties . Zodra er een kritisch rapport verschijnt begint de immense propaganda machine(ook de Israël lobby's overal ter wereld) te draaien om het rapport zwart te maken.
Daar hebben ze het enorm druk mee omdat er wereldwijd veel kritiek is.



Nope, maar de instanties die er iets aan zouden kunnen doen, doen dat niet. Er is meer te verdienen aan het lijden van de Palestijnen, dan aan een effectieve oplossing.

Israël is verantwoordelijk voor wat zij de Palestijnen aandoen, maar zij gaan rustig door met de bouw van nieuwe nederzettingen welke de vredesonderhandelingen onmogelijk maken.

De genen die er verder echt iets aan kunnen doen zijn de Verenigde Staten. Zij zijn dan ook de genen die steeds hun veto uitspreken over resoluties tegen Israël.
Wanneer ze dit niet deden was het voorstel van Abbas voor de Palestijnse staat er al doorheen gekomen met brede steun.

Wat sommigen maar niet vatten is dat Israel zonder de steun van de VS nooit haar huidige beleid zou kunnen voortzetten.


Ik zie geen grootschalige Palestijnse evacuaties naar moslimlanden waar de Palestijnen met open armen en met gebraden kiekens ontvangen worden. Ik zie zelfs geen enkel molsimland waar een Palestijn echt welkom is, tenzij als slaaf en/of kanonnenvoer.
Des te meer reden om de Palestijnen te steunen.

atmosphere
4 november 2012, 14:34
En mocht Soedan een wapenfabriek in Israël platbombarderen, zou dat voor u nog steeds een probleem zijn? Of is het probleem dat het een ander land is dan niet van tel?

Dat zou zeker een probleem zijn ! Niemand moet zo maar landen aan gaan vallen.

atmosphere
4 november 2012, 14:39
Veel en goeie wapens, met bekwame mensen om ze te bedienen.

Te idioot voor woorden. Israël heeft de afgelopen 20 jaar veel meer onschuldigen vermoord dan dat er Israëliërs zijn vermoord door anderen.

D'ARTOIS
4 november 2012, 16:21
Zolang de Arabische wereld oorlog blijft voeren tegen Israel is het hun eigen verantwoordelijkheid wanneer er burgerslachtoffers vallen.

Ik had de Gaza al lang ontruimd. 30 jaar geleden al.

maddox
4 november 2012, 16:57
Te idioot voor woorden. Israël heeft de afgelopen 20 jaar veel meer onschuldigen vermoord dan dat er Israëliërs zijn vermoord door anderen.

Dat bewijst alleen maar mijn punt nietwaar. Bekwame mensen die goeie wapens hanteren.

maddox
4 november 2012, 16:58
Zolang de Arabische wereld oorlog blijft voeren tegen Israel is het hun eigen verantwoordelijkheid wanneer er burgerslachtoffers vallen.

Ik had de Gaza al lang ontruimd. 30 jaar geleden al.

Bedoeld U nu een Israëlische genocide over Gaza? Of over het verwelkomen van arme broeders in bijvoorbeeld Egypte?

maddox
4 november 2012, 17:20
U baseert die zogenaamde dreiging op uit de context getrokken speeches.
Terwijl Iran ook steeds gezegd heeft geen oorlog te willen voeren. Maar dat horen de Israël freaks natuurlijk niet.
Iraanse politici en/of variantes op Comical Ali beweren geen oorlog te willen voeren. Maar die MOETEN we wel geloven, want het zijn arme onderdrukte moslimmetjes.

Israel heeft gewoon een eigen staat nu , waarom dan de Palestijnen niet.?
Zij hebben allemaal niets meer van doen met de shit die plaatsvond voor zij geboren werden.
De Palestijnen hebben wel een Eigen staat, waar ze niet welkom zijn, Jordanië.

Ieder die ook maar iets van kritiek op Israel is bij u altijd uitschot, zoals ook alle mensenrechtenorganisaties . Zodra er een kritisch rapport verschijnt begint de immense propaganda machine(ook de Israël lobby's overal ter wereld) te draaien om het rapport zwart te maken.
Daar hebben ze het enorm druk mee omdat er wereldwijd veel kritiek is.
Ik heb al dikwijls genoeg mijn afkeer getoond van de Universele rechten van de mens.
Israël is verantwoordelijk voor wat zij de Palestijnen aandoen, maar zij gaan rustig door met de bouw van nieuwe nederzettingen welke de vredesonderhandelingen onmogelijk maken.
Die nederzettingen, gebouwd onder de constante dreiging van suikerraketten en dergelijke, bewijzen 1 belangrijk punt. Joden kunnen van een dode woestijn een vruchtbaar plekje maken. En Palestijnen, die kweken nog een geit bij.
De genen die er verder echt iets aan kunnen doen zijn de Verenigde Staten. Zij zijn dan ook de genen die steeds hun veto uitspreken over resoluties tegen Israël.
Wanneer ze dit niet deden was het voorstel van Abbas voor de Palestijnse staat er al doorheen gekomen met brede steun.
Israël doet net hetzelfde met de resoluties als iran. gewoon negeren.

Wat sommigen maar niet vatten is dat Israel zonder de steun van de VS nooit haar huidige beleid zou kunnen voortzetten.
Spijt dat de Sovjet Unie de buurlanden niet meer steunt?
Als de VS geleend geld wil geven aan Israël, weer een prachtbewijs van de handelsgeest en geslepenheid van de VEEL slimmere Joden tegenover de achterlijkheid van de kamelenmestkneders.

Des te meer reden om de Palestijnen te steunen.
Ik geef zelfs geen halve eurocent aan een stervende bedelaar hier in de goot.
Als ik me grootmoedig voel en tijd heb, sleep iki die misschien tot bij het hospitaal.
Waarom zou ik dan zo'n stel apen die een waterleidingsbuis en kunstmest omtoveren tot overmaatse vuurpijl steunen?

maddox
4 november 2012, 17:23
En mocht Soedan een wapenfabriek in Israël platbombarderen, zou dat voor u nog steeds een probleem zijn? Of is het probleem dat het een ander land is dan niet van tel?

Als "samenwerkende" grotere, rijkere, niet in een burgeroorlog verwikkelde landen met Sjovet steun er nog niet eens in lukten, wil ik het resultaat wel eens zien als zo'n stel krijgheren uit Soedan het proberen.

Ik kan alleen maar de film Lord of War (http://www.imdb.com/title/tt0399295/)aanbevelen

D'ARTOIS
4 november 2012, 18:32
Bedoeld U nu een Israëlische genocide over Gaza? Of over het verwelkomen van arme broeders in bijvoorbeeld Egypte?

Waar lees je het woord geweld?

De afspraak van '48 was dat de Feddahin naar Jordanie zouden gaan. Voor de oorlog was Gaza leeg.
De Israeli' s hebben de blunder begaan de Feddahin na de oorlog dat gebied te betrekken.

maddox
4 november 2012, 18:45
Waar lees je het woord geweld?

De afspraak van '48 was dat de Feddahin naar Jordanie zouden gaan. Voor de oorlog was Gaza leeg.
De Israeli' s hebben de blunder begaan de Feddahin na de oorlog dat gebied te betrekken.

Oh, U wil gaan tijdreizen, en de Moslim buurlanden van het prille Israël dwingen om hun oproep aan de Palestijnen om "effe opzij te gaan staan tot die vuile joden de zee in gedreven waren" niet te maken.

atmosphere
5 november 2012, 15:11
Iraanse politici en/of variantes op Comical Ali beweren geen oorlog te willen voeren. Maar die MOETEN we wel geloven, want het zijn arme onderdrukte moslimmetjes.

Dat zijn uw woorden . Ook hier heeft godsdienst weer niks mee van doen.


De Palestijnen hebben wel een Eigen staat, waar ze niet welkom zijn, Jordanië.


dus hebben ze geen eigen staat .


Ik heb al dikwijls genoeg mijn afkeer getoond van de Universele rechten van de mens.


Kortom de ene wel rechten de ander niet, op basis van geloof of afkomst. Racisme noemen we dat.


Die nederzettingen, gebouwd onder de constante dreiging van suikerraketten en dergelijke, bewijzen 1 belangrijk punt. Joden kunnen van een dode woestijn een vruchtbaar plekje maken. En Palestijnen, die kweken nog een geit bij.

Wat een enorme dreiging zijn die suikerraketten zeg ! Daar heeft Israel niet van terug .
Door alle opgelegde beperkingen kunnen Palestijnen helemaal geen handel drijven. En wat betreft de kletskoek over land vruchtbaar maken:

-alsof dat zo moeilijk zou zijn.
-Ze bouwen er hun eigen woningen, wat heeft dat met landbouwgrond te maken?


Israël doet net hetzelfde met de resoluties als iran. gewoon negeren.
Simpelweg onjuist.


Spijt dat de Sovjet Unie de buurlanden niet meer steunt?
Als de VS geleend geld wil geven aan Israël,
Dat is geen geleend geld ! maar gegeven geld.


weer een prachtbewijs van de handelsgeest en geslepenheid van de VEEL slimmere Joden tegenover de achterlijkheid van de kamelenmestkneders.
dus dan klopt dit ook niet.


Ik geef zelfs geen halve eurocent aan een stervende bedelaar hier in de goot.
Als ik me grootmoedig voel en tijd heb, sleep iki die misschien tot bij het hospitaal.
Waarom zou ik dan zo'n stel apen die een waterleidingsbuis en kunstmest omtoveren tot overmaatse vuurpijl steunen?
Dat getuigt weer van de enorme creatieve handelsgeest van de Palestijnen, vanuit niets iets maken !

atmosphere
5 november 2012, 15:39
We weten uit documenten dat de blokkade van Gaza het doel heeft Gaza economisch gezien op de rand van de afgrond te houden , en er voor te zorgen dat er net geen voedsel crisis uitbreekt. Zo heeft Israel dat zelf omschreven.

Ze gooien er dus miljoenen tegen aan om Gaza o.a. economisch te blokkeren .

Vervolgens komen de Israël fanaten aanzetten met "kijk eens hoe goed Israel handel kan drijven en hoe slecht de Palestijnen dat kunnen!!"

maddox
5 november 2012, 17:09
Dat zijn uw woorden . Ook hier heeft godsdienst weer niks mee van doen.
't is nochtans het hoofdexcuus waarmee geschermd wordt om Israël van de kaart te vegen. En waarmee zelfmoordenaars hun paradijs mee kunnen verdienen
dus hebben ze geen eigen staat .
Vertel dat aan de VN die dat beslist heeft in 1948 en aan de Jordaanse leiders.
Kortom de ene wel rechten de ander niet, op basis van geloof of afkomst. Racisme noemen we dat.
Puntje 1. Discrimineren op basis van achterlijkheid, dat doe ik zeker wel. En dat er religies zijn die achterlijkheid in de hand werken, da's ook een gegeven. Maar da's geen racisme.
Puntje 2) De mensenrechten zijn setje een internationaal afgesproken regels, waar de Moslimmetjes een uitzonder op eisen.
Puntje 3) Er is maar 1 mensenrecht. Dat van de sterkste (groep). En dat is wat ik al gedurende jaren hier aanhaal. Die URVM is uiteindelijk een stuk papier dat nog niet eens lekker is om een reet mee af te vegen.
Wat een enorme dreiging zijn die suikerraketten zeg ! Daar heeft Israel niet van terug .
Het is wel 1 van de trukken waarmee de Israëlische leiders hun beleid kunnen handhaven. Nogal een geluk dat die Palestijnen met die ongerichte vuurpijlen blijven gooien. Hun eigen kunstmest en infrastructuur opofferende.
Door alle opgelegde beperkingen kunnen Palestijnen helemaal geen handel drijven.
Wat kunnen ze exporteren? Geiten en zwangere vrouwen?
En wat betreft de kletskoek over land vruchtbaar maken:
-alsof dat zo moeilijk zou zijn.
-Ze bouwen er hun eigen woningen, wat heeft dat met landbouwgrond te maken?
Blijkbaar is het voor de Joden niet moeilijk.
Maar als we gaan kijken naar de Zandbakkistanezen, we krijgen toch niet al te veel voorbeelden, tenzij er bergen oliedollars en westerse ingenieurs/technologie aan te pas komen.
En waarom net alleen woningen in gecontesteerd gebied, zonder dat er een ander voordeel aan verbonden zit? Of moeten we gaan kijken naar religie, en dat de extremistische Joodjes die de nederzettingen in "Palestijns" gebied neerpoten er punten voor de hemel mee verdienen.
Simpelweg onjuist.
Wat doen de geresoluteerde landen er anders mee, met die resoluties. Recycleren tot WC papier?
Dat is geen geleend geld ! maar gegeven geld. dus dan klopt dit ook niet.
Peut. Ik schrijf duidelijk dat de VS geleend geld geven aan Israël. Niet dat Israël geld leent van de VS. Om het simpel te houden voor U zal ik de zin anders formuleren. " De VS geeft Israël geld".
Dat getuigt weer van de enorme creatieve handelsgeest van de Palestijnen, vanuit niets iets maken !
Ze maken vanuit "hulpgoederen en afgebroken infrastructuur" zelfmoordbommen en overmaatse vuurpijlen. En dan verbaasd zijn dat Israël doorgedreven controles en zelfs blokkades opricht.
Trouwens, ik wil het wel eens proberen. Elke week een dik stuk vuurwerk op uw huis afvuren , 't is ongeveer in de richting. Zien hoe lang U en uw buren dat leuk vinden en welke maatregelen er getroffen gaan worden.

atmosphere
6 november 2012, 04:23
Ze maken vanuit "hulpgoederen en afgebroken infrastructuur" zelfmoordbommen en overmaatse vuurpijlen. En dan verbaasd zijn dat Israël doorgedreven controles en zelfs blokkades opricht. Trouwens, ik wil het wel eens proberen. Elke week een dik stuk vuurwerk op uw huis afvuren , 't is ongeveer in de richting. Zien hoe lang U en uw buren dat leuk vinden en welke maatregelen er getroffen gaan worden.

Tuurlijk , die enorme dreiging van vuurpijlen die het noodzakelijk maakt meer dan 1000 palestijnen om te leggen in 3 weken. Ik zie dat u een ware hasbara studie heeft gedaan, vanwege die zelfde bekende idiote argumenten die daar ook in te vinden zijn.



Israel Is de militaire bezetter , niet andersom. Palestijnen hebben het recht om zich daartegen te verzetten.
Daarbij gebruiken ze dat wat er beschikbaar als/voor wapens. Of had u nog een alternatieve wapens in gedachten die de Palestijnen ook nog kunnen gebruiken. Ik stel voor de Palestijnen ook gevechtshelikopters, tanks en echte raket installaties te geven. Je zal zien dat de beschietingen met suikerraketten en de zelfmoord aanslagen direct stoppen.

Met een instelling als de uwe gaat u Israel zeker niet steunen.

atmosphere
6 november 2012, 04:27
't is nochtans het hoofdexcuus waarmee geschermd wordt om Israël van de kaart te vegen. En waarmee zelfmoordenaars hun paradijs mee kunnen verdienen



Het is uw hoofdexcuus om het beeld van een enorme dreiging voor Israel op te wekken.

maddox
6 november 2012, 09:16
Het is uw hoofdexcuus om het beeld van een enorme dreiging voor Israel op te wekken.

Miin hoofdexcuus? Ik was nog niet eens geboren tijdens de 2 eerste pogingen vvan de buurlanden om in de naam van Allah Israël op te kuisen en de Joden in zee te drijven. En bij de derde poging was ik maar een paar maanden.

Eneuh. De Arabische lente was in volle Egyptische bloei, en daar ging de Israëlische ambasaede in vlammen op.

Dreiging en excuus?

maddox
6 november 2012, 11:24
Tuurlijk , die enorme dreiging van vuurpijlen die het noodzakelijk maakt meer dan 1000 palestijnen om te leggen in 3 weken. Ik zie dat u een ware hasbara studie heeft gedaan, vanwege die zelfde bekende idiote argumenten die daar ook in te vinden zijn.

U mag die argumenten misschien idioot vinden, maar ze zijn wel gestoeld op de realiteit. Een paar Palestijnse smurfen vuren een zelfbouw suikerraket of een binnengesmokkelde sovjet raket copy af op een onbepaald doelwit, en Israël reageerd met een koppel geleide raketten op de afvuurlokatie.

En als de Palestijnen stoppen met zulke achterlijke grapjes, gaat Israël wel een ander excuus verzinnen. Of stoppen ze een paar misnoegde jongeren een 3de hands RPG in handen. En daar is het spelleke weer bezig.



Israel Is de militaire bezetter , niet andersom. Palestijnen hebben het recht om zich daartegen te verzetten.
Daarbij gebruiken ze dat wat er beschikbaar als/voor wapens. Of had u nog een alternatieve wapens in gedachten die de Palestijnen ook nog kunnen gebruiken. Ik stel voor de Palestijnen ook gevechtshelikopters, tanks en echte raket installaties te geven. Je zal zien dat de beschietingen met suikerraketten en de zelfmoord aanslagen direct stoppen.
U mag daar geld in willen stoppen. Ik ga aan de zijlijn supporteren voor de sterkste partij.
Dan krijgen de Palestijnen hetzelfde pak slaag als de voorgaande woestijnroverskrijgshordes die hetzelfde al een paar keer eerder hebben geprobeerd

Met een instelling als de uwe gaat u Israel zeker niet steunen.
Als ik moet kiezen tussen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/PikiWiki_Israel_9951_carmel_market_in_tel_aviv.jpg

Of dit.
http://farm6.staticflickr.com/5162/5324498848_d48c1f8020_z.jpg

Awel, ik denk dat U het wel kan uitvissen.