PDA

View Full Version : Israel IS een apartheidsregime


Tamam
27 november 2012, 09:40
Op vraag van kolonisten worden Palestijnen (met een legale werkvergunning) van bussen geweerd door politie die netjes luistert.

Welk westers, democratisch land ter wereld doet dit nog?

Bron: Haaretz

Meer:

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/police-order-palestinian-workers-off-buses-to-west-bank-at-request-of-israeli-settlers.premium-1.480741

Travis66
27 november 2012, 09:53
Op vraag van kolonisten worden Palestijnen (met een legale werkvergunning) van bussen geweerd door politie die netjes luistert.

Welk westers, democratisch land ter wereld doet dit nog?

Bron: Haaretz

Meer:

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/police-order-palestinian-workers-off-buses-to-west-bank-at-request-of-israeli-settlers.premium-1.480741

Dat is toch normaal? Die gasten zouden wel eens met stenen durven smijten en dan moet Israel weer dure bommen opofferen, die dan weer kinderslachtoffers maken en dat staat zo slecht in de internationale media.

Een beetje empathie graag.

Maori
27 november 2012, 09:53
Er zouden meer landen dat moeten doen, kwestie van minder opgeblazen bussen te hebben.

Palestijnen (meestal moslims) zijn heer en meester wanneer het op apartheid aankomt; smaakt het koekje van eigen deeg hen niet?

maddox
27 november 2012, 10:04
Op vraag van kolonisten worden Palestijnen (met een legale werkvergunning) van bussen geweerd door politie die netjes luistert.

Welk westers, democratisch land ter wereld doet dit nog?


Palestijnen van bussen weren. Weinig tot geen. Maar er is dan ook weinig reden toe, tot nu toe nietwaar.
Bij gebrek aan specifiek palestijnse ontploffingen in bussen in de rest van de wereld.

quercus
27 november 2012, 10:16
Op vraag van kolonisten worden Palestijnen (met een legale werkvergunning) van bussen geweerd door politie die netjes luistert.

Welk westers, democratisch land ter wereld doet dit nog?

Bron: Haaretz

Meer:

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/police-order-palestinian-workers-off-buses-to-west-bank-at-request-of-israeli-settlers.premium-1.480741

Ik kan daar heel veel begrip voor opbrengen. Als Israëlier zou ik mij op een bus niet erg lekker voelen wanneer er een troepje Gazanen met de zegen van Hamas opstapt. Misschien weet je het nog niet (of beter wil je het niet weten), maar Israël heeft een zekere ervaring met bussen die de lucht worden ingeblazen.

Antoon
27 november 2012, 10:30
Israel IS een apartheidsregime

U bent een racist en meningen van racisten zijn irrelevant.

Tamam
27 november 2012, 12:16
U bent een racist en meningen van racisten zijn irrelevant.

Goed even offtopic:

Antoon.. een complex opgedaan omdat ik het u kwalijk neem omdat U termen als "makak" gebruikt? Dat getuigd van zwaar racisme. De rollen niet proberen om te draaien, makker. Als ik een racist ben, hoor ik het graag. Maar zoals ik eerder vroeg, u kan geen enkele racistische post van me terugvinden, dus u ben gefrustreerd en herhaald een opmerking die ik tegen u zei een tijd terug. Mij niet gelaten. Ik ben blij dat het ergens blijft steken bij u. Misschien denk je erover na.
Mensen die woorden als "makak" gebruiken die zwaaien met de Amerikaanse en de Israelische vlag en ondertussen preken over "democratie" en "vrede brengen"... Het heeft iets grappigs en triestig tegelijkertijd.
De multiculturele smeltpot moet u ergens niet ruiken.. aangezien er daar ook nogal "mak**kken" (ik weiger dit afschuwelijk woord zelf te gebruiken, maar ik verlaag me even tot uw niveau en uw manier van spreken zodat u me kan volgen) wonen tenmidden.

Ontopic:

Hey, ik heb Spanje de Basken nooit van bussen zien weren in de hoogdagen van ETA.

Iemand die kan uitleggen waarom Palestijnen de "speciale" behandeling krijgen, terwijl Engeland anders omging met de IRA, Spanje met de ETA, enzoverder ..?

(Wat niet wilt zeggen dat Engeland of Spanje terecht omgingen met de Ierse beweging en de Basken... bijlange niet.)

Mensen die van bussen geweerd worden doet me aan 1 land en aan 1 tijd terugdenken.

Ironisch; de partij die apartheid installeerde in Zuid-Afrika deed dit in 1948.

Hmmm.De paralel wordt wel heel gemakkelijk getrokken zo met met Israel.

Maori
27 november 2012, 12:30
Moslims en apartheid gaan hand in hand.

maddox
27 november 2012, 12:31
Hey, ik heb Spanje de Basken nooit van bussen zien weren in de hoogdagen van ETA.

Iemand die kan uitleggen waarom Palestijnen de "speciale" behandeling krijgen, terwijl Engeland anders omging met de IRA, Spanje met de ETA, enzoverder ..?

De ETA heeft bitter weinig aanslagen gepleegd op bussen. Hun favoriet is de bomauto gevolgd door de aanslag op agenten, legerdoelen en politici.

Ook de IRA heeft bitter weinig bussen opgeblazen.

En ook mensen met bomgordels zijn niet bepaald een veelgebruikte taktiek van die 2 terreurorganisaties.


Mensen die van bussen geweerd worden doet me aan 1 land en aan 1 tijd terugdenken.

Ironisch; de partij die apartheid installeerde in Zuid-Afrika deed dit in 1948.
Wil U meer ironie. In de VS is de seggregatie pas eind jaren 60 afgeschaft op papier.

Nog ironischer. Zuid Afrika en Israël hebben samengewerkt voor de atoombom-programmas van de beiden landen.

Bobke
27 november 2012, 12:41
Ontopic:

Hey, ik heb Spanje de Basken nooit van bussen zien weren in de hoogdagen van ETA.

Iemand die kan uitleggen waarom Palestijnen de "speciale" behandeling krijgen, terwijl Engeland anders omging met de IRA, Spanje met de ETA, enzoverder ..?

Zou het kunnen dat de ETA of IRA zich niet bezighielden met bussen vol kinderen op te blazen ?

Tamam
27 november 2012, 12:46
De ETA heeft bitter weinig aanslagen gepleegd op bussen. Hun favoriet is de bomauto gevolgd door de aanslag op agenten, legerdoelen en politici.

Ook de IRA heeft bitter weinig bussen opgeblazen.

En ook mensen met bomgordels zijn niet bepaald een veelgebruikte taktiek van die 2 terreurorganisaties.



Wil U meer ironie. In de VS is de seggregatie pas eind jaren 60 afgeschaft op papier.

Nog ironischer. Zuid Afrika en Israël hebben samengewerkt voor de atoombom-programmas van de beiden landen.

Ik apprecieer uw aanvullingen van de ironie.

Er zijn weinig bussen opgeblazen door Palestijnen de laatste 5 jaar. Wanneer dit jammer genoeg gebeurt, komt dit uitgebreid in het nieuws.

Dit is geen reden om Palestijnen te gaan weren uit bussen (op vraag dan nog van radicale kolonisten!). Amerika zag je ook geen mensen uit het Midden-Oosten weren van vliegtuigen na 9/11, ookal was de sfeer allesbehalve ontspannen. In Spanje werden niet-Spanjaarden ook niet geweerd van de metro's na de aanslagen.

De kiem van terrorisme zal nooit gesmoord worden door onderdrukking en discriminiatie, integendeel, het werkt het juist meer in de hand. Israel lijkt niets te leren.

Een terrorist die een bus wil opblazen, zal nu wel een andere weg vinden en bv zich aansluiten bij de militaire tak van Hamas om Qassam raketten af te schieten richting Israel.

Soms zou je denken dat ze blij zijn met het bestaan van Hamas: het heeft hen een excuus om "ter verdediging" allerlei maatregelen te nemen om meer land, rechten en grondstoffen af te nemen.

Maori
27 november 2012, 13:07
Moslims en onderdrukking&discriminatie gaan hand in hand.

Maori
27 november 2012, 13:09
Interessant.

...
Heinsohn telt 67 staten met een youth bulge, waarvan 60 met ernstige conflicten. De Gazastrook (50% inwoners onder de vijftien jaar), Afghanistan (43), Soedan (45), Irak (41), Saoedi-Arabië (42), Jemen (47), Pakistan (40), maar ook niet-islamitische staten zoals Congo (48), Oeganda (51), Burkina Faso (47), Niger (49), Burundi (47). België steekt met 17% schril af tegen deze landen.
...

http://www.gva.be/nieuws/experts/johndewit/heinsohn-verklaart-het-terrorisme-demografisch.aspx

maddox
27 november 2012, 13:31
Ik apprecieer uw aanvullingen van de ironie. Met plezier aangeleverd.

Er zijn weinig bussen opgeblazen door Palestijnen de laatste 5 jaar. Wanneer dit jammer genoeg gebeurt, komt dit uitgebreid in het nieuws.
Zou het niet kunnen dat de onmenselijke maatregelen die Israël neemt grotendeels werken?

Dit is geen reden om Palestijnen te gaan weren uit bussen (op vraag dan nog van radicale kolonisten!).
Neen, 5 jaar bijna geen aanslagen.
Amerika zag je ook geen mensen uit het Midden-Oosten weren van vliegtuigen na 9/11
Hoeveel dagen lag het complete luchtverkeer niet plat in de VS?
Eneuh, waarom zou de VS hun oliebronnetjes gaan pesten?
Ook mogen we niet vergeten dat de VS de schuld van alles is, en die 9/11 aanslagen zelf hebben uitgevoerd.

In Spanje werden niet-Spanjaarden ook niet geweerd van de metro's na de aanslagen.
Neen, maar de controles zijn wel scherp opgevoerd. net zoals in de UK, en als er dan eens een vergissing begaan word door de ordediensten, dan zijn de linkse rakkers er weer als eerste om het op te blazen.

De kiem van terrorisme zal nooit gesmoord worden door onderdrukking en discriminiatie, integendeel, het werkt het juist meer in de hand. Israel lijkt niets te leren.
Dhimmies, Burka's, slavernij? De hardcore moslimlanden lijken het ook niet te leren.

Een terrorist die een bus wil opblazen, zal nu wel een andere weg vinden en bv zich aansluiten bij de militaire tak van Hamas om Qassam raketten af te schieten richting Israel.
En geeft die dus Israël meer redenen om nog hardvochtiger op te treden.

Soms zou je denken dat ze blij zijn met het bestaan van Hamas: het heeft hen een excuus om "ter verdediging" allerlei maatregelen te nemen om meer land, rechten en grondstoffen af te nemen.
Welke grondstoffen? En als Israël 1 keer de PR oorlog en mensenrechten naast zich neerlegt, is de Gazastrook zo leeg, en een perfecte bufferzone tegen de Egyptische krijgshordes die al een paar keer komen buurten zijn.

Johan Bollen
27 november 2012, 23:29
Collectieve straffen zijn illegaal volgens het internationaal recht.

maddox
28 november 2012, 00:03
Collectieve straffen zijn illegaal volgens het internationaal recht.

Collectief mensen opblazen in een bus niet?

Johan Bollen
28 november 2012, 00:22
Collectief mensen opblazen in een bus niet?Je bedoelt dat Israël een uitzondering mag vormen op het internationaal recht en niet de specifieke daders hoeft aan te pakken van een aanslag maar heel de bevolking waaruit die daders komen? Jij vind dat correct?

Johan Bollen
28 november 2012, 01:00
Het volgende is een vorm van collectief straffen en illegaal (en dan hebben we het nog niet over acties zoals Cast Lead waarvan IDF veteranen zelf toegeven dat het een soort van strafexpedities zijn tegen heel de bevolking):

Israeli naval blockades stop Gazans from fishing, a main source of food in the Strip. Air blockades prevent freedom of movement. Israel does not allow building materials into the area, forbids exports to the West Bank and Israel, and (other than emergency humanitarian cases) prohibits movement between the Gaza Strip and the West Bank. It controls the Palestinian economy by periodically withholding import taxes. Its restrictions have impeded the expansion and upgrading of the Strip's woeful sewage infrastructure, which could render life in Gaza untenable within a decade. The blocking of seawater desalination has turned the water supply into a health hazard. Israel has repeatedly demolished small power plants in Gaza, ensuring that the Strip would have to continue to rely on the Israeli electricity supply. Daily power shortages have been the norm for several years now. Israel's presence is felt everywhere, militarily and otherwise

Gaza is geen onafhankelijk land maar bezet gebied. Dat wordt gemakkelijk vergeten (ook door Obama in zijn recente steunbetuiging aan Israël). Ook al trok het Israëlisch leger zich terug (tijdelijk steeds) de controle over Gaza door Israël blijft verstikkend. Gaza lijkt ondertussen misschien meer op een soort van concentratiekamp. Maar eigenlijk is het uniek op dit moment in de geschiedenis, zo'n situatie waar een volk totaal in de greep ligt van een ander volk.

De VN faalt hier schromelijk.

maddox
28 november 2012, 01:49
Je bedoelt dat Israël een uitzondering mag vormen op het internationaal recht en niet de specifieke daders hoeft aan te pakken van een aanslag maar heel de bevolking waaruit die daders komen? Jij vind dat correct?
Het is iets menselijks.

Ook, uw internationaal recht, da's niet meer dan het verzamelen van de sterkste groep om de wil van die groep op te dringen aan anderen.
Helaas, een groep blijft slechts de sterkste tot een andere groep dat recht succesvol opeist.

Het lijkt er op dat Israël tot nu toe succesvol is, in hun kleine zandbakje.

Maori
28 november 2012, 07:30
Het is iets menselijks.

Ook, uw internationaal recht, da's niet meer dan het verzamelen van de sterkste groep om de wil van die groep op te dringen aan anderen.
Helaas, een groep blijft slechts de sterkste tot een andere groep dat recht succesvol opeist.

Het lijkt er op dat Israël tot nu toe succesvol is, in hun kleine zandbakje.

Ach, mensen als Bollen willen gewoon dat Israel zich zonder enige tegenstand naar de slachtbank laat leiden. Dat aanval de beste verdediging is tegen een stelletje nietsontziende barbaren is van geen tel, van Israel wordt verwacht dat ze heiliger zijn dan de paus.

peter1962
28 november 2012, 08:16
Op vraag van kolonisten worden Palestijnen (met een legale werkvergunning) van bussen geweerd door politie die netjes luistert.

Welk westers, democratisch land ter wereld doet dit nog?

Bron: Haaretz

Meer:

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/police-order-palestinian-workers-off-buses-to-west-bank-at-request-of-israeli-settlers.premium-1.480741

Slechte maatregel. Het conflicteert om enerzijds een groep palestijnen een werkvergunning te geven en ze anderzijds arbitrair en op basis van individuele vragen van kolonisten het transport naar hun werk onmogelijk te maken. Trouwens, de taak van de politie is niet om in te gaan op vragen van burgers die overdreven vragen stellen.
Dit zal mijn mening over israel niet veranderen, maar deze maatregel keur ik af.

Tamam
28 november 2012, 11:07
Slechte maatregel. Het conflicteert om enerzijds een groep palestijnen een werkvergunning te geven en ze anderzijds arbitrair en op basis van individuele vragen van kolonisten het transport naar hun werk onmogelijk te maken. Trouwens, de taak van de politie is niet om in te gaan op vragen van burgers die overdreven vragen stellen.
Dit zal mijn mening over israel niet veranderen, maar deze maatregel keur ik af.

Ik ken uw persoonlijke mening niet over Israel, maar vind het idd mooi dat je het nut van dit soort praktijken niet inziet.

Mensen met een werkvergunning zijn niet direct potentiele Hamas terroristen, maar dat zullen de kolonisten hun een worst wezen.

De kolonisten hebben al jaren een vorm van pestgedrag ontwikkeld, vooral in Hebron loopt het de spuigaten uit..

Maori
28 november 2012, 11:15
Ik ken uw persoonlijke mening niet over Israel, maar vind het idd mooi dat je het nut van dit soort praktijken niet inziet.

Mensen met een werkvergunning zijn niet direct potentiele Hamas terroristen, maar dat zullen de kolonisten hun een worst wezen.

De kolonisten hebben al jaren een vorm van pestgedrag ontwikkeld, vooral in Hebron loopt het de spuigaten uit..

Wat is dan het profiel van de gemiddelde hamasterrorist?
Wacht, laat me raden: de arme stakker die geen uitweg meer ziet en zichzelf (en vele anderen met hem) daarom opblaast?
Doesn't cut the mustard mate.

Tamam
28 november 2012, 12:43
Wat is dan het profiel van de gemiddelde hamasterrorist?
Wacht, laat me raden: de arme stakker die geen uitweg meer ziet en zichzelf (en vele anderen met hem) daarom opblaast?
Doesn't cut the mustard mate.

Arm niet persé - vele Hamas terroristen die zichzelf opbliezen waren hoog opgeleid. ..Maar wel vaak familieleden verloren.

Dus ja, frustratie is he minste wat je moet voelen als je uzelf wilt opblazen. Of denk je dat die mensen er happy-go-lucky bijlopen om tot zover te gaan?

Maori
28 november 2012, 13:00
Arm niet persé - vele Hamas terroristen die zichzelf opbliezen waren hoog opgeleid. ..Maar wel vaak familieleden verloren.

Dus ja, frustratie is he minste wat je moet voelen als je uzelf wilt opblazen. Of denk je dat die mensen er happy-go-lucky bijlopen om tot zover te gaan?

Ik weet dat ik geen religious nutter dus moeilijk om me in hun plaats te stellen ben maar wat ik wel weet, is wat ik zie (hun videoboodschappen) en mij lijken het geen ongelukkige of gefrustreerde zieltjes te zijn maar wel strijdlustige machtswellustigen.

Maori
28 november 2012, 13:01
Welke uitweg heb je, levend in een kamp waar, als je in de buurt van een hek komt wordt afgeknald?

Zoals eerder gesteld: het zijn niet de wanhopigen die zich opblazen.

Tamam
28 november 2012, 13:06
Ik weet dat ik geen religious nutter dus moeilijk om me in hun plaats te stellen ben maar wat ik wel weet, is wat ik zie (hun videoboodschappen) en mij lijken het geen ongelukkige of gefrustreerde zieltjes te zijn maar wel strijdlustige machtswellustigen.

Even ongelukkig en strijdlustig zoals de Zwarte Weduwen die familieleden verloren hebben in de Tsjetsjeense oorlog.

Religie heeft er niet veel meer mee te maken.

Maori
28 november 2012, 13:10
Even ongelukkig en strijdlustig zoals de Zwarte Weduwen die familieleden verloren hebben in de Tsjetsjeense oorlog.

Religie heeft er niet veel meer mee te maken.

Hey, waarom zijn nu opeens de vrouwen belangrijk?? Voor islamieten tellen die niet dus moeten ze in een discussie over hen ook niet ten berde gebracht worden om een traan of twee op te wekken.

In jouw westers hoofd heeft dit niets meer met religie te maken; in hun gehersenspoeld hoofd is dat de enige reden.

Maori
28 november 2012, 13:11
Klinkt logisch .....voor een gek?

Klinkt inderdaad logisch voor een gek, voor 'a religious nutter'.

Met dank om mijn stelling te bevestigen.

Tamam
28 november 2012, 13:18
Hey, waarom zijn nu opeens de vrouwen belangrijk?? Voor islamieten tellen die niet dus moeten ze in een discussie over hen ook niet ten berde gebracht worden om een traan of twee op te wekken.

In jouw westers hoofd heeft dit niets meer met religie te maken; in hun gehersenspoeld hoofd is dat de enige reden.

Ik vrees dat JIJ het bent die teveel aan religie denkt. Want je kan er niet over zwijgen...

En zoek eens wat informatie op over de Zwarte Weduwen en waarom die vrouwen zich in Rusland opblazen.... het heeft amper iets te maken met religie. Net zoals een Hamas terrorist zijn motivatie voor zelfmoordaanslagen te plegen niet de islam religie is. Videos genoeg van die mannen -een paar uur voor hun aanslag opgenomen- waaruit blijkt dat ze diep gefrustreerd en op wraak uit zijn.

Johan Bollen
28 november 2012, 13:46
Ach, mensen als Bollen willen gewoon dat Israel zich zonder enige tegenstand naar de slachtbank laat leiden. Helemaal niet. Ik steun het bestaansrecht van Israël en ik verwacht dat ze behandeld worden zoals met dat met andere naties zou doen in gelijkaardige omstandigheden. Dat aanval de beste verdediging is tegen een stelletje nietsontziende barbaren is van geen tel, van Israel wordt verwacht dat ze heiliger zijn dan de paus.
Vergelijk het aantal doden en je beseft dat het hier niet zozeer om een 'verdediging' gaat maar om collectief straffen van de Palestijnen.

Daarbij kan het innemen van land in Palestijnse gebieden ook als een aanval beschouwd worden.

Palestijnen zijn ook mensen. Ze BESTAAN wel degelijk. Ze hebben rechten. En hopelijk zal dat door de VN binnenkort bevestigd worden, in de (symbolische) stemming over een Palestijnse staat.

De situatie in Gaza is toch niet houdbaar op lange termijn. Wanhoop doet mensen gekke dingen doen. Ten koste van het eigen leven zelfs.

maddox
28 november 2012, 14:14
Helemaal niet. Ik steun het bestaansrecht van Israël en ik verwacht dat ze behandeld worden zoals met dat met andere naties zou doen in gelijkaardige omstandigheden.
Hoeveel landen hebben op 30 jaar tijd 3 keer een invasie van verschillende buurlanden tegelijk mogen slikken, en nog winnen ook?


Palestijnen zijn ook mensen. Ze BESTAAN wel degelijk. Ze hebben rechten. En hopelijk zal dat door de VN binnenkort bevestigd worden, in de (symbolische) stemming over een Palestijnse staat.

Ze hebben al een staat, hen gegeven door de VN. Cis Jordanië.

De situatie in Gaza is toch niet houdbaar op lange termijn. Wanhoop doet mensen gekke dingen doen. Ten koste van het eigen leven zelfs.
En wat als anderen minder gekke dingen doen om geen of minder last van die gekken te hebben?

SDX
28 november 2012, 14:27
Welke uitweg heb je, levend in een kamp waar, als je in de buurt van een hek komt wordt afgeknald?

Egypte?

Blijkbaar zijn ze er daar ook niet zo verguld mee.

Mja, dat zijn geen joden èh, dat zijn geloofsbroeders, dan is 't niet erg.

Johan Bollen
28 november 2012, 15:05
Hoeveel landen hebben op 30 jaar tijd 3 keer een invasie van verschillende buurlanden tegelijk mogen slikken, en nog winnen ook?Alsof Israël geen invasies in buurlanden doet. Libanon bv.




Ze hebben al een staat, hen gegeven door de VN. Cis Jordanië.Dat is geen staat. Israël controleert de grenzen. Israël controleert de contacten met Gaza.... En wat met de voortdurende kolonisatie? Moet Israël perse groter worden?


I am a veteran of the Israeli Defense Forces (IDF), and I know that our first-hand experiences refute the assumption, accepted by many, including President Obama, that Gaza is an independent political entity that exists wholly outside Israel. If Gaza is outside Israel, how come we were stationed there? If Gaza is outside Israel, how come we control it?
Idem voor de andere Palestijnse gebieden.

En wat als anderen minder gekke dingen doen om geen of minder last van die gekken te hebben?
Gekken, dieren, ünmenschen...Je bent goed op weg, zoals verschillenden hier. Blijkbaar mag er zo over de Palestijnen gedacht en geschreven worden. Moest er zo over de Israëliers geschreven worden het zou gecensureerd worden en men zou terecht als een anti-semiet afgedaan worden. Twee maten en twee gewichten.

Dixie
28 november 2012, 15:20
Religie heeft er niet veel meer mee te maken.

:lol: hoe zwaar kan je afgaan :lol:

Tamam
28 november 2012, 15:32
zwaar!

Dixie
28 november 2012, 15:34
zwaar!

:-D dat is duidelijk

Kallikles
28 november 2012, 15:37
Alsof Israël geen invasies in buurlanden doet. Libanon bv.




Dat is geen staat. Israël controleert de grenzen. Israël controleert de contacten met Gaza.... En wat met de voortdurende kolonisatie? Moet Israël perse groter worden?


Idem voor de andere Palestijnse gebieden.

Gekken, dieren, ünmenschen...Je bent goed op weg, zoals verschillenden hier. Blijkbaar mag er zo over de Palestijnen gedacht en geschreven worden. Moest er zo over de Israëliers geschreven worden het zou gecensureerd worden en men zou terecht als een anti-semiet afgedaan worden. Twee maten en twee gewichten.

²

Dixie
28 november 2012, 15:41
Egypte?

Blijkbaar zijn ze er daar ook niet zo verguld mee.

Mja, dat zijn geen joden èh, dat zijn geloofsbroeders, dan is 't niet erg.

idd daar zwijgt men wijselijk steeds over...

Tamam
28 november 2012, 15:50
inderdaad Dixie, de strijd is overduidelijk tegen het judaïsme ipv het zionisme!

Kallikles
28 november 2012, 16:28
inderdaad Dixie, de strijd is overduidelijk tegen het judaïsme ipv het zionisme!

Antisemieten, zeg ik! Hoe durven die pro-Palestijnen de moord op kinderen in Gaza door de Israëlische luchtmacht nu te bekritiseren? Beseffen ze dan echt niet dat ze antisemitische clichés reproduceren?

Maori
28 november 2012, 16:31
Ik vrees dat JIJ het bent die teveel aan religie denkt. Want je kan er niet over zwijgen...

En zoek eens wat informatie op over de Zwarte Weduwen en waarom die vrouwen zich in Rusland opblazen.... het heeft amper iets te maken met religie. Net zoals een Hamas terrorist zijn motivatie voor zelfmoordaanslagen te plegen niet de islam religie is. Videos genoeg van die mannen -een paar uur voor hun aanslag opgenomen- waaruit blijkt dat ze diep gefrustreerd en op wraak uit zijn.

Beetje onnozele tactiek en dat weet je zelf ook wel.

Wat roepen ze allemaal voor ze zich opblazen? Allah etc?

Aaaaah, dan is het gerechtvaardigd. Ze zijn gefrustreerd!
Stel u voor dat we ons allemaal opblazen op het moment dat we ons gefrustreerd en wanhopig voelen.

Grote - religieuze - verschil is dat wij zelfmoord plegen in ons eentje...hoogstens wat treinreizigers ondervinden wat last van de mogelijke keuze van plaats van zelfmoord; wij moeten niet zo nodig een martelaar worden.

Maori
28 november 2012, 16:32
U hecht nogal wat waarde aan mijn uitspraken? Helaas is de gek eerder hij die de stelling fulmineert, in dit geval

Fulmineren?? Beste, zoek de betekenis van het woord eens op aub.

Maori
28 november 2012, 16:37
Helemaal niet. Ik steun het bestaansrecht van Israël en ik verwacht dat ze behandeld worden zoals met dat met andere naties zou doen in gelijkaardige omstandigheden.
Vergelijk het aantal doden en je beseft dat het hier niet zozeer om een 'verdediging' gaat maar om collectief straffen van de Palestijnen.

Daarbij kan het innemen van land in Palestijnse gebieden ook als een aanval beschouwd worden.

Palestijnen zijn ook mensen. Ze BESTAAN wel degelijk. Ze hebben rechten. En hopelijk zal dat door de VN binnenkort bevestigd worden, in de (symbolische) stemming over een Palestijnse staat.

De situatie in Gaza is toch niet houdbaar op lange termijn. Wanhoop doet mensen gekke dingen doen. Ten koste van het eigen leven zelfs.

If they can't stand the heat....

De situatie in Europa is op termijn ook niet houdbaar en dat is niet de schuld van de israeli's.

't zal binnenkort beter gaan: ze hebben Arafat al opgegraven, nog 10 minuten in de microgolf en hij kan weer regeren.
En zijn zwitserse bankrekeningen aanvullen. Op de kap van zijn geliefde volk.

IEDEREEN heeft recht op een deftig leven maar als ge kiest voor terroristen als de leiders van uw land, tja......
Misschien een andere aanpak? En die moet dan wel van beide kanten komen, laat dat duidelijk zijn.

Tamam
28 november 2012, 17:42
Beetje onnozele tactiek en dat weet je zelf ook wel.

Wat roepen ze allemaal voor ze zich opblazen? Allah etc?

Aaaaah, dan is het gerechtvaardigd. Ze zijn gefrustreerd!
Stel u voor dat we ons allemaal opblazen op het moment dat we ons gefrustreerd en wanhopig voelen.

Grote - religieuze - verschil is dat wij zelfmoord plegen in ons eentje...hoogstens wat treinreizigers ondervinden wat last van de mogelijke keuze van plaats van zelfmoord; wij moeten niet zo nodig een martelaar worden.

:)

Alé, je was er bij precies!

Moest je eens deftig lezen wat ik schrijf zou je merken dat ik niets rechtvaardig.

maddox
28 november 2012, 18:30
Alsof Israël geen invasies in buurlanden doet. Libanon bv


Effe denken. Libanon. Tot 1975 hadden ze een stad die het Parijs van het Midden Oosten genoemd werd.

In 1948 waren er heethoofden die Israël binnenvielen zonder overheids-inmenging. Tot ze op hun oog kregen, en terug mochten trekken temidden van 100 000 Palestijnen die op de vlucht waren voor het krijgsgeweld wat vanuit Egypte, Jordanië en Syrië op kwam rukken. Toen mocht het prille Libanese leger wel iets doen.

De gevluchte Palestijnen werden in VN onderhouden kampen gestoken, maar mochten niet in Libanon, kregen geen enkele erkenning vanuit Libanon.

Nu nog mogen Palestijnen een hele hoop beroepen niet uitoefenen in het Islamitische Libanon. De 100 000 vluchtelingen die toen zijn er nu 400 000, waarvan er 200 000 nog steeds in de door de VN onderhouden kampen zitten.

De 6 daagse Oorlog en de Yom Kippoer oorlog. Met de klappen van 1948 nog in't gedacht en de aanloop naar de burgeroorlog van 75 had Libanon geen interesse om de Arabische krijgshordes aan te dikken.

Tussen 1943 en 1975 was er een specifieke regeringsvorm (http://en.wikipedia.org/wiki/National_Pact), die elke religieuze groep een bepaalde sleuteltaak toebedeelde. Deze regeringvorm viel aan diggelen op't moment de veelkwekende moslimbevolking de Kalashikovs uit de kast trokken, en een burgeroorlog in stand hielden. Na die burgeroorlog kwam Syrië in actie, en bezette een deel van libanon. Israël vond dat maar niks, en deed hetzelfde voor zuid Libanon.
Toevallig het deel waar de Hezbollah de plak zwaaide.
Nadat Israël de troepen terugtrok, kreeg Hezbollah het schuim in de bek, en was Zuid Libanon een uitvalsbasis voor een terreurcampagne waar Hamas kwijlend naar keek.
Helaas voor die partijen is Israël geen land waar men een klap tegen de wang beantwoord door de andere wang toe te keren.


Resultaat: Beiroet is nog steeds een kapotgeschoten stad.
Zuid Libanon is een kweekvijver voor Hezbollidioten en een oefenterrein voor het IDF.

Johan Bollen
28 november 2012, 18:44
oefenterrein voor het IDF'Invasies' heet dat in mensentaal.

maddox
28 november 2012, 18:45
'Invasies' heet dat in mensentaal.

Strafexpedities, ook goed?

maddox
28 november 2012, 18:48
'Collectieve' niet vergeten.
Blijft hoe dan ook misdadig.

Awel, wat gaat U er aan doen, uitgezonderd achterlijk op een Belgisch forumpje.

Ik wil U gerust voorzien van een blik benzine , geef eens een demonstratie op de grote markt in Brussel.

maddox
28 november 2012, 18:51
Wil je dat ik jou in de fik steek op de grote markt? 8O

U mag het proberen, maar niet klagen dat je eindigd met de schenktuit op een lokatie die U niet wil.

maddox
28 november 2012, 18:55
Jamaar jamaar, je stelde het net zelf voor. :twisted:

Nope, dat maakte U ervan.

Ik had gehoopt dat U een iets minder moordlustig idee had.
Zoals dat electronische kerst/euh winterboomgebeuren af te fakkelen.

Helaas heb ik U sterk overschat, en doet U uw lievelingetjes alle eer aan.

Bad Attila
28 november 2012, 18:57
Is inderdaad een schandalige maatregel dat toenmalig Zuid-Afrika niet moet onderdoen.

Weyland
28 november 2012, 18:57
Antisemieten, zeg ik! Hoe durven die pro-Palestijnen de moord op kinderen in Gaza door de Israëlische luchtmacht nu te bekritiseren? Beseffen ze dan echt niet dat ze antisemitische clichés reproduceren?

Mensen als jij vinden het blijkbaar enkel erg wanneer Israëli's Palestijnen doden als collaterale schade. Wanneer Hamasterroristen hun eigen bevolking bewust terroriseert zoals het vermoorden van een bruidegom tijdens een huwelijk voor het spelen van muziek (is haram), dan horen we stilte. Reden: het zijn immers moslims en moslims die mensenrechten schenden zijn normaal. Bovendien zijn veel moslims sowieso meestal enkel selectief begaan met het lot van hun religiegenoten zolang ze maar benadeeld worden door niet-moslims, al dan niet onbewust.

Bad Attila
28 november 2012, 19:00
Awel, wat gaat U er aan doen, uitgezonderd achterlijk op een Belgisch forumpje.

Ik wil U gerust voorzien van een blik benzine , geef eens een demonstratie op de grote markt in Brussel.

Waarom verspeelt u uw tijd dan om de criticasters op de maatregel te beantwoorden? :roll:

maddox
28 november 2012, 19:05
Waarom verspeelt u uw tijd dan om de criticasters op de maatregel te beantwoorden? :roll:

Eigenlijk hebt U gelijk. Ik kan beter Kasumi negeren. Maar tja, schoten voor open doel kan ik moelijk laten liggen.

Weyland
28 november 2012, 19:06
U en de rest van de Semieten hier vergeten steeds dat enkel Israel pretendeert een democratie te zijn.

Ik stel enkel vast dat Hamas voor de Palestijnen wellicht een slechtere zaak zijn dan zelfs Israël.

Dixie
28 november 2012, 22:33
inderdaad Dixie, de strijd is overduidelijk tegen het judaïsme ipv het zionisme!

je hebt het eindeljk door!

Dixie
28 november 2012, 22:45
Is inderdaad een schandalige maatregel dat toenmalig Zuid-Afrika niet moet onderdoen.

de Zwartafrikanen van Zuid Afrika bliezen geen bussen op, de vergelijking gaat niet op

Nexer
28 november 2012, 23:36
Zoals eerder al aangetoond: voor Israël is iedere Palestijn een potentiële zelfmoordterrorist.
Die laat je niet op je bussen.

Onschuldig tot schuldig bewezen, maar eenmaal schuldig is het te laat, als die zich al opgeblazen heeft en alle inzittenden er bij. Dat risico neem je dus niet.

In lijn met wat de meeste pro-palestina mensen op die forum verkondigen, verwacht ik dat één van hen zal zeggen dat als er een Palestijn zich op een Israëlische bus zou opblazen, dat dat rechtvaardig zou zijn.

Maar als de Israëli's voorzorgen willen nemen, dan zijn zij de grootste duivels die er zijn.

>_>

maddox
29 november 2012, 03:48
de Zwartafrikanen van Zuid Afrika bliezen geen bussen op, de vergelijking gaat niet op

Neen, maar Zuid Afrika staat nu wel aan de top kwa misdaadcijfers in een democratisch georganiseerd land.

Bad Attila
29 november 2012, 08:53
Zoals eerder al aangetoond: voor Israël is iedere Palestijn een potentiële zelfmoordterrorist.
Die laat je niet op je bussen.

Onschuldig tot schuldig bewezen, maar eenmaal schuldig is het te laat, als die zich al opgeblazen heeft en alle inzittenden er bij. Dat risico neem je dus niet.

In lijn met wat de meeste pro-palestina mensen op die forum verkondigen, verwacht ik dat één van hen zal zeggen dat als er een Palestijn zich op een Israëlische bus zou opblazen, dat dat rechtvaardig zou zijn.

Maar als de Israëli's voorzorgen willen nemen, dan zijn zij de grootste duivels die er zijn.

>_>

Als die Palestijnen echt een veilighieidsprobleem zijn, dan moet Israël hen geen werkvergunning geven. Maar dat zal zij nooit doen gezien zij die spotgoedkope krachten nodig heeft voor haar economie.

Btw: jij denkt toch zeker niet dat er geen grondige screening is van die mensen voordat zij een vergunning krijgen?

Bad Attila
29 november 2012, 08:55
de Zwartafrikanen van Zuid Afrika bliezen geen bussen op, de vergelijking gaat niet op

Inderdaad, in Zuid-Afrika zochten zij zelfs niet naar een excuus om zo'n maatregel uit te vaardigen.

maddox
29 november 2012, 09:05
Als die Palestijnen echt een veilighieidsprobleem zijn, dan moet Israël hen geen werkvergunning geven. Maar dat zal zij nooit doen gezien zij die spotgoedkope krachten nodig heeft voor haar economie.
En wat zou het resultaat zijn als Israël beslist de hoop Palestijnense werkkrachten te vervangen door nog goedkopere Filipino's?

Btw: jij denkt toch zeker niet dat er geen grondige screening is van die mensen voordat zij een vergunning krijgen?
Blijkbaar zitten er nog wat gaten in die grondige screening, getuige de aanslag op die bus in Tel Aviv.

maddox
29 november 2012, 09:19
Of misschien iets maken met het feit dat Israel de bezittingen van een hele familie vernietigt als één lid iets mispeuterd.
Ik ken geen enkele democratie die zulke 'wetten' heeft. Het doel ervan is duidelijk : vijanden kweken.

Dat deden die vijanden al voor er maar sprake was van de staat Israël.

Maar U hebt wel een punt. Door mensen te kloten maak je geen vrienden.

Eneuh, wat gebeurd er als een gezin in België de hyptheek niet meer kan betalen?

Kallikles
29 november 2012, 10:27
Mensen als jij vinden het blijkbaar enkel erg wanneer Israëli's Palestijnen doden als collaterale schade.


Jaja, het is collaterale schade. Als jullie imperialisten mensen vermoorden, is het altijd collaterale schade. Met dit standpunt plaats je jezelf buiten de mensen en alle mensen die namen waardig, in Vlaanderen en elders, spuwen je uit.

Jouw vieze leugens zullen niet verhinderen dat alle atheïsten, Joden, christenen en moslims die eerst en vooral mens zijn, solidair zijn met een volk dat leeft onder bezetting.

maddox
29 november 2012, 10:27
Beslag leggen op niet afbetaalde woning of neerwalsen van eigendommen is een valse vergelijking.

Mij lijkt het resultaat toch hetzelfde hoor.
Da's 1 gezin dat echt niet goed gezind gaat zijn op de beslaglegger.

Weyland
29 november 2012, 10:39
Jaja, het is collaterale schade. Als jullie imperialisten mensen vermoorden, is het altijd collaterale schade. Met dit standpunt plaats je jezelf buiten de mensen en alle mensen die namen waardig, in Vlaanderen en elders, spuwen je uit.

Jouw vieze leugens zullen niet verhinderen dat alle atheïsten, Joden, christenen en moslims die eerst en vooral mens zijn, solidair zijn met een volk dat leeft onder bezetting.

Weinig reactie over het punt terzake, nl. het geweld van Hamas zelf tegenover hun eigen bevolking uit religieus extremisme. Ik lees enkel iemand die wild om zich heen slaat. Ra-ra hoe zou het komen? Je moet dan ook al gek zijn om je als Westerling tot een religie als de Islam te bekeren, maar dat is een andere discussie (maar is volgens mij wel de reden voor je inborst, die al sinds jaren kenmerkend rancuneus is).
Maar goed, het is genoteerd: walgen van Hamas (en hen een hele graad erger beschouwen dan Israël) staat gelijk aan imperialisme. Weet dat u diegene bent die dehumaniseert, niet ik. U bent ook diegene die zijn ogen sluit voor zaken als dit (http://www.youtube.com/watch?v=PvEDj7MweBs), niet ik.

Bad Attila
29 november 2012, 10:59
En wat zou het resultaat zijn als Israël beslist de hoop Palestijnense werkkrachten te vervangen door nog goedkopere Filipino's?

Dat doen zij nu al, hoor, al jaren... :roll:
Al is dat niet zo evident... http://www.jta.org/news/article/2012/01/20/3091284/young-filipinos-integrate-into-israeli-society-but-not-without-difficulties

Blijkbaar zitten er nog wat gaten in die grondige screening, getuige de aanslag op die bus in Tel Aviv.

Een mooi staaltje van dossierkennis, me dunkt... :lol:
"An Arab-Israeli has been arrested in connection with the bombing in Tel Aviv of a bus in which 24 people were wounded, police say.

The suspect is from Taibeh in central Israel, police spokesman Micky Rosenfeld said Thursday."
http://edition.cnn.com/2012/11/22/world/meast/israel-bus-bombing-arrests/index.html

Niks te maken met Palestijnse arbeiders, dus.

maddox
29 november 2012, 11:07
Leuk artikel over een paar 1000 Filipino's die geen bussen opblazen, die wel willen integreren, enzoverder. Met de caveat dat er een minderheid hardcore relidioten de boel willen terugdraaien naar het stenentijdperk.

En dossierkennis ivm de ontplofte bus in Tel Aviv.
Er is een verdachte Israëlische Arabier opgepakt die een connectie kan hebben met die aanslag.
Kan voor dezelfde moeite een Palestijn zijn waarvan de grootouders in Israël gebleven zijn tijdens het gezeik van 1948.

Bad Attila
29 november 2012, 11:21
Leuk artikel over een paar 1000 Filipino's die geen bussen opblazen, die wel willen integreren, enzoverder. Met de caveat dat er een minderheid hardcore relidioten de boel willen terugdraaien naar het stenentijdperk.

En dossierkennis ivm de ontplofte bus in Tel Aviv.
Er is een verdachte Israëlische Arabier opgepakt die een connectie kan hebben met die aanslag.
Kan voor dezelfde moeite een Palestijn zijn waarvan de grootouders in Israël gebleven zijn tijdens het gezeik van 1948.

Je lult er dus maar los op. Nu ja, veel meer had ik niet verwacht.

maddox
29 november 2012, 11:25
Je lult er dus maar los op. Nu ja, veel meer had ik niet verwacht.

Waar lul ik op los?
Het artikel gaat over de 3200 Filipino's, en hoe de kinderen staatburgerschap in Israël kunnen verkregen door hun legerdienst te doen in het IDF, en hoe ook daarmee de ouders een permanente verblijfsvergunning kunnen krijgen. En dat er maar weinig jongeren zijn die die kans onbenut laten.

En een stukje dat er in staat is dat het voornamelijk hardcore orthodoxen zijn die ook die "vreemdelingen" buiten willen.


Het andere stukje over de busaanslag geeft aan dat de Israëlische politie een Israëlische Arabier heeft opgepakt, en die als verdachte beschouwd.

Ik geef alleen maar de denkpiste aan dat die verdachte ook een Palestijnse achtergrond kan hebben.

Kallikles
29 november 2012, 11:59
Het is wel grappig hoe de Zionisten hier steeds dezelfde leugens blijven herhalen. Hamas zou mensen op bruiloften vermoorden omdat ze daar muziek draaien want dat zou verboden zijn in de islam!

Je kunt het zo gek niet bedenken, met alle muziek door moslims geproduceerd. De Franse rappers zijn quasi allemaal moslim, ongeacht hun afkomst trouwens. Zie die hele affaire rond Diam's en haar hoofddoek, een dame van Griekse afkomst nochtans. Enfin, het beste bewijs dat de extremistische sektes in de islam die zich tegen muziek keren de beste bondgenoten van onze vrienden Zionisten zijn.

Om tot Hamas terug te komen, onze Zionistische vrienden staren zich blind op Hamas. Maar de Israëlische krant Ha'aretz noemde de door Israël vermoorde Hamasleider Israël's "enforcer". En inderdaad, wat Hamas in Gaza doet, is het vredesakkoord met Israël opleggen. Hamas doet weliswaar represailles wanneer Israël aanvalt, maar een groot deel van de verzetsacties gebeuren door het communistische Volksfront voor de Berijding van Palestina of het pro-Iraanse Islamitische Jihad, beide krachten die zeer sterk tegengesteld zijn aan de Moslimbroeders waar Hamas uit voortkomt.

Maar onze Zionisten zijn niet geïnteresseerd in nuances, ze willen alleen hysterisch huilen om hun misdaden te bedekken. De bottom line is en blijft: ze keuren moorden op kinderen goed en doen dit af als "collaterale schade". Dit is de taal van psychopathen die het leven verachten.

Kallikles
29 november 2012, 12:02
Je lult er dus maar los op. Nu ja, veel meer had ik niet verwacht.

We kunnen best geen tijd meer verliezen met dergelijke psychopathen. Het verschil tussen een Palestijnse grensarbeider uit de bezette gebieden en een Palestijn die in Israël woont, willen zij niet inzien omdat feiten hen niet interesseren.

Kallikles
29 november 2012, 12:02
Als die Palestijnen echt een veilighieidsprobleem zijn, dan moet Israël hen geen werkvergunning geven. Maar dat zal zij nooit doen gezien zij die spotgoedkope krachten nodig heeft voor haar economie.

Btw: jij denkt toch zeker niet dat er geen grondige screening is van die mensen voordat zij een vergunning krijgen?

²

maddox
29 november 2012, 12:05
Het is wel grappig hoe de Zionisten hier steeds dezelfde leugens blijven herhalen. Hamas zou mensen op bruiloften vermoorden omdat ze daar muziek draaien want dat zou verboden zijn in de islam!
Ik heb dat nog niet gelezen in alle draden hier.
Wat wel een feit is, is dat huwelijken uitgelezen doelwitten zijn om familievetes en Shiïet/Soeniet vijandschappen mee te bevestigen. En neen, voor zover ik weet is Hamas nog niet zo achterlijk bezig. Nog niet.

Je kunt het zo gek niet bedenken, met alle muziek door moslims geproduceerd. De Franse rappers zijn quasi allemaal moslim, ongeacht hun afkomst trouwens. Zie die hele affaire rond Diam's en haar hoofddoek, een dame van Griekse afkomst nochtans. Enfin, het beste bewijs dat de extremistische sektes in de islam die zich tegen muziek keren de beste bondgenoten van onze vrienden Zionisten zijn.
U bedoeld relidioten zoals de Taliban. Het zijn de beste vijanden die een moderne staat kan wensen. Ongrijpbaar, onzichtbaar, en zo achterlijk als een verlepte krop sla.
En ja, wat u muziek noemt, gemaakt door wannabe moslim cRappers, daar mag op geschoten worden van mij. Alleen, da mag nie. En ik heb er niks over te beslissen. Trouwens, smaak is voor ieder persoonlijk.




Maar onze Zionisten zijn niet geïnteresseerd in nuances, ze willen alleen hysterisch huilen om hun misdaden te bedekken. De bottom line is en blijft: ze keuren moorden op kinderen goed en doen dit af als "collaterale schade". Dit is de taal van psychopathen die het leven verachten.
Je kan het woord Zionisten vervangen door religieuze idioten, en je hebt het totaalpakket.

Kallikles
29 november 2012, 12:18
Ik heb dat nog niet gelezen in alle draden hier.


Zie hierboven de onzin van Weyland. En dat is voor hem de aanleiding om de "collaterale schade" van vermoorde kinderen goed te keuren.


Wat wel een feit is, is dat huwelijken uitgelezen doelwitten zijn om familievetes en Shiïet/Soeniet vijandschappen mee te bevestigen.

Er zijn in Palestina nauwelijks Sji'ieten en de Sunnitische Hamas wordt sterk gesteund door het Sji'itische Iran. Ook zijn de communisten van het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina sterk actief in Gaza.

De bottom line is: atheïsten, moslims en Christenen samen tegen bezetting van een volk. Religieuze tegenstellingen spelen alleen maar in de kaart van de Israëlische bezettingsmacht.

Kallikles
29 november 2012, 12:26
wat u muziek noemt, gemaakt door wannabe moslim rappers

Ik ben ook eerder voor klassieke muziek:
http://www.youtube.com/watch?v=xu3Psfn_pp0
http://www.youtube.com/watch?v=J5XgQY08yrU

Toch komen er ook in hedendaagse genres die vaak door commercie overspoeld worden, authentieke kunstenaars voor:
http://www.youtube.com/watch?v=jtXKot_jq8o
http://www.youtube.com/watch?v=cb6EZmLTIPk

Johan Bollen
29 november 2012, 12:33
Hamas doet weliswaar represailles wanneer Israël aanvalt, maar een groot deel van de verzetsacties gebeuren door het communistische Volksfront voor de Berijding van Palestina of het pro-Iraanse Islamitische Jihad, beide krachten die zeer sterk tegengesteld zijn aan de Moslimbroeders waar Hamas uit voortkomt.

Er zijn in Palestina nauwelijks Sji'ieten en de Sunnitische Hamas wordt sterk gesteund door het Sji'itische Iran.

Hoe zit dat nu met die Iraanse invloed Kallikles?

Weyland
29 november 2012, 13:29
Zie hierboven de onzin van Weyland. En dat is voor hem de aanleiding om de "collaterale schade" van vermoorde kinderen goed te keuren.


Goed keuren is niet hetzelfde als minder erg vinden (dan kinderen inzetten als 'vrijheidsstrijder' of 'Allahoe Akhbar' roepend kinderlijkjes als martelaren in de lucht te houden alsof het een mediazegen is of seculieren van het eigen volk terroriseren, enz...). Hamas is volgens mij inderdaad nadeliger voor Palestijnen dan Israël. Volgens mij staar je je blind op één vijand en is je visie te dualistisch ingedeeld in goed en slecht. De wereld is minder simpel dan dat hè? Ik zou het ook op prijs stellen beschaafder te discussiëren. Jouw discours is dan ook één hoop rancune en haat (en dat was al zo in je atheïstische periode voor je bekering)

Weyland
29 november 2012, 13:31
U bedoeld relidioten zoals de Taliban. Het zijn de beste vijanden die een moderne staat kan wensen. Ongrijpbaar, onzichtbaar, en zo achterlijk als een verlepte krop sla.

Hij bedoelt natuurlijk de wahabieten in Saoedi-Arabië. Tja... welke verstandige westerling beschouwt die als zijn beste bondgenoot? Het is jammer dat een bepaalde elite hun olie wil. Daarmee is Kallikles niet minder een Hamasliefhebber natuurlijk.

Kallikles
29 november 2012, 13:39
Hoe zit dat nu met die Iraanse invloed Kallikles?

Die relatie is complex. Hamas komt initieel voort uit de Moslimbroederschap, terwijl Islamitische Jihad gesticht is met Iraanse inspiratie en steun. Op een bepaald moment heeft Hamas moeten vaststellen dat alleen Iran, Syrië en Hezbollah nog bereid waren om het Palestijnse verzet te steunen. Hamas was ook erg onder de indruk van het succesvolle verzet van Hezbollah dat de Israëlische bezetter wist te verdrijven.

Hamaas heeft geld, wapens en training ontvangen in Iran. De relaties zijn bekoeld doordat Hamas zich totaal heeft gedistancieerd van Bashar al-Assad en Damascus verlaten heeft, terwijl Iran Bashar al-Assad kritisch blijft steunen. Ik zeg kritisch want Damascus en Teheran hebben elk hun eigen agenda en het is vooral een verstandshuwelijk.

Dit alles heeft een impact op de relatie tussen Hamas en Teheran, hoewel Hamas het moeilijk kan doen zonder Iraanse steun en omgekeerd Iran niet sterk genoeg is om b.v. Hamas te vervangen door een ideologische vriend als Islamitische Jihad.

Bad Attila
29 november 2012, 15:01
Waar lul ik op los?
Het artikel gaat over de 3200 Filipino's, en hoe de kinderen staatburgerschap in Israël kunnen verkregen door hun legerdienst te doen in het IDF, en hoe ook daarmee de ouders een permanente verblijfsvergunning kunnen krijgen. En dat er maar weinig jongeren zijn die die kans onbenut laten.

En een stukje dat er in staat is dat het voornamelijk hardcore orthodoxen zijn die ook die "vreemdelingen" buiten willen.

Het artikel dient gewoon als bewijs dat er al lang Filippino's in Israel komen werken, wat uw oorspronkelijke opmerking irrelevant maakt.

Het andere stukje over de busaanslag geeft aan dat de Israëlische politie een Israëlische Arabier heeft opgepakt, en die als verdachte beschouwd.

Ik geef alleen maar de denkpiste aan dat die verdachte ook een Palestijnse achtergrond kan hebben.

U sprak over "gaten in de screening", bewezen door de aanslag in Tel Aviv. De man die gearresteerd is, komt uit Israel, vlak bij Tel Aviv, en heeft (blijkbaar toch) de Israelische nationaliteit. Hij heeft dus geen werkvergunning nodig, en ondergaat dus geen veiligheidsscreening (voor een werkvergunning, althans). De aanslag in Tel Aviv bewijst dus niks terzake.

Dat u de aandacht probeert te verplaatsen naar zijn grootouders, verandert niets aan dit feit.

Nexer
29 november 2012, 19:02
Als die Palestijnen echt een veilighieidsprobleem zijn, dan moet Israël hen geen werkvergunning geven. Maar dat zal zij nooit doen gezien zij die spotgoedkope krachten nodig heeft voor haar economie.

Btw: jij denkt toch zeker niet dat er geen grondige screening is van die mensen voordat zij een vergunning krijgen?

Individuen worden nagekeken en men geeft hen het voordeel van de twijfel. Na alle beschietingen en bommen. Als dat geen blijk van vertrouwen en nuancering is, dan is niets het.

En wat zou het resultaat zijn als Israël beslist de hoop Palestijnense werkkrachten te vervangen door nog goedkopere Filipino's?Dan zouden die specifieke Palestijnen geen werk meer hebben. Maar dat is niet het geval. Uw "wat als" redeneringen raken kant noch wal.


Blijkbaar zitten er nog wat gaten in die grondige screening, getuige de aanslag op die bus in Tel Aviv.En toch blijven ze de andere werkers vertrouwen. Zoals ik al zei: nuancering.

Israël is duidelijk bereidt vertrouwen te tonen waar dit verdiend is. Maar dan moet het wel verdiend worden.

Dixie
29 november 2012, 20:01
Inderdaad, in Zuid-Afrika zochten zij zelfs niet naar een excuus om zo'n maatregel uit te vaardigen.

terrorisme is een geldig excuus!

Bad Attila
30 november 2012, 08:18
terrorisme is een geldig excuus!

Neen. Want dan is terrorisme een geldig excuus voor alles.

Nexer
30 november 2012, 10:07
Neen. Want dan is terrorisme een geldig excuus voor alles.

Totaal buiten proportie trekt u dit. Die redenering raakt kant noch wal.

maddox
30 november 2012, 12:47
Het artikel dient gewoon als bewijs dat er al lang Filippino's in Israel komen werken, wat uw oorspronkelijke opmerking irrelevant maakt.
3200 Filippino's is niet het vervangen van alle Palestijnen werkzaam in Israël, en dat was mijn premisse.



U sprak over "gaten in de screening", bewezen door de aanslag in Tel Aviv. De man die gearresteerd is, komt uit Israel, vlak bij Tel Aviv, en heeft (blijkbaar toch) de Israelische nationaliteit. Hij heeft dus geen werkvergunning nodig, en ondergaat dus geen veiligheidsscreening (voor een werkvergunning, althans). De aanslag in Tel Aviv bewijst dus niks terzake.
Het bewijst alleen maar dat er in alle groepen wel geflipte idioten zitten.

Dat u de aandacht probeert te verplaatsen naar zijn grootouders, verandert niets aan dit feit.
Ik probeer alleen maar een reden aan te halen waarom een Israëlische Arabier poogt van zoveel mogelijk mensen de dood in te jagen. Anders krijgen we weer Breivik argumenten.

Tamam
6 december 2012, 18:34
http://www.youtube.com/watch?v=50ZBeAkIIw0

apartheid dus.

Johan Bollen
6 december 2012, 18:49
UN tells Israel to let in nuclear inspectors
(http://www.guardian.co.uk/world/2012/dec/04/un-tells-israel-nuclear-inspectors/print)
As nuclear peace talks are cancelled, overwhelming vote by general assembly calls for Israel to join nonproliferation treaty
De VN weet waar de knoop ligt voor vrede in het midden Oosten heb ik de indruk. Hem ontwarren is een andere zaak.

Dixie
6 december 2012, 22:04
De VN weet waar de knoop ligt voor vrede in het midden Oosten heb ik de indruk. Hem ontwarren is een andere zaak.

vrede heeft niets met die nukes te maken 8O Joden worden al uitgemoord sinds de jaren 20 ...

maddox
6 december 2012, 22:05
UN tells Israel to let in nuclear inspectors
(http://www.guardian.co.uk/world/2012/dec/04/un-tells-israel-nuclear-inspectors/print)
De VN weet waar de knoop ligt voor vrede in het midden Oosten heb ik de indruk. Hem ontwarren is een andere zaak.

Heeft Israël het Non Proliferatie Verdrag getekend?

Tamam
6 december 2012, 22:11
*face palm*

Doet dat er iets toe, gast? Israel is het enigste land in het midden-oosten dat kernwapens heeft. Het lijkt me logisch dan zo "westers en democratisch" dat ze zijn nucleaire inspecteuren moeten binnenlaten.

Of is er zoveel te verbergen dan?

Dixie
6 december 2012, 22:16
Heeft Israël het Non Proliferatie Verdrag getekend?

neen iran wel hoor :-D

Dixie
6 december 2012, 22:18
*face palm*

Doet dat er iets toe, gast? Israel is het enigste land in het midden-oosten dat kernwapens heeft. Het lijkt me logisch dan zo "westers en democratisch" dat ze zijn nucleaire inspecteuren moeten binnenlaten.

Of is er zoveel te verbergen dan?

Israël hoeft juist niets aangezien ze het Non Proliferatie Verdrag NIET hebben ondertekend ... ik moet er toch geen tekeningetje bij maken?

maddox
6 december 2012, 22:19
*face palm*

Doet dat er iets toe, gast? Israel is het enigste land in het midden-oosten dat kernwapens heeft. Het lijkt me logisch dan zo "westers en democratisch" dat ze zijn nucleaire inspecteuren moeten binnenlaten.

Of is er zoveel te verbergen dan?

U vergeet Pakistan.

En Israël moet helemaal geen controleurs toelaten.
En ja, er is heel veel te verbergen. Zoals bijvoorbeeld het niet hebben van kernwapens.
Nu blijven de buurlanden braaf schuimbekken op eigen bodem. Uit angst dat Israël die kernwapens heeft.