PDA

View Full Version : Verhuis palestijnen naar Jordanie


Halcon
17 november 2012, 21:13
Naar aanleiding van het zoveelste geval van islamitische agressie tegen het Heilige land van De Here zou er stilaan eens moeten geopteerd worden voor het B-plan van Ariel Sharon. Gaza is en blijft een verderfelijke poel van inteelt, incest, agressie, en religieus extremisme en deze palestijnse neonazi,s zullen niet stoppen tot de laatste Jood uit Israel is verdreven. Zou Nethanyahu en zijn militaire staf niet beter opteren om Gaza te heroveren en om de palestijnen desnoods met financiele vergoeding te transfereren naar hun echte thuisland Jordanie. Ik denk dat de buitenlandminister Liebermann en beter aan zou doen ze,n Jordaanse collega te contacteren en kan zien hoe ze dit kunnen bewerkstelligen. De palestijnen kennen geen vrede en willen ook geen vrede. Zoveel is duidelijk. Ik vind dit een redelijk voorstel.

maddox
17 november 2012, 21:27
Mij interesseert het wel, en laat de sterkste winnen

Het Verzet
17 november 2012, 22:08
Krapuul tegen krapuul. Laat de sterkste winnen.

Johan Bollen
17 november 2012, 22:33
Dus ofwel ben je niet geïnteresseerd in het thema, ofwel ben je een antisemiet, ofwel ben je voorstander van gedwongen deportatie of iets in die aard.

Oftewel... hoe de topicstarter door de vraagstelling zijn extremistische visie openbaart.

maddox
17 november 2012, 23:48
Ik heb dan ook niet gestemd he.

Micele
17 november 2012, 23:54
Waarom niet naar hier of zit ik op de verkeerde poll ? ;-)

http://www.eao.ru/eng/?p=343

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/92/JAO_met_plaatsnamen.png/450px-JAO_met_plaatsnamen.png

http://www.eao.ru//Images/Gorod/gen_022.JPG

Koenraad Noël
18 november 2012, 00:18
Hmm.

Israel is een erg modern en geavanceerd land, met een sterk groeiende seculariteit. Er zijn natuurlijk nog enkele obstakels waar ze overheen moeten. De cultuur is ook een erg unieke multiculturele hutsepot. Palestina daarentegen... :| Israel zou ik dus echt niet willen zien verdwijnen.

Bon, wat betreft de vijandigheden. Ik zie vooral grijstinten. Zionisten en antizionisten hebben zo te zien vaak de neiging van hun geliefkoosd groepje engeltjes te maken.

Jan van den Berghe
18 november 2012, 00:26
Israel is een erg modern en geavanceerd land, met een sterk groeiende seculariteit. Er zijn natuurlijk nog enkele obstakels waar ze overheen moeten.

De seculariteit neemt juist af: in toenemende mate slagen orthodoxe Joden erin hun zienswijze door te drukken. Door hun hoge natuurlijke aangroei zijn ze daarenboven op termijn een geduchte politieke macht.

Koenraad Noël
18 november 2012, 00:35
De seculariteit neemt juist af: in toenemende mate slagen orthodoxe Joden erin hun zienswijze door te drukken. Door hun hoge natuurlijke aangroei zijn ze daarenboven op termijn een geduchte politieke macht.De seculariteit neemt niet af. Het is de groep conservatieve Joden die op lange termijn zal verdwijnen. Het is gewoonweg zo dat binnen de groep niet-seculieren het aandeel van de ultra-orthodoxen groeit. Men schat dat ze tegen de jaren '30 20% van de bevolking gaan bedragen. Zo ook groeit hun politieke macht, en de maatschappij zal dus gewoonweg sterker polariseren. Een derde van de bevolking acht hen nu al de meest gehate groep in Israel.

Jan van den Berghe
18 november 2012, 00:41
De seculariteit neemt niet af. Het is de groep conservatieve Joden die op lange termijn zal verdwijnen. Het is gewoonweg zo dat binnen de groep niet-seculieren het aandeel van de ultra-orthodoxen groeit. Men schat dat ze tegen de jaren '30 20% van de bevolking gaan bedragen. Zo ook groeit hun politieke macht, en de maatschappij zal dus gewoonweg sterker polariseren. Een derde van de bevolking acht hen nu al de meest gehate groep in Israel.

Toch zien we dat orthodoxe Joden erin slagen dat in bepaalde wijken en straten de winkels worden gesloten op een sabbat, dat er geen bussen rijden of dat ze een ander traject afleggen, enzovoort. Voorheen ongekende zaken.

Koenraad Noël
18 november 2012, 00:43
Toch zien we dat orthodoxe Joden erin slagen dat in bepaalde wijken en straten de winkels worden gesloten op een sabbat, dat er geen bussen rijden of dat ze een ander traject afleggen, enzovoort. Voorheen ongekende zaken.
Dat is al lang zo. Opgesteld door David Ben-Gurion in 1947.

Jan van den Berghe
18 november 2012, 00:45
Dat is al lang zo. Opgesteld door David Ben-Gurion in 1947.

Is dat zo? Waarom ageren de seculieren dan tegen die zaken als waren het heel recent ingevoerde toegevingen?

Koenraad Noël
18 november 2012, 00:47
Is dat zo? Waarom ageren de seculieren dan tegen die zaken als waren het heel recent ingevoerde toegevingen?Omdat het een status quo was tussen seculieren en religieuzen. Hier ageert men ook nu en dan eens tegen de kerksubsidiëring, maar veel politiek animo is daar ook niet voor.

Dixie
18 november 2012, 01:53
je gaat Jordanie toch niet opzadelen met die terroristen, laat ze maar naar Egypte gaan naar hun broeders...

Johan Bollen
18 november 2012, 02:07
je gaat Jordanie toch niet opzadelen met die terroristen, laat ze maar naar Egypte gaan naar hun broeders...

Morsi has been mollified, as Syria's Brothers have been given the lead role within the SNC. Also, Qatar and Turkey each extended US$2 billion as aid for Morsi's government. The game plan is to have the SNC headquartered in Cairo. The Turkish Foreign Minister Ahmet Davutoglu visited Cairo on Wednesday and talked things over with Morsi as to what is expected of him while Obama shifts gear on his transformative agenda on Syria.

Een deal trouwens die na 5 dagen onderhandelen door de VS tot stand gebracht is. Assad weg betekent de Syrische versie van de Egyptische moslimbroeders ervoor in de plaats in het 'beste' geval maw. In het andere geval zijn het de Al qaeda Salafisten die de macht over nemen.

Vlaanderen_onafhankelijk
18 november 2012, 10:24
Naar aanleiding van het zoveelste geval van islamitische agressie tegen het Heilige land van De Here

Jij vangt ze toch ook, hé...?

A propos, ik heb voor de derde optie gekozen. Ik ben dat conflict zo beu als koude pap. Maar ook dit is weer een zoveelste pol van ongelooflijk banaal niveau. De mogelijke antwoorden alleen al...

speurneus
18 november 2012, 10:26
Naar aanleiding van het zoveelste geval van islamitische agressie tegen het Heilige land van De Here zou er stilaan eens moeten geopteerd worden voor het B-plan van Ariel Sharon. Gaza is en blijft een verderfelijke poel van inteelt, incest, agressie, en religieus extremisme en deze palestijnse neonazi,s zullen niet stoppen tot de laatste Jood uit Israel is verdreven. Zou Nethanyahu en zijn militaire staf niet beter opteren om Gaza te heroveren en om de palestijnen desnoods met financiele vergoeding te transfereren naar hun echte thuisland Jordanie. Ik denk dat de buitenlandminister Liebermann en beter aan zou doen ze,n Jordaanse collega te contacteren en kan zien hoe ze dit kunnen bewerkstelligen. De palestijnen kennen geen vrede en willen ook geen vrede. Zoveel is duidelijk. Ik vind dit een redelijk voorstel.
Sinds wanneer is Jordanie het echte thuisland van de Palestijnen? Palestijnen zijn in tegenstelling tot wat jij beweerd geen arabieren. Dit is ook de reden waarom de Arabische landen weinig of geen interesse vertonen in hun conflict met Israel.

speurneus
18 november 2012, 10:33
Hmm.

Israel is een erg modern en geavanceerd land, met een sterk groeiende seculariteit. .
Je zal waarschijnlijk het tegengestelde bedoelen. Nog nooit waren de orthodoxe Joden zo sterk in Israel als vandaag.
En dit is nu juist de knoop van het probleem.

Koenraad Noël
18 november 2012, 10:38
Je zal waarschijnlijk het tegengestelde bedoelen. Nog nooit waren de orthodoxe Joden zo sterk in Israel als vandaag.
En dit is nu juist de knoop van het probleem.Lees eens de voorgaande berichten. De ultra-orthodoxe Joden groeien, ja, maar de seculieren nog meer, en zij zullen de meerderheid blijven.

circe
18 november 2012, 10:43
je gaat Jordanie toch niet opzadelen met die terroristen, laat ze maar naar Egypte gaan naar hun broeders...

laat Gaza gerust deel van Egypte worden (die hadden die strook toch al jaren bezet na de oprichting van Israel, het zit er vol met Egyptenaren).

Jordanie is voor de helft al "palestijns" grondgebied. Ze hebben 75% van het Britse Mandaatgebied bij Cis-jordanie gevoegd en het nadien Jordanië genoemd.

Dixie
18 november 2012, 11:50
Een deal trouwens die na 5 dagen onderhandelen door de VS tot stand gebracht is. Assad weg betekent de Syrische versie van de Egyptische moslimbroeders ervoor in de plaats in het 'beste' geval maw. In het andere geval zijn het de Al qaeda Salafisten die de macht over nemen.

ik heb geen glazen bol maar dat scenario lijkt me toch sci fi!

Dixie
18 november 2012, 11:55
Sinds wanneer is Jordanie het echte thuisland van de Palestijnen? Palestijnen zijn in tegenstelling tot wat jij beweerd geen arabieren. Dit is ook de reden waarom de Arabische landen weinig of geen interesse vertonen in hun conflict met Israel.
wat een onzin...
8O
tegenwoordig wordt de term Palestijnen meestal specifiek gehanteerd voor Arabieren van wie de families in het mandaatgebied Palestina hebben geleefd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnen

Dixie
18 november 2012, 12:00
Je zal waarschijnlijk het tegengestelde bedoelen. Nog nooit waren de orthodoxe Joden zo sterk in Israel als vandaag.
En dit is nu juist de knoop van het probleem.

onzin 90+ jaar terrorisme tegen Joden is het probleem ...

Koenraad Noël
18 november 2012, 12:10
Bon, we kunnen dan meteen de staat Judea (https://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Judea) stichten in Cisjordanië.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2b/Flag_of_the_State_of_Judea.png

Munglik
18 november 2012, 12:37
Israel had er nooit mogen komen maar nu de staat er toch is, is een tweestatenoplossing de enige mogelijkheid.

Koenraad Noël
18 november 2012, 12:41
Israel had er nooit mogen komen
En Palaestina had nooit veroverd mogen worden door de Moslims...
maar nu de staat er toch is, is een tweestatenoplossing de enige mogelijkheid.Twee staten die elkaars grondgebied willen?

mvd
18 november 2012, 13:47
Lees eens de voorgaande berichten. De ultra-orthodoxe Joden groeien, ja, maar de seculieren nog meer, en zij zullen de meerderheid blijven.

Bron?

De 'seculieren' zullen idd nog een tijd de meerderhied blijven,maar het aantal haredim stijgt sterker dan het aantal seculieren, althans het geboortecijfer. 30% vd baby's wordt geboren binnen de haredimgemeenschap.

Tamam
18 november 2012, 15:47
Dus ofwel ben je niet geïnteresseerd in het thema, ofwel ben je een antisemiet, ofwel ben je voorstander van gedwongen deportatie of iets in die aard.

Oftewel... hoe de topicstarter door de vraagstelling zijn extremistische visie openbaart.

inderdaad

Pericles
18 november 2012, 15:57
Dat is dan zeker Israel, zowel moreel als verstandelijk.

Go IDF!!! (met de grootste steun van het merendeel der Nederlanders).

http://rt.com/files/programs/documentary/israel-occupation-rts-breaking/israeli-wave-hundreds-people.jpg

http://contexts.org/socimages/files/2008/12/ajaxvalencia.jpg

Alles voor Israël .
Het baken van beschaving in het Midden Oosten.

Koenraad Noël
18 november 2012, 16:06
Alles voor Israël .
Het baken van beschaving in het Midden Oosten.Libanon heeft op dat vlak veel potentieel, indien Hezbollah zou verdwijnen en het weer kan fungeren als het Zwitserland van het Midden-Oosten.

atmosphere
18 november 2012, 16:47
Hier ga ik dus echt niet stemmen.

Elke optie is immers onzin die niets met de realiteit van doen heeft.

Pericles
18 november 2012, 16:50
Libanon heeft op dat vlak veel potentieel, indien Hezbollah zou verdwijnen en het weer kan fungeren als het Zwitserland van het Midden-Oosten.

Dat Gaat niet , tenzij dat de nest plat gebombardeerd wordt.

quercus
18 november 2012, 16:57
Naar aanleiding van het zoveelste geval van islamitische agressie tegen het Heilige land van De Here zou er stilaan eens moeten geopteerd worden voor het B-plan van Ariel Sharon. Gaza is en blijft een verderfelijke poel van inteelt, incest, agressie, en religieus extremisme en deze palestijnse neonazi,s zullen niet stoppen tot de laatste Jood uit Israel is verdreven. Zou Nethanyahu en zijn militaire staf niet beter opteren om Gaza te heroveren en om de palestijnen desnoods met financiele vergoeding te transfereren naar hun echte thuisland Jordanie. Ik denk dat de buitenlandminister Liebermann en beter aan zou doen ze,n Jordaanse collega te contacteren en kan zien hoe ze dit kunnen bewerkstelligen. De palestijnen kennen geen vrede en willen ook geen vrede. Zoveel is duidelijk. Ik vind dit een redelijk voorstel.

Daa

quercus
18 november 2012, 17:07
Naar aanleiding van het zoveelste geval van islamitische agressie tegen het Heilige land van De Here zou er stilaan eens moeten geopteerd worden voor het B-plan van Ariel Sharon. Gaza is en blijft een verderfelijke poel van inteelt, incest, agressie, en religieus extremisme en deze palestijnse neonazi,s zullen niet stoppen tot de laatste Jood uit Israel is verdreven. Zou Nethanyahu en zijn militaire staf niet beter opteren om Gaza te heroveren en om de palestijnen desnoods met financiele vergoeding te transfereren naar hun echte thuisland Jordanie. Ik denk dat de buitenlandminister Liebermann en beter aan zou doen ze,n Jordaanse collega te contacteren en kan zien hoe ze dit kunnen bewerkstelligen. De palestijnen kennen geen vrede en willen ook geen vrede. Zoveel is duidelijk. Ik vind dit een redelijk voorstel.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik meen trouwens ergens eens gelezen te hebben dat, toen het huidig Israël en Jordanië samen het Brits mandaatgebied Palestina vormden, er bij de Britten op het Foreign Office een plan was uitgewerkt om gans het gebied aldus te verdelen. Wat westelijk van de Jordaan lag werd Israël en wat er oostelijk van lag werd Jordanië. Dit lijkt mij overigens niet onlogisch. Want voorheen was er in gans dat gebied sedert de Romeinse bezetting en de militaire liquidatie van de Joodse staat al evenmin een Palestijnse staat. Gans het gebied werd gedurende bijna twee millennia onafgebroken bezet door: Romeinen, Byzantijnen, Arabieren, Turken en uiteindelijk Britten.

Tamam
18 november 2012, 17:30
Alles voor Israël .
Het baken van beschaving in het Midden Oosten.

:lol:

met een minister die nu letterlijk zegt Gaza te willen bombarderen tot de middeleeuwen.

"beschaving"

mvd
18 november 2012, 17:31
Lees eens de voorgaande berichten. De ultra-orthodoxe Joden groeien, ja, maar de seculieren nog meer, en zij zullen de meerderheid blijven.

Kun je op een of andere manier aan tonen dat de seculieren 'nog meer' groeien dan de ultra-orthodoxen?? In verschillende media lees ik iets heel anders
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=RG3JH781
http://brabosh.com/2011/01/27/pqpct-9qf/
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4209333,00.html

Of verwacht je dat de haredim in snel tempo zullen seculariseren in de toekomst?

quercus
18 november 2012, 17:34
:lol:

met een minister die nu letterlijk zegt Gaza te willen bombarderen tot de middeleeuwen.

"beschaving"

Niet erger dan de islamieten die stellen dat ze de Joden willen verzuipen in de Middellandse zee.

Klarekijk
18 november 2012, 17:38
Dus ofwel ben je niet geïnteresseerd in het thema, ofwel ben je een antisemiet, ofwel ben je voorstander van gedwongen deportatie of iets in die aard.

Oftewel... hoe de topicstarter door de vraagstelling zijn extremistische visie openbaart.

Het in vraag stellen van dit onderwerp / feit is geen misdaad op zich ; eerder een durf .

ik zou de vraag anders stellen .

wanneer men in een confliktgebied tot oplossingen en voorstellen aanstuurd , en je ziet deelsplitsingen en afzonderingen in een landindeling , dan weet je dat je op termijn om problemen vraagt .

En het niet voorkomen van , is even schuldig dan de misdaad zelf .

maddox
18 november 2012, 18:00
:lol:

met een minister die nu letterlijk zegt Gaza te willen bombarderen tot de middeleeuwen.

"beschaving"

Ik heb oorspronkelijk gescheven, stenentijdperk.

Trouwens, als Israël zo'n overbevolkt stofnest afsluit van de buitenwereld (natuurlijk samenwerkende met Egypte) , hoe komt het dan dat de Palestijnen nog in de vroeg 20ste eeuw kunnen zitten?

Koenraad Noël
18 november 2012, 18:02
Dat Gaat niet , tenzij dat de nest plat gebombardeerd wordt.Steun van Israël aan de Maronieten en de Druzen?

maddox
18 november 2012, 18:07
Steun van Israël aan de Maronieten en de Druzen?

Met Druzen in het hogere militaire kader van Israël is dat zeker geen onmogelijkheid.

Koenraad Noël
18 november 2012, 18:27
Met Druzen in het hogere militaire kader van Israël is dat zeker geen onmogelijkheid.De relaties met de Christenen zijn wel wat verzuurd nu, en de Kerkleiders hebben zich antizionistisch opgesteld. Maar met wat tactisch spelen kan dat opgelost worden.

Koenraad Noël
18 november 2012, 18:46
Pardon, de Roomse en Orthodoxe Kerken. De protestantse Kerken zijn wel degelijk pro-Israël.Maar die hebben weinig macht in Libanon, en ook in Israël zelf. En het zou strategisch een goede zet zijn om die kerken te steunen, al was het maar om de gespannen relaties tussen christenen en moslims in bv. de Palestijnse gebieden verder te verstoren.

Ze kunnen bijvoorbeeld een bevoorrechte status geven aan hun grote kerken, zoals het Heilig Graf. Dat zijn sowieso al toeristische trekpleisters. En indien de Westoever veroverd is, kunnen ze Betlehem, op de tombe van Rachel na, volledig aan de christenen laten.

Maar goed er is hoop ook, als in 2020 de USA de grootste olie-exporteur van de wereld zal worden zal het gedaan zijn met dat moslimgeknuffel hier, kunnen de hakbars en hun agressieve vriendjes hun olie opdrinken bij hun avondeten.:twisted:Tenzij de Amerikaanse politiek zich gekeerd heeft.

Jan van den Berghe
18 november 2012, 22:08
Sinds wanneer is Jordanie het echte thuisland van de Palestijnen? Palestijnen zijn in tegenstelling tot wat jij beweerd geen arabieren. Dit is ook de reden waarom de Arabische landen weinig of geen interesse vertonen in hun conflict met Israel.

Wat zijn die Palestijnen volgens u dan wel?

Doa
18 november 2012, 22:09
Wat zijn die Palestijnen volgens u dan wel?

antwerpenaren :-P

quercus
18 november 2012, 22:19
Sinds wanneer is Jordanie het echte thuisland van de Palestijnen? Palestijnen zijn in tegenstelling tot wat jij beweerd geen arabieren. Dit is ook de reden waarom de Arabische landen weinig of geen interesse vertonen in hun conflict met Israel.

Tja, maar wie in de zogenaamde arabische wereld kan als echte "arabier" worden beschouwd? Volgens mij kun je dat slechts zeggen van iemand die een autochtone inwoner is van een van de staten die zich bevinden op het arabisch schiereiland; dus Saudi-Arabië, Jemen, Oman, Qatar, De Emiraten ... Eenmaal je verder gaat wordt steeds twijfelachtiger, zelfs al is de officiële taal arabisch. Doorgaans gaat het om landen die tijdens de eerste paar eeuwen na de dood van Mohammed onder de voet werden gelopen door "echte" arabieren die er de macht overnamen en waardoor de oorspronkelijke bevolking na verloop van tijd in min of meer sterke mate ver-arabiseerd werd. Zo is het huidig Egypte naar taal, cultuur en religie voor 90 % arabisch. Algerije en Marokko zijn dat in feite véél minder. Daar is er nog een stevige landelijke cultuur van de originele Berber-bevolking blijven hangen.
Wellicht zijn de huidige Palestijnen ethnisch slechts voor een stuk arabisch. Ongetwijfeld hebben velen in hun verre voorvaderen ook flink wat Joden die (al of niet gedwongen) tot de islam werden bekeerd.

Max van Dietschland
18 november 2012, 22:24
Er zijn dus 4 personen in de poll die openlijk toegeven dat ze antisemiet zijn. Benieuwd wie dat wel mag zijn.:lol:

Maak er maar 5 van 8-)

Max van Dietschland
18 november 2012, 22:36
De protestantse Kerken zijn wel degelijk pro-Israël.

Niet allemaal :twisted:

http://www.jewskilledjesus.com/

Jan van den Berghe
18 november 2012, 23:00
De WBC is geen protestantse kerk roomse paap maar een soort van mormoonse sekte. Die organisatie is volledig buiten de Amerikaanse protestantse kerk geplaatst.

Er bestaat niet zoiets als "de Amerikaanse protestantse kerk". WBC zijn geen mormonen, maar wel baptisten. De stijl die WBC tot de hare heeft gemaakt, komt trouwens ook voor bij een aantal andere baptisten. Heel aanvallend en vaak ruige termen gebruikend.

Max van Dietschland
18 november 2012, 23:04
De WBC is geen protestantse kerk roomse paap maar een soort van mormoonse sekte. Die organisatie is volledig buiten de Amerikaanse protestantse kerk geplaatst.

De WBC is duidelijk niet katholiek, niet orthodox en niet anglicaans, dus behoort ze tot de protestantse kerk. De WBC zijn Calvinisten geen mormonen, maar zelfs waren het mormonen dan zijn het nog protestanten. Al die subgroepjes behoren tot de protestantse groep binnen het Christendom.

-Jo-
18 november 2012, 23:06
Toch zien we dat orthodoxe Joden erin slagen dat in bepaalde wijken en straten de winkels worden gesloten op een sabbat, dat er geen bussen rijden of dat ze een ander traject afleggen, enzovoort. Voorheen ongekende zaken.

²

Oei, dat past niet in het kader van islam-hatend dom-rechts! Joden die hun levenswijze opleggen op straat???? Wat je nu zegt!

Doa
18 november 2012, 23:14
Toch zien we dat orthodoxe Joden erin slagen dat in bepaalde wijken en straten de winkels worden gesloten op een sabbat, dat er geen bussen rijden of dat ze een ander traject afleggen, enzovoort. Voorheen ongekende zaken.

Kan je eens een straatnaam geven?
Ik kom regelmatig eens in TLV en heb zoiets nog nooit gezien

Dixie
19 november 2012, 01:05
:lol:

met een minister die nu letterlijk zegt Gaza te willen bombarderen tot de middeleeuwen.

"beschaving"

dan zal men niet veel moeten bombarderen want die zitten nog in de middeleeuwen:-D

Jan van den Berghe
19 november 2012, 01:16
Laat de WBC dat maar lekker zelf bepalen. Jodenhaters en andere zwakbegaafden die zich afkeren van het land van De Here zijn niet welkom in het wereldwijd netwerk van protestantse Kerken...

Er bestaat niet zoiets als "het wereldwijd netwerk van protestantse Kerken". De protestanten zijn innerlijk zwaar verdeeld, niet alleen naar de geloofsinhoud maar ook naar organisatie. Veel protestantse kerkgemeenschappen willen niets met de andere te maken hebben, waarbij ze zelfs sommige als ketters zijn gaan omschrijven.

D'ARTOIS
19 november 2012, 02:11
IKK en nog meer van dat soort. Het bestaat wel degelijk - op papier. Maar je laatste regel klopt wel.

Boduo
19 november 2012, 20:51
Er bestaat niet zoiets als "het wereldwijd netwerk van protestantse Kerken". De protestanten zijn innerlijk zwaar verdeeld, niet alleen naar de geloofsinhoud maar ook naar organisatie. Veel protestantse kerkgemeenschappen willen niets met de andere te maken hebben, waarbij ze zelfs sommige als ketters zijn gaan omschrijven.

"Godsdienst is opium voor het volk"

Koenraad Noël
19 november 2012, 20:54
"Godsdienst is opium voor het volk"Van het volk.