PDA

View Full Version : nu gaan ze nog werkloze walen op de baan sturen...


brother paul
21 november 2012, 11:18
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121121_00376150

straks nog meer ongevallen ze :?

Scherven A. Mok
21 november 2012, 11:59
Schandalig, werkloze Walen aan werk willen helpen. Met een Waal kan je toch niets aanvangen.http://fkserv.ugent.be/vgkflwi/vgkforum/images/smilies/ironieteken.gif

Vette Pois(s)on
21 november 2012, 12:51
Deel maar uit, geld genoeg in la belgique.

En werk alleen te vinden met de auto, kunnen we openbaar vervoer en dure stations meteen schrappen

santos
21 november 2012, 13:51
Deel maar uit, geld genoeg in la belgique.

En werk alleen te vinden met de auto, kunnen we openbaar vervoer en dure stations meteen schrappen

Wallonie is nu eenmaal niet zo dicht bevolkt, maar tja het zal nooit goed zijn voor een verzuurde vlaming.

Micele
21 november 2012, 14:01
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121121_00376150

straks nog meer ongevallen ze :?

Minder bedoel je ?
Paul, in de Walen zouden de verkeersongevallen (-13,2 %) meer als dubbel zoveel gedaald zijn als in Vlaanderen (- 5,9 %) (verschil tussen 1995 en 2011), je moet "uw statistiekjes" eens nakijken.

Datum 1995 2000 2005 2007 2008 2009 2010 2011
Aantal ongevallen
Vlaams Gewest 32.487 33.022 31.457 31.935 31.341 30.024 29.120 30.556
Waals Gewest 15.495 13.335 13.918 13.802 13.489 13.691 13.016 13.443

http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/verkeer_vervoer/verkeer/ongevallen_slachtoffers/verkeersongevallen/

Verkeersdoden is andere koek natuurlijk, zulk sterk verschillende Gewesten kan je moeilijk vergelijken.

Bollywood
21 november 2012, 14:03
Wallonie is nu eenmaal niet zo dicht bevolkt, maar tja het zal nooit goed zijn voor een verzuurde vlaming.

Tja, toen ik afstudeerde was er ook niemand om mij te ondersteunen om mijn rijbewijs te halen. Kon nochtans ook helpen om me sneller een job te laten vinden.

Int vervolg niemand nog werken en wachten op de overheid om tussen te komen in de noodzakelijke kosten...

Wimpeus
21 november 2012, 14:04
Waarom krijgt een werkloze wel steun bij het behalen van een rijbewijs terwijl iemand die voor een minimumloon moet werken, dit niet krijgt? Als het bezit van een rijbewijs inderdaad zo belangrijk is, kan die werkende misschien ook die steun gebruiken om een betere job te zoeken.

santos
21 november 2012, 14:07
Waarom hangen die vlamingen altijd calimero uit als wallonie zelf een initiatief neemt?

drenkeling
21 november 2012, 14:07
Wallonie is nu eenmaal niet zo dicht bevolkt, maar tja het zal nooit goed zijn voor een verzuurde vlaming.


Is in elk geval nog niet te laat voor werklozen Walen in grensstreek. De tram en bus stoppen tot nader order nog niet aan de taalgrens :-D

Maar oei, ook dat lijkt niet het fundamenteel probleem te zijn...:oops:

Véél noten op hun zang en totale geldverkwisting terwijl socio-economisch de gehele waalse regio, met uitzondering van enkele villa-wijken in waals Brabant, zich stilaan kan meten met Oost-Polen of Bulgarije...

santos
21 november 2012, 14:10
Is in elk geval nog niet te laat voor werklozen Walen in grensstreek. De tram en bus stoppen tot nader order nog niet aan de taalgrens :-D

Maar oei, ook dat lijkt niet het fundamenteel probleem te zijn...:oops:

Véél noten op hun zang en totale geldverkwisting terwijl socio-economisch de gehele waalse regio, met uitzondering van enkele villa-wijken in waals Brabant, zich stilaan kan meten met Oost-Polen of Bulgarije...

En moeten ze dan een voorbeeld nemen aan het gebruik van openbaar vervoer zoals in vlaanderen?

Uw kaart stopt aan de taalgrens precies.

vlijmscherp
21 november 2012, 14:11
op zich geen slecht voorstel maar dat Ecolo dit steunt, snap ik niet goed.

santos
21 november 2012, 14:12
op zich geen slecht voorstel maar dat Ecolo dit steunt, snap ik niet goed.

Inderdaad dat snap ik ook niet, maar als je kijkt naar vacatures vragen ze dikwijls dat je in het bezit bent van rijbewijs B. Ze zeggen dus niet dat je een wagen moet hebben.

brother paul
21 november 2012, 14:13
Waarom krijgt een werkloze wel steun bij het behalen van een rijbewijs terwijl iemand die voor een minimumloon moet werken, dit niet krijgt? Als het bezit van een rijbewijs inderdaad zo belangrijk is, kan die werkende misschien ook die steun gebruiken om een betere job te zoeken.

Ik denk eraan een huisje te huren in wallonie, en mijn kinderen daar als werkloze in te schrijven, zodat ze daar dan gratis hun rijbewijs kunnen halen...

vlijmscherp
21 november 2012, 14:15
Inderdaad dat snap ik ook niet, maar als je kijkt naar vacatures vragen ze dikwijls dat je in het bezit bent van rijbewijs B. Ze zeggen dus niet dat je een wagen moet hebben.

dat kan ik me goed voorstellen in Wallonië. maar dan nog, raar voorstel. zoals hier al correct opgemerkt is, wat doe je met mensen die wel werken maar tegen het minimumloon?

drenkeling
21 november 2012, 14:16
Waarom hangen die vlamingen altijd calimero uit als wallonie zelf een initiatief neemt?

Op wie zijn kap? Waar haalt men het lef om in deze crisis-tijden zulkse geldverslindende, ridicule initiatieven op poten te zetten? Dat ze FOREM eens achter hun veren zitten om mensen te activeren op een doeltreffende manier!!

Quid resultaat van dit bijsterend initiatief? Zullen anders deze draad binnen enkele maanden updaten met het statistisch gegeven 'rijbewijs-werk' (indien voorhanden natuurlijk).

santos
21 november 2012, 14:18
dat kan ik me goed voorstellen in Wallonië. maar dan nog, raar voorstel. zoals hier al correct opgemerkt is, wat doe je met mensen die wel werken maar tegen het minimumloon?

Die hebben wel werk gevonden, met of zonder rijbewijs hé. Die zouden natuurlijk ook steun kunnen gebruiken maar het gaat er natuurlijk om dat zoveel mogelijk mensen aan werk geraken.
En tenslotte gaat het hier over mensen die 1 jaar stempelen en al zijn geslaagd voor het theorie examen.

santos
21 november 2012, 14:20
Op wie zijn kap? Waar haalt men het lef om in deze crisis-tijden zulkse geldverslindende, ridicule initiatieven op poten te zetten? Dat ze FOREM eens achter hun veren zitten om mensen te activeren op een doeltreffende manier!!

Quid resultaat van dit bijsterend initiatief? Zullen anders deze draad binnen enkele maanden updaten met het statistisch gegeven 'rijbewijs-werk' (indien voorhanden natuurlijk).

Ge wilt toch meer autonomie, maar als ze dan in de andere deelstaat iets doen dat u niet aanstaat komt ge wat klagen.
Maar gij hebt blijkbaar die statistieken niet nodig want gij weet nu al dat het geldverslindend is en niets zal opleveren.

brother paul
21 november 2012, 14:24
Ge wilt toch meer autonomie, maar als ze dan in de andere deelstaat iets doen dat u niet aanstaat komt ge wat klagen.
Maar gij hebt blijkbaar die statistieken niet nodig want gij weet nu al dat het geldverslindend is en niets zal opleveren.

zolang de waalse schulden zich bijschrijven bij de belgische schulden, maak ik mij eigenlijk geen grote illusies

zolang de waalse grotere weddes, finaal betaald worden door de federale pensioenbegroting, maak ik mij ook geen illusies wie wat betaalt...

je werkt tot 55j, je krijgt 20% boven de VL wedde de laatste 5 jaar wedde, en je kunt op pensioen

vlijmscherp
21 november 2012, 14:27
Die hebben wel werk gevonden, met of zonder rijbewijs hé. Die zouden natuurlijk ook steun kunnen gebruiken maar het gaat er natuurlijk om dat zoveel mogelijk mensen aan werk geraken.
En tenslotte gaat het hier over mensen die 1 jaar stempelen en al zijn geslaagd voor het theorie examen.

het kan werken, ze doen maar, het is hun bevoegdheid en hun geld.

drenkeling
21 november 2012, 14:38
Ge wilt toch meer autonomie, maar als ze dan in de andere deelstaat iets doen dat u niet aanstaat komt ge wat klagen.
Maar gij hebt blijkbaar die statistieken niet nodig want gij weet nu al dat het geldverslindend is en niets zal opleveren.

Autonomie? Je legt woorden in mijn mond.

Geldverslindend is het inderdaad, dat weet ik nu al:roll:

Het resultaat wacht ik af met een be-vooroordeeld buikgevoel, zoals dat ik ook doe vol ongeduld op de concrete resultaten van de laatste, met veel poehoe aangekondigde, relance-plannen voor La Wallonie.

Btw, dat zijn er ettelijke tientallen, tot regionale kleine actie-plannen toe, waarvoor honderden miljoenen werden vrijgemaakt vanuit de Federale kas (lees = ook mijne portomonee!).


Weet je wat, dat ze eerst een congolees paspoort kopen in Matongé (ja, er rijden ook geboren en getogen blanken in Congo DR rond) en dit dat inruilen voor een EU versie - kost in elk geval al minder. Moet er alvast niet in andermans zakken gegraaid worden en is best wel een 'humaan initiatief' te vinden niet:lol:

MLG
21 november 2012, 14:40
Ik blijf het een bizarre maatregel vinden… Volgens het artikel geldt het enkel voor mensen die reeds geslaagd zijn voor de theoretische proef en minstens 1 jaar werkloos zijn. Je kan je dan de vraag stellen waarom ze hun praktische proef niet hebben afgelegd. Niet uit tijdsgebrek mag ik hopen! Uit financiële overwegingen? Je kan ook voor de vrije opleiding kiezen waarna na minimum 3 maanden rijden met een begeleider je examen mag gaan afleggen (kostprijs: ongeveer 40 euro), en na 2 falingen hoeft je slechts 6u praktijlessen te volgen, nog steeds heel wat minder dan de 20u opleiding in een rijschool.

Een maatregel vol goede bedoelingen ja, maar met het signaal dat je als je maar lang genoeg werkloos blijft, de overheid je handje vastpakt en wel voor je rijbewijs betaalt.

santos
21 november 2012, 14:40
Autonomie? Je legt woorden in mijn mond.

Geldverslindend is het inderdaad, dat weet ik nu al:roll:

Het resultaat wacht ik af met een be-vooroordeeld buikgevoel, zoals dat ik ook doe vol ongeduld op de concrete resultaten van de laatste, met veel poehoe aangekondigde, relance-plannen voor La Wallonie.

Btw, dat zijn er ettelijke tientallen, tot regionale kleine actie-plannen toe, waarvoor honderden miljoenen werden vrijgemaakt vanuit de Federale kas (lees = ook mijne portomonee!).


Weet je wat, dat ze eerst een congolees paspoort kopen in Matongé (ja, er rijden ook geboren en getogen blanken in Congo DR rond) en dit dat inruilen voor een EU versie - kost in elk geval al minder. Moet er alvast niet in andermans zakken gegraaid worden en is best wel een 'humaan initiatief' te vinden niet:lol:

Ik denk dat ge nog niet begrepen hebt wat een confederaal model betekend.

vlijmscherp
21 november 2012, 14:41
Ik denk dat ge nog niet begrepen hebt wat een confederaal model betekend.

tot nader orde leven we natuurlijk niet in een confederaal model en zijn de gewesten niet fiscaal verantwoordelijk voor hun daden.

santos
21 november 2012, 14:45
tot nader orde leven we natuurlijk niet in een confederaal model en zijn de gewesten niet fiscaal verantwoordelijk voor hun daden.
Geen gehele fiscale autonomie als ge dan toch wilt muggeziften.
Maar in een confederaal model zult ge nog altijd mogen dokken voor wallonie, of ge dat nu graag hebt of niet.

vlijmscherp
21 november 2012, 14:51
Geen gehele fiscale autonomie als ge dan toch wilt muggeziften.
Maar in een confederaal model zult ge nog altijd mogen dokken voor wallonie, of ge dat nu graag hebt of niet.

oh, maar ik vind dat niet zo erg hoor. ik ben voor solidariteit, maar dan wel transparant uiteraard.

drenkeling
21 november 2012, 14:53
Geen gehele fiscale autonomie als ge dan toch wilt muggeziften.
Maar in een confederaal model zult ge nog altijd mogen dokken voor wallonie, of ge dat nu graag hebt of niet.


Ge draait gelijk de wind gij...Niets mee aan te vangen in een discussie.

drenkeling
21 november 2012, 14:54
oh, maar ik vind dat niet zo erg hoor. ik ben voor solidariteit, maar dan wel transparant uiteraard.

Daar zit het hem...En indien transparant, dan wel voor nuttige initiatieven die vruchten afwerpen EN net door overheden die de vinger op de knip moeten houden vandaag de dag!

santos
21 november 2012, 14:58
Daar zit het hem...En indien transparant, dan wel voor nuttige initiatieven die vruchten afwerpen EN net door overheden die de vinger op de knip moeten houden vandaag de dag!

Wat is er niet transparant aan die maatregel?
En daarbij als over nut gaat is het niet aan de ene deelstaat om te oordelen over maatregelen van de andere.

drenkeling
21 november 2012, 15:26
... is het niet aan de ene deelstaat om te oordelen over maatregelen van de andere...

Wat snap jij niet aan Federaal :roll:

http://www.werk.belgie.be/detailA_Z.aspx?id=802

Zucht
21 november 2012, 15:31
Ook moet het halen van het praktisch rijexamen deel uitmaken van het actieplan dat de Waalse dienst voor arbeidsbemiddeling Forem met de betrokkene heeft opgesteld.

't is dus niet gewoon op aanvraag van de werkloze. De kandidaten zijn blijkbaar al onderworpen aan een actieplan van FOREM en die laatste beslist voor welke gevallen een rijbewijs nuttig is.

Gwyndion
21 november 2012, 19:25
Wallonie is nu eenmaal niet zo dicht bevolkt, maar tja het zal nooit goed zijn voor een verzuurde vlaming.

Inderdaad, straks gaan die zure vlamingen nog protesteren als ze nadien nog een gratis auto krijgen!

1207
21 november 2012, 19:34
hebben ze afgekeken van Vlaanderen
bvb Tienen en grote steden doen dit ook.
maar ja, feiten zijn soms gewoon hinderlijk v

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DST07032001_020

drenkeling
21 november 2012, 21:09
hebben ze afgekeken van Vlaanderen
bvb Tienen en grote steden doen dit ook.
maar ja, feiten zijn soms gewoon hinderlijk v

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DST07032001_020

Een paarse (SPa) maatregel van een decennia geleden en waarschijnlijk vandaag de dag zelfs niet meer van toepassing, is idd géén haar beter.

T'is niet omdat Leopold II handjes liet afhakken in het huidige Congo, dat dit vandaag ook zijn effect zou hebben bij 'werkschuwen' hé

Haal je 'feiten' uit actuele toestanden aub

1207
21 november 2012, 21:46
Haal je 'feiten' uit actuele toestanden aub
vdab antwerpen biedt dit zo ongeveer jaarlijks aan.

BonBon
21 november 2012, 22:18
Wallonie is nu eenmaal niet zo dicht bevolkt, maar tja het zal nooit goed zijn voor een verzuurde vlaming.

Moesten ze nu die Waal aan het werk kunnen zetten was het ideaal, ze moeten niet zoeken omdat er toch geen werk is, maar een rijbewijs wel? Ik vind het een goeie zaak maar niet in het Waals lakse systeem.

Voltian
21 november 2012, 23:04
En hoeveel is hiervoor voorzien? 1M€

En wat stelt dit voor op de totale (Waalse!) begroting? Juist ja, niks.

Allez jongens, laat u toch niet vangen door zo'n symbool (als het er al een is...)

santos
22 november 2012, 07:27
Inderdaad, straks gaan die zure vlamingen nog protesteren als ze nadien nog een gratis auto krijgen!

zie maar dat ge geen maagzweer krijgt.

Henri1
22 november 2012, 07:31
Inderdaad dat snap ik ook niet, maar als je kijkt naar vacatures vragen ze dikwijls dat je in het bezit bent van rijbewijs B. Ze zeggen dus niet dat je een wagen moet hebben.

Het wil zeggen dat je geautoriseerd moet zijn om een auto te besturen.
Je hoeft er niet noodzakelijk eentje te hebben.

Henri1
22 november 2012, 07:32
Op wie zijn kap? Waar haalt men het lef om in deze crisis-tijden zulkse geldverslindende, ridicule initiatieven op poten te zetten? Dat ze FOREM eens achter hun veren zitten om mensen te activeren op een doeltreffende manier!!

Quid resultaat van dit bijsterend initiatief? Zullen anders deze draad binnen enkele maanden updaten met het statistisch gegeven 'rijbewijs-werk' (indien voorhanden natuurlijk).

Wat was uw vorige al dan niet gebande nick ?

drenkeling
22 november 2012, 08:11
Wat was uw vorige al dan niet gebande nick ?


In alle eerlijkheid : Géén.

Naar tschijnt heb jij daar meer ervaring mee...

vlijmscherp
22 november 2012, 08:14
En hoeveel is hiervoor voorzien? 1M€

En wat stelt dit voor op de totale (Waalse!) begroting? Juist ja, niks.

Allez jongens, laat u toch niet vangen door zo'n symbool (als het er al een is...)

tuurlijk, dat is een storm in een glas water.

maar het blijft een raar initiatief, voor een regering met Ecolo er in.

en het bevestigt het vooroordeel dat in Vlaanderen leeft over Wallonië dat werklozen belangrijker zijn dan werkenden.

ik vind het vooral sneu voor diegenen zonder rijbewijs die na 11 maanden werk zoeken zonder succes omdat ze geen rijbewijs hebben en die dan maar een job onder hun niveau aannemen om toch maar aan werk te geraken.

kelt
22 november 2012, 10:41
Activeringsbeleid is een gewestelijke materie en het is al jaren duidelijk dat er geen standaardmodel kan toegepast worden voor gans Belgie...Diversifikatie in aanpak is een idee dat eerst vanuit Vlaanderen gelanceerd werd!
Als "mobiliteitsarmoede" in bepaalde Waalse streken een probleem is,dan moet daar misschien een mouw aan gepast worden....

Is dat effectief...wel......dat is aan de Waalse overheid te beslissen!
Ondertussen kunnen we ons in Vlaanderen bezighouden met de activiteiten van de VDAB ;-)