PDA

View Full Version : Griekenland: Immigrant 18 uur lang gemarteld.


Munglik
13 november 2012, 19:40
http://www.irishtimes.com/newspaper/world/2012/1113/1224326523978.html

But Saturday, November 3rd, was to prove different – the 29-year-old Egyptian migrant disappeared into a maelstrom of beating at the hands of his employer, his son and two accomplices, who chained him up and tortured him for 18 hours in a stable.

That ordeal was followed by indifference by medics, who said he didn’t require hospitalisation after he was found beaten black and blue on a village street, and by police, who detained him in a cell for four nights after the attack.

On that Saturday morning, Walid’s trouble started two hours before the end of his shift, when baker Yiorgos Sgourdos’s son, a 19-year-old just back from his compulsory military service, told the Egyptian to clear off and never come back.

Characterising the attack as one of “striking brutality”, the Athens office of the UN High Commissioner for Refugees, which recently set up a racist violence recording network with a number of non-governmental organisations, said it can be considered a racially motivated act “since it is doubtful that such an act would have been the same had the victim been Greek”.

It added that the response of the authorities in Walid’s case “follows a pattern” noted in a recent report from the network whereby survivors lacking legal documents have been arrested with a view to deportation after going to the police to report racist violence against them.

Tamam
13 november 2012, 22:22
Ziek.

-Jo-
13 november 2012, 23:43
Tja, was de Egyptenaar in Egypte gebleven, waar Egyptenaren nu eenmaal thuishoren, was dit spijtige voorval allicht niet gebeurd.

Tamam
13 november 2012, 23:46
"Tja"


:roll:

Munglik
15 november 2012, 19:49
Tja, was de Egyptenaar in Egypte gebleven, waar Egyptenaren nu eenmaal thuishoren, was dit spijtige voorval allicht niet gebeurd.

Nog één die ik niet meer serieus moet nemen.

Nietzsche
15 november 2012, 19:56
Tja, was de Egyptenaar in Egypte gebleven, waar Egyptenaren nu eenmaal thuishoren, was dit spijtige voorval allicht niet gebeurd.

:rofl:

Nietzsche
15 november 2012, 19:57
Dit is natuurlijk niet goed te praten, het is gewoon een walgelijke daad.

Karel Martel B
15 november 2012, 20:05
UN High Commissioner for Refugees

Oh, is er een oorlog aan de gang in Egypte?

Karel Martel B
15 november 2012, 20:08
Ziek.

Ja.

Maar als de staat haar wetten niet kan of wil handhaven, dan is het niet vreemd dat de straat haar vorm van justitie uitdeelt.

Munglik
15 november 2012, 20:12
Ja.

Maar als de staat haar wetten niet kan of wil handhaven, dan is het niet vreemd dat de straat haar vorm van justitie uitdeelt.

Dus iemand martelen omdat hij naar zijn 2 maanden achterstallig loon vraagt is justitie?

poekieJ
15 november 2012, 20:12
Dit is natuurlijk niet goed te praten. Zeker gezien de man, voor zover ik het begrepen heb, gewoon werkt en legaal in het land is. Ziek om zomaar iemand, die je al jaar en dag kent dan nog, in elkaar te gaan meppen.

Anderzijds verbaas ik me dat deze gewelddaden tegen immigranten in het algemeen niet meer gebeuren. Ze gaan daar nog peren zien me dunkt.

Karel Martel B
15 november 2012, 20:17
Dus iemand martelen omdat hij naar zijn 2 maanden achterstallig loon vraagt is justitie?

Als je land overspoelt wordt door vreemden, en de staat wil of kan daar niks aan doen, dan zal de straat reageren. Wat de straat onder gerechtigheid verstaat is meestal barbaars.

Hier, nog wat gerechtigheid van de straat:

Munglik
15 november 2012, 20:20
Als je land overspoelt wordt door vreemden, en de staat wil of kan daar niks aan doen, dan zal de straat reageren. Wat de straat onder gerechtigheid verstaat is meestal barbaars.

Hier, nog wat gerechtigheid van de straat:

Hoewel ik daar ook niet mee akkoord ga is er wel een groot verschil.
De ene worden gestraft omdat ze gecollaboreerd hebben de andere omdat hij uit Egypte komt.

-Jo-
15 november 2012, 20:20
Dit is natuurlijk niet goed te praten, het is gewoon een walgelijke daad.

Grieken mogen hun land verdedigen tegen ongewenste vreemdelingen.

Nietzsche
15 november 2012, 20:23
Grieken mogen hun land verdedigen tegen ongewenste vreemdelingen.

Grieken mogen vreemdelingen martelen?

Karel Martel B
15 november 2012, 20:26
Hoewel ik daar ook niet mee akkoord ga is er wel een groot verschil.
De ene worden gestraft omdat ze gecollaboreerd hebben de andere omdat hij uit Egypte komt.

Je moet niet alles geloven wat het Belgisch regime je wijs maakt.

Mensen die niks mispeuterd hadden behalve lid te zijn van het VNV zijn ook op beestachtige wijze mishandeld.

Munglik
15 november 2012, 20:27
Je moet niet alles geloven wat het Belgisch regime je wijs maakt.

Mensen die niks mispeuterd hadden behalve lid te zijn van het VNV zijn ook op beestachtige wijze mishandeld.

Dat moet je mij niet vertellen.

Karel Martel B
15 november 2012, 20:27
Grieken mogen vreemdelingen martelen?

Met evenveel recht als witten moffenhoeren mogen verkrachten.

Munglik
15 november 2012, 20:28
Met evenveel recht als witten moffenhoeren mogen verkrachten.

Geen dus.

Karel Martel B
15 november 2012, 20:35
Geen dus.

Geen enkel rationeel mens wil dat de straat justitie uitdeelt.

Maar als een staat haar wetten niet kan of wil handhaven, of niet langer de belangen van haar volk verdedigt omdat haar regering een stelletje EU-marionetten is, dan moet je niet verwonderd zijn als het volk er genoeg van krijgt.