PDA

View Full Version : Israelische technologie laat blinden zien!


Antoon
8 november 2012, 14:39
Weer eens een prachtige bijdrage voor de mensheid vanwege Israel.



Fascinerende technologie laat blinden zien via geluid

Hoopgevend onderzoek uit Jeruzalem toont aan dat blinden kunnen leren kijken via geluid door specifieke zones in de hersenen te trainen. Zo kunnen ze objecten en emoties herkennen en zelfs leren lezen. Bij deze fascinerende technologie wordt geluid ingezet als vervanger voor licht om de visuele cortex in het brein te activeren.

De ontdekking daagt de wijdverspreide gedachte uit dat mensen die vanaf de geboorte of heel vroeg in het leven blind zijn, geen goed ontwikkelde visuele cortex hebben. "Het volwassen brein is veel flexibeler dan we dachten", stelt professor Amir Amedi van de Hebreeuwse University Medical School in Jerusalem, die ook te zien is in bovenstaand filmpje.

Hij en zijn team hebben volwassenen die blind geboren werden aangeleerd om te kijken door gebruik te maken van sensoriële substitutie-apparaten (SDD's). Hierbij worden beelden via een camera omgezet in soundscapes die vervolgens geïnterpreteerd worden door de blinden en omgezet in een mentaal beeld. Ze leren dus kijken met geluiden. In een gevorderd stadium konden blinden zelfs lezen door geluiden te interpreteren die overeenkomen met letters en afbeeldingen.

BRON

http://static2.hln.be/static/photo/2012/9/16/4/20121108133215/teaser_1_2_5310034.jpg (http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/1530490/2012/11/08/Fascinerende-technologie-laat-blinden-zien-via-geluid.dhtml)

Tamam
8 november 2012, 15:11
... en de miljoenen dollars van Amerika

Dixie
8 november 2012, 15:18
... en de miljoenen dollars van Amerika

waar lees jij dat 8O

Antoon
8 november 2012, 15:28
... en de miljoenen dollars van Amerika

En met miljarden oliedollars hebben de 2 miljard moslims de laatste 50 jaar totaal niets verwezelijkt, alleen maar achterlijke gemeenschappen in onderontwikkeld gebleven landen met niets dan haat, nijd en gruwel.

You do the math.

maddox
8 november 2012, 15:29
... en de miljoenen dollars van Amerika

Liever dat de Israëlis er betere wapens mee maken dan? Of dat ze het aan de Palestijnen geven om meer suikerraketten en gesmokkelde 3dehands sovjet kalashnikov munitie mee te kopen?

De dag er een olierijk Moslimland afkomt met een werkende handprotese zullen we het eens anders bekijken, maar voolopig vind ik de herkomst van de fondsen voor de ontwikkeling van zulke technologie net iets minder belangrijk.

Bad Attila
8 november 2012, 15:43
... en de miljoenen dollars van Amerika

Waar het geld ook vandaan komt, als de technologie werkt, is dat fantastisch nieuws voor de blinden.

Dat is het enige dat telt.

D'ARTOIS
8 november 2012, 16:04
We hoeven niet altijd negatief te doen over Israel. Als we de politiek buiten beschouwing laten is het een interessant land met veel vernuft en kennis.

Dat blijkt dus en daar mag ook wel iets over gezegd worden.

-Jo-
8 november 2012, 21:54
... en de miljoenen dollars van Amerika

²

Israël-lovers zijn te dom of te laf om dat erbij te zeggen.

-Jo-
8 november 2012, 21:54
We hoeven niet altijd negatief te doen over Israel.

Ah neen zeker? Dat land heeft niet eens bestaansrecht!

Mitgard
8 november 2012, 21:56
Go Israel!

Adrian M
8 november 2012, 22:10
²

Israël-lovers zijn te dom of te laf om dat erbij te zeggen.

Als we zien wat uw ideaal - Das Reich - heeft veroorzaakt, valt Israel bij in het niet.
Zo dom zijn ze blijkbaar toch ook weer niet ;-)

Tamam
8 november 2012, 22:15
Israel moet niet onderdoen met hun gestapo praktijken tegen Palestijnen en minderheden.

D'ARTOIS
8 november 2012, 22:16
Ah neen zeker? Dat land heeft niet eens bestaansrecht!

Op de gaskamers hoef je niet bepaald trots te zijn. Een gek begon de oorlog maar was te stom om die af te maken.
Ook daar hoef je niet trots op te zijn.

Die feiten zijn de reden waarom Israel wel bestaansrecht heeft.

De stuurloze waanzin van de Islam heeft de Arabieren in de honderden eeuwen niet verder gebracht dan de zandbak.

maddox
8 november 2012, 22:17
Israel moet niet onderdoen met hun gestapo praktijken tegen Palestijnen en minderheden.

Toch brengt Israël meer bij tot een moderne maatschappij dan alle moslims tesamen.

Zonder oliedollars.

Adrian M
8 november 2012, 22:39
Israel moet niet onderdoen met hun gestapo praktijken tegen Palestijnen en minderheden.

Wat dacht je van Hollanders in Indië of Belgen in Kongo.

Dixie
8 november 2012, 22:42
Toch brengt Israël meer bij tot een moderne maatschappij dan alle moslims tesamen.

Zonder oliedollars.

tsjakka ! :-D

-Jo-
8 november 2012, 23:18
Als we zien wat uw ideaal - Das Reich - heeft veroorzaakt, valt Israel bij in het niet.
Zo dom zijn ze blijkbaar toch ook weer niet ;-)

Mijn ideaal heeft nog nooit bestaan m'n beste. Ik kijk naar d etoekomst en heb het dus bijgevolg niet zo voor "voorbeelden" uit het verleden. Dat neemt niet weg dat het Duitsland van 1933 - 1944 zowat het prachtigste was dat Europa heeft gekend in de 20ste eeuw, ondanks alle gebreken.

-Jo-
8 november 2012, 23:22
Op de gaskamers hoef je niet bepaald trots te zijn.

??? Wat doet dat hier nu ter zake???? :lol:

Een gek begon de oorlog maar was te stom om die af te maken.
Ook daar hoef je niet trots op te zijn.

De Westerse bankwereld enerzijds en de westerse politieke wereld die aan Duitsland het dictaat van Versailles opdrong anderzijds, stond niet onder leiding van "een gek".


Die feiten zijn de reden waarom Israel wel bestaansrecht heeft.

Waar heb je het toch over???
Israël is ontstaan uit een compleet foutief en opgedrongen schuldbegrip aan de Europeanen omwille van WO2. Israël heeft enkel bestaansrecht als een bepaald gebied binnen de USA als dit mogelijk zou zijn. Het heeft zeker geen bestaansrecht als staatsconstructie die het nu is.


De stuurloze waanzin van de Islam heeft de Arabieren in de honderden eeuwen niet verder gebracht dan de zandbak.

???? Wat doet die onnozele islamhaat hier nu ter zake???

-Jo-
8 november 2012, 23:23
Toch brengt Israël meer bij tot een moderne maatschappij dan alle moslims tesamen.

Zonder oliedollars.
:lol:
Alsof die laatkapitalistische moderne maatschappij iets is om trots op te zijn.

atmosphere
8 november 2012, 23:37
Waar het geld ook vandaan komt, als de technologie werkt, is dat fantastisch nieuws voor de blinden.

Dat is het enige dat telt.

En het zegt verder niets over de rechten en plichten die Israël als staat heeft.

Antoon's onderliggende gedachte is hier weer dat Israel meer rechten heeft dan anderen in die regio.

atmosphere
8 november 2012, 23:40
Op de gaskamers hoef je niet bepaald trots te zijn. Een gek begon de oorlog maar was te stom om die af te maken.
Ook daar hoef je niet trots op te zijn.

Die feiten zijn de reden waarom Israel wel bestaansrecht heeft.

De stuurloze waanzin van de Islam heeft de Arabieren in de honderden eeuwen niet verder gebracht dan de zandbak.

Toch wel degelijk !

Iran is an example of a country that has made considerable advances through education and training, despite international sanctions in almost all aspects of research during the past 30 years. Iran's university population swelled from 100,000 in 1979 to 2 million in 2006. 70% of its science and engineering students are women.[1] Iran's scientific progress is reported to be the fastest in the world.[2] Iran has made great strides in different sectors, including aerospace, nuclear science, medical development, as well as stem cell and cloning research.[3] According to SCImago, Iran could rank fourth in the world in terms of research output by 2018.[4]

http://en.wikipedia.org/wiki/Science_and_technology_in_Iran

Dixie
8 november 2012, 23:55
Iran's scientific progress is reported to be the fastest in the world

als je van nul begint is dit idd gemakkelijk:-D maar het gaat hier over Israël

atmosphere
9 november 2012, 00:03
Liever dat de Israëlis er betere wapens mee maken dan? Of dat ze het aan de Palestijnen geven om meer suikerraketten en gesmokkelde 3dehands sovjet kalashnikov munitie mee te kopen?

Met de drie miljard aan militaire steun die Israel jaarlijks krijgt zouden de Palestijnen gewoon nieuwe tanks , straaljagers bommenwerpers enz kunnen kopen.

U zeurt altijd over de suikerraketten e.d. , waarom ? welk alternatief hebben ze dan ?

maddox
9 november 2012, 00:04
:lol:
Alsof die laatkapitalistische moderne maatschappij iets is om trots op te zijn.

U mag kiezen. Berlijn april 1945, of Damascus nu.

Ik hou het wel even bij Vilvoorde nu.

Mitgard
9 november 2012, 00:07
Mijn ideaal heeft nog nooit bestaan m'n beste.

Islamocommusolidarifascisme (slim rechts dat links is) komt dan ook niet zoveel voor hé Jo.

Micele
9 november 2012, 00:11
Hopelijk doet Israel ook wat voor zijn arme mensen.

http://www.jpost.com/Opinion/Editorials/Article.aspx?id=246031

maddox
9 november 2012, 00:15
Met de drie miljard aan militaire steun die Israel jaarlijks krijgt zouden de Palestijnen gewoon nieuwe tanks , straaljagers bommenwerpers enz kunnen kopen.
Grinnik. Eigenlijk zouden we dat moeten doen. Hier Palestijnse vrijheidsstrijders, een aankoopbon van $3 000 000 000 bij Rusland. Koop wat jullie belieft.
Da's goed voor een paar 1000 T72's, een hele vloot Mig 21's, scheepsladingen kalashnikovs en RPG7's.

Of gaan we budget vriendelijk doen, en de spullen bestellen in China? Krijg je goedkoop uitgevoerde Sovjet materialen. Geniaal nietwaar.

En wat gaat dat uithalen denkt U?

Het is al verschillende keren geprobeerd. Israël is er alleen maar groter door geworden.
U zeurt altijd over de suikerraketten e.d. , waarom ? welk alternatief hebben ze dan ?
Peut, het is uw uitdrukking "suikerraket". Ik noemde die ongeleide overmaatse vuurpijlen Qassam raketten. Maar het leek me leuker uw benamingen te blijven gebruiken, dat maakt het beter verstaanbaar voor U.

Mahatmah Gandhi....
Of met zijn allen stemmen met de voeten en naar het beloofde land gaan, Daar waar de Dar-El-Islam heerst.
Of collectief zelfmoord plegen.
Of toegeven dat Allah de duimen moet leggen voor Jaweh, en niet moeilijk meer doen.

maddox
9 november 2012, 00:19
Hopelijk doet Israel ook wat voor zijn arme mensen.

http://www.jpost.com/Opinion/Editorials/Article.aspx?id=246031

Ik hoop dat elke leider van elk land daar over zou nadenken. Tot nu toe ijdele hoop gebleken.

atmosphere
9 november 2012, 02:34
Menig Iranezen zullen het u niet in dank afnemen dat u hen voor Arabier verslijt.

Nergens heb ik gezegd dat het hier om Arabieren zou gaan. Ik reageerde op 'moslimslanden'

atmosphere
9 november 2012, 02:37
als je van nul begint is dit idd gemakkelijk:-D ??

maar het gaat hier over Israël

Zeg dat ook even tegen antoon , hij haalt de Moslims er bij.

atmosphere
9 november 2012, 02:43
En met miljarden oliedollars hebben de 2 miljard moslims de laatste 50 jaar totaal niets verwezelijkt, alleen maar achterlijke gemeenschappen in onderontwikkeld gebleven landen met niets dan haat, nijd en gruwel.

You do the math.

Dan zijn ze dus hetzelfde als u met uw haat, nijd en gruwel die u continu rondstrooit.

Wat is overigens het doel van dit topic ?

atmosphere
9 november 2012, 02:50
Grinnik. Eigenlijk zouden we dat moeten doen. Hier Palestijnse vrijheidsstrijders, een aankoopbon van $3 000 000 000 bij Rusland. Koop wat jullie belieft.
Da's goed voor een paar 1000 T72's, een hele vloot Mig 21's, scheepsladingen kalashnikovs en RPG7's.

Of gaan we budget vriendelijk doen, en de spullen bestellen in China? Krijg je goedkoop uitgevoerde Sovjet materialen. Geniaal nietwaar.

En wat gaat dat uithalen denkt U?

Palestijnen die zich tegen Israel kunnen verdedigen !!


Het is al verschillende keren geprobeerd. Israël is er alleen maar groter door geworden.

Ik spreek ook niet over aanvallen.
Verder is het niet zo vreemd dat Israel militair sterker is want juist zij krijgen exact die 3 miljard per jaar speciaal voor hun militaire apparaat.


Peut, het is uw uitdrukking "suikerraket". Ik noemde die ongeleide overmaatse vuurpijlen Qassam raketten. Maar het leek me leuker uw benamingen te blijven gebruiken, dat maakt het beter verstaanbaar voor U.

De brandstof in betreffende raketten is suiker , dus vandaar .


Mahatmah Gandhi....
Of met zijn allen stemmen met de voeten en naar het beloofde land gaan, Daar waar de Dar-El-Islam heerst.
Of collectief zelfmoord plegen.
Of toegeven dat Allah de duimen moet leggen voor Jaweh, en niet moeilijk meer doen.

Religieus gebrabbel en onzin, u kunt dus geen alternatief noemen.

D'ARTOIS
9 november 2012, 04:31
Ik heb voor Iran altijd al een uitzondering gemaakt omdat dat volk een evolutie heeft gekend die door de religie tot staan is gebracht, althans vrijwel.

Nochtans is de religie een duidelijk obstakel voor een verdere ontwikkeling. Dat heeft Iran in de huidige situatie gebracht.
Je hoeft niet superslim te zijn om dat te kunnen beredeneren. Het land is meteen met het verschijnen van Khomeini 500 jaar terug gezet.

atmosphere
9 november 2012, 06:34
ten eerste, zo enorm lopen ze niet achter.
2e , de huidige sancties zetten een rem op de ontwikkeling.
3e , De oorlog met Irak (deze vooral)
4e , Amerikaanse interventie.

Je hoeft niet superslim te zijn om dat te kunnen beredeneren.

Die 500 jaar terug in de tijd slaat al helemaal nergens op

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c9/Teheran-ro_Seoul_Korea_daytime.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/Teheran_road.jpg

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS5Ui8roJ5oSjbafMrAxNjI7UA8XqFyS 7zJgZ762HwSpzJfxk3x_g

Ook op wetenschappelijk gebied hebben ze veel voor elkaar gekregen, ondanks die oorlog en andere shit.

maddox
9 november 2012, 07:39
ten eerste, zo enorm lopen ze niet achter.
2e , de huidige sancties zetten een rem op de ontwikkeling.
3e , De oorlog met Irak (deze vooral)
4e , Amerikaanse interventie.

Je hoeft niet superslim te zijn om dat te kunnen beredeneren.

Die 500 jaar terug in de tijd slaat al helemaal nergens op

Ook op wetenschappelijk gebied hebben ze veel voor elkaar gekregen, ondanks die oorlog en andere shit.

Nope, ze lopen niet zo enorm achter, dankzij oliedollars en projecten die nog door de vooruitstrevende Sjah waren opgestart. Bijvoorbeeld de Busherh kerncentrales...
Ook waren de sovjets er als de kippen bij leuke zaken te doen met Iran onder de Ayatollahs, toch leuk, vrije toegang tot de F14's , de plannen voor een westerse PWR kerncentrale en de dollardrukpersen...
En ja, Iran heeft een bloeiend reverse enginering wapenprogramma, zelfs in samenwerking met Noord Korea.

Toch horen we niks van ontwikkelingen zoals die Israëlische blindenbril, druppelirrigatie enzoverder.
Taiwan heeft meer orginele patentaanvragen dan de hele moslim-samenleving. Om maar een voorbeeld te geven.

maddox
9 november 2012, 07:48
Palestijnen die zich tegen Israel kunnen verdedigen !!
Awel, ik hoop dat we het ooit eens zullen zien. Maar voorlopig zit het er niet in.
En als zelfs landen met Sojet adviseurs en quasi gratis hele legers uitgerust er niet in slagen zich deftig te verdedigen tegen de Israëlische legers. Hoe moeten de Palestijnen het dan doen die toch stenentijdperkers zijn volgens uw uitleg in alle desbetreffende draden. Ik zie ze al een 125mm tankgranaat gebruiken als vervanger voor een vuurstenen bijl.

Ik spreek ook niet over aanvallen.
Verder is het niet zo vreemd dat Israel militair sterker is want juist zij krijgen exact die 3 miljard per jaar speciaal voor hun militaire apparaat.
U vergeet dan nog eens de eigen investeringen in defensie te tellen.
De brandstof in betreffende raketten is suiker , dus vandaar .
Kunstmest en suiker, maar kom. Ik zal in't vervolg terug Qassam en Grad gebruiken.
Religieus gebrabbel en onzin, u kunt dus geen alternatief noemen.
Mahatma Ghandi onzin? Bof, als U dat zegt.

santos
9 november 2012, 08:14
Mijn ideaal heeft nog nooit bestaan m'n beste. Ik kijk naar d etoekomst en heb het dus bijgevolg niet zo voor "voorbeelden" uit het verleden. Dat neemt niet weg dat het Duitsland van 1933 - 1944 zowat het prachtigste was dat Europa heeft gekend in de 20ste eeuw, ondanks alle gebreken.

Zou ge niet met uw gebral van WO II in een ander duf forum wat kunnen gaan zeveren?

En nu on-topic, dat is een geweldige stap voorwaarts ongeacht wie het heeft uitgevonden en uit welk land het komt :)

Ironvos
9 november 2012, 15:30
Alé, de truc van de jezus was dan toch geen mirakel.

Zo wordt het geld dan toch voor iets deftigs gebruikt.

Bad Attila
9 november 2012, 17:46
En het zegt verder niets over de rechten en plichten die Israël als staat heeft.

Antoon's onderliggende gedachte is hier weer dat Israel meer rechten heeft dan anderen in die regio.

Neen.
Zijn ondertoon is dat Israël op wetenschappelijk vlak veel bijdraagt tot de mensheid, veel meer dan haar omringende landen. Een vorm van legitimatie is dat zeker.

Objectief gezien heeft hij 100% gelijk.

Dit staat los van de politieke en maatschappelijke tekortkomingen van het land. En ik zal hetzelfde zeggen als morgen een Moslimland een baanbrekend onderzoek tot een goed einde brengt.

Dixie
10 november 2012, 01:56
En ik zal hetzelfde zeggen als morgen een Moslimland een baanbrekend onderzoek tot een goed einde brengt.

:lol: ik denk dat je lang zal moeten wachten ...

atmosphere
10 november 2012, 02:29
Neen.
Zijn ondertoon is dat Israël op wetenschappelijk vlak veel bijdraagt tot de mensheid, veel meer dan haar omringende landen. Een vorm van legitimatie is dat zeker.

legitimatie waarvoor?



Dit staat los van de politieke en maatschappelijke tekortkomingen van het land. En ik zal hetzelfde zeggen als morgen een Moslimland een baanbrekend onderzoek tot een goed einde brengt.

Dat heeft met godsdienst al helemaal weinig van doen.

Israël wordt gesteund door 's werelds machtigste natie , in alle denkbare vormen. Zij hebben de tijd en het geld voor onderzoek.

atmosphere
10 november 2012, 02:37
Awel, ik hoop dat we het ooit eens zullen zien. Maar voorlopig zit het er niet in.
En als zelfs landen met Sojet adviseurs en quasi gratis hele legers uitgerust er niet in slagen zich deftig te verdedigen tegen de Israëlische legers. Hoe moeten de Palestijnen het dan doen die toch stenentijdperkers zijn volgens uw uitleg in alle desbetreffende draden. Ik zie ze al een 125mm tankgranaat gebruiken als vervanger voor een vuurstenen bijl.

Voor die 3 miljard gedurende 9 jaren kunnen de Palestijnen prima spullen kopen om zich mee te verdedigen.




Kunstmest en suiker, maar kom. Ik zal in't vervolg terug Qassam en Grad gebruiken.

Ik had het over de brandstof in die raketten niet over de Oxidator. Kaliumnitraat is de oxidator, de kunstmest.

U mag ook 'candy rocket' zeggen.

Mahatma Ghandi onzin? Bof, als U dat zegt.[/QUOTE]

U misbruikt zijn stellingen , door ze verkeerd toe te passen.

atmosphere
10 november 2012, 02:48
Nope, ze lopen niet zo enorm achter, dankzij oliedollars en projecten die nog door de vooruitstrevende Sjah waren opgestart. Bijvoorbeeld de Busherh kerncentrales...
Ook waren de sovjets er als de kippen bij leuke zaken te doen met Iran onder de Ayatollahs, toch leuk, vrije toegang tot de F14's , de plannen voor een westerse PWR kerncentrale en de dollardrukpersen...
En ja, Iran heeft een bloeiend reverse enginering wapenprogramma, zelfs in samenwerking met Noord Korea.

Toch horen we niks van ontwikkelingen zoals die Israëlische blindenbril, druppelirrigatie enzoverder.
Taiwan heeft meer orginele patentaanvragen dan de hele moslim-samenleving. Om maar een voorbeeld te geven.

Die oliedollars belanden echt niet in de zakken van de gewone bevolking en bovendien :

The Anglo-American Petroleum Agreement of 1944 was based on negotiations between the United States and Britain over the control of Middle Eastern oil. Below is shown what the American President Franklin D. Roosevelt had in mind for to a British Ambassador in 1944:
Persian oil …is yours. We share the oil of Iraq and Kuwait. As for Saudi Arabian oil, it’s ours.[6]


En de Sjah was tegen de wil van de bevolking gewoon aan de macht geforceerd. Dat werkte dus niet , zoals dat steeds het geval is met die US puppets .
Ook was die Sjah niet democratisch verkozen , een dictator dus.

maddox
10 november 2012, 09:40
Die oliedollars belanden echt niet in de zakken van de gewone bevolking.
Welke oliedollars komen wel in de zakken van de bevolking terecht?
Ik zal de voorzet geven. Noorwegen komt nog het dichtst in de buurt van democratisch verdeelde oliedollars...

En de Sjah was tegen de wil van de bevolking gewoon aan de macht geforceerd. Dat werkte dus niet , zoals dat steeds het geval is met die US puppets .
Ook was die Sjah niet democratisch verkozen , een dictator dus.
En dat ontkracht mijn betoog dat de meeste technische verwezelijkingen van Iran of gestart zijn tijdens de periode van de Sjah, of Sovjet-wapen geinspireerd zijn?

En dictators. Monarch is een betere omschrijving van de Sjah. Maar kom. Alsof er veel andere mogelijkheden zijn om in die omgeving en dat soort van bevolking een andere werkende staatsvorm te hebben.

quercus
10 november 2012, 10:11
... en de miljoenen dollars van Amerika

Ochgottekes toch ...!!! Kunnen we het niet toegeven, neen? Wat ben jij toch een geconstipeerd geval ...:roll:

quercus
10 november 2012, 10:16
Ah neen zeker? Dat land heeft niet eens bestaansrecht!

Dat u die mening bent toegedragen is volstrekt irrelevant. Het land is na zijn stichting in 1948 formeel door de UNO erkend en dat blijft zo. Als je er niet mee kunt leven, dan moet je maar de rest van jouw bestaan doorbrengen ergens in een grot, afgesloten van alle media en liefst in moslim-gebied ...

quercus
10 november 2012, 10:21
Mijn ideaal heeft nog nooit bestaan m'n beste. Ik kijk naar d etoekomst en heb het dus bijgevolg niet zo voor "voorbeelden" uit het verleden. Dat neemt niet weg dat het Duitsland van 1933 - 1944 zowat het prachtigste was dat Europa heeft gekend in de 20ste eeuw, ondanks alle gebreken.

Je kon het niet duidelijker stellen, mijn beste Neo-Nazi.

Zouden we aan de moderator niet vragen om dit sujet te bannen?

Of laten we hem nog een tijdje fascistisch braaksel voortbrengen, puur als curiosum?

quercus
10 november 2012, 10:28
??? Wat doet dat hier nu ter zake???? :lol:



De Westerse bankwereld enerzijds en de westerse politieke wereld die aan Duitsland het dictaat van Versailles opdrong anderzijds, stond niet onder leiding van "een gek".


Waar heb je het toch over???
Israël is ontstaan uit een compleet foutief en opgedrongen schuldbegrip aan de Europeanen omwille van WO2. Israël heeft enkel bestaansrecht als een bepaald gebied binnen de USA als dit mogelijk zou zijn. Het heeft zeker geen bestaansrecht als staatsconstructie die het nu is.



???? Wat doet die onnozele islamhaat hier nu ter zake???

Kijk, punten waarop je gelijk hebt wil ik graag erkennen. Het berucht Verdrag van Versailles is er zo eentje.

Uw tweede punt is er glad naast. De échte oorzaak voor het ontstaan van Israël ligt bij twee feiten: 1) de beweging die door Theodore Herzl op gang werd gebracht na het crapuleuze Dreyfus proces in La France eind 19e eeuw.
2) De Balfour Declaration in een brief van 2 november 1917.
De Holocaust-gruwel van WO2 was doodeenvouding aanleiding tot het versnellen van een proces dat reeds geruime tijd aan de gang was.

maddox
10 november 2012, 11:00
Of laten we hem nog een tijdje fascistisch braaksel voortbrengen, puur als curiosum?

Goed plan.

Dixie
10 november 2012, 17:14
Voor die 3 miljard gedurende 9 jaren kunnen de Palestijnen prima spullen kopen om zich mee te verdedigen.






weet je wat de beste verdediging is NIET MEER AANVALLEN en het kost NIETS!:roll:

Micele
10 november 2012, 21:39
Ik heb voor Iran altijd al een uitzondering gemaakt omdat dat volk een evolutie heeft gekend die door de religie tot staan is gebracht, althans vrijwel.

Nochtans is de religie een duidelijk obstakel voor een verdere ontwikkeling. Dat heeft Iran in de huidige situatie gebracht.
Je hoeft niet superslim te zijn om dat te kunnen beredeneren. Het land is meteen met het verschijnen van Khomeini 500 jaar terug gezet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Iran#Science_and_technology

Science and technology

Main article: Science and technology in Iran
See also: Education in Iran and Higher education in Iran

Ancient Iranians built Qanats and Yakhchal to provide and keep water. The first windmill appeared in Iran in the 9th century.[195] Iranians contributed significantly to the current understanding of astronomy, natural science, medicine, mathematics, and philosophy. Khwarizmi is widely hailed as the father of algebra. Ethanol (alcohol) was first identified by Persian alchemists such as Muhammad ibn Zakarīya Rāzi. Throughout the Middle Ages, the philosophy and mathematics of the Ancient Greeks and Persians were furthered and preserved within Persia. The Academy of Gundishapur was a renowned centre of learning in the city of Gundeshapur during late antiquity and was the most important medical centre of the ancient world during the 6th and 7th centuries.[196] During this period, Persia became a centre for the manufacture of scientific instruments, retaining its reputation for quality well into the 19th century.

Iran strives to revive the golden age of Persian science. The country has increased its publication output nearly tenfold from 1996 through 2004, and has been ranked first in terms of output growth rate followed by China.[197] Despite the limitations in funds, facilities, and international collaborations, Iranian scientists remain highly productive in several experimental fields, such as pharmacology, pharmaceutical chemistry, organic chemistry, and polymer chemistry. Iranian scientists are also helping construct the Compact Muon Solenoid, a detector for CERN's Large Hadron Collider. In 2009, a SUSE Linux-based HPC system made by the Aerospace Research Institute of Iran (ARI) was launched with 32 cores and now runs 96 cores. Its performance was pegged at 192 GFLOPS.[198] Sorena 2 Robot, which was designed by engineers at University of Tehran, was unveiled in 2010. the Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) has placed the name of Surena among the five prominent robots of the world after analyzing its performance.[199]

In the biomedical sciences, Iran's Institute of Biochemistry and Biophysics is a UNESCO chair in biology.[200] In late 2006, Iranian scientists successfully cloned a sheep by somatic cell nuclear transfer, at the Rouyan research centre in Tehran.[201] According to a study by David Morrison and Ali Khademhosseini (Harvard-MIT and Cambridge), stem cell research in Iran is amongst the top 10 in the world.[202] Iran ranks 15th in the world in nanotechnologies.[203][204][205]


Omid satellite. Iran is the 9th country to put a domestically built satellite into orbit.The Iranian nuclear program was launched in the 1950s. Iran is the 7th country in production of uranium hexafluoride[206] and controls the entire cycle for producing nuclear fuel.[207] Iran's current facilities includes several research reactors, a uranium mine, an almost complete commercial nuclear reactor, and uranium processing facilities that include a uranium enrichment plant. Recently, head of the British spy agency MI6 forecast that Iran will achieve nuclear weapon capability in two years.[208]

The Iranian Space Agency launched its first reconnaissance satellite named Sina-1 in 2006, and a space rocket in 2007,[209] which aimed at improving science and research for university students.[210] Iran placed its domestically built satellite, Omid into orbit on the 30th anniversary of the Iranian Revolution, on 2 February 2009,[211] through Safir rocket, becoming the ninth country in the world capable of both producing a satellite and sending it into space from a domestically made launcher.[212] In July 2012, Iranian Supereme leader Ali Khamanei stated on a State TV broadcast that US-led sanctions have not succeeded in impeding the technological advancement of his nation.[213]

Iranian scientists outside Iran have also made some major contributions to science. In 1960, Ali Javan co-invented the first gas laser and fuzzy set theory was introduced by Lotfi Zadeh.[214] Iranian cardiologist, Tofy Mussivand invented and developed the first artificial cardiac pump, the precursor of the artificial heart. Furthering research and treatment of diabetes, HbA1c was discovered by Samuel Rahbar. Iranian physics is especially strong in string theory, with many papers being published in Iran.[215] Iranian-American string theorist Kamran Vafa proposed the Vafa-Witten theorem together with Edward Witten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Science_and_technology_in_Iran

Trying to revive the golden time of Persian science, Iran's scientists cautiously reach out to the world. Many individual Iranian scientists, along with the Iranian Academy of Medical Sciences and Academy of Sciences of Iran, are involved in this revival.

Iran is an example of a country that has made considerable advances through education and training, despite international sanctions in almost all aspects of research during the past 30 years. Iran's university population swelled from 100,000 in 1979 to 2 million in 2006. 70% of its science and engineering students are women.[1] Iran's scientific progress is reported to be the fastest in the world.[2] Iran has made great strides in different sectors, including aerospace, nuclear science, medical development, as well as stem cell and cloning research.[3] According to SCImago, Iran could rank fourth in the world in terms of research output by 2018.[4]2018 is goed 5 jaar nog...
Van nummer 19 naar 4, mmm niet slecht.
[4] http://tehrantimes.com/politics/101672-iran-would-rank-fourth-in-the-world-in-terms-of-research-output-in-2018-scimago

TEHRAN – Iran could rank fourth in the world in terms of scientific publications and research articles in 2018, according to a forecasting exercise recently carried out by the SCImago Journal & Country Rank on how the world will perform in research by 2018 based on past performance.

The SCImago Journal & Country Rank is a portal that includes the journals and country scientific indicators developed from the information contained in the Scopus® database (Elsevier B.V.).

According to the exercise, three Islamic countries would show dramatic increases in numbers and rankings: Iran, Malaysia, and Pakistan, University World News reported.

The SCImago analyzes scientific outputs of institutions and countries and monitors more than 30,000 journals.

In the exercise, seven countries from the Islamic world were included among the top 50 countries: Iran, Malaysia, Turkey, Pakistan, Egypt, Saudi Arabia and Nigeria.

In the predictions, Iran moves ahead from number 19 to number four, Malaysia from 30 to 13, and Pakistan from 43 to 27 – the second highest increase worldwide, primarily due to innovative higher education policies and reforms being undertaken by the Higher Education Commission.

And according to a recent report, Nano Statistics, as a result of higher education and research development, Iran has jumped up two places to sit at nine in the recent ranking, University World News reported.

The report was based on the number of scientific publications associated with nanotechnology during the first half of 2012 – constituting 8.3% of the entire scientific literature generated during the period.

According to the 2012 academic ranking of world universities, or ARWU, from Shanghai Jiao Tong University, seven universities from Islamic states were included in the top 500 universities: University of Malay (Malaysia), Istanbul University (Turkey), Cairo University (Egypt), Tehran University (Iran), and three universities in Saudi Arabia: King Saud University, King Abdulaziz University, and King Fahd University of Petroleum and Minerals.

EP/PA



enz...

http://en.wikipedia.org/wiki/Higher_education_in_Iran

lees eens rustig door of hun satellieten en wetenschappen en universiteiten enz... nog 500 jaar terug in de tijd staan... ;-)

In elk geval zijn ze world-n° 1 in de groei...

http://en.wikipedia.org/wiki/International_rankings_of_Iran#Science_technology

Name: Science & Technology Growth Rate
Rank: 1
Out of: World
Year: 2010

Source: World Science-Metrix Report / Science-Metrix country graph comparison / Government of United Kingdom

Notes:
Highest science & technology growth rate in the world, 1000% increase in 9 years (1995–2004); Iran has increased its academic publishing output from 0.0003% of world's total output in 1970 to 0.29% by 2004 (That is ~100000% growth in 33 years),[126] by 2008 Iran's share had reached 1.02% of the world's total output (~340000% growth in 37 years);[127] Iran's 2009 growth rate in science & technology was highest globally being 11 times faster than the world's average rate; Iran has been doubling its scientific output every 3 years;[128] In 2009 ranked at 22nd by total scientific output; 19th in mathematics output, 17th in computer science applications output, 15th in nuclear technology output; 28th in physics output; 16th in aerospace technology output; 17th in medicine output, 13th in chemistry output & 15th in nanotechnology output[129][130] More info: Science in newly industrialized countries; Iranian scientific publications online digital archive.

D'ARTOIS
10 november 2012, 22:35
Micele, ik bedoel dit in de overdrachtelijke zin.

Als ze niet in staat zijn om een weliswaar gecompliceerde scheepsmotor (van behoorlijke omvang) te reviseren, dan mag al het andere wat mij betreft mooi en prachtig zijn maar de feiten staan er.

Ik heb het niet eens over een gasturbine maar over een zuigermotor, 4-takt diesel.

Toen Dassault/Snecma verdere leveranties op last van de president aan Israel moest staken staken bouwden ze hun eigen airframe/fuselage, de Kfir (met opvolging).

Ik heb Iran dat nog niet zien doen. Derhalve geloof ik dat verhaal over kernwapens niet hoewel het (waarschijnlijk) eenvoudiger is een kernwapen te boetseren dan een vliegtuig te bouwen waarvan je de electronica nooit in handen krijkgt.

Israel kreeg dat ook niet maar slaagde erin om een stel slimme jongen aan te trekken die ze via via die electronica bezorgden. Dat was in de tijd dat het vieze pindaboertje op de export rem naar Israel trapte. Tegenwoordig kan zoiets niet meer. Althans voor wat betreft Israel.
Iran krijgt nog steeds geen moertje en geen boutje. Japanse moertjes en boutje willen ze niet, en Russische ook niet (hoewel die lang niet slecht zijn, ik heb er een kast vol van en van titanium).
Ze willen Duitse moertjes en boutjes. Dan snap jij wel wat ik bedoel.

Wetenschap/theorie is allemaal prachtig, maar je moet het ook in de praktijk kunnen brengen. En dat is niet aan de orde.

-Jo-
10 november 2012, 23:05
Zou ge niet met uw gebral van WO II in een ander duf forum wat kunnen gaan zeveren?



Ga zagen tegen diegene die hier WO2 ter sprake bracht in een persoonlijke aanval tegen mij. Of heb je last van selectief lezen?



En nu on-topic, dat is een geweldige stap voorwaarts ongeacht wie het heeft uitgevonden en uit welk land het komt :)

Kan best zijn. Dus was het helemaal niet nodig van de topicstarter om hier de terreurstaat israël bij te slepen. :-D

Dixie
10 november 2012, 23:07
Kan best zijn. Dus was het helemaal niet nodig van de topicstarter om hier israël bij te slepen. :-D

toch wel het zijn namelijk de uitvinders :-D

-Jo-
10 november 2012, 23:08
Dat u die mening bent toegedragen is volstrekt irrelevant.
Wat jij al dan niet (ir)relevant vindt, is pas echt volstrekt irrelevant.

Het land is na zijn stichting in 1948 formeel door de UNO erkend
Ja, und?
en dat blijft zo.
:rofl:
Omdat jij het zegt????

Als je er niet mee kunt leven, dan moet je maar de rest van jouw bestaan doorbrengen ergens in een grot, afgesloten van alle media en liefst in moslim-gebied ...

:rofl:
Kijk eens aan, een schoolvoorbeeld van respect voor de "vrije meningsuiting" vanwege een fervent verdediger van dat liberale westen met al z'n vrijheden jegens die boze islamwereld.

-Jo-
10 november 2012, 23:10
toch wel het zijn namelijk de uitvinders :-D

Israël = "de uitvinders"?
Ik dacht het niet simpele duif. Israël is namelijk een staatsconstructie met specifieke belangen en machtsgroepen, die bestaat bij de gratie van de Amerikaanse belastingbetaler.

-Jo-
10 november 2012, 23:12
Je kon het niet duidelijker stellen, mijn beste Neo-Nazi.

Denk je nu dat je mij daarmee kunt beledigen of aanvallen, met die krachtterm? :rofl:



Zouden we aan de moderator niet vragen om dit sujet te bannen?

Ah ja zeg, de vrije meningsuiting moet toch beschermd worden?!?


Of laten we hem nog een tijdje fascistisch braaksel voortbrengen, puur als curiosum?

8-) Hou je emmer maar klaar.

D'ARTOIS
10 november 2012, 23:13
Dat is wel iets dat in redelijke mate juist is.

-Jo-
10 november 2012, 23:14
Uw tweede punt is er glad naast. De échte oorzaak voor het ontstaan van Israël ligt bij twee feiten: 1) de beweging die door Theodore Herzl op gang werd gebracht na het crapuleuze Dreyfus proces in La France eind 19e eeuw.
2) De Balfour Declaration in een brief van 2 november 1917.
De Holocaust-gruwel van WO2 was doodeenvouding aanleiding tot het versnellen van een proces dat reeds geruime tijd aan de gang was.

Israël is er gekomen op die plaats en op dat moment door het schuldgevoeld die de geallieerden samen met een aanzienlijk deel van de Joodse wereld (uitzondering waren en zijn de Joodse antizionisten) vakkundig opgebouwd en gecultiveerd hebben na WO2. Dat er al een zionistische beweging bestond is niet de aanleiding geweest om daar israël na WO2 op te richten.

Dixie
10 november 2012, 23:15
Israël = "de uitvinders"?

idd
moet pijnlijk zijn he antisemietje?!

Dixie
10 november 2012, 23:17
Israël is er gekomen op die plaats en op dat moment door het schuldgevoeld die de geallieerden samen met een aanzienlijk deel van de Joodse wereld (uitzondering waren en zijn de Joodse antizionisten) vakkundig opgebouwd en gecultiveerd hebben na WO2. Dat er al een zionistische beweging bestond is niet de aanleiding geweest om daar israël na WO2 op te richten.

:lol: wat een onzin, afgang!

-Jo-
10 november 2012, 23:26
:lol: wat een onzin, afgang!

Uw vorige posting werd gemeld bij de moderatie. Reden: persoonlijke aanval.
Wat betreft deze reactie: toch niet. Lees de historische feiten. De zgn. holocaust heeft de erkenning van israël erdoor gejaagd in 1948.

maddox
11 november 2012, 01:05
Uw vorige posting werd gemeld bij de moderatie. Reden: persoonlijke aanval.
Wat betreft deze reactie: toch niet. Lees de historische feiten. De zgn. holocaust heeft de erkenning van israël erdoor gejaagd in 1948.

Helaas gelooft de hoofdmoot van de wereld dat de holocaust niet zogenaamd is.

En dat is een wettelijke gegeven in België.
Dus is de vraag, houd U uw kak in, en trekt U die zogenaamd in.

Of wil U gebannen worden wegens "wetsovertreding?".

-Jo-
11 november 2012, 01:17
Helaas gelooft de hoofdmoot van de wereld dat de holocaust niet zogenaamd is.

En dat is een wettelijke gegeven in België.
Dus is de vraag, houd U uw kak in, en trekt U die zogenaamd in.

Of wil U gebannen worden wegens "wetsovertreding?".

:lol: Hier wachtte ik op. Het is toch zo gemakkelijk jullie soort in de gordijnen te jagen wegens gebrekkige kennis.

DUS:

Betekenis van het woord "zogenaamd":


1.
zogenaamd
I zogenaamd bijv.naamw.Uitspraak: [zoxəˈnamt] 1) wie of wat zo genoemd wordt Voorbeeld: `Wat houdt het zogenaamde ‘basismodel’ nu in?`Synoniemen: zogeheten, zogenoemd 2) wie of wat zo genoemd wordt, maar het niet is Voorbee...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/zogenaamd


2.
zogenaamd
• terwijl je doet alsofvb:hij kwam binnen, zogenaamd om een praatje te makensynoniem: quasi• wat die naam heeftvb:zij hebben de leiding in een wedstrijd: de zogenaamde scheidsrechters bijvoeglijk naamwoord: zo-ge-naamd of zo-ge-
Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_Z/W3126.HTM


3.
zogenaamd
gewaand, verondersteld, voorgevende, would-be, onecht, quasi, vermeend, voorgewend genoemd, zogenoemd, zogezegd
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/zogenaamd


4.
zogenaamd
•volgens anderen zo genoemd: daarmee afstand nemend van de naam of het begrip zelf.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/zogenaamd


5.
ZOGENAAMD
1) Als het ware 2) Alias 3) Bijwoord 4) Bedrieglijk 5) Bijgenaamd 6) Dusgenaamd 7) In schijn 8) Kwasi 9) Kwansuis 10) Naar de schijn 11) Quasi 12) Soi-disant 13) Schijnbaar 14) Voorgevend 15) Would-be 16) Would-be (eng.) 17) Zonder betekenis 18) Zogezegd 19) Zogeheten 20) Zogenoemde
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/ZOGENAAMD/1



[B]Ik heb het dus over betekenis 1, niet over de rest. Jij daarentegen wil mij betekenissen in de mond leggen die de mijne niet zijn.

maddox
11 november 2012, 01:19
:lol:

Prima voor U. Maar is de holocaust nu zogenaam of niet?

Of voor U zo aangenaam als een anale beurt door Hitler.

En ja druk nu maar op zijn Rafiaans op het roze driehoekje.

Het veranderd niks aan het feit dat het Derde rijk in 1945 de duimen heeft gelegd, en dan Israëlische geleerden en technici anno 2012 of zelfs vroeger een hulpmiddel hebben gemaakt dat blinden kan helpen zien.

Ik weet dat U die blinden liever af zou maken. Maar ik heb iets meer empathie, en wil blindheid alleen eugenetisch uitbannen. Mensen die door ziekte of ongeval blind werden mogen alle hulp krijgen die mogelijk is.

-Jo-
11 november 2012, 01:24
Prima voor U. Maar is de holocaust nu zogenaam of niet?

In de betekenissen die u aan dat woord klaarblijkelijk geeft niet. Het mag ook niet anders. De wetgever zegt mij dat het in die betekenissen niet zogenaamd mag zijn, dus is het dat ook niet voor mij. Wie ben ik om de wetgever in vraag te stellen nietwaar? 8-)


Of voor U zo aangenaam als een anale beurt door Hitler.

Ik zou het niet weten. Die nul is tenslotte ook al een tijdje dood.


En ja druk nu maar op zijn Rafiaans op het roze driehoekje.
Nog niet m'n beste. Maar m'n kans komt nog wel om je erbij te lappen.

maddox
11 november 2012, 01:26
In de betekenissen die u aan dat woord klaarblijkelijk geeft niet. Het mag ook niet anders. De wetgever zegt mij dat het in die betekenissen niet zogenaamd mag zijn, dus is het dat ook niet voor mij. Wie ben ik om de wetgever in vraag te stellen nietwaar? 8-)

De wetgevers in België zijn alleen bezig met hun eigen zakken te vullen en hun vriendjes te bevredigen alswel hun kiesvee te importeren en te bedriegen.

Ik zou het niet weten. Die nul is tenslotte ook al een tijdje dood.
U bent dan eigenlijk stalinist. Die freak is tenminste doodgevallen wegens ouderdom.
Nog niet m'n beste. Maar m'n kans komt nog wel om je erbij te lappen. Na 10 jaar eugenetica en genocides voorstaan heb ik nog geen enkele verbanning, en eigenlijk zelfs geen strafpunten.
En nu gij.

-Jo-
11 november 2012, 01:27
Na 10 jaar eugenetica en genocides voorstaan heb ik nog geen enkele verbanning, en eigenlijk zelfs geen strafpunten.

Mooi, houden zo.

Dixie
11 november 2012, 01:32
Uw vorige posting werd gemeld bij de moderatie. Reden: persoonlijke aanval.


:lol: weenie weenie :lol:

Dixie
11 november 2012, 01:35
Prima voor U. Maar is de holocaust nu zogenaam of niet?

Of voor U zo aangenaam als een anale beurt door Hitler.

En ja druk nu maar op zijn Rafiaans op het roze driehoekje.

Het veranderd niks aan het feit dat het Derde rijk in 1945 de duimen heeft gelegd, en dan Israëlische geleerden en technici anno 2012 of zelfs vroeger een hulpmiddel hebben gemaakt dat blinden kan helpen zien.

Ik weet dat U die blinden liever af zou maken. Maar ik heb iets meer empathie, en wil blindheid alleen eugenetisch uitbannen. Mensen die door ziekte of ongeval blind werden mogen alle hulp krijgen die mogelijk is.

prachtige post!

Jan van den Berghe
11 november 2012, 02:35
Helaas gelooft de hoofdmoot van de wereld dat de holocaust niet zogenaamd is.

En dat is een wettelijke gegeven in België.
Dus is de vraag, houd U uw kak in, en trekt U die zogenaamd in.

Of wil U gebannen worden wegens "wetsovertreding?".

Kortom, bepaalde meningen zijn in België niet langer vrij. Gedachten nog wel, maar het verwoorden ervan niet meer. 'n Gevaarlijke ontwikkeling.

maddox
11 november 2012, 02:40
Kortom, bepaalde meningen zijn in België niet langer vrij. Gedachten nog wel, maar het verwoorden ervan niet meer. 'n Gevaarlijke ontwikkeling.

Daarom dat ik ook al aangaf Jo niet te melden aan de moderatie. Iedereen mag zijn menig geven. Doe ik ook.
Maar er is een verschil tussen een mening en een waanbeeld.

-Jo-
11 november 2012, 10:23
Kortom, bepaalde meningen zijn in België niet langer vrij. Gedachten nog wel, maar het verwoorden ervan niet meer. 'n Gevaarlijke ontwikkeling.

Goh ja, in feite geeft de wetgever de revisionisten impliciet gelijk. Want waarheden die enkel waarheid kunnen en moeten zijn door bescherming van wetten en het betraffen van "ongelovigen", maken zichzelf verdacht.

-Jo-
11 november 2012, 10:25
U bent dan eigenlijk stalinist.

Ah? Verklaar u nader. :-D

Dixie
11 november 2012, 10:55
Maar er is een verschil tussen een mening en een waanbeeld.

so true!

quercus
11 november 2012, 11:09
Israël is er gekomen op die plaats en op dat moment door het schuldgevoeld die de geallieerden samen met een aanzienlijk deel van de Joodse wereld (uitzondering waren en zijn de Joodse antizionisten) vakkundig opgebouwd en gecultiveerd hebben na WO2. Dat er al een zionistische beweging bestond is niet de aanleiding geweest om daar israël na WO2 op te richten.

Je zou er beter aan doen om eens wat meer erover te lezen. Om te beginnen is er altijd al (ondanks de verdrijving van de Joden uit hun land Judea door Rome) een Joodse aanwezigheid in Palestina gebleven. Verder zijn er in de loop der eeuwen ook altijd, beetje voor beetje, emigraties geweest van Joden vanuit Europa terug naar het Arabisch/Turks bezette vaderland van de Joden. Die terugkeer was aanzienlijk aan het versnellen eind 19e eeuw. En inderdaad, na WO2, was er een grote golf. Vooreerst van de (weinige) resterende concentratiekamp-ingezetenen en verder van Joden die na de bittere holocaust-ervaring het in Europa niet meer zagen zitten. Condentratiekamp-overlevenden die op het eind van de oorlog in het concentratiekampland bij uitstek, Polen, wilden terugkeren naar hun woning werden zelfs brutaal weggejaagd! Kun je het de Joden kwalijk nemen? Zeker niet! Ze zijn gewoon teruggekeerd naar hun land. Punt! Europa heeft, na twee duizend jaar zware discriminatie, pesterijen, religieuze hatelijkheid en moordpartijen, de Joodse Europeanen doodeenvoudig buitengestampt. De nazi's waren daartoe eenvoudigweg het instrument aan het eind van een proces dat reeds twee duizend jaar aan de gang was. Gans het Christelijk Europa heeft voor de Holocaust bloed aan zijn handen.

maddox
11 november 2012, 11:29
Ah? Verklaar u nader. :-D

Wat is het verschil tussen de werkkampen en de goelags?

-Jo-
11 november 2012, 11:32
Je zou er beter aan doen om eens wat meer erover te lezen.
Doe ik ook, ook al moet jij niet zeggen wat ik moet doen. Het zullen allicht andere auteurs zijn dan jouw favorietjes.

Om te beginnen is er altijd al (ondanks de verdrijving van de Joden uit hun land Judea door Rome) een Joodse aanwezigheid in Palestina gebleven.
Ja, en dan? Ik ontken dat ook niet.

Verder zijn er in de loop der eeuwen ook altijd, beetje voor beetje, emigraties geweest van Joden vanuit Europa terug naar het Arabisch/Turks bezette vaderland van de Joden.
Dat is "hun" vaderland niet. Meer dan 90% van wat nu israël is, behoort toe aan de Arabieren. De joden hebben historisch gezien recht op enkele verspreid liggende enclaves. Waaruit onmogelijk een leefbare staat te distilleren valt.

Die terugkeer was aanzienlijk aan het versnellen eind 19e eeuw. En inderdaad, na WO2, was er een grote golf.
Immigratie in reeds bewoond gebied kan nooit een reden zijn om daar een eigen staat te eisen of te verkrijgen.

Vooreerst van de (weinige) resterende concentratiekamp-ingezetenen en verder van Joden die na de bittere holocaust-ervaring het in Europa niet meer zagen zitten. Condentratiekamp-overlevenden die op het eind van de oorlog in het concentratiekampland bij uitstek, Polen, wilden terugkeren naar hun woning werden zelfs brutaal weggejaagd!
Tja, de geschiedenis van Europa is een constante van joden wegjagen, joden uitroeien, vervolgen,... met tussenpozen waarin ze geduld werden. We zijn het er over eens dat e rniet zoiets als een joods-christelijk Europees avondland bestaat? :-D

Kun je het de Joden kwalijk nemen? Zeker niet! Ze zijn gewoon teruggekeerd naar hun land.
Joden zijn een bevolking (zelfs niet eens een volk) zonder land, net zoals de zigeuners die ook in Europa overal met de nek aangekeken worden en regelmatig weggejaagd worden. Alleen willen ze het maar niet snappen dat ze beter wegtrekken uit Europa.
Naar het schijnt is de USA een prachtig immigratieland, er wonen zelfs meer joden dan in israël. Hint hint... ;-)

Punt! Europa heeft, na twee duizend jaar zware discriminatie, pesterijen, religieuze hatelijkheid en moordpartijen, de Joodse Europeanen doodeenvoudig buitengestampt.
Er zitten er nog steeds veel. En ze worden gepamperd dat het een lieve lust is.

Savatage
11 november 2012, 11:43
Nice, een knappe bijdrage. Het is eens wat anders dan een achtergesteld moslimland waar enkel executeringen of barbaarse folteringen uit voorkomen.

zonbron
11 november 2012, 12:12
De wetgevers in België zijn alleen bezig met hun eigen zakken te vullen en hun vriendjes te bevredigen alswel hun kiesvee te importeren en te bedriegen.

U bent dan eigenlijk stalinist. Die freak is tenminste doodgevallen wegens ouderdom.
Na 10 jaar eugenetica en genocides voorstaan heb ik nog geen enkele verbanning, en eigenlijk zelfs geen strafpunten.
En nu gij.

Eugenetica & genocides

http://www.bendweekly.com/files/fired-sisters.jpg

http://bioephemera.com/wp-content/uploads/2007/04/eugenics.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/12/EnthanasiePropaganda.jpg/220px-EnthanasiePropaganda.jpg

http://www.holocaustresearchproject.org/euthan/images/nazi%20eugenics%20chart.jpg

http://www.pghcitypaper.com/binary/45d3/2_0003_art.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-Zhbzf7hzmZM/TeB8aVx3SOI/AAAAAAAAUoM/rikN-JoIosc/s1600/nazi+eugenics+poster.jpg

http://images.sodahead.com/polls/002137049/2725823100_eugenics_poster_prescott_bush_yale1_xla rge.jpeg

http://www.redicecreations.com/ul_img/608naziroots.jpg

Nazi & Zionist Eugenics (http://azvsas.blogspot.com/2009/05/nazi-zionist-eugenics.html)


http://azvsas.blogspot.com/2009/05/nazi-zionist-eugenics.html

It is not well known that the early founders of Zionism were devoted adherents to the racial sciences and Eugenics in particular. People like Max Nordau and Arthur Ruppin. The following article shows how this was the accepted wisdom of the Zionist movement's leadership.

For example Ruppin, in charge of land settlement for the Jewish National Fund and Jewish Agency was a devotee. He rejected most Jewish immigrants as not being the 'right human material.' Indeed this 'selectivity' was an important feature of Zionist immigration policy up to and including the years of the Nazi holocaust. Ruppin, probably the most important figure in the pre-state Zionist pantheon, as well as a founder of the Zionist 'peace' group Brit Shalom, was so enamoured of this nonsense that in 1933 he met with fellow co-thinker Professor Hans Gunther, Himmler's ideological mentor. As Tom Segev noted in 'The Seventh Million' p.19:

'George Landauer, a member of the Jewish Agency and formerly a leader of the Zionist movement in Germany, suggested to Ruppin that he travel to Jena, the famous university town that had once been home to Schiller, Begel and other great German scholars. There, Landauer said, he could meet Hans F.K. Gunther, one of the leading Nazi race theorists. Ruppin would be interested; he had himself conducted some research into the origins of the ‘Jewish race,’, looking in particular for a connection between the physical appearance and the mental characteristics of the Jews. [Arthur Ruppin, Chapters of My Life, vol. III, Building the land and the People, 1920-1942 (Tel Aviv: Am Oved, 1968), p.223. see also Ruppin, Sociology of the Jews (Hebrew) (Warsaw: Stibel, 1931), pp. 33 ff.]

Tony Greenstein

...



haaretz - `Do not have children if they won't be healthy!'
A shocking new study reveals how key figures in the pre-state Zionist establishment proposed castrating the mentally ill, sterilizing the poor and doing everything possible to ensure reproduction only among the `best of people.'

Castrating the mentally ill, encouraging reproduction among families "numbered among the intelligentsia" and limiting the size of "families of Eastern origin" and "preventing ... lives that are lacking in purpose" - these proposals are not from some program of the Third Reich but rather were brought up by key figures in the Zionist establishment of the Land of Israel during the period of the British Mandate. It turns out there was a great deal of enthusiasm here for the improvement of the hereditary characteristics of a particular race (eugenics). This support, which has been kept under wraps for many years, is revealed in a study that examines the ideological and intellectual roots at the basis of the establishment of the health system in Israel.

In the Yishuv (pre-state Jewish community) in the 1930s there were "consultation stations" operating on a Viennese model of advice centers for couples that wished to marry and become parents. In Austria, with the Nazis' rise to power, they served for forced treatment. Here the stations were aimed at "giving advice on matters of sex and marriage, especially in the matter of preventing pregnancy in certain cases." They distributed birth-control devices for free to the penniless and at reduced prices to those of limited means. In Tel Aviv the advice stations were opened in centers of immigrant populations: Ajami in Jaffa, the Hatikvah Quarter and Neveh Sha'anan.

These are some of the findings of a doctoral thesis written by Sachlav Stoler-Liss about the history of the health services in the 1950s, under the supervision of Prof. Shifra Shvarts, head of the department of health system management at Ben-Gurion University of the Negev. They were presented at the annual conference of the Israel Anthropological Association at Ben-Gurion College.

The father of the theory of eugenics was British scholar Francis Galton. It was he who coined the term - which literally means "well-born" - at the end of the 19th century. The aim of the eugenics movement was to better the human race. Galton proposed a plan to encourage reproduction among "the best people" in society and to prevent reproduction among "the worst elements."

Forced sterilization

Between the end of the 19th century and the beginning of the 20th, Galton drew many followers and his ideas spread rapidly to other countries in Europe (among them Germany, France, Italy, Denmark, Sweden and Belgium), to the United States and to some countries in South America. In various countries laws were passed that allowed for the forced sterilization of "hereditary paupers, criminals, the feeble-minded, tuberculous, shiftless and ne'er-do-wells." In the United States, up until 1935, about 20,000 people - "insane," "feeble-minded," immigrants, members of ethnic minorities and people with low IQs - were forcibly sterilized, most of them in California. The Californian law was revoked only in 1979. According to Dr. Philip Reilly, a doctor and executive director of the Shriver Center for Mental Retardation, in 1985 at least 19 states in the United States had laws that allowed the sterilization of people with mental retardation, (among them Arkansas, Colorado, Georgia, Minnesota, Mississippi, North and South Carolina, Vermont, Utah and Montana).

"Eugenics is considered to be something that only happened in Germany," says Stoler-Liss. "Germany was indeed the most murderous manifestation of eugenics, but in fact it was a movement that attracted many followers. In every place it took on a unique, local aspect. It is interesting to note that both in Germany and in Israel a link was made between eugenics, health and nationalism."

Stoler-Liss first encountered the eugenics texts of doctors from the Yishuv when looking for instruction books for parents for a research project for her master's degree. "I presented a text at a thesis seminar and then the instructor of the workshop said to me, `But why aren't you saying that this is a translated text?' I replied: `No, no, the text isn't translated.' `In Israel,' he said, `there are no such things.'"

She decided to look into whether there was only anecdotal and non- representative evidence, doctors and public figures here and there who supported eugenics - and she found many publications that promoted eugenics. Supporters of the idea were key figures in the emerging medical establishment in Palestine; the people who managed and created the Israeli health system.

One of the most prominent eugenicists of the Mandatory period was Dr. Joseph Meir, a well-known doctor who acquired his education in Vienna, served for about 30 years as the head of the Kupat Holim Clalit health maintenance organization, and after whom the Meir Hospital in Kfar Sava is named. "From his position at the very heart of the Zionist medical establishment in the land of Israel in the mid-1930s, he brought young mothers the gospel of eugenics, warned them about degeneracy and transmitted the message to them about their obligation and responsibility for bearing only healthy children," says Stoler-Liss.

Thus, for example, in 1934 Dr. Meir published the following text on the first page of "Mother and Child," a guide for parents that he edited for publication by Kupat Holim: "Who is entitled to give birth to children? The correct answer is sought by eugenics, the science of improving the race and preserving it from degeneration. This science is still young, but its positive results are already great and important - These cases [referring to marriages of people with hereditary disorders - T.T.] are not at all rare in all nations and in particular in the Hebrew nation that has lived a life of exile for 1,800 years. And now our nation has returned to be reborn, to a natural life in the land of the Patriarchs. Is it not our obligation to see to it that we have whole and healthy children in body and soul? For us, eugenics as a whole, and the prevention of the transmission of hereditary disorders in particular, even greater value than for all other nations! ... Doctors, people involved in sport and the national leaders must make broad propaganda for the idea: Do not have children if you are not certain that they will be healthy in body and soul!"

`Problematic and dangerous'

In its full version, the article, which was published in the "Health Guard" section of the now defunct labor Zionist newspaper Davar, the doctor proposed castrating the mentally ill. Stoler-Liss found many more examples in the "Mother and Child" books that were published in 1934 and 1935 and in journals like Eitanim, which was edited by Dr. Meir.

"The support of Dr. Meir and other senior people in the health system for these ideas has been kept under wraps for many years," claims Stoler-Liss. No one today talks about this chapter in the history of the Yishuv. In the mid-1950s Dr. Meir's articles were collected into a book that came out in his memory. The article mentioned above was not included in it. Stoler-Liss found a card file with notes scribbled by the editors of the volume. They defined the article as "problematic and dangerous." "Now, after Nazi eugenics," wrote one of the editors, "it is dangerous to publish this article."

During the latter part of the 1930s, adds Stoler-Liss, when word came out about the horrors that eugenics in its extreme form is likely to cause, they stopped using this word, which was attributed to the Nazis. Overnight eugenics organizations and journals changed their names and tried to shake off any signs of this theory. Dr. Meir, however, during all the years he was active, continued to promote the ideas of eugenics.

...


U zal geen problemen krijgen door voorstander van de eugenetica te zijn, daar is het heden 'opnieuw' veel te trendy voor. Maar dat verandert natuurlijk ooit nog wel. Alhoewel, nu het transhumanisme in zicht is... kan dat nog wel even duren.

Ik en ook deze gezonde vrouw vinden de eugenetica maar niets en zelfs gevaarlijk, waarom opnieuw het risico lopen op een nieuwe holocaust of ander soortgelijk onheil ?

Weg met de eugenetica !
http://lh3.googleusercontent.com/-seL9x3wXk2A/T_st8zp_AcI/AAAAAAAAABM/LLFMqbu1RWQ/s410/423451_2393122087849_1844834587_1507315_1735235709 _n.jpg


Verder bent U dus ook pro-genocide, maar niet tevreden met de holocaust. Strange...
Vertel eens, welke groep moet er dan naar Uw mening uitgemoord worden dmv de genocide ?

maddox
11 november 2012, 12:36
Eugenetica is de natuurlijke selectie helpen door de groffe fouten eruit te wieden, die de "moderne" mens gewoon laat doorkweken. Zonder er mensen voor af te maken, maar gewoon het hebben van eigen nageslacht te ontzeggen.

Niet het doorfokken op bepaalde kenmerken , en al zeker niet op uiterlijke kenmerken.

We zijn geen poedels nietwaar. Trouwens, het zijn de mengvormen van hondenrassen die meestal het sterkste zijn.

zonbron
11 november 2012, 13:01
Eugenetica is de natuurlijke selectie helpen door de groffe fouten eruit te wieden, die de "moderne" mens gewoon laat doorkweken. Zonder er mensen voor af te maken, maar gewoon het hebben van eigen nageslacht te ontzeggen.

Niet het doorfokken op bepaalde kenmerken , en al zeker niet op uiterlijke kenmerken.

We zijn geen poedels nietwaar. Trouwens, het zijn de mengvormen van hondenrassen die meestal het sterkste zijn.

Ik ken de beginselen van de eugenetica wel, maar men weet ook wat het uiteindelijk kan teweegbrengen. Bon, ik denk dat het transhumanisme een goede bondgenoot van de eugenetica zal zijn. We gaan nog wat zien denk ik.

De mens is inderdaad geen poedel, maar heb ik geen probleem met de diversiteit. Daar bestaan speciale zorg en terapeuten voor. Prachtig werk dat die mensen leveren trouwens.

BTW, ik hoop dat U er van op de hoogte bent dat de eugenetica niet houdt van mengvormen, de aanhangers van dit principe zijn daar zelfs fel tegen.

Eugenic Laws Against Race Mixing

Paul Lombardo, University of Virginia

Laws forbidding marriage between people of different races were common in America from the Colonial period through the middle of the 20th century. By 1915, twenty-eight states made marriages between "Negroes and white persons" invalid; six states included this prohibition in their constitutions.

In the early 1900's, the eugenics movement supplied a new set of arguments to support existing restrictions on interracial marriage. These arguments incorporated a "scientific" brand of racism, emphasizing the supposed biological dangers of mixing the races – also known as miscegenation. Influential writers like Madison Grant, a leading eugenicist, warned that racial mixing was "a social and racial crime." He said that acceptance of racial intermarriage would lead America toward "racial suicide" and the eventual disappearance of white civilization.

...

http://www.eugenicsarchive.org/images/eugenics/border_logoHOME.jpg

Bron : eugenicsarchive (http://www.eugenicsarchive.org/html/eugenics/essay7text.html)

Maar goed. We wijken hier een beetje van de OP af.

quercus
11 november 2012, 13:18
Doe ik ook, ook al moet jij niet zeggen wat ik moet doen. Het zullen allicht andere auteurs zijn dan jouw favorietjes.


Ja, en dan? Ik ontken dat ook niet.


Dat is "hun" vaderland niet. Meer dan 90% van wat nu israël is, behoort toe aan de Arabieren. De joden hebben historisch gezien recht op enkele verspreid liggende enclaves. Waaruit onmogelijk een leefbare staat te distilleren valt.

Maar jongen toch, dat is hun vaderland wel. Ten tijde van David en Salomon reikte hun gebied vanaf de Sinaï tot Damascus. En opnieuw ten tijde van de Maccabeeën.

Immigratie in reeds bewoond gebied kan nooit een reden zijn om daar een eigen staat te eisen of te verkrijgen.

Dat was geen "immigratie"; maar een terugkeren naar huis.

Tja, de geschiedenis van Europa is een constante van joden wegjagen, joden uitroeien, vervolgen,... met tussenpozen waarin ze geduld werden. We zijn het er over eens dat e rniet zoiets als een joods-christelijk Europees avondland bestaat? :-D
Toch wel. Maar het Christendom is gewoon een afleiding van het Judaïsme. Maar, in vergelijking met het Judaïsme is het een beetje een terugkeer tot het heidendom. Het origineel is véél beter.



Joden zijn een bevolking (zelfs niet eens een volk) zonder land, net zoals de zigeuners die ook in Europa overal met de nek aangekeken worden en regelmatig weggejaagd worden. Alleen willen ze het maar niet snappen dat ze beter wegtrekken uit Europa.
Naar het schijnt is de USA een prachtig immigratieland, er wonen zelfs meer joden dan in israël. Hint hint... ;-)

Joden zijn een bevolking die ooit uit hun land werden weggejaagd. Nu zijn ze teruggekeerd.

Er zitten er nog steeds veel. En ze worden gepamperd dat het een lieve lust is.

atmosphere
11 november 2012, 14:08
De onzinnigheid van dit topic zit hem in de selectieve bejubeling.
Een uitvinding moet kennelijk worden genoemd wanneer deze uit Israel komt.
Er worden zo veel uitvindingen gedaan die baanbrekend zijn door heel veel landen.

atmosphere
11 november 2012, 14:22
Welke oliedollars komen wel in de zakken van de bevolking terecht?
Ik zal de voorzet geven. Noorwegen komt nog het dichtst in de buurt van democratisch verdeelde oliedollars...


En dat ontkracht mijn betoog dat de meeste technische verwezelijkingen van Iran of gestart zijn tijdens de periode van de Sjah, of Sovjet-wapen geinspireerd zijn?

En dictators. Monarch is een betere omschrijving van de Sjah. Maar kom. Alsof er veel andere mogelijkheden zijn om in die omgeving en dat soort van bevolking een andere werkende staatsvorm te hebben.

Die suffe interventies lopen steeds op niets uit of verergeren de situatie alleen maar , zoals nu weer met die sancties.

Een land kan alleen beschaaft worden van binnenuit en niet tot beschaaft worden geforceerd van buitenaf.

Jullie komen steeds met het verwijt aan miljoenen mensen dat ze onvoldoende ontwikkelt zijn en dus minderwaardig , te idioot voor woorden.
Dat 's werelds grootste energie verslinder zich continu bemoeit met de regio waar 's werelds grootste energie voorraden liggen, heeft er natuurlijk niets mee te maken, het is de Islam zullen we maar denken. Dat komt ook goed uit want we vinden de islamisten in onze eigen omgeving ook maar uitschot.

Francientje
11 november 2012, 14:29
De onzinnigheid van dit topic zit hem in de selectieve bejubeling.
Een uitvinding moet kennelijk worden genoemd wanneer deze uit Israel komt.
Er worden zo veel uitvindingen gedaan die baanbrekend zijn door heel veel landen.

Kom even met een lijst voor de proppen zodat we kunnen applaudisseren!

maddox
11 november 2012, 15:07
Die suffe interventies lopen steeds op niets uit of verergeren de situatie alleen maar , zoals nu weer met die sancties.
Israël heeft blijkbaar niet al te veel last van de resoluties die ze in hun nek krijgen. Zie maar naar de reden voor dit topic.

Een land kan alleen beschaaft worden van binnenuit en niet tot beschaaft worden geforceerd van buitenaf.
Dank U om het toe te geven dat Israël weer het goeie voorbeeld geeft. Alleen de moeite die ze steken om de Palestijnen "net" in leven te houden is al meer moeite die vele andere landen doen.

Jullie komen steeds met het verwijt aan miljoenen mensen dat ze onvoldoende ontwikkelt zijn en dus minderwaardig , te idioot voor woorden.
Ontwikkeling gebeurd niet door de koran van buiten te blokken en alle dagen 5 keer een tapijt te snuffelen.
Dat 's werelds grootste energie verslinder zich continu bemoeit met de regio waar 's werelds grootste energie voorraden liggen, heeft er natuurlijk niets mee te maken, het is de Islam zullen we maar denken.
Ik zal het onthouden. Saddam had dus leider van Irak mogen blijven, en van Koeweit.

Dat komt ook goed uit want we vinden de islamisten in onze eigen omgeving ook maar uitschot.
Nope. Ik vind mensen die vokaal en manueel de Islaam promoten uitschot en achterlijk. Dat moet geen moslims zijn.

-Jo-
11 november 2012, 15:16
Israël heeft blijkbaar niet al te veel last van de resoluties die ze in hun nek krijgen. Zie maar naar de reden voor dit topic.


Tuurlijk niet. De selectiviteit van de UN is legendarisch. Het is een vals wereldgeweten dat onder invloed staat van het westers grootkapitaal waarin het zionisme stevig geworteld is.


Dank U om het toe te geven dat Israël weer het goeie voorbeeld geeft. Alleen de moeite die ze steken om de Palestijnen "net" in leven te houden is al meer moeite die vele andere landen doen.

We mogen oinderdaad best wat meer moeite doen. Te beginnen met gratis wapenleveringen aan de Palestijnen.


Ontwikkeling gebeurd niet door de koran van buiten te blokken en alle dagen 5 keer een tapijt te snuffelen.

Elk volk mag leven zoals het zelf wilt. Blijkbaar wil jij iedereen gelijkschakelen. De vraag is naar wat.

Ik zal het onthouden. Saddam had dus leider van Irak mogen blijven, en van Koeweit.

Inderdaad. Koeweit is een opstandige provincie van Irak.


Nope. Ik vind mensen die vokaal en manueel de Islaam promoten uitschot en achterlijk. Dat moet geen moslim zijn.

Look who's talking. :lol:

Dixie
11 november 2012, 15:22
Kom even met een lijst voor de proppen zodat we kunnen applaudisseren!

wachten op Godot :-D

Lof der Zotheid
11 november 2012, 21:30
Israël wordt gesteund door 's werelds machtigste natie , in alle denkbare vormen. Zij hebben de tijd en het geld voor onderzoek.

En wat is dáár verkeerd aan? Ik kan begrijpen dat ge een probleem hebt met de acties en het beleid van Israël. Ik kan ook begrijpen dat ge met de Palestijnen solidariseert. Maar wat is er verkeerd aan dat hun positieve wetenschappelijke verwezenlijkingen door wie dan ook worden gefinancierd? Enkel omdat u de staat Israël niet aanstaat?

Jan van den Berghe
11 november 2012, 23:33
Daarom dat ik ook al aangaf Jo niet te melden aan de moderatie. Iedereen mag zijn menig geven. Doe ik ook.
Maar er is een verschil tussen een mening en een waanbeeld.

De notie 'waanbeeld' is zo subjectief als wat en hoort bijgevolg onder de verzameling 'mening'.

Jan van den Berghe
11 november 2012, 23:35
Je zou er beter aan doen om eens wat meer erover te lezen. Om te beginnen is er altijd al (ondanks de verdrijving van de Joden uit hun land Judea door Rome) een Joodse aanwezigheid in Palestina gebleven. Verder zijn er in de loop der eeuwen ook altijd, beetje voor beetje, emigraties geweest van Joden vanuit Europa terug naar het Arabisch/Turks bezette vaderland van de Joden. Die terugkeer was aanzienlijk aan het versnellen eind 19e eeuw. En inderdaad, na WO2, was er een grote golf. Vooreerst van de (weinige) resterende concentratiekamp-ingezetenen en verder van Joden die na de bittere holocaust-ervaring het in Europa niet meer zagen zitten. Condentratiekamp-overlevenden die op het eind van de oorlog in het concentratiekampland bij uitstek, Polen, wilden terugkeren naar hun woning werden zelfs brutaal weggejaagd! Kun je het de Joden kwalijk nemen? Zeker niet! Ze zijn gewoon teruggekeerd naar hun land. Punt! Europa heeft, na twee duizend jaar zware discriminatie, pesterijen, religieuze hatelijkheid en moordpartijen, de Joodse Europeanen doodeenvoudig buitengestampt. De nazi's waren daartoe eenvoudigweg het instrument aan het eind van een proces dat reeds twee duizend jaar aan de gang was. Gans het Christelijk Europa heeft voor de Holocaust bloed aan zijn handen.

Vervang het woord "Jood" door een ander volk en iedereen staat op de achterste poten bij het horen van dergelijke irredentistische prietpraat.

atmosphere
12 november 2012, 04:00
En wat is dáár verkeerd aan? Ik kan begrijpen dat ge een probleem hebt met de acties en het beleid van Israël. Ik kan ook begrijpen dat ge met de Palestijnen solidariseert. Maar wat is er verkeerd aan dat hun positieve wetenschappelijke verwezenlijkingen door wie dan ook worden gefinancierd? Enkel omdat u de staat Israël niet aanstaat?

Daar is niets verkeerd aan. Wat is aangaf is dat Israël nu eenmaal welvarend genoeg is en de mogelijkheden heeft om dingen te kunnen uitvinden, en dat superioriteit daar niets mee te maken heeft.

maddox
12 november 2012, 04:04
Daar is niets verkeerd aan. Wat is aangaf is dat Israël nu eenmaal welvarend genoeg is en de mogelijkheden heeft om dingen te kunnen uitvinden, en dat superioriteit daar niets mee te maken heeft.

Daarom dat een bepaald land met miljarden oliedollars en een sociale zekerheid voor de eigen bevolking waar zelfs Denemarken en Noorwegen jaloers op kunnen zijn, alle technologie en zelfs technici moet importeren.

atmosphere
12 november 2012, 04:18
Israël heeft blijkbaar niet al te veel last van de resoluties die ze in hun nek krijgen. Zie maar naar de reden voor dit topic.

Dat komt door de VETO's van de Verenigde Staten , daar zijn geen andere redenen voor!


Dank U om het toe te geven dat Israël weer het goeie voorbeeld geeft. Alleen de moeite die ze steken om de Palestijnen "net" in leven te houden is al meer moeite die vele andere landen doen.

Israël doet vooral veel moeite om het leven van de Palestijnen zo zuur mogelijk te maken.


Ontwikkeling gebeurd niet door de koran van buiten te blokken en alle dagen 5 keer een tapijt te snuffelen. Ik ken de theorie "Islam als oorzaak van alles", genoeg moslims in ontwikkelde landen die wel vooruitgang boeken.


Ik zal het onthouden. Saddam had dus leider van Irak mogen blijven, en van Koeweit.

Hij had niet verwijderd moeten worden ten koste van de bevolking, want ondanks het verdwijnen van Saddam zijn zij niet blij geweest met de Invasie.
Als het alleen ging om het verwijderen van Saddam had men ook andere opties.
Maar daar ging het niet alleen om natuurlijk. Daarvoor waren strategische en economische redenen. Die Invasie was geen humanitaire missie.

In Afrika zitten de meest verschrikkelijke leiders die nog veel meer moorden plegen, maar daar nooit een Amerikaanse invasie gezien.

Het hele idee dat landen met leiders die ons niet bevallen aangevallen moeten worden is nog al idioot , en tegen het internationaal recht(dat voor de VS niet opgaat)


Nope. Ik vind mensen die vokaal en manueel de Islaam promoten uitschot en achterlijk. Dat moet geen moslims zijn.

Ik heb hier nog niemand de Islam horen promoten.
Wel zet ik mij af tegen het complotachtige idee dat de Islam de grote oorzaak van bijna al het kwaad in de wereld is.

atmosphere
12 november 2012, 04:21
Eugenetica is de natuurlijke selectie helpen door de groffe fouten eruit te wieden, die de "moderne" mens gewoon laat doorkweken. Zonder er mensen voor af te maken, maar gewoon het hebben van eigen nageslacht te ontzeggen.

Niet het doorfokken op bepaalde kenmerken , en al zeker niet op uiterlijke kenmerken.

We zijn geen poedels nietwaar. Trouwens, het zijn de mengvormen van hondenrassen die meestal het sterkste zijn.

Goed idee dus om vooral kinderen te gaan maken met buitenlanders.

atmosphere
12 november 2012, 04:23
Daarom dat een bepaald land met miljarden oliedollars en een sociale zekerheid voor de eigen bevolking waar zelfs Denemarken en Noorwegen jaloers op kunnen zijn, alle technologie en zelfs technici moet importeren.

Welk land ?

maddox
12 november 2012, 04:27
Dat komt door de VETO's van de Verenigde Staten , daar zijn geen andere redenen voor!
De VS, de bron van alle kwaad. Is het geen tijd om daar eens grote kuis te gaan houden?
Israël doet vooral veel moeite om het leven van de Palestijnen zo zuur mogelijk te maken.
60 Qassams gisteren. Ik denk dat de Palestijnen veel moeite doen om Israël vooral niet te laten milderen.
Ik ken de theorie "Islam als oorzaak van alles", genoeg moslims in ontwikkelde landen die wel vooruitgang boeken.
Zijn het dan nog wel moslims? No True Scotchman, maar dan net andersom.
Hij had niet verwijderd moeten worden ten koste van de bevolking, want ondanks het verdwijnen van Saddam zijn zij niet blij geweest met de Invasie.
Als het alleen ging om het verwijderen van Saddam had men ook andere opties.
Saddam werd verwijderd, en binnen de korste keren waren de krijgsheertjes en gesponsorde groepjes druk bezig elkaar op te blazen.

Maar daar ging het niet alleen om natuurlijk. Daarvoor waren strategische en economische redenen. Die Invasie was geen humanitaire missie.
Daar zijn we het op zijn minst over eens. En het is dan nog eens een enorme mislukking.
In Afrika zitten de meest verschrikkelijke leiders die nog veel meer moorden plegen, maar daar nooit een Amerikaanse invasie gezien.
De grondstofrijkste gebieden in de wereld, maar toch geen VS invasie... Hoe zou dat komen?
Het hele idee dat landen met leiders die ons niet bevallen aangevallen moeten worden is nog al idioot , en tegen het internationaal recht(dat voor de VS niet opgaat)
Libië?
Ik heb hier nog niemand de Islam horen promoten.
Revoleto, Porpro, Suqar_7Loe en de verbande heilige drievuldigheid, om maar een paar voorbeeldjes te geven.
Wel zet ik mij af tegen het complotachtige idee dat de Islam de grote oorzaak van bijna al het kwaad in de wereld is.
In vele zoniet alle gevallen is religie een middel om mensen dingen te laten doen die de leiders voordeel te bezorgen. Alleen is de Islam daar nu net een stukje groffer in.

maddox
12 november 2012, 04:29
Welk land ?

Als U dat niet weet.
Ik dacht dat U onmiddelijk ging afkomen "Jamaar, dat zijn de kontlikkers van de VS".

Saoudi Arabië natuurlijk. Miljarden oliedollars, maar de Saoudi's hebben zelfs geen eigen ontwikkelde waterpomp voorbij het systeem " vrouw met emmer".

maddox
12 november 2012, 14:02
Goed idee dus om vooral kinderen te gaan maken met buitenlanders.

Dat is op zichzelf geen probleem voor me.
Maar om inteelterige gevallen, zoals onze Saksen Coburgers en andere import vrij te laten kweken, dat druist weer in tegen het positief eugenitisme.

atmosphere
12 november 2012, 19:27
Als U dat niet weet.
Ik dacht dat U onmiddelijk ging afkomen "Jamaar, dat zijn de kontlikkers van de VS".

Saoudi Arabië natuurlijk. Miljarden oliedollars, maar de Saoudi's hebben zelfs geen eigen ontwikkelde waterpomp voorbij het systeem " vrouw met emmer".

De vooruitgang daar zal onder deze kunstmatig gestabiliseerde dictatuur niet erg hard gaan vrees ik. Het Moslimland bij uitstek dat door de VS gesteund word.
De bevolking daar profiteert niet van de olie dollars , alleen de elite daar.

Ook daar zijn opstanden geweest , welke direct werden neergeslagen met harde hand.

De Islam als oorzaak van de achterstand is een merkwaardige stelling.
In Iran gaan wetenschap en Islam nu hand in hand, en vele vrouwen zijn wetenschapper. En juist die toenemende kennis en commerciële relaties met het buitenland is voor Israel en de VS een bedreiging.

De sancties zetten de rem er weer op .

maddox
12 november 2012, 19:38
De vooruitgang daar zal onder deze kunstmatig gestabiliseerde dictatuur niet erg hard gaan vrees ik. Het Moslimland bij uitstek dat door de VS gesteund word.
De bevolking daar profiteert niet van de olie dollars , alleen de elite daar.

Ook daar zijn opstanden geweest , welke direct werden neergeslagen met harde hand.
Dat deed Saddam toch ook, opstanden neerslaan met harde hand.
Met of zonder VS wapens.
Bof. Maakt weinig uit in deze discusie uiteindelijk.
De Islam als oorzaak van de achterstand is een merkwaardige stelling.
In Iran gaan wetenschap en Islam nu hand in hand, en vele vrouwen zijn wetenschapper. En juist die toenemende kennis en commerciële relaties met het buitenland is voor Israel en de VS een bedreiging.

De sancties zetten de rem er weer op .
Dat beweert U. Toch stoppen die sancties de langzame race naar een eigen atoombom niet.

atmosphere
13 november 2012, 16:06
Dat deed Saddam toch ook, opstanden neerslaan met harde hand.
Met of zonder VS wapens.
Bof. Maakt weinig uit in deze discusie uiteindelijk.


Dat deed Saddam zeker ook, het speelt dan ook geen rol bij het wel of niet steunen door de VS. Sommigen denken dat de VS alleen steun geeft aan regimes wanneer dat moreel verantwoord is.


Dat beweert U. Toch stoppen die sancties de langzame race naar een eigen atoombom niet.

Precies , maar zet wel de rem op de Economie/ ontwikkeling van Iran. Juist dat is ook de bedoeling. Men wil de invloed van Iran in die regio beperkt houden.
Dat getuigt van self-serving imperialism. "We rule the world"

atmosphere
13 november 2012, 16:12
Dat is op zichzelf geen probleem voor me.
Maar om inteelterige gevallen, zoals onze Saksen Coburgers en andere import vrij te laten kweken, dat druist weer in tegen het positief eugenitisme.

Daarom is het 'wij en zij' denken ook niet verstandig voor de mensheid.

maddox
13 november 2012, 16:16
Daarom is het 'wij en zij' denken ook niet verstandig voor de mensheid.
Als er iets sterk is in het wij en zij gebeuren, is het wel religie.

Boyke
13 november 2012, 17:50
Mijn ideaal heeft nog nooit bestaan m'n beste. Ik kijk naar d etoekomst en heb het dus bijgevolg niet zo voor "voorbeelden" uit het verleden. Dat neemt niet weg dat het Duitsland van 1933 - 1944 zowat het prachtigste was dat Europa heeft gekend in de 20ste eeuw, ondanks alle gebreken.

Leve de oorlog!?
Leve de Uitroeiing van de Joden ?
Meent ge dat!?
Gij brengt het VB in discrediet !
Zijt gij een duikboot ?

Bad Attila
13 november 2012, 17:55
De onzinnigheid van dit topic zit hem in de selectieve bejubeling.
Een uitvinding moet kennelijk worden genoemd wanneer deze uit Israel komt.
Er worden zo veel uitvindingen gedaan die baanbrekend zijn door heel veel landen.

Niemand verbiedt u om met uw eigen lijst af te komen, hè...
En niemand verplicht u om hier te reageren...

-Jo-
13 november 2012, 23:44
Leve de oorlog!?
Leve de Uitroeiing van de Joden ?
Meent ge dat!?
Gij brengt het VB in discrediet !
Zijt gij een duikboot ?

Kan jij niet goed lezen? Ik heb gezegd dat ik geen voorbeelden heb uit het verleden en dus ook niks uit dat verleden wens te herhalen.

maddox
14 november 2012, 01:50
Kan jij niet goed lezen? Ik heb gezegd dat ik geen voorbeelden heb uit het verleden en dus ook niks uit dat verleden wens te herhalen.

Awel, ik stel voor dat U dan eens gaat kijken hoe leuk dat verleden dan was. Kwestie van in de toekomst dezelfde fouten te vermijden.

atmosphere
14 november 2012, 02:28
Niemand verbiedt u om met uw eigen lijst af te komen, hè...
En niemand verplicht u om hier te reageren...

Een lijst met uitvindingen wereldwijd bedoeld u ?

maddox
14 november 2012, 02:33
Een lijst met uitvindingen wereldwijd bedoeld u ?

Neuh, da's niet nodig. Iets veel simpeler misschien.

Patentaanvragen uit snel islamitiserend land. Turkije bijvoorbeeld, en dat even vergelijken tegenover een niet moslim land met eenzelfde BNP.

Als het dezelfde ratio heeft als vertaalde boeken, tja...

atmosphere
14 november 2012, 02:34
Als er iets sterk is in het wij en zij gebeuren, is het wel religie.

Velen hier op het forum waaronder u doen erg hun best om het 'wij zij' gebeuren zo extreem mogelijk te laten lijken.

But, we share the same biology regardless of ideology"

maddox
14 november 2012, 02:48
Velen hier op het forum waaronder u doen erg hun best om het 'wij zij' gebeuren zo extreem mogelijk te laten lijken.
Ik moet er geen enkele moeite voor doen. Dat doen de relidioten zelf met groot entousiasme.
But, we share the same biology regardless of ideology"

Peut. Moeder natuur is het er wel mee eens, maar de Koran en de Hadiths geven deftige verschillen tussen het lichaam van een niet moslim en een muzelman.

7 sets ingewanden voor een niet-Moslim????
Bron. Muslim vol. III, nos. 5113 Chapter DCCCLXII


gaat een niet moslima zwanger worden in haar 7 baarmoeders tegelijk?

atmosphere
14 november 2012, 03:34
De VS, de bron van alle kwaad. Is het geen tijd om daar eens grote kuis te gaan houden?

Kijk simpelweg naar de feiten , het zijn de VS die steeds de resoluties tegen israel een VETO geeft. De VS zijn niet de bron van alle kwaad, dat zeg ik ook nergens.

60 Qassams gisteren. Ik denk dat de Palestijnen veel moeite doen om Israël vooral niet te laten milderen.

Israël moet eerst handelen voor vrede , niet andersom . De Palestijnen bezetten/ en blokkeren Israël namelijk niet.
Die raketten zullen blijven komen zo lang Israel de situatie zo laat. Zelfs als hamas er geen meer afvuurt dan doen andere groeperingen het wel. Er is geen Palestijnse overheid die controle heeft over het afvuren van die raketten.


Saddam werd verwijderd, en binnen de korste keren waren de krijgsheertjes en gesponsorde groepjes druk bezig elkaar op te blazen.

Zoals heel voorspelbaar was ! Wie een staat naar de donder helpt kan dat verwachten. Destabilisatie heet dat.
Maar vergis je niet in de hoeveelheid burgers die de VS en haar bondgenoten in Irak hebben vermoord. Daar zijn zij verantwoordelijk voor.



De grondstofrijkste gebieden in de wereld, maar toch geen VS invasie... Hoe zou dat komen?

Afrika is niets vergeleken met het M_O en delen van Zuid-Oost Azië als het gaat om strategische waarde en olie voorraden. Dus vandaar geen invasies in Afrika.



In vele zoniet alle gevallen is religie een middel om mensen dingen te laten doen die de leiders voordeel te bezorgen. Alleen is de Islam daar nu net een stukje groffer in.

Grof kun je ook zijn met andere geloofsvormen , kwestie van hoe de geschriften worden geïnterpreteerd.
U pakt steeds de extremistische Islam als zijnde 'de Islam'

atmosphere
14 november 2012, 03:37
Ik moet er geen enkele moeite voor doen. Dat doen de relidioten zelf met groot entousiasme.


Het idee dat de VS wereldleider, dictator moet zijn is ook een religie ! en niet minder idioot.


7 sets ingewanden voor een niet-Moslim????
Bron. Muslim vol. III, nos. 5113 Chapter DCCCLXII


gaat een niet moslima zwanger worden in haar 7 baarmoeders tegelijk?

U haalt ergens een stukje tekst vandaag en plakt dit onlosmakelijk aan de Islam vast. In dezelfde geschriften zie je ook dingen die het tegenovergestelde beweren. Het is allemaal een kwestie van Interpretatie.
Vandaar ook de vele verschillende vormen van Islam.

maddox
14 november 2012, 03:51
Het idee dat de VS wereldleider, dictator moet zijn is ook een religie ! en niet minder idioot.
Dat is uw interpretatie.

U haalt ergens een stukje tekst vandaag en plakt dit onlosmakelijk aan de Islam vast. In dezelfde geschriften zie je ook dingen die het tegenovergestelde beweren. Het is allemaal een kwestie van Interpretatie.
Vandaar ook de vele verschillende vormen van Islam.

Puntje 1. Ik haal die tekst rechtstreeeks uit de heilige woorden van Mohammed, zoals weergegeven uit de hadiths; U als ongelovige hond mag daar zelfs geen commentaar op geven, laat staan dat in twijfel trekken. Dat mogen zelfs hardcore moslims niet.
Puntje 2. Zelfs al is de tekst contradictorisch met eerdere geschriften, het is onlosmakelijk met de levenswijsheden van Mohammed -zoals gegeven aan Hem door Allah, met de Aartsengel Gabriël als boodschapper- verbonden, dan nog hebben de latere teksten voorrang.
Puntje 3) Er is maar 1 vorm van de Islam. Dat waanbeeldige idioten denken dat hun interpretatie just is, dat is hun waanbeeld, hen ingegeven door de duivel. Alleen Allah heeft altijd gelijk, en zijn Profeet bracht de eeuwige waarheid zoals opgetekend in de Koran en de Hadiths.

maddox
14 november 2012, 04:00
Kijk simpelweg naar de feiten , het zijn de VS die steeds de resoluties tegen israel een VETO geeft. De VS zijn niet de bron van alle kwaad, dat zeg ik ook nergens.
Sorry dat ik uw schrijfsels slecht interpreteer.
Israël moet eerst handelen voor vrede , niet andersom .
Dat gaat dus wel niet he snuggere. Israël kan alleen maar vrede kennen als het onder de Dar-El-Islam valt. Ergo, Moslims als leider, joden als ze geluk hebben brave, rustige Yizah betalers.
De Palestijnen bezetten/ en blokkeren Israël namelijk niet.
Ze zouden wel willen, daar niet van.
Die raketten zullen blijven komen zo lang Israel de situatie zo laat. Zelfs als hamas er geen meer afvuurt dan doen andere groeperingen het wel. Er is geen Palestijnse overheid die controle heeft over het afvuren van die raketten.
Moet Israël dan beschermgeld gaan betalen aan elke oetlul die een vuurpijl kan afvuren vanuit de buurmans tuin? Noem het dan weerom Yizah.
Zoals heel voorspelbaar was ! Wie een staat naar de donder helpt kan dat verwachten. Destabilisatie heet dat.
Maar vergis je niet in de hoeveelheid burgers die de VS en haar bondgenoten in Irak hebben vermoord. Daar zijn zij verantwoordelijk voor.
Omdat verschillende clans die elkaar haten elkaar opblazen omdat ze geen angst meer hebben voor de nog sadistischere dictator, is het de schuld van hen die de dictator hebben afgezet?
Afrika is niets vergeleken met het M_O en delen van Zuid-Oost Azië als het gaat om strategische waarde en olie voorraden. Dus vandaar geen invasies in Afrika.
U hebt duidelijk geen enkel idee over wat de waarde is van de grondstoffen in Afrika.
Grof kun je ook zijn met andere geloofsvormen , kwestie van hoe de geschriften worden geïnterpreteerd.
Vanaf het moment er een onzichtbaar almachtig vriendje eisen stelt, is het om zeep. Zelfs al eist dat almachtig vriendje totale vredelievendheid en een totale onderwerping aan de andere onzichtbare vriendjes, er zal altijd 1 of meer groepen de bonen vreten.
U pakt steeds de extremistische Islam als zijnde 'de Islam'
Iedereen die niet extremistisch doet, is geen "true scotchman". Hypocriet, misschien, zelfverloochenaar, zeer waarschijnlijk. Bedrieger, jazeker.