PDA

View Full Version : Bevroren water gevonden op Mercurius


plakker
30 november 2012, 12:44
En water betekent leven, niet? :-D

http://static2.hln.be/static/photo/2012/18/10/13/20121129202915/media_xll_5365618.jpg

Op de noordpool van de planeet Mercurius is bevroren water gevonden. De tientallen centimeters dikke laag ijs ligt in een koud gebied, dat continu in de schaduw is. Amerikaanse wetenschappers schrijven dat vandaag in de wetenschapspublicatie Science Express.



http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/article/detail/1541874/2012/11/29/Bevroren-water-gevonden-op-Mercurius.dhtml

vrijevlaming
30 november 2012, 12:49
van water kan je bier maken.

Bobke
30 november 2012, 13:00
Nee, of je moest Jezus heten
Dat was wijn.

Vigilante VL
30 november 2012, 15:35
En dan ... Er komt elke dag water uit mijn kraan. En dat blijft dus maar komen hé!

vrijevlaming
30 november 2012, 15:48
En dan ... Er komt elke dag water uit mijn kraan. En dat blijft dus maar komen hé!

tis da. Ik versta dat gezaag van die afrikanen niet over drinkwater. Dat ze de kraan opendraaien als ze dorst hebben hé

vrijevlaming
30 november 2012, 15:50
http://images.cryhavok.org/d/15548-1/LOLcat+-+Jesus+Cat.jpg

vrijevlaming
30 november 2012, 15:51
waar is lammetje zijn post gebleven? :lol:

Koenraad Noël
30 november 2012, 15:52
waar is lammetje zijn post gebleven? :lol:De moderatie is snel en meedogenloos.

Marie van de koster
30 november 2012, 16:58
Water gevonden op Mercurius? Is 't echt? Wie is dat water gaan zoeken? :?

Derk de Tweede
30 november 2012, 17:40
Het is een zeer geringe hoeveelheid. Te weinig voor leven, verder is daar of te heet of te koud.

NoTuma
30 november 2012, 17:48
bevroren water? Hier noemen ze dat gewoon ijs... ;-)

Maar als ik het goed voorheb bestaat een komeet grotendeels uit water, dus zou er niet op iedere planeet die niet te warm is en waar er al eens een komeetinslag geweest is water te vinden zijn?



Edit: Ok, had de link niet gelezen :oops:

Bad Attila
30 november 2012, 19:25
bevroren water? Hier noemen ze dat gewoon ijs... ;-)

Maar als ik het goed voorheb bestaat een komeet grotendeels uit water, dus zou er niet op iedere planeet die niet te warm is en waar er al eens een komeetinslag geweest is water te vinden zijn?



Edit: Ok, had de link niet gelezen :oops:

Veel wetenschappers gaan er dan ook van uit dat het meeste water op Aarde afkomstig is van ingeslagen kometen. ;-)

Derk de Tweede
30 november 2012, 19:58
Veel wetenschappers gaan er dan ook van uit dat het meeste water op Aarde afkomstig is van ingeslagen kometen. ;-)

Volgens mij door de voortdurende regen.

Bad Attila
3 december 2012, 08:16
Volgens mij door de voortdurende regen.

Dat is dan ook de reden waarom de dwergen verdwenen zijn... Zij zijn immers oplosbaar in het water.

vrijevlaming
3 december 2012, 09:20
hier valt er momenteel bevroren water uit de lucht, in de vorm van witte vlokken

kiko
3 december 2012, 20:12
Veel wetenschappers gaan er dan ook van uit dat het meeste water op Aarde afkomstig is van ingeslagen kometen.
Is die theorie ondertussen niet verouderd ?

Bad Attila
4 december 2012, 08:31
Is die theorie ondertussen niet verouderd ?

Ik dacht van niet, maar ik ben alles behalve een expert terzake.;-)

Derk de Tweede
4 december 2012, 13:28
Er is nergens anders leven in ons zonnestelsel, laat staan op die bizarre planeet Mercurius, waar het of 500 graden boven nul is of juist koud.

cookie monster
4 december 2012, 19:30
mmmm , Dat kan je niet met zekerheid zeggen :oops:
En in welke vorm , mocht het zo wel zijn !!

Derk de Tweede
4 december 2012, 19:41
Europa is de kleinste van de Galileïsche manen, de vier grote manen van Jupiter, en de op vijf na grootste maan van het zonnestelsel. Galileo Galilei ontdekte haar op 8 januari 1610. Simon Marius, die ook de ontdekking claimde omdat hij de vier satellieten onafhankelijk had ontdekt, noemde de maan naar Europa, de dochter van koning Agenor die een affaire had met Zeus (vereenzelvigd met Jupiter) en hem drie kinderen schonk.
Europa bezit een ijle atmosfeer van zuurstof. Het oppervlak bestaat uit ijs en kent zeer weinig hoogteverschillen. Onder het ijs vermoedt men een vloeibare oceaan van water met daar weer onder silicaatrots en een kern van ijzer. Omdat er op Europa sprake is van tektoniek, staat vast dat deze maan geologisch actief is. Wellicht bevindt zich onder het bevroren oppervlak dus vloeibaar water, waarin eventueel buitenaards leven zou kunnen voorkomen. Om dit nader te onderzoeken is voor 2020 door de NASA de Europa Jupiter System Mission voorzien.


http://www.wetenschap24.nl/.imaging/stk/wetenschap/photo/media/wetenschap/noorderlicht/artikelen/2005/October/24574953/original/24574953.jpeg

kiko
4 december 2012, 20:36
mmmm , Dat kan je niet met zekerheid zeggen
En in welke vorm , mocht het zo wel zijn !!
Hoogstwaarschijnlijk is er geen leven in ons zonnestelsel, op het leven op de Aarde na uiteraard.

De maan leverde niets op, Mars evenmin. De gasreuzen komen niet echt in aanmerking en bij de rest is het ofwel te koud ofwel te heet.

Derk de Tweede
4 december 2012, 20:43
Hoogstwaarschijnlijk is er geen leven in ons zonnestelsel, op het leven op de Aarde na uiteraard.

De maan leverde niets op, Mars evenmin. De gasreuzen komen niet echt in aanmerking en bij de rest is het ofwel te koud ofwel te heet.

Zonder Jupiter was er waarschijnlijk ook geen leven op Aarde. Zij zuigt alle gevaarlijke kleine hemellichamen op.
Zo eens in de 700 miljoen jaar gaat dat mis.